Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Fiat Mobi za Južnu Ameriku

Recommended Posts

fiat%20x1%201.jpg

 
Mada su trenutno kod Fiata u centru pažnje novi Tipo i njegove buduće verzije (hatchback i karavanski SW), kao i njihovo pick-up vozilo Toro, ovaj italijanski proizvođač će tokom ove godine u Južnoj Americi predstaviti i novi gradski automobil. Ovaj mališan se vodi pod kodnom oznakom ''projekat X1H'', ali mediji u Brazilu pišu da će se na tržištu naći pod nazivom Fiat Mobi. U pitanju je automobil koji će imati i određene komponente brazilskog Fiat Una, pri čemu bi njegova proizvodnja u Betim fabrici u Brazilu trebalo da startuje početkom 2016. godine (zvanično tržištno lansiranje se očekuje u aprilu).
 

fiat%20x1%2011.jpg

 
Očekuje se da će međuosovinsko rastojanje iznositi oko 235 cm, dok će se pod haubom (bar na početku) naći 1.0 litarski motor sa 75KS. Kasnije bi trebalo da stigne novi trocilindarski benzinac sa oko 80 konja. Cena za bazni Fiat Mobi bi trebalo da iznosi oko 28.000 brazilskih reala, što je 6.515 evra.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snimljen Fiat Mobi

 

fiat%20mobi.jpg

 

Nakon što je Fiat početkom meseca na sajmu automobila u Ženevi predstavio Tipo u hatchback i karavanskoj SW verziji, italijanski proizvođač će uskoro u Južnoj Americi promovisati i novi gradski automobil.

 

146607-fiat%20mobi%201111.jpg

 

Ovaj mališan se vodi pod kodnom oznakom ''projekat X1H'', ali mediji u Brazilu pišu da će se na tržištu naći pod nazivom Fiat Mobi.

 

fiat%20mobi%2011.jpg

 

U pitanju je automobil koji će imati i određene komponente brazilskog Fiat Una, pri čemu će se njegova proizvodnja odvijati u Betim fabrici u Brazilu. Ovde i najava da će se njegovo zvanično tržištno lansiranje desiti u aprilu.

 

fiat%20mobi%20111.jpg

 

Očekuje se da će međuosovinsko rastojanje iznositi oko 235 cm, dok će se pod haubom (bar na početku) naći 1.0 motor. Kasnije bi trebalo da stigne potpuno novi 1.0 litarski GSE trocilindarski benzinac sa 80 konja.

 

fiat%20mobi%201111.jpg

 

Cena za bazni Fiat Mobi bi po nekim ranijim nezvaničnim najavama trebalo da iznosi oko 28.000 brazilskih reala, što je 6.855 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Mobi Way

 

fiat%20mobi%2043.jpg

 

Brazilski sajtovi su objavili još nekoliko slika nemaskiranog primerka novog Fiata Mobi za južnoameričko tržište.

 

fiat%20mobi%20433.jpg

 

Ovoga puta uhvaćena je verzija Way, sa (pro)terenskim izgledom, a koja će najverovatnije biti i najskuplja u ponudi. Takođe, ovde slike nam otkrivaju i izgled prednjeg i zadnjeg dela vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakvih sve spodoba u JA ima, ovaj je odlicno dizajniran.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za tržište i namjenu dobro izgleda. Pitanje kako izgleda uživo. Evo novi Tipo je uživo baš bomba.

 

zza722.thumb.jpg.de0b47fbb361cc0831448f4 zza723.thumb.jpg.67356ac486ab99d38eee90f zza724.thumb.jpg.c0d22e5c92158782b87c952

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ocigledno je da je doslo do promene dizajna koji novim Tipom  i sada Mobi-jem, naginje ka korejskom vidjenju modernog automobila

koji se, bar sto se tice trzista u razvoju (ukljucujuci i Srbiju), pokazao uspesnim. S tim sto je Fiat novim modelima izgubio prepoznatljiv

italijanski dizajn koji ga je do sada izdvajao iz mora nezanimljivih (stilski) korejskih, japanskih pa i u neku ruku nemackih (srednje i nize klase)

automobila. Ogroman zaokret u dizajnu (po meni ka gorem) ce sigurno u pocetku delovati sveze ali mislim da FIAT gresi sto ne nastavlja

u retro stilu modela 500 i cele njegove game. Cujem da ce se dizajn razlikovati u slucaju jeftinijih/skupljih modela, pretpostavljam

da ce pokusati da naprave nesto poput DS-a, citroenovog podbrenda...

Sto se Mobi-ja tice, meni licno se jedino svidja FIAT-ov amblem na petim vratima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modeli koji svoj život imaju samo za tržište Južne Amerike nikada nisu pratili neke opšte smernice Fiata po bilo čemu, pa tako ni po dizajnu. Tržište na kojem se Stilo prodavao do pre koju godinu, gde je Uno imao život (ili još uvek ima iako ovaj Mobi valjda treba da dođe na njegovom mesto) jedno 20+ godina nakon što je u Evropi prestao da se pravi, nije relevantno za priču oko opštih smernica FCA. :D:thumbup:

Za njih je ovaj dizajn skroz ok i ludost bi bila trošiti neke velike pare oko toga kada će se ionako i ovakav prodavati sasvim ok.

 

1 hour ago, lufti said:

mislim da FIAT gresi sto ne nastavlja u retro stilu modela 500...

 

Pa, koliko prošle godine su izbacili Fiat 500X koji je upravo to...nastavak dizajnerskog pravca modela 500. :) 

Isto tako su izbacili Tipo koji nema dodirnih tačaka sa 500 dizajnom.

Izašao i 124 Spider koji je potuno nezavisan po pitanju dizajna od bilo kog drugog Fiata.

Mislim da to stilsko bogatstvo u dizajniranju automobila je ok...jedan, drugi, treći smer...a, ne samo jedan i onda udri copy/paste and resize (kao što radi masa drugih proizvođača automobila).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora postojati konzistentnost u dizajnu da bi kupci mogli da se poistovete sa brendom, tj. ne treba istovremeno

pustiti u prodaju 4-5 razlicitih dizajnerskih pravaca... Naravno da izgled vremenom mora da se promeni, samo mislim

da FIAT mora da ima originalniji dizajn od drugih, tj. ne sme da se utapa u masu, sto je sa novim tipom, po mom misljenju, uradio...

Dizajn novog fice, koji se oslanja na starog, ce i za 50 godina biti jedinstven a ovaj tipo iz 2016-te ce vec 2020-te biti nezanimljiv...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam jeste li primijetili da se jedan dizajnerski motiv sada gura non stop bio 124 Spider, Tipi, redizajn 500-ice ili onaj prepakirani Mitshubishi pick-up. Nastavit će se u tom tonu. Sljedeći Punto će prednjicom vjerojatno malo više pratiti TIpa no to je teško reći za sljedeću Pandu koja radi iskoristivosti prostora mora biti "kockastija".

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, lufti said:

Mora postojati konzistentnost u dizajnu da bi kupci mogli da se poistovete sa brendom, tj. ne treba istovremeno

pustiti u prodaju 4-5 razlicitih dizajnerskih pravaca...

 

Ovaj princip u dizajniranju automobila se zove ''babuška''. Da, po onim ruskim suvenirima. :)

Quote

...šef dizajna DS automobila Thierry Metroz izjavio je kako će se oni držati daleko od sistema Babuška, kako će njihovi automobili imati jasnu dizajnersku različitost. Njegov šef, odnosno glavni čovek DS brenda Eric Apode nadovezao se da oni žele automobile koje ćemo moći međusobno da razlikujemo, da prepoznamo sa 100-200 metara. Jedino što će biti zajedničko u dizajnerskom smislu kod svih DS modela je njihova maska hladnjaka...

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/37453-dizajn-automobila/&do=findComment&comment=1306662

 

FCA takođe misli da njihovi automobili ne treba da budu babuške...svi isti, samo im se veličina razlikuje. Naravno, to može fino da se kaže ''konzistentnost u dizajnu da bi kupci mogli da se poistovete sa brendom'', i verujem da u npr. Audi ili Mercedes brošurama piše tako :) , ali suština je da su im auti dizajnirani sa alatkama copy/paste i resize.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Mobi premijerno 13. aprila

 

fiat%20mobi%20111111.jpg

 

Nakon što je Fiat početkom prošlog meseca na sajmu automobila u Ženevi predstavio Tipo u hatchback i karavanskoj SW verziji, italijanski proizvođač će sledeće nedelje u Južnoj Americi promovisati i svoj novi gradski automobil.

 

fiat%20mobi%20111111111.jpg

 

Ovaj mališan je razvijen pod kodnom oznakom ''projekat X1H'', ali će se na tržištu naći pod nazivom Fiat Mobi. Brazilski sajtovi pišu da će Fiat njegovu premijeru u Južnoj Americi održati 13. aprila, ali tajni oko njegovog izgleda nema već neko vreme zahvaljujući brojnim slikama nemaskiranih primeraka. U međuvremenu su se prvi primerci već našli kod Fiatovih dilera u Brazilu, odakle su i ove najnovije slike.

 

fiat%20mobi%2011111111.jpg

 

U svakom slučaju, u pitanju je automobil koji ima i određene komponente brazilskog Fiat Una, pri čemu će se njegova proizvodnja odvijati u Betim fabrici u Brazilu.

 

fiat%20mobi%2010.jpg

 

Automobil je dugačak 358 cm, zapremina prtljažnika iznosi 220 litara, dok će se pod haubom (bar na početku) naći 1,0 litarski četvorocilindarski motor sa 75KS. Kasnije bi trebalo da stigne potpuno novi 1.0 litarski GSE trocilindarski benzinac sa oko 80 konja.

 

147462-fiat%20mobi%20111.jpg 147461-fiat%20mobi%2011.jpg

 

Cena za bazni Fiat Mobi bi po nekim ranijim nezvaničnim najavama trebalo da iznosi oko 29.000 brazilskih reala, što je 7.085 evra.

 

fiat%20mobi%201.jpg

 

Kupcima će se nuditi i verzija Way, sa (pro)terenskim izgledom, a koja će biti i najskuplja u ponudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Mobi Drive

 

fiat_mobi%201.jpg

 

Na Sao Paulo Motor Showu u Brazilu je naravno prisutan i Fiat, i to sa nekoliko zanimljivih vozila. Među njima se izdvaja i Fiat Mobi Drive, za čiji pogon se brine 1.0 litarski trocilindarski Firefly motor sa 77KS.

 

fiat_mobi%2011.jpg

 

Dostupan je i Dualogic menjač, kao i el. servo sa City modom.

 

fiat_mobi%20111.jpg

 

Mobi Drive sa litrom goriva može da pređe 13.6 km u gradu i 15.8 km na putu kada koristi benzin, odnosno 9.3 km u gradu i 10.9 km na putu kada koristi etanol. Standardna oprema između ostalog sadrži i klima uređaj, el. podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje, volan podesiv po visini...

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U planu i Fiat Mobi pick-up

 

fiat-mobi.jpg

 

Nakon promocije modela Argo, Fiat se okreće drugim novitetima za južnoameričko tržište. Jedan od njih je i mali Mobi pick-up, kodne oznake Project X1P. Kako se očekuje, pod haubom će se naći 1.3 Firefly motor sa 101KS (na benzin) odnosno 109KS (na etanol), u paru sa manuelnim petostepnim menjačem ili automatizovanom GSR transmisijom. Ipak, ni slabiji 1.0 FireFly motor nije isključeni iz kombinacije, i to sa 72KS (na benzin) odnosno 77KS (na etanol).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Mobi u Južnoj Americi po ceni manjoj od 6.000 evra

 

fiat mobi 05.jpg

 

Konačno nešto od Fiata, a da nema oznaku ''500'' :) 

Ovako ili onako, ali automobil Fiat Mobi je najjeftiniji automobil ove marke koji se prodaje po ceni manjoj od 6.000 evra. Sigurno se pitate, a u čemu je štos? Štos je u tome i tako niskoj ceni, da je ovaj model automobila u prodaji isključivo na južnoameričkom tržištu.

 

fiat mobi 04.jpg

 

Fiat Mobi je malo vozilo sa petora vrata, dužine 3.566 mm, predstavljen 2016. godine i do sada je prodat u 215.000 primeraka. Na fotografijama možete videti obnovljenu verziju koja je nedavno predstavljena u Brazilu. Sigurno pretpostavljate koji se motori nalaze ispod prednjeg poklopca.

 

fiat mobi 03.jpg

 

Ponuda kreće sa Fire Evo Flex 1.0 motorom najveće snage 76 KS, a kada za pogon osim benzina koristi etanol onda razvija 78 KS. U oba slučaja ima ručni menjač sa pet stepeni prenosa. Pokretao ga je i moderniji atmosferski trocilindrični benzinski Firefly 1.0 motor sa 72 KS (uz etanol i benzin 77 KS) uz automatski menjač. Međutim, ovaj motor je kod nove verzije u potpunosti izostavljen.

 

208088-fiat mobi 02.jpg

 

Na raspolaganju su paketi opreme Easy i Like, a zanimljivo je da nova verzija ima udaljenost karoserije od tla 190 mm. Na raspolaganju je i terenska verzija pod imenom Trekking po ceni od 7.200 evra na više.

 

208089-fiat mobi 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...