Jump to content
FAS Goran
neshaoct

SUV prvi put u istoriji najprodavaniji segment novih auta u Evropi

Recommended Posts

Klasični terenci nestaju sa scene, a SUV-ovi svih veličina su samo šminka bez 4x4

 

216703-vw t 2.jpg

 

Prodaja SUV-ova raste širom sveta. Prema podacima sa sajta Motor1, SUV-ovi su u prvoj polovini ove godine imali 50% udela na evropskom tržištu, 53% u SAD-u i 47% u Kini.

 

Današnji SUV-ovi su direktni naslednici nekadašnjih terenaca, ali s njima osim oblika nemaju puno zajedničkog. To više nisu robusna i prilično neudobna vozila koji služe za terensku vožnju. Takođe, moderni SUV-ovi više nisu onakvi SUV-ovi kakve smo imali pre desetak, dvadesetak godina kada su bili nezamislivi bez pogona na sve točkove. Danas je pogon na sve točkove luksuzni i uglavnom nepotrebni dodatak za većinu kupaca u Evropi i Kini, dok u SAD-u još uvek drže do svojih 4x4 automobila. Još do kraja 90-ih godina SUV-ovi su bili skoro nezamislivi bez 4x4 pogona, a onda su počele da stižu jeftinije varijante sa pogonom na dva točka. Zbog njihove cene i manje potrošnje kupci su ih dobro prihvatili. Već do 2011. godine udeo pogona na sve točkove među SUV-ovima u Evropi je pao na 62%, a u SAD-u na 59%. Terenske sposobnosti su još uvek bile presudan faktor.

 

toyota lc 1.jpg

 

Dolaskom brojnih malih i kompaktnih SUV-ova u poslednjih 10 godina odnos snaga se potpuno promenio. Većina njih se uopšte ne nudi sa pogonom na sve točkove. Tako smo došli do apsurdne situacije da u svetu u kojem SUV-ovi preuzimaju prevlast, 4x4 pogon polako izumire. Prema podacima JATO Dynamics-a u Kini je ove godine udeo pogona na sve točkove među prodatim SUV-ovima iznosio samo 23%. U Evropi je situacija za 4x4 nešto povoljnija, te takav pogon ima 36% SUV-ova prodatih ove godine. U SAD-u smo međutim svedoci rastu popularnosti pogona na sve točkove jer je ove godine čak 73% prodatih SUV-ova imalo 4x4 pogon. Takvi rezultati mogu da se objasne činjenicom da u SAD-u kupuju mnogo veće automobile, i da je kod mnogih takvih modela 4x4 pogon serijski. U Evropi takođe većina prodatih 4x4 SUV-ova spada u veće i luksuznije klase. Među malim SUV-ova udeo pogona na sve točkove je neznatan. Trendovi pokazuju da će se udeo 4x4 automobila u Evropi još neko vreme smanjivati, a onda bi mogao da se stabilizuje zbog sve više električnih automobila na kojima je pogon na sve točkove mnogo jednostavnije i jeftinije realizovati. U SAD-u bi udeo do daljnjeg mogao da ostane stabilan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Subaru SUV najavljen za 15. septembar

 

subaru suv.jpg

 

Subaru će u Japanu 15. septembra predstaviti novi SUV, po svemu sudeći novu generaciju modela XV. U kratkom najavnom videu oblik vozila naravno nije jasno vidljiv, ali se ipak može videti dizajn farova i dela branika.

 

Ako je u pitanju novi XV, dimenzije ne bi trebalo da se mnogo razlikuju od onih kod aktuelne generacije (449 cm dužine, 180 cm širine i 160 cm visine). Neki izvori pominju i infotainment sistem sa ekranom od 11.6 inča i pristupom Apple CarPlay-u, Android Auto-u, kontroli klime i navigaciji. Bezbednosne karakteristike će takođe biti revidirane pa će vozilo dobiti EyeSight Driver Assist paket sa praćenjem pažnje vozača, upozorenjem na mrtvi ugao, automatskim kočenjem i adaptivnim tempomatom. Pominju se i glasine da se možda predviđa sistem autonomne vožnje Nivoa 3, iako još nema zvanične potvrde iz Subarua. Što se tiče motora, moguće je da će XV dobiti novi 1.5 turbo četvorocilindrični benzinac, koji će verovatno biti elektrifikovan u blažoj formi. Novi SUV će premijeru dakle imati 15. septembra, ali ćemo morati da sačekamo još nekoliko meseci da se pojavi u Evropi. Isto važi i za novu Imprezu, koja bi mogla da bude lansirana u novembru u Japanu, Australiji i (eventualno) Sjedinjenim Američkim Državama, dok se evropska verzija očekuje 2023. godine.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni je uvek bilo fascinantno kako je MPV segment naprasno maltene izumro u Evropi.

A u pitanju su funkcionalna, porodicna i vozila sa dosta mesta i prakticnih resenja. Pogotovo B-MPV za grad (500L, B-Max, Meriva, C3 Picasso) ili C-MPV (Zafira, C-Max, C4 Picasso, Altea,...).

Ali jbg, nije moderno, a i nema X u imenu :D .

Apsolutno se slazem da sve, zajedno sa elektrifikacijom, ide u q***.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, MPV je u Evropi na tržištu novih vozila došao bukvalno na nivo statstičke greške. Ali, oni realno maltene i ne postoje više u ponudi i kako onda da ih i kupiš sve i da želiš.

Meni je npr. pežo Rifter bio u užem izboru pri poslednjoj nabavci. Maksimalno napakovan i opcionom opremom uz HDI 130 6MT je krajem 2019. cenom bio isti kao (razumno) napakovana Corolla TS 1,2 T ili kao opremom baš napucan Focus SW 1,5 TDCI 120.

