Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

F1: Vozači žele zatvorene kokpite do 2017.

Recommended Posts

f1%20kok.jpg

 
Kako prenosi Mojauto, nakon smrti Žila Bjankija i Džastina Vilsona, pojačao se pritisak za povećanjem zaštite vozača bolida Formule 1, a koncept koji za sada privlači najviše pažnje je Mercedesov predlog zatvorenog kokpita koji ne ograničava pregled staze. Aleks Vurc je ovom prilikom rekao da su testovi Mercedesovog prototipa kokpita bili uspešni i da nema razloga zašto ova novina ne bi bila uvedena: ''Istraživanje koje su FIA eksperti uradili je veoma temeljno i proces je pokazao da imamo jasno rešenje problema'', rekao je Vurc. ''Sada i vozači osećaju da je vreme da se uvede dodatna zaštita i to najkasnije do 2017.'' Vurc se nada da bi tehničko odobrenje ovog noviteta moglo da stigne već ove nedelje i razmatra se na redovnom sastanku u petak.
 

f1%20kok%2011.jpg

 
On je dodao: ''Očigledno će biti neophodne izmene i na šasiji, a za sada ne vidim nikog drugog da nudi slično rešenje ovog problema''.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

:turned: Ne razumem sto se insistira u zastiti sa prednje strane, sto im ne naprave balkon jedan iznad glave koji bi otprilike pratio konture kacige koliko toliko i da se skida sa ovim delom oko ramena i reseno... Ovo izgleda smesno, bolje onda da im stave onda redovnu kupolu... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se, bas je smejurija. Istini za volju bezbednost vozaca u F1 nikada i nije bila bitna vec se samo malo podigne prasina kada neko nastrada pa onda stupaju na scenu "strucnjaci" sa novotarijama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari testirao oreol

 

ferrari%20oreol.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, vozač Ferarija Kimi Raikonen prvi je dobio priliku da testira predloženi sistem za zaštitu glava vozača koje je predložila Svetska automobilska federacija. Raikonen je prvi testirao predloženu zaštitu tokom predsezonskih testiranja na stazi Katalunja i njegove prve impresije su da ''oreol'' ne utiče na njegov pregled na stazi. Oreol koji je Finac testirao je samo privremeno rešenje, pošto bi prototip koji je spremila FIA trebalo da bude napravljen od čelika, dok je Ferarijev od karbonskih vlakana. On bi trebalo da bude samo jedan od novih predmeta za zaštitu vozača nakon tragičnih smrti Žila Bjankija i Džastina Vilsona, koje su možda mogle da budu i sprečene da se o ovome razmišljalo ranije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Molim vas, bez oreola

 

110683-luis-hamilton.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, šampion Formule 1 Luis Hamilton rekao je da mu se ne sviđa ideja "oreola", koji bi dao dodatnu zaštitu vozačima u kokpitu. ''Molim vas, ne uvodite ovo. F1 je savršena ovakva kakva je. Mislim da je ovo najgori dodatak u istoriji ovog sporta'', jasan je Britanac. On je rekao i to da je protiv promena u sistemu kvalifikacija. Inače, što se oreola tiče, 75% vozača su protiv njegovog uvođenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferari testira novi oreol u Austriji

 

151281-ferrari%20oreol.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, ekipa Ferarija planira da testira ''oreol'' - najnoviju zaštitu glava vozača tokom treninga za Veliku nagradu Austrije u petak. Očekuje se da će Sebastijan Fetel odvozati jedan krug sa pričvršćenim “oreolom” tokom prvog slobodnog treninga u petak. Ta naprava, koja je dizajnirana da bi zaštitila vozače prilikom udara u velike predmete, modifikovana je verzija originalnog ''oreola'' koji je testiran u martu. Promene koje su načinjene u obliku i materijalu oreola verovatno neće biti lako primetiti. Novi oreol je napravljen od titanijuma, a ne od čelika, a uz to je pretrpeo modifikacije oblika i dimenzija. Titanijum je korišćen ovoga puta jer je generalno jači i lakši od čelika, iako postoji mogućnost da materijal bude promenjen do uvođenja te zaštite naredne sezone. Lekarski tim Svetske automobilske federacije takođe planira da proceni koliko će biti potrebno da se vozači izvuku iz bolida sa pričvršćenim oreolom. 

Vladajuće telo Formule 1 je obavestilo timove da treba da očekuju da će naprava biti uvedena u šampionat u sklopu novih propisa 2017. godine, po kojima će bolidi biti brži i drugačije će izgledati. Međutim, finalni izgled još nije definisan jer treba da se proceni šta je najbolje za bezbednost vozača, ali i da se ne izvrši kompromis po pitanju vidljivosti. Od alternative koju je predložio Red Bul se odustalo, pošto nije prošla poslednji test, u kojem napravu udara veliki točak pri brzini od 250 km/h. Svetska automobilska federacija se nadala da će se nastaviti razvoj na zaštiti koja je dobila ime ''baldahin'', da bi se ona uvela 2018. godine, ali je Red Bul odlučio da sve resurse okrene ka razvoju novog bolida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oreol tek od 2018. godine

 

ferrari%20oreol.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, čelnici Formule 1 neće uvoditi zaštitu za kokpit vozača do 2018. godine. Šest timova je uz podršku Bernija Eklstona i predsednika FIA Žana Toda odlučilo da se i sledeće sezone radi na testiranju rešenja. Prednost ima ''oreol'' (halo, eng) na kojem već nekoliko meseci rade Red Bul, Ferari i još nekoliko timova. ''Iako je ''oreol'' trenutno glavna opcija koja omogućuje najviše mogućnosti, dogovor je da se na razvojuradi još jednu godinu kako bi rezultati bili kompletniji. ''Oreol'' je glavna opcija za 2018'', navodi se u saopštenju. Plan za uvođenje posebnog sistema zaštite za glavu vozača u bolidu pokrenut je nakon nekoliko udesa u prethodnim sezonama i težih povreda vozača F1 koje bi možda bile izbegnute da su bolje zaštićeni u kokpitu.

 

Fetel: Većina vozača bila za oreol

Sebastijan Fetel rekao je da je većina vozača bilo za "oreol", koji bi dodatno zaštitio pilote Formule 1. Odluka je da sledeće godine sigurno neće biti uveden "oreol", ali je vrlo verovatno da će to biti 2018. ''Mislim da većina ima pogrešan utisak. 90-95% vozača je bilo za uvođenje oreola, ali treba vremena da se sve podesi i popravi. Kao i cela civilizacija, i mi moramo da se menjamo da idemo u korak sa tehnikom. Mislim da bi bilo glupo ako bismo odbijali inovacije'', rekao je četvorostruki šampion. Podsetimo, u prethodne dve godine, u moto-sportu su se dogodle dve nesreće koje bi oreol sigurno bar ublažio. Žil Bjanki je udario glavom u kran, dok je Džastina Vilsona pogodio deo jednog bolida pravo u glavu i na žalost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Alonso zabrinut zbog oreola

 

alonso%202016%2011.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, Fernando Alonso se pridružio Kevinu Magnusenu po pitanju oreola i da li bi to zaista donelo poboljšanje u bezbednosti. Dancu se u Maleziji zapalio bolid Renoa i dobro je prošao samo zato što je mogao brzo da iskoči iz bolida, ali sa ''oreolom'' bi to neminovno trajalo duže. ''Kada sam prvi put probao oreol, to mi je bila jedna od prvih stvari koja mi je pala na pamet, kako da izađem iz bolida ako se nešto desi? Mislim, šta bi recimo radio Dženson, koji ima izuzetno duge noge (smeh). Možda je solomonsko rešenje da se napravi oreol, ali uz način da nam ne smeta prilikom izlaska'', rekao je Alonso. Oreol će se isprobavati do kraja ove godine, a ako sve bude kako treba, od naredne sezone bi trebalo da bude u redovnom protokolu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaštita vozača F1 ''Štit'' debituje na Silverstonu

 

166955-fetel%20f1.jpg

 

