Jump to content
FAS Goran
Doni

Yugo 55 - problem sa paljenjem po vlažnom vremenu

Recommended Posts

Pozdrav svima, nazalost opet se srecemo preko teme "problem".Imam Juga 55 91' god sa 45.130km (tako nesto).No dobro to valjda nije toliko bitno, koliko mi je bitan ovaj problem.Automobil pali kao mina, naravno dok ne padne kisa, na snegu ne znam kako se ponasa, ali ne zelim ni da zamisljam ako ovo radi po kisi.Dakle moj problem je sledeci:

 

Padala je jaka kisa i auto nisam vozio mozda manje od celog dana i ja sednem da upalim kad on nesto ck, ja se odsekao, probam opet on ck.Nema veze skinem ja akomulator i pustim jedno 2 do 3 minuta.Vratio akomulator krene on da vergla i nece da upali, samo vergla.Jednom upalio, naravno posle pola sata drndanja i nervoze i pustio ga radi pod sauhom i on lepo radio u mestu i ugasio se.Ja se tako nekako odvezem do svoje ne toliko daleke destinacije i kada sam stigao gde sam hteo tu je mirovao dobrih 3 do 4 sata.Startujem ga ja, upali iz prve i tu mi se ugasio, ali sam ga startovao bez cekanja nekog duzeg.Vratio se kuci i pustio ga 2 sata da miruje i namerno hteo da vidim da li ce upaliti, ali nazalost nista od toga.Molim za pomoc i ukoliko se neko javi neka bude sto lakse objasnjeno posto se ne razumem bas najbolje oko mehanike...Pozdrav :)

Da napomenem da je akomulator nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako ugurubo, ocisti dobro kleme akumulatora i pritegni ih. Bitno je da svaki put hoce da vergla, ako neće onda ga zeza alnaser četkice na kraju istrosenosti. Vergla a neće da upali verovatno pravi problem karburator, naljeva mnogo goriva. Kad uspeš da upališ nemoj ga ostavljat da radi pod saug, već budi u autu i polagano mu vraći saug uz igranje sa dodavanjem gasa i tako dok se malo ne zagreje i prihvati da radi uz malo povucen saug. Ako se desi da se ugasi sacekaj par minuta i onda stisni pun gas bez spricanja i vrati saug do kraja i verglaj dok neupali. Gas popust tek kad osetis da je primio pun gas. I obzirom da se nerazumes u automehaniku raspitaj se poteraj auto kod majstora da sredi karburator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem ti prave svećice, razvodna kapa i razvodna ruka. Klasični simptomi kod pojave vlage. Za početak očisti sve kontakte. Uskoro će opet biti kiše, pa ćeš imati priliku za proveru. Ako osetiš poboljšanje, eto rešenja ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bukvic Hvala prijatelju na odvojenom vremenu i pisanju romana.Evo pali kao mina, ali sada zato sto je lepse vreme.Mene brine po kisi.Hvala jos jednom.

 

 

@Dezurni Aha, a da li postoji trajno resenje ili slicno, a ne da krecem na put kako mi vremene omogucava ili da strahujem da odem negde sa njim...?I Ukoliko postoji da ne pisem po 100 puta, mozes li mi reci pribliznu cenu koliko bi me iznelo to?Hvala ti unapred.Poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trajno rešenje je zamena potrošenih delova sa novim :)

Mislim da bi te sa svećicama izašlo oko 2.000 dinara. Ja za Yuga preporučujem Bosnine svećice. Menjaš ih preventivno na 5.000 km i nemaš problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupim svecice i samo one budu 1850din :lol: Mislim da ti delovi paljenja za 2000din moze da ima ili jako puno srece pa da sve radi ili da ima jos gore probleme ako bude fals i kopija...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima, ali nakon silnog ulaganja radi bezbodnosti u saobracaju i ostalog razocarao sam se u Juga.Naravno nemoj da misli neko da ocekujem od njega da me sluzi kao da je ne znam ni ja sta, ali barem da radi normalno po bilo kom periodu.Tako da mi je svejedno fals ili org..zao mi je na kraju sto sam i kupio taj automobil, ali sta je tu je :) ..Znaci 2.000 din sve ukupno.Hvala puno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sa takvim ulaganjem, razocarenje ima samo da bude jos vece  ;) Za 2000din jednostavno ne vidim da mogu da se kupe iole kvalitetni delovi paljenja kao sto su kablovi, svecice, kapa i ruka... Bilo koje iole razumne svecice su 800+din a kablovi 1500+din, ja sam moje platio 1850 i 2000din. Ako hoces da te sluzi jednako dobro kao i bilo koji drugi auto, onda moraju zamenski delovi biti istog takvog kvaliteta. U suprotnom mozes samo da pricas o kajanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Doni mnogo si izgleda ocekivao od yuga jbg. Sto se kaze " To je jedino vozilo koje nocu smislja kako da te zezne ujutru" :D

Probaj, uzmi bolje delove pa vidi kako ce na dalje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proveri za početak samo razvodnu kapu, skini je i pogledaj ispod ima li vidljive kao neke linije između kontakata na koje idu na kablovi. Ako ima - menjaj odmah.

TT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa nisam nigde rekao da sam ugradjivao jeftine delove, bas suprotno.Ali posto vidim da to kod ovog auta ne pije vodu, krecem kao i vecina vozaca ovog raspada..cisto da promenim :D

 Sada cu proveriti razvodnu kapu..ajde boze pomozi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam nakupio nešto polovnih kapa i ruka i sad sam miran. Svećice sam stavljao skuplje, ali na standardnom Yugovom motoru nema velike razlike, tako da sam se vratio na Bosnu. Moj Yugo radi perfektno. Imam i svedoke :)

Pusti ti Yugisu. Njegov motor 100 i kusur konja, pa ne može da prođe jeftino

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahaha, inace sada sam proverio svecice i kao nove su, razvodnu kapu i ruku ili ruke ne znam tacno i to je ekstra.Medjutim kablovi su mokri..da li je pametno staviti silikonske kablove?

Btw imam neke crvene/narandzaste i na njima pise Class no1 tako nesto, a ja silikonske sto gledam su crne boje, ali sem boje na izgled su isti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima mozda 75ks i nema to nikakve veze sa tim. Nema stelovanja zazora svecica, pali ko mina bez obzira na vreme i temperaturu vazduha i motora i mogu smrkom prati motor i nista mu ne fali. 

 

Kablove samo slikonske i vredi staviti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej, stavljam ih pa sta bude neka bude. :D

 

A ja bih mom ubacio motor 1.4 8v dosta je, ali posto je prava km i ostalo se trudim da maksimalno drzim auto u fabrickom stanju to me i odbija.Da odradim prvo sve da mi bude bezbedan pa pada lepo poliranje i kupovina fabrickih felna crne boje bas kao i krov...tako zamisljam, jedino to ne bi bilo fabricki, ali ne bi bio cig... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo nekog mog iskustva sa jugićem i njegovim motorom.

Kablove kupiti što bolje, ja sam stavio Champion, plaćene tada oko 25€, i nikad više nisam imao problema sa njima a prešli su 120000km.

Svećice NGK sa rezistorom i pošto je vožen na plin, smanjen zazor, menjane na 20000km.

Razvodna ruka i kapa su mi bili najveći problem naći kvalitetne, jer se dešavalo da i nova kapa probije, te sitne pukotine gde probija teško ćeš okom videti. Mislim da sam kupio marelli ili bosch ako se dobro sećam.

Eto to je što se struje tiče i nikad me nije izdao sem kad su otišle četkice na anlaseru.

Ti definitivno imaš problem sa strujom, jer vlaga ti je pravi pokazatelj da nešto nije kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ima mozda 75ks i nema to nikakve veze sa tim. Nema stelovanja zazora svecica, pali ko mina bez obzira na vreme i temperaturu vazduha i motora i mogu smrkom prati motor i nista mu ne fali. 

 

Kablove samo slikonske i vredi staviti.

Šalim se ja malo sa tobom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Knezevic75 :Nije problem, platicu koliko treba, ali hocu da platim ono sto vredi i kazi mi da li se treba podesavati nesto kada kupim kablove, ja sam i sam rekao da se ne razumem najbolje.Inace ako ti nesto znaci moji kablovi su narandzaste boje i na njima pise Class no1 ili bez toga (no), ali ne znam da li su silikonski..mada cu ih promeniti.Najveci problem mi je sto bih ja cesce vozio van grada, ipak sam veoma mladji, cak sto vise najmladji na forumu i zanimljivo mi je voziti se :P ..pa samim tim i ne bih da rizikujem ako pocne kisa da me ostavi na pola puta.Inace kada smo vec kod kise zaboravio sam da kazem da sam se mozda pre 4 dana vozio u gradu i tada je padala kisa, ali ne jaka i auto je upalio i u preticanju se nista nije osetilo.I eto od juce me fircao kao lud.Svecice su nove, ali ne i kablovi.Moram da zamenim i to pa cu videti.Pisite sta god vam padne na pamet, bas me zivo zanima sve o ovom hibridu od auta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sada sam uslikao cisto da vidite o cemu pricam, nadam se da se vide lepo slike.Verujem da je kvalitet 0 pa bih zbog toga i menjao i stavio silikonske.

