Jump to content
FAS Goran
Milos1

Fiat Uno FIRE 903ccm - puca na karburatoru i gasi se

Recommended Posts

Pozz svima,

Ponovo problem sa ovim unom. Post ce biti malo duzi pa koga mrzi da cita neka samo peretrci onako 'ofrlje' i da neki savet jer sam ja vise ostao bez ideja, poludeo sam i dodje mi da ga zapalim... 

 

Naime poceo da vuce sve slabije(kao sto sam pisao) dok nije prestao potpuno da pali.
Kupim merac za kompresiju, premerimo ja i cale i na prvom i cetvrtom samo 6 bara i manje a na drugom i trecem 10-11... dakle prevelika razlika, uzas... al bar merac radi za sve pare Cheesy

 

Poredjano od prvog do cetvrtog:

20160214_113820.jpg   20160214_113949.jpg   20160214_114123.jpg    20160214_114353.jpg

 

Otvorim odmah to, i kao sto sam i mislio... vidi se iz aviona da su prvi i cetvrti cilindar puni kamenca a u ovim ispravnim ima samo cadji(levo problematican- desno dobar):

20160214_150740.jpg

 

Obradjena glava(ventili su na oko ok, nismo ih dirali, vec su radjeni pre god ipo-dve dana mada se sad bojim da to nije greska, sta vi mislite? Mada je i strugar rekao da nema potrebe), novi dihtung naravno...

20160216_151817.jpg

 

Koriscen je profi kilo kljuc :stuart:

20160216_154054.jpg

 

Ali kad cika marfi ne bi umesao prste ne bi to bilo to... nece da upali pa to ti je... kompresija ovog puta ok, uzupcen lepo(proverio jedno 5x, dovedena dakle radilica u nulu, bregasta na reperu... sve po PSu), zazori na ventilima skoro pa ok(svaka solja sa plocicom vracena gde je i bila, obelezio sam sve prethodno, uglavnom su svi od 0,3 do 0,4mm, sto se otprilike uklapa po fabrickoj specifikaciji), svecice su nove, kablovi silikonski stavljeni pre god dana i ne probijaju, sigurno poredjani kako treba(1-3-4-2, i to provereno 100x ) i i dalje nece pa nece... isti simptomi kao i pre, upali na kratko i odmah se ugasi... vergla, puf puf truc truc, oce pa nece, pa upali i odma se ugasi   :rant: Usput i prsti gorivo iz karba i izlazi malo dima, kao da pali u pogresnom trenutku neki cilindar ili usisni ventil ne zatvara(ja sam bio ubedjen da je neki pregoreo ali na moje iznenadjenje losu kompresiju je uzrokovao samo dihtung a ventili su bili ok).

 

Pokusali smo i na slep, vukli ga drugim autom, zalitao se ko lud i dzabe... opet isto, kao javlja se nesto al da sastavi sam nece...

 

 

I evo zezali smo se danas ja i cale preko 3 sata nece... uspeli smo cak da ga upalimo i odrzavamo i 2-3 minuta ali onako na zezanje na gas dok ja konstantno pomeram razvodnik ali radi kao traktor, lupa, iz karburatora dimi vise nego na auspuhu, prsti iz njega gorivo ko iz fontane...

Znaci proverio opet zupcenje- 100% ok. Probao da pomerim po jedan zub i napred i nazad. Kad pomerim jedan zub unapred isto se ovako javlja i upali na kratko, radi ko traktor itd ko kad je u nuli a kad pomerim bregastu unazad onda nece nikako. Dakle svakako je u nuli(kako i treba) najbolje. Ne zupcim ga prvi put, vec sam mu slagao ja glavu pre oko 15.000km i tad je upalio na zub kao da nije ni otvaran posle intervencije.

Posto smo vec ranije menjali komutator i bobinu probali smo te stare(prvo samo komutator pa i jedno i drugo), sa tim je hladan auto sigurno radio kao sat i tako je skinuto(gasio se kao na dugme samo kad se skroz zagreje). A sad se ponasalo potpuno isto kao i sa ovim novim. Dakle nije ni to.

Jedino sto mi ostaje jos u sistemu paljenja je pick up, videcu da sutra kupim novi ako nije preterano skup cisto da i to eliminisem(mada s obzirom da ima dobru varnicu sumnjam da je on al ajd). Inace izmerio sam mu otpor i 830 ohma je, ne znam da li je to ok(ne mogu nigde na netu da nadjem koliko treba da bude? ).
Sve je lepo ocisceno od ulja(malo kvasi semering u njemu ali ne bi trebalo da je do toga... u ostalom ulje nije provodnik).

