Jump to content
FAS Goran
N.N.

Revizija 5-godišnjeg plana za FCA

Recommended Posts

Jučer je izašla službena prezentacija, za investitore, a tiče se revizije 5-godišnjeg plana. Više službenih informacija će biti sljedeći mjesec.

Pa ajmo malo po brandovima


RAM

RAM.jpg

Mislim da ovdje nema puno za dodati, idu stvari svojim tokom bez previše odstupanja, a za neku veću prodaju i nemaju proizvodnih kapaciteta.



Chrysler

Chrysler.jpg

Nejasno je gubi li se blizanac Tipa, novi Chrysler 100 sedan, iz budućih planova.

Jasno se navodi da hibrid i to minivan Chrysler Town&Country koji je kod nas poznat kao Voyager.

Najavljuju okretanje ka crossoverima.

No mene najviše zanima može li išta od ovoga značiti makar rebrandirane Lancia za nas. Sada im čak styling neće više biti američki i možda bi kao lLancie OK prošle, čisto da se nešto nudi bar za flote.



Dodge

Dodge.jpg

Ni ovdje se puno ne otkriva. No ostaje ipak jasna situacija da će se u budućnosti dosta oslanjati na novu RWD platformu razvijanu prvenstveno za Alfu.



Jeep

Jeep.jpg

Njima ide vrhunski, a sa više modela za Europu i tvornicama u Kini će ići samo na bolje. Ove godine idu na oko 1.2 milijuna prodanih, a 2018. očekuje čak 2 milijuna.

E sada ima nešto što mene, a vjerujem i vas, strašno zanima. Kaže u budućnosti tvornice u 6 zemalja na 4 kontinenta. Znači li to nove tvornice u Indiji i Meksiku ili će se Srbija umiješati?



Maserati

Maser.jpg

Ovdje to ne piše, ali manjak potražnje u Kini i SAD-u će ići nadoknađivati agresivnijim pristupom u Indiji i naravno novim modelima.

Levante im je iznimno bitan model. Biti će red veličine Range Rovera i serijski sa zračnim ovjesom.




Alfa Romeo

Alfa.jpg

Koliko znam ide se na kraju sa agresivnijom politikom u Europi i nekim karoserijskim inačicama nekih modela, a u originalnom planu ih nema. O svemu više službeno sljedeći mjesec.

Inače kako sa Giuliom je kašnjenje sve skupa skoro pola godine, ne godinu kako Ciferri tvrdi, a sve zbog dobavljača, je plan ionako već u zaostatku, sada su na to dodali točno godinu. Opet nas čeka novi model Alfe svako 6-7 mjeseci, a po onome bi bilo svako 4.

Isto mislim da kriju plan za otvaranje tvornice u Kini za lokalnu bescarinsku proizvodnju, no možda se varam.



FIAT

FIAT.jpg

Mislim da je i ovdje jasno da kao i sa Alfom idu maksimalno iskoristiti ovaj novi gospodarski zamah u Europi. Uostalom, već 2017. planiraju milijun proizvedenih FIAT-a samo u Europi.




I još par slajdova gdje se vidi kako će se širiti na Kinu, kako su tehnološki bitna lakša vozila i elektrifikacija radi manje potrošnje, te na knocu skroz rezanje duga 2018.

Kina.jpg

 

razvoj.jpg

 

dug.jpg

 

 

 

A sve skupa imate na sljedećem linku:
http://www.fcagroup.com/en-US/investor_relations/events_presentations/other_presentations/2015/FCA_NV_Dec2015_Presentation.pdf
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko razumijem spremaju se investicije u Argentini

http://www.alvolante.it/news/fca-investe-440-milioni-argentina-346169

Uzgred, zanimljivo mi je kako FCA zapostavlja trzista Afrike. Npr PSA, RN su prisutni na sjeveru i imaju svoje fabrike.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sever Afrike je faktički spao na dve države u kojima može uopšte da se razmišlja o bilo kakvom biznisu. Libija ne postoji više kao organizovana država, Egipat sutra može da zapadne u još veće probleme. 

