Jump to content
FAS Goran
CrackFox

Fiat Nuova Bravo - problem sa klapnom/motorom recirkulacije

Recommended Posts

Primetio sam da su mi se stakla pocela magliti od kako je zazimilo bez obzira da li ukljucim taster za cirkulaciju vazduha od napolju. Ranije sam primetio po zvuku ventilatora, da se klapna zatvori kad pritisnem taj taster a sad nema nikakve razlike kad uklj/isklj cirkulaciju vazduha. Gde se nalazi ta klapna koja regulise cirkulaciju vazduha i kako da resim problem?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maltene identicno kao i na Stilu, prekrsti se i pocni: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/38737-fiat-stilo-ventilacija-dugmići-klime/?p=765084

Najzaje*aniji motorcic za prilaz, zbog koga cela tabla najcesce mora dole.

Verovatno cemo spojiti ovu temu sa postojecim.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspeo doci do klapne koja je naravno bila zatvorena , probao sam je rukom otvoriti ali nema sanse , malo savijem plastiku ali ni makac da malo ostane otvorena. Vratim se u kabinu i dam kontakt da probam ukljuciti cirkulaciju, izadjem napolje kad ono klapna otvorena :) ali i dalje ne radi ako hocu da je zatvorim i sad na moju srecu klapna stoji otvoreno. Drzacu ukljucen taster stalno da se ne bi dogodilo da motor na momente proradi i opet je zatvori. Verujem da je motor ipak ispravan cim je odreagovao u jednom trenutku samo ne znam da li se nekako moze razraditi?

Nije mi jasno kakav je ovo dzek koji sam uslikao odmah pored tog otvora klapne , nije prikopcan ninasta?

 

e7a5e3719f35cd233707756327251d6bfc4f20bb

ea10c16f0d4de5d358ff7d5239b735d86d6dcabe

eb632176b84bf0440c22c079c27423a0b9b3ae6b


upload pictures online

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je l' ti se cuje motoric da radi kad palis/gasis recirkulaciju?

Meni je recimo puklo plasticno sranjce koje otvara/zatvara klapnu, a motoric se vrti u prazno.

Majstor je recimo spominjao i drugu situaciju, koja mi lici na tvoju. Klapna zatvorena, motoric zablindirao, a plasticno sranjce(koje je kod mene puklo) ti neda da otvoris klapnu.

Jedino me buni sto ti se otvorila klapna po ukljucivanju, pa sam te zato i pitao da li se cuje da radi motoric.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne cuje se motoric. Nije ni meni jasno kako se otvorila a stojala cvrsto u zatv polozaju.  Nadam se da ce makar ostati u tom polozaju jer je ludilo koliko se magle stakla kad je klapna zatvorena. 

Jel znas za sta je taj dzek ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomerila/proradila je zato što imaš kvar kakav se najčešće javlja kod tih motorića. Potenciometar samog motorića (unutar njega) se ili zaprlja vremenom a verovatnoje propadne grafit na istom pa se desi da na određenom mestu nastane "tačka" bez kontakta. Kada se motorić zaustavi na tom mestu više neće da krene dok mu se položaj ne pomeri makar za mm. Ti si cimanjem klapne baš to uradio i kada si pritisnuo taster recirkulacihe klapna je promenila položaj sama. To je kratkog daha....samo dok ponovo ne dođe u isti položaj nažalost.

Ili pak na drugi gde postoji isti problem/oštećenje...

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

A da li mogu da sprecim njegovo aktiviranje tako sto ce mi stalno biti ukljucen taster za otvorenu klapnu? ili je on poceo da brljavi pa ne utice uklj-isklj tastera. 

Edited by CrackFox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes nekako da fiksiras klapnu dok je otvorena, ali nisam siguran koliko je jaka ta poluga sto otvara\zatvara klapnu.

Nisam siguran da li moze da se izdzeka motoric...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobrljavio je, ali tebi u ovom slucaju to odgovara.

Koliko ja znam kad lampica gori, to znaci da je ukljucena recirkulacija i klapna zatvorena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije koliko ja znam , dok je radilo uvek mi se pritiskom na taster otvarala klapna i sprecavalo magljenje u kabini. Nekako mi je i logicno da po defaultu tj kad nije pritisnut taster bude spreceno ubacivanje vazduha u kabinu zbog izduvnih gasova po gradu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao sto Totti kaze...

Ja lepo iznad u postu No2 ove teme ostavih link, sve objasnjeno do u detalje, princip rada, fotke iz eLearn, kako dijagnostikovati, pokusati samostalnu popravku, kako izdzekati motorcic, itd, itd... Posto je maltene identicno kao na Stilu. Mozda si sve ovo mogao da odradis (po potrebi i izdzekas konektor motora recirkulacije) jednostavnim skidanjem bocnog panela kod pedala. Na Delti se taj panel komplikovano skida (na Stilu je na cupanje i za minut je dole), pa je kolega rekao kako je kod njega uradjeno (skidanjem brisaca i plastike).

