Jump to content
FAS Goran
Doni

Probna vozačka dozvola

Recommended Posts

On 3/17/2019 at 3:29 PM, danko said:
Pre bih rekao da su zakon pisali retardi...
(Na čelu sa oberretardom Okanovićem)

Daj nam malo pojasni ulogu Okanovića u pisanju zakona. Nisam upućen...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnogo kume, mnogo. Mislim da Mustang ne koriste za obuku, nego na kraju valjda najbolji dobije da voza, tako nesto. Za obuku imaju Mercedese, izmedju ostalog.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odlaže se primena novih propisa: Probne dozvole do septembra po starom

 

dozvola.jpg

 

Primena novih propisa Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima Srbije odlaže se do 2. septembra

 

Izmene se odnose na nove vozače i izdavanje probnih vozačkih dozvola po strožem režimu. Zakonodavac je, kako se navodi, uočio da bi veliki broj obrazaca za ''stare'' probne vozačke dozvole ostao neiskorišćen, pa bi, ako bi propisi stupili na snagu 3. aprila, kao što je prvobitno predvidjeno, taj škart nepotrebno išao na teret budžeta Ministarstva unutrašnjih poslova. Zato će do 2. septembra svi koji polože za upravljanje putničkim automobnilom, dobijati probne vozačke dozvole po propisima koji su važili do sada.

 

To, praktično znči da će se probna vozačka dozvola izdavati osobama sa 17 godina, onima sa 18 ili više godina koji prvi put polazžu za ovu kategoriju motornih vozila na period na godinu dana, uz nekoliko bitnih ograničenja. Vozači sa probnom dozvolom ne smeju da imaju nimalo alkohola u krvi. Zabranjeno je upravljanje vozilom od 23 do 5 časova ujutru. Maksimalna dozvoljena brzina kretanja je 90 kilometara na čas. Maloletni novopečeni vozači smeju da voze samo uz prisustvo starije osobe koja ima B kategoriju. Po izmenama koje će važiti od 2. eptembra, osobe koje polože vozački ispit sa 17 godina, probnu vozačku moraće da koriste čak četiri godine. Oni stariji sa 19, moraće da koriste do 21 godine. Uvedeno je i ograničenje snage motora automobila, pa početnici ne mogu da voze kola koja imaju motor jači od 80 kilovata.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema više odlaganja: Od septembra nove probne vozačke i nova pravila

 

slika 002.jpg

 

Umesto jedne godine, kao do sada, probne dozvole važiće najmanje dve, a najviše četiri godine. Pobne vozačke dozvole izdavaće se od septembra i odlaganja novog Pravilnika Zakona o bezbednosti saobraćaja - neće biti.  Prema novim propisima, probne vozačke dozvole je trebalo da se izdaju još od aprila, ali je tada zbog velikog broja starih obrazaca sve odloženo da se ne bi bespotrebno bacao novac. Do sada je rok trajanja probne vozačke dozvole bio godinu dana.

 

''Ono što se sada menja su uslovi za izdavanje probnih vozačkih dozvola. Produžava se rok trajanja probne vozačke dozvole, a ona će se sada izdavati i za vozače motocikala'', kaže Vladimir Vida, iz MUP Srbije. ''Za vozače koji su položili vozački ispit sa 17 godina, izdavaće se probna vozačka dozvola do navršene 21. godine. Za one koji u momentu polaganja vozačkog ispita imaju 19 godina, njihova probna dozvola važiće dve godine. Pri tome, ako vozač posle isteka probne vozačke dozvole, položi vozački ispit kategorije za koju se, takođe, izdaje probna vozačka dozvola, neće se izdavati nova probna već će odmah dobiti trajnu dozvolu.'' Novim pravilnikom je omogućena još jedna povoljnost za vozače. Naime, ako vozač već ima probnu vozačku dozvolu i položi vozački ispit za drugu kategoriju za koju se, takođe, izdaje probna vozačka dozvola, ta druga se izdaje sa rokom važenja koliko važi i njegova prva probna dozvola. Pravilnik je propisao i brojna ograničenja za mlade vozače.

''Već su stupila na snagu ograničenja doneta izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja u aprilu prošle godine'', objašnjava Vida. ''Novi vozači ne smeju na auto-putu da upravljaju vozilom brzinom većom od 110 kilometara na čas, 90 kilometara na čas na motoputu, a na ostalim putevima brzinom većom od 90 odsto dozvoljene brzine. Tako, ako je u naselju dozvoljeno 50 kilometara na čas, ne sme da se kreće brzinom većom od 45 kilometara na čas.''

 

slika 001.jpeg

 

Sva ova pravila su doneta na osnovu ranijih, negativnih iskustava pa tako mladi vozači ne smeju da upravljaju vozilom u periodu od 23 časa do 6 časova. Prethodno im je bilo zabranjeno do pet izjutra, ali je statistika pokazala da čak četvrtina mladih nastrada u periodu od pet do šest sati ujutru. Mladi vozači ne smeju da upravljaju vozilom pod dejstvom alkohola, čak ni najmanja vrednost ispod 0.2 promila nije dozvoljena. Njima je zabranjeno za vreme vožnje da koriste telefon, čak i pomoću ''hands-free'' uređaja. Ograničenja se odnose i na maksimalnu snagu vozila, pa tako mladi vozači ne smeju da upravljaju vozilom B kategorije čija snaga prelazi 80 kilovata (107.28 KS), osim ako je pod nadzorom člana porodice, koji ima važeću dozvolu B kategorije u trajanju najmanje pet godina. Vozač sa probnom dozvolom ne sme sam da upravlja vozilom B kategorije dok ne navrši 18 godina, odnosno mora da je pod nadzorom lica koje ima dozvolu B kategorije u trajanju od najmanje pet godina, pri čemu vozilo kojim upravlja vozač koji poseduje probnu vozačku dozvolu mora biti označeno oznakom ''P''. Mladi vozač gubi vozačku dozvolu već sa 9 kaznenih poena, dok je zakonski propisano za vozače sa trajnom dozvolom da bez ovog dokumenta ostaju sa sakupljenih 18 bodova.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cao  svima, 

 

sto se tice voznje od 11 do 6, ako te navataju vidim da su drasticne kazne.

Mislim ono bas su ga preterali....

Kada te uhvate panduri, jel gledaju kroz prste ili te oderu? 

Mislim mito i sl, verujem da prolazi, ali ono da li bas bas rebnu ili? 

Cisto ako neko ima iskustva pa da podeli :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve što treba da znate o probnoj vozačkoj

 

probna vozacka01.jpg

 

Šta sve smete sa probnom vozačkom dozvolom, a šta ne smete? Ograničenje snage, vremena vožnje, sme li da se vuče prikolica, ograničenje brzine i broja putnika, na koliko se dobija - piše sajt Polovni automobili.

 

- Ograničenje snage - ali postoji izuzetak!
Vozač sa probnom vozačkom ne sme da vozi auto sa motorom jačim od 80 kW ili 109 KS. Međutim, postoji izuzetak. Sme da vozi snažniji automobil samo pod nadzorom člana porodice, koji se nalazi u tom vozilu i koji ima važeću vozačku dozvolu za B kategoriju u trajanju od najmanje 5 godina. Kazna za nepoštovanje propisa: 20.000 do 40.000 dinara ili zatvor do 30 dana.

 

- Zabranjena noćna vožnja
Sa probnom vozačkom ne smete da vozite od 23:00h do 06:00h. Nema izuzetaka u smislu da u tom periodu sme da se vozi sa pratnjom iskusnijeg vozača ili člana porodice. Kazna: od 10.000 do 20.000 din, 6 kaznenih poena i zabrana od najmanje tri meseca.

 

- Ograničenje brzine oštrije nego za druge vozače

Vozač sa probnom vozačkom dozvolom ne sme da vozi brzinom većom od:

  • 110 km/h na auto-putu
  • 90 km/h na moto-putu

Na svim ostalim putevima sa probnom vozačkom sme da se vozi samo do 90% od ograničenja. To znači da ako je ograničenje:

  • 60 km/h - početnik sme da vozi do 54 km/h
  • 50 km/h - početnik sme da vozi do 45 km/h
  • 40 km/h - početnik sme da vozi do 36km/h

- Alkohol - nema tolerancije
Vozač sa probnom vozačkom dozvolom ne sme da ima alkohol u krvi i tu nema nikakve granice, odnosno minimalne količine. Kazna: 10.000 din za alkoholisanost do 0.5 promila.

 

- Telefoniranje u potpunosti zabranjeno
Sa probnom vozačkom ne smete da koristite telefon čak ni uz pomoć ''hands free'' uređaja. Kazna: 10.000 din.