Francuzi ionako oduvek imaju jače interese u tom delu sveta, bivše im kolonije tu, pa je možda zato njima ''lakše'' uložiti u Maroko i Alžir. Valjda je pre neki dan bila vest o velikoj investici Renault-a u Maroko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantno je da Reno ima fabriku u Alziru gdje proizvodi/sklapa Dacie, a sada pravi i fabriku u Maroku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigeria i ta podsaharska Afrika imaju veliki potencijal. Razumijem nece tamo prodavati Giuliu, ali mislim da meksicki modeli Dodge-a, Fiati, Jeepovi itekako imaju potencijala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne isplati se imati lokaliziranu proizvodnju na malim tržištima samo zato jer imaju carinu. Zna se zašto i kako je Renault ili PSA prisutan u sjevernoj Africi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalno Afričkom kontinentu daju veliki potencijal. Manjak je velika rasparčanost, korupcija, ratovi , bolesti ......

Predviđanja eksperata za 2030.

 

Screenshot 2016-04-14 19.28.48.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je Rusko tržište jedino gde Jeep beleži dvocifren pad prodaje (i Fiat takođe).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ruskom trzistu osim Jeepa ostali clanovi FCA nemaju puno izgleda za uspjeh. Fiat je pokusavao sa proizvodnjom u Rusiji, ali nikako da podignu mizernu prodaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američki FCA noviteti u sledeća 24 meseca

 

156571-jeep%20w%20111.jpg

 

Mnogo toga neočekivanog je isplivalo poslednjih dana što se tiče američkih FCA noviteta u sledeća 24 meseca pa ćemo proći kroz listu noviteta po brendovima za 2017. i 2018. godinu.

 

Chrysler

Kao što znate Dodge Dart (PF) se više ne proizvodi. Kompanija FCA je bila u pregovorima da isti model proizvodi neka druga kompanija ali ti ppregovori nisu urodili plodom. Ipak, to ne znači da FCA u potpunosti napušta ovaj segment u Severnoj Americi. Neki izvori govore da će u martu ili aprilu doći više informacija iz FCA o tome da će evropski Fiat Tipo u nekom obliku biti ponuđen u SAD-u pod Chrysler značkom. Tada ćemo verovatno znati nešto više o tačnom vremenskom rperiodu početka prodaje kao i ponudi motora i menjača. Drugi novitet vezan je za Chrysler crossover, model koji u ponudi menja Dodge Journey (JC). Trebao bi da se bazira na Jeepu Cherokeeu (K8) sa 3 reda sedišta koji će biti ponuđen u Kini. Od tog Cherokeea bi trebalo da se razlikuje sa nedostatkom zaštita podnice i možda izostanku nekih drugih ojačanja. Sve ovo bi trebalo da znači da će u ponudi biti i plug-in-hybrid (PHEV) verzija. Najranije bi ovaj model trebalo očekivati kao MY2019, negde tokom 2018. i trebalo bi da dolazi iz Belviderea. Poslednji novitet je iz Kanade. Crossover blizanac nove Chrysler Pacifice. Njegov dolazak najviše zavisi od datuma prestanka proizvodnje Dodge Grand Caravana. Kada se kapaciteti oslobode veliki crossover će biti tu. Sa ovim Chrysler preuzima ulogu people movera što je do sada držao Dodge sa nekim modelima.

 

Dodge

Dodge nastavlja svoj put ka pravom američkom muscle brendu. Prvi na tom putu bi trebalo da bude crossover srednje veličine baziran na novoj RWD platformi. U ponudi će zamenuti Journey iako nije direktan naslednik. Trebalo bi ga očekivati kao MY2019 iz Italije. Pred kraj 2018. bi mogao da dođe i sledeći Dodge Durango koji će i dalje biti blizanac Jeep Grand Cherokeeu. U ovom periodu dolazi još jači Dodge Challenger Hellcat. Verovatno sa preko 800KS, a novost je što će biti wide-body. Počelo se govoriti o Dodge mid-size RWD limuzini. I ona će najverovatnije dolaziti iz Italije ali verovatno ne u sledeće dve godine.

