Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
Milutinac

Kakve drastične promene čekaju F1 od 2017?

Recommended Posts

Iako još ne znamo ni kako će izgledati bolide Formule 1 naredne sezone, timovi se već vredno pripremaju za drastične promene koje nas čekaju 2017. godine.

 

382683598567fc5dac4ea1368096984_w640.jpg
 

 

Zbog zahteva onih koji vode šampionat da bolide budu brži za po pet sekundi po krugu, timovi su nedavno prihvatili niz pravila po kojima ćemo videti šire bolide, drugačija krila i veće pneumatike. Neke ilustracije su nam već nagovestile kako bi bolidi mogli da izgledaju za dve sezone, a tehnilčki urednik sajta motorsport.com je napravio zanimljiv video u kojem se vide promene u odnosu na današnje bolide. Kao što se vidi u video, zbog promena u dimenzijama, posebno po pitanju prednjeg i zadnjeg krila, bolide će izgledati poprilično drugačije.

 

 

Sami šefovi timova su pozdravili činjenicu da će promene pravila dovesti do koraka unapred po pitanju brzine, što su mnogi čekali godinama. Trkački direktor Meklarena Erik Bulije veruje da će veći izazov koji će biti pred vozačima povećati strast koju oni osećaju prema sportu, što će biti pozitivna stvar za sve.
Naravno, sviđaju mi se promene. Možda sam ja prvo inženjer, ali se sećam kada sam prvi put video bolid Formule 1. Bio sam impresioniran njegovom brzinom i kočenjem, što se izgubilo tokom vremena. To što ćemo imati brže bolide je dobro. Vozačima će se to svideti, a ako zaista bude tako, izneće pozitivnije komentare novinarima, a svi ljubitelji će biti zadovoljni zbog toga”, istakao je Bulije.

 

Preuzeto sa B92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da shvatim kako ovo funkcionise, prvo su smanjivali aerodinamicke efekte na vozila kako bi omogucili lakse preticanje vozila, sto nije bas uspelo ali ajd, sad se vracaju opet nazad na to da automobili zavise vise od aerodinamike :turned: Od price da se promeni dimenzija gume u neku komercijalniju meru kako bi se ukljucilo jos proizvodjaca otisli su u suprotnom pravcu i jos vise "pokvarili" meru... Taman timovi krenuli da resavaju probleme i da se barem malo izjednacavaju i opet nova pravila. Imam osecaj da se pravila menjaju samo da bi se omogucilo da jedan tim ima 3-4 ubedljive sezone kao sampion i onda donesemo nova pravila i tako u krug.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko zna šta se valja iza...

Malo malo dođu vesti kako ovaj ili onaj veliki razmišljaju da se priključe (vrate) u F1 (Alfa, Audi, Aston Martin). Možda ti veliki, da bi se vratili (došli), traže nova pravila.

Moguće je i da finansijski aspekat igra ulogu, tj. da više nije toliko prioritet na štednji jer generalno automobilska industrija izlazi iz krize u koju je zapala negde od 2008. godine. Kada se značaj aerodinamike ponovo podiže, najviše koirsti od toga će imati oni koji provedu najviše vremena u vaz. tunelu, a sat u tunelu je skuuuup...osim ako imaš svoj. :)

Skoro su čak i iz Ferrarija zapretili da će izaći iz F1 ukoliko se i dalje bude išlo veštački na ujednačavanje ekipa putem limitiranja novca koji se potroši godišnje na istraživanje i razvoj:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/59621-f1-ferrari/?p=1297427

 

Generalno, F1 sa fabričkim Ferrarijem, Alfom, Mercedesom, Renault-om, Audijem, Aston Martinom, BMW-om, Hondom, Toyotom...uh, uh... :D

Izgleda da je vreme štednje u F1 prošlo, a da veliki traže da im se dopusti da odreše kesu jer su veliki i imaju šta da odreše. :) Ne toliko da se ode u drugu krajnost i da svako troši koliko hoće, ali da se više ne bude u režimu stroge štednje kao proteklih godina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskreno ne vidim da imaju para da odrese kese jer manji timovi propadaju... Da treba ici na standardizaciju da svi imaju istog dobavljaca je cista glupost, ali stalne izmene pravila ne donose isto ustedu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da...manji da propadnu, a veći da zauzmu njihova mesta. Ne mogu da uđu veliki, a da mali ostanu.