Ali, neke stvari u vezi tog Riftera mi se nisu dopadale.

Npr, suviše velika visina ( 187 cm ), mada je dužina bila idealna ( 440 cm ).

Plastika enterijera kao da je od mermera.

U zadnja (klizna) vrata nije mogla da stane bilo kakva flaša.

Ili, ako uzmeš "sistem ostava" kao opciju ( što je podrazumevalo i odličan "bunker" u krovu, iznad gepeka ), nije mogla panorama. A i u samoj vožnji mi je više delovao kao dostavni kombi ( 500L je za njega "mala maca" po tom pitanju ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne vole ih baš svi...

 

Aktivisti izduvali gume na rekordnom broju SUV-ova u čak devet država

 

gume suv 01.jpg

 

Grupa klimatskih aktivista Tire Extynguishers je organizovala najveću noć akcije protiv vlasnika SUV-ova, sa više od 600 vozila, kako kažu, ''razoružanih'' u devet zemalja.

Šest meseci je prošlo od pokretanja kampanje koja podstiče ljude na izduvavanje guma na SUV-ovima. To su aktivisti obeležili akcijom u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Nemačkoj, Švajcarskoj, Holandiji, Norveškoj, Danskoj, Češkoj i Kanadi. Grupa je objavila da će ukupan broj verovatno porasti, a očekuje se više izveštaja o akcijama. Pokret je do sada, od marta, izduvao gume na oko 9.000 SUV vozila u gradovima širom sveta i čini se da će premašiti svoj cilj od 10.000 SUV-ova do Božića, navodi se u saopštenju. Grupa je rekla da je njen cilj da utiču na bogate vlasnike SUV-ova, osuđujući vozila kao klimatsku katastrofu zbog emisija štetnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche najavio novi SUV sa tri reda sedišta

 

porsche c 1.jpg

 

Pritisnut elektrifikacijom, ali i sve izraženijom SUV manijom, Porsche će morati da donese teške odluke. Među njima je i lansiranje novih modela, a to će uključivati i nove SUV-ove. Jedan od njih se krije iza oznake K1.

 

K1 je projekat SUV modela sa tri reda sedišta, što znači da će biti pozicioniran iznad modela Cayenne. To je potvrdio neimenovani zastupnik Porschea iz SAD-a za AutoNews izjavivši da je prošle godine video render noviteta. Još jedna osoba koja je videla dizajnerski predlog kaže da K1 donosi ''novi dizajn koji je delom limuzina, a delom crossover''. Drugi su izjavili da model ''ne izgleda Porscheovski'', sa ''ravnim zadnjim krajem, nimalo kao Macan i Cayenne''. Mnogi pretpostavljaju da Porsche ide u smeru kojim je već krenuo Peugeot modelom 408, ali i Volvo sa EX90 koji tek treba da stigne. Pretpostavlja se da će novi model koristiti tehnologiju sa koncepta Mission R, što uključuje i 920V sistem i uljem hlađen elektromotorni pogon.

Porsche je prošle godine predstavio niz koncepata, pa i Vision Renndienst ideju monovolumena za koji je rekao da neće u proizvodnju, ma kako sportski izgledao. Monovolumen neće, ali bar još jedan SUV očigledno hoće. I to verovatno do 2026. godine. ''Ciljamo posebno na više segmente i nastojimo da ostvarimo nove prodajne prilike'', kažu u Porscheu i najavljuju da dolazi ''vrlo sportska interpretacija SUV-a''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda WR-V

 

honda wrv 06.jpg

 

Honda je u Indoneziji i zvanično predstavila krosover WR-V, koji je prošle godine već najavljen konceptom SUV RS.

 

honda wrv 052.jpg

 

U pitanju je manji krosover sa 5 sedišta, a koji će na tržištima Azije konkurisati modelima kao što su Daihatsu Rocky, Toyota Raize, Kia Sonet i Hyundai Creta.

 

229344-honda wrv 04.jpg

 

WR-V je dugačak 4.060 mm, širok 1.608 mm i visok 1.780 mm, klirens iznosi 220 mm, dok je zapremina prtljažnika 380 litara.

 

229345-honda wrv 03.jpg

 

Novi krosover će biti u ponudi sa benzinskim četvorocilindričnim 1.5 i-VTEC motorom koji razvija 121KS i 145 Nm, a kombinuje se sa petostepenim manuelnim ili CVT menjačem, kao i prednjim pogonom.

 

honda wrv 02.jpg

 

Deo opreme će između ostalog činiti i šest vazdušnih jastuka, upozorenje o napuštanju kolovozne trake, sistem automatskog kočenja i adaptivni tempomat.

 

229347-honda wrv 01.jpg

 

U gami će se naći i verzija WR-V RS, sa 17-inčnim alu točkovima, novom maskom sa RS logom, crvenim detaljima, opcionim dvobojnim eksterijerom i crnim enterijerom. Novi Hondin krosover će se osim u Indoneziji pojaviti i na drugim zemljama jugoistočne Azije, a kasnije će možda biti dostupan i kupcima u Africi, Latinskoj Americi i na Bliskom istoku.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Honda Pilot

 

229461-Honda Pilot 06.jpg

 

Pred nama je potpuno nova, četvrta generacija Honde Pilot, modelske godine 2023. Stajling je kockastiji u odnosu na prethodnika, pri čemu novi model dolazi i u robusnijoj TrailSport verziji.

 

229457-Honda Pilot 05.jpg

 

Automobil je dizajniran u Kaliforniji, razvijen u Ohaju, a proizvodiće se u Alabami.

