mikamoto 0 Posted January 8, 2016 Pozdrav svim forumasima kao prvo, a sad o problemu. Kad sam kupio auto alternator je punio preko 16v i u mirovanju vukao oko 120 mA sto je mnogo, 30-40mA se tolerise zbog sata, centralnog, stand-by compa itd. Kad otkacim + sa alternatora vraca se na dozvoljenu vrednost, sto ukazuje na kvar alternatora. Skidam ga i nosim vrsnom majstoru i prijatelju na kompletan remont. Menja lezajeve, regler sa cetkicama, proverava stator i diodnu plocu, skida blok kondenzator i kaze da je on vukao na masu. Namontiram ga i sve super, punjenje 14,2v u svim rezimima sa potrosacima i bez njih, odvlacenje struje 35mA, sve po propisu. Izvesno vreme tako 200-300 km i problem povecao punjenje na 15,2 i odvlaci 115mA. Zamenim regler, normalizuje punjenje, ali opet prazni aku. Rasturim sam alternator, ispitam rotor- uredu, stator uredu odnesem diodnu plocu elektronicaru, prekontrolise svih 6 dioda i kaze u redu, jedino kaze da mozda pri opterecenju neka dioda procuri sto se ne moze iskontrolisati vec zameniti diodna ploca. Sve sam kontakte ocistio, spakovao alternator i stavio polovan ispitan BOSCH-ov regler. Za sada je u redu, ali se nisam vozio. Da kazem jos nesto, prethodni vlasnik je imao jake potrosace, muzika. . . sto verovatno prelazi snagu alternatora, kazu da to unistava diodnu plocu? Sta vi mislite, jel imao neko slicna iskustva? Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikamoto 0 Posted January 9, 2016 danas napravljena probna voznja od nekih 50km sa svim ukljucenim potrosacima i relativno visokim brojem obrtaja motora. Stao sam, multimetar u ruke i za sada je sve u redu,tj u granicama normale sto ukazuje na los kvalitet prethodnih reglera. praticu i dalje situaciju i javljam,mozda ce nekom posluziti moje iskustvo. Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikamoto 0 Posted January 17, 2016 Ponovo ista stvar ! Presao sam oko 400km i ponovo prazni akumulator, tj vuce oko 120mA. Nemam vise ideja sta da radim. sem da kupim drugi alternator ? Ne znam moze li nesto u instalaciji da utice da se alternator ovako ponasa? Ako neko ima neku ideju neka javi. Pozzz svima Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikamoto 0 Posted January 18, 2016 Danas zamenjena diodna ploca i vise nema sta da se menja. Rezultat cemo ynati kad malo odlepsa vreme,posto ga sada ne vozim. Javicu rezultat. Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Milosnis18 7 Posted January 20, 2016 svaka cast sto si to podelio ovde na forumu. :-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted January 20, 2016 I što nisi odustao od pisanja, iako niko nije mogao da ti pomogne Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja1 0 Posted January 22, 2016 ma 120mA ne moze da ti skodi akumulatoru, opusteno samo nek ti on daje 14,4V ili max 15,5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikamoto 0 Posted January 22, 2016 ma 120mA ne moze da ti skodi akumulatoru, opusteno samo nek ti on daje 14,4V ili max 15,5Hvala na ucescu u temi, ali mislim da nisi u pravu, jer 120mA za 10 sati su 1,2A, za 24 sata skoro 3A, a za 5 dana 15A sto nije malo, tj. ne moze da vergla, a aku je u garanciji. Stajao je kod drugara mehanicara 6 dana dok je turbina radjena i ni makac ! Kad se vozi svaki dan nema problema, a i rokirao sam akumulatore sa njega i Audija i isti slucaj, a kod Audija pali na pola kljuca. Bude isto i kod Fiata ako mu skidam klemu, Strucnjaci u kjigama kazu da je kod auta sa kompom,centralnim,alarmom. . . max dozvoljen gubitak struje 50mA. Pozz Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja1 0 Posted January 24, 2016 jbg ja to da ne trosis pare ako si vec skoro sve menjao mozda ima vlage pa vuce negde, ako auto vozis svakog dana onda neka ti tako ako vec miruje nekoliko dana onda pokusaj srediti, vidi zameni alternator samo da proveris da nije do njega, Mislim da ce ti neko pozajmiti samo da probas, ako jeste onda bolje zameni ako nije proveri instalaciju.imas li mozda neke potrosace u autu sem sata, kompa i td?A da pojacalo ne bi mnogo uticao na rad Alternatora i samog auta tj kad udari bas on povuce veoma veliku struju i zato se stavlja Kondezator velike kapacitivnosti, ako nije imao kondezator to je dosta uticalo na Alternator, jer on puni i vamo udari bass i povuce mu dosta struju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikamoto 0 Posted February 9, 2016 Konacno posle poslednjeg cackanja oko alternatora (zamena diodne ploce) sam presao oko 1000km i sve je u redu. Puni u granicama dozvoljenog bez obzira na ukljucene potrosace i rezim rada, a sto je vaznije ne prazni bateriju u stajanju, tj vuce oko 30mA sto je u granicama normale. Znaci diodna ploca tj jedna od 6 dioda je pri opterecenju "curila" i Pravila problem. Pozdrav svima koji su pratili temu! Quote Share this post Link to post Share on other sites