Jump to content
FAS Goran
Axic

Ovako bi mogle da izgledaju moderne verzije legendarnih automobila

Recommended Posts

Ovako bi mogao da izgleda moderni Alfa Romeo Montreal

 

212859-alfa m 2022 03.jpg

 

Pod kapom Stellantisa se najavljuje novo vreme za Alfa Romeo na globalnom nivou. Povodom toga, dizajneri se inspirišu nekim kultnim klasičnim modelima i njihovim inkarnacijama u današnjem vremenu, a jedan od zanimljivih rendera je i ovaj moderni Alfa Romeo Montreal. Razlog: osim ultra skupog modela 8C koji se kratko proizvodio, Alfa nije godinama predstavila pravi GT coupe model poput legendarnog Montreala pa je grafički dizajner Marco Pietro Maltese odlučio da prikaže takav automobil sa modernim pogledom na Montreal.

 

212860-alfa m 2022 02.jpg

 

Nazvan Montreal Hommage, automobil inspiraciju crpi iz originala iz 1970-ih sa kojim deli i ime. Maltese kaže da je i nova interpretacija zamišljena kao GT coupe visokih performansi kao podsticaj da podseti javnost na najbolje dane Alfa Romea. Linije originalnog Montreala se iznenađujuće dobro uklapaju u moderni dizajn: od karakterističnih proreza na prednjim svetlima, zadnjim nosačima krova sa otvorima za hlađenje, do kratkog odsečenog zadnjeg kraja...

 

212861-alfa m 2022 01.jpg

 

Zanimljivo, dizajner je dodao elemente poput rešetke i točkova sličnih kao na automobilima koji se trenutno nalaze u ponudi Alfa Romea. Maltese nije pružio nikakve detalje o pogonskom sistemu, ali šta god bi mogao da ima na umu - bilo da se radi o benzinskom, električnom - sigurno bi moglo da premaši 200 KS i 235 Nm koliko je postizao Montrealov 2.6 litaski V8.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električna Lancia Delta Evo-E

 

gck delta 06.jpg

 

Još jedan zanimljiv restomod projekat, ovde u vidu električne verzije legendarne Lancie Delte.

 

gck delta 05.jpg

 

Francuski GCK Exclusiv-e je predstavio modernizovanu Deltu u koju je ugradio elektromotor sa 200KS i 350 Nm (zadržan je originalni menjač).

 

gck delta 04.jpg

 

Automobil od 0 do 100 km/h ubrzava za 6.6 sekundi, dok sa jednim punjenjem baterija od 30 kWh autonomija iznosi 160 km.

 

gck delta 03.jpg

 

Osim toga, tu su i mat sivi eksterijer, detalji od ugljeničnih vlakana, zadnji difuzor, novi spojler, kao i unutrašnjost sa modernijim materijalima i opremom (alkantara, Momo volan, Recaro sedišta...).

 

gck delta 02.jpg

 

GCK Exclusiv-e planira da ponudi seriju od samo 47 ovakvih Delti (36 primeraka Delta Evo-E, i 11 primeraka verzije Delta Evo-e Rallye).

 

gck delta 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Klasici sa modernim srcem

 

Šta su to restomod automobili i zašto se u neke klasike ugrađuju moderni motori i tehnologije, proverite u prilogu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogla da izgleda moderna Honda CRX

 

honda crx.jpg

 

Honda CRX ima posebno mesto u srcima mnogih fanova Hondinih automobila, a njegovo oživljavanje u formi moderne verzije bilo bi ispunjenje sna. Bez obzira koliko je jedan model ''kul'' i legendaran, opadanje prodaje rezultira prekidom proizvodnje. Jedan od modela koji je nestao i u čiji povratak je teško verovati jeste Honda CRX. Ovaj model je nestao 1991. godine i zamenila ga je Honda del Sol, ali dizajner Rain Prisk svojim nezvaničnim renderom dočarava kako bi dvosed izgledao danas u svojoj modernoj verziji.