Karikiram, ali npr. nije normalno da proizvođač energetskih pića bude šampion u konkurenciji konstruktora bolida F1 (kao što je bilo pre neku godinu). Daleko od toga da su oni manji tim po budžetu, ali ipak...

Štednja je uvedena jer je ostalo samo par velikih (ostali veliki otišli zbog krize), i goooomila srednjih i malih...i, onda da bi bilo zanimljivo, ae da ograničimo ovih par velikih preostalih timova jer će nam u protivnom sve biti dosadno, trkaće se samo tih 6 bolida, preostalih 14 ili 16 će biti sekundama iza jer nemaju ni približno te budžete. Ali, ako više nije deficit velikih timova u F1, već i oni koji su nekada bili u F1 sve jače izražavaju svoju želju da se vrate, onda više i ne mora toliko da se ograničava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako misle da naprave da svi imaju istog dobavljaca onda nema ni smisla da ima razlicitih imena velikih proizvodjaca automobila jer oni nemaju nikakve koristi od toga, onda bilo ko sa parama moze da ucestvuje jer najvise zavisi samo od vozaca ;) Licno ja vise preferiram male timove i timove koji nemaju nikakve veze sa proizvodjacima automobila nego da se naprave A i B timovi jednog proizvodjaca jer samo na taj nacin mogu napraviti 20+ vozila na stazi jer nemas u svetu 10 razlicitih marki vozila. Skoro sve marke su u sklopu sa nekim drugim markama. Nece nikad biti dozvoljeno B timu da bude bolji od A tima sto znaci u startu imas veliki broj vozila tj slucajeva u koja se medjusobno nece takmiciti.

 

Barem je moje vidjenje tako, ne moram biti u pravu ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neće imati istog dobavljača, to nisu najavili u tekstu koji je Milutin postavio. To oko jednog zajedničkog dobavljača motora je Ferrari odmah pomenuo kao nemoguću opciju, jer onda oni izlaze iz F1 ako to bude po pravilima. Ona vest koju sam linkovao. Dakle, otprilike ''ne igrajte se sa tim ludorijama tipa isti dobavljači motora za sve.''

Honda, Toyota, Audi, BMW, Mercedes, Renault, Ferrari...sve potpuno nezavisni jedni od drugih, i to je već 14 bolida. A, ima ih još tih velikih. Takva F1 ne može ako se imaju stroga pravila oko štednje, jer ti veliki hoće da se trkaju međusobno, hoće da odreše kesu. Samo, nekada imaju šta da odreše, a nekada je kriza u automobilskoj industriji i takmičenje u F1 dođe pod rezanje troškova. Sada dolazi period kada bi izgleda opet hteli da keš igra malo veću ulogu.

 

Sa druge strane, to nam daje brže bolide, jača imena, jače trke, više publike, više keša koji se obrće oko F1.

Npr. ako bi izmenili pravila oko broja motora koji su na raspolaganju tokom sezone, ako bi povećali njihov broj...to dovodi do većih troškova, ali i do toga da će biti podignuti tehnički limiti za motore jer više neće morati da izdrže toliko i toliko kilometara, nego manje. Setimo se prošle turbo ere u F1 kada su postojali posebni motori samo za trening, ali su zato ti motori davali 1.000 KS po litri radne zapremine...

 

Naravno, nemam iluzije da će istovremeno svi veliki da budu u F1.