 

229458-Honda Pilot 04.jpg

 

Novi Pilot je 85 mm duži, a produženo je i međuosovinsko rastojanje pa vozilo nudi više mesta u unutrašnjosti koja ima tri reda sedišta. Srednje sedište u drugom redu se preklapa da bi se stvorio naslon za ruke nalik konzoli (ili se u potpunosti uklanja iz automobila), dok prostor u trećem redu nudi dodatnih 63 mm prostora za noge putnika.

 

229460-Honda Pilot 03.jpg

 

Osnovna Sport oprema dobija ekran osetljiv na dodir od 7.0-inča, dok svi ostali dobijaju jedinicu od 9.0-inča, uz bežični Apple CarPlay i Android Auto. Takođe, kod Elite paketa je i 10.2-inčna digitalna instrument tabla.

 

229459-Honda Pilot 02.jpg

 

U zavisnosti od opreme, u ponudi su i sedišta sa grejanjem, panoramski krov i Bose audio sistem sa 12 zvučnika.

 

Honda Pilot 01.jpg

 

Novi Pilot se bazira na novoj arhitekturi koja se delimično deli sa Acurom MDX. Struktura i vešanje su tvrđi, pri čemu je potonje usvojilo novu multilink postavku pozadi. Obećavaju se preciznije upravljanje i veća agilnost, a novi je i kočioni sistem. Pod haubom je 3.5 DOHC motor sa 285KS i 355 Nm obrtnog momenta, uz 10-strepeni automatski menjač. Standardno uz TrailSport i Elite verzije, a opciono za ostale pakete opreme, stiže druga generacija Hondinog i-VTM4 sistema pogona na sva četiri točka (čak 70% snage motora može se poslati na zadnju osovinu).

 

Honda Pilot TrailSport dobija terenski podešeno ogibljenje sa 25 mm višim klirensom u odnosu na standardni Pilot, dodatne zaštitne elemente, poboljšane uglove prilaza i odlaska, uz nove opruge i amortizere, kao i 18-inčne točkove sa Continental Terrain Contact gumamma za sve terene. Kod TrailSporta postoje i vizuelne razlike, uključujući mnogo sjajnih crnih ukrasa, robusnije crne plastične obloge i ekskluzivnu opciju boje Diffused Sky Blue Pearl. Tu je i novi sistem kamera TrailWatch koji ima četiri spoljašnje kamere sa četiri različita pogleda. Takođe dobija Trail režim izvan uobičajenog menija režima vožnje (Normal, ECON, Sport, Snow & Tow). Uz sve to, Honda je obogatila Pilotov paket tehnologija za pomoć vozaču. 2023 Pilot će biti dostupan sa paketima Sport, EX-L, TrailSport, Touring i Elite, dok će cene biti objavljene naknadno.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat prodao preko milion SUV vozila

 

229477-seat suv.jpg

 

Seat je u prvih 6 godina od pojave njihovog prvog SUV modela Ateca, uspeo da proda preko milion SUV vozila, a najprodavaniji model je gradska Arona.

 

SUV vozila iz godine u godinu zauzimaju sve veći udeo na tržištu, pa su tako tokom 2021. godine činili čak 46% svih registrovanih vozila u Evropi. Tokom 2022. godine marka Seat je prešla granicu prodaje od milion vozila, uzevši u obzir sva svoja tri modela, samo šest godina nakon predstavljanja svog prvog SUV vozila. Prošle godine modeli Arona, Ateca i Tarraco su već činili čak 49% globalnog prometa ove marke sa 192.100 prodatih vozila. Miliinito SUV vozilo bilo je Arona, najmanji SUV u ponudi ovog proizvođača koje je na tržištu od 2017. godine, a ujedno je i najpopularnije vozilo, uz globalnu prodaju od 481.585 primeraka. S obzirom na to da je Arona bila najprodavaniji model u Španiji tokom 2021. godine, ovo je prvi put da je SUV vozilo vodeće na tržištu ove zemlje. Od debija modela samo u Španiji je prodato gotovo 98.000 vozila. Sledi Ateca, prvo SUV vozilo u istoriji Seata, a ovaj kompaktni SUV je do sada prodat u 435.443 primeraka. Tik uz njih je i model Tarraco. Predstavljena na tržištu 2018. godine, uz 88.820 prodatih primeraka na globalnom nivou do sada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen najavio električni Scout SUV

 

vw scout.jpg

 

Volkswagen je još u maju ove godine najavio svoje planove koji predviđaju dva nova robusna električna 4x4 vozila u SAD (pick-up i SUV), čija proizvodnja će međutim početi tek 2026. Kako je tada saopšteno, oba automobila biti dizajnirana i proizvedena u SAD (cilj je prodaja 250.000 vozila godišnje), a prvi prototipovi će biti predstavljeni sledeće godine. Volkswagen će ovim projektom oživeti off-road brend Scout koji je kupio prošle godine. U međuvremenu, stigla je i nova slika koja najavljuje električni Scout SUV.

 

Nemci najavljuju da će kompanija Scout Motors biti odvojena od glavne marke Volkswagen i biće ''napravljena na novom konceptu tehničke platforme'' koji će doneti ''novi pick-up i kredibilitet čvrstog SUV-a'' iznad trenutne ponude Volkswagen modela. Ovo sugeriše da MEB platforma koja se trenutno koristi za Volksvagen EV neće biti usvojena. ''Kompanija će biti posebna jedinica i brend u okviru Volkswagen grupe kojom će se upravljati nezavisno'', rekao je glavni finansijski direktor Volkswagen Grupe Arno Antlitz. ''Ovo je u skladu sa novim modelom grupnog upravljanja - male jedinice koje deluju agilno i imaju pristup našim tehnološkim platformama kako bi iskoristile sinergiju.'' Firma cilja na 10% tržišnog učešća u segmentima robusnog SUV-a (R-SUV) i pick-upa u SAD.

