Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

Renault Koleos

Recommended Posts

 

 

 

PR saopštenje uvoznka Renaulta za Srbiju:

Renault predstavlja novi KOLEOS, SUV D-segmenta kojim će zaokružiti paletu svojih vrhunskih modela. Novi model ima važnu ulogu u Renault-ovoj tržišnoj ofanzivi koja je predstavljanjem 10 novih modela širom sveta zabeležila rekordnu godinu. Novi KOLEOS dizajniran je i konstruisan kako bi privukao kupce iz celog sveta i dao novi zamah Renault-ovom međunarodnom rastu, kao i u Kini gde je Renault početkom ove godine otvorio fabriku u Wuhanu. Novi Renault KOLEOS: Spoj terenskih sposobnosti i udobnosti SUV-a s dinamičnim francuskim dizajnom Novi KOLEOS krase brojni robusni elementi SUV-a u kombinaciji s uglađenošću i opremom karakterističnom za velike limuzine. Novi KOLEOS ima snažan stav kojim se razlikuje od konkurentskih SUV-ova iz D-segmenta i uglađenu udobnu unutrašnjost koja putnicima nudi rekordnu količinu prostora. Novi KOLEOS takođe spaja terenske sposobnosti s udobnim vešanjem i dinamičnim i stabilnim voznim osobinama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Koleos stiže u Evropu: U ponudi 2 dizelaša

 

166548-renault%20k%201111111.jpg

 

Posle Australije, Bliskog istoka, Azije i Južne Amerike, novi Koleos stigao je i u evropske prodjne salone. U odnosu na prethodnika, novi Koleos je promenio svoju poziciju u gami Renault modela i pomerio se jedan stepenik naviše, s obzirom da se između dve generacije na tržištu pojavio novi kompaktni krosover Kadjar.

 

166546-renault%20k%2011111.jpg

 

Automobil se stilski nadovezuje na modele Megane i Talisman, od kojih su preuzeti slični LED farovi i stop svetla.

 

166542-renault%20k%201.jpg

 

Novi Koleos je dugačak 4.670 mm a širok 1.840 mm, dok je međuosovinsko rastojanje poraslo na 2.710 mm. Poređenja radi, prethodna generacija istog modela imala je dimenzije (d/š/v) 4.520/1.855/1.695 mm, a razmak između osovina iznosio je 2.690 mm.

 

166544-renault%20k%20111.jpg

 

Dok je Kadjar deklarisan više kao ''urbani'' krosover, Koleos može da se pohvali većim odstojanjem od zemlje (213 mm).

 

166545-renault%20k%201111.jpg

 

Kako automobil deli istu mehaničku osnovu kao i Nissan X-Trail, pogon na sva 4 točka preuzet je od ovog japanskog proizvođača.

 

166543-renault%20k%2011.jpg

 

Vozač može da bira između tri moda: 2WD, 4WD AUTO i 4WD LOCK, a na raspolaganju su i brojni sistemi aisstencije.

 

166547-renault%20k%20111111.jpg

 

U Evropi, kupcima su za sada na raspolaganju dva dizel motora. Slabiji, 1.6 dCi sa 130 ks i 320 Nm i jači, 2.0 dCi sa 175 ks i 380 Nm.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Koleos u Srbiji početkom septembra, cene će biti poznate u julu

 

renault%20koleos%20srb.jpg

 

Nema dileme da proizvođači automobila najviše kajmaka kupe prodajom vozila u SUV segmentu. Krosoveri idu kao alva, a veliki SUV terenci još i bolje od toga. Stopa rasta tržišta za ova vozila je dvocifrena, pa ne čudi što je i francuski gigant Renault požurio da predstavi novi Koleos. Kako je veoma uspešni model Kadjar u neku ruku zauzeo tržišnu poziciju Koleosa prethodne generacije, Francuzi su odlučili da novi Koleos ode korak dalje i pređe i višu kategoriju SUV vozila. Koleos je prvo počeo osvajanja tržišta Bliskog istoka, Australije, Azije i Južne Amerike, što je razumljivo s obzirom na to da Koleos deli platformu sa novim Nissan X-Trailom, veoma zastupljenim na ovim tržištima. Sada je novi Renaultov SUV krenuo u osvajanje i evropskog tržišta.

 

Veoma atraktivno vozilo ima pogon na sva četiri točka (visina klirensa 213 mm) i zamišljeno je da između ostalog ljubiteljima avantura koji siđu sa asfalta, uz savršene of-rod sposobnosti ponudi i visok nivo komfora i udobnosti. Za konekciju će biti zadužen novi R-link 2 multimedija tablet i biće krcat najnovijim tehničkim rešenjima. Posle Talismana, Kaptura, Clia, i Koleos će biti dostupan u najvišem, specijalnom nivou opreme. Novi Koleos je kompletirao stilsku renesansu Renaulta započetu sa modelom Clio 2012. Imali smo veliki dizajnerski izazov da Koleos ne bude samo elegantan već i moderan - kaže Loren van der Eker, potpredsednik odeljenja dizajnera kompanije. Upravo zbog obilja prostora, atraktivnog dizajna i bogate opreme, u Renaultu sa pravom očekuju da Koleos otkine deo kolača i premijum segmentu, s obzirom na to da će cena biti povoljnija nego kod nemačkih konkurenata. Novi model je dug 4.670 mm, širok 1.840 mm, visok 1.695 mm, a međuosovinsko rastojanje je 2.710 mm. Uz pogon na sva četiri točka vozač može da bira između tri moda: 2WD, 4WD AUTO i 4WD LOCK. Pod haubom će se nalaziti isključivo dizel agregati. Bar zasada. Reč je o dizelašima 1.6 dCi sa 130 KS i 320 Nm i 2.0 dCi sa 175 ks i 380 Nm. Mogu biti upareni sa manuelnim ili X-tronik automatskim menjačem. Ovaj SUV u salone u Srbiji stiže početkom septembra, a cene će biti poznate već u julu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed test: Renault Koleos 2.0 dCi X-tronic 2WD

