Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
mikamoto

Fiat Coupe 2.0 16v Turbo - problem sa snagom?

Recommended Posts

Zdravo svima, majstorima i slusaocima. Nemam iskustva sa turbo motorima, pa mi je potrbna pomoc.

 

Za svoju konjazu auto mi je prilicno lenj do nekih 2,5-3k obrtaja, posle toga podnosljivo.Motor u dobrom stanju, bez metalnih zvukova i dimova, sagorevanje skolski primer,hladjenje super, podmazivanje super, ali je leenj. ne znam da li turbina vrsi svoju funkciju i na niskim obrtajima, ili je nesto drugo? sat za turbinu je cista mehanika koliko vidim, meri pritisak i vakuum.

Kad dam kontakt na nuli je, kad upalim ode u minus priblizno 0,5 bara i tu se drzi sa malim oscilacijama non-stop.

Na ostro dodavanje gasa ode u plus do nekih najvise 0,5 bara i cim postigne zadate obrtaje vraca se na -0,5, ili tu negde bez obzira na koliko rpm radi.

Kad se sa visih obrtaja oduzme gas ode do - 1 bar. kad se smiri opet -0,5 i tako.

 

Znam da postoji sraf sa kuglicom i oprugom za stelovanje, ali nisam dirao plaseci se da mu mozda blow-off nije u redu i onda belaj. Ako neko zna uzrok ovakvog ponasanja neka javi, bio bih zahvalan. Pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

0,5 bara je osnovni pritisak.Auto ti ne ide u overboost sa kojim bi trebalo da ide do 1,05 bar serijski ili do 1,2 do 1,3 ako je cipovan.

Moguce je da imas boost leak ali ti ne radi kontrola pritiska.

Postoji mogucnost i da turbo ne radi kako treba ali bi onda pokazao neke znake slabosti,neki dim i sl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru, ali to ce ipak proveriti neko strucniji od mene, ide on i ovako ali bi trebalo da bude mnogo bolje. Mene je malo zbunilo sto ide u minus kao da pravi vakuum, a ovamo citam o rdnim pritiscima turbine od 1 - 1,2 bara u plusu naravno, Auto je prilicno zapusten i nabudzen, tako da polako otklanjam 1000 kojekakvih sitnica. Uglavnom ima zdravu osnovu za ulaganje i rad . kad dodje vreme resice se i turbina ako ne valja. Sto se nje tice ima malo ulja po obodu,tj sastavu, ali nema plavog,crnog,belog dima, svecice imaju skolsku boju,svetla cokolada sto dotrajao motor ne moze napraviti. Ne zurim, sredice se to jedno po jedno. Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i treba da ide u vakum. Dobre je dok ide, da ne ide u vakum imao bi problem. Proveri creva obzirom koliko su stara i ako nisu menjana do sad moguce da imas gubitak pritiska negde. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo neki virus krenuo da hara. :turned:

Da znam da ne izvozim auto napolje. :D

Salim se.

Verovatno je neki boost leak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti bar nemoj da brines, tvoj auto je visestruko vakcinisan, mozes u sred epidemije koja ocigledno hara. Salim se i ja naravno. I ja sa mojom Hondom CB 750 mogu u sred zaraze ,to mi je posao, ali turbina.....?! (spansko selo) Moj auto ne trosi,sve je o.k. samo se tesko budi,do duse hladan vergla sigurno 5 sec, ali je posle sve normalno. Ici ce on kod specijaliste sigurno, a posle ga vodim u banju, pa redom ha, ha. Pozdrav svima