 

''Nakon uspešnog preokreta Volkswagena u SAD-u, sada koristimo priliku da dodatno ojačamo našu poziciju na jednom od najznačajnijih rastućih tržišta za električna vozila'', rekao je generalni direktor Volkswagen grupe. Kako navodi Volkswagen, elektrifikacija im pruža istorijsku priliku da uđu u veoma atraktivan pick-up i R-SUV segment kao grupa, naglašavajući ambiciju da postanu relevantni igrač na američkom tržištu. Scout SUV je ranije proizvodio International Harvester, koji je tradicionalno pravio poljoprivredna i komercijalna vozila. Proizvodio se između 1961. i 1980. godine kao kompanijin prvi putnički automobil, a bio je dostupan i kao pick-up.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenov električni Scout bi mogli da proizvode Foxconn ili Magna Steyr

 

vw scout.jpg

 

Volkswagen se već neko vreme priprema za oživljavanje brenda Scout i za taj projekat traži partnere. Prema informacijama iz Nemačke, Volkswagen je u pregovorima sa Foxconnom o proizvodnji Scouta u SAD. Pozivajući se na izvore iz Volkswagena, nemački Automobilwoche izveštava da su dve kompanije trenutno u pregovorima. Pozitivan ishod bi omogućio Foxconnu da postane važan igrač u automobilskoj industriji i proširi svoje aktivnosti. Od septembra 2022, Foxconn već proizvodi Lordstown Endurance pickup u SAD, nakon kupovine bivše GM fabrike u Ohaju. Pored Foxconna, Volkswagen navodno pregovara i sa kompanijom Magna Steyr o zajedničkom razvoju i proizvodnji Scouta EV. Austrijska kompanija koja je u vlasništvu kanadske Magna International Inc ima aspiracije da otvori novi proizvodni pogon u SAD. Ovo bi omogućilo Magni da preseli proizvodnju električnih vozila kao što je Fisker Ocean, iz austrijskog Graca u SAD, tako da budu u skladu sa Bajdenovim zakonima o električnim vozilima ''Made in America''.

 

Volkswagen je odbio da komentariše ove glasine, ali u razgovoru za Automotive News, portparol VW-a je rekao: ''Veoma smo zadovoljni napretkom koji Scout tim postiže i entuzijazmom koji već generiše među sadašnjim fanovima i budućim kupcima.'' Volkswagen je inače još u maju ove godine najavio svoje planove koji predviđaju dva nova robusna električna 4x4 vozila u SAD (pick-up i SUV), čija proizvodnja će međutim početi tek 2026. Kako je tada saopšteno, oba automobila biti dizajnirana i proizvedena u SAD (cilj je prodaja 250.000 vozila godišnje), a prvi prototipovi će biti predstavljeni sledeće godine. Volkswagen će ovim projektom oživeti off-road brend Scout koji je kupio prošle godine. Nemci najavljuju da će kompanija Scout Motors biti odvojena od glavne marke Volkswagen i biće ''napravljena na novom konceptu tehničke platforme'' koji će doneti ''novi pick-up i kredibilitet čvrstog SUV-a'' iznad trenutne ponude Volkswagen modela. Ovo sugeriše da MEB platforma koja se trenutno koristi za Volksvagen EV neće biti usvojena. ''Kompanija će biti posebna jedinica i brend u okviru Volkswagen grupe kojom će se upravljati nezavisno'', rekao je glavni finansijski direktor Volkswagen Grupe Arno Antlitz. ''Ovo je u skladu sa novim modelom grupnog upravljanja - male jedinice koje deluju agilno i imaju pristup našim tehnološkim platformama kako bi iskoristile sinergiju.''

 

Firma cilja na 10% tržišnog učešća u segmentima robusnog SUV-a (R-SUV) i pick-upa u SAD. ''Nakon uspešnog preokreta Volkswagena u SAD-u, sada koristimo priliku da dodatno ojačamo našu poziciju na jednom od najznačajnijih rastućih tržišta za električna vozila'', rekao je generalni direktor Volkswagen grupe. Kako navodi Volkswagen, elektrifikacija im pruža istorijsku priliku da uđu u veoma atraktivan pick-up i R-SUV segment kao grupa, naglašavajući ambiciju da postanu relevantni igrač na američkom tržištu. Scout SUV je ranije proizvodio International Harvester, koji je tradicionalno pravio poljoprivredna i komercijalna vozila. Proizvodio se između 1961. i 1980. godine kao kompanijin prvi putnički automobil, a bio je dostupan i kao pick-up.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: BMW X5, Range Rover & Porsche Cayenne off-road trka

 

Tri stara SUV-a koji svi zajedno koštaju (u Britaniji) malo manje od 6.000 evra, odlično su poslužila za malo ekstremnije off-road nadmetanje:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Citroena smatra da će električni automobili uništiti SUV-ove

 

228440-Citroen Oli 01.jpg

 

Prema rečima izvršnog direktora Citroena Vincenta Cobeea, nestanak SUV-a je već u toku zbog nekompatibilnosti tipa vozila sa električnom budućnošću. Propast SUV-a je neizbežna, insistira glavni izvršni direktor Citroena Vincent Cobee. ''Svet SUV-ova je gotov'', tvrdi on, iako priznaje da trenutno ''brojevi ne govore da je u pravu''. Takva vozila su činila 50% svih novih registracija automobila u Evropi u poslednjih nekoliko godina, ali govoreći za Auto Express, Cobee ukazuje na pojavu vozila ''zvanih SUV samo zato što su malo viši'' kao dokaz za njegov stav.

