neshaoct 9591 Posted March 15, 2016 Fifth Gear test. Tri ista auta, iste boje. Sva tri prethodno prolaze kroz isti tretman čišćenja, poliranja i voskiranja sa kvalitetnim preparatima, kako bi sva tri bila u istom stanju pre početka testa. Jedan od ta tri auta ide na četke, drugi na puškiranje plus pranje četkom, a treći ide na klasično ručno pranje sa nama svima poznatom onom plastičnom ''metlicom'' za skidanje vode po završenom pranju. Nakon sve tri tehnike, automobili se pregledaju mikroskopom i pod UV svetlom da bi se najlakše uočila oštećenja (ogrebotine). Koja od ovih tehnika najmanje oštećuje farbu/lak? Iznenađenje ili ne, ali četke ispadoše najmanje štetne. Kod tehnike sa puškiranjem, glavni problem je u četki kojom se ceo dan mlati po autima (po našim perionicama obično sunđeri), kojima se ide od sajtni do krova, i pokupe sitne kamenčiće, trunje, i onda se tako njima trlja po celom autu. To se sprečava tako što se pre sunđera ili četke auto mora dobro ispuškirati, i redovnim ispiranjem sunđera (krpa). Kod ručnog pranja, najgora stvar za farbu/lak se ustvari uradi na samom kraju, a to su one platične metlice. Da njih nema, ručno pranje bi mnogo bolje prošlo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zhorz 102 Posted March 15, 2016 sreca mi nemamo puske sa sundjerima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted March 15, 2016 A srecom ni ove plasticne metlice za rucno pranje, nego se ostaci vode lepo pokupe sa jelenskom kozom. Gde nadjose na ovim korodirajucim da testiraju ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7729 Posted March 15, 2016 Ja ne brisem kola nikad a ove Erhle perionice bi trebale da koriste demineralizovanu vodu tako da nebi ni trebalo brisanje uopste Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted March 15, 2016 Znas i sam sta se desi kad ne obrises ostatke vlage na tamnoj boji (a pere se cesmovacom). Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6972 Posted March 15, 2016 E pa četke kod nas su loše i niko ih ne menja redovno. Ja sam jednom uzeo sveže ofarban auto, nikad pran posle farbanja. Oterao na prvo pranje na četke. Sve to lepo oparano, ali sutradan sam otišao do majstora koji je farbao auto i čovek odlepi. Pokazao mi na licu mesta šta su četke uradile, pogotovo na haubi, pod određenim svetlom. Ispoliran mi i više me četke nisu videle nikad. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robin Hood 0 Posted March 15, 2016 Pa ne vozi se auto na pranje neposredno pre farbanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted March 15, 2016 Misliš posle Quote Share this post Link to post Share on other sites
Robin Hood 0 Posted March 15, 2016 Tako je, lapsus. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6972 Posted March 15, 2016 Pa lepo sam napisao, posle farbanja nikad pran, i prvo pranje je na četkama, posle nekog vremena a ne odmah, a dan nakon pranja otišao kod majstora! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 15, 2016 5 hours ago, Ivan said: A srecom ni ove plasticne metlice za rucno pranje, nego se ostaci vode lepo pokupe sa jelenskom kozom Retke su perionice u kojima koriste bilo šta drugo za skidanje vode sa auta od tih platičnih metlica. Ima ih, ali su mnogo češće one sa plastikom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaniđa 1 Posted March 15, 2016 Lično sam prisustvovao u jendoj perionici sa četkama (više ne radi) bila jedna od prvih,ako ne i prva u Kragujevcu,lik doderao neku besnu E klasu,prošao kroz četke sve super.Dok nije isetrao auto na sunce,a onda se samo uhvatio za glavu,to je bio ris do risa. Epilog tužakao se i na kraju dobio,jer četke nisu adekvatno čišćenje što je potvrdio i onaj ko ih je ugradio da se krajnji korisnik nije pridržavao upustava za održavanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 15, 2016 Ja na četke nikad ne bi oterao auto. Toliko. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted March 15, 2016 ^ nikad nisam i niti ću. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted March 15, 2016 Bezkontaktnim pranjem sam uspeo oprati auto samo u letnjem periodu. Dakle, uspeo sam skinuti samo prašinu sa auta. Ono blato koje ostane na autu duže od 7 dana nikad nisam uspeo skinuti bez četke. Možda je do perionice i slabe hemije ili nePranja...ne znam. Uglavnom, četkom skidam sloj pljavstine, a iznad crevce da odmah spira prljavštinu i sa četke i sa auta...kako ne bi došlo do oštećenja laka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