 

Renderi su bazirani na modelu CR-Z koji je bio dostupan između 2010. i 2016. godine, a koji je najviše podsećao na CRX. Međutim, automobil na renderu ima neke CRX karakteristike koje ga ističu od modernog izvora inspiracije. Automobil je dobio velika zadnja stakla kao što ih je imao i legendarni CRX. Padajuća linija krova, agresivni prednji branik, tanka prednja svetla i oštri nabor koji se prostire od ventilacijskog otvora na prednjem blatobranu preko vrata, pa gotovo celim bokom, karakterišu zamišljeni automobil. Šanse da Honda proizvede ovakav model u skorije vreme gotovo su ravne nuli. Mali dvosedi se danas ne prodaju dobro na tržištu koje je ''zaluđeno'' crossoverima. Ipak, renderi su dokaz da bi moderni i elegantni dvosed bio dostojna zamena za legendarni CRX, model poznat po svojim malim dimenzijama, pristupačnoj ceni, zabavnoj vožnji i izdržljivosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Elegend EL1 kao moderni Audi Quattro

 

el1 05.jpg

 

Legendarni Audi Quattro se vraća na scenu, i to kao električni monstrum Elegend EL1.

 

el1 04.jpg

 

Nemačka kompanija Elegend AG (koju je osnovao dizajner i preduzetnik Markus Holzinger) naime najavljuje električni sportski coupe čiji izgled je inspirisan dizajnom Audijevog Quattra.

 

el1 03.jpg

 

Elegend EL1 će po sadašnjim najavama imati karoseriju od ugljeničnih vlakana (težina vozila iznosi 1680 kg), tri elektromotora sa ukupno 816KS, baterije od 90 kWh i autonomiju od 400 km (po WLTP-u).

 

el1 02.jpg

 

Ubrzanje do 100 km/h će iznositi 2.8 sekundi, do 200 km/h će stizati za 10 sekundi, dok je najveća brzina 255 km/h.

 

el1 01.jpg

 

U planu je serija od samo 30 primeraka, po ceni od 1.06 miliona evra. Prvih 12 primeraka će biti isporučeno 2023. godine, a preostalih 18 tokom 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako bi mogla da izgleda nova Tavria

 

216052-tavria 02.jpg

 

Ukrajinski dizajner Roman Priadko je demonstrirao kako bi eventualno mogla da izgleda nova generacije nekadašnje Tavrije (ZAZ-1102). Priadko je ovaj projekat nazvao Tavria Nova, pri čemu su na crtežima dve varijante ovog trovratnog hečbeka, koje se međusobno malo razlikuju.

 

tavria 01.jpg

 

Sve u svemu, spoljašnjost automobila je napravljena u stilu originalnog modela i ima slične dimenzije. Tehničke karakteristike Tavrije Nova nisu objavljene. Klasična Tavria se proizvodila od 1987. godine i tokom svog životnog veka je bila opremljena motorima od 45 do 71KS, kao i ručnim menjačem. U početku je ZAZ-1102 bio postavljen kao naslednik modela ZAZ-968 Zaporožec.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobildyoutube.jpg AutoBild: Nova Lancia Delta

 

Lancia je poslednjih godina bila veoma tiha kada je u pitanju predstavljanje novih modela. Ali, to bi moglo da se promeni u budućnosti - jer Italijani planiraju nove modele. Govori se o novoj Delti.

Po pitanju platforme mogla bi da se iskoristi ista na kojoj se prave Opel Astra/Peugeot 308 i drugi modeli Stellantis grupe, ali bi onda svakako trebala da postoji i njena HF verzija sa preko 350 konja...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako bi mogla da izgleda oživljena Opel Calibra?