 

- Maloletnici ne smeju da voze sami
Početnici koji su položili pre 18. godine:

  • ne smeju da voze bez nadzora osobe koja ima dozvolu najmanje 5 godina. To znači da sve dok ne napune 18. godina, sa njima u automobilu mora da bude neko ko ima vozačku dozvolu B kategorije minimum 5 godina (ne mora da bude član porodice). Kazna: 20.000 do 40.000 din ili zatvor do 30 dana, 6 kaznenih poena i zabrana od najmanje 3 meseca.
  • ne smeju u automobilu da prevoze više od tri osobe, uključujući i osobu koja vrši nadzor. Lice koje vrši nadzor nad maloletnim vozačem dužno je da se stara da vozač vozilom upravlja na bezbedan način i u skladu sa propisima. Ukoliko to ne učini, preti mu kazna od 10.000 do 20.000 din.

- Ograničenje broja putnika sa probnom vozačkom
Ovo ograničenje važi samo za maloletne vozače. Oni ne smeju da voze više od 3 osobe, uključujući i osobu koja vrši nadzor. Punoletni vozači sa probnom vozačkom dozvolom smeju da voze onoliko putnika za koliko je automobil registrovan.

 

- Na koliko se dobija probna vozačka dozvola?
Probna vozačka dozvola se dobija:

  • na dve godine - ovo važi za one koji polože vozački ispit sa navršenih 19 godina.
  • do 21. godine bez obzira koliko to trajalo ukoliko polože vozački ispit pre nego što napune 19 godina.

Da pojednostavimo, stariji od 19 godina dobijaju probnu vozačku na 2 godine. Mlađi od 19 godina moraju da nose probnu vozačku sve dok ne napune 21. godinu.

Šta je sa onima koji su ranije dobili probnu vozačku na jednu godinu? Za njih novi propisi ne važe - kada istekne godinu dana oni dobijaju standardnu vozačku dozvolu.

 

- Do kada mi važi probna vozačka?
Piše pod tačkom 4b na prednjoj strani kada su u pitanju nove plastične probne vozačke dozvole.

 

- Učenici koji se školuju za vozače - na koliko oni dobijaju probnu vozačku?
Učenicima srednjih stručnih škola, koji se obrazuju za obrazovni profil vozač motornih vozila i koji su položili vozački ispit za upravljanje vozilima C i CE kategorije, probna vozačka dozvola za upravljanje vozilom kategorije B izdaje se sa rokom važenja od jedne godine. Dakle, za njih važe drugačija pravila.

 

- Nalepnice za automobile koje voze oni sa probnom vozačkom dozvolom
Auto koji vozi vozač sa probnom vozačkom mora da ima posebne oznake ''P'' sa prednje i zadnje strane. Prednju stavite u gornji desni ugao vetrobrana (kod suvozača), a zadnju u desni ugao zadnjeg stakla. Ne morate da ih lepite kako bi drugi članovi porodice mogli da ih uklone ukoliko ne žele da voze sa njima. Možete npr. od providne folije da napravite futrolu koju zalepite na staklo, a oznaku ubacujete po potrebi. Poslužiće i providna najlonska kesica za DVD ili CD. Ovu oznaku možete da dobijete u auto-školi, a možete i da je skinete sa sajta neke auto-škole i sami odštampate. Mora da bude u boji.

 

- Da li probna vozačka dozvola važi u inostranstvu?
Naš zakon je ranije zabranjivao da se sa probnom vozačkom vozi u inostranstvu, ali sada je dozvoljeno. Međutim, ukoliko sa probnom vozačkom putujete preko granice savetujemo da proverite npr. u ambasadi ili nekoj drugoj instituciji zemlje u koju planirate da putujete.

 

- Da li sa probnom vozačkom sme da se vuče prikolica?
Da, nema zakonskih ograničenja da vozač sa probnom vozačkom dozvolom vuče prikolicu najveće dozvoljene mase do 750 kg. Isto važi i za maloletnika sa probnom vozačkom. To znači da ukupna masa prazne prikolice i tereta na njoj ne sme da pređe 750 kg.

 

- Može li sa probnom vozačkom za B kategoriju da se polaže za BE kategoriju?
Ne, za BE kategoriju može da se polaže tek kada istekne probna vozačka dozvola.

 

Konfuzija izazvana izmenama, najavama, odlaganjima...

