Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Koja vrsta pranja automobila najviše oštećuje farbu/lak?

Recommended Posts

Fifth Gear test.

Tri ista auta, iste boje. Sva tri prethodno prolaze kroz isti tretman čišćenja, poliranja i voskiranja sa kvalitetnim preparatima, kako bi sva tri bila u istom stanju pre početka testa.

Jedan od ta tri auta ide na četke, drugi na puškiranje plus pranje četkom, a treći ide na klasično ručno pranje sa nama svima poznatom onom plastičnom ''metlicom'' za skidanje vode po završenom pranju. Nakon sve tri tehnike, automobili se pregledaju mikroskopom i pod UV svetlom da bi se najlakše uočila oštećenja (ogrebotine). Koja od ovih tehnika najmanje oštećuje farbu/lak?

 

 

Iznenađenje ili ne, ali četke ispadoše najmanje štetne.

Kod tehnike sa puškiranjem, glavni problem je u četki kojom se ceo dan mlati po autima (po našim perionicama obično sunđeri), kojima se ide od sajtni do krova, i pokupe sitne kamenčiće, trunje, i onda se tako njima trlja po celom autu. To se sprečava tako što se pre sunđera ili četke auto mora dobro ispuškirati, i redovnim ispiranjem sunđera (krpa).

Kod ručnog pranja, najgora stvar za farbu/lak se ustvari uradi na samom kraju, a to su one platične metlice. Da njih nema, ručno pranje bi mnogo bolje prošlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A srecom ni ove plasticne metlice za rucno pranje, nego se ostaci vode lepo pokupe sa jelenskom kozom.

Gde nadjose na ovim korodirajucim da testiraju :) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne brisem kola nikad a ove Erhle perionice bi trebale da koriste demineralizovanu vodu tako da nebi ni trebalo brisanje uopste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znas i sam sta se desi kad ne obrises ostatke vlage na tamnoj boji (a pere se cesmovacom).

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa četke kod nas su loše i niko ih ne menja redovno.

Ja sam jednom uzeo sveže ofarban auto, nikad pran posle farbanja. Oterao na prvo pranje na četke. Sve to lepo oparano, ali sutradan sam otišao do majstora koji je farbao auto i čovek odlepi. Pokazao mi na licu mesta šta su četke uradile, pogotovo na haubi, pod određenim svetlom. Ispoliran mi i više me četke nisu videle nikad.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Ivan said:

A srecom ni ove plasticne metlice za rucno pranje, nego se ostaci vode lepo pokupe sa jelenskom kozom

 

Retke su perionice u kojima koriste bilo šta drugo za skidanje vode sa auta od tih platičnih metlica. Ima ih, ali su mnogo češće one sa plastikom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lično sam prisustvovao u jendoj perionici sa četkama (više ne radi) bila jedna od prvih,ako ne i prva u Kragujevcu,lik doderao neku besnu E klasu,prošao kroz četke sve super.Dok nije isetrao auto na sunce,a onda se samo uhvatio za glavu,to je bio ris do risa.

 

Epilog tužakao se i na kraju dobio,jer četke nisu adekvatno čišćenje što je potvrdio i onaj ko ih je ugradio da se krajnji korisnik nije pridržavao upustava za održavanje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na četke nikad ne bi oterao auto. Toliko.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezkontaktnim pranjem sam uspeo oprati auto samo u letnjem periodu. Dakle, uspeo sam skinuti samo prašinu sa auta.;)

Ono blato koje ostane na autu duže od 7 dana nikad nisam uspeo skinuti bez četke. 
Možda je do perionice i slabe hemije ili nePranja...ne znam.
Uglavnom, četkom skidam sloj pljavstine, a iznad crevce da odmah spira prljavštinu i sa četke i sa auta...kako ne bi došlo do oštećenja laka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja uglavnom perem bezkontaktnim, i primetio sam da je hauba počela da matira, i deo krova bliže gepeku. Sad, to možda i nema direktno veze sa pranjem ali verujem da je ubrzalo proces.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj ortak je to uvozio pre par godina iz Bugarske i kaže mi da nije ni malo naivna hemija. Potrebno je napravitit dobru koncentraciju.

Nikad nisam ni sa tim prao niti imam nameru.

Stari dobri čisti sunđer. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U sunđer čim uđe prašina, postaje abrazivan, šmirgla, slično je i sa magičnom krpom.

One plastične metlice za skidanje ostataka vode u stvari treba da su silikonske i one su skroz druga priča.

Zato je vrlo važna stavka, bar kod novih farbi i laka, voskiranje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da uđe prašina,dovoljno je da nije dovoljno nakvašeno i stvori se abrazivni film od prljavštine,koji tako uništi lak da ga ni poliranje ne spašava.