 

20160304_214640.jpg
 

Izmerili ponovo kompresiju i sad je odlicna, popela se na oko 11 i svuda je skoro pa jednaka. Evo recimo mereno na 4. cilindru na kom je pre bila 5,5:

 

 

Dakle da ventili ne dihtuju nema sanse da bi imao takvu kompresiju.

Probali i stare svecice i ista prica. Kablovi su dobri, redosled proveren 10 puta.

Evo i kako se ponasa, uspevali smo kasnije da ga dobijamo da radi i duze ali se jedva odrzava:

 

 

 

 

Sta vise da mu radim a da to nije sibica u rezervoar? Poludecu znaci, bas cudan problem... svaki savet je dobrodosao :)

 

Unapred zahvalan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da nisi pobrkao redosled paljenja. Npr. ako ti je reper na bregastoj na "nuli" da li tada pali 4. ili 1. cilindar? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, Buca_Tipo said:

A paljenje mu kako stelujes? Rucno na sluh?

Jesi li sva creva vratio kako treba?

Ovde samo@dezurni da baci pogled i ce ga resi :D

 

Creva jesam vratio kako treba.

Kada je reper u nuli pali prvi cilindar i onda poredjano dalje treci, cetvrti, drugi...

 

Isao sam danas da vidim i za ovaj pick-up, nov je 2200 ali i na novom je otvor bas kao na mom, 830 ohma i tako pise i u specifikaciji... dakle nije ni to...

 

Dakle ukratko: Kompresija dobra, svecice nove(isto je i sa starim), kablovi dobri, isprobana druga bobina, drugi komutator, otpor pick-upa dobar.

Creva jesu vracena kako treba, probao i sa i bez onog vakumskog regulatora, probao da skinem srafove sa razvodnika tako da mozemo da ga pomeramo i vise nego sto je moguce od njegovih kanala i ne vredi... maaalo je kao bolje kad se otera u ranije paljenje ali dzabe, opet nista...

 

Da li je moguce da kompresija bude losa a da ipak neki ventil ne dihtuje bas idealno pa kad svecica zapali to izbaci napolje? Sad mi je krivo zato sto ih nisam ipak sljfovao kad je vec glava bila dole, mada... i meni i strugaru su na oko delovali sasvim ok a i kazem, radjeni su pre oko 15.000km.

 

Nije mi prvi put, kad sam ga slozio prosli put upalio je na zub... a simptomi su inace poceli da se ispoljavjau tako sto je sve teze i teze palio, sve losije vukao, onda je jedva hladan isao i po ravnom pa bilo bolje kad se zagreje dok cale tako nije jednom jedva dosao s posla, ugasio ga i kad se ohladio vise nije bilo sanse da sastavi. Ja sam mislio da je to zbog lose kompresije na prvom i cetvrtom(i trosio je vodu i bilo je kamenca u tim cilindrima), medjutim i dalje se ponasa potpuno isto kao i pre otvaranja iako sad manometar pokazuje ok vrednosti na svim cilindrima...

 

Interesantno je to sto se on ugasi kad vec upali, nekad se caki desi da lepo sastavi i podigne obrtaje ali umesto da kroz karburator uvlaci on onda pocne da izbacuje smesu i naravno ugasi se.

 

Mnogo cudan problem, da covek poludi... :mellow:

 

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li si dobro složio kablove? Taj se razvodnik vrti u levo. Tebi na snimku vraċa gasove na karb. koliko vidim. I meni se poskrade glupost, pa se iznerviram jer je sve ok a ne pali. Kreni od početka sa kontrolom.

Kompresija je dobra, nemoj da brineš za ventile, mada si stvarno mogao da ih ušlajfaš. To nikada nije na odmet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sad sam probao i staru kapu i razvodnu ruku(koji su radili ali zamenjeni preventive radi jos ranije)i isto, probao recimo da skinem karb i isto upali i bez njega kad uspricam direktno gorivo ali kad upali pocne da izbacuje na usisu i da dimi, bas kao da pali u pogresnom trenutku.


A inace sa skinutim karburatorom i kad ga verglam bez kontakta(zica na anlaseru za pobodu da bih mogao ujedno i sam da se zajebavam s njim dok sam ispod haube) kad drzim ruku na usisu bas jako uvlaci pri verglanju, kad prestanem da verglam a ne iscupam ruku treba mu bar 5sekundi da vakum popusti... dakle dihtuju i uvlaci na usisu kad nema varnice, a cim je dat kontakt(dakle kad ima varnice) upali odmah i cim upali pocne da izbacuje van smesu...

