Jump to content
FAS Goran
neshaoct

SUV prvi put u istoriji najprodavaniji segment novih auta u Evropi

Recommended Posts

Volkswagen izabrao imena za svoje nove SUV modele

 

vw nivus 02.jpg

 

Volkswagen će tokom 2020. predstaviti 34 nova ili redizajnirana modela, a među njima biće deset krosovera i SUV-ova. Jedan od njih je već najavljen pod imenom Nivus, a na startu će biti u prodaji samo u Brazilu, dok u Evropu stiže 2021. godine. Što se ostalih tiče, VW je tek odabrao imena za njih, a baziraće se na već pokrenutoj ''T'' porodici u kojoj su T-Roc i T-Cross. Tako bi Nivus u Evropi mogao da se zove T-Sport, dok bi model koji je u Severnoj Americi poznat kao Atlas, na starom kontinentu mogao da postane T-Coupe. Pominje se još jedno ime T-Go, verovatno rezervisano za neki manji model poput koncepta iz 2012 Taiguna.

U svakom slučaju, VW će nove krosovere bazirati na MQB platformi, a u ponudi će biti modeli veličine od najmanjih modela kao što je Polo, pa do ''gigantskih'' sedmoseda dužine preko 5 metara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autogefuhl.jpg Autogefuhl video: Porsche Macan, Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q5 i Volvo XC60

 

Bogami, tri ipo sata, a niko neće biti ubijen, nema specijalnih efekata :D već samo priča o nabrojanim modelima automobila.

Radi lakšeg snalaženja:

01:57 Porsche Macan
34:29 Mercedes GLC
1:19:01 BMW X3
1:54:44 Audi A5
2:28:24 Volvo XC60
3:16:25 Zaključak

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche u 2019. u Americi prodao duplo više SUV-ova nego sportskih automobila

 

porsche-cayenne-coupe 01.jpg

 

U godini koja je iza nas, nemački proizvođač prodao je u SAD-u dvostruko više SUV vozila nego sportskih automobila. Mnogi su svojevremeno kritikovali Porscheov ulazak na tržište SUV vozila, ali se iz godine u godinu potvrđuje da je ta odluka bila pun pogodak, prenosi B92. Tako je bilo i u 2019. godini u kojoj je proizvođač iz Štutgarta na američkom tržištu prodao 19.001 primerak SUV modela Cayenne, što je rast od gotovo 100% u odnosu na 2018. I drugi SUV model Macan, ostvario je dobar prodajni rezultata (22.667 jedinica), istina uz blagi pad prodaje na godišnjem nivou. Ukupna prodaja Porscheovih SUV vozila u 2019. na američkom tržištu iznosila je 41.688 primeraka, što je više nego duplo u odnosu na broj isporučenih sportskih automobila (19.900), uključujući tu i sportsku limuzinu Panamera. Inače, Porsche je u Sjedinjenim Državama u 2019. isporučio 61.568 vozila uz rast od 7.6% na godišnjem nivou.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljena Kia SUV Concept

 

Kia je sa par zvaničnih crteža najavila novi koncept koji će premijeru imati početkom sledećeg meseca.

 

200088-kia suv koncept02.jpg

 

Tačnije, u pitanju je SUV Concept koji će prvi videti posetoci sajma 2020 Auto Expo koji će se od 5. do 12. februara održati u Nju Delhiju.

 

kia suv koncept01.jpg

 

Odmah treba napomenuti da u drugoj polovini godine na indijsko tržište stiže i njegova serijska verzija, i to najverovatnije kao Kia Sonet.

Kia Sonet će koristiti istu platformu kao i Hyundai Venue (s tim što će Sonet biti nešto kraći i sa kraćim međuosovinskim rastojanjem), a trebalo bi da dobije i njegove motore i menjače. To između ostalog podrazumeva 1,0 litarski turbo benzinac sa 120KS i 1,5 litarski turbo-dizelaš koji razvija 115KS. Od menjača se pominju 6-stepeni manuelni i 7-stepeni automatik sa dvostrukim kvačilom. Unutrašnjost bi trebalo da bude (bar delimično) u stilu Kije Seltos i Hyundaija Venue, što znači da će dobiti infotainment sistem sa ekranom osetljivim na dodir, automatski klima uređaj, bežično punjenje, sedišta sa grejanjem i ventilacijom...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen mali Nissan SUV

 

nissan b suv.jpg

 

Nissan je potvrdio da će na predstojećem sajmu automobila u Nju Delhiju (početkom februara) prikazati i svoj novi mali SUV model. U pitanju je SUV koji neće biti duži od 4 metra i kojim će japanski proizvođač konkurisati modelima kao što su Hyundai Venue, Maruti Vitara Brezza, Tata Nexon, Ford EcoSport, Mahindra XUV300 ali i budući Renault HBC i Kia Sonet. Očekuje se da će novi mali Nissan biti baziran na CMF-A+ platformi i da će brojne komponente deliti sa već najavljenim malim Renaultovim SUV modelom poznatim pod kodnom oznakom HBC. To podrazumeva i 1.0 trocilindrični turbo benzinac i 5-stepeni manuelni ili opcioni CVT menjač Prodaja novog Nissana će startovati još tokom ove godine, ali više detalja tek sledi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen planira veliko ulaganje u proizvodnju SUV-ova u Argentini

 

180208-vw tharu 11.jpg

 

Volkswagen je objavio da će investirati oko 800 miliona dolara u Argentini, pri čemu će veliki deo iznosa usmeriti u razvoj i proizvodnju sportskih terenaca (SUV) za latinoameričko tržište. Oko 650 miliona dolara biće uloženo u VW-ovu fabriku nedaleko od Buenos Airesa, u gradu Pachecou, u kojoj će se proizvoditi model Tarek. Preostalih 150 miliona dolara VW će investirati u proizvodnju menjača u fabrici u Kordobi u centralnom delu Argentine. Njih će proizvoditi za plasman na evropskom tržištu. Vest o novim investicijama je objavljena nakon sastanka u Berlinu argentinskog predsednika Alberta Fernandeza sa članom izvršnog odbora VW-a Andreasom Tostmannom i šefom VW-ovog latinoameričke filijale Pablom di Sijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus u Evropi prodao već više od 250.000 hibridnih SUV-ova

 

lexus europe.jpg

 

Krajem februara 2020. godine, Lexus je premašio brojku od 250.000 prodatih hibridnih SUV modela u Evropi, a sada SUV/crossover modeli čine glavnu prodaju Lexusa. Krajem februara ove godine količina prodatih Lexusovih hibridnih SUV-ova u Evropi je premašila brojku od 250.000 primeraka, a ona predstavlja ukupnu prodaju od uvođenja modela RX 400h 2005. godine. Lexus je bio pionir u automobilskoj industriji predstavivši originalni model RX 1998. godine, a koji je odlično usvojio koncept luksuznog SUV vozila. Kada je predstavljen model RX 400h, bio je to prvi luksuzni hibridni SUV na svetu, a tokom godina je Lexus predstavljao sve više i više modela, ali i usavršavao tehnologiju, pa se ubrzavala i prodaja ovakvih modela. Pošto je najduže u ponudi, model Lexus RX čini više od polovine prodatih primeraka, tačnije 127.203 vozila, a u najnovijoj, četvrtoj generaciji, RX ima u ponudi i model RX L koji nudi sedam sedišta. Model Lexus NX predstavlja srednji segment, a od predstavljanja 2014. godine hibridna verzija je prodata u 101.137 primeraka. Najbolji rezultat ima i najnoviji model UX koji je predstavljen 2019. godine i već je prodat 22.171 primerak i time je postao najprodavaniji Lexus model.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW doneo odluku koja će obradovati ljubitelje klasičnih automobila

 

vw tiguan 1.jpg

 

Volkswagenu je konačno dosta. Ali samo kada su u pitanju crossoveri i SUV model, i tek nakon što su lansirali u crossover izdanju sve što se može lansirati, bilo da govorimo o veličini, broju sedišta ili tipu krova. Poslednjih nekoliko godina Volkswagen je ponudu crossovera toliko proširio da ni najveći poklonici marke više ne znaju šta se sve nudi širom sveta. Sada se konačno vidi kraj.

 

Tako bar tvrdi Frank Welch, Volkswagenov šef odeljenja za istraživanje i razvoj koji je britanskom Autocaru priznao da su blizu količini modela SUV-ova koja im treba. ''Ne mislim da je rast SUV-ova gotov, ali nama je dosta. Nije nam potrebno još deset modela. Moramo da pazimo. Moramo imati gamu koja je efikasna u količini prodaje. Ako imamo previše modela i svaki ima prodaju 30.000 ili 40.000 primeraka godišnje, nećemo zaraditi novac'', objašnjava Welch. Volkswagen ima trenutno u ponudi oko 30 modela, a prema rečima Volkswagenovog šefa razvoja pojedini modeli će se postepeno ukidati. Za sada znamo da su na listi za odstrel Sharan i manji Touran, a ostali kandidati su javnosti nepoznati. U svakom slučaju, gama u budućnosti sasvim sigurno neće rasti, bar ne značajno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže Mazda CX-50?

