Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
drandigo

Fiat Brava 1.6 16v - ventilator hladnjaka se ne gasi (stalno radi)

Recommended Posts

Poz dobri ljudi, skoro sam kupio ovaj auto, od prvog dana cim se startuje motor ventilator hladnjaka se pali i radi sve vreme dok se auto ne ugasi, na kontakt ne pali ventilator. Ima klimu koja ne radi, zasto ne znam.. Privremeno sam izveo da palim ventilator na prekidac iz kabine, trebao auto svaki dan pa nije bilo vremena za popravke, majstor kaze riknuo komp, meni to sumnjivo pa bih krenuo redom ako ima neki red da nadjem neko resenje, ovako vozim vec mesec dana ali strah me da ne zaboravim jednom da upalim i da upropastim motor.

Rece mi majstor da skinem taj senzor temperature na hladnjaku pa da ubacim termodavac obican i da on pali direktno ventilator, ne znam ni da li moze to ni da li je pametno ako i moze.

Imate li neke predloge?

Gde se nalazi relej na Bravi 1997 god?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Baci pogled na ovu temu:

 

Quote

Otkriven kvar...
Pokvario se preostat, (reostat,kako se vec pravilno zove?) na klimi,to je onaj valjkasti sivi deo sto stoji u braniku ispred prednjeg desnog tocka. Taj ventil ili sta je vec,je majkao,i sad stalno salje informaciju kao da je klima non-stop ukljucena,pa zato i ventilatori non-stop rade

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeeeee lepo bi to sve bilo da auto nije star 19 godina, i da nije to prespajano i spajano da se vise ne zna sta je sta, elem, danas sam malo procackao i prvo sto sam pronasao je da je neko to prevezao. Ne razumem se bas preterano ali da pokusam da objasnim.

Na hladnjaku ima jedan senzor/termodavac sta li je, na njemu su 3 kontakta, na jedan od njih je nadovezana jedna zica, znaci nije preseceno nista vec je oguljena zica i na nju nadovezana jedna zica koja ide preko osiguraca  na relej na koji je nalemljena, ceo relej je naknadno ubacen i na njega su zice zalemljene bez konektora. Zasto bi to neko prespajao nije mi jasno, kad tu zicu iskljucim ne pali ventilator uopste ni kad podigne temperaturu, kad zicu vratim ne gasi ventilator heheh, sta li da radim?

20160308_175112.jpg20160308_175120.jpg

20160308_175125.jpg20160308_175152.jpg

20160308_175134.jpg20160308_175107.jpg

20160308_175200.jpg

Edited by drandigo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Donegde resen problem.

 

kupio sam u radnji kolektor-racvu, na nju sam usrafio termoprekidac zastavin, raseko crevo od hladnjaka sto ide u blok motora, navuko racvu i to je to. Radi kao sat. Upali ventilator tacno gde treba.

 

E sada,  sto se elektrike tice, vezao sam direktno na akumulator. plus zica sa aku ide na termo prek. i sa termo prekidaca ide na ventilator, minus sa ventilatora na masu. Nemam osigurac ni relej.

 

ovo je privremeno samo na kratko ovako namesteno.

 

Hocu da vezem relej ali ne znam kako sta i gde, imam nekoliko releja kuci ali se ne razumem nista bas, neka zamisao mi je relej pa osigurac, ako neko zna kako treba neka napise!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ja sam imao takve probleme,vozim Mareu 1,6,poznato je da imaju losu instalaciju i da stalno nesto pravi problem,kod mene jednom prespojilo i ventilator je radio nonstop,desavalo se i da uopste nece da radi,pa sam kod elektricara razbucao celu instalaciju,zamenio sva osiguracka mesta,menjao lose zice,releje,svasta nesto je radjeno dok nije dovedeno u ispravno stanje!Sada-za sada sve radi pa cak i klima koju sam letos punio pred more!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam koliko mogu da podnesu termodavaci da izdrze ako idu direktno na ventilator. Kontam da ces ih cesto menjati ako ostavis tako. Mozes reseti sa relejom 4pinski od 30a. Imas.ih svuda. Aku->osigurac->termodavac->relej->ventilator. Ovako ti je ok sto termo davac daje samo signal releju da propusti plus do ventilatora i nista vise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Resen problem.

