Jump to content
FAS Euroauto Goran
bane1321

Fiat Nuova Bravo - magljenje stakala

Recommended Posts

On 01/12/2018 at 11:57 AM, shomispc said:

Ako si sklon majstorisanju mozes da skines zadnji branik i da vidis da li su klapne za izlaz vazduha iz kabine slobodne

Mislim da to ne bi trebalo da ima uticaja, u pitanju su najgluplje klapne kao odusak vazduha, cuju se blago kada se zatvore vrata, za sta primarno i sluze.

On 01/12/2018 at 11:42 AM, nesagile@yahoo.com said:

Mislim da je generalno problem kod tog auta sto se magljenja tice.

Problem nije nikakav generalni, vec je problem sto na konkretnom autu postoji problem :) i treba ga pronaci i otkloniti uzrok. Ima ih vise - od pomenute klapne za recirkulaciju (npr. moze se sa autom na kontaktu oslusnuti da li se cuje otvaranje/zatvaranje klapne). Takodje sa ukljucenim ventilatorom se cuje promena u zvuku pri otvaranju/zatvaranju iste (kod digitalne klime voditi racuna da ventilator bude na manjoj brzini pri promeni). Preko vlazenja hladnjaka kabine (primeti se po gubitku antifriza u posudi). Proveriti i odvod klime, mada to se lako primeti po vlazenju tepiha na suvozackom mestu. Proveriti odvode vode iz prostora ispod soferke, da li su oni zapuseni od lisca i prljavstine pa je tu prisutna vlaga. Proveriti i ocistiti odvode vode u svim vratima, gepeku (nalaze se u dnu svih vrata)... Jedno po jedno i naci ce se uzrok ili vise njih, pojava apsolutno nije normalna pogotovo u ovakvim jos uvek blagim uslovima.

Stvar je prosta - ili nema priliva spoljnog, svezeg vazduha ili u autu postoji izvor vlage.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

je l' imas ideju gde bi mogao da bude "cep" kroz koji odlazi voda iz vrata? Jutros mi se ucinilo da mi nesto klokoce u vratima, kao da ima vode u njima kada sam naglo zakocio...

 

edit: Da odgovorim sam sebi na pitanje, trebalo bi su ispod gume na dnu vrata, probacu za vikend da vidim da li u mojim vratima ima nekog djubreta zbog kog ne odlazi voda... Mozda mi zato i magli auto :D

 

https://www.fiatforum.com/bravo/421815-door-drainage.html

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve si sam rekao. U dnu svih vrata su odvodi, probaj da procackas sa nekim duzim plasticnim stapicem. Kod Brava uz standardni lip postoji i ta dodatna guma sa donje strane, proveri da nije deformisana i da ne zatvara odvode. Ako si cuo da "klokoce" u vratima, nasao si bar jedan uzrok vlage u autu. Kada je sve kako treba, ne bi trebalo da bude trunke vlage u autu, pogotovo u vremenskim prilikama kao ovih dana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosto mi je neverovatno da toliko magli po kisi, iako mi ona klapna ne funkcionise najsrecnije...

Garantovano se zadrzava voda u vratima, zato mi i budu musavi prozori kada ih spustim i podignem

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovakvim vremenskim uslovima jednostavno ne sme da bude bilo kakve vlage u kabini ako je sve ispravno (dotok svezeg vazduha/klapna recirkulacije, hladnjak kabine, odvod klime, ocisceni odvodni otvori u vratima i ispod brisaca,...). Naravno, ne racunam situaciju kada tek sednes u hladan auto i sto se ne rascisti za pola minuta kada usmeris ventilator na soferku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To na soferci je ok, za to se i ne bunim, upalim duvanje i ono se rascisti. Ovde vlaga prvo krene na zadnjem staklu, pa na zadnjim vratima, pa se onda polako siri i na vozaceve prozore (onaj deo u koji ne duva vazduh iz stuba)...

Cak sam jedno vreme drzao onaj apsorber vlage u kolima ali avaj :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resavaj polako, uzroke znas (posle kise proveri da nemas to "klokotanje" i u vratima gepeka, kakva je zaptivna gumica oko osovine zadnjeg brisaca, opet odvodi :) i sl.)... Najjace je kada za bilo sta nelogicno/neispravno natrcis na tvrdnje da "to tako treba", "specificno je za model" i sl...