 

mazda cx.jpg

 

Pojavile su se informacije oko još jedne nove Mazde, a ovoga puta je reč o navodnom modelu CX-50, koji bi standardno mogao da dolazi sa zadnjim pogonom, ali i da ima i opciju motora sa 6 cilindara. Nakon što smo već pisali o novoj generaciji Mazde6 koja bi mogla da dolazi sa 6-cilindričnim Skyactiv-X motorom i zadnjim pogonom, izgleda da bi slično moglo da se desi s još jednim novim modelom, coupe SUV-om CX-50. Takav SUV sa 6-cilindričnim motorom i 48V blagom hibridnom tehnologijom bi mogao da pomrsi račune određenoj konkurenciji, posebno na zapadnim tržištima, a ujedno bi to mogao da bude i automobil prilično zabavan za vožnju.

 

Mazda CX-50 bi bila za klasu više od već dobro poznatog i uspešnog modela CX-30, a koji spadaju u coupe verzije zbog dizajna padajućeg krova i zadnjeg dela vozila. Doduše, ne smemo zaboraviti da je druga generacija modela CX-5 predstavljena 2017. godine, pa je pitanje šta će biti s tim modelom. Mazda već sada ima 4 SUV modela u ponudi: CX-3, CX-30, CX-5 i električni model MX-30 (ne treba zaboraviti ni CX-4 koji se nudi samo u Kini), pa bi predstavljanje još jednog modela slične veličine mogao da bude problem. Ali sigurni smo da u Mazdi već imaju rešenja za ovakve probleme. Po svemu sudeći, nova Mazda CX-50 neće biti predstavljena pre 2022. godine, s početkom prodaje krajem te ili početkom 2023. godine, a sve zavisi od predstavljanja nove Mazde6, jer bi novi coupe SUV trebalo da bude predstavljen 6 meseci nakon limuzine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai 45 Electric - sve više nalik konceptu

 

hyundai 45.jpg

 

Potpuno električni Hyundai SUV sa oznakom 45 stigao je do sledeće, možda i najuzbudljivije, faze testiranja na Nurburgringu. Koncept predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu prošle godine ne samo da je u potpunosti zaživeo, već i polako skida kamuflažu i pokazuje se u punom svetlu.

 

Hyundai-45 02.jpg

 

Kao što vidite, model koji se testira poprilično liči na Hiundai 45 Concept, iako se čini da proizvod izgleda manje ''dramatično'' od koncepta zahvaljujući kompaktnijim staklenim površinama. Novi detalji koji su otkriveni skidanjem dela kamuflaže uključuju na primer skrivene ručke za vrata ''na iskakanje'', elegantnu sitnicu karakterističnu za neke premijum automobile u ovom segmentu. Takođe smo dobili bolji pogled na prednja svetla, mada nismo sigurni da će ona izgledati ovako i u proizvodnoj liniji, ili su samo privremena. Bilo bi lepo kada bi Hyundai 45 usvojio koncept moćnih LED svetala podeljenih u piksele. Zadnja svetla su očigledno jednostavna i ostaje nada da će i ona dobiti inspiraciju iz dizajnerski naprednijeg prototipa. Test vozilo je dolazi sa novim aero rashladnim kočnicama, te pneumaticima i točkovima koji izgledaju gotovo identično onima koje su predstavljene u Frankfurtu. To nas ohrabruje da očekujemo mnoge moćne i estetski lepe inovacije od proizvodnog modela Hyundai 45.

 

Hyundai-45 03.jpg

 

Poznat i kao NE EV, Hyundai 45 zasnovan je na posebnoj platformi pod imenom Electric-Global Modular Platform (E-GMP), koju deli sa predstojećom električnim limuzinom Prophecy. Iako još uvek nisu dostupne specifikacije pogonskog sklopa, očekuje se da Hyundai 45 dobije dva električna motora za mogućnost električnog pogona na sva 4 točka (eAWD). Manji će pokretati prednju osovinu, dok će veći elektromotor smešten u zadnjem delu pokretati zadnje točkove. Hyundai 45 bi mogao da debituje već u januaru 2021. godine, kao komforniji, elegantniji i performantniji kompaktni krosover od Kone Electric koja je trenutno u ponudi i beleži vrlo dobre rezultate. 