Zaštita za vozače u kokpitu koju je dizajnirala FIA, takozvani ''Štit'', svoju promociju u Formuli 1 imaće u julu na Silverstonu sredinom jula, iako je za to prvobitno planirana Monca početkom septembra. FIA je kreirala ''Štit'' kao alternativu za svoju prvu verziju zaštite ''Oreol'' koji je naišao na velike kritike, a kasnije i zvanično odbacivanje od strane vozača. S obzirom da će ''Štit'' biti podvrgnut rigoroznim testovima, mnogi sumnjaju da će FIA uspeti u svojoj nameri da ga uvrsti u takmičenje već od 2018. godine. Ovaj vid zaštite je kreiran tako da će poremetiti protok vazduha kroz bolid, pa će uticati i na mnogo inženjerske promene u ekipama. Zaštita vozača je postala jedna od glavnih tema u F1 nakon tragičnih pogibija Žila Bjankija na trci F1, te Džastina Vilsona u Indikaru, u roku od svega mesec dana, upravo zbog povrede glava posle nesreća na stazi. Prvi tim koji će testirati ''Štit'' na svom bolidu pred Veliku nagradu Velike Britanije je Ferari, koji će skupljati podatke za FIA. Još uvek nije poznato da li će ''Štit'' biti maksimalno koristan, jer je kreiran da odbija manje predmete, ali ne i veće kao što su delovi gume. Ostali timovi će šansu da testiraju ''Štit'' dobiće na narednim trkama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA uvodi vetrobranska stakla u F1 takmičenje

 

formula%201%20vs.jpg

 

Otvoren kokpit isto kao i otvoreni točkovi na kojima se nalazi jedno sedište, definišu format Formula 1 takmičenja, ali da li će ovaj trend potrajati?

Poslednjih godina se teži ka tome da se omogući dodatna sigurnost vozačima ovog takmičenja, pa makar i zatvaranjem kokpita bolida, kako bi vozači bili zaštićeni od krhotina i ostalih delova koji se mogu naći na stazi. Do sada su se mogli čuti različiti predlozi, ali ono što vidite na slici predstavlja soluciju za koju se Svetska automobilska asocijacija čvrsto zalaže. Nazvan ''štit'', ovo je plastična šoferšajbna, aerodinamički postavljena kako bi zaštitila celokupan kokpit kako bi održavala vozače sigurnim od svega što im se može naći na putu, ali ne zatvara potpuno vozačev prostor, jer bi na taj način dovela do mnogo problema vezanih za ventilaciju i pravilno hlađenje vozača, koji itekako mogu osetiti toplotu koja nastaje od motora i okruženja.

Digitalno predstavljena i postavljena na 2017 Williams FW40 modelu, ova šoferšajbna jednoglasno je odbijena, makar za sada, jer je zbog nje potrebno postaviti karbonski ram oko i iznad kokpita, ali, zaista izgleda neobično i može smanjiti vidljivost, što na kraju može dovesti do još više nesrećnih okolonsti i sudara, koji stvaraju identičan rizik kao i otvorena kabina. Iako je ovo ideja koju sama Svetska automobilska asocijacija usavršava, ona je još uvek daleko od realizacije. Još uvek je potrebno izvršiti mnogobrojne testove, započevši od Ferarija koji će isprobati ovaj sistem ili Aeroscreen, kako je nazvan prethodno, tokom test vožnje British Grand Prix. Federacija planira da obavi celokupno testiranje na stazi u Monci septembra meseca. Ukoliko sve prođe kao što je planirano, ove fotografije definitivno predstavjlaju prikaz budućeg izgleda F1 šampionata, ali ako ne bude, ovo prestižno takmičenje ostaje sa kokpitom otvorenog tipa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da bi trebali da puste da se trkaju pravi trkaci a ne neke pickice pa nece trebati ovako nesto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formula 1 definitivno uvodi ''oreol'' sledeće sezone

 

oreol.jpg

 

Svetska automobilska federacija potvrdila je da će zaštita glave vozača u kokpitu nazvana ''oreol'' biti uvedena u Formulu 1 naredne godine. U saopštenju vladajućeg tela Formule 1 navodi se da se ''oreol'' pokazao kao generalno najbolja zaštita posle velikog broja testova različitih sprava u poslednjih pet godina. Taj potez dolazi manje od nedelju dana pošto je tokom treninga za Veliku nagradu Britanije testirana prozirna zaštita - ''štit''. Vozač Ferarija Sebastijan Fetel je rekao da mu se vrtelo u glavi posle samo jednog kruga sa tom zaštitom. Šefovi Formule 1 su želeli da istestiraju ''štit'' zbog pomešanih reakcija timova na potencijalno uvođenje ''oreola''. Međutim, samo ta zaštita je prošla test odbacivanja točka pri brzini od 240 km/h, a takođe uglavnom ne ometa pogled vozača u kokpitu. Pojedini vozači su izrazili zabrinutost zbog ''oreola'' koji izgleda kao ''jadac'' i njegov glavni deo se nalazi na vrhu kokpita, a jedan deo nalazi se baš ispred glave vozača. Oni su naveli kako estetske, tako i druge razloge, ali je Svetska automobilska federacija odlučila da to zanemari.

