Jump to content
FAS Euroauto Goran
Sign in to follow this  
Kopun

Lancia Lybra 1.6 TNG - check engine, trokira

Recommended Posts

Bio sam na redovnom servisu kod majstora da mi promeni filtere i dizne. Promeni on filtere i reparira dizne pošto mi je prethodni majstor ugradio uloške za veću kubikažu. Auto posle toga fenomenalno radi, a onda posle nedelju dana počinju problemi. 

 

Tokom vožnje (na gas) iz čistog mira krene da trokira, upali se check engine lampica, krene da radi na tri cilindra i počnu da lude lampice dole na prekidaču. Ista stvar zna da se dogodi kada jednostavno posle vožnje, ugasim i posle nekog vremena uplaim, trokiranje, radn na tri cilindra check engine. Posle nekog vremena uspe da dođe malo sebi i da proradi i taj četvrti cilindar, al auto i dalje sav čudno radi. I jako je važno da napomenem da kada se to desi izbaci jako pune vode iz auspuha.

 

Ono što sam uradio jeste da sam odmah ubacio na dijagnostiku gde mi kaže da coil 1 ima error. Proverio sam kablove, izgledaju mi ok, proverio sam svećice, malo sam ih očistio, treba ih menjati al nije kritično, nemam problema sa startovanjem motora. Posle ove intervencije radio mi je ok 3 dana bez ikakvog problema.

 

Ono što takođe moram da napomenem da ne pokazuje istu količinu pozadi na boci i na prekidaču, isto tako treba napomenuti i da je isparivač zreo za menjanje.

Svakako planiram da odem kod majstora, al jel neko zna šta bi mogao da bude problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali pazi na benzinu svo vreme radi ok. Znači taj problem se dešava samo kada je na gasu. I svaki put izbaci nenormalnu količinu vode. Zato sam ja zbunjen da li su to stvarno samo svećice ili je još nešto u pitanju ? 

 

Znači ponovo da naglasim, prekidač i boca pokazuju različito količinu gasa, još sam u prvom postu zaboravio da napišem da sam zadnji put na pumpi imao problem da nije hteo redovno da ulazi gas, čuo se onaj zvuk kao da nešto tandrče...

 

Edited by Kopun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko sa sigurnošću ne može reći šta je problem, ovako na daljinu. U servisu, lično, je druga stvar.

Svećice svakako menjaš, već si se raspitao pa kreni odatle. Sistemom eliminacije, u ovom slučaju.

Da, struja/varnica mora biti ozbiljnija za gas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigle mi danas svećice brisk silver. Promenio sam ih i vozio nekih 1-2 kilometra na benzin i tada sam prebacio na gas. Na gas sam vozio nekih 4-5 km kada mi je na raskrsnici počela opet ista priča. Check engin, motor radi na tri cilindra. Dodam gas, pređem raskrsnicu odmah parkiram sa strane i vidim da sam za sobom vukao trag vode koja je curila iz auspuha. Dodavanjem gasa na parkingu još je gomila vode izašlo (ako je to uopšte voda). Takođe dugme za gas uopšte nije htelo da regauje na pritiskanje. Ugasim auto, upalim ga posle 5 min, dugme proradi i domah ugasim gas. Vozio sam ga na benzinu sa tri cilindra nekih 4-5 kilometara i 4 cilindar odjdanput je opet proradio. Parkirao sam ga u dvorište, priključio na dijagnostiku i opet kaže coil 1, i odjedanput počne ponovo da trokira, da radi na tri cilindra. I sat sam ga parkirao u garažu tako na radu sa tri cilindra :(

 

Nije mi ajsno šta je ... kablovi, bobina ili možda benzinske dizne ? Sutra idem da kupim neki aditiv za dizne pa da probam, sa tim.

 

Mada od zadnjeg problema nedelju dana sam ga vozio na benzin i nisam imao nikakav osim toga da je počeo da trza kad sam ga povukao sa 100 km/h, otpuštanjem pedale gasa trzanje je nestalo. 

Pokušao sam što detaljnije da vam objasnim. I jako me zanima šta je to što toliko izbacuje kroz auspuh ? Ako je voda odakle je i zašto je iam toliko puno ?

