etibor 21 Posted April 1, 2016 Da li je neko ima slično iskustvo? Prosto nemam komentar na kvalitet. Odvrtao sam točak da bi namontirao letnje gume i stao nogom na ključ kao i svaki put u poslednjih 20 godina. Odjedanput samo puče. Sreća kod poslednjeg točka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted April 1, 2016 Ima i do kvaliteta ali ima i do krvničkog stezanja točkova. Ne znam da li si ih ti stezao sam prethodni put ili vulkanizer.... Neretka pojava je da ga vulkanizeri stegnu kao da nikada više ne treba da se odvrne. Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 1, 2016 Imao sam iskustvo da se kljuc uvrne oko svoje ose (onaj klasican + ), vulkanizeri su toliko stezali da smo jednom prilikom stavili na kljuc 2m sipku ja sam visio sa nje a cale je skakao na njoj da bi popustili. To nije normalno ali vecina preteze tockove, za vecinu vozila koja sam ja video ide nesto tipa izmedju 80 i 120Nm, a takve sto gaze po kljucu ja sam moment kljucem izmerio i po 160Nm i to pri popustanju, a tako ce manje da pokaze za 10-20%... Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted April 1, 2016 Ja sam stezao toškove pri prethodnoj montaži. Slažem se sa vama, kao što YUgisa kaže, i ja sam viđao da se ključ uvrne, ali da pukne, to nisam video. Ali ta šipka nema 2m pa da mogu da toliko napregnem da pukne. Pa to mora da izdrži mnooogo veće naprezanje od mojih 81kg. Quote Share this post Link to post Share on other sites
peteroberts 5 Posted April 1, 2016 Točak se steže i otpušta sa ključem u rukama a ne ključem i nogama. 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted April 1, 2016 Pa zar ne bi trebalo na 1m šipke kad nagaziš 100kg to je 100Nm??? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 1, 2016 Koliko ja znam to je 1000Nm Tj mislim da je preciznije nesto tipa 980... Pa teoretski sa 80kg na 25cm kljucu bi bilo negde oko 200Nm ako sam ja dobro sad na brzaka sracunao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted April 1, 2016 Tačno veliš YUgisa. Proverio sam Pa mora da izdrži barem duplo više od toga. Ja sam ustvari iznenađen pucanjem šipke, to nikada nisam video ni čuo. Znači loš kvalitet... Da se savila još i da kažem da sam preterao, ali ovako mislim da je neko napravio veliku grešku u proračunu izdržljivosti materijala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted April 1, 2016 Nije to kinez ni računao Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted April 1, 2016 Ma to je dobro proracunato, izdrzava nesto vise nego sto je fabricki predvidjeno da se stegne Verovatno su mislili da je bolje da pukne kljuc nego da se sjebe navoj Quote Share this post Link to post Share on other sites
PuntoAbart 2 Posted April 1, 2016 Ma hajde ko će još na novom autu da točkove ošafljava. To još nisu predvideli. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaniđa 1 Posted April 1, 2016 Meni je jedan vulkanizer na Ivecu zategao toliko da je brezon zarezao felnu,nije pomagla ni poluga nista,na kraju je radio brener i morali da kupujemo novu felnu i brezone. Jos smo imali neki krst koji je dosao uz komplet onaj iz metroa,sajla,trokut,krst i PP aparat.Kad sam proda da odvijem vidim neće,stanem naspram ključa i povučem na sebe kad se ono govance savilo kao da je od plastelina.Čak je toliko bilo zavijeno da ni stari Uniorov nije mogao ništa sem da se iskrivi. A komšija je polomio dva prsta,kad mu je pukao original Fordov ključ,koji je isto tako mek ko g*vno. Ja od tad kovani okasti 19 i poluga i ne razmisljam dal je pretago vulkanizer ili nije.Ćale zimski set montirao kod Bakija,sad kad smo vraćali letnji odvila se sva 4 kao od šale. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted April 1, 2016 Šta da dodam ? Pametniji popušta. Inače dosta pomaže podmazivanje brezona grafitnom ili tovatnom mašću. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted April 1, 2016 7 hours ago, ivan.ik said: Inače dosta pomaže podmazivanje brezona grafitnom ili tovatnom mašću. Ovo se podrazumeva valjda! Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted May 30, 2016 Reklamacija odbijena... Objašnjenje: ne može se prihvatiti reklamacija jer je mehaničko oštećenje... Ma ne,crko software na ključu 😁😂😂 1 Nebek reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dvla 16 Posted March 16, 2021 Ne mogu da nadjem podatak na koliko Nm se zatezu srafovi na celicnim 15' i 16' felnama na fiat 500l. Zna neko? Kupio bih kilo kljuc i sam menjao letnji / zimski set. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted March 16, 2021 500L - 16"STEEL / POP 2014 - 2016 65 ft-lbs 500L - 16"ALUM. / EASY 2014 - 2016 90 ft-lbs 1 Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted March 16, 2021 (edited) To je to , podaci iz eLearn koje ja imam (doduse za Bravo benzinac) su 77-95 Nm za celicne i 110-132 Nm za alu felne. Te vrednosti se vrte za vecinu modela, a vrednosti iznad u ft-lbs su otprilike sredina navedenog opsega iz eLearn: Edited March 16, 2021 by Ivan Quote Share this post Link to post Share on other sites
dvla 16 Posted March 16, 2021 (edited) Extra, hvala. Trazio sam i nailazio na nekoliko razlicitih podataka. Npr znam da za Ceed ide u nekom opsegu sve do 110Nm pa mi se ovih 90ak ucinilo malo. A pozeleo sam da sve ovo pocnem sam da radim jer sam gledajuci i citajuci po netu saznao da vulkanizeri uglavnom preteruju sa zatezanjem pa ljudi upadaju u razne nevolje zbog toga. Ne zelim da mi se tako nesto desi.. Nikada. Edited March 16, 2021 by dvla Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17587 Posted March 16, 2021 25 minutes ago, dvla said: jer sam gledajuci i citajuci po netu saznao da vulkanizeri uglavnom preteruju sa zatezanjem Pored pretezanja srafova - redovan "hobi" im je takodje i prepumpavanje guma. I to uglavnom drasticno, tako da je najbolje da covek i o tome povede racuna. Izuzetno precizan manometar digitalac je imao da se naruci vec za par $ kod brace. Izuzetno korisna stvar i za redovne provere, kontrole pritiska na nagle promene spoljne temperature, dopumpavanje pred duzi put/opterecenje, itd... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dvla 16 Posted March 17, 2021 Vidis ti to, zaboravih na manometar Quote Share this post Link to post Share on other sites
nnovakis 43 Posted March 17, 2021 (edited) Pre 7 godina sam kupio moment ključ u Lidlu u Slovackoj za 5.99 €, koristim ga za sad samo za dotezanje točkova. Imam po dva kompleta za svako auto, pa sezonski to menjam sam. Prvo zatezanje na 100kn, drugo za nedelju dana na 120 kn i to je to. Inače to radim sam jer mi je vulkanizer ukrivo zavrnuo jedan šraf točka na autu tada starom 2 godine, pojeo sam se kao lebac... Od tad isključivo sam svoj majstor, treba još da je lep dan, i to je to Edited March 17, 2021 by Ivan Sredjene slike, skinut TT potpis 1 dvla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dvla 16 Posted March 17, 2021 Ali kilo kljuc 5.99€ Kako radi biloxxi dizalica? Vidim da ih ima u metrou? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nnovakis 43 Posted March 17, 2021 (edited) On 4/1/2016 at 8:40 AM, etibor said: Da li je neko ima slično iskustvo? Prosto nemam komentar na kvalitet. Odvrtao sam točak da bi namontirao letnje gume i stao nogom na ključ kao i svaki put u poslednjih 20 godina. Odjedanput samo puče. Sreća kod poslednjeg točka... Kolegi isto ovako pukao ključ za točkove na službenom 500l. Pošto imamo zavarivače u firmi probali smo da zavarimo to, neka je legura i ne ide sa co2. Rešenje - kupili smo "pravoslavni" + ključ za taj auto, ovaj slomljen ubacili u gepek i tako je i prodat... 2 hours ago, dvla said: Ali kilo kljuc 5.99€ Kako radi biloxxi dizalica? Vidim da ih ima u metrou? Biloxi radi pa ubija. Pre mesec dana sam joj zamenio ulje i podmazao zglobove, diže kao velika. I ova je uzeta u metrou ima sigurno 10 god Edited March 17, 2021 by Ivan Skinuti visestruki TT potpisi 1 dvla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites