Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Milutinac

Tuning / Styling - značenje pojmova

Recommended Posts

danas svako sebe naziva tjunerom a ne zna sta znaci opcenito tuning i da to nije samo preobrazba vanjska automobila :)

 

Edo (govorim sa najboljom namerom), kad vec ides po tim skupovima, pises o tuningu, i ostalo, moras bar osnovne pojmove da razlikujes.

 

Tuning nema apsolutno nikakve veze sa izgledom (preobrazbom) kola, niti spoljnim, niti unutrasnjim, tuning je izveden od engleske reci tune - sto znaci namestati, podesavati, i vezano je za prepravke na motoru, u svrhu dobijanja snage, znaci turbina, chip, IC, dizne...

 

Styling - od engleske reci style sto znaci stil, nacin, ukus i slicno. I vezan je za ono sto ti radis, farovi, volan, spojleri i ostalo

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je  to tuning sto ti tvrdis koliko snage dobijas sa tim farovima, maskama, mrezicama... i ostalim plastikarijama.Sta je onda stajling po tebi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja upoznat ne moze se stajlirati auto, ali se moze tunirati.

Tuning na engleskom moze oznacavati i promjenu kuta paljenja, pa vecina ljudi koji to rade nisu tuneri po nasem gledanju rijeci.

Moze se cak tunirati i kad mjenjas radio postaju, npr "Tune in to 103.2 FM.", jer rijec tune prevedeno znaci nesto fino ustimati, a to moze biti sve od glazbenog instrumenta, radio postaje, motora, itd.

Sta ako netko napravi ispuh, remap, veci ic, jace kocnice, ali i spusti auto, nabaci felge, zatamni stakla, jel on onda tuner ili je stajler? Ili je tuner-stajler?

Ono sto zapravo zelim reci je da ne treba i ovako malu scenu auto zaljubljenika dijeliti na jos manje grupe ljudi ;) ;)

Edited by DinoG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Promena npr sedista moze biti tuning ali ne ako ih zamenis istim.....nego npr. kadice 50% lakse pa time i dobijes nesto na performansama.
Tako i sa felnama, kocnicama, amortizerima i oprugama..... Sve nakon cega dobijes i promil na performansama. Tuning je i ako samo pocupas enterijer iz auta :)
Dobio si na performansama ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ja npr sredio farove, zatamnio stakla, stopke, promenio osvetljenje unutra (vise puta), folija na krov, skockao dinamik felne, kupio 17" za leto, maska bez znaka, abarth tabla, navi.........

Sve to je lepo ali apsolutno niiiista nisam mogao da dobijem time na performansama.

Edo na mk2 ubacio sedista od alfe? Tuning? Ma daj! To je kontra tuning kad su jos teza od onih starih :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suti, pozelim ona sjedista 100x na dan :) i razmisljam da napakujem ponovo alfina sjedista samo moram da provjerim od koje alfe bi pristajala.... ova grandeova sjedista su samo za "po gradu" a za duzih relacija ne :( otisao sam nedavno do Banja Luke i vratio se, cim sam parkirao auto popio sam 2 tablete protiv bolova jer su me ledja razvaljivala.... sad mozda je to sto sam navikao na ona kozna sjedista .... ne znam :) al uglavnom vidjecu da napakujem alfina sjedista ako ne nadjem abarthova originalna sjedista kao sa slike

 

abarth_grande_punto_1_4_t_jet_16v_sports

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko sam ja upoznat ne moze se stajlirati auto, ali se moze tunirati.

 

 

To sto ti nisi upoznat ne znaci da ne postoji car styling kao pojam, a tek ne znaci da se u svetu pod tuning-om podrazumeva kada zamenis felne i farove...

