Jump to content
FAS Goran
The Punisher

Ford Escort - Istorija automobila

Recommended Posts

x01.jpg

 

Krajem 1967. došlo je do spajanja Ford Velika Britanija i Ford Nemačka u Ford Evropa. Prvi model koji je ugledao svetlost dana u saradnji obe divizije je bio Ford Escort, koji je tokom godina postao Fordova legenda i danas drži rekord kao najprodavaniji Fordov automobil svih vremena.

 

Ford Escort Mk 1 (1968. – 1975.) 
Escort je publici predstavljen krajem 1967. kao 1968 model i kao zamena za poznati, ali veoma zastareli, model Anglia. Proizvodnja je počela u Engleskoj, Nemačkoj i Izraelu, a Escort je preko noći postao veliki hit. To se posebno primetilo u Engleskoj gde je Escort izbio na prvo mesto po prodaji, a veliki uspeh je zabeležen u celoj Evropi gde je jedino Opel Kadett bio bolje prodavan. Posle svega šest godina na tržištu Ford je prodao dva miliona Escorta, rekord koji u Evropi stoji do današnjeg dana, a predpostavlja se da je Velika Britanija činila oko 60% od navedenog broja. Kupac je dobivao izbor sedana sa dvoje i četvoro vrata, karavana i malog vana. Svi modeli su dolazili sa zadnjom vučom, a snaga se prenosila na zadnje točkove preko četiri brzine manualnog ili tri brzine automatskog menjača. Sa dizajnerske strane se veruje da je Escort bio inspirisan flašom Koka-Kole na kome su insistirali Američki dizajneri, a ovaj dizajn se pokazao toliko popularnim da je do 1970 godine sličan dizajn viđen na još dva Fordova modela, Cortina i Taunus. Izbor motora se svodio na samo benzince, a najpopularnije opcije su bile 1.1L i 1.3L. Maleni 940 ccm je bio dostupan na nekim tržištima, ali jako mal broj je prodat. Performanse model je nosio oznaku 1300GT i kao što mu ime kaže pokretao ga je 1.3L Kent motor. Ovaj model je takođe ima modifikovanu suspenziju i više opreme, a na nekim tržištima se prodavao kao Escort Sport. Nešto ranije u ponudi je bio i Escort Twin Cam sa 1.5L motorom koji je razvijao Lotus, ali nije ostavio značajniji trag. Verovatno najznačajniji Escort pre generacije je bio RS1600. Ispod njegove haube se nalazio 1.6L motor urađen od strane Coswortha, a pored veće snage i bolje opreme ovi modeli su takođe bili lakši od ostatka serije. Escort Mk 1 je takođe imao jako mnogo uspeha u reliju. RS1600 je jedan od najuspešnijih reli automobila u periodu od kasnih 1960ih do ranih 1970ih, a najveća pobeda je stigla 1970 godine kada je RS1600 pobedio London do Meksiko svetski reli sa vozačem Hannu Mikkola. Treba spomenuti da je Ford na kratko proizvodio i RS2000 koga je odlikovao 2.0L Pinto motor. I RS2000 je imao mnogo sportskih uspeha i smatra se jednim od najzaslužnijih automobila za nešto što će u budućnosti postati poznato kao hot hatch revolucija.

 

Ford Escort Mk 2 (1975. – 1980.)
Za razliku od Escorta Mk 1, koga su uglavnom razvijali Britanci, Escort Mk 2 je bio zajednički projekat Britanskog i Nemačkog Forda. Poznat pod imenom Brenda tokom razvoja, Mk 2 se nije tehnički značajnije promenio u poređenju sa Mk 1. Slabo prodavani 950cc motor je i dalje bio u ponudi, ali sada samo na Italijanskom tržištu dok se većina kupaca opredelila za 1.1L i 1.3L motore. Isto kao i prethodnih, kupac je i dalje dobivao izbor sedana sa dvoje i četvoro vrata, karavana i malog vana, a pored Britanije i Nemačke proizvodnja je sada postojala i u Irskoj. Mk 2 je nastavio sa popularnošću tamo gde je Mk 1 stao i dalje je bio najprodavaniji automobil u Britaniji i jedan od najprodavanijih automobila u Evropi. Sa dizajnerske strane Escort je i dalje ličio na prethodnika, ali je pružao modernije linije. Mk 2 je takođe nastavio veoma uspešnu seriju u reliju, a model koji je privlačio najviše pažnje je bio RS1800. Ovaj model je imao 1.8L motor sa 270 ks, a veruje se da je Ford napravio samo 50 od traženih 400 primeraka za homologaciju. RS1800 je takođe jedini Ford u istoriji koji je u istoj sezoni osvojio šampionsku titulu sa vozačem (Bjorn Waldegard, 1979) i titulu konstruktora dok se na drugom mestu našao još jedan Escortov vozač, Hannu Mikkola. Escort Mk 2 je takođe korišten u reliju i u 1981 sezoni kada je Ari Vatanen osvojio poslednju titulu za Ford. Takođe mnogo poznat Escort u navedenom periodu je bio RS2000 koji se proizvodio u Engleskoj i Britaniji. Ovaj model je imao 2.0L motor sa 110 ks i ubrzanje do 100 km/h za 8.9 sekundi. Ovaj model je najlakše raspoznaje po posebnom body kit i felgama. Escort Mk 2 je bio veliki uspeh za Ford koji se oprobao i na inostranim tržištima. Od 1975 do 1980.  Escort se proizvodio i prodavao i u Australiji i Novom Zelandu, ali nije ostavio značajniji utisak i za 1981.  je zamenjen sa Ford Laser, koji je bio urađen u saradnji sa Mazdom.