 

Jeep 

U sledećoj godini počinje prodaja novog Jeep Compassa u SAD-u i EU. Verovatno na sajmu u Njujorku za neka 3 meseca dolazi predstavljanje potpuno novog Jeep Wranglera kao MY2018 modela. Godinu dana nakon toga verovatno dolazi pick-up verzija.

 

jeep%20w%201111.jpg

 

Negde tokom godine će verovatno biti predstavljanje Cherokeea K8 sa 3 reda sedišta za Kinu. U igri je plug-in-hybrid (PHEV) verzija. Aktuelni Cherokee (KL) koji sada dolazi iz Belvidera će za MY2018 dobiti facelift. Aktuelni Grand Cherokee (WK2) tokom sledeće godine dobija svoju Hellcat verziju za poslednju godinu proizvodnje kao MY2018. I onda nas prave novosti čekaju na MY2019 modelima. Tada dolazi novi Grand Cherokee, čak moguće u prvoj polovini 2018.

 

jeep%20grand%20wagoneer%201.jpg

 

Na široj i dužoj platformi će doći Wagoneer i Grand Wagoneer ali njegovo predstavljanje i start prodaje zavise od slobodnih kapacitetima u jednoj drugoj fabrici.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA ulaže milijardu dolara u proizvodnju i otvara novih 2000 radnih mjesta

 

Kao što već znamo, FCA ne odustaje od proizvodnje Wagoneera i Grand Wagoneera.
Sada su to i službeno potvrdili. Ukupno se ulaže milijardu dolara u proizvodnju dva Wagoneera kao i Jeep Wrangler pick-upa. Ovo će u državama Michigan i Ohio donijeti barem 2000 novih radnih mjesta. Sergio se danas prilikom davanja izjava malo ogradio oko dinamike. Rekao je gledajte na ova vozila kao MY2020 tako da sigurno ne bude odgoda. Ono što je pak iznenadilo je to da će Wagoneer i Grand Wagoneer ipak na kraju biti body on frame. No Sergiu ne bi bilo prvi put da blefira.
Svakako novost je prelazak HD Ramova (2500 i 3500) iz Meksika u Michigan. Ovo sve je pozdravio i budući američki predsjednik Trump. Ono što Trump ne voli je mogućnost da oslobađanjem kapaciteta neki manje profitabilni modeli budu proizvedeni u Meksiku. Sergio mudro nije govorio ništa o tome. Naime to bi moglo uključivati i neke Dodge modele iz Italije kao i možda Chrysler Neon iz Turske.

Par stvari je sam Sergio danas rekao za Alfa Romeo. Dosta Giulia je stiglo do SAD-a. Komercijalizacija se očekuje krajem ovog ili sljedeći mjesec. No interesantnije je što je rekao za Stelvio. Čak i proizvodnja za SAD kreće krajem ožujka. Komercijalizacija u SAD-u početkom ljeta. I bilo je još jedno iznenađenje. Kako je Sergio rekao u sljedećih 60 dana će odlučiti o platformi za sljedeći Grand Cherokee. Na kraju je najizglednija opcija da to bude nova RWD platforma Giorgio koju već koristi Alfa Romeo. Više ćemo stvari znati za neka 3-4 mjeseca. Tada bi kako kaže Sergio trebala do kraja biti poznata neka Trumpova stajališta i tada će doći informacije o proizvodnji u Meksiku ili van Sjeverne Amerike za tržište SAD-a.
 

preuzeto sa - blog.dnevnik.hr/fcagrupa

Share this post


Link to post
Share on other sites

152132-jeep%20w.jpg

 