 

217718-opel c3.jpg

 

Ranije u toku ove godine, popularna Opel Astra je ušla u svoju šestu generaciju (L) i to u režiji matičnog Stellantisa. EMP2 arhitektura je bez dileme temeljno eksploatisana, a u nemačkom izdanju takođe dolazi unapređenog stajlinga, sa hibridnom opcijom koja je dobila zeleno svetlo. Samim tim ne čudi što su digitalni umetnici došli na ideju da kreiraju neke derivate.

Jedna sasvim regularna pretpostavka je da će Astra proći kroz GSi transformaciju, ali Sim Parn, piksel majstor koji stoji iza spdesignsest profila na društvenim mrežama podigao je stvari na viši nivo.

 

217719-opel c2.jpg

 

Umesto jednostavnog nabacivanja aero dodataka, on je ''oživeo'' jednu ikonu iz devedesetih. Reč je o Opel Calibri kupe, čija je originalna verzija generisala veliki broj entuzijasta, zahvaljujući 4×4 i V6 izdanjima, ali je trajala samo između 1989. i 1997. u okviru jedne generacije. Da bi dokazao da Calibra ne mora da bude ''jednokratna afera'', CGI ekspert je iskoristio tradicionalne kupe proporcije i prilagodio ih aktuelnom dizajnu Opel Astre. Ukoliko bi hipotetički i došlo do oživljavanje Calibre, realno je za pretpostaviti da bi se radilo o temeljno elektrifikovanom modelu. Nažalost, verovatno će se sve završiti pustim željama, a čak ni GSi verzija Astre nije izvesna. Ipak, možda će nekome u Stellantisu zapasti za oko ono što radi recimo Renault sa novom peticom ili VW sa kombijem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Elegend EL1 na sajmu u Minhenu

 

elegend 04.jpg

 

Legendarni Audi Quattro se vraća na scenu, i to kao električni ''monstrum'' Elegend EL1.

 

elegend 03.jpg

 

Nemačka kompanija Elegend AG (koju je osnovao dizajner i preduzetnik Markus Holzinger) na sajmu u Minhenu prikazuje električni sportski coupe čiji izgled je inspirisan dizajnom Audijevog Quattra.

 

elegend 02.jpg

 

Elegend EL1 ima karoseriju od ugljeničnih vlakana (težina vozila iznosi 1.650 kg), tri elektromotora sa ukupno 816KS, baterije od 90 kWh i autonomiju od 425 km.

 

elegend 01.jpg

 

Ubrzanje do 100 km/h će iznositi 2.8 sekundi, do 200 km/h će stizati za 8.5 sekundi, dok je najveća brzina 255 km/h. U paketu su i točkovi od 19 i 20 inča infotainment system, Bluetooth interfejs, navigacija, zadnja kamera, klima uređaj, el. podizači stakala... U planu je serija od samo 30 primeraka, po ceni od 890.000 evra po primerku (plus lokalni porezi), a prodaja startuje sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Romeo GTS

 

alfa gts 001.jpg

 

Dizajner Guilhermeo Araujo je oslobodio svoju maštu i pokazuje kako zamišlja Alfinog rivala modelu M2. Automobil je Araujo nazvao GTS te se odlučio za retro dizajn zbog kojeg zamišljeni model izgleda drugačije u odnosu na sve postojeće Alfine modele, ali je i dalje jasno da se radi o modelu sa prepoznatljivim karakteristikama italijanskog proizvođača.

 

alfa gts 002.jpg

 

Dizajner je napred zamislio set jednostavnih okruglih farova sa okruglim LED dnevnim svetlima. Tu je i poznata Alfina rešetka hladnjaka kao i ugaoni branik. Zadivljujuće linije automobila se nastavljaju preko lukova prednjih točkova i poklopca motora koji ima veliki ventilacijski otvor u svrhu aerodinamike i hlađenja.

 

alfa gts 003.jpg

 

Profil GTS-a je jednako lep kao i prednji deo. Ramena linija je naglašena te se proteže od prednjih do zadnjih svetala, a umesto bočnih retrovizora su kamere. Nazad u jednostavna LED svetla i difuzor.

 

alfa gts 004.jpg

 

Araujo nije razmišljao o pogonu, ali ako bi Alfa proizvela coupe ovakvog izgleda i u njega ugradila 2.9 twin-turbo V6 motor iz Giulia Quadrifoglio, GTS bi bio jedan od najbržih sportskih automobila na tržištu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni Yugo za 2025. godinu

 

yugo ev 06.jpg

 

Dizajner Dejan Hristov iz Severne Makedonije svojim najnovijim kreacijama pokazuje kako bi mogla da izgleda moderna verzija Yuga za 2025. godinu, i to sa električnim pogonom.

 

yugo ev 05.jpg

 

Uz prepoznatljivu osnovu Yuga, na ovom modernom modelu se primećuju i prošireni blatobrani, novi branici, izraženiji pragovi, tanja LED svetla, kao i novi točkovi. Takođe, predviđeno je da pogon i dalje bude na prednjim točkovima.

 

yugo ev 04.jpg

 

Uz električni pogon, ovakav Yugo EV bi teoretski mogao da bude bio rival nedavno najavljenom modernom Renaultu 5 EV, kao i drugim električnim modelima B segmenta (Peugeot e-208, Opel Corsa-e, Honda e), ali naravno sa pristupačnijom cenom.

 

yugo ev 03.jpg

 

Šta dalje? Dejan Hristov planira da pošalje svoj projekat srpskoj vladi, predviđajući novu eru za Yugo. Predlaže i da bi Rimac Automobili iz Hrvatske mogli da učestvuju u projektu, a za razvoj i proizvodnju bi mogao da bude zadužen Stellantis (Fiat), Renault ili čak neki kineski proizvođač.

 

yugo ev 02.jpg

 

Osim toga, proizvodni pogoni u Srbiji i litijum iz lokalnih izvora za baterije bi smanjili cenu što je više moguće.

 

yugo ev 01.jpg

 

Renderi: Dejan Hristov

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lancia Montecarlo concept

 

lancia mc 01.jpg

 

Vizija moderne Lancije Bete Montecarlo koju potpisuje dizajner David Obendorfer.

Obendorfer je moderni Montecarlo zamislio u fomi kompaktnog SUV-a sa petora varata, na EMP2 platformi i sa plug-in hybrid pogonom.

 

lancia mc 02.jpg

 

Lancia Montecarlo concept bi bio dugačak 454 cm, širok 185 cm, visok 156 cm i sa međuosovinskim rastojanjem od 268 cm.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

autobuildyoutubelogo.jpg AutoBild ovako vidi moderni Opel Kadett C GT/E

 

Moderno oživljavanje modela iz 1970-tih:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Bild ovako vidi novi Trabant

 

Trabant P50 je automobilska legenda, a evo kako bi mogao da izgleda kao potpuno električni auto:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Bild ovako vidi novi Spaček

 

Citroen 2CV je poseban klasik.

Između 1949. i 1990. godine prodato ih je 3.8 miliona kao ''limuzina'' i 1.2 miliona kao ''vagon''.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makedonski dizajner ovako vidi moderni Citroen 2CV

 

citroen ev04.jpg

 

Uprkos slavnoj istoriji, čini se da Citroën ne gleda blagonaklono na retro inspirisan trend koji je popularan među električnim vozilima, a pritom mislimo na modele poput Volkswagena ID. Buzz, Fiata 500e i Hondu e.

Međutim, to nije sprečilo nezavisnog makedonskog dizajnera Dejana Hristova (kojeg smo već predstavili sa renderima električnog Yuga budućnosti) da predloži reinkarnaciju kultnog Citroena 2CV, koji bi mogao da se vrati kao električni crossover minimalističkog dizajna sa linijama originalnog pretka.

