Jump to content
FAS Goran
stefanan

1.4 16v TJet motor - održavanje / iskustva

Recommended Posts

Ovako je kod mene, ako ti ista znaci, ostavljao sam vec ranije:

On 10/6/2018 at 8:42 PM, Ivan said:

Menu->First Page (opcija je izmedju Set Date i See Radio):

061020185973.thumb.jpg.cc95a0a95abab5f859335afafe55c946.jpg

 

Izbor Date/Engine Info:

061020185974.thumb.jpg.075628740a59a8570dd71cbd17ae5d68.jpg

 

Digitalni prikaz pritiska turba:

061020185977.thumb.jpg.33f260d3326be92b8743e7e5b6cd04c6.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

 

da li bi neko, (neko ko se razume malo bolje u mehaniku) mogao da nam pojasni svima par detalja u vezi sa 1.4 T-Jet 120hp motorom? mislim da bi bilo zanimljivo

 

- kakvi su generalno ovi motori? koliko pouzdanim se pokazuju?

- koliki se životni vek/kilometraža može očekivati od ovih motora u uslovima redovnog servisa? 150k? 200k? 300k?

- da li je činjenica da je to turbo motor, loša vest u kontekstu životnog veka? (neki ljudi pričaju kako ovi novi mali turbo motori nemaju dug životni vek zbog svoje veličine itd.) 

 

bilo koja druga informacija/zanimljivost je dobrodošla:)

 

hvala - svako dobro!

D.

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 hours ago, Demian989 said:

kako ovi novi mali turbo motori nemaju dug životni vek

Ako pominjes "novo", T-Jet je koncepcija od pre skoro 2 decenije :) . Ovde odavno sazvakana turbo verzija StarJet motora, zasnovanih na cuvenom 1368 ccm FIRE bloku. Za danasnje pojmove vrlo jednostavan turbo motor, jeftin za odrzavanje, malo veci potrosac. Zupcasti kais (za razliku od lanca kod nekih od tadasnje konkurencije TSI, THP...), indirektno ubrizgavanje, veliki/mali servis i redovno odrzavanje sa cenama kao na FIRE atmosfercu.

Ako se kupuje nov tek nema brige. Na polovnom obratiti paznju na stanje turbine, posto je zbog temperature izduva vise na udaru nego kod dizelasa. Generalno su isle IHI i malo izdrzljivije Garrett verzije. Kao i na stanje plivajuceg zamajca, koji je sa druge strane manje na udaru zbog nesto manjeg obrtnog od 206 Nm (Euro 4) do 215 Nm (Euro 5+), ako pricamo o 120 verziji. Od 2010. idu upareni sa FPT-ovim C635 menjacima sa kojima nema nekih problema. Cak je menjac "predimenzioniran" za taj motor, u smislu deklarisanih 350 Njutna (projektovan i koristi se i za dizelase).

O T-Jet/MultiAir motorima pisemo godinama unazad, bukvalno sve detalje oko tehnike, odrzavanja, cena, iskustava koje mozes da pronadjes pomocu Search.

A ako pricamo o "pravim" novim turbacima grupacije - to je od 2016. aktuelni GSE motor, u 1.0 T3 (999 ccm) i 1.3 T4 (1332 ccm) varijantama (komercijalno ime FireFly): direktno ubrizgavanje, alu blok i glava, MultiAir 3. generacije, integrisan IC hladjen vodom, GPF, elektricni WG..., detaljno ovde: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/65323-fiat-novi-tipo-novi-fiat-c-segmenta/&do=findComment&comment=1599313

 

EDIT: Verovatno cemo ovu temu spojiti sa nekom od postojecih, kada dobijemo jos neki konkretniji "input".

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedavno sam isao sa drugarom da gledamo njemu Mita T-Jet, svi primerci su bili izmedju 175.000 i 230.000 km na satu, na svakom je motor radio kao sat (za ostatak auta druga prica). Naravno to ne znaci da je kliker, i da ne moze da se pokvari, ali generalno vaze za jedne od pouzdanijih turbo motora te generacije... 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogotovo kad uporedis sa TSI slicnih kubikaza ili THP, za koje su JTD :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zavisi sta se podrazumeva pod zivotnim vekok motora.

