Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Šta će vam automobilski ključevi kad imate smartfon? / Digitalni ključevi

Recommended Posts

145044-volvo%20s%201.jpg

Kako piše B92, sa ekspanzijom novih tehnologija, polako prestaje potreba za raznim konvencionalnim upotrebnim predmetima bez kojih je život ranije bio nezamisliv. Volvo je najavio da će od 2017. kupcima nuditi automobile bez ključa - u vozilo će se ulaziti pomoću smartfona, a mobilni telefoni služiće i za startovanje motora. Da će klasičnim ključevima i bravama uskoro doći kraj, bilo je izvesno kada su proizvođači automobila počeli ove predmete da svode na priveske sa ugrađenom elektronikom. Ipak, čak i u takvom obliku, to su i dalje bili ključevi. Međutim, plan kompanije Volvo da od 2017. počne da eliminiše automobilske ključeve u fizičkom obliku, nagoveštava da bi auto-industrija u bliskoj budućnosti takođe mogla da krene stopama švedske marke. Prema ovoj ideji, funkciju otključavanja automobila i startovanja motora preuzeće smartfon - Volvo to naziva ''digitalni ključ''.

''Digitalni ključ'' je u osnovi aplikacija pomoću koje će vlasnici ''komunicirati'' sa svojim vozilom, a veza se ostvaruje pomoću Bluetootha. Osim otključavanja i zaključavanja automobila, otvaranja prtljažnika i startovanja motora, aplikacija omogućava vozaču da pomoću svog mobilnog telefona koristi više vozila, ali i da svoj ''digitalni ključ'' podeli sa drugim korisnicima (članovima porodice i sl.) bez potrebe da se fizički sretne sa njima. Volvo će prve ''digitalne ključeve'' ponuditi kupcima 2017. godine, ali će u početku ova tehnologija biti dostupna samo na ograničenom broju modela i vozila.

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

145044-volvo%20s%201.jpg

 

Mnoge automobilske kompanije su ključeve automobila već zamenile pametnim telefonima. Specijalizovani američki auto-sajt piše zašto je to veoma glupa ideja.

Izgleda da Bavarska industrija motora (BMW) smatra da je ključ za vrata automobila i za pokretanje motora stvar prošlosti, ali kako piše specijalizovani američki auto-sajt BestRide.com, ''ključ zaslužuje dužno poštovanje i nadamo se da će još dugo živeti''. Šef prodaje i marketinga Grupe BMW Ijan Robertson smatra da je ključ za automobil ''mrtav'' i da će ga zameniti ''pametan telefon''.

 

bmw%20kljuc.jpg

 

Proizvođači automobila su određene funkcije već uneli u pametne telefone, ali još nisu potpuno eliminisali ključ. ''Iskreno, koliko je ljudi kojima ključ zaista treba?'', pitao je nedavno novinare Robertson na Sajmu automobila u Frankfurtu. Već nekoliko godina je u mnogim novim automobilima ''fizički ključ'' zamenjen ''senzorom blizine'' koji komunicira sa jedinstvenom elektronskom karticom u ulozi ključa u džepu vlasnika. Zato mnogi smatraju da je odavno uvedeni elektronski privezak za daljinsko otključavanje vrata automobila ''nepotreban visulja'', ''ostatak organa koji je evolucija prevazišla'', čije samo postojanje izaziva probleme.

Robertson je zato nagovestio da BMW razmatra potpuno ukidanje ključa - ''da vidimo da li je to uopšte izvodljivo, i da li to mi možemo da uradimo. A kada ćemo to uraditi, to ćemo tek da vidimo'', rekao je.

 

Može se nabrojati barem desetak razloga ''zašto je pametan telefon grozna zamena za skromni ključ'', piše na tom sajtu, i kao osnovni razlog navodi se ''bestseler'' uputstvo o tome šta uraditi kada se isprazni baterija opšteprihvaćenog elektronskog priveska za daljinsko otključavanje vrata automobila, a tada se u auto ne može ući. To ukazuje koliki problem je baterija, čega su proizvođači automobila - posebno BMW - itekako svesni jer su se još pre mnogo godina potrudili da baš iz tog razloga pravi, fizički ključ, elegantno ''sakriju'' u elektronski privezak za daljinsko otključavanje. I to samo zbog baterije priveska koja ipak traje godinama, za razliku od baterije pametnog telefona koja se isprazni jednom dnevno, ponekad i češće, a utičnica i punjač obično nisu uvek nadohvat ruke, te kako onda telefonom otključati i pokrenuti auto?

Uz to pametni telefon je ''isuviše nestabilan'', nepouzdan uređaj da bi imao ulogu jedine naprave koja otključava i pokreće automobil.

 

Najčešći problem sa sličnim, novim, ali već rasprostranjenim elektronskim bravama ulaznih vrata kuća i stanova je to što brava treba da prepozna telefon koji će je otključati. To svakodnevno angažuje čitavu armiju servisera, a BMW to verovatno ima na umu ako namerava da i dalje brine o kupcima svojih automobila od 70.000 dolara i više. Ali, to je samo početak teškoća jer se pametni telefoni ažuriraju bar dvaput mesečno i skoro svakog puta se pritom nekoj od aplikacija desi neka čudna promena, te ''eto opet prilike za ponovo komplikovano upoznavanje telefona sa automobilom''. Dalje, iako bi iz niza razloga bilo poželjno da se isti telefon uvek koristi uz isti auto, prosečan vek telefona je tri godine što je neuporedivo kraće od veka automobila. Iako su danas automobili bolji, sigurniji, efikasniji i štedljiviji nego što su bili ikada pre, proizvođači koji su nekada bili sinonim za pouzdanost, sada su pod žestokom paljbom zbog rasprostranjene nepouzdanosti tehnologije, najčešće povezane sa dosadašnjom integracijom pametnih telefona i automobila.

Tako je u izveštaju firme J. D. Power, specijalizovane za pouzdanost automobila, za 2017. godinu konstatovano dalje povećavanje broja problema povezanih sa tom tehnologijom, što je doprinelo smanjenju pouzdanosti proizvoda auto-industrije u dve uzastopne godine. Prosek je sada 156 problema na 100 automobila. Kategorija ''Audio/Komunikacije/Zabava/Navigacija'' (ACEN) i dalje je najproblematičnija, sa 22 odsto učešća među svim problemima vlasnika sa automobilima, što je dva odsto više nego prošle godine. Sve te nevolje izgledaju gotovo zanemarljive dok se ne uzme u obzir sigurnost digitalnih funkcija automobila što je ''noćna mora kojom se niko ozbiljno ne bavi'', piše BestRide.com.

 

Na ovogodišnjoj redovnoj svetskoj hakerskoj konferenciji DEFCON u Las Vegasu, čitava jedna hala je bila posvećena tome kako se mogu eksploatisati polovične mere sigurnosti ugrađene u modernu automobilsku tehnologiju. ''Savremeni automobili su kompjuterizovaniji nego ikada ranije. Infotejnment i navigacioni sistemi, Wi-Fi, automatsko ažuriranje softvera i druge inovacije imaju cilj da vožnju učine jednostavnijom. Ali, tehnologija vozila nije išla ukorak sa danas rastuće neprijateljskim bezbednosnim okruženjem, ostavljajući milione ranjive pred napadom'', navodi se na sajtu CarHackingVillage.com. ''Uputstva za bezbednost vozila i ne pominju zlonamerne elektronske pretnje. Iako su vozila osetljiva na iste viruse kao i kućni kompjuteri, proizvođači automobila nisu obavezani da provere bezbednost elektronike vozila. Ta situacija je jednostavno neprihvatljiva'', piše u knjizi Krejga Smita ''Priručnik hakera automobila'' (The Car Hacker’s Handbook), ''bibliji'' auto-hakera koja je besplatna na Internetu. Zato stručnjak sajta BestRide.com za elektronsku bezbednost i haker koji ne želi da mu se objavi ime, o zamisli direktora BMW-a za ukidanje ključa za automobil kaže da je to ''već na prvi pogled vrlo glupa ideja''. Jer, kaže on, ''moji prijatelji (hakeri) i ja već možemo presretnuti, pokrenuti i odvesti skoro sve automobile sa elektronskim bravama koji su sada u proizvodnji. A zašto proizvođači žele da stvari postanu još manje sigurne, to zaista ne znam. Taj sumanuti trend povezivanja svega na veb-uređaj (u ovom slučaju telefon), nama (hakerima) omogućava da provalimo u još više stvari. Ne bih ulazio u detalje, ali, ukratko, sve to je vrlo, vrlo glupa ideja koju samo neki idiot u marketingu može smatrati dobrom'', rekao je taj stručnjak.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oprez ako otključavate auto ''bez ključa'' - hakerima za krađu dovoljno 18 sekundi

 

188561-kljuc.jpg

 

Automobili danas više su računari na točkovima nego samo prevozna sredstva. Ipak, previše moderne tehnologije može ih učiniti i ranjivima. Istraživanje koje je sprovela britanska grupa ''Which?'', otkrilo je kako su stotine najpopularnijih modela automobila na udaru kradljivaca upravo zbog tehnologije koja je ugrađena u njih. Radi se o tehnologiji za otključavanje automobila bez ključa (eng. ''keyless''), kad vlasnik ne mora izvaditi ključ iz džepa, već je dovoljno da se približi automobilu ili ga dotakne. ''Which?'' je testirao 237 modela automobila koja imaju tu mogućnost i otkrio da su samo tri modela zaštićena od takve krađe.

 

Naime, hakeri mogu ''prevariti'' sistem posebnim uređajima te tako otvoriti automobil bez ključa. Kad je automobil jednom otključan, za pokretanje je potrebno samo poslati isti signal sistemu i pritisnuti dugme za paljenje. Za celi postupak krađe dovoljno je samo 18 sekundi. Među ranjivim modelima su Ford Fiesta, Volkswagen Golf, Nissan Qashqai, kao i Ford Focus. Iz grupe ''Which?'' savetuju pak da vlasnici drže ''beskontaktne ključeve'' što dalje od automobila, kad su kod kuće ili na poslu, kako ne bi nehotice otključali vrata i tako kradljivcima dodatno olakšali posao.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai razvija ''digitalni ključ''

 

hyundai dk 1.jpg

 

Tradicionalni fizički ključ automobila odlazi u istoriju, a novi digitalni ključ će moći da se preuzme putem aplikacije i moći će da ga koriste do četiri ovlašćene osobe.

 

Zaboravili ste da ponesete ključ svog automobila ili ste ga izgubili, slomili? Nema problema! Uskoro vam to više ni neće trebati jer će se tehnologija ''Near Field Communication'' (NFC) putem pametnih telefona pojaviti na novim vozilima marke Kia i Hyundai već ove godine. Digitalni ključ će identifikovati korisnika u neposrednoj blizini vrata vozila i ono automatski podešava postavke, olakšavajući deljenje automobila između više osoba, naravno onih koje ste vi kao vlasnik prethodno odobrili. NFC antena za identifikaciju ulaza će se nalaziti u ručki vrata vozača i suvozača, dok je jedna za pokretanje motora smeštena na mestu u automobilu predviđeno za bežično punjenje. Nakon otključavanja vozila korisnik može da pokrene motor stavljanjem pametnog telefona na mesto za bežično punjenje u centralnoj konzoli i pritiskom dugmeta Start / Stop motora. Korisnikova željena podešenja vozila su memorisana u vozilu. Kada je digitalni ključ prepoznat, ona se automatski podešavaju - uključujući položaj retrovizora, sedišta i kola upravljača, kao i kontrole za audio, video i navigacijske (AVN) sistem i head-up prikaz.

Hyundaijev digitalni ključ može da se koristi za daljinsko upravljanje odabranim sistemima vozila putem pametnog telefona. Koristeći komunikaciju ''Bluetooth Low Energy'' (BLE), korisnici mogu da zaključaju i otključaju vozilo, aktiviraju alarm i pokrenu motor. Osim toga, kada se vozila s autonomnim funkcijama parkiranja komercijalizuju, tom funkcijom će isto tako moći da se upravlja na daljinu.

 

hyundai dk 11.jpg

 

Nivo pristupa različitim funkcijama vozila može da se prilagodi svakom korisniku tokom određenog perioda. Vlasnik vozila može da odredi trajanje upotrebe vozila ili da ograniči upotrebu samo na određene funkcije prilikom iznajmljivanja vozila. Na primer, može se čak koristiti za omogućavanje dostavljaču paketa da otvori prtljažnik kako bi vama kao primaocu isporučio paket. Jednom kada deljenje automobila (carsharing) postane raširena pojava, digitalni ključ će biti dodatno programiran da bi podržao besplatan najam vozila, pri čemu vlasnik i vozač ne moraju da se susreću ali mogu preneti digitalni ključ putem aplikacije za pametne telefone. Osim što će vozila Kije i Hyundaija biti mnogo lakše uključiti u program deljenja automobila, u budućnosti će digitalni ključ biti dodatno poboljšan kako bi omogućio pokretanje funkcija kao što je zvučno upozorenje kad vozilo prekorači definisane brzine ili putuje van određenog geografskog područja. U slučajevima kao što je korišćenje usluge slanja ili poseta servisu, gde predaja digitalnog ključa nije moguća, postojaće i standardni ključ i tip ključa u obliku kartice.

 

NFC je oblik radiofrekvencijske identifikacije (RFID) koji se može pohvaliti visokim nivoom bezbednosti. Bežična komunikacija NFC se odvija samo kada su uređaj i čitač udaljeni svega nekoliko cm. Zato će broj ukradenih vozila opremljenih ovakvom tehnologijom najverovatnije biti sveden na minimum. ''Veliki broj budućih kupaca Kije i Hyundaija imaće koristi od digitalnog ključa, kao i omogućavanje inovativnih novih šema za deljenje vozila'', rekao je Ho Yoo, šef grupacije za razvoj elektronske industrije Hyundai Motor Group. ''Proučavamo i druge načine na koje možemo iskoristiti ovu vrstu tehnologije povezanih automobila kako bi značajno poboljšali iskustvo vožnje i vlasništva.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digitalni ključevi postaju sve ''pametniji'' i bezbedniji

 

198136-BMW kljuc.jpg

 

Nova generacija digitalnih ključeva će funkcionisati čak i ako su telefoni potpuno prazni i ugašeni. Sve popularnija tehnologija digitalnih ključeva uskoro će postati još bolja. Naime, očekuje se da nova generacija ove tehnologije bude predstavljena u skorije vreme.

 

Tehnologija ''digitalnih ključeva'' podrazumva pristup automobilu (otključavanje, zaključavanje…) preko mobilnih telefona. Nova generacija ove tehnologije nosiće ime ''Digital Key 2.0'', a očekuje se da bude predstavljena krajem ove godine. Ona će imati novu platformu i potencijal da bude dostupna većem broju ljudi. Nova generacija ove tehnologije će koristiti NFC (Near Field Communication) sistem. Takođe, ona će podrazumevati i sigurnosni čip koji će raditi nezavisno od operativnog sistema mobilnog telefona. Time će biti unapređena bezbednost, ali će postojati i mogućnost da se digitalni ključ koristi čak i kada je baterija telefona potpuno prazna. Nema potrebe da napomenemo koliko je to zapravo veliki korak napred u odnosu na trenutnu tehnologiju. Proizvođači se nadaju da će time vozačima biti lakše da donesu odluku da se upute negde bez pravog ključa od automobila.

Međutim, ovo nije sve. Otkriveno je da se već radi i na trećoj generaciji ove tehnologije. Ona bi trebalo da ima Bluetooth Low Energy i Ultra-Wideband funkcije. Iako to ne zvuči kao puno, to znači da tehnologija pametnog ključa neće od vlasnika automobilia tražiti da se telefon primakne bravi. Još uvek ništa nije potvrđeno kada je u pitanju datum premijere nove tehnologje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova opcija na iPhoneu zamenjuje ključ automobila

 

bmw apple.jpg

 

Kompanija Apple želi da ponudi alternativu za ključeve automobila, pa je na svojoj godišnjoj ''Worldwide Developers'' konferenciji predstavila novu opciju koja omogućava ljudima da pomoću smartphonea otključaju i upale automobil. Apple već dugo ima ambiciju da napravi vlastiti automobil, ali se to još uvek nije ostvarilo. Ipak, njegov CarPlay infotainment sistem je dostupan u 97% novih automobila. Američka kompanija smatra da ključ automobila, koji za neke nove automobile ima njihov oblik, a u nekim slučajevima i vlastiti ekran, može da bude još poboljšan. Appleova nova opcija prvobitno će biti dostupna za BMW Seriju 5 (2021), ali je cilj proširiti je i na druge modele.

 

Emily Schubert iz Apple-a je demonstrirala kako vozač može iPhoneom da dotakne ručicu na vratima automobila kako bi ga otključao. Nakon toga se iPhone postavlja na mesto za punjenje, a zatim se pritisne dugme za pokretanje automobila. Apple se oslanja na ''Near Field Communication'' (NFC) tehnologiju, odnosno tehnologiju komunikacije bliskog polja koja omogućava bežično prenošenje podataka na udaljenosti od nekoliko cm. Apple planira tranziciju na drugačiju tehnologiju koja će omogućiti otključavanje sa veće udaljenosti, a iPhone bi mogao da ostane u džepu ili torbi. Vlasnici BMW-ovih automobila će moći da podele virtuelni ključ sa prijateljima putem iMessagea. Volvo nudi sličnu uslugu putem smartphonea. Apple radi na širenju tehnologije na više modela, a podrška u novim automobilima se očekuje već naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Digitalni ključevi automobila uskoro dostupni

 

Phone Keys.jpg

 

Naši pametni telefoni mogu učiniti gotovo sve. U slučaju Samsung Galaxy-a, uskoro mogu zameniti fizički ključ od automobila. Novi sistem je zasnovan na NFC i UWB tehnologijama za prenos pristupnih kodova. Prvi put je najavljen u januaru na Samsung-ovom događaju Galaxy S21. Hyundai je u četvrtak otkrio da će njegov nadolazeći model GV60 biti prvi koji će raditi sa novim modelom digitalnog ključa proizvođača telefona - barem za vlasnike GV60 koji žive u Koreji.

 

Digitalni ključ koristi NFC i ultra širokopojasne (UWB) tehnologije kako bi vozačima odobrio pasivan pristup svojim vozilima. Sve dok je vaš Galaxy telefon kod vas, vozilo će se automatski otvarati kada mu se približite. Ključ se takođe može podeliti sa “porodicom i prijateljima”. Mada će morati da se koriste određeni modeli telefona kao što su Galaxy S21+ ili Note20 Ultra ili Z Fold 2 ili 3 da bi sistem funkcionisao. Sistem je dizajniran da radi i na Android-u verziji 12 i novijim verzijama, pod pretpostavkom da telefon poseduje UWB čip, mada bi trebao da radi i preko NFC tehnologije.

 

Zajednička saradnja dve kompanije

Hyundai promoviše Samsung-ov ugrađeni Secure Element (eSE) u smislu zaštite podataka. Sistem prenosa zasnovan na UWB-u tehnologiji i veoma je otporan na presretanje, kloniranje ili ometanje. Očekuje se da će se ova nova digitalna funkcija pojaviti u Koreji do kraja ove godine. Google je takođe u maju objavio da planira da počne da nudi sopstveni sistem digitalnih ključeva. Drugačiji od onoga što je Samsung razvio na svojim modelima za sada. Apple je takođe sarađivao sa BMW-om na digitalnom ključu automobila za vozila luksuznih proizvođača automobila. Izlaskom iOS 15 Apple je rekao da proširuje podršku za upotrebu digitalnih ključeva za automobile, kao i ključeva za kuće i hotele, putem svoje aplikacije Wallet app.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aplikacija Tesle prestala da radi, vozači nisu mogli da uđu u svoja kola

 

tesla model-x 01.jpg

 

Vozači Tesle nisu mogli da otključaju svoje automobile nakon što je aplikacija te kompanije prestala da radi. Stotine vlasnika Teslinih vozila žalilo se na društvenim mrežama deleći poruke o grešci koje im je izbacivala mobilna aplikacija zadužena za otključavanje vozila.

 

Direktor kompanije Ilon Mask lično je odgovorio na žalbu jednog vozača iz Južne Koreje da proveravaju šta se desilo, a malo kasnije napisao na Tviteru da će aplikacija vrlo brzo ponovo proraditi. Teslinu aplikaciju koriste vozači da otključaju i upale svoje automobile. ''Izvinjavamo se, preduzećemo mere da se ovako nešto više ne desi'', rekao je Mask. Problem je prvo prijavio specijalizovani portal za električna vozila ''Elektrek'', koji je juče popodne počeo da dobija veliki broj izveštaja vlasnika Tesle iz Amerike i Kanade, a onda Evrope i Azije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW digitalni ključ dostupan i za Android telefone

 

bmw key.jpg

 

Zajedno sa svojim partnerima, BMW nastavlja da napreduje sa razvojem i distribucijom digitalnog ključa. Od sada će BMW digitalni ključ biti dostupan za pametne telefone zasnovane na Android operativnom sistemu. Sa ovim ažuriranjem, povećava se broj kompatibilnih modela pametnih telefona, a time i broj BMW vozača koji će u budućnosti moći da koriste digitalni ključ. BMW digitalni ključ je sada dostupan za Android pametne telefone, počevši od modela Samsung Galaxy S21 serije i Google Pixel 6 i 6 Pro.

 

Sa digitalnim ključem, kupci mogu lako da otključaju i zaključaju svoj BMW jednostavnim držanjem pametnog telefona pored ručice vozačevih vrata. Motor se takođe može pokrenuti kada se mobilni telefon postavi u odeljak za bežično punjenje. Da bi se osigurala maksimalna lakoća korišćenja i sigurnost, digitalni ključ je smešten na bezbednom elementu pametnog telefona. Može se lako konfigurisati preko aplikacije i tada je dostupan kao opcija za skoro sve BMW modele. U sledećem izdanju biće moguće preneti ključ na pet prijatelja. Funkcionalnosti BMW Digital Key Plus zasnovanog na ultra-širokom opsegu takođe će biti predstavljene za Android pametne telefone u sledećem izdanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apple digitalni ključ i za druge automobile

 

221987-apple.jpg

 

Apple-ova funkcija digitalnog ključa za automobil uskoro bi mogla biti korisna za otključavanje nekoliko BMW modela. CarKey biće sada dostupan i na drugim vozilima

Prema izveštaju Bloomberg-a, Hyundai i njegov brend Genesis će takođe podržati Apple CarKey ''do leta''. Nije sigurno koji će modeli pružiti tu opciju, ali je primetno da neki nivoi opreme Ioniq 5 i drugih Hyundai automobila uključuju NFC za digitalni ključ. Dok su kontrole daljinskog zaključavanja već neko vreme bile dostupne preko pametnih telefona, CarKey tretira telefon više kao fizički ključ. Samo treba da prinesete svoj telefon ili Apple Watch do kvake na vratima da biste ih otključali, a možete čak i da postavite svoj telefon u određeno područje da biste pokrenuli automobil. Korisnici iPhone uređaja, kao što je iPhone 11 i noviji mogu čak i ostaviti svoj telefon u džepu kada otvaraju i pokreću vozilo. Ako je izveštaj tačan, Apple-ov potez bi mogao značajno da poveća broj korisnika digitalnih ključeva za automobile. Dogovor bi takođe ukazivao da sukob oko moguće saradnje na električnim vozilima, nije dovoljan da odvrati Apple i Hyundai oko saradnje na opciji CarKey.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlasnik Tesle ugradio u sebe čip pomoću kojeg otključava vozilo

 

tesla chip.jpg

 

Jedan vlasnik Tesle, pronašao je prilično nekonvencionalan način da uđe u svoje vozilo. O čemu se zapravo radi?

 

Čovek je u svoju šaku ugradio dva čipa koji se mogu skenirati, da bi skladištio kriptovalute i željene podatke. Ovi čipovi takođe funkcionišu kao ključ za ulazak u njegovu kuću i pristup zdravstvenoj knjižici. Jedan od čipova takođe otključava njegov Tesla Model 3. Trideset devetogodišnji Brendon Delali je izjavio da nije koristio anesteziju, kao i da je prvi čip manji od drugog. ''Prvi je bio nešto manji, tako da njegovo ubacivanje nije bilo tako intenzivno kao zabijanje džinovske šipke u moju šaku. Prvi je ubačen uz pomoć nešto većeg šprica, kao što se implementira čip u psa.''

 

Brendon je član beta grupe od oko 100 ljudi, koji su uključeni u ispitivanje čipova, proizvedenih od strane kompanije pod imenom Vivokey. Čipovi su presvučeni biokompatibilnim supstancama i ubrzo nakon implementacije u telo ih inkapsulira okolno tkivo. Brendon je objasnio da sposobnosti čipova konstantno evoluiraju kroz nove sadržaje koji se mogu preuzeti (preko Teslaratija). Kompanija koja je ovo osmislila doslovno ima sopstvenu prodavnicu aplikacija, pomoću koje možete bežičnim putem da instalirate aplikacije u vaše telo. Jedna od njih je upravo ''Tesla ključ kartica''. Dakle, to je bila prva aplikacija koju sam instalirao jer imam Teslu, tako da je sada koristim kao ključ kada moj Bluetooth odbije poslušnost ili nemam ključ-karticu kod sebe. Jednostavno upotrebite svoju šaku.''

 

Brendon je priznao da su čipovi za sada u domenu zabave. On razume da ljudi mogu biti skeptični u vezi sa tehnologijom implantiranja mikročipova u svoja tela, ali je takođe primetio da telefoni već sada prate svaki naš korak. Koliko je novi čip koštao Brendona? Cena je 300 dolara, a zatim mu je instaliran uz pomoć alata za pirsing, što je iznosilo 100 dolara. ''Nije tako strašno kao što ljudi misle. Budući da sam beta tester, dobio sam čip za 300 dolara, a zatim su mi naplatili još 100 dolara da ga stave u mene.''

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota će elektronski ključ zameniti mehaničkim

 

toyota cs 01.jpg

 

Najprodavaniji svetski proizvođač automobila je saopštio da će zameniti elektronski ''pametni'' ključ sa mehaničkim. Radi se o meri na japanskom tržištu, ali nije poznato o kojim modelima je reč. ''Budući da se nestašica poluprovodnika nastavlja, ovo je privremena mera čiji cilj je isporuka automobila kupcima što je brže moguće'', navodi Toyota, uz izvinjenje zbog neprijatnosti. Globalna nestašica čipova je izazvala ozbiljna kašnjenja u proizvodnji i isporuci automobila. Toyota je posebno teško pogođena sa prirodnim katastrofama i drugim poremećajima koji su im dodatno otežali situaciju, a kompanija je prošle nedelje najavila da vervoatno neće moći da proizvede 9.7 miliona vozila koliko je prvobitno predviđala za ovu godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...