 

preuzeto sa - vrelegume.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chevrolet najavio novi SUV

 

chevrolet suv.jpg

 

General Motors uvodi novi model u SUV liniju marke Chevrolet. U kineskim proizvodnim pogonima joint-venture kompanije SAIC-GM-Wuling počinje proizvodnja kompaktnog Chevroleta, crossovera još uvek nepoznatog imena, s radnom oznakom CN180S. Ono što je izvesno jeste da je reč o rebrendiranom Baojunu 510, što znači da je Chevrolet drugi put uvodi kineskog klona u svoju paletu, nakon što je Baojun 530 poslužio za nastanak nove generacije Chevrolet Captive.

 

GM ima velike ambicije sa novim modelom: Kompaktni Chevrolet SUV bi trebalo da se nađe u prodaji početkom leta u Južnoj Americi, a u budućnosti i na automobilskim tržištima Meksika, Bliskog Istoka, verovatno i Rusije i zemalja bivšeg SSSR-a. Prema podacima koje su automobilski stručnjaci uspeli da saznaju, novi model neće imati nikakve razlike u odnosu na originalni Baojun 510, osim ugradnje logotipa marke Chevrolet, kao i modifikovane rešetke hladnjaka. A Baojun 510 je SUV dužine 4220 mm, širine 1740 mm i visine 1605 mm, s međuosovinskim rastojanjem od 2550 mm.

 

Još je nepoznato koji pogonski agregat će koristiti novi model, a u igri su 1.5 atmosferski (112 KS) i 1.2 turbobenzinac (117 KS), upareni sa 6-stepenim manuelnim ili automatskim menjačem. Pogon je na prednje točkove. Da bi mogao da nastupi u inostranstvu Chevroletov model će morati da bude bolje opremljen od kineskog originala, što znači da će deo serijske opreme činiti ESP, četiri vazdušna jastuka, kontrola pritiska u gumama, a čemu treba dodati već standardne elemente - multimedijalni sistem sa ekranom osetljivim na dodir, multifunkcionalni upravljač, klima uređaj, 16-inčne aluminijumske felne.

Cena novog krossovera još nije saopštena, ali kao refernca može da posluži osnovna konfiguracija Baojuna 510 koja na kineskom tržištu košta manje od 8.000 evra!

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia priprema novi SUV sa sedam sedišta

 

dacia suv 032.jpg

 

Iako je ambiciozno predstavljen, van Dacia Lodgy nije ispunio očekivanja šefova rumunskog proizvođača i njihovih francuskih vlasnika. Razlog je pre svega činjenica da su se u međuvremenu promenili zahtevi kupaca koji su zavoleli SUV modele naštetu klasičnih jednovolumena. Dokaz za ovu tvrdnju je prošlogodišnja prodaja Dacije u Francuskoj: Lodgy je pronašao put do svega 6.627 kupaca, dok ih je skoro 50.000 odabralo SUV Dacia Duster. Paradoksalno: Lodgyjev prethodnik, putnička verzija Dacia Logan MCV (2007-2012), koja se još proizvodi kao Lada Largus, u 2019. je u Rusiji prodata u 43.123 primeraka. Zato Dacia priprema naslednika Lodgy-ja koji bi na tržište trebalo da dođe naredne godine. Francuski portal L'Argus je objavio nešto više informacija o novom modelu radne oznake RJI.

 

dacia suv 01.jpg

 

Buduća Dacia biće postavljena na CMF-B platformu Alijanse Renault-Nissan, koju će deliti sa Renault Cliom pete generacije i novim Renault Capturom. Ipak, rumunski model biće ''rastegnut'' na 4.5 metra kako bi u top-verziji mogao da primi sedam sedišta. U odnosu na Lodgy, izgled će biti mnogo agresivniji, preciznije SUV-ovski. Automobil će biti opremljen motorima koji će biti instalirani i u modele Dacia Logan i Dacia Sandero treće generacije. To znači da će se u paleti naći 1.0 3-cilindraš i 1.3 TCe turbobenzinac sa 4 cilindra, kao i nezaobilazni 1.5 dCi turbodizelaš.