 

http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/interior-styling

 

http://www.madmotors.co.uk/bodykits-spoilers-14000.html

 

https://www.google.rs/search?q=car+styling&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiqzp-o3pnKAhVLlSwKHbnlCf4Q_AUIBygB&biw=1440&bih=763#tbm=isch&q=car+styling+parts

 

Untitled.jpg

 

Sta ako netko napravi ispuh, remap, veci ic, jace kocnice, ali i spusti auto, nabaci felge, zatamni stakla, jel on onda tuner ili je stajler? Ili je tuner-stajler?

 

 

 

ispuh, remap, veci ic, jace kocnice - tuning, kao sto rekosmo od reci tune (podesavati), podesava se jacina automobila, performanse

 

nabaci felge, zatamni stakla - styling - izgled

Sta je tu nejasno uopste?

To sto ste vi isli na Sremska Mitrovica Tuning show nema veze sa vezom...

 

Slazem se da ne treba da se delimo, samo treba postaviti stvari kako jesu...ako hocete nazivajte vi to i aero-modelarstvom, ali kad nije...

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Evo ja npr sredio farove, zatamnio stakla, stopke, promenio osvetljenje unutra (vise puta), folija na krov, skockao dinamik felne, kupio 17" za leto, maska bez znaka, abarth tabla, navi.........

 

 

 

Eeeee pa Jankela, to je vec stage 2 tuning, to je vec nesto, ozbiljan si ti tuner ;)

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

https://www.torquecars.com/tuning/tuning-stages.php

 

Evo vam i copy-paste uobicajenih modifikacija za Stage 1, stage 2, i stage 3 TUNINGA

 

 

Some examples of stage 1 mods include, induction kits, panel air filters, sports exhausts, fuel pressure regulators, a simple engine remap or timing changes, blow off valves/diverters and the like

 

 

Addition of a larger or hybrid turbo (requires a remap and fueling upgrades as well as potential engine strengthening), fast road cams (need some engine dismantling and will need to be fitted with followers/lifters etc but ideally the engine will need to be remapped), Supercharger kits (these need air intake, exhaust and mapping modifications before they can work at all.)

 

 

Take racing brakes for example. These can tolerate extremely high temperatures but they are pretty useless whilst cool. On the road you can't afford to have to wait for the brakes to warm up before they operate effectively. On the track they will run hot through each lap. An aggressive cam profile will also move the power band right up the rev range and cause a very lumpy tick over making the car hard to drive in day to day traffic. Heavy duty clutches can be off or on in their nature and make driving in slow traffic nearly impossible. A stage 3 race modified car will also need to be regularly overhauled and serviced. The extra strain put on the cars engine will result in premature engine wear and if a car is used on a daily basis it will become very unreliable

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felne mogu da budu tuning :laughing::harhar: Sta ako su vece, sire, manji ET, LAKSE? :smoke:

 

Mada ja na forumima rec tuning, citam kao styling :laughing:

 

PS: Vecina spustanja auta je styling, nema ni T od tuning  :turned:

 

PS2: A najcesce bi se moglo reci i za izbor guma.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slazem se sa ekipicom, pa frizer je stilista, nije tuner iako fino podesava kosu :D

 

Sto je u odredjenu ruku ironija jer nasa rec za tuning je friziranje (uz naravno budzenje) :laughing:

 

 

 

Felne mogu da budu tuning :laughing::harhar: Sta ako su vece, sire, manji ET, LAKSE? :smoke:

 

 

IMG_20130817_182532.jpg

 

Kolega YUgisa, zelite li malo tuninga? :laughing:

 

 

ofkors :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Koliko sam ja upoznat ne moze se stajlirati auto, ali se moze tunirati.

To sto ti nisi upoznat ne znaci da ne postoji car styling kao pojam, a tek ne znaci da se u svetu pod tuning-om podrazumeva kada zamenis felne i farove...

http://www.demon-tweeks.co.uk/performance/interior-styling

http://www.madmotors.co.uk/bodykits-spoilers-14000.html

https://www.google.rs/search?q=car+styling&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiqzp-o3pnKAhVLlSwKHbnlCf4Q_AUIBygB&biw=1440&bih=763#tbm=isch&q=car+styling+parts

Untitled.jpg

Sta ako netko napravi ispuh, remap, veci ic, jace kocnice, ali i spusti auto, nabaci felge, zatamni stakla, jel on onda tuner ili je stajler? Ili je tuner-stajler?

ispuh, remap, veci ic, jace kocnice - tuning, kao sto rekosmo od reci tune (podesavati), podesava se jacina automobila, performanse

nabaci felge, zatamni stakla - styling - izgled

Sta je tu nejasno uopste?

To sto ste vi isli na Sremska Mitrovica Tuning show nema veze sa vezom...

Slazem se da ne treba da se delimo, samo treba postaviti stvari kako jesu...ako hocete nazivajte vi to i aero-modelarstvom, ali kad nije...

Prvi link sto si postavio pod "Seats - fixed back" ima Sparco i Omp kadice, a pise interior styling parts. Jesu sad kadice tuning ili styling?

Ovaj drugi link ne moram puno objasnjavati, kopirati cu samo opis s njihove stranice: "Over the years Mad Motors has grown to be one of the tuning communities leading and most trusted specialists in the full range of car bodykit parts. We offer a huge range of parts for all the leading makes and models, our range includes body kits, spoilers, car grills, fenders, headlight eyebrows and wind deflectors."

Vodeca tuning kompanija, a prodaju maskice i obrvice i jos to navode u opisu. Eto mozda sam ja krivo upucen pa su i obrvice tuning. Mozda zato nisam tuner jer nemam obrvice.

Link s google searcha necu pretjerano komentirati jer se u prvih 10 slika nalazi slika gewindi i sportskih opruga. Opcenito google pretragu slika se ne isplati komentirati. Upisi Renault Megane mk2 tuning i izbacit ce ti vise Clia nego Meganea, provjereno vec par puta.

Za razliku izmedju tunera i stajlera pitao sam kako se naziva osoba koja napravi i "tuning" i "stajling" modifikacije? Jel ona samo tuner ili je samo stajler ili je oboje?

Ja sam jednom prolazio kroz SM i to je to, ali nijednom nisam bio na nikakvom skupu, ali sam zato bio na najvecem sajmu u Budimpesti. 7 paviljona prepunih auta, ima cak i na forumu tema sa slikama auta koji su bili tamo, a skup se zove Auto, Motor et Tuning Show ili AMTS, a 90% auta lezi na podu sa maksimalno stretchanom gumom.

Takodjer slusam komentare na ovo

FB_IMG_1452246767728.jpg

Najveci sajam u Italiji, koji u nazivu ima tuning. Sajam je toliko poznat da rade po principu invite only, tj oni zovu tebe da sudjelujes. Poznam jednu osobu koja je dobila poziv da dodje u Torino sa Puntom. Radi se o clean look mk2 1.2 8v sto je prije bio mat crni sa Ronal turbo felgama, vecina ga znate, sad je mat crveni sa M-tehnica turbo felgama. Taj 1.2 8v u tom autu od tuning dijelova ima eventualno gljivu, ako se to uopce racuna pod balkanski tuning, pa je svejedno isao na Expo TUNING Torino. Sad ja ne znam, mozda su talijani i mađari budale pa bi im mi s balkana trebali objasniti kako stoje stvari da napokon prestanu grijesiti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je stranac ne cini ga boljim poznavaocem automobilizma nego sto smo mi po automatizmu. "Tuning" sou organizuju ljudi slicnog razmisljanja bez obzira sto su u pitanju razlicite drzave ;)

 

A tuner bih ja povezao sa osobom koja osmislja i proizvodi delove koji poboljsavaju performanse vozila, ne osoba/vlasnik koja srafi delove na auto... Progledao bih kroz prste onima koji kupe odredjene delove ali koji imaju neke stelujuce osobine u skladu sa karateristikama tog dela pa barem da sam podesi vozne karateristike u skladu sa svojim potrebama/zeljama. Pod ovo ne mislim kupovina gewindi i zavrtanje gore dole, mada gledano kroz performanse, vecina ljudi ih ne zna koristiti pravilno tako da bih smatrao umecem kada neko to zna da uradi kako treba. 