Blok motora i kod ovih losijih moze izgurati pola miliona km bez generalne, cesto i duze.

A zivotni vek motora dok prateci agregati ne pocnu da zezaju je mozda 150-200-250kkm kod vecine takvih motora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, Ivan said:

Ako se kupuje nov tek nema brige. Na polovnom obratiti paznju na stanje turbine, posto je zbog temperature izduva vise na udaru nego kod dizelasa.

Ja sam kupio nov, trenutno imam 70 000km i planiram da ga vozim dok ne stane. :D Prve 3 godine sam vozio dosta više zbog posla (20-25k) a trenutno manje od 10 000km godišnje jer se situacija promenila. (Vozio deka do prodavnice i nazad - taj sam :D

 

- šta misliš, da li sa redovnim servisem mogu da se nadam 200 000km? 

 

i kad si pomenuo turbinu - da li je pametno isključiti 'start-stop' sistem da mi se nikad ne gasi? Upravo zbog toga jer ako ga teram na auto-putu 130km/h i onda stanem na crveno svetlo pa mi se odmah ugasi tako zagrejan kaže tast loše za turbo. Jel su to samo 'rekla kazala' babske priče ili to stvarno ima smisla? (razlika u temperaturi ulja kod gašenja start stopom)

 

Hvala ti na podrobnim odgovorima :D

Pozdrav,

D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja, gledao sam neka merenja o 'uštedi' goriva sa tim sistemom i bukvalno niđe veze. Više cimaš motor da se pali i gasi i troši paljenjem skoro isto koliko bi potrošio da ga nisi dirao nego što je bilo kakva ušteda 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sad... nevezano šta ko mislio o tom siatemu, ali ušteda goriva je nekih 10%. Sad, da l' je to nekom zanemarljivo ili ne - u to ne ulazim.
 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Demian989 said:

Više cimaš motor da se pali i gasi i troši paljenjem skoro isto koliko bi potrošio da ga nisi dirao nego što je bilo kakva ušteda 

Ne kazem da nema ustede, ali je po meni zanemarljiva u odnosu na drndanje sklopova stalnim paljenjem i gasenjem, punjenje akumulatora i potrosace koji onda rade samo na njemu, itd. Mene to "akanje" S&S mnogo vise nervira po gradu, drzim ga ugasenim i na sluzbenim, a kamoli na licnom vozilu. Turbo ces posle nekog forsaza stici opusteno da ohladis, bar u nekoj standardnoj voznji, da bi razmisljao na tu temu.

Pisah vec, najjace mi je kada idem pesaka pored neke sporohodne kilometarske kolone u centru. I samo slusam kako su u stanju da do besvesti stekcu sa S&S :) . Po meni je to vise za neka duza stajanja po semaforima, a ne za kreni-stani voznju, bar tada mozes da iskljucis... Da ne pricam sto sam imao nekoliko situacija da mi se auto gasi u trenutku kad to najmanje treba. Ko voli ta *** neka ih drzi upaljenim, nemam nista protiv :) .

3 hours ago, Demian989 said:

trenutno imam 70 000km

Pun gas :thumbup: .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lično nemam nikakvo negativno iskustvo sa stradanjem bilo kog sklopa usled delovanja S/S-a, počev od svog auta, pa preko službenih.

Moj trenutno 197000 km, jedan od službenih 383000 km.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni kod mene nije nista stradalo jer ga ne koristim :D .

Bez obzira na to, moj inzenjerski pristup jednostavno ne prihvata da bilo kojoj masini ili sklopu prija da se non stop pali-gasi.

Na sve to, licno uzivam u zvuku motora, zestoko me smara da slusam kako stekce i vergla svaki cas. A sve za potrosnju od pis*ivih cca 4dl na sat vremena rada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...