 

A evo kako je slozen, s obzirom da je ranije poceo sam od sebe da se ponasa ovako(dakle niko nista nije dirao) i posle otvaranaj je sve potpuno isto(sem sto sad ima odlicnu kompresiju) sumnjam da smo mi nesto zajebali... ali evo jedan snimak kako je slozen:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pregledaj snimak, na kraju se ne vidi kako si složio kablove. Ali nema veze. Bitno je da si shvatio poentu i ne verujem da si tu zeznuo. Sledeće. Primetio sam da si uzeo reper sa zamajca. Dešavalo se da kajla na radilici pukne, pa se zezne zupčenje. Da li si skidao remenicu radilice? Proveri reper na toj strani. Da li se tu gađaju tačke?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mi je bas danas rekao ovaj u prodavnici i pokazao na novoj remenici sta se desava da prokliza. Bregovi stoje ovako kad je bregasta na reperu, proverio sam ja da li je tu sve u redu i pre prvog paljenja:

Untitled.png

 

A uklapa se i reper na zamajcu, proverio sam i to dok je bila skinuta glava i kad je reper u nuli tacno su prvi i cetvrti u GMT-u. Na remenici radilice nema nikakvog repera, ovaj na zamajcu je jedini.

 

A inace i nisam skidao remenice, ova dole je ostala a bregastu sam skinuo sa sve remenicom sa glave.
 

I s obzirom da se nista tu nije pomeralo nakon verglanja tj sve stoji u milimetar kao i kad sam slozio sumnjam da je to. A probao sam i za zub napred i za zub nazad i ovde najbolje radi(s obzirom da onako nece skoro uopste ovih par sekundi traktorisanja u ovom polozaju je najbolje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taj povrat dima na karb je jedino zbog lošeg zupčenja ili loše povezanih kablova. Pali smešu kada je usisni ventil otvoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to znam ali ajde reci mi onda kako da ga uzubim i kako da poredjam kablove... mislim da jedino ovako moze i nikako drugacije... osim toga to je pocelo da se desava postepeno samo od sebe dok nije doslo dotle da vise ne moze da radi uopste, nisu gremlini izmesali kablove i pomerili kais(koji je bio na istom mestu gde sam ga stavio i pre 15ak hiljada, dakle prezubio nije a to je ranije radilo kao sat, isto tako je slozen i sad).


Ja sam sad 150km od njega s obzirom da studiram van grada pa nastavljam sa petljanjem kad budem isao kuci na vikend, dotle prikupljam informacije i svaka je dobrodosla :)

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako su remenice proverene, polozaj bregaste u odnosu na radilicu dobri, mislim da je problem u razvodniku. Zupcenje,osovina polozaj ruke u odnosu na stubic kape, a ujedno propratis polozaj klipa, bregaste. Ne znam da li je moguce okrenuti pinove pick-upa jer se tad drasticno menja vreme okidanja. Idi redom: 1. klip GMT, ventili na paljenju(tada imaju propisan zazor), polozaj razvodne ruke na stubicu kape koja vodi kablom do 1. svecice , tada proveri polozaj okidaca u odnosu na pick-up. Probaj okrenuti kapu za 180(ako moze) i Ponovo poredjaj kablove 1-3-4-2 u smeru okretanja. Na osnovu svega izlozenog mislim da je problem sa razvodnikom. Jos nesto, radi probe odvi mu auspuh od izduvne grane i probaj. Moj drugar je imao slican problem kad se odvarilo parce lima i zapusilo auspuh. Pozdrav i srecno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala, mislim da jeste dobro slozen ali je 99% neki problem sa strujom. Narucio sam drugi polovni razvodnik, pa kad stigne on i kad ja budem u SDu probacu pa da vidim sta dalje. Javljam svakako sta sam uradio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem resen, pogodio si Miko u centar, dugujem ti znaci gajbu piva :)

 

Razmislio sam o ovom sto si poslednje predlozio i to mi je stvarno imalo najvise logike s obzirom da sam sve 5x proveravao i da sam vec poceo da verujem u magije :lol: Iako nisam tamo rekao sam caletu sta da proba i upalio je auto bez izduvne odmah.

Iako je pocetak grane bio cist na onom drugom delu je neki kao katalizator(nemam pojma koji je uopste bio aktuelan '88) koji je bio zapusen bukvalno totalno, kaze probao sa vodom... ma ni jedna kap nije prosla na drugu stranu... on ga je sam raseko brusilicom, razbio i povadio to iz njega, navario ponovo i sad auto radi kao sat.

