Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Automatsko kočenje standardno u SAD do 2022. / u EU do kada?

Recommended Posts

a%20kocenje.jpg

 

Kako pišu Vrele Gume, Nacionalna administracija za bezbednost u saobraćaju (NHTSA) i Institut za bezbednost na putevima (IIHS) i gotovo svi proizvođači automobila koji se nalaze na američkom tržištu, najavili su savez čiji je cilj da sistem automatskog kočenja u slučaju nužde postane standardan do 2022. Uključene kompanije su: BMW, Fiat Chrysler Automobiles, Ford, General Motors, Honda, Hyundai, Jaguar Land Rover, Kia, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Subaru, Tesla, Toyota, Volkswagen i Volvo, kao i marke koje su u okviru navedenih kompanija. Dakle AEB će biti redovan u budućnosti kao što su to danas sistemi kontrole i trakcije. Ono što treba primetiti je da to nije obaveza koju su naložile vlasti. To je jednostavno dogovor između proizvođača automobila i vlade, što će doprineti usvajanju sistema tri godine ranije nego što će to postati formalno pravilo. To bi po statistikama trebalo da spreči 28.000 nezgoda i 12.000 povreda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan uvodi automatsko kočenje u sva vozila od 2018.

 

nissan%20r%2011111.jpg

 

Nissan je najavio da će od sledeće godine postepeno u sva nova vozila uvoditi opciju automatskog kočenja, koja omogućava da automobil u određenim uslovima, ukoliko proceni da je sudar neminovan, sam počne da koči kako bi ga ili u potpunosti izbegao ili bar umanjio njegove posledice. Prvo tržište na kome se planira prodaja takvih vozila jesu SAD, a nakon toga sledi Evropa pa Azija. Nissan je jedan od proizvođača koji je prvi odlučio da implementira novu tehnologiju kao standardnu opciju, a koja će po pravilima EU biti obavezna za sva nova vozila od 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropska Unija - Sistem automatskog kočenja u hitnim slučajevima kao standard?

 

autonomni%20sistem.jpg

 

Sistem automatskog kočenja u hitnim slučajevima je dostupan kao opcija na brojnim novim modelima, a ipak, kupci se veoma retko odlučuju za njega. Naime, Evropski Parlament smatra da bi svi novi automobili morali biti opremljeni sistemom za automatsko kočenje u hitnim slučajevima (Autonomous Emergency Breaking) AEB. Ova institucija sa sedištem u Briselu je glasala za predloge o bezbednosnim standardima za automobile u Evropskoj Uniji, koji će se sada izneti pred Evropsku komisiju, a koja će rezultate objaviti u martu 2018. godine. Izveštaj komiteta za transport sadrži brojne promene na polju bezbednosnoh regulativa za vozila, u kojima spada i zahtev da svi novi automobili moraju obavezno imati sistem za automatsko kočenje u hitnim slučajevima. Zahteva se još i da svi kamioni moraju biti tako dizajnirani da imaju veću preglednost, te da se mogu lako uočiti pešaci i biciklisti u gradskom okruženju, ali i da sva vozila budu opremljena sistemima koji će omogućiti vozaču da se lakše pridržava ograničenja bzine.

Naime, zahtev da svi automobili kao standard imaju AEB sisteme proizilazi iz izveštaja koji je sastavila istraživačka kompanija ''Thatcham Research'', koja je vodeća u polju bezbednosti i sigurnosti automobila i koja radi kao deo Euro NCAP testova, u kom se navodi da 70 procenata novih automobila nemaju ovaj sistem. Proizvođači automobila iz SAD su dobrovoljno pristali da svi njihovi automobili imaju ugrađen AEB sistem od 2022. godine, ali u Evropskoj Uniji to nije slučaj, uprkos novim izmenama zakona kojima su kontrola stabilnosti i sistem za monitoring pritiska u gumama postali obavezni u svim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla Model S pao na testu automatskog kočenja

 

181869-tesla model s.jpg

 

Automatsko hitno kočenje ubrzano postaje standardni bezbednosni deo savremenih automobila i obavezan deo testiranja sigurnosti vozila. Luksemburška uprava za testiranja i standardizaciju (ILNAS) je upravo to testirala na automobilima Tesla Model S i Volvo S90 pred predstavnicima medija. Međutim, iako je njegov zaštitni znak vrhunska tehnologija, Model S nije prošao ovaj test, već je udario u veštački automobil pri brzini 30 km/h. S druge strane, S90 je uspeo da se zaustavi na vreme i prilikom brzine 60 km/h.

 

Predstavnici Tesle nisu mogli da potvrde da li je test tačan i validan jer ILNAS nije podelio detalje sa američkom kompanijom. ''Pošto nismo konsultovani od strane ILNS i o testu smo saznali preko medija, otkrili smo na osnovu identifikacionog broja vozila da je proizveden 2015. i da je registrovan u firmi za rentiranje automobila u Nemačkoj. Istražićemo kako je test sproveden i da li je sve urađeno pravilno'', saopštili su iz Tesle. Model S iz 2015. je opremljen prvom generacijom Autopilot sistema za napajanje automatske funkcije hitnog kočenja. U uputstvu za upotrebu Modela S navodi se da je kočenje u slučaju nužde dizajnirano tako da se automatski aktivira kočnica kako bi se smanjio neizbežan frontalni sudar sa drugim vozilom i stoga vozači nikad ne bi trebalo da se oslanjaju na njega kako bi ih uvek spasili od udesa. Na testovima američkog Osiguravajućeg instituta za bezbednost na autoputu (IIHS) Tesla je 2016. i 2017. dobijao ocenu ''superioran'' prilikom testiranja sprečavanja udesa. Ranije ove godine, Tesla Model 3 je dobio istu ocenu od IIHS, a izbegao je sudare pri brzinama od 19 i 40 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistem autonomnog kočenja značajno smanjuje mogućnost sudara

 

sistem kocenja.jpg

 

Sistemi autonomnog upravljanja su još u veoma ranoj fazi, a proizvođači nam obećavaju da će se njihovom primenom značajno povećati bezbednost u saobraćaju. Trenutno dostupni sistemi već sada značajno povećavaju bezbednost, a jedan od najčešće korišćenih je sistem upozorenja na predstojeći sudar od napred sa sistemom autonomnog kočenja u nuždi.