 

citroen ev03.jpg

 

Umesto blagih implementiranja stilskih elemenata originala, dizajner je zadržao kompletnu kultnu siluetu originalnog 2CV-a (proizvodio se od 1948. sve do 1990.), uključujući zaobljeni oblik krovne linije, naglašene blatobrane i karakterističan poklopac motora.

 

citroen ev02.jpg

 

Tamno zatamnjena LED svetla, minimalistička maska, kamere koje zamenjuju retrovizore i zadnja široka svetla donose 2CV u moderna vremena sa zanimljivim obrtom. Umesto da se odluči za konvencionalni pristup, dizajner se odlučio za podignuti izgled crossovera. To je postignuto velikim aluminijumskim felnama u stilu turbine i povećanim rastojanjem od tla. Plastična obloga je ograničena na donji deo branika i pragove, održavajući izgled elegantnim. Ostajući veran suštini originala, veliki deo krova se povlači za doživljaj vožnje na otvorenom.

 

citroen ev01.jpg

 

Ono što se stvarno razlikuje od ere originala je oprema, budući da današnji kupci ne mogu živeti s brisačima na ručni pogon i nedostatkom klima-uređaja. Tako bi kabina s pet sedišta 2CV EV sadržavala sve potrebne pogodnosti, uključujući ekran osetljiv na dodir za infotainment, kontrolu klime, električne prozore i odgovarajući audio sistem. Što se tiče dimenzija, 2CV EV je u odnosu na original narastao za 381 mm, što je rezultiralo dužinom od 4.241 mm. To bi ga svrstalo među moderne SUV-ove B segmenta poput Peugeota 2008 ili Opela Mokke, ako izdvojimo najoriginalnije. Iako je ova digitalna studija dizajna još tek teoretska, Hristov zamišlja da bi mu u proizvodnji odgovarala Stellantisova STLA Small platforma.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ELegend EL2 i EL3 će biti inspirisani legendarnim sportskim automobilima

 

elegend 03.jpg

 

Bavarska kompanija ELegend je saopštila da će naslednici električnog modela EL1 inspirisanog Audijem Quattro biti ''sportski automobili iz prošlosti''. Reč je o modelima EL2 i EL3, naslednicima modela EL1 koji će preuzeti njegov električni pogon sa 800KS, a čiji dizajn karoserija će odati počast klasičnim zvezdama motosporta.

 

elegend 02.jpg

 

''Ono što je Audi Sport Quattro za EL1, to će biti dva legendarna automobila iz prošlosti za EL2 i EL3'', izjavio je portparol kompanije ELegend za Top Gear. S obzirom na činjenicu da ELegend tek treba da završi rad na modelu EL1 (na slikama), konkretnijih informacija nema. Pomenuti EL1 će biti proizveden u 30 primeraka, a isto važi i za EL2 te EL3. Performanse će verovatno ostati iste, imaće po tri motora i pogon na sva četiri točka. Jedan motor će biti smešten napred, a dva pozadi. Takođe, imaće 90 kWh bateriju sa tečnim hlađenjem. Osim toga, automobili će koristiti jednostepeni menjač, kao i diferencijale s ograničenim proklizavanjem napred i pozadi i šasiju iz jednog komada od ugljeničnih vlakana.

 

elegend 01.jpg

 

Poređenja radi, EL1 je nešto duži od Fordove Fieste (4.155 mm), poseduje moćne kočnice, ESP, prilagodljive amortizere te raspored težine 47/53 koja iznosi 1.680 kg. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h je potrebno 2.8 sekundi, dok do 200 km/h automobil stiže za 8.5 sekundi pre nego dostigne maksimalnih 300 km/h. Domet iznosi 427 km. ELegend je obavio razgovore sa nekoliko zainteresovanih kupaca za EL1, a procenjuje se da će svih 30 automobila biti prodato veoma brzo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napravljen prvi Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival

 

227106-bizzarrini 02.jpg

 

Prvi primerak modela Bizzarrini 3500 GT Corsa Revival, koji je inspirisan pobednikom Le Mana iz 1965. godine, napustio je postrojenje te je isporučen kupcu. Prvi od samo 24 planirana primerka modela 3500 GT Corsa Revival je završen te je dobio svoj dom, a proizvodnja preostala 23 će biti kompletirana tokom 2023. godine.