 

Jedan od glavnih razloga zašto se industrija okreće sa SUV-a na automobile poput novog C4 X je aerodinamika, kaže on. ''Na EV-u, ako je vaša aerodinamika pogrešna, kazna u smislu dometa je ogromna. Možete izgubiti 50 kilometara između dobre i loše aerodinamike, a između SUV-a i limuzine vrlo lako razgovarate o 60/70/80 kilometara.'' Trenutno rešenje je da se poveća veličina baterije, nešto što već vidimo u asortimanu različitih proizvođača - na primer, BMW iX ima mnogo veći paket od manjeg modela i4. Ali to neće uvek biti moguće, smatra Cobee. ''Ljudi će početi da ograničavaju težinu i veličinu baterija, bilo kroz porez, kroz podsticaje, kroz propise'', rekao je on. Francuska će krenuti putem oporezivanja vozila po težini. ''D (SUV) segment će biti uništen zbog aerodinamičnosti i težine'', zaključio je on. Konačno, to je jednostavan slučaj promene percepcije, pri čemu će se SUV-ovi verovatno smatrati sve problematičnijim u godinama koje dolaze kako se klimatska kriza produbljuje. ''Ako živite u velikom gradu, pre pet godina, ako ste svoju decu prevozili velikim terencem, vi ste bili muškarac. E sada, ako ovo uradiš, ti si 'terorista'...'' Povećanje težine jednostavno nije prihvatljivo, kaže Cobee. ''Sedamdesetih godina, automobil je bio težak 700 kg. Danas je prosečna težina automobila 1.300 kg. Sutra će prosečni automobil imati dve tone. Dakle, koristimo tri puta više resursa da bismo pružili istu uslugu, samo da bismo bili 'zeleni''.

 

On upoređuje kupovinu automobila čija velika baterija se samo povremeno koristi sa nošenjem ogromnog ranca namenjenog za višednevnu šetnju do kancelarije. ''Ideš li u kancelariju sa tim rancem? Odgovor je ne. Pa zašto biste išli u kancelariju sa automobilom sa jednom tonom baterije?'' Umesto toga, trebalo bi da bude veći naglasak na boljem iskustvu punjenja, kaže on, nešto što Citroen namerava da olakša pomoću alata za planiranje ruta. Citroen se generalno kreće u drugom pravcu u odnosu na druge proizvođače sa svojim električnim vozilima tako što teži da se drži manjih baterija kapaciteta 50 kWh, dok radikalni Oli koncept iz 2022. pokazuje posvećenost francuske kompanije ka manjoj težini čak i kada prelazi u potpuno električnu budućnost. Cobee ne poriče da postoji rizik u udaljavanju od vrsta automobila koje kupci sada žele, ali sugeriše da bi to mogao biti veći problem ako taktiku ne promeni rano. ''Ako se držimo 'SUV kutija' do 2030. i otkrijemo da nema mušterija, to će biti teško sletanje... ne želite da budete poslednji koji će napustiti plesni podijum'', zaključuje Cobee u intervjuu za Auto Express.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže i Toyota Century SUV

 

toyota century suv.jpg

 

Japanski medji pišu da Toyota radi na SUV verziji luksuznog modela Century. Budući da interesovanje kupaca za SUV-ovima i dalje raste, jedan ovakav model i ne treba da čudi. Toyota bi Century SUV po nezvaničnim informacijama mogla da predstavi još ove godine.

U vesti se navodi da će Century SUV imati hibridni poognoski sistem sa 3.5 V6 motorom, uz kombinoivanu snagu od 354KS i 500 Nm obrtnog momenta. Što se dimenzija tiče, Century SUV će biti dugačak oko 5.200 mm, širok 1.950 mm i visok 1.750 mm, dok će težina iznositi 2.200 kg. U zavisnosti od verzije, cene će se kretati od 10 do 15 miliona jena (od 70.550 do 105.825 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koji polovni SUV-ovi su najpopularniji?

 

vw t 02.jpg

 

Prvo mesto zauzimaju VW Tiguan i Audi Q5, dok BMW ima tri modela u top 5 na lestvici popularnosti.

U 2022. nakon limuzina, bili su najpopularniji segment vozila među kupcima polovnih automobila na velikom internet ''sajmu'' AutoScoutu24. Govorimo o SUV-ovima, naravno. Na nemačkom tržištu najpopularniji su nemački modeli, pokazuju podaci AutoScouta24. Prva dva mesta zauzimaju VW Tiguan i Audi Q5, dok BMW ima tri modela u top 5 na lestvici popularnosti. Međutim, ljubitelji SUV-ova često moraju da dublje posegnu u džep za svojim vozilom iz snova: u proseku je polovni SUV prošle godine koštao 34.704 evra, što je 13% više nego 2021. godine. Inače, što se rasta cena tiče, polovni BMW X5 je skuplji za neverovatnih 26% nego godinu pre, a X3 i i X1 su čak nešto jeftiniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford najavio električni SUV za 21. mart

 

232118-ford ev suv01.jpg

 

Ford će lansirati više novih električnih modela, a jedan od njih je SUV čije ime za sada nije poznato. Očekuje se da će Ford iskoristiti svoje ''američko nasleđe i auru'' da bi povećao profitabilnost u Evropi, dok postepeno prelazi na ponudu potpuno električnih vozila. Napuštajući svoje male i srednje hatchback modele kao što su Fiesta i Focus, očekuje se da će se Ford fokusirati u Evropi na SUV vozila sa većom maržom, na krosovere i pick-up vozila.

 

Ford planira da lansira tri potpuno nova i potpuno električna automobila u Evropi u naredne dve godine.

''Koristimo priliku da se repozicioniramo'', rekao je Fordov šef marketinga u Nemačkoj Kristijan Vajngertner. ''Naši budući modeli su više američki i od 2030. svi će biti električni'', dodao je on. Za porodicu Mustang koristiće slogan ''Wild Performance'', dok će za manju Pumu, koja će 2023. godine takođe biti predstavljena u električnoj veziji, biti upotrebljavan slogan ''Urban Escape''. SUV modeli, kao što su Kuga i novi krosover srednje veličine, biće nuđeni uz moto ''Active Adventure'', dok će Ranger i Bronco stići uz slogan ''Ultimate Outdoor''.