Ali je valjda problem ispostovati necije vreme i trud i samo procitati napisano :) . Videcemo da ovo spojimo sa vec postojecom temom.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ivane izvinjavam ti se, prilikom citanja samo sam preleteo tvoj post a kasnije zaboravio otvoriti taj link, sad ga gledam i svaka cast na brzom odgovoru koji sve objasnjava. Sutra cu pokusati odspojiti dzek i mozda i proveriti da li se salje struja motoru. Nadam se da cu moci sa mojim sapama prici dzeku.

Hvala jos jednom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzivaj ;) , nema na cemu, tu smo da se pomognemo i budemo sto ekspeditivniji.

Razumi i nas iz moderacije, veliki je broj i clanova i postova - trudimo se da, narocito tehnicke teme budu pregledne, sa neophodnim semama, fotkama, koncizne, razumljive i bez redundantnosti (ponavljanja) istog sadrzaja.

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uspeo doci do klapne koja je naravno bila zatvorena , probao sam je rukom otvoriti ali nema sanse , malo savijem plastiku ali ni makac da malo ostane otvorena. Vratim se u kabinu i dam kontakt da probam ukljuciti cirkulaciju, izadjem napolje kad ono klapna otvorena :) ali i dalje ne radi ako hocu da je zatvorim i sad na moju srecu klapna stoji otvoreno. Drzacu ukljucen taster stalno da se ne bi dogodilo da motor na momente proradi i opet je zatvori. Verujem da je motor ipak ispravan cim je odreagovao u jednom trenutku samo ne znam da li se nekako moze razraditi?

Nije mi jasno kakav je ovo dzek koji sam uslikao odmah pored tog otvora klapne , nije prikopcan ninasta?

 

e7a5e3719f35cd233707756327251d6bfc4f20bb

ea10c16f0d4de5d358ff7d5239b735d86d6dcabe

eb632176b84bf0440c22c079c27423a0b9b3ae6b

upload pictures online

 

 

Da li neko može da mi objasni kako se dolazi do ove klapne? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pročitah 100 postova o ovim motorićima. Već sam pisao da mene zeza motorić recirkulacije. Ukoliko se odlučim da ga mijenjam, koje još motoriće bi trebao mijenjati, koji su se pokazali kao najlošiji, a ne mogu se promijeniti bez skidanja table? Kod mene je Bravo, 1.9, 2007, digitalna klima.

 

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/26/2016 at 2:22 PM, Mixi said:

 

Da li neko može da mi objasni kako se dolazi do ove klapne? 

 

Ako si pronašao odgovor na ovo pitanje, molim te prosledi mi ga.. Pre nego što dam nekome ~150e da mi popravi ovo oću da probam sam da ga odglavim :)

Edit: Koliko sam shvatio, treba da skinem brisace i plastiku i pravo na sredini bi trebalo da je ovo sto je na slici... e sad, koliki je to posao obzirom da ne umem ni sijalicu da zamenim :D

Edited by shomispc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je tako, onda ti je najbolje da odes kod majstora da ti to uradi, posto ces polomiti zabice one zastitne plastike. Ne kazem da on nece polomiti, ali je valjda to skidao pre pa ce visi paziti. :-)

Koliko se secam na taj nacin ne mozes da pridjes motoricu, vec mozes samo da zaglavis klapnu da bude stalno otvorena. (tako sam ja uradio na mojim kolima i nista mi nije falilo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma samo da prodje ovaj kijamet pa cu da ga raskupusam i okrenem na otvoreno i cao.. Danas sam slusao i kada pritisnem dugme za recirkulaciju nista se ne cuje, sto znaci da je motorcic otisao i da nece imati sta da vrati klapnu na zatvorenu, tako da ako uspem da je otvorim resio sam problem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez obzira sto motoric ne radi moras sa necim da je zaglavis. Da li je neki vakum zatvara ili sta vec nemam pojma, ali je nesto zatvara kad upalis ventilaciju. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam isti problem, mislim da je otišla samo poluga koja gura klapnu, jer motorić radi. Ukratko, rekli su mi da se to popravlja tako što cela tabla ide dole, košta 150eur + šta još menjam: motorić (ili više njih), poluga itd. Klapna je bila zaglavljena u zatvorenom položaju, ali sam uspeo rukom da je otvorim i tako stoji već jedno godinu i po dana. Nema magljenja stakla, nema smrada klime leti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapna je otisla u zaborav, sada kada sam je izvadio i kada pritisnem dugme cujem motorcic da zuji.. Nisam siguran da li sam je ja polomio ili je bila slomljena vec, ali verovatno jesam obzirom da je bila zapekla i nije htela da mrdne..

 

E sad, naravno, napravio sam sebi problem :(

Kada sam vratio plastiku vise ne lezi lepo na soferci, ne znam koliki to problem moze da mi pravi i koliko ce voda da se sliva kroz te supljine?  Da li mogu da je zalijem silikonom nekim posto nikakvog zaptivnog sloja nije bilo ni kada sam je skinuo, samo debeo sloj prljavstine koji sam obrisao pre nego sto sam vratio ovo... Ne znam da li sam neku zabicu preskocio ili sta, ali takva je celom duzinom - u delu gde su je brisaci pritisli bolje lezi, ali nije to to...

IMG_20170115_152428.jpg

IMG_20170115_152514.jpg

IMG_20170115_152447.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...