Jump to content
FAS Goran
stefanan

1.4 16v TJet motor - održavanje / iskustva

Recommended Posts

Da li neko zna, koje su razlike izmedju 1.4 t-jet 120 euro 5 (198A4000), koji je isao u Bravo (izmedju ostalog) i 1.4 t-jet 120 euro 6 (940B7000) koji sada ide u Tipo npr?

 

Nasao sam ovde pdf sa tehnickim detaljima o euro5 t-jetu (svaka cast za to) , ali apsolutno nista ne uspevam da pronadjem na internetu o ovom novijem. Vidim da je obrtni moment malko drugaciji, a na jednom sajtu neke chip-tuning kuce sam procitao da je i ECU drugaciji i nista vise ne znam. Recimo da bi me najvise zanimalo, da li je isti turbo (IHI) i ako nije, koji je...

Edited by horvat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Nuova Bravo, 2007. 1.4 T-Jet 150 je u pitanju.

Pri kupovini, uspela je da mi promakne jedna užasna stvar. Danas otvorim haubu i razgledam dok ćale unutra stiska kvačilo i takodje razgleda. Čuje se rekao bih potisni ležaj prilikom stiskanja kvačila, a 2 sekunde nakon puštanja kvačila, zvuk nestaje. Poslušajte i pogledajte video, pa prokomentarišite!! 

 

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao situaciju da se tako nešto prvo se čulo slabije, a onda je posle određenog vremena počelo jače i promenilo zvuk, da bi na kraju majstor rekao da je otišao set kvačila onda sam naručio novi set i to je sve prestalo!  Moguće da je set :/

Edited by Aleksa_Tomasevic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti znas kada se tacno i kako zvuk javlja, ali ako je tokom pritiskanja kvacila, osim toga moze da bude i do nacetog plivajuceg zamajca. Redje se desava na benzincima, ali nije iskljuceno.

Slazem se sa Micom, imas jos neki piskutavi zvuk, deluje da je nesto sa PK kruga.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio sam Alfu sa tim motorom sa 28.000 km i isto je tako. Sada sam na 45.000 km, ni trunku nije promenilo zvuk. Cuo sam jos kod nekih. Teraj tako i ne brigaj :)  

Share this post


Link to post
Share on other sites

+1
Nije strašno ali da te neki majstori nebi plašili ... pojaviš se na skupu pa ti ljudi koji imaju isti motor malo ispregledaju auto i realno te posavetuju.
Inače, meni deluje sa snimka da dopunski zvuk dolazi od turbine.
Tako, sa snimka je teško realno proceniti te izbegavajući svaku paušalnu ocenu, pozivam se na predloženo.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedan majstor, prijatelj mi je ispregledao auto juče, kompletno. Što se tiče ovog brujanja koje dolazi kada se stisne kvačilo, ni manje ni više nego se čuje na izduvnoj grani. Isto tako kada se doda gas. Kojom logikom ne znam, ali kao da se motor malo optereti kada se stisne kvacilo pa, kao kada na starim autima upalite svetla i odmah padnu obrtaji. E na Bravu ne padaju obrtaji ali negde na izduvnoj grani ili na dihtungu ili je prso gus nege. Ostaje mi da poskidam one oplate i onda osluskujem. A ja se pitam odakle onakav sportski zvuk i brujanje, pogotovu ujutru kad je hladan. 

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponavljam - to je normalno. Nisam izucio do kraja, ali deluje mi kao funkcionalnost ECU-a (otvori klapnu gasa ili sta vec radi)... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima,od skoro sam vlasnik punta evo multiair od 135 ks,presao je 144 000 km,uvezao sam ga iz svice,imam servisnu knjigu,i u opste dobrom stanju je autao... MA jedinica mu je zamenjena 2017 godine.... 

