Jump to content
FAS Goran
low rider

Fiat 500L - izbor za zimski set točkova

Recommended Posts

Da i meni se dopadaju ovako klot, bez ratkapne, poklopac preko šrafova je dobra stvar, ako nađem neki koji pasuje. 

 

Što se tiče zimuša, nema greške šta god da se kupi od par najboljih proizvođača zimskih guma, ali kad sam već kupovao nove uzeo sam one koje cenim da su najbolje, a i cena je bila povoljna, a gume sveže. Da sam naleteo na Michelin za ove novce, opasno bi se premišljao.

 

 

Žorž, felne 12k, gume 27,5k, plus usluga vulkanizera. 

Edited by low rider

Share this post


Link to post
Share on other sites

A koje su dimenzije gume? Nešto mi to baš jeftino? Ja sam ih pre dve godine platio 100e/komad...

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa verovatno 195/65/15, to je ta cena, oko 7000 za premium gume u toj dimenziji...

Vec 205/55/16 imas premium za oko 85 EUR pa navise po komadu.

Naravno, pod uslovom da se ne pazari kod deraca i preprodavaca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto vidiš, pojeftinile gume :)

Gume su odlične, ja ih teram evo treća sezona i mogu ti reći da sam veoma zadovoljan. Isprobano na snegu, ledu, kiši... -20 do +20 stepeni, odlična guma. Jedino što u krivinama mora malo sporije da se ide nego sa 16-ticama, imam utisak kao da "kasni" predji trap ako brže utrčim u krivinu :) alo to nije do gume, nego do 5stoL-a :) :)

Edited by etibor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto vidiš, pojeftinile gume :)

Toliko su vec duze vreme unazad, samo treba malo pronjuskati ;) . TS850 je vrhunska guma, nema greske, a iz svog iskustva uvek dajem prednost Contiju, Michelin mi se jedino pokazao kao dugotrajnija guma.

Sto se tice osecaja - ne vara te, na Stilu sam vozio od 15'' do 17'' i upravo je najveca razlika izmedju 195/65/15 i 205/55/16. Profil gume je visi oko 1.5 cm, obicno se pumpa na 0.2 Bar manje, uza guma... Sa tom 15'' je ubedljivo najneprijatnija voznja, tacno se u krivini oseti kako se guma uvija i ceo auto pobada nosem napred.

Naravno, 500L je totalno drugacije trimovan, visok, ali se sigurno oseca razlika kada se stavi balon profil (za mene jedina prednost je udobnost i cena gume).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja se spremam da uzmem zimski set pneumatika za 500L i imam neka pitanja, možda neko može da pomogne.

Sada na kolima imam felne 17" (alu) a za zimski set sam hteo da uzmem čelične felne i 16" dimenziju.

Obzirom da imam onaj đavo što meri pritisak u gumama, da li ja trebam da kupim i to nešto specijalno (ventil) koji će se "uparivati" sa tim uređajem? Ako treba, gde to da kupim? Ako bi to i uradio, da li će praviti problem, odnosno, da li će da "brljavi" zato što je točak manji!? Ili, ako i ne ugradim taj ventil, da li ću imati neki drugi problem, osim upaljene lampice na tabli ?

Druga stvar, razmišljam se između dve dimenzije, 205/55 - 16 i 205/60 - 16

205 bih uzeo, jer je to dovoljno široka guma, a opet uža od ove koju sada vozim (225) već se ugrađivala na ovaj automobil, te stoga neće biti nešto posebno "neupravljiv" a za visinu se dvoumim, jer ipak nešto mislim, da je bolje da je malo podignutiji, zbog snega na putu, recimo.

 

U opcionalu su mi continental ts 860 ili neke tigrice, jer mi je sad baš veliki izdatak da kupim set + ti ventili, izaći će na 800€ :( 

U obzir mi dolazi samo kupovina u trgovinama, gde imam račun.

 

Edited by Ivan
Prebaceno

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, znači, ti na novom 500L imaš baš ventile koji zaista mere pritisak? Kod mene je onaj "jednostavni sistem". Na bazi broja rotacija. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, moron said:

A, znači, ti na novom 500L imaš baš ventile koji zaista mere pritisak? Kod mene je onaj "jednostavni sistem". Na bazi broja rotacija. 

Ma nemam pojima ni šta me pitaš :) 

Ne znam šta ima, znam da imam to nešto što meri pritisak ili ne meri, ali pokazuje da nešto nije kako treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao bih da moras da imas iste takve ventile i na zimskom setu, u suprotnom ces imati gresku na tabli.

Sto se tice dimenzija, 205/55 su prilicno visoke i mislim da nema potrebe ici na vece od njih (plus mislim da je 205/60 "van standarda" pa je zato i skuplji)
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, ortakov said:

Ma nemam pojima ni šta me pitaš :) 

Ne znam šta ima, znam da imam to nešto što meri pritisak ili ne meri, ali pokazuje da nešto nije kako treba.