Od kada su uvedene probne vozačke dozvole u više navrata je bilo izmena, raznih najava i odlaganja uvođenja novih mera, pri čemu je bilo i pogrešnog prenošenja informacija u medijima. Naprimer, u aprilu 2019. godine pojavile su se brojne netačne informacije. Konfuzija je nastala zbog toga što su se nova pravila, koja je trebalo da stupe na snagu od septembra 2019. odnosila samo na to da će novi vozači probnu vozačku morati da nose do 21. godine ili najmanje dve godine, ali je došlo i do pogrešnog tumačenja da se odlažu i neka ograničenja koja donosi probna vozačka (npr. ograničenje snage). Sada je situacija prilično jasna, ali vozači početnici i dalje se javljaju sa raznim pitanjima.

 

Sajt PA obratio se i auto-školama u kojima kažu da detaljno objašnjavaju polaznicima ograničenja koja će imati sa probnom vozačkom dozvolom. Miloš Vukadinović iz auto-škole ''Pravo'' iz Beograda kaže da su auto-škole u obavezi da po zakonu polaznike upoznaju sa svim ograničenjema koje donosi probna vozačka. Čak i na testovima mora da se odgovori na određena pitanja za probnu vozačku - npr. u vezi vremena kada početnici ne smeju da voze, ograničenja što se tiče brzine itd. Naravno, ostaje pitanje koliko neko uči mehanički samo da bi prošao testove, pri čemu vrlo brzo zaboravlja brojne propise, uključujući i one vezane za probnu vozačku, a koliko uči sa razumevanjem i pamti naučeno.

Goran Nenić, instruktor, ispitivač i predavač u auto-školi ''Tutto'' iz Beograda, objašnjava da su polaznici informisani i edukovani na teoretskoj nastavi u vezi svega što je potrebno da znaju o ograničenjima koja donosi probna vozačka dozvola. Takođe ponavlja da i na testovima postoje pitanja u vezi probne vozačke.

Damir Okanović, direktor Komiteta za bezbednost saobraćaja, smatra da bi bez obzira na razlog nerazumevanja ili zaboravljanja pravila, početnicima trebalo obezbediti neki podsetnik. Naprimer, da im se uz probnu vozačku da i neka vrsta uputstva u vidu brošure u kojoj bi se na jasan i konkretan način navela sva ograničenja i pravila, ali da to ne bude suvoparan prepis iz zakona, već da ta objašnjenja budu razumljivija mladim ljudima.

 

Autor: Dragan Romčević

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Australija: posebna vozačka dozvola za one koji upravljaju sportskim automobilima?

 

lamborghini udes 1.jpg

 

Vlada Južne Australije najavljuje velike reforme politike bezbednosti na putevima nakon jednog sudskog slučaja. Moguće reforme uključuju posebnu dozvolu za one koji žele da voze vozila veće snage.

 

Takvi zakoni već su na snazi u mnogim australijskim državama za privremene vozače i vozače motocikala. Daljnje mere uključuju zabranu isključivanja kontrole proklizavanja u vozilima velike snage. Takođe postoji pritisak da se pooštre zabrane vožnje za vozače optužene za nesreće sa smrtno stradalima. Ovaj potez dolazi nakon kontroverznog lokalnog sudskog postupka povezanog sa smrtonosnom nesrećom 2019. U incidentu je 15-godišnja Sophia Naismith tragično poginula kada ju je udario Lamborghini Huracan, koji je vozio Alexander Campbell. Vozač je izgubio kontrolu i Huracan (na slici) se popeo na pešačku stazu i zabio se u prednji deo kineskog restorana, ubivši Naismith i pritom teško povredivši još jednog. Prošle nedelje Campell je oslobođen optužbi za smrt zbog opasne vožnje jer se nagodio sa sudom i izjasnio krivim za lakši prekršaj vožnje bez pažnje. Presuda je izazvala brzu reakciju zajednice, a porodica Sophije Naismith je počela da se snažno zalaže za reformu. Sada je lokalna vlada krenula u akciju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li se menjati pravila za dobijanje probne vozačke dozvole

 

probna vozacka01.jpg

 

U nedavne tri teške saobraćajne nezgode u kojima su tri osobe izgubile život, učesnici su bili vozači sa probnom dozvolom. Prema podacima Agencije za bezbednost saobraćaja, svaki jedanaesti poginuli vozač imao je dozvolu od jedne do dve godine. Koliko su vozači-početnici svesni odgovornosti koju dobijaju sa prvom vozačkom dozvolom?