 

x02.jpg

 

x03.jpg

 

Ford Escort Mk 3 (1980. – 1986.)
Escort treće generacije je publici predstavljen kao globalni proizvod, a po prvi put i Severna Amerika je dobila svoju verziju. Plan Forda je da dva modela dele dizajn, ali drugačiju mehaniku. Najveća razlika u poređenju sa prethodnicima je bila u vuči, koja se sada prenosila na prednje točkove, a Ford se opredelio na ovaj potez posle velikog uspeha Volkswagen Golfa. Druga velika promena je bila nedostatak sedana tako da je kupac sada dobivao izbor hatchbacka sa troje i petoro vrata, kabrio i karavan. Nešto kasnije u ponudi se našao i model Orion koji je bio identičan kao Escort, ali je dolazio samo u sedan verziji. Ovaj hatchback stil se pokazao toliko dobrim da je u budućnosti služio kao baza za druge uspešne Fordove, kao što su Sierra i Scorpio. Mnogo pažnje je privukao kabrio, urađen u saradnji sa poznatom Nemačkom kućom Karmann, koji je ujedno bio prvi Ford kabrio u Evropi još od ranih 1960ih. Izbor motora je ponovo pao na benzince, ovaj put 1.1L, 1.3L i 1.6L dok je većina vozila bila opremljena sa pet brzina manualnim menjačem (tri brzine automatik je bio opcija). Iako su kritike usledile na račun suspenzije koja se nije najbolje pokazala na teškim Britanskim putevima, publika je odlično primila ovaj automobil koji je 1981. proglašen za automobil godine u Evropi. U želji da se bori sa Volkswagen GTI u hot hatch klasi, Ford je predstavio Escort XR3. Ovaj model je pokretao 1.3L motor i brzo stekao popularnost, a isti motor je kasnije ponuđen i u turbo verziji. Sportski RS1600 je i dalje bio opcija, a 1983. Escort je dobio svoj prvi dizel motor koji iako je razvijao samo 54 ks i imao maksimalnu brzinu od 144 km/h je bio dosta ekonomičan i u proseku trošio samo 3.2 litre na 100 kilometara. Prodaja u Velikoj Britaniji je i dalje bila visoka, ali je Ford imao još više razloga za slavlje i u Americi gde je Escort postao najprodavaniji automobil.

 

x04.jpg

 

Ford Escort Mk 4 (1986. – 1990.)
Sa minimalnim dizajnerskim promenama Escort četvrte generacije je predstavljen kao 1986 model, a glavna karakteristika je bila aerodinamika. Iako je dosta ličio na prethodnika, Escort je u velikoj meri bio novi i pružao opremu dostupnu uglavnom na skupljim modelima. U prodaji se našla i luksuznija Ghia verzija, a izbor motor se svodio na 1.1L, 1.3L, 1.4L i 1.6L benzince i 1.6L i 1.8L dizele. Sportski XR3 model je pružao 1.6L motor sa 105 ks dok je identičan motor sa turbom i 132 ks bio pod haubom RS modela. Kupac je i dalje dobivao izbor hatchbacka i karavana dok je model Orion predstavljao sedan verziju. I Mk 4 je bio jako uspešan model i zadržao prvo mesto najprodavanijih modela u Velikoj Britaniji. Preko okeana u Severnoj Americi Escort je prešao na novu formulu sa specifičnim dizajnom za Američko tržite. Po prvi put u svojoj istoriji Escort se odlično pokazao i u Brazilu gde je pružao 1.8L i 2.0L motore u saradnji sa Volkswagenom.