 

Bio bih Vam jako zahvalan ako bi mogli da mi pomognete na bilo koji način jer kola su mi izuzetno bitna pošto imam 3 invalida u porodici koja skoro svakodnevno moram da vozim u bolnicu :(

Edited by Kopun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verujem da bi neki majstor za sat vremena otkrio i eventualno rešio problem.

Ono što bih ja sledeće uradio, kupio bih nove kablove. Nakon toga bobinu. Međutim, kao što rekoh, majstor bi u radionici brzo rešio problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako prijavljuje samo coil iliti bobinu... Zameni mesta prvoj i drugoj ali obelezi tu prvu da znas koja je... To vazi samo ako su stapne bobine a pretpostavljam da jesu? Provozaj ga, ako ti prijavi drugu onda je samo bobina.... Oce da zeza tako kad se zagreje... To sto izbacuje mozda je voda - kondenz, a mozda i nesagorelo gorivo usled gubitka varnice

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 18.04.2016. at 10:34 PM, Kopun said:

Bio sam na redovnom servisu kod majstora da mi promeni filtere i dizne. Promeni on filtere i reparira dizne pošto mi je prethodni majstor ugradio uloške za veću kubikažu. Auto posle toga fenomenalno radi, a onda posle nedelju dana počinju problemi. 

 

Tokom vožnje (na gas) iz čistog mira krene da trokira, upali se check engine lampica, krene da radi na tri cilindra i počnu da lude lampice dole na prekidaču. Ista stvar zna da se dogodi kada jednostavno posle vožnje, ugasim i posle nekog vremena uplaim, trokiranje, radn na tri cilindra check engine. Posle nekog vremena uspe da dođe malo sebi i da proradi i taj četvrti cilindar, al auto i dalje sav čudno radi. I jako je važno da napomenem da kada se to desi izbaci jako pune vode iz auspuha.

 

Ono što sam uradio jeste da sam odmah ubacio na dijagnostiku gde mi kaže da coil 1 ima error. Proverio sam kablove, izgledaju mi ok, proverio sam svećice, malo sam ih očistio, treba ih menjati al nije kritično, nemam problema sa startovanjem motora. Posle ove intervencije radio mi je ok 3 dana bez ikakvog problema.

 

Ono što takođe moram da napomenem da ne pokazuje istu količinu pozadi na boci i na prekidaču, isto tako treba napomenuti i da je isparivač zreo za menjanje.

Svakako planiram da odem kod majstora, al jel neko zna šta bi mogao da bude problem?

 

Po ovome što je napisano, zaključujem da motor normalno radi na benzin a problem ima pri radu na gas. "Coil1" je širok pojam dijagnostičke greške i zavisi od dijagnostike kojom se greška očitava. Dijagnostika prepoznaje dva tipa problema u vezi paljenja. Prvi tip greške isu greške strujnog kola. Ne znam sada napamet, ali mislim da ako je motor sa kablovima, to bi trebalo da je tzv. "waste spark" sistem paljenja, gde se istovremeno pali smeša u 1-4 i 2-3 cilindru. Znači, kod tog sistema, ako "zvekne" bobina zbog pregorevanja namotaja, kvara računara ili greške u instalaciji - ne rade dva cilindra. Drugi tip greške je "Cylinder misfire" ili izostanak sagorevanja u jednom ili više cilindara. Kontroler ga određuje na osnovu razlike u ugaonoj brzini radilice (najprostije tako rečeno) i ta greška ukazuje na prblem u izgaranju smeše u jednom ili više cilindara. Kod greške (error code) bi pomogao da se bliže definiše uzrok. 