 

Eto, ko bi rekao, toliko jebanijade, plus 300 tudjih saveta vec 2 meseca, isprobavali sve i svasta, sve delovalo u redu a nije hteo nikako i na kraju takva glupost... ni sanjao nisam da moze auspuh da se zapusi toliko bas u toj meri, nikom to nije palo na pamet... moguce da je tome dosta doprineo los dihtung, trosio je malo vode u zadnje vreme pa se verovatno ubrzano pravila ta skrama u tom katalizatoru dok ga nije potpuno zapusilo.

 

Jeste da sam razvodnik dzabe porucio al nece da se baci kad stigne... ostace za delove bar :)

 

Hvala puno svima na savetima i pomoci,

Pozdrav!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma lako cemo  za pivo, blizu smo. Bitno je da je problem resen i jedno iskustvo plus. Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci u ovaj auto je definitivno usao neki djavo.

 

Ono je bilo kratkog daha, poceo je da radi kao traktor, posto sad imam i drugi razvodnik izmenjam sve, razvodnik, kablove, svecice itd... ma nema sanse, ko da ne rade svi cilindri... skidam polako kablove jedan po jedan i prva dva cilindra uopste ne reaguju, treci kao nesto malo menja rad a kad otkacim cetvrti gasi se, dakle samo je on radio kako treba.

Neverovatno da je auto i isao i primao gas, uz veliku uzbrdicu je znaci prvom izvuko mene i caleta bukvalno na jednom cilindru, cak ni ovaj treci nije radio punom snagom. On znaci radi, trese se al cak i gas prima kad se poskidaju kablovi sa svih cilindra, dakle samo na jednom, nisam verovao da je to moguce...

 

Sta da radim, aj reko za svaki slucaj da skinem poklopac ventila i da okrecem polako radilicu i stavljam svaki cilindar na paljenje, da gledam gde je kad okrenuta razvodna ruka itd kad ono vidim jedna plocica ispala :o Pogledam bolje kad ono tu gde fali solja skroz unutra, nize od ostalih... skinem bregastu, izvadim solju i vidim da je ventil ostao dole...

20160326_075917.jpg

20160326_075925.jpg

 

Naravno, odmah glava dole i vidi se tacno da je ventil blokirao, vodjica verovatno zapekla ili sta vec, nemam pojma ni ja:

20160326_094733.jpg

 

Svi ostali ventili rade lepo a ovaj recimo mogu da gurnem nazad cekicem al kad ga opet gurnem on ostane u otvorenom polozaju... i zato prvi nije uopste radio a treci slabije, to je usisni i kad ovi naprave vakum povuku vazduh iz ovog cilindra umesto iz karburatora jer im je tu blize...

 

Uglavnom odneo sam odmah kod strugara, i on kaze da nema potrebe ni da se ravna ni da menjam dihtung posto je to sve ko novo, auto je jednom provozan samo otkad je slozen zbog onog problema sa katalizatorom tako da popravka nece biti skupa jedino sto je veliki posao...

 

Sad me zivo interesuje sta je moglo da dovede do ovoga? U glavu mi znaci ne ulazi... poludeo sam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sredjen je problem, vodice su dobre a dihtung maltene nije ni radio tj nije uopste vozen tako da to nije stiglo da se greje, deformise i sta vec... jeste da bi tako bilo idealno ali se ne isplati toliko ulagati u auto koji vredi 200e :D Mislim da ce biti ok ovako...

U pola 2 sam uzeo glavu u pola 4 vec sve zavrsio koliko sam se vise ispraksovao i provozao ga... radi ko singerica i ide kao zmija, nije isao ovako u poslednjih god dana sigurno... ko zna od kad je poceo da se zapusava ovaj katalizator, pa malo po malo pa se i ne primeti... plus probio i dihtung i sve se skupi... znaci sad leti, drugi auto... pali na dodir, prima gas i sve...

Kaze ovaj samo je bila prljavstina, nekako se uvukla od negde(mozda nesto malo zaostalo pri sklapanju pa se kasnije u radu uvuklo a tolerancija izmedju ventila i vodjice je svakako mala i ne treba mu mnogo), ocistio je samo, podmazao, stavio novu gumicu i radi sad lepo ventil. Sklopio sve i to je to, videcemo koliko ce sad da potraje...

Uhh nista sladje nego kad se tako izmucis, nerviras, pa ga onda provozas onako slatko, puno srce :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...