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada sam prstom "otvorio" rupe i iscurelo je nesto vode iz vozacevih vrata, iz suvozacevih nista. U svakom slucaju, nisu sve rupe bile zapusene vec one prve blize sarkama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok ja imam jtd stilo 2004.isto tako maglio.kada je kondezat ili magla masna moze da bude problem sa malim hladnjakom da pusta u kabini.ali ako nije onda je polen filter ili kao sto je meni bilo KLAPNA ZA RECIRKULACIJU.

e sad fora kod te klapne je sto onaj motor je tako glupo regulisan da non stop gura klapnu,tako da npr ti ukljucujes i iskljucujes recirkulaciju u kolima ali ona svejedno radi jer mootor gura.

ja sam imao taj problem,a utvrdio sam lako jer kada je ukljucena recirkulacija onda ima onaj dubok zvuk kad izduvava vazuh.

jedan dobar majstor resava problem tako sto skine krilo kod polen filtera u kabini ,ukljucuje i iskljucuje recirkulaciju i kucka na klapnicu dok je ne otvori da bi ulazio vazduh spolja.onda se lepo iskljuci komanda za recirkulaciju i resen problem.sat vremena i 1000 dinara.

kazem obratite paznju na zvuk izduva vazduha,kad je bas onako dubok znaci da je recirkulacija ON i da samo okrece isti vazduh iz kabine.a taj polen filter svakako zamenite jer kosta 500 din i trebao bi da se menja tipa na prolece a ne kad zabagri nacisto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

У сваком случају магљење треба избећи потпуно.

Моја искуство је такво да коришћењем обичног детерџента за суђе магљења уопште нема, радио вам систем вентилације не радио...

Примена.

Детерџент за суђе, сува крпа, на претходно опрана и посушена стакла изнутра утрљати детеџент сувом крпом, може бити мало напорно јер има разних положаја при утрљавању шоферке, али делује, не штедети на детерџенту, једно премазивање може да прегура зиму под условом да не бришете стакла, а нећете имати потребе јер се не магле

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam fiat bravo 1,6 multijet 2008 godište i imao sam problema sa malim hladnjakom kabine, nije radilo grejanje. Majstor nije mogao pronaći novi, jer po broju kad traži, dobije za fiat stila, koji je veći i ne može da stane na mesto starog. Očistio ga je, isprao i ponovo je proradilo grejanje. Uradio sam i mali servis, ali od kad je krenulo ovo hladno i vlažno vreme, grejanje radi, čak i klima kad se uključi na grejanje, magli šoferka i stakla na prednjim vratima. 

Nisam primetio da  gubi antifriz, filter klime je pre 2 meseca promenjen, radi grejanje, manuelna je klima i klapne rade...

Šta može biti razlog magljenja? 

Hvala unapred na pomoći. 

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapna recirkulacije, zacepljeni odvodi vode ispod soferke i nakupljeno djubre/lisce u tom delu, zacepljeni odvodi vode u vratima i gepek-vratima, zatim kod koriscenja klime zacepljeno crevce za odvod kondenza, mali hladnjak tvrdis da nije u pitanju...

U autu negde imas izvor vlage, samo treba otkriti gde.

PS: Nepotrebno otvorenu temu, u pogresnom podforumu, spojicemo sa postojecom.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem na svom Bravu. Magli se nenormalno čim je hladno vrijeme, a naročito kad pada kiša! To me već dovodi do ludila, jer samo kada uključim klimu na hlađenje odmagli šajbu i prozore na prednjm vratima, čim ugasim - sve se zamagli :rant:

 

Filter kabine se kod mene mijenja dva puta godišnje i uglavnom je Wix, ne neki beljulji, provjerio sve tapacirunge i kedere na gepeku i vratima - ma sve suvo ko pustinja Atakama :ermm: Probao sam paliti i gasiti prekidač za recirkulaciju vazduha u kabini, nema razlike u zvuku i radu ventilacije...ako je zaštekao ima da dignem ruku na sebe :wallbash:Plastiku oko brisača što pokriva taj dio je robija skinuti da ne polomiš nešto, pošto pametni Italijani nikada nisu znali da naprave kvalitetnu plastiku enterijera i eksterijera...šta god da skineš i vratiš nazad kao da nikada tu nije bilo, a voli se i štogod slomiti pa tek onda ima da se oteliš tražeći dio po otpadima :cry:

 

Ma to ću zadati domaću zadaću mehaničaru ionako mi je veliki servis po rasporedu uskoro. pa ako šta sjebe sam će da popravlja....Čujem da je štelovanje te budaleštine ravno vraćanju posade Apola 13 na zemlju, a ja kakav sam živac bi to čekićem od dvije kile trajno odblokirao :evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 5/1/2022 at 4:30 PM, Mr_Good said:

provjerio sve tapacirunge i kedere na gepeku i vratima - ma sve suvo ko pustinja Atakama :ermm:

Probaj da na vratima, sa donje strane, pomeris kedere koji su pored rupa za oticanje vode. Ako se tu s vremena na vreme ne prodje krpom i ne ocisti pri pranju auta, moze da se nakupi djubreta koje sprecava oticanje vode. Takodje proveriti i po potrebi procistiti otvore na dnu svih vrata i gepeka.

Proveriti da nema nakupljenog lisca i djubreta ispod soferke i da li odvodi vode iz tog dela normalno rade. Od uzroka jos mogu da budu i zacepljen odvod klime i mali hladnjak. Pisali smo o svemu ranije u temi.

I naravno, pomenuta klapna recirkulacije. Ako se obrati paznja, lepo se cuje kako zuji i ide iz polozaja u polozaj (otvoreno/zatvoreno), a tom prilikom se cuje se i promena zvuka vazduha koji struji (ventilator na minimumu ili ugasen kada se radi sa klapnama). Takodje se klapna lako proverava dijagnostikom.

Ako je sve u redu, u autu ne sme da bude ni trunke vlage.

PS: Apropo plastika, kao neko ko je rasturio gomilu Bravaca, apsolutno se ne slazem :) . Pogotovo je veliki pomak u odnosu na ranije Fiate, a pogotovo verzije pred kraj produkcije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po svemu sudeći biće da je klapna regulacije :ermm: nema zvuk kad je uključujem i isključujem, ni promjene u radu ventilacije. Ovo ostalo sam provjerio sve je u redu.

 

A za plastiku vjerovaću ti na riječ, ali ću to ipak da preustim drugome ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

@Mr_Good

Ako je bilo sta oko recirkulacije, prilicna je zezancija jer mora cela tabla dole. Mozes za svaki slucaj da proveris i dijagnostikom. Opisao je nas postovani kolega celu proceduru detaljno:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/81025-fiat-nuova-bravo-popravka-motorićaklapni-digitalne-klime/

 

Ne volim takva resenja (kada nesto ne radi), ali jednostavnija alternativa je pristupiti klapni recirkulacije izmedju brisaca i ostaviti je stalno otvorenu, ako je moguce.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako ću i uraditi - zaglaviti je! Dosta jednostavniji pristup i bolje rješenje...do juče smo vozili auta koja uopšte nisu imala recirkulaciju pa evo nas živih. Češće mijenjati filter kabine i raditi dezinfekciju sistema (hvala Bogu nije skupo ni komplikovano ni jedno ni drugo) i mirna Bosna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Što se tiče klapne, boljke očigledno većine ovih naših kočija ima jednstavniji način da rešiš otvaranje klapne od skidanja pola auta. Obično je problem u kontaktu na tom motoru u početnom položaju, posle radi. Znači ne može da startuje, zato mu treba pomoći, da tako kažem.

 

Ja sam to rešio ovako. Zavučeš glavu ispod volana ( najlakse da sedneš na suvozacevo sedište, mada treba biti gibak za ovo). Iza komndi klime , unutra, videšeć sklop od nekih poluga, bele boje, one pokreću klapnu. Stiskaj dugme za recirkulaciju i vidi da i se pomeraju, verovatno ne. Obično je dovoljno samo da ih malo pomerš rukom i da prorade, ili da se kucnu nečim ( recimo drška čekica i sl). Nakon toga zabraniš pipanje dugmeta za recirkulaciju.

 

Ja sam tako oglavio više puta ( sada ne pipam dugme).

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Grande Punto izgleda pati od iste bolesti. Drug mi se žali isto na magljenje u njegovoj škatuli....'bem ga ko je to pravio :rant:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...