majstormica 25 Posted March 16, 2016 Ja uglavnom perem bezkontaktnim, i primetio sam da je hauba počela da matira, i deo krova bliže gepeku. Sad, to možda i nema direktno veze sa pranjem ali verujem da je ubrzalo proces. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted March 16, 2016 Moj ortak je to uvozio pre par godina iz Bugarske i kaže mi da nije ni malo naivna hemija. Potrebno je napravitit dobru koncentraciju. Nikad nisam ni sa tim prao niti imam nameru. Stari dobri čisti sunđer. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted March 16, 2016 "Jagnjeća" rukavica. Sunđer nikako, bar ne na tamnim bojama. Kod Vas sivaca može šta hoćeš....nema zahvalnije boje za održavanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 6972 Posted March 16, 2016 U sunđer čim uđe prašina, postaje abrazivan, šmirgla, slično je i sa magičnom krpom. One plastične metlice za skidanje ostataka vode u stvari treba da su silikonske i one su skroz druga priča. Zato je vrlo važna stavka, bar kod novih farbi i laka, voskiranje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaniđa 1 Posted March 17, 2016 Ne mora da uđe prašina,dovoljno je da nije dovoljno nakvašeno i stvori se abrazivni film od prljavštine,koji tako uništi lak da ga ni poliranje ne spašava. Dakle bitno je što više natopiti auto,pre prelaska sunđerom,krpom bilo koji materijal da je u pitanju. Ove Erhle perionice su zakon,za 200 din opereš auto da se sija,ja muku mučim sa puntom pošto ima perla boju ona crna sa ljuspicama pa se presijava tamno sivo.I samo jednom je bio čist,kad su mi u Makedoniji oprali u jendoj perionici,ja nisam verovao da je moj Punto i da ima onako lepu boju Šta su mu radili enmam pojma,al auto se sijao mesec dana,čak i psoelauto puta samo ispuškiran. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zastavnik10 19 Posted April 12, 2016 Samouslužno pranje je zakon, pa još ako se koristi omekšana / demineralizovana voda - bombona. Uopšte i ne dodiruje auto ništa osim mlaza vode. Nije loše zimi i pred proleće staviti auto na podno pranje. Na istom tom samouslužnom pranju ( Vidikovac ) imaju kanal na koji parkiraš i odozdo jaki mlazevi išibaju pod. Ja sam stajao sa strane i čudio se šta sve izlazi. Auto jedva vožen zimus a izlazi blato, kamencici, krokodili... 300 čuda. Motoru ništa nije falilo, mada sam i ja oklevao ali sam odlučio da poslušam lika iz perionice. Ipak sledeći put ću da ga parkiram tako da mlaznice šibaju samo po podu a da ne kače motor... da ga ne izmalerišem On 3/16/2016 at 10:56 AM, Kaniđa said: Perionice su zakon,za 200 din opereš auto da se sija Skupi su . U Bg na Omv-u 100 din 3 minuta i to je lošija varijanta. Ima dosta ovih malih praonica gde je žeton 50 din ( 3 min) , pa za 150 možeš i da opereš, ispereš omekšanom vodom i izvoskiraš. Ja uzmem 2 žetona ( šampon + ispiranje ) jer sam vosak ( i to onaj pravi, 3M ) stavio pred zimu Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted April 12, 2016 Nisam do sada viđao to za pranje odozdo. Super stvar! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zastavnik10 19 Posted April 12, 2016 Ima na Vidikovcu, između Mekdonaldsa i one pumpe prema Košutnjaku. Novi su a momak što radi reče da su prvi ( ili među prvima ) koji imaju u ponudi "podno pranje", tjst taj kanal. Super jeste jer ne verujem da čovek može "puškom" onako da pokrije sve ćoškove i zavuče se u sve budžake ( pogotovo ne za 3 min, nema šanse ) ...ali ipak ono prštanje po motoru mi se ne sviđa ( mada nisam imao loših posledica). Sledeći put ću parkirati tako da mi ne zaliva motor ( nemam onaj donji poklopac - "šuspleh"). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kaniđa 1 Posted April 12, 2016 I ovdje je 50din/100s al jedan žeton ti treba samo dok ispuskiras patos,i da zavučeš lepo pod svaki rub da istera blato.Onda kreneš jedan prelaz ceo auto sa onim micro prahom,pa onda ispereš micro prah,i onda na kraju dva prelaza sa demineralizovanom vodom.Znači okruglo 250 din,patos i rubovi ne moraju svaki put.I eto ga 200din,dakle ništa skupo nije,može da se pređe i dva puta pa da posle dva dana opet bude prljav. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted March 1, 2022 U jednom nemačkom gradu Tesle ne mogu u automatske autoperionice zbog mogućih oštećenja na vozilima Vozačima Tesle nije lako u nemačkom gradu Oldenburgu. Nekoliko benzinskih stanica je zabranilo ulazak vozila u automatske autoperionice iz straha od neispravnih automobila. Nemački magazin Stern objavljuje da je to zato što se nedavno pojavilo previše problema s vratima prtljažnika koja se automatski otvaraju tokom pranja. Navodi se da su posebno pogođena vozila starijih modela S i X. Ovi automobili nemaju takozvani način rada ''Autoperionica''. Noviji Model 3 i Model Y su dobili ažuriranje prošle godine, tako da ovi modeli obično imaju to ažuriranje. Način rada ''Autoperionica'' osigurava da su svi prozori i vrata zaključani. Ako ovaj način pranja automobila nedostaje ili nije uključen, to može dovesti do oštećenja, na primer vrata prtljažnika ili brisača vetrobranskog stakla. Štete izazvane pranjem nisu pokrivene garancijom. Tesla savetuje da se ne pere u autoperionici četkama, i traži od vlasnika da se odluče za ručne autoperionice. Zbog brojnih šteta, autoperionice benzinskih stanica u Oldenburgu i okolini su se odlučile za bojkot svih Tesla vozila. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites