dj90 5 Posted April 21, 2017 znam ja teoretski da bih bio kriv, nego kažem samo da je neverovatno. Na većini mesta je to određeno semaforima Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17593 Posted April 21, 2017 Mene nista vise ne cudi i ne iznenadjuje, jer je na nasim ulicama i putevima toliko nelogicnosti, bahatosti i neznanja. O infrastrukturi da ne govorimo. Samo opusteno i bez nerviranja, sa svim culima u pripravnosti i stize se . Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted April 21, 2017 Pitajte Alvirka ko tu ima prvenstvo prolaza Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted April 21, 2017 Da, on ima napismeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dragomir m 6 Posted April 21, 2017 A da znam ovu raskrsnicu.Samo ostro kreci i prejebes tramvaj,ali on ima prednost Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 722 Posted April 21, 2017 (edited) Matori imas prednost jer je semafor u funkciji u ovoj situaciji, i vozilo mora da te propusti. Nije ovo komplikovana situacija uopste. Naravno uvek pazi na redosled: Policajac Semafor Znak Desna ruka Ja sam polozio pre godinu ipo dana i znam ove sve primere Pazi imam ovakvu istu situaciju sa semaforom koji ne radi u Rumi, onda naravno imas STOP kao i tu na slici, onda propustas ove sto idu sa putem koji je prioritet i oni nemaju Stop, a kad nema nikog ti kreces i ponovo imas prvenstvo prolaza u odnosu na vozilo koje te sece i hoce da skrene Edited April 21, 2017 by Branislav Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted April 21, 2017 (edited) 1 hour ago, Branislav said: Matori imas prednost jer je semafor u funkciji u ovoj situaciji, i vozilo mora da te propusti. Nije ovo komplikovana situacija uopste. Naravno uvek pazi na redosled: Policajac Semafor Znak Desna ruka Ja sam polozio pre godinu ipo dana i znam ove sve primere Pazi imam ovakvu istu situaciju sa semaforom koji ne radi u Rumi, onda naravno imas STOP kao i tu na slici, onda propustas ove sto idu sa putem koji je prioritet i oni nemaju Stop, a kad nema nikog ti kreces i ponovo imas prvenstvo prolaza u odnosu na vozilo koje te sece i hoce da skrene Sedi jedan! Nemaš tramvaj u Rumi. Slobodno se guraj sa tramvajem, možda ti se posreći pa naletiš na Španca Ako ti se zalomi ČKD Praha obrao si zelen bostan. P. S. Tvoj post treba da se briše jer daje pogrešnu informaciju, i dovodi ljude u zabludu. Edited April 21, 2017 by marko.jovanovic Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branislav 722 Posted April 22, 2017 Ne pricam o situaciji sa tramvajem.... Vec o prvoj slici i prvom primeru iz prvog posta Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted April 22, 2017 Hahaha, pa prvi post je bio 12 februara, a čovek je pitanje u vezi raskrsnice sa tramvajem postavio juče, i o tome se diskutovalo od tada. Ako si mislio na prvi post uradi quote. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13160 Posted April 22, 2017 I to 12. Februara 2016. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9591 Posted August 28, 2021 Pametni semafori - saveti za dvotočkaše Fotografija od Davis Sanchez sa Pexels Pametni semafori donose brojne pogodnosti svim učesnicima u saobraćaju, pa tako i motociklistima i skuterašima. Ipak, nekada se dogodi da dvotočkaše pametan semafor ne vidi, odnosno da se ne aktivira ukoliko u raskrsnici nema automobila, što rezultira izostankom zelenog signala. Dalje u tekstu, objasnićemo kako rade pametni semafori i dati savete vozačima dvotočkaša kako da ih aktiviraju. Šta su pametni semafori? Pametni semafor je deo sistema adaptivnog upravljanja. Takav sistem prati i prilagođava semafore trenutnoj situaciji u saobraćaju. Na taj način, smanjuje se gužva i potrošnja goriva. Za vozače, to znači da će brže doći do porodice i posla, potrošiće manje goriva i samim tim manje zagaditi okolinu. Ovaj sistem je razvijen u Karnegijevom Univerzitetu u Pitsburgu. Njihova istraživanja su pokazala da se saobraćaj u gradu može ubrzati do 25% i smanjiti vreme čekanja na raskrsnicama za čak 40%. U praksi, ovo znači da vam se neće dešavati da pred raskrsnicu zaustavite vozilo tik pred zeleni signal, ili da čekate na praznoj rasksnici ukoliko nema pešaka i drugih vozila. Kako ''pametni semafor'' zna da dolazim? Sistem koji ćete sresti na našim ulicama je zapravo jednostavan, ali da bismo ga koristili i iz njega izvukli maksimum benefita, moramo da znamo sa čim imamo posla. Neposredno pred zaustavnu liniju, u podlogu je ugrađena induktivna petlja. Prepoznaćete je po urezanim linijama na kolovozu. U tim linijama ugrađeni su provodnici koji stvaraju induktivno polje. Kada se vozilo nađe iznad petlje, dolazi do promene induktiviteta. Zatim, tu promenu registruje detektor koji šalje signal ''pametnom semaforu'' o prisustvu vozila. Jednostavno rečeno, petlja se zapravo ponaša kao veliki detektor metala. Na ovaj način, mogu da funkcionišu i parkirališta kako bi vozači imali informaciju o slobodnim mestima, mogu se otvarati kapije i tako dalje. Primena je zaista široka. Zanimljivo je da zbog različite mase, svako vozilo ima svoj jedinstveni ''potpis'' u petlji, pa je moguća i klasifikacija vozila. Zašto pametan semafor ne vidi motocikliste? Problem kod induktivne petlje je njena relativno gruba priroda koja detektuje samo objekte veće mase kako bi se sprečila lažna aktiviranja manjim metalnim predmetima. Na primer, pešak koji nosi metalni predmet, više metalnog novca u džepovima i sl. To znači da često, petlja neće aktivirati relej za bicikliste, skuteriste i motocikliste zbog male mase vozila. Za njih, semafor se neće aktivirati pa će ostati ''zaglavljeni'' u raskrnici. Rešenje ipak postoji. Pošto izrezi na kolovozu nisu vage već provodnici induktivne petlje za koju znamo kako funkcioniše, možemo da primenimo par trikova: Motocikl ili skuter, pozicionirajte tačno po sredini ose iznad izreza na kolovozu. Pri dolasku, ''gađajte'' liniju celom dužinom kako bi povećali šanse da petlja ''uhvati'' prisustvo dvotočkaša. Ako prvi trik ne uspe, pokušajte da spustite ''ćopku'' koja u nekim slučajevima može da aktivira petlju. Naravno, samo ako ste direktno iznad izreza. Ukoliko ste prvi na semaforu, propustite vozilo iza vas ukoliko za to postoji prostor i ne ugrožavate sebe i ostale učesnike u saobraćaju. Poslednji trik ukoliko prethodni ne uspeju, jeste da i u ovom slučaju stanete iznad izreza. Isključite motocikl i ponovo zaverglajte. Magnetno polje generisano od strane startera (anlasera) je dovoljno da aktivira petlju. Bitno je napomenuti da u slučajevima kada vas ''pametni semafor'' ne prepozna, postupite smireno i pokušate da rešite situaciju gore navedenim trikovima. Bez panike, užurbanosti i nepromišljenih poteza. Autor: Aleksandar Stojanović preuzeto sa - polovniautomobili.com Quote Share this post Link to post Share on other sites