 

x05.jpg

 

Ford Escort Mk 5 (1990-1995)
Escort pete generacije je jedan od modela za koga je publika imala najveća očekivanja i nestrpljivo čekala njegovo predstavljanje. Međutim, nakon predstavljanja publika se našla jako razočarana. Ne samo što je Escort gubio onaj šarm koji je nekada imao već su mnogi kupci bili veoma razočarani sa kvalitetom enterijera. I pored svih mana Escort je bio dosta popularan među publikom i do 1992. je izbio na prvo mesto po prodaji u Britaniji. Blizanac Orion je bio manje popularan i ispao sa liste deset najprodavanijih vozila u Britaniji. Situacija se popravila 1991. predstavljanjem novih motora kao i povratak sportske XR3 verzije, ali je najveća vest usledila 1992.  Naime, navedene godine Ford je predstavio RS Cosworth koji je pružao 2.0L motor sa 227 ks i imao maksimalnu brzinu od 225 km/h, kao i vuču na sva četiri točka. Najlakši način za prepoznavanje RS Coswortha je visoki repi, a originalni plan Ford je bio proizvodnja samo 2,500 primeraka za homologaciju za reli. Međutim, kako je popularnost ovog modela bila velika Ford je nastavio njegovu proizvodnju, a neki od najvećih imena u WRC, kao što su Tommi Makinen i Carlos Sainz, su vozili upravo Escort. Uspešna proizvodnja je nastavljena i u Brazilu u saradnji sa Volkswagenom pa je tako bilo moguće dobiti Escort sa 2.0L motorom iz Volkswagen Golfa. Prve veće promene su usledile 1992., na kojima je Ford počeo da radi još 1990. nakon kritika za novi model. Svi modeli su sada imali direktno ubrizgavanje goriva kao i disk kočnice, a vuča na sva četiri točka je takođe bila opciona na nekim modelima. Takođe novo za 1993. su bili 1.3L i 1.4L motori benzinci kao i 1.8L dizel. Orion je izbačen iz upotrebe posle 1993., a sedan je dodat u Escortovu liniju.

 

x06.jpg

 

x07.jpg

 

Ford Escort Mk 6 (1995-2000)
Iako i dalje zasnovan na prethodniku, detaljno poboljšan Escort Mk 6 je publici predstavljen 1995. Dizajn je promenjen do mere da kupci uoče novi model dok je enterijer detaljno poboljšan i pružao materijale najvećeg kvaliteta. Suspenzija je takođe poboljšana i Escort je predstavljao jedan od glavnih automobila u klasi. RS2000 model je završio sa proizvodnjom 1996. i u pitanju je bio poslednji RS Ford sve do 2002. kada je predstavljen Focus RS. 1998. je takođe bila poslednja godina za Ghia model, ujedno prvi kompakt Ford na Evropskom tržištu sa standardnom klimom. Iste godine Ford je predstavio novi model, Focus, a serija Escorta se svodila samo na sedan i van, sa 1.6L benzinac i 1.8L dizel motorima kao opcije. Kada je Focus, sa svojim modernijim dizajnom, izbio na prvo mesto po prodaji u Britaniji i na treće mesto po prodaji u Evropi (uz nagradu za automobil godine u Evropi), Ford je tiho ugasio Escort na kraju 2000. U svoje 32 godine proizvodnje Ford je proizveo približno 20 miliona Escorta što ga čini najprodavanijim Fordovim automobilom i, posle F-Series, drugim najprodavanijim vozilom koji je ikada izašao iz Fordovih fabrika.

 

x08.jpg

 

preuzeto sa:

http://pmlautomobili.com/2015/09/03/ford-escort-istorija-automobila/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Legendarni snimak najopasnijeg policijskog presretača

 

158503-ford%20c%201.jpg

 

Britanska policija je verovatno najbolji i najverniji kupac Fordova na Ostrvu, pa ponekad dobije čast da isproba prave automobilske poslastice. Kako bi ponovili legendarni prizor, bila je potrebna pomoć policije koja je zatvorila deonicu autoputa i na asfalt dovela jedan od najlegendarnijih Fordova svih vremena. Naravno, u pitanju je kod nas malo poznati RS200, radikalni reli automobil proizveden u svega 200-tinjak primeraka. Pomalo neugledan automobilčić je prava zver na putu. Centralno postavljen Cosworthov 1.8L motor sa minimalno 250KS i 4x4 pogon govore da se radi o ozbiljnoj igrački za poznavaoce, a plastična karoserija i minimalno međuosovinsko rastojanje da je ovaj automobil nemoguće obuzdati. Pritom je manje važno što su za brzopleti završetak projekta u Fordu uzeli vrata i svetla od Sierre, a pojedini elementi nisu nikad ni bili osmišljeni, a kamoli završeni. U svakom slučaju, RS200 je osmišljen kao reli auto (grupa B), a tek zatim je napravljen u zahtevanom tiražu od dvestotinjak primeraka. Zbog fatalnih nesreća RS200 je preživeo samo jednu sezonu u reliju, a kasnije je u različitim verzijama učestvovao u brojnim takmičenjima uključujući i najpoznatiji uspon na Pikes Peak. Dovoljno je reći da je Cosworthov dragulj vremenom dogurao i do 850KS uz sprint do 100 km/h za oko 2 sekunde, a pojedini primerci na aukcijama postižu cene i do 200.000 evra.

 

Ipak, vratimo se mi legendarnoj fotografiji koja prikazuje policijski RS200 u društvu jednako legendarne Sierre Cosworth. Da, u sastavu lokalnih policijski snaga je svojevremeno bio jedan RS200, ali je ubrzo napustio aktivnu službu. Sada se vraća, ali samo u svrhu promocije novog policijskog vozila, Focusa RS.

 

158504-ford%20c%2011.jpg

 

Naime, u policiji godišnje kupe oko 1.500 Fordova, a trenutno razmišljaju o pojačanju Mustangom V8 ili tek nešto blažim Focusom RS. Ford ovom fotografijom očigledno želi da im pomogne u izboru.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Escort RS2000 nikako nije klasično dostavno vozilo

 

ford-escort-1.jpg

 

Ukoliko se sećate vremena kada je Ford Escort predstavljao ultimativnu mašinu, onda znate da je ta linija bila najjača u RS2000 specifikacijama. Međutim, primer koji vam predstavljamo ne prati ovaj uobičajeni obrazac i ovo je Mk2 vozilo za isporuke koje je potpuno ogoljeno i kreirano prema RS2000 modelu, upotrebom delova sa donorskog automobila.

 

ford-escort%2011.jpg

 

Za završetak radova bilo je potrebno oko tri godine, tokom kojih je automobil dobio modifikovani 2.1 Pinto motor sa karburatorima motocikla i menjačem kratkog prenosa, a kao dodatak specifičnim eksterijernim i enterijernim detaljima, uključeni su Minilite aluminijumski točkovi, hromirani bočni retrovizori i crna RS sedišta.

 

ford-escort%201111.jpg

 

Kao finalne detalje, ovaj Ford Escord dobio je finiše u Modena Green boji, a do vremena kada je restauracija završena i sve modifikacije potpuno kompletirane, iznos realizacije planova koštao je više od 40.000 funti.

 

ford-escort%20111.jpg

 

Od tada, ovaj model održavan je u garažiranim uslovima, ali sada dolazi u posetu aukcijskoj kući ClassicCarAuctions i prodaji koja će se održati drugog decembra, kada će pokušati da privuče novog vlasnika. Uprkos malom bogatstvu koje je investirano u ovaj automobil, za ovaj Escort se očekuje da donese zaradu od 12.000 i 15.000 funti, tako da je ovo zapravo dobra pogodba. Međutim, da li je bilo ko zapravo spreman da potroši toliko na njega?

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1980. Ford Escort RS2000 Custom prodat za skoro 100.000 funti (112.000 evra)

 

ford%20escort%20rs2000.jpg

 

Na Silverstone aukciji koja je održana prošlog vikenda prodat je i odlično očuvani primerak Ford Escorta RS2000 Custom iz 1980. godine, koji je do sada prešao samo 927 milja (1.491 km). Novi vlasnik je za nejga platio čak 97.875 funti. RS2000 Custom je predstavljen 1978. godine kao specijalna verzija regularnog RS2000 modela, pri čemu ga između ostalog odikuju Recaro sedišta, 13-inčni alu točkovi i doterani prednji deo. Za njegov pogon se brine 2.0 litarski četvorocilindraš, a ubrzanje od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) traje 8.5 sekundi. Ovo nije bio i jedini Ford na pomenutoj aukciji, bududući da su nove vlasnike tamo dobili i 1996. Ford Escort Cosworth Lux (prodat je za 91.125 funti), 1987. Capri 280 Brooklands (47.250 funti) i 1985. Escort RS Turbo (44.438 funti).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

50. Rođendan: Ford Escort

 

175869-ford escort.jpg

 

Nakon što su odlukom uprave Forda britanska i nemačka filjala ujedinjene pod imenom Ford Europe, sredinom 60-ih godina prošlog veka, krenuo je razvoj modela Ford Escort. Na tržište je stigao kao zamena za model Anglia, ali je koristio brojne njegove mehaničke komponente pa su zlobnici prvi Ford Escort zvali zastarelim automobilom zapakovanim u novu i lepu karoseriju. Ipak, Ford Escort nije podbacio.