FCA grupacija je potvrdila svoj rad na pikap kamionetima, novom modelu Wagoneer i dugo očekivanom Jeep Grand Wagoneer, uprkos nedavnim tvrdnjama da je projekat obustavljen. Proizvođač automobila je ovo najavio vezano za vest o investiciji vrednoj milijardu dolara, namenjene rekonstrukciji i modernizaciji Warren Truck fabrike za sklapanje smeštene u Mičigenu, koja će sastavljati Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer, ali i za kompleks Toledo smešten u Ohaju, gde počinje proizvodnja pikap modela. Sa delom ove investicije, Fiat Chrysler Automobiles grupacija otvara 2.000 novih radnih mesta u Sjedinjenim Američkim Državama i predstaviće svoje nove modele do 2020. godine.

 

Razgovarajući sa medijima o ovoj investiciji, predsednik FCA grupacije Serđo Markione je izjavio da konverzija njihovog industrijskog poslovanja kompletira ovu fazu transformacije, pomoću koje će grupacija moći da odgovori na promenjive ukuse kupaca koji čiji su izbor kamioneti i terenska vozila, dok će brend nastaviti da ojačava američku, ali i globalnu proizvodnu liniju svih modela koji se nalaze u srcu ovog segmenta tržišta. ''Ovi potezi, koji su bili pod razmatranjem Dejvida Vilijamsa i ostatka rukovodsta UAW već neko vreme, proširuju naše kapacitete u ovim ključnim segmentima, omogućujući nam neometan razvoj koji se od nas i očekuje na tržištu S.A.D., ali, mnogo je važnije povećanje izvoza naših srednjih i velikih vozila na internacionalnom nivou.'' Iako FCA nije potvrdila specifikacije vezane za ovaj novi Jeep pikap, mi znamo da će on biti baziran na sledećoj generaciji modela Wrangler i trebalo bi da uđe u proizvodnju drugom polovinom 2018. godine. Što se tiče novih Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer modela, oba će biti praćena sledećom generacijom Grand Cherokee platforme i u vrhu opsega ciljati ka tome da postanu takmaci svemu što kompanija Range Rover ima da ponudi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 8/15/2017 at 0:53 PM, VladaG9 said:

Ako su danas objavili suradnju sa BMW-om, Intelom... Razvoj autonomnih vozila, Level 3, Level 4 i Level 5. Nekako mi se to čini partnerstvom koje traže.

 

Što se tiče Maseratia i Alfe. Ja sam najavljivao već davno da bi oni mogli biti izdvojeni iz FCA ali da i dalje ostanu po EXOR-om. I opcija koja je realnija. Ostanu dio FCA no da kada malo stanu na noge budu kompanije koje su samostalno izlistane na burzi.

Ali jako su mi analitičari koji neke stvari, Alfa+Maserati, shvate 3 godine nakon mene, a još su plaćeni za taj posa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@N.N. Koliko sam ja shvatio,ovde se ne radi o partnerstvu nego o prodaji FCA. Evo jos vestti o tome. I ovde se govori o tome da je FCA na prodaju ,da su kinezi ponudili ,ali ne dovoljno visoku cenu. Spominje se par kompanije GEELY, Great Wall... GEELY je vlasnik volva vec par godina. 

Evo i link o tome http://www.autonews.com/article/20170814/OEM/170819914/chinese-automakers-covet-fca

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, N.N. said:

Ali jako su mi analitičari koji neke stvari, Alfa+Maserati, shvate 3 godine nakon mene, a još su plaćeni za taj posa.

Poznato nam je da su ranije FGA napustili neki ljudi koji su napravili odlicne karijere u drugim koncernima. To znaci da se od manje sposobnih nisu mogli probiti.

