Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Zastavnik10

Z10 / Punto 2 - gasi se odmah nakon paljenja

Recommended Posts

Pre nekoliko meseci, imali smo naizgled beznadežan slučaj sa našim Puntaćem / Z10 ( inače problem je rešen, tema je prilog forumu i pomoć drugima).

Nakon najnormalnijeg starta motora, za sekundu-dve-tri , popalile bi mu se maltene sve lampice na tabli ( u prilogu je fotka ) neodređenog značenja  i motor bi se ugasio.

 

To nije bio prvi put, vec ko zna koji ali ovaj put nije hteo da sarađuje ni nakon 7-8 pokušaja i na kraju je pozvan serviser, plaćen izlazak na teren, šlep itd.

 

********************************************************************************************************

Kraća verzija priče:

SIMPTOMI:  motor se gasi nakon paljenja,  uvek po vlažnom ili mokrom vremenu

REŠENJE:     prljave dizne ( pranje istih ) , cena oko 40-50e u ovlašćenom servisu ( 2015. godina)

********************************************************************************************************

 

 

Duža verzija za one koje zanima ta avantura:

- dakle pozvan serviser sa Vidikovca ( Bg ) , momak dolazi sa dijagnostikom i presuđuje :"Kvar kompjutera. Nov košta 500-600e, ja vam završim polovan za 200-300e".

 

Malo je reći da mi se život smučio. Auto je kupljen polovan samo par meseci pre toga ( oko 80 000km, pet i po god star) i izabran je z'inat zlobnicima koji pljuju domaće proizvode ( od jogurta preko vodokotlića do automobila) a hvale tuđ otpad. Meni je bilo logičnije "Novo je bolje" , odnosno "novije je bolje nego još polovnije", tjst da je auto od 5 god i sa parolom "kupljen nov u Srbiji" sa urednom knjižicom i istorijom tek izašao iz garancije, bolji nego neki dreš od 7-8 god izvađen iz poplave u Bavariji ili koji je služio kao službeni auto veterinarske inspekcije u Marselju ( zašto je većina polovnjaka sa auto placa bele boje i sa 3-je vrata, cvrc).

 

Nakon onakve procene servisera, doživljavam hladan tuš i kao investitor i patriota. Užas. 

Srećom, nešto mi privuklo pažnju. Kad god ti brat Srbin nudi dobar dil - proveri to ponovo. Iako sam auto odšlepao prvobitno u servis kod njega na Vidikovac ( i platio šlep ~20e) , u međuvremenu sam na internetu prošao ubrzani kurs autodijagnostike ;)  

Saznao sam da kompjuteri mogu da se popravljaju i da jedan servis na Tošinom bunaru to radi uspešno već duže vreme. Pravac Vidikovac, novi šlep, novih ~20e - paljba na Tošin Bunar.

Ispred tog servisa koji se bavi isključivo auto elektronikom, sve neke bembare, mečke kao iz kataloga...prosto te sramota da majstoru ponudiš svog Puntaća :) Ali prime ga, testiraju...i čovek kaže doslovce: "Ne znam, ovakav slučaj nisam imao. Ostavite ga do sutra".

Sutra ja tamo , a Puntać radi ! Ali čovek pošteno kaže da nisu ništa radili na njemu jer su ustanovili da je kompjuter 100% u redu i tu se njihov posao završava.

Pokazao mi i foru , iako nije preporučljivo - ako tako opet stane, ne mora odmah na šlep nego nakon paljenja ne puštati gas već ga držati sve vreme ( taman dok se odvučeš do servisa). Da sam to znao, ili da mi je onaj serviser sa Vidikovca rekao - uštedeo bih 40e.

 

Pošto je krajnje iritantno kad imaš auto "samo za lepo i suvo vreme" jer nikako ne voli vlažan vazduh ili ne daj Bože kišu, nisam hteo da se to tako završi nego sam odlučio da se ćeramo do kraja, ako treba i do Torina ili Kragujevca! ;)

Ali pre toga, da se proba sa ovlašćenim servisom...ipak su bliži od Kg i Torina...a ako neko zna da popravlja Fiat vozila, to je ovlašćeni Fiat servis?

Onaj u Rakovici mi je bio najbliži i odem tamo, predam auto, sedim u fensi čekaonici dok ga testiraju u onim laboratorijama-radionicama kad dolazi lik i kaže "Ne znamo šta je, ovako nešto nismo još videli."

Pa da li je moguće da sam najveći baksuz na planeti Srbiji ??!

Srećom, lik nastavlja priču "...elektronika mu je u redu, nemamo ideju šta mu je, ali možemo da kontrolišemo jedno po jedno pa ćemo videti.."

 

I tako je bilo. 

Našli su da su svećice i kablovi zreli za zamenu ( sporedan problem ) , ali da su dizne u mnogo gorem stanju. Prljave jako ( pretpostavljam da je nataložena garež hidroskopna pa je vezivala vlagu iz vazduha, bubrila i dodatno sužavala otvor i tako otežavala rad motora ), predlaže se pranje.

Tako je i bilo. Dizne oprane , auto posle toga nikad nije gasio , namerno testiran u uslovima visoke vlažnosti ( i vodostaja ) i nikakvih problema...narednih 5-6 000 km , kad počinju problemi sa svećicama i kablovima, ali to je druga priča... :) 

 

Naravoučenije - elektronika je zlo. Trivijalan problem sa diznama je mogao da bude zaobiđen da osetljivi i previše revnostan kompjuter ne gasi motor za svaku sitnicu. Motor je zapravo bio ok ( palio je normalno) ali bi ga kompjuter ugasio preventivno čim uoči najsitniji problemčić. Bolje bi bilo da izbacuje nekakvo obaveštenje ali da vožnja može da se nastavi.

Naravoučenije br 2 - ovlašćeni servisi za Z10 / Punto uopšte nisu skuplji od običnih servisa ( cena radnog sata) i isplati se ići kod njih makar zbog pravilne dijagnostike, poverenja a i čistoće. Stave one zaštite na sedišta i volan pa tek onda rade dok u servisu na ćošku zamažu sve od volana , preko kvake do plafona pa preko toga pokušaju da te zahebu.

 

DSC02814.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema greške sa ovlašćenim servisima..doduše i za Gorana ( negde iz Zemuna ) sam čuo sve najbolje ali daleko je to.

Kod onog na Vidikovcu nikad više , za ostale videćemo...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...