Markobgd 609 Posted December 10, 2015 kazem da kupis nesto sto mozes da odrzavas kako trebaSve rečeno u ovih par reči ma koji auto to bio Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 10, 2015 Ma beli, pališ raju ovde bez potrebe, vidim ja da ćeš na kraju da padne ovako nešto: Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 10, 2015 Samo Alfa i Vectra nemaju niđe veze. Osim motora i menjača, glavčina i felni........... Trapovi različiti , platforme različite. Alfa je unikat i samo je ona napravljena na toj platformi a GM odustao jer je bila preteška. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 10, 2015 Samo Alfa i Vectra nemaju niđe veze. Osim motora i menjača, glavčina i felni........... Trapovi različiti , platforme različite. Alfa je unikat i samo je ona napravljena na toj platformi a GM odustao jer je bila preteška. Tako je, nemaju veze. U biti je GM odustao jer je proizvodnja bila skupa, jbg dvostruka ramena naprijed su nekih pa do 500 dolara tada bila skuplja od McPhersona. Da ne govorim kako je više metala nego kod Vectre, ipak je ovdje širi trag kotača. Da ne govorim onaj dio gdje ako je stvarno skroz nova platforma da onda treba više stotina milijuna eura za opremanje tvornice, a ovako je Insignia tehnički samo nastavak na Vectru. A zašto je teška? Pa GM se povukao iz razvoja i falilo je još kojih sto milijuna eura ili dolara. Malo više HSS-a i UHSS-a. No kažem, ako se usporedi kasnije sa Audiem A4 B8 i nije ispalo sve tako teško, a FIAT je kasnije usuo (bolje reći prosuo) milijune da olakša auto za 50 kg, to je ono sa 2.0 JTD i 1.75 TBi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted December 10, 2015 Alfin M-jet motor je definitivno bolji od VW 2.0 TDI motora ali Pasat se radio i u verziji 1,9 TDI koji je drasticno bolji motor.Moj poslednji Pasat je bio upravo sa tim motorom i zato se i prodao za 2 dana.Ali da budem iskren,menjao sam mu plivajuci i to na 227k km a lik je i taj novi reklamirao paje ubacio Valeo fiksni zamajac i kaze da je sad pesma voziti auto a pogotovo sto je taj fiksni laksi za neku kilu i lakse poteze.Idem da pregovaram za ovo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted December 10, 2015 Čekaj,čovek stavio fiksni umesto plivajućeg i sada auto bolje ide jer je lakši? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted December 10, 2015 Pa nisi cuo za trkacke fazone gde olaksavaju zamajac da bi auto isao bolje? Tako je i fiksni zamajac laksi oko 2 kg od plivajuceg a to utice na ubrzanja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 10, 2015 Sve u svemu vrlo je teško izabrati automobili 2010+ godišta koji nema potencijalno skupe kvarove. Nekako mi u svemu deluje najbolje 2.0 mjet u bilo kom Italijanu.Takođe niko ne spominje ono što tdi krasi još od 1.9 motora - dosta brzo im odlaze zamajci i kvačila zbog vrlo visokog obrtnog momenta već od nižih obrtaja.Sada je to ispeglano na 2.0 tdi toliko da neće da krene iz mesta bez gasa, ali često vidim oglase za 2.0 tdi motore gde se vlasnici ponosno hvale kako su kvačilo i zamajac već zamenjeni, a kola kupljena nova u Srbiji i imaju <150 000km..Otkud ti to da im brzo odlaze zamajci i kvačila? Ja baš mislim suprotno, da traju sasvim očekivano.To su potrošne stvari poprilično zavisne od načina i uslova vožnje. Nemoj da misliš da je TDI išta bolji po tom pitanju, dapače. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2880 Posted December 10, 2015 Za tdi i kažem Drugarovi uzeli 1.9 tdi Octaviu novu i voze 3. kvačilo koje je pri kraju na 280 000. Po meni previše. G7 1.6 tdi rent-a-car koji sam vozio je imao zvečeći zamajac na 52 000. A i po oglasima svi nešto imaju zamenjene zamajce i kvačila. Kada uporedim sa mojim koji ima 215 000 i fabričko kvačilo i zamajac nekako mi rano ispada da odlaze. Naravno, najviše je do stila vožnje, ali opet mi ne zvuči lepo kada vidim auto na oglasima sa 150 000 i drugim zamajcem. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dule 021 660 Posted December 10, 2015 Poenta kod PD motora sto je on silovit na nislim obrtajima i tu kida zamajc kod ljudi koji ne gledaju na to da gas treba da daju tek kad imaju preko 2000 obrtaja.Zato ljudi i vole VW jer ide na mali gas jako dobro ali to tako traje do nekih 3500 obrtaja kad pocinje da tone a M-jet tu i dalje puni.To je odlika PD motora i zato zamajci stradaju brze nego kod motora koji linearno ubrzavaju.Ako cemo gledati karavan verziju onda Alfa nema sta da trazi kraj Pasata jer joj je gepek smesan naspram nemca.Limuzina je sa takodje manjim gepekom ali prihvatljivim.Mene kod Pasata nervira taj sloj gume kojim su presvuceni plasticni delovi i koji se pocinju guliti posle nekoliko godina koriscenja.Iskreno B6 Pasat je po meni a i mnogim drugima losiji od B 5.5 koji ima i daleko bolje motore na kojima i kad ode zamajac mozes da predjes jos 50k km. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7731 Posted December 10, 2015 Tu se slazem, oko B5.5 i B6 pasata. Generalno B5.5 deluje kvalitetnije ceo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 10, 2015 Samo Alfa i Vectra nemaju niđe veze. Osim motora i menjača, glavčina i felni........... Trapovi različiti , platforme različite. Alfa je unikat i samo je ona napravljena na toj platformi a GM odustao jer je bila preteška.Tako je.Pored toga Alfista što si ga citirao baš toliko ne zna o 159 da nemam živaca da ga ispravljam.Ima ležaj i za 4500 i za 7000 din. Najbolji SKF sam platio 15000 din sa ugradnjom, a od prošle zime ga više ne nabavljaju jer nema reklamacija ni na jeftiniji. Ja insistirao ali nije bilo teorije da se uzme.Realno je sve jeftinije i jeftinije za 159.Lik nove usisne prodaje za 23000 din na KP. Prema tome... Manje od dva puna rezervoara 159tke. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sErGiO-AR 3 Posted December 10, 2015 Koliko znam i 156 i 166 imaju ležajeve u kompletu sa glavčinama, nije to ništa novo kod 159. Ja sam za 156 plaćao ~8000 dinara prednji ležaj pre 3 godine, a na 166 sam menjao zadnji i platio 11000 sa rukama pre par meseci. Ne verujem da je išta jeftinije ni za VW.BTW trapove na 159 baš svi hvale kako su izdržljivi, prvi put čujem da im je to slaba tačka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 10, 2015 Pa i nije. Nego kad nema šta da se priča....A što se tiče 156 1.9 JTD 16V vs 159 1.9 MJ 16 V. Ortak ima obe i kaže da mu daleko žustrija i više mu leže 156. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 10, 2015 Pa to sam i ja rekao, ne treba da budeš Ajnštajn za to, dovoljno je da znaš da 159-ka ima samo oko 300kg više. Svašta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
asterix 7 Posted December 10, 2015 Moja greska sto se tice trapa.Dakle nije isti jer su za 159 posebno dizajnirani.Ok,nisam ni guglao,znam da su je zajdno razvijali i da ima platformu kao i vectra c i sab 9-3.Jbga stalno se nesto nauci. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 10, 2015 (edited) Za tdi i kažem A, izvinjavam se. Poenta kod PD motora sto je on silovit na nislim obrtajima i tu kida zamajc kod ljudi koji ne gledaju na to da gas treba da daju tek kad imaju preko 2000 obrtaja. Ne baš. Sam koncept PD je inferioran po tom pitanju, jer bregasta druka pritisak u dizinama, dok je kod CR konstantan. Drugim rečima, kod PD pritisak u diznama i kvalitetno ubrizgavanje je uslovljeno obrtajima, a kod CR nije, tako da nije teško zaključiti da će konceptualno CR bolje da vuče iz nižih obrtaja. Možda neki veliki PD motori koje nisam vozio dobro čupaju iz niskih, ali 1.9 od 105KS, koji smo vozili 4 godine u Octaviji A5FL pune 4 godine (kupljena nova) i 2.0 od 140KS u nesrećnom službenom Touranu koji skoro svaki dan vozim, nije slučaj. S obizrom da sam u vreme kad nam je stigla prva