Partnerstvo sa BMWom je vrlo vazno u svakom pogledu. Meni malo nije jasno zasto FCA ne tezi uspostavljanju alijanse (nesto kao RN) sa BMWom, Mazdom, Hondom...jer bi svi imali dvostruku korist.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra Koliko se ja secam Markione je pokusao da se udruzi sa GM i jos nekim firmama ali sve su ga odbile . Inace i ja smatram da bi to bilo najbolje za grupaciju .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Elra @VladaG9

 

Marchionne je izabrao GM zbog više razloga. Jedan je što se želio sprdati sa njihovom nesposobnošću. Evo GM dan danas ne zna kako doći do profita u Južnoj Americi, Indiji i Europi. Iz tog razloga su se tokom ove godine odlučili povući iz Europe i Indije. Sa druge strane FCA koliko god da je manja firma od GM-a na svim tim tržištima održava barem pozitivnu nulu.

 

Mediji svašta pišu. Ja ih uzimam sa rezervom posebno od onda kada sam imao direktne informacije o razvoju novih modela Alfi, a oni pucali u prazno. Kako to ja mogu imati točne informacije, a oni koji se sa tim bave ne? Moje mišljenje je da oni pišu samo ono što njihov sponzor kaže da moraju napisat, a njihov sponzor nije FCA.

 

A evo vam iz jedno članka:

Quote

Others familiar with the situation have said that a Chinese bid could face political and regulatory obstacles in the United States.
U.S. President Donald Trump has been critical of Chinese trade practices, and earlier this week ordered an investigation of whether China forces U.S. firms operating in China to turn over intellectual property.

Powerful Republicans and Democrats have pushed for increased pressure on China's commercial dealings, asking for the United States to take a hard stance against China buying U.S. companies.

Those requests come amid concern about North Korea, which fired two test missiles in July, the second of which was thought to be capable of hitting Los Angeles. U.S. officials want China to do more to rein in its ally.

A number of potential acquisitions of U.S. companies by Chinese buyers have been delayed or killed because of reviews by the Committee on Foreign Investment in the United States, or CFIUS. The inter-agency panel assesses the national security implications of foreign investments in U.S. companies. 

CFIUS is on track to review a record-setting 250 to 300 transactions in 2017, one expert has told Reuters.

FCA and Geely Automobile's parent firm, Zhejiang Geely Holding Group, had held initial talks late last year, a source familiar with the matter said without disclosing the nature of the talks.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Elra said:

Poznato nam je da su ranije FGA napustili neki ljudi koji su napravili odlicne karijere u drugim koncernima. To znaci da se od manje sposobnih nisu mogli probiti.

Partnerstvo sa BMWom je vrlo vazno u svakom pogledu. Meni malo nije jasno zasto FCA ne tezi uspostavljanju alijanse (nesto kao RN) sa BMWom, Mazdom, Hondom...jer bi svi imali dvostruku korist.

Ako ciljaš na Lucu de Mea on je napustio Fiat Grupu iako je u Fiat Grupi bio na većim pozicijama nego u VAG-u, šef marketinga cijele Fiat Grupe naspram iste pozicija ali samo za VE brand pa kasnije za Audi, tek je pozicija CEO-a Seata jača, ali ako se ne varam Luca je jedno vrijeme i bio CEO Alfe. Znači da je presudio novac. Uz to je Luca u Fiatu bio jako cijenjen i njegova je ideja bila, a usvojena je, da se Fiat Grupa opet i službeno razdijeli na više firmi pa je tako rođena Alfa Romeo S.P.A. nakon puno godina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct @Elra @VladaG9

Čini se da jedna kineska kompanija kupuje opremu za proizvodnju nekih modela koje FCA više ne proizvodi ili skoro neće proizvoditi. Vjerojatno se radi o Great Wallu. Modeli iz Sjeverne Amerike su Dodge Journey, Dodge Grand Caravan, Chrysler 200, Dodge Dart, i 2-vratni Jeep Wrangler JK. Kupiti će i opremu za neke modele Fiata. Ne znam koje. Na pamet mi padaju Bravu, Grande Punto, Linea...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...