 

227107-bizzarrini 01.jpg

 

Reč je o automobilu koji pokreće 5.3 V8 motor koji razvija 400 KS, a težak je 1.250 kg. Karbonska šasija nije iz vremena kada se automobil prvi put pojavio, ali motor jeste. ''Naš tim je neverovatno ponosan što je prvi 5300 GT Corsa Revival napustio postrojenje i stigao do vlasnika. Pokrenuli smo Bizzarrini ranije ove godine kao početak dugoročne vizije, tako da je prva isporuka kupcu važan korak na putu do ostvarenja te vizije. Nastavljamo sa proizvodnjom ostatka serije i gradimo strast i vrednosti osnivača'', rekao je direktor kompanije Simon Busby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan Skyline GT-R za moderna vremena

 

227694-nissan skyline 03.jpg

 

Nissan GT-R se bliži odlasku u penziju, posebno nakon što se oprostio od evropskog i australijskog tržišta, ali umetnici Roman Miah i Avante Design su zamislili kako bi izgledala evolucija sportskog coupea inspirisana modelima iz prošlosti. Renderi oživljavaju ideju R36 generacije čiji prednji deo podseća na R34 Skyline GT-R, a odlikuju ga modernizovani detalji poput horizontalnih LED linija na spoljašnjem delu svetala i niža maska. Rešetka hladnjaka je prilično uska, ali je ispod nje mnogo veći usis.

 

227693-nissan skyline 02.jpg

 

Hauba ima otvor okrenut prema nazad, kao i NACA kanale blizu vetrobranskog stakla. Celokupni oblik završava padom na vrhu nosa. Ovaj izgled dosta podseća na aktuelni GT-R, više nego na ravniji stil modela R34.

 

nissan skyline 01.jpg

 

Profil ima sličnosti s trenutnim GT-R modelom, linija krova je zakošena, linija ramena oštro naborana, dok su i ugaoni zadnji bladobrani takođe slični pomenutom modelu. Na krovu je suptilni spojler, dok je na poklopac prtljažnika smešteno visoko krilo. Na zadnjem delu se ističu okrugla svetla koja su "zaštitni" znak model GT-R. U ovoj interpretaciji je centar osvetljen, tako da svetla liče na izduvne cevi.

Aktuelni GT-R je prisutan već godinama, a njegov 3.8 V6 twin-turbo motor se vremenom poboljšavao tako što se snaga povećavala sa 480 na 600 KS za Nismo model, odnosno 710 KS za brojčano ograničeni GT-R50. Nissan je najavio dolazak nove generacije modela GT-R, ali nije poznato kada će se to dogoditi. Glasine govore da će biti elektrikovan, a moguće i potpuno električni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topgearyoutubenewlogo.jpg Top Gear: Stig provozao Bizzarrini 5300 GT Corsa Revival vredan 1.9 miliona evra

 

Bizzarrini je osnovao '60-tih Giotto Bizzarrini, bivši Ferrari inženjer koji je radio na 250 GTO, a kasnije je pomogao i u razvoju V12 motora koji se koristio u Lamborghinijevom prvom serijskom automobilu - 350 GT.

Ono što vidite je ručno napravljen auto u Velikoj Britaniji, a firma se potrudila da ovo oživljavanje učini što vernijim originalu, iako sa nekoliko modifikacija kako bi zadovoljila današnje bezbednosne standarde. Reč je o automobilu koji pokreće 5.3 V8 motor koji razvija 400 KS, a težak je 1.250 kg. Neposredno nakon što je prvi 5300 GT Corsa Revival isporučen njegovom srećnom vlasniku, jedan od 24 primerka stigao je do Top Gear test staze za debitantski krug sa Stigom:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...