 

Dakle bitno je što više natopiti auto,pre prelaska sunđerom,krpom bilo koji materijal da je u pitanju.

 

Ove Erhle perionice su zakon,za 200 din opereš auto da se sija,ja muku mučim sa puntom pošto ima perla boju ona crna sa ljuspicama pa se presijava tamno sivo.I samo jednom je bio čist,kad su mi u Makedoniji oprali u jendoj perionici,ja nisam verovao da je moj Punto i da ima onako lepu boju :lol: Šta su mu radili enmam pojma,al auto se sijao mesec dana,čak i psoelauto puta samo ispuškiran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samouslužno pranje je zakon, pa još ako se koristi omekšana / demineralizovana voda - bombona. Uopšte i ne dodiruje auto ništa osim mlaza vode.

 

Nije loše zimi i pred proleće staviti auto na podno pranje. Na istom tom samouslužnom pranju ( Vidikovac ) imaju kanal na koji parkiraš i odozdo jaki mlazevi išibaju pod. Ja sam stajao sa strane i čudio se šta sve izlazi. Auto jedva vožen zimus a izlazi blato, kamencici, krokodili... 300 čuda.

 

Motoru ništa nije falilo, mada sam i ja oklevao ali sam odlučio da poslušam lika iz perionice. 

Ipak sledeći put ću da ga parkiram tako da mlaznice šibaju samo po podu a da ne kače motor... da ga ne izmalerišem

On 3/16/2016 at 10:56 AM, Kaniđa said:

Perionice su zakon,za 200 din opereš auto da se sija

 

Skupi su .

U Bg na Omv-u 100 din 3 minuta i to je lošija varijanta.

Ima dosta ovih malih praonica gde je žeton 50 din ( 3 min) , pa za 150 možeš i da opereš, ispereš omekšanom vodom i izvoskiraš.

 

 

Ja uzmem 2 žetona ( šampon + ispiranje ) jer sam vosak ( i to onaj pravi, 3M )  stavio pred zimu 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima na Vidikovcu, između Mekdonaldsa i one pumpe prema Košutnjaku.

Novi su a momak što radi reče da su prvi ( ili među prvima ) koji imaju u ponudi "podno pranje", tjst taj kanal.

Super jeste jer ne verujem da čovek može "puškom" onako da pokrije sve ćoškove i zavuče se u sve budžake ( pogotovo ne za 3 min, nema šanse ) ...ali ipak ono prštanje po motoru mi se ne sviđa ( mada nisam imao loših posledica). Sledeći put ću parkirati tako da mi ne zaliva motor ( nemam onaj donji poklopac - "šuspleh").

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ovdje je 50din/100s al jedan žeton ti treba samo dok ispuskiras patos,i da zavučeš lepo pod svaki rub da istera blato.Onda kreneš jedan prelaz ceo auto sa onim micro prahom,pa onda ispereš micro prah,i onda na kraju dva prelaza sa demineralizovanom vodom.Znači okruglo 250 din,patos i rubovi ne moraju svaki put.I eto ga 200din,dakle ništa skupo nije,može da se pređe i dva puta pa da posle dva dana opet bude prljav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U jednom nemačkom gradu Tesle ne mogu u automatske autoperionice zbog mogućih oštećenja na vozilima

 

tesla s 3.jpg

 

Vozačima Tesle nije lako u nemačkom gradu Oldenburgu. Nekoliko benzinskih stanica je zabranilo ulazak vozila u automatske autoperionice iz straha od neispravnih automobila. Nemački magazin Stern objavljuje da je to zato što se nedavno pojavilo previše problema s vratima prtljažnika koja se automatski otvaraju tokom pranja.

Navodi se da su posebno pogođena vozila starijih modela S i X. Ovi automobili nemaju takozvani način rada ''Autoperionica''. Noviji Model 3 i Model Y su dobili ažuriranje prošle godine, tako da ovi modeli obično imaju to ažuriranje. Način rada ''Autoperionica'' osigurava da su svi prozori i vrata zaključani. Ako ovaj način pranja automobila nedostaje ili nije uključen, to može dovesti do oštećenja, na primer vrata prtljažnika ili brisača vetrobranskog stakla. Štete izazvane pranjem nisu pokrivene garancijom.

Tesla savetuje da se ne pere u autoperionici četkama, i traži od vlasnika da se odluče za ručne autoperionice. Zbog brojnih šteta, autoperionice benzinskih stanica u Oldenburgu i okolini su se odlučile za bojkot svih Tesla vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...