Hteo bih da ga cipujem,pa me interesuje sta mislite o tome. Do sada nisam imao losih iskustava sto se tice na dizelima,ali su mi benzinci malo nepoznatica sto se tice cipa. I trebao bih ulje da mu zamenim,pa me interesuje koja je vasa preporuka za ovaj motor ? Hvala unapred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cipovanje benzinaca je poprilicno teze i zahtevnije, i potencijalno opasnije, od cipovanja dizelasa. Dobro razmisli i da li ces, i ako hoces, kod koga ces... I nemoj ocekivati dobru mapu za malo para. Dobre mape za benzince uglavnom idu 350e-400e... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To najbolje pogledaj u svom uputstvu, ne znam tacno za MultiAir... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta bi braca Grci rekli na ovo pitanje oko cipovanja? :D pogledaj na FB kakva cuda prave, mislim da su mozda i jaci od Italijana po tom pitanju...
To je oko toga da li moze - MOZE, i te kako...e sad to kod nas gde i kako izvesti a da bude kako treba...veliko ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje je veliko pitanje koliko novaca si spreman da izdvojis. Ako ocekujes povecanje snage za ~150e kao sto je moguce na nekim dizelima, onda nista od posla. Sto kaze Milutinac, Grci stvarno cuda prave, ali i kosta... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se ulja tice, fabrika propisuje Selenia KPE 5-40, tj. ACEA C3 ili Fiatova 9.55535-S2 specifikacija. Ili bilo koje drugo ulje koje to zadovoljava.

Ulazim u trecu godinu, licno svo vreme sipam Shell Helix HX-7 ECT 5-40. Sa naglaskom na ECT (ne obicno HX-7). To nude i u ovlascenim servisima, kao trunku jeftiniju alternativu za Seleniu, takodje i kod naseg Gorana. Bitna stavka - ako je auto tek kupljen, pozeljno je zameniti i dodatni uljni filter MA jedinice. Smesten je u samom bloku jedinice, sa suvozacke strane.

E sad, sto se tice cipovanja - na tu tezinu auta, sa nama dostupnim resursima po tom pitanju i da je motor ovde jos uvek redji a ima dodatak u vidu MA hidro-razvoda... Sto kaze Cola :) - "Ja tu ne b' nista dir'o". Pogotovo sto to ne kosta 50 EUR kod cunera iza coska, rekose vec kolege.

Mislim da je 135 KS na GP za nase uslove na putevima i tako lagan auto puna kapa. Jedino sto je taj motor na Puntu malo "zavrnut" sa obrtnim, samo 206 Nm kao npr. stariji T-Jet. Na Bravu je opusteno na 230 Njutna, uz dodatnih cca 25 Njutna u Sport modu. Dok je tih 250 Njutna standardno na MA 170. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radio sam cipovanje na dizelima, kod jednog tipa u ar, po prihvativoj ceni, da kazem i povoljnoj. Konkretno na 1.9 tdi 105 ps., i davalo je dosta rezultata, osetna razlika u snazi, i smanjenju potrosnje, manje vise. Nisam imao nikakbih problema, mada ni jedan od tih autta, se nije zadrzao duze od 2 god... Jedino bih cipovao punta, da bih mi nekako ravnomernije vukao... Sve nesto moram da nisanim, na kojim obrtajima povlaci i do kojih... Do 2000 obrtaja je trom, imam punta sportin 1.4 16v 95ps,i on je za njega osica na niskim obrttajima... Tako da ne znam ni sam sta da radim

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, prokaproks said:

Do 2000 obrtaja je trom, imam punta sportin 1.4 16v 95ps,i on je za njega osica na niskim obrttajima...

Onda nesto definitivno nije u redu. Turbak i atmosferac su na nizim obrtajima kao du*e i glava. Jos taj atmo ima 128 Njutna na 4500 rpm, a MA oko 80 Njutna vise i to vec od 1750 rpm (po fabrici). Skoro 70% vise i to iz bunara, malo li je :) ? Plus 95 KS vs 135 KS.

Proveri sta se desava sa turbom, mozda je tu problem. Meni u Sport modu sa nizih obrtaja poteze maltene kao prethodni 8v dizel. Na benzincima zbog visoke temperature zna vremenom da glavi ventil na izduvnom delu, pretpostavljam da je i na njemu Garrett.

Mozes da pogledas i banalno bez dijagnostike, pretpostavljam da imas onaj konfigurabilni displej. Izbacis da ti prikazuje Engine Info i pritisak turba, prikaz je kao skala. Ako ga patosiras, a pritisak stoji na par crtica umesto da puni - znas sta je.

Tako da bih posle ove tvoje informacije definitivno odradio kontrolu stanja auta i turba ako je tek kupljen. Pre bilo kakvog cipovanja. U odnosu na taj atmo, mora da izuva odakle god da ga stisnes.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...