 

Naravno, cisto moje misljenje, ne tvrdim da je ispravno i jedino dobro.

 

PS: Kadice bih svrstao u pricu kao i felne, mogu da budu i jedno i drugo. Mnoge kadice nisu nesto preterano lagane da bi rekli da povecavaju performanse kroz smanjivanje mase vozila i najcesce su usrafljene u aute gde vozac ima dovoljno oslonca u sedistu i sa fabrickim sedistem.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svi linkovi koje sam postavio su tu samo sa svrhom da se pokaze da postoji pojam styling car parts ili slicno, jer vidim da ti nije poznato da uopste postoji takav pojam.

Ovo drugo mesanje baba i zaba necu da komentarisem, prosto mi je i pored svega nejasno kako tuning moze da bude - evo sada (i sa iscudjavanjem) spominjemo i obrvice, pa mislim stvarno...i sam kazes da to nije tuning, pa sta je onda?

 

Dokaz o jos jednom mesanju baba - zaba imate i na sledecem linku

http://www.ns-tuning.com/

 

Mogu i italijani i madjari i nemci da stavljaju u naslov svoje manifestacije sta god hoce, ali zna se sta je sta uopsteno...tako da ukoliko niste menjali turbine, dizne, intercoolere, kompjutere, ubrizgavanja, nema tu ni T od tuninga

Sto se manifestacija takodje tice - Slican primer...na ROCK am Ringu 2016, pored black sabbatha, deftonesa, korna nastupice rudimental i major lazer??? drugim recima...pise i na tarabi p**** - pa nije...

 

Takodje, slazem se za kadice, niti je jedno, niti drugo, mada kao sto Yugisa kaze - u 99% slucajeva na forumima kad procitam tuning citam styling, tako i u 99% slucajeva kod nas kadice se koriste kao styling detalj, a ne kao ono sto uventualno smanji koji kilogram i kao ono sto daje bolju potporu u krivini npr

Edited by milutin-NS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne slazem se Milutine sa tobom, zasto ne bi bio Tunin bez G ako je fabricki motor ali ima bolje opruge, amortizere, ramena, reglazu trapa i pratece elemente koji to poboljsavaju, unibole, poli(amid)uretanske caure, kocnice, gume, bolji menjac.... :harhar:

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je stranac ne cini ga boljim poznavaocem automobilizma nego sto smo mi po automatizmu. "Tuning" sou organizuju ljudi slicnog razmisljanja bez obzira sto su u pitanju razlicite drzave ;)

Nitko nije ni rekao da su bolji, ali sajmovi koji traju vec 10, 15 godina i privlace desetke tisuca ljudi svake godine nisu mala stvar da bi se ignoriali.

Edited by DinoG

Share this post


Link to post
Share on other sites

I nasi politicari vec decenijama privlace velik broj pristalica i glasaca, ali ja bi ih ipak ignorisao ;)  Salu na stranu, vecina tih posetilaca ide na te sajmove jer zele da vide ono sto je na njemu bez obzira sta pise u imenu. Vecina koju ja znam ni ne idu zbog automobila... ;)

 

PS: Moj auto ima styling branik koji je sad polomljen i fali veci deo i vecina ljudi mi i dalje govori za auto, bas super izgleda, malo jos da doteram i mogu na T&S manifestaciju :laughing:

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tacno, ali tamo zaista mozes i videti kola koja pored nekih obrvica, spojlera, dve/tri farbe na sebi imaju verovatno i 2x vise snage nego kada su izasli iz fabrike...Ili i samo jedno i samo drugo...
Ja samo govorim o brkanju pojmova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vau, imamo sad celu temu :D Sad bih se totalno raspisao ali mislim da bi na kraju svi rekli da previse lupam :D

 

Pa cu reci da je za mene tuning najbolji balans svih elemenata vozila po pitanju performansi.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...