Jump to content
FAS Goran
N.N.

Revizija 5-godišnjeg plana za FCA

Recommended Posts

@neshaoct @N.N. 

Nadam se da je to u pitanju a ne prodaja FCA grupacije. Ne bih voleo da vidim da su ih kinezi preuzeli. Mada mora im se priznati da su napravili cudo sa Volvo-om.

E sad negde sam procitao ,ali sve nekako nezvanicno da se u tajnosti i poverljivo montira neka linija u Kg. Verovatno za novi model . Ne znam da li @N.N. ima neki info o tome ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VladaG9

 

Volvo je krenuo, ali... Bilo je sve super, a sada polako gase proizvodnju u Europi, malo, po malo. To je onaj dio koji mi se ne sviđa.

Za novi model u Kragujevcu nemam informacija. Malo mi je čudno da sve ide u tajnosti. U pravilu takve stvari vole javno razglasiti kada je gotovo. Neko reče da je dug 3.89, da je 3.99 imao bi jasnu ideju što je ili bar sa kojim je modelom srodan. 

18 minutes ago, neshaoct said:

Vala baš. :D 

Treba onda reći Kinezima da ima u Kragujevcu i linija za Punto Classic, lepo upakovana. :thumbup: 

 

@Elra @N.N. @VladaG9

Nekad ranije su prodali liniju za Alfu 166, mislim baš sadašnjem kineskom partneru GAC-u. Nije to ništa novo, a neki od ovih modela su i dosta novi. A Kinezi realno još nemaju znanja za razvoj automobila, a ovo dobiju na gotovo po povoljnoj cijeni. Motore i mjenjače stave svoje, malo promijene izgled i to je to. Inače Kinezi su napredni što se tiče baterija i hibrida. Tu su opasni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeep_Compass-Trailhawk_03.jpg

 

Kineski proizvođač automobila Great Wall Motor zainteresovan je za preuzimanje dela ili cele automobilske kompanije Fiat-Chrysler.

''Trenutno imamo u planovima akvizicije i zainteresovani smo za Fiat-Chrysler'', izjavio je agenciji Rojters telefonskim putem predstavnik kompanije zaposlen u odeljenju za odnose sa medijima, koji je želeo da ostane anoniman. Rojters je ranije objavio, pozivajući se na izvore, da su predstavnici Great Walla zatražili sastanak sa predstavnicima Fiat-Chryslera (FCA), sa ciljem sastavljanja ponude za celu ili deo italijansko-američke automobilske grupacije. Automotive News je objavio u ponedeljak da je Great Wall kontaktirao Fiat-Chrysler kako bi izrazio interes konkretno za brand Jeep, citirajući e-mail predsednika uprave Great Walla Wanga Fengyinga. Izvršni direktor FCA Sergio Marchionne traži partnera ili kupca za sedmog najvećeg proizvođača automobila na svetu koji će mu pomoći u upravljanju rastućim troškovima, usklađenosti sa propisima o emisiji i razvoju tehnologije za električne i samovozeće automobile.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

FCA je dužna izvjestiti tržište o ovim stvarima pa su izdali PR materijal:

https://www.fcagroup.com/en-US/media_center/fca_press_release/2017/august/Pages/FCAs_response_to_market_rumors_regarding_third_party_interest_in_Jeep_Brand.aspx

 

FCA’s response to market rumors regarding third party interest in Jeep Brand:

Quote

 

In response to market rumors regarding a potential interest of Great Wall Motors in the Jeep brand, Fiat Chrysler Automobiles ("FCA") (NYSE: FCAU MTA: FCA) confirmed that it has not been approached by Great Wall Motors in connection with the Jeep brand or any other matter relating to its business.

FCA is fully committed to its 2014-18 plan, having achieved each one of its targets to date and with only 6 quarters left to its completion.

London, 21 August 2017

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

 

Great Wall je sada naravno opovrgnuo interes za FCA. Cijela priča da je neko e-mailom nešto potvrdio je bila i više nego neozbiljna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA zadržava Jeep, a prodaje Alfa Romeo i Maserati?

 

Alfa-Romeo_Giulia-Veloce_01.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobiles i dalje traži partnera. Kineski Great Wall je ozbiljno zagrizao, ali u pogrešnu jabuku. Kinezi žele da kupe samo Jeep, dok FCA tu automobilsku marku želi da zadrži pod svojom kapom. Šef Sergio Marchionne navodno traži kupca za Maserati i Alfa Romeo. Marchionne veruje da će bez ta dva brenda FCA biti puno atraktivniji kupcima jer će u svom portfelju imati brendove, koji su više fokusirani na masovnu prodaju automobila. Vrednost Maseratija i Alfa Romea se procenjuje se na sedam milijardi evra, ali odluka o njihovoj prodaji neće biti doneta pre sledeće godine.

 

FCA razmatra prodaju Maseratija, ali i Alfa Romea?

Ukupna vrednost ove dve kompanije kreće se oko 8.2 milijarde dolara. FCA grupacija u prethodnih nekoliko nedelja više puta je povezivana sa prodajom Kinezima, kao i prodajom određnih brendova iz grupacije kineskim investitorima. Najnovija glasina je da su i Maserati i Alfa Romeo na prodaju, ukoliko stigne dobra ponuda. Ipak, verovatniji scenario od prethodnog je da FCA izdvoji, odnosno osamostali Maserati i Alfa Romeo, kao što je svojevremeno učinila sa Ferrarijem. Na ovaj način ukoliko i dođe do kupovine od strane kineskih investitora, ovi brednovi nastavili bi koliko-toliko nezavisan život u odnosu na ostatak kompanije. Među najzainteresovanijim investitorima za kupovinu FCA trenutno su Geely, ali i Great Wall koji je posebno iskazao interesovanje za kupovinu Jeepa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marchionne: Nema ponuda za Fiat Chrysler

 

marchionne.jpg

 

Glavni izvršni direktor Fiat Chryslera Sergio Marchionne je demantovao da je na stolu ponuda za preuzimanje kompanije koju vodi. Na marginama Formule 1 u Monci on je rekao da je cilj kompanije ostvarenje poslovnog plana u periodu do 2018. godine. Na pitanje da li postoji ponuda nekog od konklurenata iz auto industrije, kratko je odgovorio: "Ne". Deonice Fiat Chryslera su prošle nedelje dostigle rekordni nivo nakon što su mediji objavili vest o ponudi iz Kine. Kineski proizvođač automobila Great Wall Motor je krajem avgusta nezvanično potvrdio da je zainteresovan za preuzimanje dela ili cele automobilske kompanije Fiat Chrysler.

 

"Trenutno imamo u planovima akvizicije i zainteresovani smo za Fiat Chrysler", izjavio je Rojtersu telefonskim putem predstavnik kompanije zaposlen u odeljenju za odnose s medijima, koji je međutim želeo da ostane anoniman. Rojters je ranije objavio, pozivajući se na izvore, da su predstavnici Great Walla zatražili sastanak s predstavnicima Fiat Chryslera (FCA) s ciljem sastavljanja ponude za celu ili deo italijansko-američke automobilske grupacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://carros.ig.com.br/colunas/autobuzz/2017-09-13/fusao-da-fca.html

 

Meni je interesantna i logicna prica o partnerstvu (fuziji) sa Hyundai-Kia. Korejci su jaki u Kini, Rusiji, Indiji, a FCA na trzistu Juzne Amerike. Ostaje jos pitanje Afrike, cije ce trziste kroz 5-10 godine brzo rasti.