 

Uglavnom , tema za razmišljanje: ako motor radi na benzin najnormalnije (najbolje se vidi da li mirno radi na leru i ne trokira pri oštrijem ubrzavanju sa manjih obrtaja u višem st.prenosa) - problem je u plinskom uređaju. Moguća su tri uzroka:

1) ne valja gasni injektor na cilindru 1 (motorski cilindar do razvoda, mislim da Lancia tako označava redosled cilindara)

2) isparivač (ako je Tomasetto AT09) i ako je vakuum bušen na usisnoj cevi 1-og cilindra pušta plin kroz to crevo pa guši motor na tom cilindru;

3) gasni kontroler ima problem sa drajverom cilindra 1 (A ili D, 1 ili 4, zavisno kako je ugrađen uređaj) ili problem sa linijom za isključenje benzinskog injektora (relej ili FET, nebitno šta je);

4) malo verovatno - curenje benzinske dizne cil 1. To i navedeno pod 3 se najlakše proveri tako što se motor prebaci na gas pa ili izvadi osigurač pumpe za benzin ili iskopča džek na pumpi ; 

 

Obzirom da nemam ni literaturu ni šeme za taj motor, niti znam koji je gasni uređaj, kako je ugrađen, koliko je prešao i kako je održavan - sve napisano je u domenu razmišljanja.

 

Što napisa kolega Mijailovic P.

On 19.04.2016. at 4:20 PM, Mijailović P. said:

Niko sa sigurnošću ne može reći šta je problem, ovako na daljinu. U servisu, lično, je druga stvar.

tako da pravac kod nekog pismenog plinadžije da vidi o čemu se tu radi.

Mudrost je tačno odrediti kvar a ne menjati ono što je ispravno metodom "pokušaja i popušaja".

 

Srećno sa popravkom ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

U međuvremenu počeo je da mi trokira i na benzin, neravnomerno da radi i po neki put da radi na tri cilindra. Danas sam promenio kablove i malo je bolje sada, ali još uvek nekako neravnomerno radi i trese se. U četvrtoj jedva ubrzava. Najverovatnije je bobina otišla. Ali mi se isto tako ne sviđaju kablovi koji idu u bobinu, pošto je nešto tamo spajano (prespajano) zbog gasa izolacaija je skroz otišla, a plastična zastita otpala. Nosim ga sledeće nedelje kod majstora pa ću da vidim šta će da kaže.

 

A posle kad sredim to, nosim ga kod "pismenog plinadžije" da ga nateram da mi kompletno sve zameni i promeni taj prokleti isparivač koji sam mu već dva puta rekao da promeni.

 

@ForrestGump hvala na savetima. Puno mi znači pošto mi je ovo prvi auto ne samo na gas već i sa injektorima i čitavom tom tehnologijom. Stara Regata je bila mnogo jednostavnija :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na čemu.

I fiksni telefon sa brojčanikom je bio mnogo jednostavniji :) . Bilo bi lepo napisati kad se popravi rad motora šta je bio uzrok i kako je rešeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pošto sam promenio kablove i svećice rešio sam da sam promenim i bobinu. Otišao sam u Euroauto, kupio i montirao. Još je gore bilo, i sad nije bio coil 1 nego coil 2. Krenuo sam da vratim bobinu, ali nikako nisam mogao da nađem račun, pa se na kraju ispostavilo da mi ni račun nije dao. Ovo mi je treće loše iskustvo sa njima, ne znam kako je u drugim gradovima...

Posle toga otišao sam u ovlašćeni autoservis Annus u Subotici, gde su mi  lupili cifru od 200 evra da reše problem, a bobinu su prodavali bez garancije jer ne ugrađuju oni, tako da je nisam kupio. Konačno sam otišao na treće mesto i kupio, u Europartner, i nestao je problem sa coil 1, međutim auto se ajko tresao, motor je neravnomerno radio. Odneo sam ga kod nekog majstora što mi je komšija preporučio. Zamenio mi je neka vakum creva koja su bila ispucala, reko je da je kaiš preskakao 2 zuba pošto nešto nije bilo zupčeno dobro. Sad vuče mnogo bolje, ali se i dalje malo strese. Pokušaću sam da zamenim crevo koje ide do injektora jer je dosta ispucalo, to mi nije zamenio...

 

Nakon nekoliko dana uključio sam gas, i sad na gasu sasvim ok radi, ali odneću ga kod majstora da zamenim isparivač jer grozno izgleda i da mi pregleda cao sistem.

Edited by Kopun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...