 

Američki IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) je sproveo zanimljivo istraživanje o pomenutom sistemu pomoći vozaču i došao do zaključka da njegova primena drastično smanjuje mogućnost naleta na vozilo ispred vašeg. Istraživanje je uključivalo samo GM-ova vozila proizvedena između 2013. i 2015, a zaključak kaže da je kod vozila opremljenih sa ovim sistemom broj sudara sa vozilom ispred (front-to-rear) smanjen za 43% u odnosu na vozila koja nemaju ovu tehnologiju. Kada se u obzir uzme ova vrsta sudara, ali sa fizičkim povredama broj sudara pada za impresivnih 64%. Razlog je jednostavan, naime ako ne spreči sudar, ovaj sistem bar značajno smanji brzinu naleta. Broj ove vrste udara je smanjen čak i ako je automobil opremljen samo sa sistemom upozorenja na predstojeći sudar bez autonomnog kočenja u nuždi. Tačnije, broj front-to-rear sudara je smanjen za 17%, a broj istih sa povredama je pao za 30%. Veruje se da će se napretkom tehnologije, i činjenicom da će proizvođači proširivati dostupnost ovih sistema, broj nesreća u budućnosti nastaviti da se smanjuje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sistem automatskog kočenja obavezan od naredne godine

 

a kocenje.jpg

 

Četrdeset država sveta, predvođene Japanom i EU, postigle su u Ženevi dogovor o nacrtu regulative Ujedinjenih nacija o obaveznoj ugradnji sistema za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (AEBS) u sve nove automobile i laka komercijalna vozila od 2020. godine. Kako je saopštila nadležna agencija UN, u skladu sa novom regulativom, koja će biti obavezna za države koje je prihvate na sastanku u junu, sva vozila u prodaji moraće da imaju ugrađenu tehnologiju koja, uz pomoć senzora, prati koliko je blizu pešak ili objekat. Taj sistem, koji će se primenjivati na vozilima pri brzinama do 60 kilometara na sat, automatski će aktivirati kočnice ako se sudar smatra neizbežnim, a vozač ne odreaguje na vreme. Procjenjuje se da će ova odluka svake godine biti primenjena na 4 miliona novih vozila u Japanu, i 15 miliona u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatske kočnice standard i u Srbiji

 

bosch analiza.jpg

 

Svi novi automobili u zemljama EU od sledeće godine moraće da budu opremljeni uređajima za automatsko usporavanje i kočenje, a Srbija bi, budući da pristupa Uniji, trebalo da prati standarde koje prihvataju zemlje članice, smatra Damir Okanović iz Komiteta  za bezbednost saobraćaja. Cilj uvođenja ove mere je da senzori u novim kolima prepoznaju pešaka ili zaustavljeno vozilo, što bi kao krajnji rezultat trebalo da ima smanjenje broja poginulih na putevima u EU. Ova obaveza obuhvatiće i vozila srpskog Fiata, smatra Okanović i kaže da ako vozilo mora da ispunjava uslove da se prodaje u Italiji, takvi isti uslovi bi trebalo da budu ispunjeni i u Srbiji.

 

Iz Komiteta za saobraćaj poručuju da je važno da se propisi naše zemlje tim povodom usklade sa evropskim. ''Apsolutno sam za to da mi pratimo sva obavezujuća tehnička rešenja i da ne dozvolimo da se u Srbiji proizvode i uvoze vozila ''druge kategorije'' kvaliteta'', kaže Okanović. Četrdeset država sveta, predvođene Japanom i EU, postigle su dogovor o nacrtu regulative Ujedinjenih nacija o obaveznoj ugradnji sistema za automatsko kočenje u slučaju opasnosti (AEBS) u sve nove automobile i laka komercijalna vozila od 2020. godine. U skladu sa novom regulativom, koja će biti obavezna za države koje je prihvate na sastanku u junu, sva vozila koja se prodaju moraće da imaju ugrađenu tehnologiju koja će, uz pomoć senzora, pratiti koliko je blizu pešak ili objekat. Taj sistem, koji će se primenjivati na vozilima pri manjim brzinama, do 60 kilometara na sat ili manje, automatski će aktivirati kočnice ako se sudar smatra neizbežnim i ako vozač na vreme ne bude reagovao.

 

Kao zemlja kandidat za EU, Srbija ima obavezu da usklađuje propise sa Unijom, pa i propise u oblasti motornih vozila, podseća Okanović. Pored zemalja EU, u grupi od 40 zemalja koje će od 2020. godine opremati nove automobile ''automatskim kočnicama'' nisu SAD, Kina i Indija. Okanović podseća da je takođe potrebno da se u Srbiji prihvati kao obavezan standard ''antiblok sistem'' (ABS) za sva vozila, koji je već obaveza kod nas za autobuse i kamione. Ovaj standard, kaže, uvodi se za opremanje samo novih vozila. Na tržištu u Srbiji uglavnom se trguje polovnim automobilima, pa ''automatske kočnice'' neće biti direktan dodatni trošak vlasnicima automobila, rekao je Okanović.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...