 

renault%20koleos%20ts.jpg

 

Druga generacija Koleosa sa prethodnikom ima malo dodirnih tačaka, izuzev da je i ovo globalni model koji će se proizvoditi u Koreji. Prethodnik se nije baš proslavio, a da li će Renault imati više uspeha sa novim Koleosom, pitanje je na koje smo odgovor potražili u dalekoj Finskoj gde je organizovana međunarodna prezentacija i prva probna vožnja za specijalizovane predstavnike medija iz Evrope. SUV, odnosno krosover modeli niču kao pečurke posle kiše, to već i vrapci na grani znaju. Ova ''sorta'' automobila doživljava toliku popularnost, kako na globalnom tržištu, tako i u Evropi, da je recimo u D segmentu, koji još uvek predstavlja sinonim za limuzine, svaki treći automobil - SUV! Upravo u pomenutu klasu sada uskače novi igrač starog imena. Novi Koleos postavljen je na modularnu platformu Renault Nissan alijanse, zajedno sa plejadom drugih modela kao što su Talisman, Espace, Kadjar, Qashqai i X-Trail.

 

Ovim novitetom francuski proizvođač zaokružuje vrh SUV/krosover ponude koju sačinjavaju još Captur i Kadjar. Sa 4.67 metara dužine, širinom 1.84 m i visinom od gotovo 1.68 m, ističe se tipičnim SUV proporcijama, čemu doprinosi i više nego pristojan klirens (udaljenost najniže tačke vozila od tla) koji iznosi 210 mm. Izgledom nedvosmisleno sugeriše pripadnost najnovijoj liniji Renaultovih automobila sa karakterističnom, masivnom maskom i modernim LED svetlosnim grupama.

 

Napred dominiraju farovi karakterističnog ''C'' oblika, dok se pozadi tanka svetla protežu do samog središta petih vrata. Testirani primerak je nosio najviši paket opreme Initiale Paris, prepoznatljiv po velikim aluminijumskim točkovima od 19 inča i istaknutim značkama na prednjim krilima i petim vratima. Inače, peta vrata pokreću elektromotori, a moguće ih je otvoriti i bez upotrebe ruku - aktiviranjem senzora pokretom noge.

 

Odmah smo zapazili da se vrata za putnike otvaraju izrazito široko, fabrika navodi podatak da ugao iznosi do 77 stepeni, čime je omogućen lakši ulazak i izlazak iz vozila. Unutrašnjost, poput spoljašnjosti, naglašava bliskost sa ostalim rođacima iz Reno porodice, na prvom mestu sa Talismanom. Očekivano, ovde se sedi na 150 mm višoj ''koti'' u poređenju sa limuzinom, a primetni su i neki novi SUV detalji kao što su fiksirane ručke na dnu centralne konzole. Digitalna instrument tabla i veliki horizontalni ekran od 8.7 inča su nam poznati od ranije. Multimedijalni sistem R-link 2 je u potpunosti kompatibilan sa pametnim telefonima, a potpuno povezivanje omogućuju aplikacije Apple Car Play i Android Auto.

 

Kupcima SUV modela je veoma važna ponuda prostora, kao i funkcionalnost, pa su se Francuzi potrudili da na tom polju dostignu maksimum. I zaista, Koleos sa međuosovinskim razmakom od 2.7 metara može da se pohvali izuzetno prostranom kabinom - mesta ima napretek, napred i pozadi. Prednja sedišta su doduše nešto kraća, pa bi zbog toga dobro došla opcija podešavanja nagiba sedalnog dela, koja nažalost ne postoji. Ovako deluje kao da malo ''izbacuju''.

 

Zato su zadnja sedišta projektovana bez greške i zaslužuju najvišu ocenu za udobnost. Kada je reč o funkcionalnosti, pronašli smo brojne odeljke i pretince za odlaganje stvari - ukupno je predviđeno 35 litara prostora u te svrhe. Sve u svemu, dobro odrađen posao kada je reč o ponudi prostora, funkcionalnosti i varijabilnosti - tipično za Francuze! O tome svedoči i podatak da prtljažnik prihvata skoro 600 litara i to do nivoa naslona zadnjih sedišta.

 

Ono što putnicima šalje poseban signal i pojačava ugođaj prilikom boravka u kabini jesu odlična završna obrada i kvalitet materijala, pogotovo u najvišem paketu opreme. ''Initiale Paris'' paket podrazumeva meku Nappa kožu kojom su obložena sedišta, prednja sa dvostepenim funkcijama grejanja i hlađenja, zadnja ''samo'' sa grejanjem. Prednji panel i obloge vrata presvučeni su kvalitetnim materijalima, a posvećenost detaljima se prepoznaje i po ukrasnom koncu sa filigranski precizno izvezenim šavovima.

 

Kao i obično, za test smo odabrali najluksuzniju i najsnažniju verziju. Ispod haube je smešten dvolitarski dCi motor od 175 KS, uparen sa novim sedmostepenim X-tronik menjačem, a ova oznaka zapravo predstavlja sinonim za CVT automatski menjač sa kontinuirano varijabilnim prenosom. U ponudi su još i 1.6 dCi od 130 KS sa šestostepenim ručnim, odnosno X-tronik menjačem, oba isljučivo sa prednjim pogonom, dok je provereni Nissanov 4WD dostupan uz snažniji dizel, bilo da je reč o verziji sa ručnim ili automatskim menjačem. Primerak koji smo vozili po putevima u okolini Helsinkija ima pogon na prednje točkove, a na samom kraju prezentacije dobili smo priliku da na off-road poligonu isprobamo terenske mogućnosti modela sa 4×4 pogonom.

