Jump to content
FAS Goran
Doni

Skidanje plina (TNG-a) - procedura

Recommended Posts

Želim da skinem plin sa auta, znači sve full.Zanima me da li cu morati opet atest ili re-atest da radim, pošto još malo ističe registracija i atest.
Da napomenem.Ne želim ga više u kolima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moraces da ides na atest da "oni" utvrde da plin nije vise u autu i da dobijes potvrdu s kojom ces moci raditi dalju registraciju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imaj u vidu da kada skidas plin gledaju da sve zivo bude fabricko i da maksimalno zakeraju. 
A kada se produzava, odnosno kada se radi reatest, tada mnogo lakse prolazi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

zakeraju svakako, i na atestu i na reatestu, manje ali opet zakeraju, i prilikom skidanja plinske instalacije

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da da to sam i mislio, da mi se automobil vrati na fabricko stanje. Znaci sada platim reatest i ostale gluposti i sledeca registracija vise nema nista sa tim atestom u vezi plina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba ti uverenje od nekog servisa sa licencom za ugradnju gasa da su oni uradili demontažu. Naravno da možeš i ti sve da poskidaš, a oni samo da ti daju papir.

Posle toga ideš na pregled u AMSS gde će "vrhunski stručnjak" da utvrdi da je sve ok i da ti izda potvrdu da nemaš više gasni uređaj. To košta naravno (ne znam koliko je sada tačno). Uračunaj na sve to i novu saobraćajnu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usluga tog vrhunskog strucnjaka, kosta isto kao i da se radi reatest + nova saobracajna, sto rece kolega iznad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zakeraju svakako, i na atestu i na reatestu, manje ali opet zakeraju, i prilikom skidanja plinske instalacije

Znam za slučaj kad je čovek otišao sa sredjenim jugićem, izbacio plin, otišao kod stručnjaka i rekli mu da dodje opet kad vrati prednje brisače u fabričko stanje. Umesto 2 brisača, ugradio je jedan po sredini i oni ga vratili. Od tada je prošlo 8 meseci, a jugo još stoji u garaži, bez atesta i neregistrovan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice vadjenja plina iz kola,ja sam to radio sa mojim prethodnim autom.

Kao sto rekose gore moras imati papir iz nekog servisa da je uredjaj bezbedno uklonjen iz vozila. Pritom ti svaka rupica koja je probusena za ugradnju mora biti zatvorena. One u gepeku ne moras da varis mozes i onim ja mislim da se zove fiberglas sa smolom za camce i onda samo prespricaj bojom da bude slicna boji lima u gepeku. Samo papir se casti, a ako oni vade ide cena do 100e zavisi sta sve oni rade, ako samo skinu onda naplate 30-40 a ako zatvaraju i rupe onda je od 40 do 100 zavisi od servisa.

 

Atest se radi u AMSS,ja sam radio na Zrenjaninskom putu jer imaju 3 ekipe, i rade brzo a i guzve nema.

Atest placas 5000 plus 3300 neke takse drzavi, kada odradis to (ako prodjes) moras tehnicki kod njih ili negde drugde, ali ako uradis na drugom mestu moras se vratiti kod njih da im das papir od tehnickog.

Na atestu hoce da vrate zbog folija na staklima, ako ne rade zadnji pojasevi, ako je auspuh van standarda, ako imas bilo sta sto nije standardno na tom autu. Tamo te mere i naravno kad mere ne treba nista da bude u autu kao ni vozac, jer se posle vadjenja plina smanjuje tezina vozila. Na mom autu su povecali tezinu za 50kg jer je bilo alata u gepeku i plus sam bio ja, pa je posle bilo problema kod same registracije. Mene su cak zezali zbog clear glass farova i dubokih branika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja znam coveka kojeg koji je imao problema na atestu zato sto je imao stavljen obrtomer i vanstandardanu ukrasnu kuglu rucice menjaca na svom Yugu :turned: 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad covek bolje razmisli, lakse ga je reatestirati nego cupati napolje, administrativni troskovi su isti za obe operacije, samo je izgleda veca za*ebancija izvaditi TNG uredjaj.

 

Iz tog razloga sam ja presao na dizel gorivo, da ne bi razmisljao sta ce sutra da izmisle za voznju na plin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tome ja i pricam, ako hoces da se resis plina, gledace ti svaku sitnicu, ako hoces da reatestiras, prolazi sve. 

