Jump to content
FAS Goran
Zemunac1993

Pokretanje posla u Srbiji (nije vic)

Recommended Posts

E ovako, posto sam po vec neki treci put ostao bez posla u ovoj zemlji Srbiji poceo sam da razmisljam da se manem konkursa i razgovora i da krenem nesto sam. Prva ideja  koja mi je pala na pamet je da nabavim vozilo sa 5 vrata i da krenem da taksiram. Posto ima na forumu dosta taksista moze li neko da mi malo detaljnije kaze sta bi u startu sve morao da pripremim i prodjem do momenta dobijanja TX tablica. Naravno auto obavezno mora biti Fiat/Lancia/Alfa :)

 

I ima li jos mozda neko neku ideju sta raditi u Srbiji ili cak neka ideja za neki zajdnicki posao..... Pucajte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vec godinama tajno prizeljkujem da se bavim restauracijom automobila. Nije zbog napada tv emisija na tu temu vec sam to zeleo da radim daleko pre nego sto su se sve te emisije pojavile. Ali nazalost, Srbija nije trziste u kome bi moglo da se zivi od tako necega jer ovde nema ko da plati takve projekte. Ovde automobile restauriraju uglavnom pojedinci entuzijasti koji to rade za svoju dusu, iz ljubavi i naravno o svom trosku, kako kome upadne neka kinta...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Učlani se u ___ stranku :D

 

Najkorisniji savet u danasnje vreme. Ja pokusavam 6 godina u privatnom poslu i stigao sam do zarade na nivou dzeparaca srednjoskolca :laughing::turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zemunac, mislim da je mnogo tesko da u Bg dobijes dozvolu za taxi. Mozda to ide preko nekih udruzenja i sl, mada kao sto si vec rekao, ima dosta kolega koji bolje poznaju materiju pa ce se javiti vec neko :)

Sta si radio do sada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za TX nemas nikakve sanse, skola je zatvorena odavno posto ih ima previse vec. Jedino na divljaka pa ako prodje prodje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ovde svi uspevamo... mislim ne treba praviti nadmetanje od ove teme... covek jede sebe iznutra kad nista ne radi a da radi nista mu ne uspeva... evo ti pomogni aj...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo iz nemacke sam se vratio pre 5 dana. Restauracija kola? Lepo, i meni je to juce palo na pamet. Listao sam neke casopise gore u nemackoj i na primer buba kabrio (fabricki kabrio) po 30.000e se prodaju. Malo me koci sto nemam EU pasos, jezik manje vise se nauci. Ne treba ni da imam nekog svog, znam ljude koji su otisli na bum bez ikoga i uspeli, ali su krenuli sa parama odavde za tipa 6 meseci kirije,hrane i to sve a ja para nemam :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome ti i pričam, ja kad sam dolazio ovde, ćale je platio kartu, davao keš, živeo sam kod burazera, sve to dok nisam stao na noge, sad posle skoro 10 meseci sve ide kako treba i mnogo je lakše.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja vec godinama tajno prizeljkujem da se bavim restauracijom automobila. Nije zbog napada tv emisija na tu temu vec sam to zeleo da radim daleko pre nego sto su se sve te emisije pojavile. Ali nazalost, Srbija nije trziste u kome bi moglo da se zivi od tako necega jer ovde nema ko da plati takve projekte. Ovde automobile restauriraju uglavnom pojedinci entuzijasti koji to rade za svoju dusu, iz ljubavi i naravno o svom trosku, kako kome upadne neka kinta...

 

Tačno, ovde to rade samo zakjubljenici tj. zaluđenici. Ali nemoj da misliš da je lako srediti oldtajmer i prepordati ga u Nemačkoj, oni traže vrhunsku restauraciju koja se ne isplati raditi jer se očekuje sve original iz zamene i bez muljanja. Gitom se ne radi nego sve novi paneli. Mogli su krševi da se kupuju i u takvom stanju preprodaju na Zapadu ali to već radi nekoliko ljudi, tako da su cene već podignute, ono što vredi ne može više povoljno da se nabavi. Evo primera:

 

http://www.polovniautomobili.com/putnicka-vozila/7255122/bmw-635-csi

 

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=27%2C28%2C29%2C30%2C68%2C94%2C31%2C32%2C95&makeModelVariant1.modelDescription=&makeModelVariantExclusions[0].makeId=&minSeats=&maxSeats=&doorCount=&minFirstRegistrationDate=&maxFirstRegistrationDate=1990-12-31&minMileage=&maxMileage=&minPrice=&maxPrice=&minPowerAsArray=&maxPowerAsArray=&maxPowerAsArray=PS&minPowerAsArray=PS&minCubicCapacity=&maxCubicCapacity=&ambitCountry=&zipcode=&q=&climatisation=&airbag=&daysAfterCreation=&adLimitation=&export=&vatable=&maxConsumptionCombined=&emissionClass=&emissionsSticker=&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&numberOfPreviousOwners=&minHu=&usedCarSeals=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da nije lako ali svaki kvalitetan posao se isplati, zar ne? Ja prvi kad vidim neki oldi sa lose upasovanom limarijom ili talase od gita zeludac mi se okrene...

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60252-Volkswagen-Golf-GTi-mk.1-/-Golf-mk.2-&-GTi#entry1302664

Ovo sam postavio pre neki dan. Golfovi 1 gti restaurirani kod nas, a prodati u nemačkoj.

Opet i za to treba dosta para za početak..

Edited by majstormica

Share this post


Link to post
Share on other sites

U privatnom sam poslu već... pa da kažem zvanično 3 i po godine, mada i dosta pre toga. Ono što mogu da kažem sa ove distance je otprilike ovako nešto: 

 

- posao se može započeti "na sitno", ali je onda put kad uspehu teži i duži, a potreban je i neki drugi izvor prihoda. U ovom slučaju NIKAKO se ne smeju trošiti pare, već CELA zarad mora ići u razvoj biznisa. Ozbiljniji uspeh (da zarađuješ dovoljno da ti ostane na kraju meseca) ne treba očekivati za manje od 2-3 godine. Naravno uvek postoje slučajevi eksplozije, ali pričamo o prosečnom slučaju. 

 

- retki su poslovi koji se mogu početi bez 5-10 hiljada €. Ako ništa drugo, treba ti oko 2500-3000€ za prvu godinu da platiš knjigovođu i poslovni prostor. O drugim troškovima (plata, porezi, doprinosi, opremanje prostora, kanc. materijal i sl.) ne bih sad. 

 

- moguće je uspeti u svakom poslu, ali je važno biti najbolji, biti odgovoran i biti od reči. Na primer, ako otvoriš prodavnicu, gotovo niko ti neće dati robu na veresiju. Ali ako godinu ili dve dana SVE račune plaćaš na vreme, samo odjednom shvatiš da ti je prodavnica puna tuđe robe, koju nisi platio i koju ne moraš platiti još mesec-dva jer si stekao poverenje dobavljača i onda oni sami donose i stavljaju na police, ti samo kucaš na kasi. 

 

- što više napreduješ troškovi su manji, posao lakši, a zarada veća. Na primer, ja poštarinu plaćam 5-6 puta manje nego prvi put, zato što su mi paketi veći imam popust na količinu. I za sve je tako. 

 

- moraš pratiti trend, moraš uvek biti aktuelan ne smeš reći - ja zarađujem dobro ne treba mi ništa novo da uvodim ili da kažeš - ja ovako radim već 5 godina i to je dobro. Nikada nije dovoljno dobro, uvek može bolje, a ta težnja ka boljem održava firmu u formi. Čim malo nešto zastaneš, odmah se oseti. 

 

- u početku ne postoji radno vreme. Radiš dok ne uradiš, a ne do kraja radnog vremena. Kasnije, što si veći i radno vreme je kraće, a zarada veća. Ovo je ključni deo kod naših ljudi - preduzetnika. Svi bi da budu "sam svoj gazda", ali bi da rade 8 sati kao u državnoj firmi pri čemu da dođu kasnije i odu ranije s posla. To jednostavno ne ide tako. Postoje tu i porodični problemi - roditelji, žena, deca hoće da te vide, da provodiš vreme s njima, da učiniš nešto za njih. Vrše pritisak na tebe, posao vrši pritisak s druge strane i u sendviču si. Umetnost je da ne iscuriš iz tog sendviča koji ume ozbiljno da stiska. 

 

- priče o uspehu u inistranstvu su iluzija. Svi koji odu tamo rade kao crnci i više od toga pa onda kao nešto zarade. Radi i ovde u Srbiji 12-15 sati dnevno, dva ili tri posla pa ćeš imati bar duplo više nego tamo negde. To garantujem. 

 

 

Uspeh se krije samo u kvalitetu. Naravno, važni elementi su marketing, konkurentnost na tržištu, plasman robe, lager i sl. Ali kvalitet robe treba prilagoditi potrebama tržišta i pritom stvoriti najbolju cenu, a sve to MORA da prati kvalitetna usluga i komunikacija. Kvalitetna komunikacija može da odobrovolji i najmrzovoljnijeg čoveka, može da proda i duplo više nego što je neko planirao da kupi ili što mu treba. Dobra komunikacija je nešto što vraća čoveka tebi da dođe ponovo da nešto kupi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

- priče o uspehu u inistranstvu su iluzija. Svi koji odu tamo rade kao crnci i više od toga pa onda kao nešto zarade. Radi i ovde u Srbiji 12-15 sati dnevno, dva ili tri posla pa ćeš imati bar duplo više nego tamo negde. To garantujem. 

 

 

Zavisi ko sta smatra za uspeh :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:unworthy:

Sve na mestu, samo problem u mom slucaju odakle meni sa 23 godine 10k evropskih :blushing:

Kredit za pokretanje malog biznisa ili kako se već zove?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poljoprivreda je budućnost u Srbiji. Kupiš parče zemlje i počneš sa nekim kulturama koje se traže za izvoz.

 

Ako mogu nekako da ti pomognem, savetom, eto ja sam isto muku mucio, a imam par hektara zemlje, pa sam, za pocetak, jer sam samo toliko para imao, posadio na pola hektara kinesko drvo, brzorastuce, koje dostize cenu od par stotina evra po kubnom metru, a nema nikakvih ulaganja u njega. Vec sad imam zainteresovanih kupaca. 

 

Sto je rekao kolega, ako imas zemlju iskoristi je. Ako ne, opet nije strasno, mozes uzeti i posaditi nesto, sa jednim hektarom ti vec mozes zaraditi neku platicu od 300e mesecno. Naravno, moras svakodnevno raditi, ali i u nekoj firmi da se zaposlis isto ides svaki dan da radis. 

 

A ako nadjes neki posao, daj Boze, ovo moze uvek da ti bude kao dodatna zarada ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...