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BOJKE Kako mogu da proverim pritisak turbine? Blow off je moguce da je crkao pa je mozda zbog toga? I da neki kao ventil turbine sa crevcima povremeno krene da cakce. Da li znas sta bi to moglo biti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima. Danas dobih malo vremena u radionici i kretoh sa proverom turbo punjaca, jer smatram da slabo radi, ili ne radi uopste.prvo sam proverio creva i sva su ok, elektro ventil radi, mada i kad nije na kontaktu pusta malo, on ocigledno nije kvar. Shvatio sam da podpritisak od 0,5 bara je u stvari depresija koju sam motor pravi(kao i atmosferac), kad se doda gas leptir se otvori i pritisak padne na nulu, ili predje u plus malo. Skinuo sam crevo od interkulera do usisa i vidim da turbina na pola gasa duva kao ventilator?! Posumnjah u zapusenost int. culera, ali je cist i protocan. Skinem usisno crevo sa turba, sve cisto, bez masnoce, vode kondenzata. osovina turbine nema ni radijalnog ni aksijalnog zazora, ali se za moje poimanje turbine malo teze okrece. Upalim auto, stavim ruku i na pola gasa jedva osetim da uvlaci,osovinu stisnem prstom i zaustavim je. Dok sam ugasio auto kroz prozor i dosao do motora ona je vec stala. Sve vreme ventil za rasterecenje je u zadnjem polozaju, a i nema sta tj pritiska da ga pokrene i otvori krilca za rasterecenje, a i nema potrebe ha, ha. Sutra cu proveriti samo ta krilca za rasterecenje, da ne glave ili imaju mehanicka ostecenja. Ako je to dobro,onda turbo ide napolje, pa cemo videti sta nam je ciniti, a i ovako se pojavi neka kap ulja vozio se auto, ili stajao. Ne rekoh i na relaciji izduv turbine-inter kuler nema necistoca. Prethodni vlasnik mi je rekao da je stavio turbinu sa nekog produvalog auta, pa se tesim da se cadj nahvatala na lezajeve i da cu proci sa poliranjem lezajeva, pusti snovi . . . Pozdravljam sve koji prate forum i javljam sta se desava


Zdravo svima. Danas dobih malo vremena u radionici i kretoh sa proverom turbo punjaca, jer smatram da slabo radi, ili ne radi uopste.prvo sam proverio creva i sva su ok, elektro ventil radi, mada i kad nije na kontaktu pusta malo, on ocigledno nije kvar. Shvatio sam da podpritisak od 0,5 bara je u stvari depresija koju sam motor pravi(kao i atmosferac), kad se doda gas leptir se otvori i pritisak padne na nulu, ili predje u plus malo. Skinuo sam crevo od interkulera do usisa i vidim da turbina na pola gasa duva kao ventilator?! Posumnjah u zapusenost int. culera, ali je cist i protocan. Skinem usisno crevo sa turba, sve cisto, bez masnoce, vode kondenzata. osovina turbine nema ni radijalnog ni aksijalnog zazora, ali se za moje poimanje turbine malo teze okrece. Upalim auto, stavim ruku i na pola gasa jedva osetim da uvlaci,osovinu stisnem prstom i zaustavim je. Dok sam ugasio auto kroz prozor i dosao do motora ona je vec stala. Sve vreme ventil za rasterecenje je u zadnjem polozaju, a i nema sta tj pritiska da ga pokrene i otvori krilca za rasterecenje, a i nema potrebe ha, ha. Sutra cu proveriti samo ta krilca za rasterecenje, da ne glave ili imaju mehanicka ostecenja. Ako je to dobro,onda turbo ide napolje, pa cemo videti sta nam je ciniti, a i ovako se pojavi neka kap ulja vozio se auto, ili stajao. Ne rekoh i na relaciji izduv turbine-inter kuler nema necistoca. Prethodni vlasnik mi je rekao da je stavio turbinu sa nekog produvalog auta, pa se tesim da se cadj nahvatala na lezajeve i da cu proci sa poliranjem lezajeva, pusti snovi . . . Pozdravljam sve koji prate forum i javljam sta se desava

Shvatih da moj auto radi bez turbine, ustvari na pola gasa ona mu samo malo pomogne

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BOJKE Kako mogu da proverim pritisak turbine? Blow off je moguce da je crkao pa je mozda zbog toga? I da neki kao ventil turbine sa crevcima povremeno krene da cakce. Da li znas sta bi to moglo biti?

Ako imas boost cukicu onda ti je lako da vidis koliko puni.

Blow off ventil fabricki cesto ume da strada,tj pukne membrana u njemu.Onda ili nema pritiska ili ga ima veoma slabo.

Mozes ga proveriti tako sto dunes u ono malo vakum crevo na vrhu ventila.Ako cujes da sisti onda ne valja.Ne sme uopste da pusta.

 

Taj mali elektro ventil sa crevcima sluzi da kontrolise pritisak turbine.Ako on ne radi kako treba onda imas base boost od oko 0.5 bara.Ume da se zaprlja od uljnih para pa da zeza.Proveri ga.

 

Najveci problem su creva koja nisu dovoljno stegnuta i pustaju.Posto ih ima gomila toliko je i mesta na kojima mozes da gubis pritisak.Vrlo je vazno imati dobre selne.Ako ti auto radi u leru na nesto visem broju obrtaja nego sto je normalno to je siguran znak curenja.Samo treba imati strpljenja i krenuti redom. :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas opet posvetih malo vremena tj otkrivanju problema sa turbinom(slab pritisak). Skinuo sam pumpu za rasterecenje i mehanicki zatvorio protok viska gasova, upalio motor i bilo je malo bolje, ali opet mnogo slabo. U medjuvremenu sam otkrio ipak malo radijalnog zazora u vretenu kola turbine. kad pustim da se zavrti kolo turbine( na 1/3 gasa) stisnem osovinu prstom,skoro je zaustavim, ali se stice utisak da se unutra nesto okrece, kao da se pogonsko kolo okrece oko osovine, mozda nisam u pravu,ali definitivno turbina mora na remont ili da se kupi polovna. Ne rekoh, skinuo sam crevo posle interkulera i improvizovao cep i stavio manometar(merni opseg od 0- 2 bara) i na pola gasa nije napravio ni 0,3 bara. sta mislite o mojoj dijagnozi i nacinu provere, stap i kanap ha,ha? Pozdrav svim forumasima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas skinuta turbina i ustanovljeno je da glavi u odredjenom polozaju, zato se sporo okrece verovatno, a ima i radijalnog zazora u lezajevima. Ulje je pustala  zato sto je dihtung povratnog hoda ulja ostecen. Moguc uzrok zaglavljivanja moze biti crveni silikonski hermetik kojim je mazana izduvna grana i sastav same turbine i izduvne grane. Elem o tome ce strucnjak da govori, sutra putuje u Bogatic na remont, javljam rezultate. Pozdrav svim forumasima

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima. Turbina je reparirana i namontirana i definitivno ima razlike, ali do 3k rpm je lenj, posle toga lepi za sediste. necu u prvo vreme bas da je forsiram dok to malo ne legne. Turbina ima dobar naduv, probao sam da skinem crevo pre leptira i blow off-a, na pola gasa se ne moze rukom zatisnuti. Ostaje jos da proverim blow off. Primetio sam jednu stvar koja mi se ne svidja, kad sam sisao u kanal primetio sam da moj izduv ima samo jednu cev fi 55mm koja se na pola auta reducira na cev od 45mm i na kraju ima potpuno protocan lonac od motora! Mislim da to ne moze tako, nema nikakvog povratnog pritiska i mislim da to moze biti uzrok loseg odziva na gas pri malim obrtajima. Porucio sam jedan kompresivni lonac sa ulazom 55mm za sada, i cev 55mm do kraja, a katalizator cemo kasnije jer i polovan nije bas jeftin. Prethodnom vlasniku je bilo bitno samo da to lepo izgleda, a sto je Jugo brzi i startniji nije mu smetalo. Znam coveka godinama, a opet sam se zaleteo?! Imam volju i zelju da ovaj auto ima performanse koje pripadaju njegovom imenu i potrudicu se da to ostvarim, naravno i uz pomoc drugara sa foruma. Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na turbo motoru mozes slobodno da stavis cev od početka do kraja i neces imati problema. Fi45 je mnogo mali prečnik za taj motor,a u vezi katalizatora nemoj da bacas pare bezveze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravo svima. Da turbinu je radio Čadja, pre neku godinu mi je radio turbinu za Audi i radi extra, a dolazi u Palanku u servis aviona, jer i on ga ima, pa se odatle znamo. Mozda se malo i salio, ali napisao je garancija-dozivotna ha,ha. Katalizator nemam nameru da stavljam, ali je danas dobio kompresivni lonac fi 55 i samo dve cevi na kraju. Zvuk je lep, a nije prejak za gradske standarde. Mozda tripujem, ali auto primetno bolje povlaci sa manjih obrtaja dok turbina ne odradi svoje. Blow-off funkcionise, jedino sto se malo sporije vraca klip,membrana, sta li je vec, treba mu par sekundi,pa se mozda pojavi turbo-rupa, a mozda to tako i treba. malo sam ga i vozio, oko praznika cu napraviti kilometrazu, pa cemo videti. Čadja mi je u kutiji vratio manual boost controler, kaze da je on na stolu nastelovao naduv turbine, a ovo moye i da zakaze..? Sutra mu stavljam nove svecice i kablove i oko Nove godine ga ne gasimo. Pitao bih malo iskusnije majstore fiatiste da li se mogu na  2.0 16v zameniti leteci lezajevi bez vadjenja motora, znaci samo karter i to je to. Hvala unapred i pozdrav