 

175871-ford escort 111.jpg

 

Razvijen je u Engleskoj, prvi primerci počeli su da se proizvode još 17. novembra 1967. godine, ali zvanična premijera i početak prodaje krenuli su 1968. godine pa se zbog toga ona uzima kao godina rođena prvog Escorta.

 

175872-ford escort 1111.jpg

 

Prvi Ford Escort je u Engleskoj bio izuzetno uspešan. Na kontinentu nije bio tolika zvezda, ali se relativno uspešno borio sa Opel Kadettom, mada je Nemac bio uspešniji po prodajnim brojkama. Standardni pogon pozadi i 4-stepeni ručni menjač su bili dobra kombinacija, ali fanovi su ga najviše voleli zbog prednjeg vešanja MacPherson, koji je nudio izuzetnu kontrolu pa zato ne čudi da su sportske varijante bile veoma uspešne na kružnim trkama, ali i relijima. Ford Escort se inicijalno prodavao kao 2-vratna limuzina, a verzija sa četvoro vrata je stigla 1969. godine. Među preduzetnicima je bila veoma popularna i karavanska verzija, koja je u stvari bila 3-vratna, ali je utovarni prostor bio za čak 40 posto izdašniji od prethodnika - Ford Anglia 105E Estate.

 

175873-ford escort 11111.jpg

 

Standardni motori su bili benzinci zapremine od 0.9 litarskog do 1.6 litarskog, svi 4-cilindraši, oznake Crossfolw. Lotus i Cosworth su se pozabavili motorima 1.6 pa su trkačke verzije imale i po 200KS. Kupcima je najzanimljiviji bio model RS1600, koji je 1972. godine zamenjen verzijom RS2000, koja je pod haubom donosila 2.0 litarski motor Pinto TL20H. Pouzdana i jednostavna mehanika je vlasnicima išla na ruku, zbog jeftinijeg održavanja. Ford Escort je mamio dobrim izgledom, a to što je sa stajališta mehanike bio nekoliko godina u zaostatku za direktnim konkurentima potencijalni kupci mu nisu zamerali, jer im se takav pristup u eksploataciji vraćao manjim troškovima.

 

175870-ford escort 11.jpg

 

Druga generacija je na tržište stigla 1974. godine, a Ford Escort se kao model zadržao u ponudi sve do 1998., kada ga je zamenio Focus. Na siromašnijim tržištima šesta generacija Ford Escorta se zadržala sve do 2004. godine. Zanimljiv je podatak da se 2014. na tržištu Kine pojavio i novi Escort.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1972. Ford Escort RS1600 ide na aukciju

 

ford-escort 1.jpg

 

''Silverstone Auctions'' najavljuje da će krajem septembra na prodaju ponuditi i 1972. Escort RS1600, uz procenu da će novi vlasnik za njega platiti od 60.000 do 70.000 funti.

 

183703-ford-escort 11.jpg

 

Ako se pitate zašto tolika cena za jedan Escort, odgovor leži u činjenici da ovo ipak nije običan Escort. U pitanju je fabrička trkačka verzija Escort RS1600, sa 1.6 litarskim Cosworth motorom i šasijom za koju je bilo odgovorno Fordovo odeljenje Advanced Vehicle Operations (AVO).

 

183704-ford-escort 1111.jpg

 

Ford je ukupno napravio 1.137 komada Escorta RS1600, a ovaj je jedan od samo 50 koji su trenutno registrovani u Velikoj Britaniji.

 

ford-escort-rs 111.jpg

 

Takođe, ovaj primerak u upadljivoj Le Mans Green boji je prošao i kroz restauraciju nakon čega je vlasnik sa njim prešao 5.673 km.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fordova reli legenda, Escort, napunila 50 godina

 

187625-Ford Escort.jpg

 

Vrlo mali broj automobila je došao do legendarnog statusa zahvaljujući svojim uspesima na reliju, a Ford Escort je jedan od njih. Prva generacija Escorta je lansirana 1968. godine, što znači da Ford ove godine slavi 50. godišnjicu modela. Od samog početka, Escort je pokazao veliku kompetentnost u auto sportu, i samim tim došao do mnogih pobeda u raznim šampionatima. Samo između 1975. i 1981. godine, Escort je pokupio 20 pobeda u WRC-u sa drugom generacijom modela. Uspeh nije bila strana reč ni prvoj genereciji, koja je napravila ime za sebe krajem 1960-ih i početkom 1970-ih godina, sa velikom pobedom 1970. godine na reliju od Londona do Meksika.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto kultni Ford Escort Cosworth ipak nije došao sa originalnim trostrukim zadnjim spojlerom?