 

Tekst je na portugalskom, ali google translate odlicno prevede na engleski.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja navijan za ovo spajanje. Prije svega zbog trzista gdje je Hyundai jak. Obje kompanije bi imale koristi, po uzoru na savez Renault Nissan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/22/2017 at 6:13 PM, VladaG9 said:

@N.N. Opet neke price :D A kako kazu gde ima dima i vatre. http://www.vrelegume.rs/vesti1/hyundai-razmatra-spajanje-sa-fca-glasine/
 

Po tome uvijek ima dima, a nikad vatre. Ja koliko znam ako je suradnja onda je suradnja na razvoju određenih modela. Prije svega onih modela koji sami ne mogu donijeti FCA dobit, a bilo bi ih reda radi dobro imati u ponudi.

On 9/23/2017 at 10:07 AM, Elra said:

Ja navijan za ovo spajanje. Prije svega zbog trzista gdje je Hyundai jak. Obje kompanije bi imale koristi, po uzoru na savez Renault Nissan.

Hyundai reže glave vrlo lako. Hyundaiu je margina pofita sve manja. Hyundai uživa veliko zaleđe Južne Koreje koje će se vjerujem kad-tad ugasiti.

No ja partnerski odnos nikada ne bih isključio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat je takodje uzivao veliku podrsku Italije u proslosti, mozda sada vise ne u toj mjeri. Ali i svi su to mali (GM, Ford, Chrysler, VW, Renault...) i to nije sporno, drzava treba da "nagradi" velike poslodavce i generatore privrednog razvoja.

 

Ako se nesto radi reda radi, onda ga ne treba ni raditi. Vidimo da su A, B i C segmenti (sa svojim podgupama MPV, crossover) najbrojniji i u njima je najmanja zarada za proizvodjace. Po toj logici, te segmente treba napustiti jer su pretrpani i sa malom zaradom?

Fiat je pokusao da se diferencira sa 500X i to ide solidno. 

Hyundai-Kia su zdrava kompanija i mislim da bi FCA imao koristi od te saradnje. Na jednoj drugoj temi ovog foruma sam napisao da bi za FCA to moglo otvoriti vrata Kine i Indije, na kojima FCA nikako da se probije. Ne zaboravimo da Hyundai ima fabriku i u Rusiji. Sinergija bi se mogla iskoristiti i za razvoj novih Chrysler modela.

Fiat npr nema SUV predstavnika u C segmentu, eto prilike za rebrending Tuscona koji je odlican proizvod. Zauzvrat, dati im npr. privredna vozila.

 

FCA finansijki dobro stoji, ali opet mislim da moraju godisnje preddstavljati/raditi FL bar po 4 masovna modela kako bi odrzali prikljucak za vodecim proizvodjacima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra

Lako se nađe da prognoze za Hyundai-Kiu nisu dobre. Njihov je trend put ka dole, a FCA put ka gore. Je li, što se tiče poslovnih rezultata. 

 

Realno FCA trenutno najviše pojedu velike kamate. Mislim da je to dio razloga zašto odgađaju nove modele. Jer evo EBIT imaju sada veći i od od FoMoCo, a onda kamata to pojede. 

 

Što se tiče podrške države. Amerikanci to sigurno ne rade kao Europljani, a još manje kao Korejci. Sva ta sredstva koja su od države se vrate sa kamatama. Kada je Obama spasio Chrysler sve je to bilo da sačuva radna mjesta, a kasnije kada se Chrysler spasio ujedno se to pokazalo kao dobar financijski potez za SAD.

Što to Fiat ili Chrysler nemaju? Nekako sumnjam da FCA treba Tucson, Santa Fe...

Konstatacija o Kini, a prije svega Indiji je isto promašena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat nema u ponudi crossover/SUV u C segmentu, a to je trenutno hit u Evropi. Eto npr Peugeot je dostigao max kapacitete preoizvodnje 3008. Zasto ispustiti taj dio trzista, ako se jeftino moze pokriti rebrendiranjem nekog drugog uspjesnog modela.