 

Pre toga smo se ''družili'' sa Koleosom, upoznavajući njegove karakteristike u gradskoj i vožnji na otvorenim putevima dalekog severa. Zaista nije potrebno provesti mnogo vremena za upravljačem da bi se stekao utisak da je reč o komfornom, prilično luksuznom i nadasve udobnom vozilu za pet putnika. Udobnost se ne dovodi u pitanje nijednog trenutka, uprkos velikim točkovima od 19 inča, a posebno impresivno deluje na lokalnim šumskim putevima koji kombinuju grublji asfalt, makadam i rizlu. Jedino što se u vožnji po abrazivnijem asfaltu u kabini nešto više čuje buka koju stvaraju točkovi. Inače, svi putevi po kojima smo vozili u Finskoj su takvi, a razlog se krije u postizanju bolje trakcije, s obzirom da su većim delom godine kolovozi vlažni i klizavi.

 

Uzvišena pozicija sedenja daje karakterističan, suveren osećaj dok automobil bez po muke ubrzava u svim opsezima do zakonskog ograničenja brzine koje u Finskoj na auto-putevima iznosi 130 km/h. Zasluge za to pripadaju i snažnom dizel agregatu sa 380 Nm obrtnog momenta, ali i odličnom CVT menjaču koji stepene prenosa menja glatko, gotovo neprimetno. Pored automatskog moda, na raspolaganju je i manuelni, kada se ručica povlačenjem ulevo stavi u položaj za pomeranje napred - nazad. Svakako je dobro imati ovakav režim na dohvat ruke, ali od Koleosa ne treba očekivati neka zavidna dinamička svojstva, tako da sasvim zadovoljava u automatskom modu.

 

Motor se obično vrti na pragu 2.000 obrtaja i uvek ima dovoljnu rezervu snage da energično krene napred kada zatreba. Uostalom, perfomanse su veoma dobre ako se ima u vidu masa vozila i njegovi gabariti - od 0 do 100 km/h ubrzava za 9.6 sekundi i dostiže gotovo 200 km/h. Što se tiče potrošnje, prosek koji smo ostvarili mirnom i tečnom vožnjom nakon 300 km iznosio je 6.2 litra. Na polju upravljanja i stabilnosti, Koleos se pokazao u sasvim solidnom svetlu za jedan SUV model. Karoserija se ne naginje niti previše pliva u krivinama, tako da je osećaj povezanosti između vozača i automobila adekvatan za ovu vrstu vozila.

 

Pojedine zamerke mogu da se upute na odsustvo određenih tehnoloških pomagala koja danas kod novih modela u ovom cenovnom razredu po pravilu mogu da se dobiju uz doplatu. Tu pre svega mislimo na head-up displej i adaptivni tempomat, a stvar je još čudnija ako se zna da  su pomenute stavke dostupne kod Talismana. Očigledno da su Francuzi procenili da je zasad dovoljno da u Koleosu ponude automatsko parkiranje, sistem za prepoznavanje znakova, upozorenja na mrtav ugao i na izlazak iz kolovozne trake. Naravno, tu su i elektrilčna parking kočnica, električna kuka kapaciteta vuče 2 tone, asistencija dugih LED svetala…

 

Sumirajući utiske, možemo da zaključimo da Koleos poseduje dobre predispozicije za ulazak u konkurentan segment gde ga u Renaultu vide kao direktnog rivala Peugeotu 5008, Hyundaiju Santa Fe, Kiji Sorento, Škodi Kodiaq, pa i VW Tiguanu Allspace. On jeste, poput prethodnika, globalni model, ali je očigledno ovoga puta u daleko većoj meri prilagođen ukusu evropskih kupaca. U ovom trenutku nije poznata cena, ali je za očekivati da će biti skuplji od Kadjara za nekoliko hiljada evra i da će početna cena iznositi više od 30.000 evra. No, ovo su zasad samo kalkulacije, a zvanična cena biće poznata nešto kasnije uoči početka prodaje u Srbiji koji je predviđena za septembar.

 

Tekst: Uroš Dedić/TopSpeed

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

photo.jpg Emisija SAT: Test Renault Koleos

 

Renault je poslednjih godina napravio veliki pomak. Kako u klasi gde model Megane uspešno odoleva Nemcima, tako i iznad toga, sa modelima Scenic, Espace i Talisman. Sada je došao red da i Koleos, jedini pravi SUV u Renult ponudi dobije svoje novo ruho. Iako na prvi pogled izgleda elegantno i prefinjeno, Koleos je u vožnji vožnji moćan i robustan. Za vrlo kratko vreme uliva poverenje vozaču da će ga po svakom vremenu i na svakom putu odvesti tamo gde je krenuo. Za razliku od drugih SUV modela, Koleos se uopšte ne trudi da prikrije svoju veličinu.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blic test - Renault Koleos

 

renault koleos blic.jpg

 

Originalni Renault Koleos uopšte nije bio loš automobil, ali se zbog nedovoljno privlačnog dizajna nije svideo vozačima u Evropi. Bezličan i baziran na Samsungu QM5 kao da je od starta bio osudjen na propast. Francuzi su to shvatili na vreme i kompaktni SUV je tiho nestao iz cenovnika. Ime Koleos je zaboravljeno, ali ne i u Renou. Druga generacija se pojavila posle gotovo deset godina i sa prethodnikom nije imala ništa zajedničko. Ovaj put, osnova je Nissan X-Trail, dok je izlged preuzet od top modela francuskog proizvođača, Talismana. Takođe, novi Koleos je dužinom od 4.67 metara (15 cm duži od prethodnika) prerastao kompaktnu klasu i preselio se među velike SUV-ove. Bilo je to potpuno očekivano, jer u Renou ne žele da Koleos bude konkurencija popularnom Kadjar-u.