 

203493-ford escort cosw 02.jpg

 

Otkriva nam njegov dizajner Frank Stephenson.

Do danas nije potpuno jasno ko je šta u stvari odradio na kultnom Ford Escortu RS Cosworth. Zna se da je glavni dizajner eksterijera bio Stephen Harper, dok ga Ian Callum naziva svojim prvim većim dizajnom, dodajući da ga je stvorio uz pomoć kolege Petera Horburyja. Ono što je sigurno jeste da je Cosworthovo kultno zadnje krilo stiglo iz glave još jednog dizajnera - Franka Stephensona koji je Fordov drumski automobil zamislio kao aerodinamični projekat iz snova.

 

Štaviše, Fordova reli mašina je inicijalno trebalo da ima trodelno zadnje krilo inspirisano triplanom iz 1. svetskog rata čuvenog pilota Manfreda von Richthofena poznatijeg pod nadimkom ''Crveni baron''. To je bilo nešto što svet automobilskog dizajna nikad nije doživeo. Aerodinamička ispitivanja su potvrdila da je Stephenson sa trostrukim krilom na pravom putu. Ali, budući da je Escort Cosworth bio veoma skup za proizvodnju, finansijsko odeljenje je odlučilo da smanji troškove štedeći na nekoliko detalja karoserije, i pojednostavljivanjem trostrukog zadnjeg ''krila'' na dvostruko. Tako da kada su se Fordovi ''rezači troškova'' uhvatili posla, mladog Franka Stephensona više niko nije ništa pitao.

 

ford escort cos 01.jpg

 

Zanimljivo, kupci koji nisu želeli dvostruko krilo već jednostavniji, manje upadljiv Cossie, mogli su da bez doplate da dobiju verziju samo sa manjim spojlerom na zadnjem poklopcu. Ipak i sa samo dva ''krila'' Ford Escort RS Cosworth je dobio dovoljno ''downforce''-a za deset WRC pobeda, a od 1992. do početka 1996. godine sa traka je sišlo 7.145 drumskih primeraka.

U YouTube videu Frank Stephenson objašnjava kako je zamislio trokrilno krilo Escorta Coswortha još 1989. godine...

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

vrelegume.jpg VreleGume video: Ford Escort XR3i Cabrio

 

Izuzetno redak primerak, napravljeno je samo 300 komada ove zanimljive serije:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju retki Ford RS200 Evolution

 

208816-ford rs 03.jpg

 

Kad god se originalni Ford RS200 nađe na tržištu, to je velika stvar za kolekcionare. Samo 146 automobila od ukupno 200 proizvedenih automobila je prodato, ali ovo nije standardni produkcijski automobil. Radi se o jednom od samo 24 Evolution modela sa 2.1 motorom i nizom poboljšanja u odnosu na standardni Ford. Godinama su vlasnici unapređivali automobil koji bi lako mogao da bude najbolji drumski RS200 na svetu.

 

208817-ford rs 02.jpg

 

Automobil se nalazi u Kaliforniji, a cena nije javno objavljena nego je stvar dogovora. Uz automobil ide i dokumentacija koja prati njegovu dugu istoriju još od 1986. godine kada je proizveden.

 

208818-ford rs 01.jpg

 

Ford RS200 je prvobitno razvijao 600 KS, daleko iznad tipične snage. Cilj je bio napraviti trkački automobil legalan za put, a vremenom je snaga povećana na više od 700 KS. Međutim, poslednji vlasnik je takođe modifikovao automobil sa ciljem da bude legalan za put, snažan i pouzdan. Posebna pažnja se posvetila motoru koji je osvežen, dobio je brojna poboljšanja, moderni turbo, novi sistem paljenja i izduva, a sada razvija 615 KS. Kompletan proces restauracije i poboljšanja automobila je koštao 212.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Escort se vraća u proizvodnju

 

210251-ford escort 03.jpg

 

Slavni prethodnik Focusa se vraća na scenu. I to ne Escort kakav većina pamti, već druga generacija modela koja je prestala da se proizvodi 1980. godine. Svi ga pamte kao kockastu malu limuzinu sa fantastičnim reli verzijama. I jedna upravo takva će opet oživeti, a dobra vest je da će smeti da saobraća javnim putevima. Ako više volite zaobljeni stil, na raspolaganju je i prva generacija.