Evo sta su radili prethodni majstori,    Iz kompa uzeli crvenu zicu plus (dobija struju kad motor startuje) i nju doveli na relej, kad motor startuje relej pusta minus zicu koja je vezana na srednju zicu termoprekidaca( samo je odgoljena zica na termoprekidacu i na nju navezana zica iz releja.  Znaci palim auto, komp pusta plus na relej, relej pusta minus na termoprekidac i ventilator se pali, kad auto ugasim sve se gasi.

Budi bog snama.

Ako neko moze da predpostavi zasto su to ovako vezali neka napise jer me bas interesuje.

 

Zasto nemam pojma, ali vezano to lepo na relej i tako radi, ne greju se zice sve ok. kad sam uzeo auto, prethodni vlasnik kaze da je tako vozio mesecima sa upaljenim ventilatorom, cccccccc.

Da ne bi nesto dodatno upropastio, samo sam napravio prekid na izmedju plusa koji pusta komp i releja termoprekidacem(zastavin termoprekidac montiran na crevu hladnjaka preko kolektora), osigurac na izlazu iz releja ka ventilatoru.

Radi sve i ne greju se zice, da kazem mana je kad ugasimn auto gasi i ventilator.

Nisam hteo da idem posebno sve preko posebnog releja jer mi ovako delije sigurnije, jer preko sistema ima jos dva releja za ventilator pa je to dodatno rasterecenje.

Sad imam 3 releja za ventilator, par osiguraca i dva termoprekidaca.Daj boze da se ne zapalim. PP aparat pri ruci. :)

 

Edited by drandigo

Share this post


Link to post
Share on other sites

I treba da se gasi ventilator kad se ugasi auto!

Da li imaš klimu?

Da li imaš reostat na dnu hladnjaka?

On se zagreva postepeno i pali prvu brzinu ventilatora. Drugu brzinu ti pali komp na određenoj temp, tj. kao neka sigurnosna mera da ne dođe do pregrevanja.

Kod mene, npr, je neko premostio izgoreli reostat i napravio da se pali samo druga brzina, znači palio je kompjuter kad god dođe do neke kritične vrednosti (negde na par mm iznad pola na skali merača).

Moja preporuka, pravac električar da to pretrese!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima nov sam ovde ali imam problem sa ventilatorom hladnjaka non stop radi kada iskljucim motor. Radi se o Fiat Stilu1.6 16V 2002 . kada skinem relej sa table kod akumulator od 50 ampera on prestane. Ali bez njega ventilator radi suoer u toku rada motora. Sta bi mogo biti problem. Da napomenem to se sve pocelo desavati posle pranja automobila. Ne motora vec sasije. I tako vec dva dana trosi mi akumulator pa sam skinuo taj relej ali ne znam za sta je vezan taj relej. Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji to relej moze biti. U toku voznje je sve super. Ne pregreva pali ventilator i gasi. Ali kad ugasim motor on posle minut pocne da radi i nw prestaje. Dok ne upalim auto tada prestaje. I onda sam slucajnocuo kako taj relej od 12 v 50A cakne i tad ukljuci ventilator nalazi  se na tabli kod akumulatora. Onda sam ga izvuko i prestao je . proverio u voznji pali ventilator i gasi i cak upali i kad je zagrejan pa ugasen motor ali ugasi ga za pola minuta kao sto bi i trebao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ili je to osigurac ne razumem se bas najbolje plasticna kocka sa cetiri nozice dole su oznake ne bas tim redom 87 86 85 30 kolko pamtim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobro vece,vozim Fiat marea iz 1999 godine i imam problem,prilikom palenja auto na hladno pali mi se ventilator hladnjaka koji si nakon par sekundi ugasi pa se nakon nekog vremena opet upali bez obzira sto motor nije jos ni dosao do radne temperature,molim za pomoć ako neko zna u cemu je problem

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nino74

 

Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo.