Ali, da par sadašnjih malih nestane, tj. da njihova mesta zauzme Alfa, BMW, Audi ili Toyota...ne bih imao ništa protiv toga. Čak mislim da u okviru npr. FCA niko ne bi sputavao Alfu da mora da bude sporija od Ferrarija. Ne bi ona bila B tim Ferrarija. Ipak, Alfa ima mnooogo jako ime uopšte, a naročito u F1 da bi se neko igrao sa tim u smislu shvatanja Alfe kao B italijanskog tima, dok bi A tim bio Ferrari. Uostalom, od pre neki dan, Ferrari i nije zvanično pod Fiatom. :)

Videćemo tek, ali...jasno je da oni koji i sada kubure sa budžetima neće moći da isfinansiraju razvoj novih bolida sa jačim efektom aerodinamičkih rešenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne duzim puno, mislim da stvari nece otici u tom pravcu koji kazes, mislim da bi najednostavnije bilo da ostane tako kako je dok se ne prevazidju osnovni problemi sadasnjih tehnologija i da se dodaju balasti pobednicima i jedino sto bih ja promenio je kolicinu goriva sto bi smanjilo taktiziranje nego omogucilo agresivne strategije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kažem ni ja da će ići, nego da bih voleo da odu u tom pravcu. :thumbup: Nezavisni timovi, mali timovi...ipak je F1 igralište za velike, tako bi barem trebalo da bude. 

 

A, priču sa balastima tek ne bih uvodio u F1. Ako su bolidi jednog tima najbrži, onda ostali treba da dreše kesu, da ''rade u garaži 24 sata'', istražuj, istražuj, isprobavaj...i posle par nedelja/meseci rada i mnogo novca potrošenog, uhvatićeš te bolide ispred sebe. Tako vrhunska tehnologija bude dotupna u više ekipa. Prethodno, pravila to (razvoj i testiranje u toku sezone), moraju da dozvoljavaju.

Mislim da je to mnogo bolje nego...''stavi onom ispred ciglu od 20 kilograma da bi bili ravnopravni sa njim''. :) Ok, on će zbog toga biti uhvaćen, ali ključ zašto je taj bolid brži od ostalih i dalje ostaje na jednom mestu, tehnologija koja mu to omogućava i dalje ostaje kod tog jednog tima. Ostali nisu stimulisani da ga jure preko razvoja tehnologije, jer će ionako on dobiti balast i tako će ga ''uhvatiti'' na stazi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja nisam za balaste, ali kao neko resenje za povecanje zanimljivosti bez vecih ulaganja, mislim da bi na neki period bilo ok resenje. Normalno ce i oni koji imaju balast da se trude da dodatno napreduju kako bi se izborili sa time, naravno ako pocnu da gube njima se skida a dodaje se novim pobednicima i tako u krug ;) Tako da ne bi bas svi ladili 00 dok se drugi muce sa balastima ali bi barem dalo malo vise neizvesnosti ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njui: Nova pravila će uneti ludilo u F1

 

144532-njui.jpg

 
Kako piše Sport klub, Ejdrian Njui smatra da će nova pravila vratiti uzbuđenje, ali i povećati troškove F1 šampionata. Legendarni inženjer se posebno osvrnuo na pravilo sa ''tokenima'' koje se ukida, pa će timovi moći da razvijaju motore i bolide tokom sezone. ''Mislim da će biti ludilo, svi će mnogo potrošiti, svi će hteti da budu najbolji što mogu. Ne mogu da zamislim koje će to biti cifre, počeće jedni, a onda će drugi nastaviti i to će ići tako u nedogled'', siguran je Njui. On je dodao i to da tek kad bude video takmičenje i ponašanje timova 2017. moći će da zna da li su te promene dobre ili loše za sport.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prost: Formuli treba uzbuđenje

 

renault%20e.jpg

 
Kako prenosi Sport klub, legendarni Alan Prost veruje da je F1 šampionatu potrebno uzbuđenje sledeće godine. Francuz se nada da će Ferari uspeti da se takmiči sa Mercedesom, kao i to da bi Meklaren mogao da se vrati bar blizu staza stare slave. ''Ako jedan tim dobije 32. od 38 trka, onda ne možete da kažete da je zanimljivo. Formuli treba uzbuđenje, treba im više preticanja i taktike, a tu pre svega mislim na Sebastijana Fetela u sredini'', rekao je Prost. Prost je dodao i to da njegov Renault ne ulazi sa velikim ambicijama u ovu sezonu, ali da će one vremenom rasti i da veruje da će za nekoliko godina biti u vrhu.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta je poznato: F1 vozači za 2017.

 

raikonen%2021.jpg

 

Kako piše Sport klub, mnogo stvari je poznato, ali još dosta je nepoznato u F1 karavanu za sledeću godinu. Da vidimo ko ima siguran angažman za 2017. a koja mesta su i dalje upražnjena i naravno, ko su kandidati za ta upražnjena mesta.

 

Mercedes

Nico Rosberg (Confirmed)

Lewis Hamilton (Confirmed)

 

Ferrari

Sebastian Vettel (Confirmed)

Kimi Raikkonen (Confirmed)

 

Red Bull TAG-Heuer/Renault

Daniel Ricciardo (Confirmed)

Max Verstappen (Confirmed)

 

Williams-Mercedes

TBA

TBA

Possible Candidates – Valtteri Bottas, Felipe Massa, Jenson Button, Stoffel Vandoorne, Sergio Perez, Pascal Wehrlein, Alex Lynn

 

McLaren-Honda

Fernando Alonso (Confirmed)

TBA

Possible Candidates – Jenson Button, Stoffel Vandoorne

 

Force India-Mercedes

Nico Hulkenberg (Confirmed)

TBA

Possible Candidates – Sergio Perez, Pascal Wehrlein, Alfonso Celis Jr

 

Toro Rosso-Renault

Carlos Sainz (Confirmed)

TBA

Possible Candidates – Daniil Kvyat, Pierre Gasly

 

Renault

TBA

TBA

Possible Candidates – Kevin Magnussen, Sergio Perez, Valtteri Bottas, Esteban Ocon, Sergey Sirotkin

 

Sauber-Ferrari

TBA

TBA

Possible Candidates – Marcus Ericsson

 

Manor-Mercedes

TBA

TBA

Possible candidates: Pascal Wehrlein, Esteban Ocon, Alexander Rossi, Rio Haryanto

 

Haas-Ferrari

TBA

TBA

Possible candidates: Romain Grosjean, Esteban Gutierrez, Charles Leclerc

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA: Novi bolidi biće za 40 km/h brži u krivinama

 

FIA-logo.jpg

 

Prema proceni vladajućeg dela nova generacija bolida biće znatno brža od prošlogodišnjih. Još pred sam kraj 2015. godine FIA je odlučila da za ovu sezonu značajno promeni svoj tehnički pravilnik, a novi bolidi će u ovoj godini imati šire gume i određene aero promene što bi trebalo da poboljša vremena krugova za 5 sekundi. Zbog toga je FIA odlučila da svim stazama izda naređenje da poboljša svoje zaštitne mehanizme, kako bi rizik svela na minimu. Trenutno vršilac dužnosti direktora svih trka Laurent Mekies, izjavio je da će na većini staza biti potrebna određene prepravke. ''Svaki tim je upitan da izvrši simulaciju svojih novih bolida. Mi smo te podatke iskoristili kako bi unapredili naš program. Simulirali smo krug na svakoj stazi i videli da će brzina bolida u krivinama biti znatno veća, čak i do 40 km/h u brzim krivinama. Zbog toga staze su dobile naređenje da poboljšaju svoje zaštitne mere. Trenutno smo u procesu. Za sada radimo sa organizatorima čiji događaju su prvi u kalendaru a uskoro će i sve ostale staze i zvanično dobiti ove zahteve'', najavio je Mekies.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokle god broj gledalaca na samim.trkama opada, dotle će F1 propadati. Mogu oni i da lete, voze unazad, na tri točka, ali dokle god nema "sirovog trkanja" gde se vidi veština vozača, mogu oni da menjaju tehničke karakteristike do u nedogled.
Te nemoj da zgaziš ovu, onu crtu, te nije preticao bezbedno, a da ne pričamo o stazama za koje se unapred zna da nema preticanja, pa ispadnu kvalifikacije zanimljivije jer se na njima odlučuje pobednik kao i na samom startu, sve ostalo je posle samo trošenje goriva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li promena pravila doneti neočekivanog F1 prvaka?