 

702708_5_f.jpg

 

Vizuelno, odmah nam je jasno da se radi o Renou - masivna maska sa velikim ''dijamantom'', LED svetla sa 3D grafikom, dosta hroma... Koleos je sada niži i dinamičniji od prethodnika i postavljen je na točkove od 19 inča koji su deo top verzije sa oznakom ''initiale Paris''. U kabini nas je dočekao ambijent sa kojim smo se upoznali u ostalim modelima francuskog proizvođača - uspravno postavljen centralni ekran dijagonale 8.7 inča i digitalna instrument tabla. Vozačevo sedište je veliko i komforno, a udaljeno je 63 cm od puta što daje dodatni osećaj moći, ali i sigurnosti. Gde god da sedite, uverićete se da je Koleos među prostranijim automobilima u klasi, iako imao dužih rivala sa većim međuosovinskim rastojanjem. Putnici u drugom redu imaju do 50 cm prostora za kolena i mogu udobno da uživaju u vožnji. Reno se odlučio da Koleos bude komforan petosed (ne može da se doplati za treći red sedišta), a ne opcioni sedmosed doveden do ''pucanja''. Ipak, u gradskoj vožnji morate da pazite na spoljašnje dimenzije jer je A stub prilično širok, dok se jasno ne vidi gde se završava prednji kraj.

 

702715_9_origh.jpg

 

''R-link 2'' infotejment sistem je, rekli bismo, namenjen naprednim korisnicima, odnosno vozačima koji se ne plaše gedžeta - pruža mnogo, ali ponekad zna da se poigra sa vašim živcima. Potrebno je samo da prihvatite da smo postali zavisni od tehnologije.

 

702709_6_ff.jpg

 

Prtljažnik je u proseku klase, od 490 do 1.706 litara, pravilnih je linija, sa niskom utovarnom ivicom i petim vratima koja se otvaraju elektromotorom. Ne bi bilo loše da je zadnja klupa klizna. Očekivano, ponuda motora je svedena samo na dva dizelaša, bar što se Evrope tiče. Bazni je 1.6 dCi sa 130 KS, koji može da se poruči samo u verziji sa prednjim pogonom. Luksuzna verzija ''initial Paris'' dolazi samo sa dvolitarskim turbo dizel agregatom od 175 KS, pogonom na svim točkovima i kontinualnim X-Tronic menjačem. Da pojasnimo, radi se o CVT prenosu kojim upravlja elektronika (simulira rad klasičnog automatskog menjača), a koji proizvodi japanski Jatco, kompanija u vlasništvu Nisana. Kao što smo i očekivali, CVT se prilagodio osnovnom zadataku Koleosa - obezbeđivanju udobne vožnje. To znači da X-tronic nije brz kao moderni automatici sa dvostrukim kvačilom, ali su virtuelne promene stepena prenosa bez trzaja. Prosečna potrošnja je oko devet litara, u gradu bliže desetki.

 

702705_3_f.jpg

 

Za razliku od većine SUV-ova, Koleos se ne plaši terenske vožnje. Na prašnjavom kolskom putu u blizini Surčinskog aerodroma iskoristili smo dve prednosti Renoovog modela - klirens od 21.3 cm i ''All Mode'' 4x4 pogon koji, takođe, potpisuje Nissan. Sa početnog (2WD) prešli smo na 4WD auto režim koji se automatski prilagođava uslovima na putu, odnosno prenosi obrtni moment (maks. 380 Nm) na točkove sa najbolji, gripom. Koleos je sa lakoćom savladao sva iskušenja, pri čemu najviše pažnje mora da se pokloni čuvanju karoserije od ogrebotina (kamenčići, granje...). Međutim, kada smo naleteli na kolotrage koje su napravili traktori, različitih širina i dubina, prebacili smo se na 4WD lock režim kada je raspodela obrtnog momenta izmedju osovina 50:50. ''Zaključavanje'' je moguće do brzine od 40-50 kilometara na sat.

 

702710_8_ff.jpg

 

Koleos se u ''off-road'' vožnji ponašao kao pravi terenac i sigurni smo da bi izdržao i ozbiljnije testove. Na otvorenom putu, veliki SUV je super udoban i može da predstavlja ozbiljnu alternativu za limuzine. Podvozje se sa lakoćom nosi sa svim neravninama na putu i Reno je zaslužio čistu desetku. Mane su primetno naginjanje karoserije pri oštrijim manevrima, dok bi upravljač mogao da bude brži i precizniji. Start-stop sistem je takođe spor i aktivira se praćen vibracijama. 

 

702706_4_ff.jpg

 

Početna cena Koleosa je 26.000 evra za 1.6 dCi, dok testirana ''initiale Paris'' verzija, koja nema šta nema, košta 38.000 evra.

 

preuzeto sa - vesti.mojauto.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

TopSpeed travel test: Renault Koleos dCi 175 4WD

 

183118-renault koleos.jpg

 

Sa najvećim SUV-om iz game Renaulta otišli smo do Monaka. Tokom više od 3.000 kilometara vožnje, Koleos je pokazao da su duga putovanja njegova specijalnost, jer pruža odličan komfor i praktičnost. Uz to, performanse nisu žrtvovane, a dvolitarski dizel motor od 175 KS je zaista ekonomičan.

Za putovanje na VN Monaka uvek nam je potreban neki ''veći'' automobil… Ili još bolje, SUV u koji četvoro putnika i prtljag mogu da stanu bez ''konflikta''. A to znači da je potrebno nešto ''kolosalno'' i veliko, tj. veće od ostalih, poput one ogromne skulpture grčkog boga Helija, na ostrvu Rodos, nazvane Kolos…

 

DSC_6793.jpg

 

Srećom, Renault u svojoj gami SUV-ova, pored onih nastalih na platformama iz B i C segmenta, ima i Koleosa, model koji je ponikao na osnovi iz više, tj. D klase. I tu smo pronašli spas! Nema sedam sedišta, ali to nam ni ne treba, već prtljažnik zapremine 663 litre, što nam itekako treba, a kada se nasloni zadnjih sedišta preklope (mada nam to zaista ne treba), dobija se čitavih 1.677 litara

 

DSC_7378.jpg

 

Dakle, u toj igri ''treba - ne treba'', značajno je bilo još i da je, ako je ikako moguće, taj džin ili div, tj. Koleos dovoljno snažan, a opet i ne previše ''gladan'', odnosno žedan!? I verovali ili ne, sve se to nekako poklopilo, tako da je putovanje dobro poznatom rutom moglo da počne…

 

DSC_5922.jpg

 

Na ovom putovanju nekih većih nepoznanica nema. Uglavnom je sve jasno, a radi se obično o noćnoj vožnji autoputevima do male Kneževine na Azurnoj obali, nekoliko dana kretanja kroz gužve na uskim i krivudavim putevima u okolini, pa ponovo nazad. Putovanje auto-putem samo po sebi nije posebno zanimljvo, ali je važno da je vozilo u kojem ste, udobno. E, tu je Renault Koleos na svom terenu.