Najavljuje se da će novi model Dacije zadržati cenu Lodgy-ja koja počinje na 14 hiljada evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen novi Hyundai Santa Fe

 

203407-hyundai santa fe 2020.jpg

 

Novi Santa Fe nastao je na novoj platformi, a nudiće se i u kombinaciji sa plug-in hibridnom pogonskom opcijom. Četiri godine nakon predstavljanja poslednje generacije svog najvećeg SUV-a za kupce u evropskim zemljama u Hyundaiju su pripremili novi Santa Fe za koji skromno kažu da je temeljno redizajnirani model četvrte generacije, ali se čini da su u južnokorejskoj automobilskoj kompaniji ipak otišli korak dalje, jer je Santa Fe zasnovan na novoj platformi, što i nije uobičajeno u slučaju osvežavanja postojećeg modela.

Kako god, na prvoj zvaničnoj fotografiji Hyundai je otkrio samo ''lice'' novog Santa Fea na kome se ističu zanimljivo dizajnirana kućišta dnevnih LED svetala, a sa novom platformom SUV će se ponuditi uz više pogonskih opcija među kojima će ovoga puta biti i plug-in hibridne verzije. U Hyundaiju ističu da nova platforma Santa Fe čini sigurnijim i upravljivijim, a prvi primerci u evropske prodajne salone će stići u septembru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mini priprema dva nova SUV modela

 

mimi suv1.jpg

 

I u Miniju planiraju da svoju ponudu prošire novim SUV/crossoverima, a po pisanju britanskih medija u planu su im dva takva modela.

Jedan od njih će biti električni crossover sa 5 vrata koji će nastati u saradnji sa kineskom kompanijom Great Wall Motors, uz informaciju da će se i njegova proizvodnja odvijati u Kini. Automobil će se bazirati na novoj platformi a dobiće i nove SVolt baterije. Zanimljvo da bi ovaj crossover navodno mogao da ponese dobro poznato ime Paceman koje je Mini već koristio. Što se tiče drugog noviteta, taj bi po nekim izvorima trebalo da se zove Traveller i biće veći od trenutno najvećeg modela Countryman. Navodno će biti veličine BMW-a X3 i biće napravljen na CLAR platformi. Novi Traveller se očekuje tokom 2024. godine, a pored električne nudiće se i u konvencionalnim verzijama sa SUS motorima.

 

Mini inače planira i novu, četvrtu generaciju standardnog hatchbacka, i to za kraj 2022. godine. Automobil će biti nešto manji nego sadašnji model, ali će nuditi istu prostranost.

 

mini hatch1.jpg

 

Osim toga, u gami će se naći široka paleta pogonskih agregata, uključujući i benzinac sa 48V mild hybrid tehnologijom. Očekuje se i elekrična verzija, ali sa većim baterijama i dužom autonomijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lexus zaštitio naziv LBX

 

202511-toyota y 01.jpg

 

Nakon što je Lexus nedavno zaštitio naziv RZ 450e (po svemu sudeći za novi električni crossover), ova japanska luksuzna marka je sada u Evropi zaštitila još jednu oznaku, i to LBX. Mada za sada nema zvanične potvrde, neki izvori pretpostavljaju da je u pitanju oznaka za novi Lexusov koncept automobil, dok će serijski model po svemu sudeći nositi naziv Lexus BX. Špekulacije kažu da će BX u stvari biti Lexusova verzija nedavno predstavljene Toyote Yaris Cross (na slici), što znači da će zauzeti mesto ispod sadašnjeg Lexusa UX.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peugeot bi mogao da model 108 zameni malim krosoverom

 

Peugeot 108.jpg

 

Automobili koji pripadaju takozvanom ''A'' segmentu poslednjih godina gube na popularnosti, pa je tako Škoda početkom septembra najavila da ukida model Citigo. Slična sudbina mogla bi da zadesi i Peugeot 108, koji se zajedno sa sestrinskim modelima Citroenom C1 i Toyotom Aygo proizvodi u Češkoj. Kada se uskoro aktuelni model, koji je predstavljen 2014, povuče iz proizvodnje, njegovo mesto bi mogao da zauzme mali krosover sa oznakom 1008. Novi model bi u gami francuske kompanije zauzeo poziciju ispod Peugeota 2008, a koristio bi CMP mehaničku pllatformu i paletu benzinskih PureTech motora, dok bi osnovna verzija imala 75 KS. Dizelaši ne bi bili u ponudi, ali bi svakako bilo mesta za verziju na struju, koja bi poput modela e-2008 imala elektromotor sa 136 KS i pogonsku bateriju kapaciteta 50 kWh. Autonomija u vožnji bi iznosila 310 km. Ukoliko se ove najave pokažu tačnim, Peugeot 1008 bi trebalo da stigne na tržište krajem 2021. ili početkom 2022. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen Genesis GV70