Jeep ima Compas, ali ga Fiat nema (a izostanak takvog modela na evropskom trzistu vec dugo traje).

 

Zasto je promasena konstatacija za Kinu i Indiju? Hyundai-Kia u Kini prodaju preko 1500000 vozila, a FCA ispod 200000 godisnje.

Hyundai je u Indiji jedan od najvecih proizvodjaca. Znam za pricu o indijskom trzistu i njihovim karakteristikama o zapremini motora, eko normama (zato FCA prestaje sa proizvodnjom 1.3 Multijeta tamo) i sl glupostima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da dodam, da je ovo moje vidjenje na osnovu kretanja i stanja na trzistima. Dublje analize ne znam i nemam uvid u to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.alvolante.it/news/marchionne-elettriche-un-arma-doppio-taglio-353971

 

Rekao je pravu istinu o elektricnim vozilima, a to je da je bez novih (obnovljivih) izvora elektricne energije prica o masovnoj produkciji elektricnih vozila prijetnja za planetu.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler razgovara o partnerstvu sa Hyundaijem

 

jeep compass

 

Fiat-Chrysler je otkrio da vodi razgovore s Hyundaijem oko potencijalnog partnerstva. Savez bi mogao da bude snažan iako nema govora o vlasničkom povezivanju, rekao je glavni izvršni direktor Fiat-Chryslera Sergio Marchionne. ''Postoji potencijal u tehničkom partnerstvu sa Hyundaijem koji ionako dobavlja neke komponente za nas na američkom tržištu'', rekao je Marchionne nakon prezentacije povratka Alfa Romea u Formulu 1. Marchionne je potvrdio da će izdvojiti Magneti Marelli i Comau u zasebne kompanije od početka 2019. godine. Mehanizam još nije utvrđen, ali postoji opcija prodaje udela kako bi se obezbedilo nešto gotovine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah. Kako mrzim kada prenose neku vijest i onda izostave najbitnije dio.

 

Sergio je jasno rekao. Blizu su potpisivanja suradnje sa Hyundaiem. I onda su još dvije stvari bitne. Najvjerojatnije razvoj mjenjača i spomenuo je hidrogen.

Znači kako konkretno.

Edited by Woodoo
radi preglednosti teme ne treba citirati upis napisan neposredno pre tvog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat i Hyundai pregovaraju samo o tehničkom partnerstvu

 

fiat 500x

 

Iz kompanije FCA (Fiat Chrysler Automobiles) je saopšteno da postoji značajan interes za tehničko partnerstvo sa korejskim Hyundaijem. Tačnije, ova najava dolazi direktno sa Fiatovog vrha, odnosno od Sergia Marchionnea koji je rekao da želi bliskiji odnos sa Hyundaijem, ali ne i spajanje. Dalje, dodao je i da FCA od Hyundaija već kupuje određene delove pa bi bilo u redu videti da li mogu da se ''dogovore oko nekih drugih tačaka saradnje, pre svega na razvoju menjača i gorivih ćelija.'' Podsetimo, raniji izveštaji iz Koreje su već pominjali mogućnost da Hyundai kupi FCA, ali po svemu sudeći FCA trenutno nije zainteresovan za tako nešto. U svakom slučaju postoji obostrani interes za većom saradnjom pa je ona i više nego moguća. Naravno, sve će zavisiti od pregovora i finansijskih analiza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

 

Suštinski prepričavaju šta se događalo krajem leta.

Ako je i postojala opcija sa vlasnikom Geely-a, čini mi se da je taj brod otplovio jer je čovek od tada do danas potrošio preko 12 milijardi na druge kupovine, pre svega na kupovinu 10% Daimler-a. Ako je ikada i spremio pare za deo FCA, u međuvremenu je više od pola tih para već potrošio. Možda ih je potrošio na drugoj strani baš zato što nije uspeo da završi posao sa FCA.