13086756_1197752153577477_2368162172364068636_o.jpg

13113004_1197751963577496_4355143067693010235_o.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam dva Juga 55:  91. i 92. god. od 0-50000 i od 0-145000 km.

Moje iskustvo : ako je prešao samo 45000 imaš još slatko da se navozaš.....91. je poslednje što je valjalo.

Kablove naravno treba promeniti ako su stari, ali za početak od vlage mogu i da se naprskaju sa WD-40. Kroz bare se vozi lagano jer je razvodna kapa na idealnom mestu da se okupa.

U gepeku obavezno mora biti kao rezerva pola Juga :) : bar dve razvodne kape i razv. ruke - mogu i polovne ali suve, bilo kakve iole ispravne svećice, sajla kvačila, spojni metalno gumeni element između ručice menjača i birača brzina u menjaču ( to pukne redovno  i onda  menjač ostane u nekoj brzini ili u leru)....žica da se pričvrsti auspuh kada padne (najčešće pukne na spoju blizu izduvne grane...prvo počne sportski da zvuči i onda imaš cca. 50 km fore :) ), membrane pumpe za benzin ( počne da piša benzin po motoru - opasno :( - počne da smrdi benzin unutra ) i pumpe za ubrzanje na karburatoru - počne da se guši i smrdi benzin. Redovno puca i kaiš anlasera, ali se lako menja i obavezno ga treba imati u gepeku.

Ja ih nisam vozio na plin nego na krš benzin tih  godina pa su se dizne na karburatoru redovno zapušavale što sam rešavao sam. Kvarovi koje Jugo ume da napravi su za pisanje romana , npr. plovak karburatora može da se napuni benzinom - pukne i  potone!? Brave treba redovno podmazivati sa silikonskim uljem inače postaju neupotrebljive. Osigurače  treba obavezno imati u rezervi i čistiti im ležišta redovno. Kod anlasera zaglavljuje motorić koji gura bendiks ili četkice tako da  kada počne da "cakće" treba lupati nečim metalnim po anlaseru pre paljenja ....do servisa. Diode u alternatorima takođe riknjavaju..pa ne puni.....kontakt brava takođe može da otkaže pre nego na bilo kom drugom automobilu - moguće je promeniti i samo uložak. Zaboravio sam sve...davno je bilo. Prednje kočione čeljusti su loše i hoće da oksidiraju i blokiraju, ručnu ne povlači kada je mraz jer sajla redovno zaledi pa spališ paknove nazad. Sajla može zbog rđe da blokira neki  zadnji točak i leti. Proveri kočiona creva napred posle toliko godina.  

 

Nikada ti ruke nisu čiste kada voziš Juga, ali su delovi jeftini i skoro sve  kvarove može da reši i sam vlasnik. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unsure:

 

Za 9 godina nista mi se od toga nije desilo i nikad nista nisam nosio u rezervi... Jest da je EFI pa nema "problema" sa karburatorom i razvodnikom, ali od ovih "tipicnih" kvarova nista nisam imao... Auto nikad nije bio parkiran bez rucne, a stojao je godinama napolju. Treba samo auto odrzavati preventivno sa kvalitetnim delovima, a ne cekati da crkne pa onda ne mora da se nosi pola auta u gepeku za rezervu i sve podmazati po potrebi pri ugradnji...

 

Moj gepek:

CAM03546.jpg

 

Samo zakonski potrebne stvari.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palio: Bato je l' imas nesto za utehu da mi kazes, nije mi prijatno..ako me razumes :D Jedino jos prednje kocnice da promenim i valjda sam miran par hiljada km ili ne? Inace u kolima mi se nekad oseti benzin, ne uvek.Inace moj drugar je imao zastavu, ali 128 i stavio je silikonske kablove i bez problema preko bare, opet ne znam da li su na istom mestu (128 i moj jugic)razvodna kapa i ostali delovi skloni mom problemu.No dobro, za pocetak cu promeniti samo kablove i ici redosledom.Zanima me samo ovo, kada kupim kablove da li cu morati da ih naprskam sa tim wd40 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je 1.1 ili 1.3 motor, sve ti je isto na motorima kod karburatorske verzije za Yugo i Z101/Z128. Moze da zavisi samo proizvodjac dela.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugisha: Svaka cast, ja sam uzeo juga bez tog "tepiha" u gepeku.Dao mi lik, ali je mnogo prljav, oprao ga jednom uskoro cu probati opet, zelim da bude sto se kaze picanski. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...