 

DSC_7374.jpg

 

U najveći SUV ovog francuskog proizvođača se veoma lako ulazi, a masivna sedišta su odlična. Pri tome, iza vozača i suvozača uvek ima dovoljno prostora za putnike pozadi. Ima dovoljno i prostora za prtljag, ali i odlaganje raznih sitnica koje možda i nisu tako male. Sve u svemu, praktičnost je za primer ostalima u klasi…

 

DSC_7365.jpg

 

Sam kokpit i digitalni istrumenti su moderni i sasvim u skladu sa centralnim, uspravnik, R-link ekranom, osetljivim na dodir. On je ''srce'' komandno-informacionog sistema i raznih podešavanja. Tu moramo priznati da je upotreba malo komplikovanija, odnosno, treba više vremena za navići se gde se šta nalazi, no posle je ok.

 

DSC_7388.jpg

 

Srećom, tu su sistemi asistencije, pogotovo onaj upozorenja na napuštanje saobraćajne trake, da vozaču na vreme skrenu pažnju da se previše posvetio ''surfovanju'' kroz meni na velikom TFT ekranu. Kada smo već kod ''pomoći'' vozaču, možda bi ona asistencija na upravljaču mogla biti za nijansu manja, odnosno više povratnih informacija sa podloge bi dobro došlo.

 

DSC_6783.jpg

 

Ovako, oni manje iskusni nemaju baš jasnu predstavu o nivou prianjanja i efikasnoj kontroli mase od 1.747 kilograma, samog vozila bez putnika i prtljaga. Naime, brze krivine Renault Koleos savladava bez muke, ali nikada ne treba potceniti inerciju i naginjanje karoserije, kao ni klirens od 210 mm. To nešto više težište, bez obzira na dobro odmeren trim oslanjanja, uvek treba respektovati!

 

DSC_5822.jpg

 

Dvolitarski dCi, dakle turbo-dizel motor od 175 konjskih snaga i 380 njutnmetara maksimalnog obrtnog momenta, odlično pristaje ovom SUV-u. Pogotovo u kombinaciji sa xTronic menjačem, koji je ''stepenovan'' na sedam prenosnih odnosa. Ima ovaj Renault, budući da dolazi u najvišem paketu opreme Paris Initiale i mogućnost izbora između pogona napred (2WD) i na sva četiri točka (4WD), plus blokadu centralnog diferencijala sa ravnomernom distribucijom pogonske sile po osovinama. No, u našem ''slučaju'' ovo je irelevantno…

 

DSC_6866.jpg

 

Ono što je važno, to je da kilometri prolaze brzo i u tišini. Mi se smenjujemo za upravljačem, a Koleos ne posustaje i grabi ka privremenom odredištu. Solidno opterećen i bez prevelikih nežnosti u pogledu tempa vožnje, potrošnja nije prevelika. Tačnije, i dalje ostaje u granicama proseka ispod 8 litara na 100 km/h.

 

DSC_5918.jpg

 

I van auto-puta, veliki Renault SUV, sa međuosovinskim rastojanjem od čitavih 2.705 metara koje je među najvećima u klasi, dobro se snalazi. Gabariti nisu problem, jer on može bez problema da uđe u svaku garažu ili skrene u najužu ulicu. Vozač ima dobru preglednost, a tu su naravno i senzori, kao i kamera za vožnju unazad!

 

DSC_7348.jpg

 

Što se tiče pojave, Renault Koleos ni tu neće razočarati. Sasvim dobro pristaje mondenskom ambijentu Azurne obale, pogotovo tokom meseca maja u vreme održavanja Fimskog festivala u Kanu i VN Monaka. Čak i kada ga parkirate ispred Kazina Monte Karlo ili Hotela de Paris, nećete se osećati inferiorno. Dizajn je savremen i u novom duhu game francuskog proizvođača. U startu deluje robusno, ali ne i grubo, jer su mu linije i forme prilično zaobljene… Može se čak reći i sofisticirane, stavljajući naglasak na luksuz!

 

DSC_5871.jpg

 

Međutim, stičemo utisak da Koleos baš i nije toliko prepoznatljiv, čak i među samim Francuzima. Onako, gledaju ga pomalo čudno, pitajući se, verovatno, koji je sad to Renault?! Ovo je verovatno posledica toga što je spomenuti automobilski gigant u ovim krajevima, mnogo poznatiji i prisutniji sa svojim manjm SUV-ima, kao što su Captur i Kadjar, pa eventualno i Senic i Grand Senic, naravno i Espace, te putničkim automobilima… I onda pojava velikog, luksuznog i sofisticiranog vozila sa prepoznatljivim romboidom izaziva zbunjenost?!

 

DSC_6869.jpg

 

A da je Renaultu upravo trebao ovakav jedan ''dobrodušni'' SUV div, čak i sa starim imenom, trebao je! Tačnije, ime Koleos se prvi put kod ove marke spominje pre desetak godina, kada je projekat razvijan zajedničkim snagama sa kompanijom Samsung Motors. Sve je započeo Nissan, još 2000. godine, za potrebe azijskog tržišta, a Evropa iz tog vremena, nažalost, nije prihvatila ovo vozilo, tako da je Koleos sačekao bolje dane…

 

DSC_6861.jpg

 

I možda je dobro da je tako, jer je sada ovo sasvim moderan veliki SUV, a probirljivo evropsko tržište ga sve bolje prihvata. Cena ovog modela, Koleos dCi 175 xTronic 4WD od 38.000 evra nije mala, ali treba uzeti u obzir da se dobija najveći Renault SUV, i to u punoj opremi!