 

genesis gv70 2021 02.jpg

 

Genesis je objavio prve slike GV70, drugog SUV automobila, koji se trenutno prikazuje u Koreji sa crno-belim maskirnim omotom. Za GV70 znamo više od godinu dana, ali ovo je prvi put da ga detaljno možemo videti. Ove fotografije otkrivaju da će GV70 biti primetno manji od trenutnog Genesis GV80, a istovremeno će imati i malo elegantniji dizajn.

 

genesis gv70 2021 01.jpg

 

Genesis je upotrebio svoj dizajnerski DNK ''Athletic Elegance'' u SUV-u. Ovo je posebno očigledno na prednjem kraju gde GV70 ima slične četvorougle farove kao i drugi noviji Genesis modeli poput novih G70, G80 i G90. Pored toga, tu je istaknuta crna rešetka i par velikih usisnika za vazduh. Posebno je zanimljiv bočni profil SUV-a. Jasno se odlikuje kraćim međuosovinskim rastojanjem od GV80 i ima debele C stubove i male bočne prozore između C stubova i D stubova. Krovna linija se takođe agresivno sužava do strmo nagnutog zadnjeg stakla.

''Oduševljeni smo što delimo ovaj rani pregled našeg drugog SUV-a, Genesis GV70'', rekao je proizvođač automobila objavljivanjem ovih slika. Genesis još uvek nije objavio kada će GV70 biti zvanično predstavljen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda razvija SUV u stajlingu NSX-a

 

183361-acura suv.jpg

 

Honda je svoje ime izgradila na proizvodnji pouzdanih, priuštivih i efikasnih automobila, pre svega sedana i hečbeka, tako da nije imala problema pri tranziciji imidža na mnogo širu gamu. Današnji kupci gravitiraju ka većim vozilima, što za posledicu ima slabljenje prodaje Hondinih aduta kao što su Civic i Accord. Da bi proširila ponudu većih modela, a samim tim povećala prodaju, japanska marka bi mogla da sjedini izgled NSX-a sa karoserijskim atributima današnjih SUV/krosovera.

 

Kako pišu Vrele Gume, japanski mediji su izvestili da Honda razume potrebu da u ponudu uvrsti sportski SUV u stilu Porsche Cayenne Coupea, a to bi mogla da ostvari uz pomoć NSX stajlinga. Po izveštaju, ovaj projekat je još uvek u konceptualnoj fazi što znači da ne mora nužno biti materijalizovan u stvarnosti. Međutim, ono što ide u prilog čitave priče je spominjanje benzinskog motora i zadnjeg elektromotora, što je postavka slična onoj u kojoj uživa NSX.

 

Hondin superautomobil koristi 3.5 V6 twin-turbo s tri elektromotora, što u totalu isporučuje 580 konja i 645 Nm, obezbeđuje sprint do stotke za 3.6 sekundi i maksimalnu brzinu od 307 km/h. Ovolika količina snage u jednom stilski izražajnom SUV-u, ili makar približna, u svakom slučaju bi izazvala pažnju automobilske publike. ''NSX'' SUV je u ranoj fazi razvoja, tako da ne treba očekivati da će debitovati pre 2025. tako da ćemo morati malo da pričekamo da vidimo da li će čitava stvar biti realizovana. U međuvremenu, ono čemu ćemo najverovatnije svedočiti su dva manja Hondina krosovera, sudeći po izveštaju japanske publikacije, i to modeli koji će se staviti naspram Nissana Kicks i Toyote Yaris Cross. Naredne godine, japanski proizvođač će biti zauzet sa ''brušenjem'' i premijerom nove generacije Civica. Moguće je da ćemo do tada saznati nešto više i o novom sportskom SUV-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

edmunds.jpg Edmunds video: Toyota RAV4 vs Nissan Rogue vs Honda CR-V vs Mazda CX-5

 