Ja na 500L imam "indirektno merenje pritiska". Sistem prati obrtaje svakog točka, a kako izduvana guma ima manji prečnik i više obrtaja, tako otkrije probijenu gumu.

Bez tih skupocenih ventila.

Loša strana tog sistema je da, ako sve gume istovremeno izduvaš na isti pritisak, sistem to ne bi otkrio.

Ja na 500L imam fabrički 205/55X16.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bolja je jeftinija fora :) kako god, to mi ne treba ni za po ladne vode :) 

 

Onda 205/55 - 16

 

Još samo da nađem original felne, čelične... za gume mi je relativno lako, toga ima.

 

Da li pašu još neke felne, tj od nekog drugog modela, pa kad tražim, možda naiđem negde na povoljniju varijantu? 

 

Ima li neki konkretan proizvođač felni? Original, znam da ima po ovim AK al kapiram da su preskupe ...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šteta je što moraš da kupiš felne samo iz prodavnice.

Ja sam na oglasima kupio 16" alu set, originalne za Longue, za 300. A bile su kao nove.

I sa četiri GoodYear zimske i ugradnjom sve zajedno nije bilo ni 700.

Nekako mi je žao da na Cross-a stavljaš čelične 16". One su mi ok za običan 500L, ali, ne idu mi vizuelno uz Trekking/Cross.

Što na te felne od 17" ne staviš neke zimske gume i stvar rešena (ako već nećeš AS gume)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ortakov

 

Pitaj u ovlašćenim za cenu originalnih čeličnih felni, nisu one toliko skupe...sećam se davnih dana da je originalna nova Fiatova čelična 14-ca (ili možda 15-ca, ne sećam se) bila u AK Voždovac 20 evra po komadu. Ok, 16-ca mora biti skuplja od toga, ali ne može biti ne znam koliko puta skuplja po komadu.

 

TPMS možeš da uzmeš univerzalni, ne moraš originalni, npr. ovakvi kompanije Autel. Sada ih ima (raznih brendova) dosta na tržištu, pokrivaju skoro sve od originalnih, ovo ti dajem samo kao primer u smislu njihove MP cene. Bitno je da pitaš sa kojim TPMS senzorima radi vulkanizer gde budeš montirao gume jer on sigurno ima odgovarajući uređaj da upari te senzore sa kojima radi, ali to nikako ne znači da će imati odgovarajući uređaj da upari TPMS nekog drugog proizvođača koje si ti npr. samostalno kupio. Zato ili njemu prepusti sve oko TPMS, ili ako misliš da možeš sam naći jeftinije TPMS koje taj vulkanizer ima čime da upari, ti ih onda sam kupi.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

Nije obavezno da se kupi u trgovini - radnji, ali je poželjno, porezi, svih vrsta.

 

Šo se tiče izgleda, hm, nisam ja baš nešto da mi je to bitno. Naravno, bolje je kad je lepše, ali, auto je moj unutra a spolja za ostale :) 

Lakše mi je da imam dva seta, jer sam već dobio dobre letnje gume uz auto, mislim da su Goodyear, nisam siguran, ali dobre su. 

 

@neshaoct

Ima neki tip, prodaje odgovarajuće felne, kaže, kineske, al odlične :( nisam baš oduševljen, ipak 1400 kg se oslanja na to, videću koliko koštaju iz originala. Momak koji radi u AK gde sam kupio auto, rekao mi je da će mi javiti kad bude akcija zimskih guma i felni.

 

Nude mi i neke Marshal pneumatike, stvarno, to je za mene previše. Ako ću već da kupim jeftine, kupiću Tigar. Imao sam neke Nankang, ili tako neke, iskreno, gume su bile odlične, malo bučnije, jer su već bile stare, ali su dobro držale na klizavom. Ne znam, nisam pametan.

 

Prva opcija, za sada, jesu orig. felne i ako ne budu preskupe, uzeću neke malo bolje gume, prvi izbor je Continental ili jeftinija varijanta, Tigar.

A što se tiče tih senzora, jbo im ja mat.. to mi ničemu ne treba, samo služi da nervira. Sad još trebam da razmišljam kako se uparuje, da li se uparuje, da li su original, nisu original, da li imaju vulkanizeri kompjuter... ma marš u tri lepe, stavi te točkove i vozi, šta koji k.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 minutes ago, ortakov said:

A što se tiče tih senzora, jbo im ja mat.. to mi ničemu ne treba, samo služi da nervira. Sad još trebam da razmišljam kako se uparuje, da li se uparuje, da li su original, nisu original, da li imaju vulkanizeri kompjuter... ma marš u tri lepe, stavi te točkove i vozi, šta koji k.

Ti ne misliš ništa, samo pitaš tamo gde kupuješ gume imaju li TPMS i koja je cena. :) 

Čim kažu da imaju to automatski znači da imaju i čime da ih upare. Obično im onaj brend, kojeg su izabrali kao snabdevača tih senzora, besplatno daje i njihov uređaj...tako da oni imaju pa imaju potreban uređaj za uparivanje tih senzora koje prodaju. Nema realnog razloga da se juri original TPMS za zimski set...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mogu da verujem, ali, osim 500L iz 2015, vozim privatno i poslovno još tri mladja vozila (2018/19/20), i svi imaju "indirektno merenje pritiska" u pneumaticima, a sada 500L iz 2020. ima "direktno merenje"? Kada je to promenjeno na 500L ?

3 minutes ago, neshaoct said:

tako da oni imaju pa imaju potreban uređaj za uparivanje tih senzora koje prodaju

Ali, kako se onda kod 500L sa direktnim merenjem pritska, naknadno uparuje TPMS? Da li će svakog proleća i jeseni, ako bi sam menjao setove, morati kod vulkanizare (ili u servis) "na uparivanje" (uredjajem) ili će to moći i sam da uparuje? Kako je to kod 500L? Znam da kod nekih vozila nema uparivanja bez uredjaja, a kod nekih postoje "kvake" kako da to sam možeš da upariš.

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, moron said:

Ali, kako se onda kod 500L sa direktnim merenjem pritska, naknadno uparuje TPMS?

Sve što sam pričao je za univerzalne TPMS. Kod njih mora da se upari jer nisu OEM. Razdvoj tu priču od originalnih TPMS.

 

Npr. Texa, Autel i pitaj Boga koliko još firmi, pravi univerzalne TPMS. Svaka od tih firmi pravi i svoj dijagnostički uređaj neophodan za uparivanje tih njihovih senzora. Neke od tih firmi i na svojim klasičnim dijagnostikama imaju opciju za TPMS (ne mora se uzimati zasebni uređaj). Vulkanizer se odluči za neki od tih brendova (obično za onog koji mu ponudi najbolju cenu za senzor). Uz kupovinu senzora, vulkanizer dobija uređaj besplatno.

 

Onda dođe kod vulkanizera neko sa svojim 500L, hoće zimski set, ima TPMS. On ne treba da brine o bilo čemu. Njegova ''briga'' se završava na izboru hoće li OEM, ili univerzalni TPMS.

Vulkanizer kaže da on ima univerzalne TPMS koji odgovaraju za konkretan auto. Montira gumu, montira TPMS, upari ih sa uređajem...za to vreme vlasnik čeka da to sve završe (kao što bi i inače čekao montažu novih guma, brzo i lako ide uparivanje TPMS). I to je to.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma, sve razumem što si napisao. On sada ode kod vulknizara, kupi zimski set, onaj sve montira i "upari". A @ortakov sa sobom ponese kući u gepeku letnji set. Ali, dodje proleće, i zamisli da @ortakov sam u svojoj garaži ili na parkingu (svejedno) zameni zimski sa letnjim setom. Kako će tada da izvrši uparivanje? Može li to sam kod Fiata da uradi ili će i tada (nakon zamene setova) morati "na uparivanje" kod vulkanizera ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@moron

 

I dalje nisi razdvojio aftermarket TPMS od OEM senzora. :) 

 

OEM nemaju šta da se uparuju, oni su fabrički upareni i komp na npr. Fiat 500L ih odmah vidi, prepoznaje, uspostavi komunikaciju sa njima...zato i jesu OEM (Original Equipment Manufacturer).

Aftermarket (univerzalni) TPMS, komp na npr. Fiat 500L ne vidi i upaliće zato grešku. Da greške ne bi bilo, odnosno da bi postojala komunikacija između kompa i aftermarket TPMS, oni se uparuju za minut (i manje) po točku, preko odgovarajućeg uređaja. :thumbup: 

 

Imaš situacije da ljudi bez problema imaju 3 OEM senzora na tri točka, a na jednom imaju univerzalni TPMS jer nisu hteli da plaćaju original za taj jedan točak. Ne moraju sva 4 da se menjaju odjednom ako je 1 u problemu... Taj 1 se upari i sve radi.

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da uzmu pare. 

Slažem se ja, bezbednost na prvom mestu, ali, ova glupost sa senzorima je totalno nepotrebna. Lepo je pisalo u uputsvu za Z101 pre vožnje, poveriti (vizuelno) da li su gume dovoljno naduvane, svetlosnu signalizaciju i sl. Sad ti je kao lakše, ali moraš da platiš.

Videću još, kakve su ponude, pa ću odlučiti. U krajnjoj liniji, ako nema zvučni efekat, da je guma izduvana ili da taj senzor ne radi, izvadiću sijalicu za to srr..e. :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...