Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Želite da kupite novi Peugeot 405? Nema problema! / Peugeot 407

Recommended Posts

peugeot%20405.jpg

 

Malo stariji dobro pamte Peugeot 405 koji je 1988. izabran za ''Evropski automobil godine'', a čija je proizvodnja u Evropi završena 1997. sa predstavljanjem modela Peugeot 406. Naglašavamo proizvodnja u Evropi, jer je ''četristopetica'' nastavila da živi na još tri kontinenta, a dan danas se sklapa u Iranu gde je jedan od najprodavanijih modela. Peugeot je naime licencu za model 405 prodao iranskoj kompaniji ''Iran Khodro'' (IKCO) gde se automobil proizvodi pod istim imenom i tek sa minimalnim izmenama na karoseriji. Za pogon se koristi blago dorađeni 1.8-litarski atmosferski četvorocilindrični benzinac sa osam ventila i 97 KS koji zadovoljava Euro 2 standarde.

 

peugeot%20405%2011.jpg

 

Peugeot 405 i dalje ima zadnje doboš kočnice a prema fabričkim podacima prosečna potrošnja u gradskim uslovima je 12.8 litara. Međutim, litar benzina u Iranu košta oko 40 dinara tako da je domaćim vozačima potrošnja na poslednjem mestu. Cena novog Peugeot 405 u Iranu je između 8.000 i 9.000 evra, u zavisnosti od opreme.

 

peugeot%20405%20111.jpg

 

Iranski proizvođač nudi i redizajnirani model sa imenom Peugeot Pars koji se od klasičnog 405 razlikuje po drugačijoj maski hladnjaka (preuzeta sa 406), bogatijoj opremi i motorom (1.6 benzinac sa 108 KS) koji ispunjava Euro 3 norme. Njegova cena je između 9.000 i 12.000 evra. Iranski proizvođač za nostalgične vozače nudi i Peugeot 206.

 

peugeot%20405%201111.jpg

 

Peugeot 405 je među poslednjim vremešnim automobilima koje možete da poručite u originalnom obliku, ako ne računamo modele sa visokom cenom i u limitiranom broju primeraka, kao što su Morgan 4/4 ili Bristol Blenheim. Volkswagen T2 i Fiat Uno su krajem 2013. godine prestali da se proizvode u Brazilu, kao i Volkswagen Jetta (druga generacija) u Kini, gde se sve do 2012. godine sklapala i druga generacija Passata. Posle 56 godina u zalsuženu penziju je otišao i model Hindustan Ambasador koji se sklapao u Indiji od 1958. do 2014. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

---------------------------------------------

 

Eto ga za @Ryan:D 

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/42488-ryan-peugeot-405-sri/

Share this post


Link to post
Share on other sites

30 godina: Peugeot 405 (1987. - danas)

 

peugeot%20405%201.jpg

 

Evropski automobil godine 1988. sa nikada dostignutim, rekordnim brojem glasova, jedan je od laureata koji su opravdali osvajanje titule. Prodaja je bila sjajna gotovo svuda osim u SAD, gde je to bio i poslednji ponuđeni model marke. Odmah pri predstavljanju ponuđeno je čak deset verzija, mada se karoserijska ponuda u stvari svodila samo na dve, limuzinu i karavan. Sa Citroënom BX deli platformu, ali ne i oslanjanje. Ugrađivan je niz 4-cilindarskih motora, od 1.4 do 2.0 litra, benzinskih i dizelskih, a posebno su bile uzbudljive sportske verzije Mi16 sa 160KS i opcionim 4x4 pogonom, kao i T16 sa 200-220KS i stalnim 4x4 pogonom.

 

166312-peugeot%20405%20111.jpg

 

Evropska produkcija limuzine završila je 1995., a karavana dve godine kasnije, ali u Iranu se još uvek pravi. Sklapan je i u Egiptu, Argentini, Zimbabveu, Poljskoj, Indoneziji, Maleziji, Čileu, Velikoj Britaniji i na Tajvanu.

 

166313-peugeot%20405%201111.jpg

 

Klinasti oblik je skladno delo majstora iz Pininfarine, dugogodišnjih saradnika ove francuske kompanije. Oko pet miliona primeraka proizvedeno je do danas (potvrđeno je 4.626.700 do 2012.), otprilike pola u pogonima van Evrope.

 

166311-peugeot%20405%2011.jpg

 

Mnogi pamte 405 po Ariju Vatanenu, pobedama na reliju Pariz-Dakar i usponu na Pikes Peak ovekovečenom u sjajnom filmu ''Climb Dance''. Ipak, 405 Turbo 16 bio je čisti lažnjak, coupe karoserija koja je imitirala stil novog, marketingu za promociju zanimljivijeg modela na kompletnoj mehanici starog 205 T16. Sklopljena su samo četiri, ali reklama je bila izuzetna. Uprkos tom marketinškom triku, nema nikakve sumnje da je 405 jedan od najuspešnijih ikada napravljenih automobila sa znakom lava.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro ga se secam kada se pojavio, za to vreme prelep dizajn, enterijer... Cale je sredinom 80-ih vozio prethodnika 305, razlika je bila nebo i zemlja kada se 405 pojavio.