Duel ''narodnih'' SUV-ova:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai smatra da može da kreira rivala Toyote Land Cruiser

 

hyundai-palisade 40.jpg

 

Hyundai je definitivno utvrdio svoje prisustvo u segmentu krosovera. Sa modelima kao što su Palisade ili Santa Fe, korejski proizvođač je pokazao da je sposoban da kreira robusne mašine bez prevelikog ugrožavanja opšteg kvaliteta vožnje. Međutim, nijedan od ovih modela po robusnosti i off-road kvalitetima ne može da se meri sa terencima koji koriste šasiju u obliku merdevina, tako da ih mnogi ni ne klasifikuju prave SUV primerke. Međutim, to ne znači da Hyundai ili sestrinska Kia ne razmatraju ulazak u kategoriju ''velikih dečaka'', prenose Vrele Gume.

 

U nedavnom intervjuu, generalni menadžer proizvoda Hyundai Australije, Endrju Tuitahi, reako je da kompanija može da izazove reputaciju Toyote Land Cruiser kao ultimativnog terenskog SUV-a. Samopouzdanje dolazi iz Hyundaijeve sposobnosti da napravi poremećaje u izvesnim segmentima, gde je Tuitahi kao dokaz naveo Hyundai i30 N i iLoad. ''Smatram da smo bili veoma uspešni u stvarima kao što je i30 N, koji je ozbiljan izazivač modela sa RS i GTI oznakama. Sično smo uradili sa iLoadom koji je rival HiAcea, u segmentu u kojem su oni poslovično dominirali. Uradili smo veoma dobar posao, menjajući mišljenje ljudi'', rekao je Tuitahi. ''Mislim da ne bismo imali problema da uvedemo robusan SUV na tržište''

 

Glasine o tome da Hyundai želi da kreira platformu za šasiju u vidu meredevina za robusni kamionet i SUV, kolaju od prošle godine. Ova šasija bi trebalo da bude podeljena sa Kijom, ali tek treba da vidimo do koje faze se došlo u razvoju. Pored toga, Hyundai grupa je već razvila odgovarajući motor za taj posao: 3.0 šestoclindarski turbodizel, koji možemo da pronađemo u Genesisu GV80. Isporučuje 277 konja i 588 Nm, što je sasvim dovoljno da se stavi naspram japanskih rivala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li će ovako izgledati nova Kia Sportage?

 

208581-kia sportage 2021.jpg

 

Kia je temeljito obnovila svoju gamu, i to izuzetno uspešnim modelima. Sorento i Telluride u SUV ponudi, kao i K5 i sada već stari Stinger pokazali su kako se rade oku prijatni automobili. YouTuber i dizajner Hitekro je odlučio da Kijin dizajnerski izraz upotrebi za stvaranje nove generacije Sportagea. Ovo što vidite je njegova kreacija, a sudeći po dosadašnjim reakcijama, efekat je jednak kao kod tehničkog blizanca iz Hyundaija (Tucson). Pritom Hitekro nije samo nabacio dizajn iz glave, već ga bazira na špijunskim fotografijama koje su do sada objavljene. U svakom slučaju, Sportage će verovatno imati nešto od ponuđenog, a samim tim će se na putu itekako primećivati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi Hondin SUV - Crossroad

 

honda cross 02.jpg

 

Saradnja Rovera i Honde je trajala decenijama i uglavnom je bila jednosmerna jer su iz Japana stizali modeli koji su licencirani u Velikoj Britaniji. Međutim, sve se promenilo 1993. kada su u Hondi primetili da su terenci ili SUV-ovi sve popularniji, pa su poželeli jedno takvo vozilo. Nazvali su Rover i dobili su šta su tražili - prvi Hondin SUV nazvan Crossroad, bio je sličan Land Roveru Discovery jednako kao što je ponekad teško razlikovati jednojajčane blizance.

 

honda cross 01.jpg

 

Zatim je 1994. godine Rover preuzet od BMW-a, a u Hondi već počeli da podižu obrve. Međutim, ova veza je potrajala sve do 1998. godine kada je zaustavljena proizvodnja Crossroada. Tada je Honda već uveliko proizvodila svoj novi SUV CR-V. Uz Crossroad treba pomenuti i da je to jedina Honda sa V8 motorom (Roverov 3.9 motor sa 182 KS), kao i da je ovaj model nasledio Land Roverove brojne probleme, zbog kojih su serviseri trljali ruke od sreće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...