Znam vise njih koji kada su vadili plin, morali su da skidaju folije, kuke, da vracaju original karburator i jos kojekakve gluposti. 
Takodje znam i oni koji su radili reatest kada sam i ja radio, i prosli su iako su imali i folije i mnogo toga sto nije fabricki na autu. 

Vadjenje ce izaci oko 100e otprilike, a reatest ako menjas samo sitnice oko 100e, a ako menjas vise stvari, onda moze i 200e. 

Ja sam isto tako kao ti hteo da se resim bede, i onda sam shvatio da me manje zivaca kosta da platim harac i sto pre zaboravim kako me je izmajmunisala drzava, jer sam ja imao onaj stari atest koji je trebao vaziti 10 godina. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa logično da gledaju dal ima izmena na autu koje nisu fabričke i da ne puštaju.

 

Ne gleda se to samo kod vađenja plina,nego za bilo koju promenu koja zahteva atest pregledaju celokupno vozilo dal je po fabričkim specifikacijama.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti radiš atest za vozilo ne za plin.Dakle promenio si pogonsko gorivo i za vozilo sa podacima iz saobraćajne radiš atest.

 

Dakle to vozilo mora da bude po fabričkim specifikacijama i celokupno prolazi atest,a ne samo da pogleda dal si skuno plin.Tako i treba kad se isti ugrađuje da se pregleda kompletno vozilo,samo što se tad  neosnovano gleda kroz prste,pa se samo gleda kako je plin ugrađen,jer 90% ne bi dobilo atest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relativno skoro sam prosao tu torturu, prvo i osnovno dovedi auto (ako nije) u tehnicki ispravno stanje jer moras posle svega na tehnicki,a nece da progledaju kroz prste jer su te ovi vec slikali bla bla bla.
Rupe nisam morao da zatvaram, gledali su dimenziju guma, svih 5 pojaseva vezes da slikaju, auto je spolja bio klasicno fabricko stanje.
oko 100 eura izadje sve,potvrdu servisa nisam placao,to mi je drugar dao,a plin sam demontirao sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeste tako samo zbog retarda koji je pisao zakon, zahteva atest na sve modifikacije i onda za vecinu ne propise proceduru po kojoj bi se tako nesto sprovelo i zahteva da se modifikacije na vozilu izvode jedna po jedna sto prakticno moze da ocekuje samo neko ko nikad nista nije modifikovao na autu jer su mnoge zavisne jedne od drugih i medjusobno povezane. Kad jos dodamo na to da svako tumaci zakon kako mu se cefne jer je retardiran, dobijes nervni slom ako zelis da legalno uradis nesto u drzavi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da je da radimo atest za vozilo, a ne za plin, ne bi se taj atest zvao ''Potvrda o ispravnosti uredjaja i opreme za pogon vozila na tecni naftni gas'' . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozilo je atestirano čim je stiglo u proizvodnju i čim nešto promeniš što nije fabrički samim tim to vozilo nije atestirano i nelegalno je.Ti si ugradio plin dakle promenio pogonsko gorivo i za to radiš atest a pri atestu se proverava dal je i ostatak vozila po fabričkim specifikacijama,ako nije onda ili vrati u fabričko stanje ili podnesi zahtev da se te modifikacije atestiraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opet kako ko tumaci, kad odem na tehnicki ili me zaustavi pandur, imam probleme, kad zovem masinski fakultet u NS jer zelim da atestiram auto kako me ne bi smarali onda su u fazonu pa to je kao fabricki, samo pojacano, posto nisi menjao motor ili menjao pogonsko gorivo, nema razloga za atest, bitno da nema ostrih ivica na braniku i da nisu secene opruge :turned: Uostalom, ako je van specifikacije da neko zameni ukrasnu rucicu za menjac, zasto se ne kaznjava radio, zvucnici, presvlake, patosnice ako nisu fabricke? Primer je samo nebuloza... Ali ocigledno nam odgovara jer se dalje od foruma ne zalimo.

 

Mislim da je glavna stvar da se kod zeli postici to da ti podmazes da prodjes. Ja imam problem registrovati auto ako hocu legalno, ali ako odem sa saobracajnom, nema nikakvih negodovanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ne znam gde ljudi idu na tehnički, čitam ovo i ne verujem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...