Share this post


Link to post
Share on other sites

mogu se zameniti bez problema lezajevi samo skini karter

dobro pregledaj radilicu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru. Nije kod mene strasna situacija, drzi pritisak ulja i kad je vruc motor(malo ispod bara), ali kad je dobro zagrejan na vecem broju obrtaja na leru ima malo metalnog zvuka koji podseca na neki leteci lezaj. Ne bih bas cekao da okrene lezaj,prolupa... Pe desetak godina sam na Alfi 33 imao slicnu situaciju, odvila se konzola klipnjace.  Lezajevi nisu skupi i ako se ne vadi motor onda je sve to jednostavno, a nece mu skoditi(cucemo se). Pozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto i dalje ima slab odziv na gas, izmerim kompresiju na hladnom motoru  12,5-13 na svim klipovima, sto mislim da zadovoljava standarde.  Posumnjam na pritisak goriva,jer povremeno upali lampicu sa diznom. Na strugu napravim kolender i stavim manometar, kad ono nema ni  1bar. Posumnjam na regulator i povratni hod, pa iskontrolisem dolazni pritisak, opet isto. Skinem pumpu, kad tamo naprslo crevo sto ide od pumpe do izlaza. Zamenim to odgovarajucim i iskoristim priliku da izmerim pritisak same pumpe i litrazu, oko 200ml za pet sekundi sto mislim da je dobro, a pritisak nabija 5bara. Namontiram sve i na kontaktu oko 2,2 bara,upalim, isto, na dodavanje gasa isto stalno drzi taj pritisak. Neko mi je rekao da treba da bude bar 3bara? Moze li to da pravi problem slabog odziva na gas i mislim da ne valja regulator pritiska,jer pumpa je prekontrolisana na stolu. Sobzirom da je auto cipovan, ne znam da li treba da bude visi pritisak? Ako neko moze da pomogne neka se javi. Pozz i hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da te pitam nesto. Kako su ta kola isla kad si ih kupio? Isto tako ili se tebi sad javio problem sa snagom?

 

Malo off-a

 

2016-01-18_1534.png

Edited by DraganUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao je onda,a i sada . Neko mozda nebi nista dirao, ali ja mislim da auto sa 194ks, a pise da je cipovan na 232 konja mora da lepi za sediste, a i kako bi postigao 7,5 sec. kako kaze fabrika. Nikada nisam vozio ovakav auto pre, ali svi kazu da je kao struja i atmosferac, a kamo li turbo. Ovaj moj tanko !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi gledao da ti pritisak ne curi negde, da li imas boost cukicu. Po tome koliko pumpa daje ona je ok. Tu ima dosta vakum creva koja tteba prekontrolisati, pregledaj da ti nije wastegate ostao otvoren ili je feder oslabio. Snimi jedno ubrzanje od 0-100 pa okaci ovde.

Edited by DraganUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad je radjena turbina sve je isproveravano, od turbine do klapne gasa, a wastegate je podesen na stolu. Da je bilo koje vakuum crevo, ne bi lepo radio na leru, a i to sam pregledao koliko se moze, svi senzori funkcionisu. Njemu fali goriva u motoru najverovatnije. Danas sam kupio Bosch-ov regulator pritiska od 3bara, ovaj moj drzi 2bara sto je skoro 30% manje. sa povecanjem pritiska vise ce goriva prolaziti i kroz dizne, a samim tim ce bolje i potezati valjda? Ako ne, onda su moji predhodnici zabrljali nesto oko mapa verovatno. Malo je zeznuto zameniti regulator, pa ako budem skidao usisnu granu provericu i dizne, jer u blizini imam specijalizovanu radionicu. Boost cukicu imam i ne pokazuje nista abnormalno. Kad bi snimio ubrzanje, to bi bio dugometrazni film ha, ha, salim se malo. Ipak mislim da mu pritisak goriva od 2bara nije dovoljan i da je glavni uzrok ovih problema. Hvala na odgovoru i pozdrav            P.S. Ovaj auto sa slike se nalazi u Selu Azanja na mojoj opstini, prodaje se za 1200e, u jadnom je stanju, gledao sam ga. Cini mi se da je pre par meseci bio u oglasima bez motora za 600e. Bio je kod mog drugara elektricara, pa sam ga detaljnije pogledao!

Edited by mikamoto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni isto u zadnje vreme poceo da gubi snagu, stavio sam jacu pumpu od 255lh i creva od vazduha su bila puknuta, k&n filter takodje stavljen i razlika je drasticna ali ne odlicna jos. Ne mogu da snimim kako ubrazava, jedino na fonu sto imam aplikaciju posto mi ne radi brzinomer.

Edited by FIAT COUPE 16V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...