 

Ford će uskoro prestati sa proizvodnjom Fieste, a fabrika u Kelnu će se fokusirati na proizvodnju dva potpuno električna automobila bazirana na MEB platformi VW grupe. Jedan od njih je i ovaj na tizer slici (njegova premijera se najavljuje za 21. mart), a biće najverovatnije dostupan u verzijama sa zadnjim i pogonom na sva četiri točka. Detalja o njemu za sada nema, ali se najavljuje kao ''buntovni, beskompromisni SUV... ponovo zamišljen za eru električnih vozila''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li se nazire kraj ofanzive SUV/Crossover-a?

 

229011-toyota rav4 gr05.jpg

 

Ako postoji faktor koji je doprineo tome da se automobilska industrija uspešno izbori s brojnim krizama u poslednje vreme, onda su to SUV/krosoveri. U većoj meri od svih ostalih karoserijskih konfiguracija, ova vozila su okupirala automobilski svet svojom popularnošću. SUV/krosoveri su zamajac rasta prihoda i pre svega profita proizvođača. Pitanje je da li će se ovaj trend nastaviti ili se neke pretnje nadvijaju nad ovim važnim automobilskim segmentom.

 

Svi žele SUV

Tokom 2021. na SUV/krosovere se odnosilo gotovo 42% ukupne globalne prodaje putničkih vozila, ne računajući laka komercijalna vozila. Kupci širom sveta su priuštili gotovo 31.9 miliona modela as povišenim klirensom, što je povećanje od 13% u poređenju sa podacima iz 2020. Ovaj porast je senzacionalan, posebno u poređenju sa ostalim segmentima od A do F. Primera radi, prodaja tradicionalnih automobila je povećana za 1%, a kamioneta za 3%. Razlozi ovakvog ''buma'' su dobro poznati: proširena ponuda koja uključuje male SUV/krosovere (A-SUV), kao i one luksuzne (F-SUV), a dostupan je i veći broj elektrifikovanih modela. Pored toga, SUV/krosoveri pružaju višu poziciju sedenja, koja pruža osećaj bolje bezbednosti, uz činjenicu da je lakše ući u ovakva vozila, kao i izaći iz njih, što dobro dođe starijim vozačima. Prošle godine, pokazuju preliminarni podaci, na SUV/krosovere se odnosilo 45% do 46% ukupne globalne prodaje putničkih automobila. Zabeležen je značajan porast u zemljama kao što su Indija, Nemačka, Velika Britanija, Meksiko, Indonezija, Turska, Malezija, Vijetnam, Južna Afrika, Tajland i Filipini. Međutim, potražnja je pala u SAD, drugom po veličini svetskom tržištu (-7%). U Kini je takođe zabeležen minus (-2%) na 10.4 miliona jedinica.

 

Pretnja

Ipak, taj rapidni rast može biti ugrožen striktnijom regulativom vezanom za zagađenje i težinu vozila. Bez obzira što su se SUV/krosoveri značajno popravili po pitanju štetne emisije, oni i dalje zahtevaju u proseku snažnije motore i generalno troše više goriva. Podaci JATO Dynamics-a u vezi sa potrošnjom pokazuju da se ona smanjila u svim SUV kategorijama (sem luksuzne) u Evropi od 2020. do 2021. Međutim, njihov ukupni prosek od 107.9 g/km CO2 je jasno viši u odnosu na gradske, male, kompaktne, pa čak i modele D segmenta, koji beleže emisiju ugljen-dioksida od 76.9, 97.7, 97.6, odnosno 100.8 g/km. Ukoliko ovaj jaz nastavi da egzistira, za očekivati je da vlade u regionima poput evropskog, započnu penalizaciju SUV/krosovera, i to ne samo iz razloga prekomerne emisije, već i gabarita. SUV/krosoveri su poslovično veći od svojih konvencionalnih ekvivalenata. Primera radi, na Starom kontinentu su SUV/krosoveri iz B segmenta u proseku 27% teži od svojih hečbek pandana. U SAD, prosečan SUV/krosover je 22% teži od odgovarajuće limuzine.

 

Povećanje poreza na SUV/krosovere bi sigurno uticalo na potražnju i postalo ozbiljna pretnja profitabilnosti proizvođača, koji zarađuju više nego ikada ranije zahvaljujući mogućnosti da se izbore sa nestašicom poluprovodnika, na prioritetno mesto stavljajući SUV/krosovere i električne automobile, koji se mogu lakše prodati. U ovoj svojevrsnoj ''kvaci 22'', SUV/krosoveri su dali (i daju) veliki doprinos investicijama koje se zahtevaju od proizvođača automobila, u iskoraku od motora s unutrašnjim sagorevanjem, odnosno prebacivanju na čisto električni pogon. Brojni elektrifikacioni planovi koje su kompanije najavile u Evropi, SAD i Aziji, ne mogu se sprovesti bez toka novca koji generišu benzinski i dizel SUV/krosoveri. Međutim, da li će vlasti biti svesne ovog ključnog faktora kada započnu diskusije u vezi sa potencijalnim zabranama i dodatnom oporezivanju težih vozila?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

carwow.jpg CarWOW: Hyundai Tucson, Honda HR-V, Nissan Qashqai & Kia Sportage

 

Koja od ova 4 porodična SUV-a je najbolji?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem kako su Hondu HRV ubacili u ovaj uporedni test, jer je ona SUV B segmenta, a svi sa testa ostali pripadaju SUV C klasi.

Za mene, ovde je pobednik Nissan QQ, a ne Sportage, ali, ko sam ja :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai Mufasa Adventure

 

hyundai mufasa 05.jpg

 

Hyundai će kasnije ove godine u Kini početi da prodaje novi SUV model koji je nazvao Mufasa (po liku iz Diznijevog crtanog filma Kralj lavova). Kao najava za budući serijski model služi ovaj Hyundai Mufasa Adventure, koji odlikuje agresivniji nastup, sa velikim točkovima i off-road gumama, proširenjima blatobrana, zatamnjenim staklima i krovnim prtljažnikom.

 

hyundai mufasa 04.jpg

 

Najavljeni serijski model je vozilo sa pet sedišta, dužine 4.475 mm, širine 1.850 mm i visine 1.685 mm, dok je međuosovinsko rastojanje 2.680 mm.

 

hyundai mufasa adventure 03.jpg

 

U unutrašnjosti će se naći multifunkcionalni volan, kao i veliki izduženi displej koji kombinuje virtuelnu instrument tablu i ekran osetljiv na dodir infotainment sistema.

 

hyundai mufasa 02.jpg

 

Za sada je poznato da će serijski model pokretati 2.0 benzinski motor sa 160 konja.

 

hyundai mufasa 01.jpg

 

Ovaj 1.910 kg teški SUV će moći da postigne najveću brzinu od 187 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen kreće u električnu ofanzivu sa tri nova SUV/Crossover-a

 

Volkswagen id6 07.jpg

 

Volkswagen ID porodica električnih automobila će se proširiti s tri SUV/krosovera do 2028. od gradskog modela, preko srednje pozicioniranog modela do luksuzne perjanice.

 

Nemačka kompanija se priprema za lansiranje tri nova SUV-a, kao deo revidirane ID strategije, koju je nedavno implementirao novi šef marke, Tomas Šefer. Novi električni SUV/krosover modeli imaju za cilj da prošire uticaj nemačkog proizvođača u tri najveća globalna tržišna segmenta, sudeći po izvorima iz Volkswagenovog sedišta u Volfsburgu, uključujući kompaktni model s prednjim pogonom, kreiran kao električna alternativa T-Crossu, kao i model srednje veličine, kao električna varijanta Tiguana. Vodeći primerak u dotičnom trilingu je SUV/krosover namenjen premium tržištu, koji potiče iz Volkswagenovog Trinity projekta. Opisan kao ''tehnološka demonstracija'' sposobnosti Volkswagenovog električnog pogonskog sklopa i softvera, plan je da zauzme poziciju između postojećih Tiguana i Touarega, s varijantama s jednim elektromotorom koji pogoni zadnje točkove, odnosno s tandemom elektromotora i pogonom na sve točkove.

 

Predviđena da bude lansirana 2028. ID SUV perjanica je bazirana na Volkswagenovoj SSP arhitekturi, novoj strukturi za električne automobile, inicijalno kreiranoj pod Šeferovim prethodnikom, Ralfom Brandšteterom. Među naprednim detaljima koji će biti implementirani u SSP je novi 800-voltni sistem, koji će VW-ovoj novoj električnoj perjanici omogućiti podršku 350-kilovatnom brzom punjenju, kao i bi-direkcionoj funkciji punjenja pri višim kapacitetima od onih kojima raspolažu današnji ID modeli. Takođe je planirano da SSP dobije Volkswagenovu novu unifikovanu baterijsku tehnologiju. S ciljem da pojednostavi dizajn paketa baterija u svim budućim najprodavanijim elektromobilima u okviru Volkswagen grupacije, uvedena je prizmatična forma baterijskih ćelija, ali se tvrdi da može da podrži brojne različite hemije. To podrazumeva litijum-gvožđe-fosfatne ćelije, koje nalazimo u Teslinim ulaznim modelima, koje i jesu predviđene za priuštivije primerke, kao i nikl-kobalt-manganske ćelije s visokim udelom nikla za premijum orijentisane modele.

 

Mada je tek na početku mandata, Šefer je zacrtao slične razvojne ciljeve za novi Trinity SUV, kao i za limuzinu, prvobitni karoserijski stil planiran za Trinity projekat, koji je predložio Brandšteter 2021. Ono što je takođe bilo predviđeno je autonomija od 700 kilometara, nivo 4 autonomne vožnje i softverski paket koji će omogućiti kupcima da priušte nove karakteristike i unaprede svoje vozilo putem 5G konektivnosti. Misterija okružuje dizajn Volkswagenove buduće električne perjanice, mada bi mogao da preuzme ulogu ID.6 dugačkog gotovo pet metara, koji se prodaje na kineskom tržištu i u ponudi je sa sedam sedišta. U prodaji je od 2021. To bi ga pozicioniralo u segment velikih SUV/krosovera, sličnih dimenzija kao što su benzinski pogonjeni Kia Sorento i Mazda CX-8. Proizvođen u okviru Volkswagenovog zajedničkog poduhvata s kineskim partnerima FAW i SAIC, ID.6 je baziran na aktuelnoj MEB platformi za električne automobile, dolazi s dva elektromotora, pogonom na sve točkove i kombinovanom izlaznom snagom od 225 kW. Poseduje litijum-jonsku bateriju od 82 kWh, koja omogućava domet do 450 kilometara po prilično popustljivom CLTC testnom ciklusu koji se primenjuje u Kini.

 

Ipak, pre nego što se revidirani Trinity projekat ostvari, Volkswagen planira da lansira novi ulazni SUV/krosover, pozicioniran kao električna alternativa T-Crossu. Udružen sa predstojećim ulaznim, električnim SUV/krosoverom Škode, pozicioniranim ispod Enyaqa, kao i Seatovim, još uvek nepoznatim pandanom što se imena tiče, biće najpristupačniji među budućim Volkswagenovim ID SUV modelima, a lansiranje bi trebalo da bude obavljeno 2026. Koketira se s nazivom ID.2X. Kao i kod ID.2 hečbeka koji je Volkswagen u formi koncepta obelodanio prošlog meseca, kompaktni SUV će biti ponuđen isključivo s jednim motorom i pogonom na prednje točkove. Izvori iz fabrike kažu da je takođe planirano da usvoji Volkswagenovu tehnologiju objedinjenih ćelijskih baterija s litijum-gvožđe-fosfatnom hemijom.