 

''Mi, vozači, poštujemo stav Svetske automobilske federacije po pitanju bezbednosti i podržavamo želju da se trkanje učini bezbedijim. Poslednjih decenija, svedoci smo sve većih brzina, sve bržih krugova, a to je jedino moguće zbog veće bezbednosti. Kao znak jednakosti, u istom periodu, tu je i sve veća popularnost našeg sporta. Formula 1 je uzor za sve veću bezbednost, bez žrtvovanja rezultata. I dok ''oreol'' estetski nije najdraži svima, mi, vozači, ćemo napadati koliko god možemo na stazi pošto je to ključ za rast Formule 1 i njenu popularnost'', rekao je Aleksander Vurc, prvi čovek Asocijacije Gran Pri vozača. Vladajuće telo Formule 1 navelo je da će do uvođenja ''oreola'' naredne godine biti urađene još neke modifikacije. Samo uvođenje veće zaštite glava vozača u Formuli 1 je dogovoreno prošle godine, ali je odloženo za 2018. da bi se uradila dodatna testiranja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Do sada ste uživali, više nećete

 

hamilton%20usa%202017.jpg

 

Kako prenosi Sport klub, Formula 1 suočava se sa još jednom promenom na bolidima, vozači će dobiti takozvane oreole zbog veće sigurnosti. Vozači su već nezadovoljni budućim izgledom njihovih ljubimaca četvorotočkaša. Naredna sezona donosi novi izgled bolida, dodatak popularno nazvan oreol koji će štititi glave vozača i biće pričvršćen za prednji deo šasije. ''Ovo je poslednja trka kada će bolidi izgledati dobro'', rekao je četvorostruki šampion Luis Hamilton pred trku u Abu Dabiju, ali mislima već okrenut ka narednoj sezoni: ''Od sledeće godine sve ide nizbrdo kada je izgled u pitanju, u krajnjem slučaju, sigurnost je poboljšana, ostalo nije važno. Mogli bismo da započnemo novi brend obuće za plažu, možda će i on biti uspešan''. Oreol, koji će vozačima biti oko glave, umogome podseća na japanke, papuče za plažu. Vozač Ferarija Sebastijan Fetel složio se da ovogodišnji bolidi izgledaju bolje, ali oseća da sport može da se navikne na sve. Australijanac Danijel Rikardo našalio se da će posebno izglancati kacigu pred poslednju trku jer je očigledno da sledeće sezone neće biti toliko vidljive. Testiranja oreola počela su još prošle godine, ali zvanično u šampionat ulaze na trci u Australiji koja je na programu 25. marta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pogledajte kako izgleda...

 

176934-williams f1.jpg

 

Jedna od najbitnijih promena dovela je i do potpuno drugačijeg pogleda na svet vozača Formule 1. Nakon godina istraživanje i razvoja, od ove sezone bolidi imaju ''oreol'' (halo, eng.). Ovaj poseban dodatak se nalazi iznad vozača i ima zadatak da ga zaštiti od većih predmeta kao što su točkovi, koji predstavljaju realnu opasnost jer mogu da se ''lansiraju'' sa nekog bolida. Prema rečima ljudi tehničkog direktora iz tima Mercedes F1, ''ovaj komad titanijuma, mase nekoliko kilograma, može da izdrži sudar sa autobusom.'' Sada smo u prilici da vidimo i kako ova novotarija izgleda iz perspektive vozača:

 

 

Zar ne liči na vožnju kabrioleta sa spuštenim krovom?

Aktuelni šampion Luis Hamilton je bio jedan od najglasnijih u kritici ''oreola'' prošle godine. On je donekle spustio loptu kada je, na promociji novog bolida, izjavio kako je tim uradio izuzetan posao i integrisao oreol kako bi izgledao što je bolje moguće, ali i da se ''plaši da će njegova težina uticati na performanse''. ''Nadam se da bolidi neće biti značajno teži (zbog oreola), a samim tim i sporiji. To bi bitno smanjilo mogućnost preticanja.'' - rekao je Hamilton. Za razliku od Hamiltona, njegov šef, direktor Mercedes F1 tima, Toto Volf nije birao reči kojima bi opisao novi dodatak. ''Nimalo nisam impresioniran celom stvari i ako mi date testeru, najradije bih ga sklonio'', rekao je Volf. ''Mi treba da vodimo računa o sigurnosti vozača, ali ovo što smo stavili na bolid nije nimalo privlačno i trebali smo da smislimo neko bolje rešenje.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masa: Oreol je divna stvar