 

210252-ford escort 02.jpg

 

Ime mu je MST MK2 Escort, a nastaje kao zajednički proizvod firmi MST Cars i Motorsport Tools. Baziran je na reli automobilu nekadašnje grupe 4, a prvi primerak je već proizveden. Radi se o test primerku na kome će biti odrađeno fino podešavanje svih komponenti.

 

210253-ford escort 01.jpg

 

U ovom Escortu je 2.5 Duratec motor sa 200 konja. Na listi opcija je i 2.0 sa 230 KS, ali i 2.5 Millington Diamond motor sa oko 350 konja. Ovaj poslednji motor dolazi sa sekvencijalnim 6-stepenim menjačem i epitetom ultimativnog reli bolida. A sada sledi ''hlađenje''. Početna cena Escorta u ovoj nimalo bezazlenoj verziji je 72.100 evra. Personalizacija (u vidu trkačkee ikonografije, dodatnih reflektora...) se dodatno naplaćuje. Proizvodnja startuje kroz nekoliko meseci uz ritam od jednog primerka mesečno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ford RS200 Evolution sa manje od 800 km

 

212121-ford rs200 04.jpg

 

Veoma retki Fordov model RS200 Evolution iz 1986. godine je ponuđen na prodaju putem aukcije. Ford je proizveo svega 200 primeraka modea RS200 kako bi zadovoljio homologaciju za Svetski reli šampionat (WRC), odnosno seriju Group B, a samo 24 primerka predstavljaju Evolution modele. Upravo jedan od njih se pojavio na tržištu te se prodaje u Norveškoj.

 

ford rs200 03.jpg

 

Trenutni vlasnik je automobil kupio 2017. godine, prethodno je restauriran u Velikoj Britaniji te uvezen u Ameriku. Uz njega ide sva prateća dokumentacija i računi od restauracije, a automobil je prešao manje od 800 km.

 

ford rs200 02.jpg

 

Karoserija je lakirana u belu boju, a automobil ima 16-inčne felne sa sivim centralnim delovima i Falken FK451 gumama dimenzija 245/45.

 

ford rs200 01.jpg

 

U unutrašnjosti se nalaze sportska sedišta presvučena sivom tkaninom, aparat za gašenje požara, siva armaturna ploča, kožom presvučeni trokraki upravljač, instrumenti za praćenje količine goriva, pritiska u gumama, pritiska ulja i slično. Ispod haube je 2.1 četvorocilindrični turbo-motor sa aluminijumskim blokom, koji razvija oko 600 konja. Snaga se prenosi na sva četiri točka preko petostepenog manuelnog menjača i tri Ferguson diferencijala sa ograničenim proklizavanjem. Motor je ponovo složen u februaru 2018. godine, a to je učinila kompanija Geoff Page Racing iz Maldona u Essexu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na prodaju Ford Escort princeze Dajane

 

ford es 02.jpg

 

Princeza Dajana je bila jedna od najpoznatijih ličnosti devedesetih godina prošlog veka, a automobil koji joj je pripadao sada ide na aukciju. Iako je maksimalno čuvala svoju privatnost, Dajana je konstantno bila u fokusu medija i paparaca te jedna od najfotografisanijih osoba na planeti. Bila je poznata i po tome što je volela automobile, a prelepi Audi kabriolet je kupila 1994. godine

 

ford es 01.jpg

 

Ipak, jedan od njenih prvih automobila je bio Ford Escort proizveden 1981. godine, koji je dobila kao poklon za veridbu od princa Čarlsa dva meseca pre njihovog venčanja. Escort treće generacije je princeza koristila do avgusta 1982. godine za lične potrebe, a to je ujedno i najsrećniji period njenog braka sa princom od Velsa.

 

Automobil je zatim nestao, a sada se ponovo pojavio i biće prodat 29. juna na aukciji u Eseksu. Nalazi se u originalnom stanju sa fabričkom bojom, a prešao je nešto više od 133.000 kilometara. Biće prodat sa originalnim registarskim oznakama WEV 297W. Na poklopcu motora se nalazi srebrna maskota žabe, identična kopija poklona koju je princeza Dajana dobila od sestre lejdi Sare Spenser kako bi je podsećala ''na bajku o prelepoj devojci čiji poljubac pretvara žapca u princa''. Procenjuje se da će Ford Escort biti prodat po ceni između 35.000 i 45.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Escort princeze Dajane prodat za 54.700 evra

 

ford es 02.jpg

 

Nedavno je objavljena vest da će krajem juna na aukciji u Velikoj Britaniji biti ponuđen i Ford Escort Ghia koji je svojevremeno bio u vlasništvu pokojne princeze Dajane. Automobil je u međuvremenu i prodat (sa originalnom tablicom WEV 297W), i to za 54.700 evra, što je više nego što se procenjivalo pre aukcije (očekivalo se naime između 35.000 i 45.000 evra).