Prvi od Volkswagenovih novih električnih SUV/krosovera, međutim, biće ono što insajderi u kompaniji nazivaju električnim Tiguanom. Opisan kao automobil koji se može pohvaliti tradicionalnijim i uspravnijim spoljašnjim dizajnom od ID.4 i ID.5, provizorno se planira da bude uveden 2025. godine.

 

I ponovo tajnost okružuje novi model, iako se očekuje da će ponuditi izbor u vidu pogona na zadnje točkove s jednim motorom i pogona na sve točkove s dva motora, zajedno sa standardnim unutrašnjim rasporedom s pet sedišta i opcionim sa sedam sedišta. Osnova za Volkswagenov predstojeći električni SUV srednje veličine je nova MEB Plus platforma, dodatno razvijena verzija današnje MEB arhitekture.

''MEB još uvek ima mnogo potencijala. Naš cilj je da podignemo platformu na viši nivo. Da bismo to postigli, značajno ulažemo u njeno unapređenje. S MEB Plus varijantom, bićemo u odličnoj poziciji u godinama koje dolaze.'' Među ključnim razvojima planiranim za MEB Plus platformu je usvajanje unifikovane ćelijske tehnologije, za koju je Volkswagen potvrdio da je predviđena za uvođenje 2025. To sugeriše da električni Tiguan neće biti lansiran pre sredine decenije.

 

U okviru nedavne prezentacije, nemački proizvođač automobila rekao je da će MEB Plus platforma omogućiti veće brzine punjenja i duži domet od onih koje danas postižu MEB modeli. Ovo ukazuje da će novi SUV model napredovati iznad kapaciteta punjenja od 170 kW i dometa od 522 kilometara, koliko nudi ID.4 Pro SUV u kombinaciji s baterijom od 77 kWh (upotrebljivi kapacitet). Iako je bilo nagoveštaja da bi električni Tiguan mogao da zameni ID.4 i ID.5, Šefer to demantuje, ukazujući da će ova tri modela koegzistirati jedan pored drugog u proširenoj Volkswagenovoj ponudi. ''Ovo je najveći segment vozila na svetu, koji je takođe dom našeg popularnog Tiguana. Novi model može da dopuni naše ID.4 i ID.5'', kaže on. Znak koliko su uznapredovali Volkswagenovi planovi vezani za električni Tiguan je potvrda da će se proizvoditi zajedno s nedavno modifikovanim ID.3 u Nemačkoj.

 

U pripremi za ovaj dolazak, Volkswagen ulaže 460 miliona evra u transformaciju i opremanje svog proizvodnog sedišta u Volfsburgu, a planirano je da radovi budu završeni do kraja 2025. Govoreći o planovima, Šefer je rekao: ''Blisko sarađujemo sa radničkim savetom u cilju da dovedemo još jedan električni model baziran na MEB Plus platformi u Volfsburg. Ovo će biti model velikog obima u segmentu SUV/krosovera.'' Predviđeno je da Volkswagenova tri nova SUV/krosovera nadograde uspeh postojećih ID.4 i ID.5, gde bi oba trebalo da dobiju moćniji električni pogon u narednim mesecima, pre nego što prođu kroz restilizaciju i dobiju savremenije digitalne funkcije u Evropi u početkom 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Pathfinder concept

 

233538-Nissan Pathfinder 05.jpg

 

Prvi put predstavljen 1985. godine, Nissanov porodični i tehnološki inovativan Pathfinder sa pogonom na sva četiri točka postao je ikona među SUV-ovima. Nissan Pathfinder concept, dizajniran imajući na umu kinesko tržište, nastavlja legendu. Nissan Pathfinder concept najavljuje novi SUV sa SUS pogonom za Kinu koji nimalo ne liči na severnoamerički Pathfinder i biće lokalno proizveden od strane Dongfeng-Nissana.

 

233539-Nissan Pathfinder 04.jpg

 

Kombinujući kinesku modernu estetiku sa suštinskom Nissanovom, Pathfinder concept je dizajniran da se uklopi u životni stil aktivnih potrošača.

 

233540-Nissan Pathfinder 03.jpg

 

Bilo da osvajate divljinu ili se krećete po urbanom pejzažu, čini savršenog partnera za avanturu.

 

Nissan Pathfinder 02.jpg

 

Nissan Pathfinder concept ima potpuno redizajnirani eksterijer i unutrašnjost spreman za avanturu koja, sa tri reda sedišta (2+2+3 raspored), pruža dovoljno prostora za veće porodice. Ultraširoki ekran u kabini i head-up displej pružaju obilje informacija.

 

233541-Nissan Pathfinder 01.jpg

 

Oprema kombinuje crno-bele kožne presvlake sa zlatnim akcentima po celoj kabini. Ostali detalji uključuju komande osetljive na dodir na volanu, visoko postavljenu centralnu konzolu i odvojene kontrole klime za putnike pozadi. Nissan za sada nije objavio detalje o platformi novog Pathfinder concepta, koji bi mogao da koristi CMF-CD arhitekturu Nissana X-Trail-a ili stariju D platformu Pathfindera američke specifikacije. Kineski mediji navode da bi serijska verzija mogla da koristi 2.0 benzinski turbo motor uparen sa automatskim menjačem, najverovatnije sa opcijom pogona na sva četiri točka.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...