 

DSC_6727.jpg

 

Dobija se vozilo sa kojim ćete sasvim mirno moći da se pojavite u marini Monaka ili neke druge prestižne destinacije, ali i u šumi, van uređenih asfaltnih puteva. Nama je, na ovom putovanju od preko 3.000 kilometara, Renault Koleos sasvim dobro poslužio. Čak možemo zaključiti da je bio sasvim na domaćem terenu…

 

Tekst: Zoran Živkov/TopSpeed

Fotografije: Aleksandar Savin

 

preuzeto sa - topspeed.telegraf.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mDPAsB4z_6aHOKiMmpt-jaRPzpE9Nimlg50 HonestJohn video: Test 2019. Renault Koleos

 

Prošli pokušaj Renaulta da prodaje Koleos, završio se neslavno. Stari model se počeo prodavati 2007. godine, a 2010. godine je sve već bilo gotovo. Ali, Renault sada ima novi Koleos. Nema mnogo izbora oko motora i paketa opreme, ali je i pored toga početna cena visoka...toliko visoka da je Koleos skuplji od skoro kompletne svoje konkurencije i vidu VW Tiguana, Škode Karoq, Nissana Qashqai... Hoće li ovog puta duže potrajati na tržištu?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Koleos Initiale Paris dCi 175 4WD X-Tronic

 

rk026.jpg

 

Renault Koleos glamurozno se vratio na tržište, sa dizajnom i detaljima dostojnim visoke mode, ali i pogonom na sva četiri točka koji ne bira podlogu. Renault je uspeo da održi prepoznatljivu estetiku svojih modela čak i na velikom SUV modelu kao što je Koleos. Čuvena LED dnevna svetla ''C'' oblika na kilometar nagoveštavaju koji vam se auto približava. Osim toga, Renault ne bi bio to što jeste da u dizajn svojih modela ne unosi brojne elemente visoke mode po kojoj su Francuzi čuveni.

 

rk025.jpg

 

Po svom dizajnu i opremi najviše se ističu vrhunske verzije kompletne game sa oznakom Initiale Paris Initiale Paris koja je dostupna i na novom Koleosu. Upravo takvu verziju dobili smo na test. Nije tajna da je Renault blisko sarađivao sa Nissanom tokom projektovanja svog najvećeg SUV modela. Praktično, Koleos deli mehaniku sa Nissanom X-Trail sa kojim je vrlo sličan po dimenzijama, opremi i cenama.

 

rk024.jpg

 

Bitna razlika je to što je Koleos projektovan tako da donji deo vrata pokriva sajtnu, tako da nema prljanja ako prilikom ulaska ili izlaska iz auta nogom dodirnete prag. Za pogon je zadužen 2.0 dizelaš sa 177 konja, a ugođaj ne bi bio potpun da nema automatskog menjača.

 

rk023.jpg

 

Reč je o CVT tehnologiji koja je izuzetno dobro prilagođena 2.0 dizelašu i praktično eliminiše turbo-rupu koja je primetna u verzijama sa manuelnim menjačem. Doduše, one više i nisu u ponudi. Koleos je moguće kupiti i sa prednjim pogonom, čija cena kreće od 29.780 evra. Za taj novac dobija se solidna oprema koja obuhvata senzore za kišu i svetla, senzor pritiska u gumama, električnu ručnu kočnicu, zadnje parking senzore, automatsko kočenje, alu-felne prečnika 17 inča, kožu na volanu i ručici menjača, sedišta presvučena veštačkom kožom…

 

rk022.jpg

 

Tu su još multimedijalni displej osetljiv na dodir prečnika sedam inča, automatski dvozonski klima-uređaj, dve USB utičnice za zadnja sedišta, tempomat i naravno dnevna svetla u LED tehnologiji i čuvenim ''C'' oblikom. Po želji, vozač može da odabere da auto vozi samo sa prednjim pogonom a kada zatreba, preko prekidača smeštenog sa leve strane volana može da aktivira pogon na sva četiri točka. Za razliku od mnogih konkurenata, ima i blokadu diferencijala.

 

rk021.jpg

 

U odnosu na Talisman, Koleos ima manji ali praktičniji prtljažnik. Zbog petih vrata je pristupačniji, posebno u ovoj najskupljoj verziji koja ima ne samo otvaranje na struju, već je tu i opcija kojom lako otvarate gepek zamahivanjem nogom ispod zadnjeg branika. To je vrlo zgodno kada su vam ruke pune i ovim potezom možete i da otvorite i da zatvorite prtljažnik.

 

rk020.jpg

 

Podsećamo da je Reno među retkima čiji je sistem beskontaktnog otključavanja projektovan tako da je dovoljno da se odaljite od vozila i da se ono automatski zaključa. Kabina je očekivano prostrana ali se napred sedi uspravnije nego u limuzini. Naravno, bolja je i preglednost puta zbog povišene pozicije sedenja.

 

rk019.jpg

 

Generalno, nema mnogo automobila na tržištu koji nude više mesta u kabini. Uz vrlo bogatu opremu uživanje ne može da izostane. Doduše, nema masažu u prednjim sedištima kao što je ima Talisman, ali zato su tu grejači i ventilacija elektro-pokretanih sedišta, kao i Bose ozvučenje.

 

rk018.jpg

 

Testirani primerak je opremljen i dodatnim ''Winter IP'' paketom koji je za svaku preporuku; obuhvata grejače vetrobranskog stakla, grejače volana i grejače zadnjih sedišta, čiji prekidači nisu vidljivi na prvi pogled - nalaze se u centralnom naslonu za ruke. Tu je i čuveni izbor boja ambijentalnog osvetljenja koji nam je poznat iz Megana i Talismana.