 

wolff.jpg

 

Direktor Mercedesa Toto Volf strepi zbog promene novih pravila istakavši da bi lako mogla da se ponovi 2009. godina. Tada je Dženson Baton neočekivano postao šampion sa Bron GP timom, koji je iskoristio veliku promenu pravila i uvođenje duplog difuzora. Pred sezonu koja sledi F1 je uvela najveću promenu pravila aerodinamike od te godine, pa Volf smatra da će zbog toga Mercedes imali mnogo jaču konkurenciju. ''Kada se promene pravila, moraš se plašiti svakoga. Niko nije očekivao da Bron bude konkurentan za titulu 2009, pa sada pazimo na sve jer je ovo prilika za svakoga'', rekao je Volf. Nova sezona donosi šire i agresivnije bolide sa većim Pirelijevim pneumaticima što bi trebalo da doprinese 20 odsto boljoj potisnoj sili. ''Bio sam nervozan kada sam došao u Mercedes pre četiri godine kada smo počeli svoje putovanje, da li ćemo biti sposobni da pobeđujemo brzo. To smo radili proteklih godina i nervoza je nestala. Ali ne želimo da upadnemo u zamku zadovoljnosti. Promena pravila dolazi u pravo vreme da nas dodatno motiviše. Ali znamo da bi to moglo i da nam napravi probleme'', rekao je Volf.

Šta možemo očekivati od novih bolida videćemo već krajem meseca kada počinju prva testiranja na Katalunji, a nova sezone kreće 26. marta u Australiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni treba da budu bucni kao nekad, da gorivo ne bude limitirano i da se ukinu ili prosire staze na kojima je tesko ili nemoguce preticanje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma treba ih pustiti da se trkaju i ne treba da se limitira gorivo. Mislim da je glupost da se limitira potrosnja po satu a gorivo neka sipaju koliko zele... Ako je nekom bolje da krene puno tezi ali da nosi tonu goriva pa da vozi pun gas stalno, treba omoguciti, ko hoce da stedi, ne mora da sipa do vrha i reseno... Nema staze gde ne moze da se pretice, uvek moze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam da li sam odgledao dve (2) trke protekle sezone. Razlozi su očigledni, barEM nama sa požutelim "ulaznicama".
p.s.
Malo sarkazma.
Kakve su ove godine nalepnice u programu, obzirom da se svelo na kozmeričke inovacije?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton: Prijalo bi nam više promena

 

hamilton%20austria.jpg

 

Trostruki šampion Formule 1 Luis Hamilton smatra da je česta promena pravila poželjna. ''Što je borba  na stazi veća, toliko je zadovoljstvo pobede na trci veće. To je ono za šta se stalno spremate. Ne mogu da se seti kada smo poslednji put imali trogodišnje zatišje posle koga je usledila promena pravila. Mislim da bi ti intervali mogli i da se skraćuju, možda bi nam i prijalo više promena'', rekao je Hamilton i dodao: ''Sve što sam rekao mislim zato što se često dešava da imate jedan dominantan tim čiju prednost je teško sustići. Postoji određena granica do koje se ekipa može razviti u toku sezone, a poznato je i da se najbolji uvek mogu u smislu razvoja tokom sezone usavršavati u ujednačenom tempu. Međutim, ako vas zadesi veći jaz na početku sezone, teško je da ćete tu prazninu lagano nadomestiti pošto već postoje pravila koja vas vremenski i investiciono ograničavaju po pitanju godišnjeg razvoja. Drastične promene nekako začine celu priču. Ja nikada nisam video tako ushićene navijače kao što je to slučaj sada, jer ne možemo ni da naslutimo položaj timova i vozača. Dakle, više ovakvih iskustava za mene je dobrodošlo u svakom trenutku'', zaključio je Luis Hamilton.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...