Videćeš šta se sve pominjalo, tj. šta je ljudima pravilo problem... :thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve sam procitao i moj problem je i dalje isti,bio kod majstora i on iskljucio preostat al se i dalje pali ventilator hladnjaka,nekad na kontakt a nekad nakon par sekundi nakon palenja auta,i tako radi desetak sekundi i ugasi se,primecujem i d mi se tokom voznje upali isto jel padne mi temperatura bas dosta,ako neko zna sta moze biti jos nek mi pomogne,da jos da kazem da primetim kad mi se upali ventilator da mi i motor oslabi kao da se klima upalila sama od sebe,i ako neko zna gde se nalazi na fiat marei preostat klime dali na suvozaceboj strani ili vozacevoj?

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎9‎.‎1‎.‎2017‎. at 8:56 AM, nino74 said:

sve sam procitao i moj problem je i dalje isti,bio kod majstora i on iskljucio preostat al se i dalje pali ventilator hladnjaka,nekad na kontakt a nekad nakon par sekundi nakon palenja auta,i tako radi desetak sekundi i ugasi se,primecujem i d mi se tokom voznje upali isto jel padne mi temperatura bas dosta,ako neko zna sta moze biti jos nek mi pomogne,da jos da kazem da primetim kad mi se upali ventilator da mi i motor oslabi kao da se klima upalila sama od sebe,i ako neko zna gde se nalazi na fiat marei preostat klime dali na suvozaceboj strani ili vozacevoj?

Probaj iskopčat  jack na termoprekidaču pa vidi što se događa ....

Edited by Memphis

Share this post


Link to post
Share on other sites

mislim da tebi nije problem samo do samog ventilatora ili neki kontakt na njemu, jer kazes da ti i temperatura opada kad upali ventilator sto znaci da je i termostat otvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9.1.2017. at 9:06 PM, knezevic76 said:

Koja brzina ti se pali, prva ili druga? A taj majstor što je isključio presostat je dunđer na kvadrat!

Sent from mTalk

najbrza

On 9.1.2017. at 9:13 PM, totti said:

A jel ti možda uključena ventilacija kabine i podešen smer duvanja ka šoferci kad se to dešava?

bez obzira jel je ukljucena ili ne,uglavnom uvek mi je ukljucenaprema šoferki,u voznji primetim tko sto mi bas obori temperaturu,padne na prvu deblju crtu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/28/2016 at 3:55 PM, Lazar357 said:

Pozdrav svima nov sam ovde ali imam problem sa ventilatorom hladnjaka non stop radi kada iskljucim motor. Radi se o Fiat Stilu1.6 16V 2002 . kada skinem relej sa table kod akumulator od 50 ampera on prestane. Ali bez njega ventilator radi suoer u toku rada motora. Sta bi mogo biti problem. Da napomenem to se sve pocelo desavati posle pranja automobila. Ne motora vec sasije. I tako vec dva dana trosi mi akumulator pa sam skinuo taj relej ali ne znam za sta je vezan taj relej. Hvala

Lazo bate isti problem I ja sam izvadio isti relej ili osigurac kao i ti...Da li si saznao cemu on sluzi..da znam da li da ga vracam ili ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

@OBryan

Pročešljaj malo temu, bilo je opširnije...

Ako se radi o autu-Fiat Stilo, mogući problemi su sama kutija osigurača (fuse box) , presostat klime ili neke žice na liniji...

Reostat (otpornik) na hladnjaku služi samo za uključenje prve (1.) brzine.

Inače, taj veliki rele-j "služi" za uključenje ventilatora.

Dakle, kada se izvadi rele , teoretski ventilator ne može raditi.

Poslednja stvar je ECU.

To je već druga tema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...