Najvise mi se svidjala verzija Mi16 koja je imala oko 160 KS:

1989-peugeot-405-mi-16.thumb.jpg.2eac4213ff28c243298adc1d6df5f757.jpg Peugeot_405_Mi16_1993_Rear.thumb.jpg.f53db24dbb311c37efcce5374256e2b8.jpgpeugeot-405-mi16-12.thumb.jpg.ffc588c0b2b7c67eb5a165e3c34c66d1.jpg

 

Pravila se i ona limitirana Mi16 Le Mans verzija, sa oko 1000 primeraka.

Secam se da je iste '88 kada se 405 pojavio i ubedljivo osvojio titulu Automobila godine (sa do sada rekordnim brojem glasova), Alfa izbacila 164 koju je takodje dizajnirao Pininfarina. "Mala" razlika je bila sto se 164 prodala u citavih 280 000 komada.

Uz ikonu u svakom smislu 205, kao i 206 i 307 koji su izmenili pristup dizajnu na prelazu 2 veka - 405 mi je najupecatljivi od svih lavova koje licno pamtim (svaki u svoje vreme, naravno).

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 407 Silhouette

 

peugeot 407 1.jpg

 

Peugeot je rešio da na tržište plasira naslednika modela 406 već davne 2004. godine. Kako to Peugeot obično radi, cifra se povećava za jedan i dobijamo sasvim novu limuzinu koja tada parira svim ostalim brendovima. Prošlo je već četrnaest godina od kada je 407 kročio na puteve širom sveta a može se reći da i dan danas ima tu liniju koja očarava i hrabro se bori sa mnogo novijom konkurencijom! Naravno, svi smo slušali priče kako je Peugeot mekan, nežan i krhak. Da, jeste malo nežniji u nekim segmentima kao što je prednji trap u odnosu na neke automobile, ali on to savršeno nadoknađuje svojom udobnošću unutar kokpita. Dok ga vozite imate osećaj da letite putevima, to su vam čari francuskih velikana. Takođe ne možemo porediti automobile iz dve potpuno različite klase, a Peugeot je sa svim modelima postigao jako veliki uspeh od komercijalne prodaje pa sve do sportskih takmičenja...

 

184231-peugeot 407 11.jpg

 

Nakon što je na tržište plasirana limuzina za njom stiže i Coupe verzija ovog modela koja poseduje troja vrata i nešto agresivniju liniju za osobe koje vole pravi sportski izgled. Naravno, tu su i SW verzije, odnosno popularni karavan modeli. Listajući po svojoj bazi podataka nailazim na porodične fotografije sa sajma automobile u Beču 2004. godine. Otvaram folder sa fotografijama pun interesovanja šta je tada predstavljeno! Imam šta i da vidim. Glavni štand sa najviše izloženih automobila je upravo on, Pežo! 206SW, 206CC, 607, 407SW, 1007 i 307CC su bili samo neki od modela. A onda.. Izdvojen od svih… Ograđen kao zver u kavezu... Ćuti dok se svi pogledi prolaznika zadržavaju na njemu - Peugeot 407 Silhouette!

 

peugeot 407 111.jpg

 

Automobil koji je gotovo identičan Coupe-u spolja dok je unutra sve sem njega. Zver sa 3.0 V6 agregatom koji je razvijao 320KS. Dužina automobila 4.67 m, visina 1.37 m, a međuosovinsko rastojanje iznosilo je 2.72m. Dimenzije guma bile su 235/35/R19 dok su na zadnjoj osovini bile 265/30/R19.

 

peugeot 407 1111.jpg

 

Čekaj, čekaj. Zašto Pežo stavlja veće gume pozadi? Hmm… Ovog puta odlučili su se za nešto drugačije. Motor kod ovog modela nalazio se ispred zadnje osovine kako bi ravnoteža bila što bolje raspoređena a to dokazuju i usisi kod zadnjih točkova koji su služili za bolji protok vazduha. Što se tiče pogona i on je izmešten na bližu, odnosno zadnju osovinu. Ova gromada od 0-100 trebala je stizati za 4.5s dok bi 400 m odvozala za 12.6 sek. Prava trkalica koja nikada nije ni bila u planu da se nađe u komercijalnoj prodaji. Pravi trkački dvosed. Postoji i informacija da je Peugeot prvi tjuning kućama dao licencu ali zadržao pravo da ih kontroliše, pa se ovaj model mogao kupiti u istoj boji i bez rollbara. Sve u svemu ova zver ostaje zatočena u kavezu i dalje, na kružnim trkama i ostalim takmičenjima, a mi obični smrtnici treba da budemo srećni ako doživimo da vidimo jedan ovakav automobil sa razdaljine od jednog metra pa čak i da ga dodirnemo kao što sam ja to imao priliku 21.01.2004. godine. Ovaj automobil opravdava svoje ime ''Silueta'' jer će uvek to i ostati, negde u garaži sakriven od svih pogleda gde će sa nestrpljenjem čekati svetlost dana!

 

Tekst i slike: Nikola Marković

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 405 se još uvek proizvodi u Azerbejdžanu

 

206224-peugeot 405.jpg

 

Nedavno smo pronašli informaciju o Peugeotu 206 koji je u limuzinskom obliku još u proizvodnji u Iranu. Tamo ga sastavlja ''Khodro Industrial Group'', koji je prošle godine odlučio da odustane od proizvodnje Peugeota 405. Poslednji Peugeot 405 je sa fabričke trake u Evropi izašao još 1997. godine.

 

Međutim, 405 još živi, a i u dobroj je formi. Naime, francuski proizvođač je prodao licencu i mašine za proizvodnju Azermash Khazaru iz Azerbejdžana, koji ga i dalje proizvodi pod imenom Peugeot Khazar 406. Imenom podseća na evropski 406 (1995.-2004.), a čak je i prednja maska malo prilagođena da bude nalik tom modelu. Međutim, sve ostalo je Peugeot 405. U ponudi su dva motora, benzinac 1.6 sa 100KS i dizelaš sa 106KS. Automobil dolazi sa klimom, dva vazdušna jastuka i ulaskom u vozilo bez ključa. Cena je 9.250 evra, a automobil je namenjen lokalnom tržištu i izvozu u okolne države - opet u Iran u kojem je obustavljena proizvodnja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/7/2017 at 11:19 AM, Ivan said:

Dobro ga se secam kada se pojavio, za to vreme prelep dizajn, enterijer... Najvise mi se svidjala verzija Mi16 koja je imala oko 160 KS

Verzija koja me je odusevljavala jos od kada se pojavila, tamo krajem 80-ih. Za razliku od danasnjih modernih tablet-plastikanera, SUV ili Crossovera koji me "ne rade" ni trunku - identican utisak imam i dan danas, kada vidim neki sacuvan ili restauriran primerak Mi16 kao ovaj. 

Peugeot 405 je dizajnirao Pininfarina, 1988. nadmocno osvaja titulu Automobila godine, a bio je i trzisno izuzetno uspesan i prodavan model (preko 2.5 miliona primeraka sirom sveta). Uz sitne kozmeticke izmene i diskretne spojlere spolja - u verziji Mi16, 405 je isao sa 1.9 motorom, magnezijumskom glavom sa 2 bregaste (tj. 16v, preuzete iz sampionske WRC T16 verzije 205-ice), snagom od 160 KS i obrtnim od 180 Nm. Sve do restyle, kada ga menja noviji 2.0.

Bas sam sa uzivanjem odgledao klip ispod, a posto vidim da slicno razmisljamo - tom utisku dodatno doprinosi i to sa kojom pasijom Zoki PH snima poznate i prave automobile iz tog vremena.

Pa da podelim ako jos nekome bude interesantno da pogleda:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovom 405 MI 16 mi smo tj auspuh servis Ljuba, radili kompletan izduvni sistem. Vlasnik ovog auta Raša je zahtevao da se uradi po fabričkim specifikacijama. Ne mogu vam opisati kako auto izgleda uživo. Sve što se moglo zameniti na autu je zamenjeno. Imao sam čast i da ga provozam, osećaj kao u novom automobilu. Zaista legendaran auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot 405 je u Iranu još uvek dostupan kao novi automobil za 7.800 evra

 

218334-peugeot 405 03.jpg

 

Ako ste ljubitelj klasika iz 1980-ih, ova vest će vam se svideti. Legendarni Peugeot 405, francuska limuzina koja se u Evropi prodavala između 1987. i 1997. godine, i dalje je dostupna po vrlo pristupačnoj ceni u drugim delovima sveta, i to kao novi automobil.

 

218335-peugeot 405 02.jpg

 

U Iranu možete otići do ovlašćenog trgovca i kupiti francuski klasik za samo 7.800 evra. Jasno je da se polovni 405 mogu pronaći za još manju cenu, ali novo je novo. Tamo ga sastavlja kompanija Iran Hodro, pri čemu se zadržava tradicionalna unutrašnja oprema. Dostupna su dva atmosferska benzinca: 1.8 SOHC od 101KS i 1.6 sa 16 ventila od 109KS.

 

218336-peugeot 405 01.jpg

 

Bez obzira za koju verziju se odlučite, tu je petostepeni manuleni menjač, pri čemu na snažnijoj možete odabrati i četvorostepeni automatik. Iranski asortiman uključuje dve verzije i što se tiče paketa opreme. To su jeftinija i luksuznija verzija pod imenom Pars. U poređenju s evropskim modelom, branici i neki drugi detalji karoserije su promenjeni, a do prošle godine postojala je i još luksuznija verzija - Pars ELX. S obzirom na to da Iran nije poznat po odličnim putevima, kladimo se da su ovi automobili čvrsti i sposobni da izdrže i najzahtevnije tretmane, mehanički i u pogledu šasije. Međutim, ako sada poželite da naručite jedan primerak, moraćemo vas razočarati - 405 nije odobren u EU zbog ekoloških i sigurnosnih razloga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...