 

oreol001.jpg

 

Nekadašnji vozač Formule 1 Felipe Masa je posle stravičnog incidenta u Belgiji u kome je oreol sačuvao Šarla Leklera kazao da sada sa sigurnošću može da se kaže da je novouvedeni deo na bolidima ''divna stvar''. Kako je Felipe Masa završio karijeru u Formuli 1 sa poslednjom trkom 2017. godine u Abu Dabiju on nije uspeo da vozi bolid sa oreolom. Deo bolida štiti glavu, jedini deo tela vozača koji nije zaštićen bolidom, ali je on uglavnom izazivao kontroverze jer ga mnogi smatraju lošim estetskim rešenjem. ''Kada pogledate ovo, možete da kažete da je oreol divan'', napisao je Masa na Tviteru. ''Kada vidite kakvi se sudari dešavaju u Formuli 1 i u Indikar seriji možemo da vidimo da F1 uvek pokušava da unapredi stvari, oreol, promene staze, virtuelna vozila bezbednosti, dok Indikar to ne radi u tolikoj meri. Nemoguće je kada vidite stazu kakva je Pokono, gde je prosečna brzina 360 kilometara na čas, i kada vidite niske zidove, sa ogradama, to je toliko opasno po bezbednost. Žao mi je što to kažem ali moraju da vode računa o bezbednosti vozača'', kaže prošlogodišnji vozač Vilijamsa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije mi jasan ovaj halo štitnik,nešto ne verujem da bi vozač mogao da izadje iz bolida ako bi posle lupanja ostao naopačke da ne kažem na krovu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA: ''Oreol'' spasao Leklera u Spa

 

Lekler.jpg

 

Istraga Svetske automobilske federacije (FIA) o udesu koji se desio u prvoj krivini Velike nagrade Belgije pokazala je da je ''oreol'' doveo do toga da prednji deo bolida Fernanda Alonsa ne udari Šarla Leklera. Dvostrukog svetskog šampiona je posle starta na stazi ''Spa Frankošam'' otpozadi udario Niko Hilkenberg u Renou, što ga je katapultirao preko bolida vozača Zaubera. Posle nekoliko nedelja naliza video snimaka i podataka iz bolida koji su bili umešani u incident, u zvaničnom izveštaju stoji da je istraga pokazala da je ''oreol'' imao ključnu ulogu u tome što je mladi Monegašanin iz incidenta izašao bez ikakvih povreda. Kako navodi sajt ''Motorsport.com'', zaštita vozača u kokpitu je praktično ostala strukturalno netaknuta posle Alonsovog udarca od 58kN, a takođe je omogućila da se bolid Meklaren odbije o nju. Slike sa kamere u kokpitu pokazuju da su Leklera udarili samo sitni delovi sa bolida španskog automobiliste.

 

Bez ''oreola'', koji je uveden ove godine, incident bi imao mnogo veće posledice, čak iako trajektorija prednjeg točka sa Alonsovog bolida ukazuje da ne bi došlo do kontakta sa Leklerovom glavom. ''Zahvaljujući podacima i snimcima, uvereni smo da točak ne bi udario Leklerovu kacigu. Ali, da je Alonsov bolid nastavio da skreće ka Lekleru, verujemo da bi prednji deo došao u kontakt sa vizirom kacige. Teško je predvideti posledice kontakta precizno'', naglasio je bezbednosni direktor FIA Adam Bejker za ''Motorsport.com''. U zvaničnom izveštaju incidenta navodi se da je do glavnog kontakta došlo između prednjeg desnog točka Alonsovog bolida i gornje desne strane Leklerovog ''oreola''. Analiza pokazuje da je relativna brzina između dva bolida bila 30 km/h, a da je je procenjeno da je ugao samog udarca bio 90 stepeni. Udarac u ''oreol'' bio je dovoljan da bi se slomilo vešanje na Alonsovom bolidu, ali su prednji točak i pneumatik ostali netaknuti. Uz to, slomljeno je i vešanje na zadnjem desnom točku Leklerovog bolida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...