 

Šta je na umu vozaču kada se prvi put nađe na drumu? Jedno je sigurno neophodno - poznavanje propisa i poštovanje ograničenja koja idu uz probnu dozvolu. Pitanje je koliko imaju znanja odmah nakon položenog vozačkog ispita. ''Oni vas obuče tamo da upravljate vozilom, a ne da stičete iskustvo i vremenom postajete sve bolji i bolji vozač. Da više uče ljude u realnom saobraćaju, kako da se snalaze'', poručuje vozač sa probnom vozačkom dozvolom. Vožnja često sa sobom nosi neočekivane situacije. Tada je stečeno znanje na težem testu. Naš sagovornik iz auto-škole objašnjava da je po planu predviđen čas tokom kojeg se govori o upravljanju vozilom sa probnom vozačkom dozvolom. ''Problem nastaje tek kada oni krenu sa praktičnom obukom. Jednostavno kada prođe pored saobraćajnog znaka, vidi ga, ali ne postupi po njemu. Instruktor ga zaustavi, postavi pitanje jesi li video znak, kaže jesam, pa šta on znači, on ne zna. Zašto ne zna, pa zato što mu nisu ponuđeni odgovori'', navodi Duško Tučić, predavač u auto-školi. Profesor Tučić kao osnovni problem za to navodi nedovoljno vremena za polaganje ispita što kandidate navodi da uče napamet i da odgovore daju na osnovu prepoznavanja. ''U Zakonu o bezbednosti saobraćaja piše da pitanja treba da budu javna, ali ne treba da budu i odgovori javni. Tako da ako vi kao predavač vežbate sa kandidatima samo pitanja i odgovore na pitanja vi ćete dobiti sjajne rezultate'', dodaje Tučić.

 

Kojih pravila se probni vozači moraju pridržavati?

Stroža pravila uspostavljena 2018. godine ograničila su vozače sa probnom dozvolom u više aspekata. Osim što ne bi smeli da se nađu za volanom između 23 sata i 6 časova ujutro, za njih važi nulta tolerancija na alkohol, zabrana upotrebe mobilnog telefona i sa ''hends fri'' uređajem. Dozvoljena maksimalna brzina je 10 odsto manja nego za druge vozače, a zabranjena je vožnja automobila koji ima motor jači od 109 konjskih snaga. Vozilo kojim upravljaju mora imati vidljivu oznaku P. Praksa pokazuje da se neretko vozači-početnici povode za izrekom - pravila su tu da bi se kršila. Iz Agencije za bezbednost saobraćaja na to kažu ako se nastavi takav trend, nešto će morati da se menja.

 

''Planiramo saradnju sa Ministarstvom prosvete u okviru koje ćemo da analiziramo kroz radnu grupu postojeće nastavne planove i programe na koji način da formulišemo neke nove ishode koje očekujemo da se ostvare tokom školovanja, a koje će doprineti povećanju svesti kod mladih, stvaranju određenih navika, eventualno povećanju znanja i vaspitanja o saobraćajnoj kulturi'', objašnjava Milan Ilić, Agencija za bezbednost saobraćaja. Kako kaže, potencijalni uticajni faktor na ponašanje mladih za volanom su i roditelji. ''Napravimo određene vodiče za roditelje kako da se ponašaju u periodu kada se njihovo dete, mladi vozač, sprema za samostalno učešće u saobraćaju'', dodaje Ilić. Probna vozačka dozvola izdaje se na dve godine licima koja su položila vozački ispit sa 19 godina, a mlađim do navršene 21. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vlada Velike Britanije planira da zabrani mladim vozačima da u automobilima prevoze prijatelje

 

uk.jpg

 

U pokušaju da smanji broj saobraćajnih nesreća, vlada Velike Britanije uskoro planira da zabrani mladim vozačima da u svojim automobilima prevoze prijatelje. Kao deo predloženih ograničenja, novi vozači - mlađi od 25 godina ne bi mogli u automobilu da voze mlade putnike - godinu dana od položenog vozačkog ispita.

 

Prema predlogu ministra saobraćaja Richarda Holdena, konačna odluka o novom Zakonu biće doneta 16. maja. Prema pisanju britanskih medija, jedan od pet vozača doživi saobraćajnu nesreću u roku od godinu dana nakon polaganja ispita. Isto tako, novi vozači koji prevoze putnike slične dobi imaju četiri puta veću verovatnoću da će poginuti u nesreći. Mladi vozači čine samo 6% svih vozača na saobraćajnicama u Velikoj Britaniji, ali prema statistikama oni učestvuju u više od 20% smrtonosnih i teških nesreća. Zemlje poput Irske, Australije, Novog Zelanda, Švedske i nekih američkih država takođe su uvele slične programe za mlade vozače koji su tek nedavno položili vozački ispit.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima , treba mi pomoc sinoc sam vozio sa 0.27 promila i posle 23:00 napisali su mi i za alkohol i za posle 23:00 . Zanima me koliko kaznenih dobijam za alkohol i oce mi se vozacka oduzeti i na koliko imam probnu ?

Edited by coda03

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 hours ago, coda03 said:

Pozdrav svima , treba mi pomoc sinoc sam vozio sa 0.27 promila i posle 23:00 napisali su mi i za alkohol i za posle 23:00 . Zanima me koliko kaznenih dobijam za alkohol i oce mi se vozacka oduzeti i na koliko imam probnu ?

Realno i treba da ti oduzmu vozacku dozvolu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
39 minutes ago, simonen said:

Posle dva posta vec si postao bahat,verovatno si takav i za volanom. I da uzece ti dozvolu,zasluzio si.

Ma lagano snasao sam se ,ipak necu izgubiti .Uzivaj ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@coda03

 

Restrictions manually changed by neshaoct:

- disabled ability to use messenger (member cannot re-enable).

 

Restrictions manually changed by neshaoct:

- Content moderated and disabled ability to post status updates (member cannot re-enable).

13 hours ago, coda03 said:

Ma lagano snasao sam se ,ipak necu izgubiti .Uzivaj ;)

Barem ovde ipak jesi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

16-godišnji vozač početnik vozi auto od 750 konja i pola miliona

 

lambo australia01.jpg

 

U nekim zemljama moguće je voziti automobil već sa 16 godina, a zakon pritom ne postavlja ograničenja u pogledu snage, veličine, a time ni cene. Samo je nebo granica za ovog 16-godišnjaka rođenog pod srećnom zvezdom. Slika dolazi iz Australije, tačnije sa autoputa nedaleko od Melburna. Tamo je uočen skupoceni Lamborghini sa oznakom vozača početnika.

 

I to ne bilo koji, već Aventador LP750-4 SV pokretan V12 monstrumom od čak 750 KS. Jedan je od najbržih supersportskih automobila, ali i najnepreglednijih. S ograničenom preglednošću, širinom većom od dva metra i vrlo nervoznim gasom, ovo je auto koji ima sve ono što ne bi trebalo da ima auto vozača početnika. Ipak, što se zakona tiče ovaj vozač nije u prekršaju sve dok je pored njega na mestu suvozača odrasla osoba sa vozačkom dozvolom u svojstvu mentora. Nema ograničenja snage i maksimalne brzine automobila. Jedini limit je starost vozača, a to je 16 godina. Dobra je vest da je autor fotografije rekao da je Lamborghini vožen pažljivo i bez ikakvih naglih manevara. 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova vozačka dozvola za one koju upravljaju SUV-ovima?

 

audi q7 01.jpg

 

Poslanica Zelenih iz Francuske u Evropskom parlamentu Karima Delli želi da uvede novu vozačku dozvolu za vozače SUV vozila. Njena ideja se bazira na ekološkom i bezbednosnom aspektu. Ona tvrdi da ta vozila ne samo da zauzimaju više prostora i manje su energetski efikasna nego je i veća verovatnoća da će biti izložena sudarima nego manji putnički automobili, s daleko ozbiljnijim posledicama.

 

Dozvola B kategorije koja je trenutno potrebna za vožnju automobila i kombija nije u potpunosti prikladna za najteže putničke automobile, tvrdi ona. Umesto toga, želi novu dozvolu B+ koja bi se odnosila na automobile i kombije teže od 1.8 tona. Vozači bi trebalo da je dobiju nakon dvogodišnje probne vožnje sa B dozvolom i to tek od 21. godine. Odnosilo bi se to na vozače velikih SUV-ova kao što su Audi Q7, Volvo XC90, BMW X5… Delli je dodala da bi moglo da bude izuzeća za profesionalne ili posebne svrhe, kao što su vozila hitne pomoći. Njeni predlozi takođe uključuju sistem vozačkih dozvola baziran na bodovima za cilu EU koji bi pratio saobraćajne prekršaje i poništavao ili suspendovao dozvole od određenog praga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...