Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Duže od tri decenije Hondinih VTEC agregata

Recommended Posts

honda%20vtec%203.jpg

 
Vizionari su oduvek pronalazili inspiracije u svetu koji ih okružuje. Ovo pravilo potvrđuje i Hondin inženjer koji je inspiraciju za konstrukciju VTEC motora dobio gledajući ražanj na kojem su se pekli pilići. Mora se priznati, zaista neverovatan tok svesti. Pun naziv VTEC tehnologije, koja se često svrstava u deset najznačajnijih unapređenja agregata s unutrašnjim sagorevanjem, je Variable Valve Timing and Lift Electronic Control.
Kada se krajnje pojednostavi stvar, može da se kaže da se radi o tehnologiji varijabilne kontrole rada ventila koja je zaslužna za manju potrošnju goriva pri nižim obrtajima i veću snagu i obrtni moment pri visokim obrtajima. Prvi Hondin VTEC agregat svoj debi imao je davne 1983. godine u motociklu CBR 400. Od tada do danas VTEC tehnologija je doživela čitav niz unapređenja. Da počne ugradnju VTEC tehnologije u automobile, Honda je čekala punih šest godina. Još dve godine vrlo su važne za istoriju Hondinih VTEC agregata. To je 2001. godina u kojoj je VTEC tehnologija unapređena VTC sistemom varijabilne kontrole otvaranja ventila koji je dodatno smanjio potrošnju i poboljšao performanse i upravo završena 2015. godina u kojoj je sada već legendarni VTEC sistem po prvi put uparen sa turbo punjačem u novom modelu Civic Type R.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Hondin V6 dolazi u DOHC arhitekturi i odbacuje VTEC

 

231479-honda v6.jpg

 

Ovo je prvi atmosferski V6 Honde sa dve bregaste osovine još od prvobitnog NSX-a.

Najnoviji, 3.5 V6 koji pogoni model Pilot, prebacio se na postavku sa dve bregaste osovine u glavi motora, mada su prečnik i hod klipa, kao i kompresioni odnos, preneseni. Prirast u snazi iznosi 5 konja, dok je maksimalni obrtni ostao isti - 355 Nm. Ono što je možda još važnije u današnje vreme, to je da je novi V6 dramatično čistiji, budući da je emisija pojedinih zagađivača smanjena za 40% do 50%, što bi trebalo ovaj motor da učini ekološki podobnim do 2030.

 

Dakle, novi J35Y8 u svakom cilindarskom redu sada poseduje dodatnu bregastu osovinu. Svi prethodni atmosferski V6 agregati Honde, osim prve generacije NSX-a, posedovali su SOHC dizajn. S obzirom da su prečnik i hod klipa identični, tako stvari stoje i sa radnom zapreminom ovog V6 s uglom između cilindarskih redova od 60 stepeni - 3.471 ccm. Novi motor koji pogoni Pilot, a najverovatnije će tako biti i s modelima Odyssey i Ridgeline, dobija kompaktne DOHC glave iz turbo varijanti prisutnih kod Type S verzija Acure TLX i MDX, kod kojih su primenjene polutke ležaja bregaste osovine, inkorporirane u poklopac ventila, što visinu glave motora spušta za tri centimetra. Maksimalna snaga sada iznosi 290 konja pri 6.100 obrtaja, dok je, kao što smo spomenuli, maksimalni obrtni moment ostao isti (pri 5.000 obrtaja).

 

Vrhunske vrednosti su sada dostupne pri nešto većoj brzini okretanja radilice, 100 odnosno 300 obrtaja. Hidraulični podizači su takođe novi, što znači da nema više podešavanja ventila, a smanjenje pritiska kojem su izloženi znači da ostaju zatvoreni tokom trocilindarskog režima rada. DOHC V6 nastavlja sa korišćenjem pogonskog kaiša bregaste osovine koji se menja na svakih 160.000 pređenih kilometara (kao i ranije). U pogledu emisije, novi V6 ulazi u SULEV30 rangiranje, što podrazumeva smanjenje proizvodnje čestica i azotnih-oksida od 40% do 50%. Sistem menadžmenta goriva je precizniji, sa direktnim ubrizgavanjem pod 50% višim pritiskom (300 bara), uz manje otvore brizgaljki i mogućnost da obavi tri ubrizgavanja po ciklusu sagorevanja. Još jedan ključan faktor predstavlja korišćenje lančanika bregaste osovine koji u kontinuitetu podešava vreme usisa i izduva, za razliku od prethodnog rešenja koje je eksploatisalo visoko podizanje i duže trajanje usisnih i izduvnih inervala. Međutim, to znači da novi motor ne poseduje VTEC sistem, tako da uglađeno i linearno ubrzanje do crvenog polja zamenjuje ''maničnu'' tranziciju u visoke obrtaje, što ljubitelji Honde izuzetno cene. Ipak, ove promene će za posledicu imati to da će V6 biti u skladu sa ekološkom regulativom bar do 2030. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...