 

rk017.jpg

 

Francuska škola dizajna je ostavila svoj pečat, pa su sedišta presvučena posebno finom kožom u dezenu nekoliko tonova sive i bež boje. Neizbežni su Initiale Paris logo, kao i luksuzni nasloni za glavu, rezervisani specijalno za vrhunsku verziju. Instrument tabla i centralna konzola su takođe prepoznatljive, po ugledu na druge najnovije modele Renoa.

 

rk016.jpg

 

To znači da je moguće menjati ne samo boju ambijentalnog osvetljenja, već i dizajn instrumenata. S obzirom da mehaniku deli sa Nissanom X-Trail, za razliku od Talismana, Koleos nema personalizaciju odziva na gas, volana i amortizera u vidu ''čip tjuninga na dugme'' preko ''sport'' ili ''individualnog'' moda. Suvišno je pominjati da su razlike u voznim karakteristikama u odnosu na limuzinu velike, iako dele zajedničku mehaničku platformu ''CMF-C/D''.

 

rk015.jpg

 

Karakterno su potpuno različiti automobili i ne bi trebalo da izazivaju veliku dilemu kod kupaca oko izbora. Dvolitarski dizelaš je prava mera za prilično težak SUV. Sa svojih 177 KS uspešno se bori sa 1700 kilograma mase i nema problem da odgovori na zahtev za naglim međuubrzanjima čak i pri visokim putnim brzinama.

 

rk014.jpg

 

Za to je zaslužan ne samo veliki obrtni moment koji je na maksimumu već pri 2000 o/min, već i sjajni CVT menjač. Nikada ne drži motor na visokim obrtajima, osim kada zahtevate maksimum snage. Prilikom standardnih ubrzanja motor radi na vrlo opuštenih 1400 obrtaja, a auto ubrzava kontinuiranom promenom prenosnih odnosa menjača.

 

rk013.jpg

 

Nema nikakvog ''mučenja'' ni motora ni ušiju putnika. Za veće brzine menjač je isprogramiran tako da ima unapred definisane prenosne odnose; zapravo imitira brzine kao kod klasičnog automatika. Tako je u manuelnom modu na raspolaganju sedam stepeni prenosa; koristili smo ga uglavnom prilikom kočenja motorom jer je u automatskom režimu više nego komforan.

 

rk012.jpg

 

Za razliku od modela Nissan X-Trail, kada ručicu menjača gurnete nalevo, Koleos nema sportski mod menjača, već je direktno u manuelnom režimu. Takođe, nema ni opcije u meniju za ručni odabir automatskog režima kočenja motorom (stalno je uključen), kao ni asistencije prilikom spuštanja niz strme i klizave nizbrdice.

 

rk011.jpg

 

Ogibljenje Koleosa je tvrđe podešeno; rupe po ulicama mu ne prijaju naročito, mada je iznenađujuće udoban po makadamu i generalno putevima van asfalta. Gradska vožnja ne treba da vas plaši; veliki Renault je pitom i sofisticiran, lako se vozi, preglednost je dobra a za svaki slučaj tu su i svi mogući sistemi za aktivnu bezbednost, počevši od kontrole mrtvog ugla, upozorenja prilikom nenamernog napuštanja saobraćajne trake pa sve do automatskog kočenja.

 

rk010.jpg

 

Iznenađujuće je brz i agilan za jedan veliki SUV; na komandu gasa reaguje trenutno, bez ikakvog ''razmišljanja'' i pauze, za šta je, pre svega, ponovo zaslužan CVT menjač. Parkiranje takođe nije problem, ima prilično mali krug okretanja za ovoliki auto, a za svaki slučaj, tu je i funkcija automatskog parkiranja i isparkiravanja koja se aktivira pritiskom na taster na centralnoj konzoli.

 

rk009.jpg

 

Potrošnja je umerena, s obzirom na masu i sve druge okolnosti. U varijanti sa aktivnim pogonom na prednjim točkovima uspeli smo da dostignemo čak 8.5 l/100 km po gradu. Pri 130 km/h treba računati na sličnu vrednost. Ipak, veće putne brzine ozbiljno podižu potrošnju. Na kraju, treba reći da je Koleos, kao jedan od najstilizovanijih SUV modela na našem tržištu, ima veoma dobru završnu obradu i kvalitetne materijale u kabini.

 

rk008.jpg

 

Svuda su površine meke na dodir, kao i atraktivni štep koji pokazuju veliku pažnju Renoa i posvećenost kupcu. Naravno, Koleos ima i mana; na primer, automatika je rezervisana samo za vozačev prozor, što je neshvatljivo u današnje vreme, pogotovo na najvišem paketu opreme.

 

rk007.jpg

 

Voleli bismo da grejač sedišta mnogo brže reaguje; nekad nam se dešavalo da završimo kraću vožnju a da grejanje nismo ni osetili. Ipak, to su sve sitnice koje se uz nebrojene prednosti brzo zaboravljaju. Koleos je sjajan porodični auto koji od opreme ima praktično sve što i najbolje opremljeni premijum konkurenti čija cena lako dostiže i duplo veće cifre.

 

rk006.jpg

 

Produžena garancija od pet godina je besplatna i važi do 150.000 pređenih kilometara. U ovom trenutku Renault poklanja i opciju adaptivnog tempomata koji je dostupan uz srednji i najbolji paket opreme. Cena testiranog primerka je 38.480 evra.

 

rk005.jpg

 

Renault Koleos od opreme ima što i najbolja specifikacija premium konkurenata. Osim hlađenja i grejanja sedišta, tu je grejač volana koji nam je dobro došao u hladnim zimskim danima.

 

rk004.jpg

 

Ljubitelji gedžeta neće imati problem sa napajanjem. Na raspolaganju su im čak četiri USB konektora, dva za prednja i dva za zadnja sedišta. Po jedna utičnica od 12 volti su napred i pozadi, kao i AUX priključak i slot za SD karticu.