 

Dva izvora, po navedenom tekstu, navode različite priče šta se ustvari dogodilo krajem Avgusta 2017.

- Jedan kaže da je kinez prvo ponudio 20 milijardi $ za 29% akcija FCA, a onda i 22 milijarde, ali da je sve to odbijeno. Navode da su neki u FCA mišljenja da se više može dobiti ako se određeni brendovi prodaju pojedinačno. Alfa i Maserati da budu jedan paket, Jeep i Ram drugi, a ostalo treći.

- Drugi kaže da je prihvaćeno 22 milijarde za 29% FCA, ali da u to ne uđu Alfa i Maserati...pa je onda kinez to odbio. Plus, za preostalih 71% akcija bi morao da spremi ponudu za javno nadmetanje, tako da pitaj Boga koliko bi ga na kraju koštalo da dođe do većinskog paketa.

 

Ako to opet postane aktuelno, onda taj kinez ustvari predstavlja samu državu Kinu, jer odakle njemu opet barem jedno 50 milijardi $ da postane većinski u FCA, a već je potrošio 12 mlrd. $ u proteklih pola godine na druge kupovine...to su mnogo velike pare da bi ih Geely sam imao. :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo  @neshaoct

 

Prvo se treba uzeti u obzir da i ako je bilo razgovora da su oni bili čak i do 8 mjeseci u prošlost.

 

Druga stvar. Da je bilo službene ponude, odnosno službenih razgovora. Onda bi se to moralo objaviti i na burzi. Ono što imamo je razgovor Johna Elkanna i vlasnika Geelya koji se vrlo vjerojatno od ranije poznaju privatno. Nije bio razgovor između FCA i Geelya.

 

Kinez je u međuvremenu kupio 10% Daimlera. On, ne Geely. Isto kao što bio on otkupio udio Exora u FCA. Razloga može biti više. Recimo da želi biti manje ovisan o kineskoj Vladi.

 

I ne zaboravimo da Exor iako ima 29% dionica FCA u stvari ima 41% prava odlučivanja. Jednostavno njihove dionice vrijede više nego neke druge. I čini mi se da FCA sada vrijedi preko 30 milijardi eura. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zhejiang Geely Holding želi da preuzme Fiat-Chrysler

 

fca gama.jpg

 

Čelnici kompanije Fiat-Chrysler Automobiles koji su o mogućem preuzimanju kompanije u Ženevi razgovarali sa predstavnicima kineskog holdinga Zhejiang Geely Holding Group, kažu da će biti spremni da razmotre sve ponude, ali tek pošto ostvare poslovne planove za 2018. godinu. ''Neka tržište samo proceni vrednost naših dostignuća u 2018. godini. Tada, svi koji su zainteresovani za preuzimanje Fiat-Chrysler Automobiles, mogu doći, da ponovo o tome razgovaramo'' - rekao je na auto sajmu u Ženevi Sergio Marchionne, generalni direktor FCA, a prenosi Bloomberg. ''Sve dok tržište ne bude prepoznalo vrednost onoga što je napravljeno, bilo kakvi razgovori o spajanju ili preuzimanju su besmisleni'' - kaže Marchionne.

Vrednost deonica FCA je u sredu skočila 5%, najviše u toku ovog meseca i njome se trgovalo po ceni od 16.96 EUR. Pre desetak dana vlasnik Zhejiang Geely Holding Group Li Shufu je postao vlasnik najvećeg pojedinačnog paketa deonica u nemačkom Daimleru za 7.3 milijardi evra. I dok su Kinezi tražili način da se prošire u Evropi i SAD-u, Marchionne je zagovarao konsolidaciju, uz argument da industrija bespotrebno troši novac na razvoj sličnih verzija iste tehnologije. Međutim, otkako je njegovu ideju o spajanju odbacio General Motors još 2015. godine, Marchionne je sve snage usmerio na smanjenje dugovanja i poručio da FCA više ne traži partnere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...