Škoda već godinama vozio Stila JTD, par puta sam na magistrali hteo srčani udar da dobijem dok se nisam navikao da 1.9 bez obrtaja ne vuče uopšte. Motor je teška sirovina, ima snagu u vrlo uskom opsegu obrtaja. Ako me sećanje ne vara, čak na 2500 je bilo neophodno naviti mašinu da povuče kako treba, tu ima fenomenalnu eksploziju snage, ali to na žalost jako kratko traje. Sa druge strane, Stilo sa 25KS manje, je bio mnogo lakši i živahniji za vožnju. Kad god da stisneš gas on čupa, o 1500 do 4500 rpm. Mislim da mu je maksimalna brzina negde na 4700-4800 obrtaja bila, 175 km/h po GPS, odnosno 3 više nego fabrički deklarisano. Na satu oko 185. Škoda nije bila ništa mnogo brža, možda 10km/h. Koliko znam i 156 i 166 imaju ležajeve u kompletu sa glavčinama, nije to ništa novo kod 159. Ja sam za 156 plaćao ~8000 dinara prednji ležaj pre 3 godine, a na 166 sam menjao zadnji i platio 11000 sa rukama pre par meseci. Ne verujem da je išta jeftinije ni za VW.BTW trapove na 159 baš svi hvale kako su izdržljivi, prvi put čujem da im je to slaba tačka. Izmišljaju ljudi gluposti. U trapovima su ozbiljne đunte od delova, tako da će 159tka da se pokaže u perspektivi kao jedna ozbiljna raga, upravo zbog GM gena. Sasvim optimalan spoj GM i Alfe, tenkić sa odličnom voznom dinamikom. Dokle više poređenje sa 156, da je 156 bolja, vozljivija - ljudi NIJE. Provozaju ljudi dva kruga i misle da je to dovoljno za kompletan utisak. Jako slično se voze, i osećaj na volanu je veoma sličan, samo treba pregrmeti taj prvi trip ušuškanosti u kokpitu, koji je puno dublji i ugodniji od 156-ice. Sedišta su mnogo bolja, tabla viša, stamenija, volan može drastično više da se približi. Kao neko ko je dosta kilometara napravio u oba automobila, svaka čast 156 za svoje vreme, i dalje je sjajan auto, ali 159 je mnogo bolji auto. Održavanje je vrlo slično, drugar koji ima 156TI je održava na istom mestu gde i ja svoj auto, tako da su sve cifre tu negde. Doduše, njega kilometar više košta, jer je auto stariji i zahteva nešto više pažnje. Elem, kad spomenu glavčine i ležajeve, zamisli Megane, ima i zadnje diskove u kompletu. Edited December 10, 2015 by nidza Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted December 10, 2015 Pazi 159 ima daleko čvršću karoseriju u odnosu na 156 što je jedan od preduslova za dobro ležanje. Kao što reče ranije 156 je pravljena na modifikovanoj platformi Bravo/Brava koja i nije nešto čvrsta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 10, 2015 Manje i lakše auto često daje subjektivno bolji osjećaj u vožnji, što se reče veći užitak.A sada jedan već legendarni video: Quote Share this post Link to post Share on other sites
joshibeast 74 Posted December 10, 2015 Doooobar!Pežo se izokreta a Alfa kao na šinama.Baš loše ponašanje Accorda. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 621 Posted December 10, 2015 Samo mala dopuna, iako je video više nego ubedljiv kako Alfa hendluje. Nije pobedila na testu, ali jeste bila najbolja po parametru bezbednosti. Inače, ti testovi se lako prilagode da pobedi određen auto. Nije to toliko teško uopšte, samo daju važnost parametrima koje taj konkretan auto ima, a drugi ne ili manje. Ne treba to uzimati zdravo za gotovo, ali klip ne laže. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted December 10, 2015 Dobro, ali na testu su u vrhu oni od kojih se to i očekivalo. Mislim na ovaj handling dio. Od Francuza i te generacije Accorda se nije ni očekivalo bolje, mada neki se i dan danas kunu u Hondu mada daleko je to od starih dana. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 10, 2015 Auuu, Ticma bolje da ne gleda ovaj video Accor kao njegov Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted December 10, 2015 Sad će on.......kasniće malo...mora polako da vozi, strašno je mokro napolju! Quote Share this post Link to post Share on other sites