 

rk003.jpg

 

Na spisku opreme su skoro svi sistemi za aktivnu bezbednosti, kao što su upozorenje o nenamernom napuštanju saobraćajne trake, automatsko kočenje, senzor mrtvog ugla, snimanje saobraćajnih znakova i automatska duga svetla. Što se tiče ozbiljnosti 4×4 pogona, Nissanov sistem koji je primenjen na Koleosu je zapravo u samom vrhu među SUV modelima, ne računajući okorele terence koji imaju redukciju i blokade prednjeg, zadnjeg i centralnog diferencijala. Ovde nema redukcije, ali su zato vozaču na raspolaganju tri moda. Prvi je pogon na prednjim točkovima (2WD).

 

rk002.jpg

 

Drugi je automatski (4WD Auto) koji u zavisnosti od vrste podloge i proklizavanja točkova i do 50 posto obrtnog momenta prebacuje na zadnje točkove. Treći aktivira stalan pogon na sva četiri točka (4WD Lock) u odnosu 50/50 na prednju i zadnju osovinu i radi do brzine od 40 km/h, kada se automatski isključuje. Procenat prebacivanja snage na zadnje točkove u automatskom režimu možete da pratite u gornjem desnom uglu obrtomera.

 

rk001.jpg

 

Oprema
Standard: kožna sedišta sa el. podešavanjem, ventilacijom i grejanjem, alu-felne 19 inča, otvaranje prtljažnika zamahivanjem nogom, akustična laminirana bočna stakla, 4 kamere 360 stepeni, Bose ozvučenje sa 8,7 inča displejem i 12 zvučnika, prednji i zadnji parking senzori, kamera za vožnju unazad, automatska duga svetla, LED farovi, ambijentalno osvetljenje, el. preklopivi retrovizori, radarski tempomat, upozorenje za nenamernu promenu saobraćajne trake, el. parkirna kočnica, senzor za kišu i svetla, automatsko kočenje, prepoznavanje saobraćajnih znakova, dvozonski klima-uređaj, beskontaktno otključavanje i startovanje motora.

Opcije: paket ''winter IP'' (grejači zadnjih sedišta, grejač vetrobrana i grejač volana), automatsko parkiranje i isparkiravanje, panoramski krov.

 

Tekst i fotografije: Aleksandar Bursać

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Koleos facelift

 

renault k 9999999.jpg

 

SUV model Koleos je najprodavaniji Renault u Kini, pa ne iznenađuje da je francuski proizvođač izabrao aktuelni sajam automobila u Šangaju da tamo prikaže njegovu blago restilizovanu verziju.

 

191707-renault k 999.jpg

 

Vizuelne izmene naime nisu velike ali se ističu doterana maska i branici, novi alu točkovi i par novih boja, kao i novi multimedia sistem i bogatija oprema.

 

renault k 9999.jpg 191705-renault k 9.jpg

 

Ovo jeste verzija za kinesko tržište ali se slično doterivanje očekuje i za evropsku verziju Kolesa facelift koja će premijeru imati 23. maja.

 

191706-renault k 99.jpg

 

Ovaj najveći Renaultov SUV će tom prilikom pored osveženja izgleda dobiti i obnovljenu gamu motora, u kojoj će se naći i 1.7 i 2.0 Blue dCi dizelaši sa 150KS odnosno 200KS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault Koleos facelift

 

wqwqss485.jpg

 

Renault je blago restilizovani SUV model Koleos još u aprilu prikazao u Kini (na sajmu automobila u Šangaju), ali sada je došlo vreme i za prezentaciju evropske verzije.

 

wqwqss484.jpg

 

Renault je naime danas u Francuskoj predstavio Koleos facelift, a kao što se i očekivalo vizuelne izmene nisu velike. Ipak, ističu se doterana maska i branici, LED Pure Vision prednja svetla, više hromiranih detalja, novi alu točkovi od 18 i 19 inča, kao i nova boja nazvana Red Vintage.

 

wqwqss483.jpg

 

Za unutrašnjost su predviđena doterana sedišta sa funkcijom masaže i R-LINK 2 sat nav i multimedia sistem (sa 7.0-inčnim ili 8.7-inčnim ekranom u zavisnosti od verzije), a kod luksuzne verzije Initiale Paris i dve nove kožne opcije za sedišta (Titanium Black i Light Sand Gray) kao i Bose sound sistem sa 13 zvučnika.

 

wqwqss482.jpg

 

Takođe, deo opreme će između ostalog činiti i sistem upozorenja o napuštanju kolovozne trake, sistem upozorenja na vozilo u mrtvom uglu, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem automatskog kočenja i detekcija pešaka...

 

wqwqss481.jpg

 

Što se dimenzija tiče, Koleos je dugačak 4.670 mm, ima međuosovinsko rastojanje od 2.710 mm, klirens iznosi 190 mm, dok se zapremina prtljažnika kreće od 579 do 1.795 litara.

 

wqwqss480.jpg

 

Novosti ima i u ponudi motora, pa će tako kupcima biti dostupna dva dizelaša (sa 150KS odnosno 190KS), u paru sa automatskim menjačem. To su Blue dCi 150 X-Tronic (2WD) i Blue dCi 190 X-Tronic (4WD). Cene obnovljenog Koleosa će biti saopštene naknadno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

carsguide.jpg CarsGuide video: Test 2019. Renault Koleos

 

Glavni rivali ovom SUV modelu srednje veličine su Nissan X-Tail, Toyota RAV4 i Honda CR-V:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

dpccars.jpg DPCcars video: Renault Koleos

 

Novi Koleos je dobio nove, efikasnije dizel motore. Početna verzija ima 1.8 dCi sa 150 konja i pogon na prednjim točkovima, sa prosečnom potrošnjom za koju fabrika kaže da ne prelazi 5.4 litre.

Veći i snažniji 2.0 dCi daje 190 konja, ima automatski menjač i pogon na svim točkovima:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...