U pitanju je inače Ford Escort Ghia iz 1981. godine koji je Dajana dobila kao veridbeni poklon od princa Čarlsa dva meseca pre venčanja. Automobil je zatim princeza Dajana koristila za lične potrebe sve do avgusta 1982. godine. Konkretni Escort Ghia je do sada prešao 133.576 km, a pokreće ga 1.6 benzinac sa 105 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MST ne odustaje od legendarnih trkačkih Escorta prve i druge generacije

 

mst 05.jpg

 

U zavisnosti od namene i specifikacije, za temeljito dorađenu prvu ili drugu generaciju Ford Escorta koju poznata velška kompanija MST pravi ''od nule'' treba izdvojiti od 99.000 do 146.000 evra. MST je, bez sumnje, među najpoznatijim kompanijama koje se dugi niz godina bave pripremom i servisiranjem trkačkih i reli verzija Ford Escorta prve i druge generacije koji se i dan-danas često koristi u kružnim i reli trkama širom Velike Britanije.

 

mst 04.jpg

 

Zbog evidentnog smanjenja broja originalnih drumsko/trkačkih/reli primeraka, što i nije čudno s obzirom da su poslednji Escorti druge generacije proizvedeni početkom osamdesetih godina, u MST-u su odlučili da ''od nule'' ručno prave prve dve generacije legendarnog Fordovog modela s kojima se kupcima istovremeno nude i mnogobrojna tehnička rešenja primerena današnjem vremenu, ali bez praćenja sve popularnijeg restomod principa, jer Velšani za osnovu priče umesto restaurirane koriste novu karoseriju koju (prema Fordovim specifikacijama) prave sami.

 

mst 03.jpg

 

MST obe generacije Escorta nudi u četiri verzije (Fast Road & Touring, Fast Road & Track, Group-4 Rally Car i Ultimate Rally Car), a na fotografijama se može videti kako izgledaju u verziji Fast Road & Track u koju je ugrađen 2.5 četvorocilindarski motor (Duratec) koji razvija više od 200 konjskih snaga.

 

mst 02.jpg

 

U opciji su i dve još snažnije verzije (više od 230 i više od 300 KS), a za prenos snage na zadnju osovinu kupac može da bira između 5-stepenog ili 6-stepenog ručnog menjača sa skraćenim prenosnim odnosima. MST uz doplatu nudi i 6-stepeni sekvencijalni menjač.

 

mst 01.jpg

 

Iza standardnih 13-inčnih aluminijumskih felni (Minilite) na kojima su gume dimenzija 235/45 kriju se kapacitetne AP Racing kočnice i višestruko podesivo oslanjanje sa Bilstein amortizerima, a prijanjanju zadnje osovine pomaže i mehanička ograničena blokada diferencijala. U opciji su i 15-inčne aluminijumske felne, a tu je i standardno ugrađen sigurnosni kavez. Jasno je da MST-ovi Escorti Mk.1 i Mk.2 za zainteresovane kupce u kontinentalnom delu Evrope imaju volan na pravoj strani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

autocar.jpg Autocar: MST Mk1 Escort

 

MST Mk1 nije, pravno ili barem po imenu, Ford Escort mk1 (prve generacije). Materijalno i mehanički je blizu verziji iz 1970-ih sa takmičarskim specifikacijama jednog od najpoznatijih reli automobila koji je ikada postojao. Najbolje od svega je da je potpuno nov i legalan za javne puteve (može se registrovati).

Napravljen od strane Motorsport Tools iz Pwllheli-a, kompanije koja je godinama podržavala, popravljala i restaurisala istorijske mk1 i mk2 Escort reli automobile. Postoji da bi onima koji žele upotrebljiviji, moderniji, ali i dalje autentični i potpuno nov klasičan mk1 Escort obezbedila automobil u kome mogu da uživaju na putu koliko god žele. Proizveden je od mešavine MST-ove specijalno dizajnirane šasije i karoserije, i takmičarskih komponenti pogonske linije kakve biste našli na istorijskom reli automobilu. MST Mk1 pokreće 2.0 Cosworth motor od 260 konja, odnosno trkački motor iz iste porodice koji je pokretao Fordove reli Escort automobile iz 1970-ih, koji se vrti na preko 8.000 obrtaja i pritom zvuči odlično:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automobil Lejdi Di prodat na aukciji za 869.000 evra

 

226973-ford d 3.jpg

 

Za automobil koji je pokojna princeza Dajana koristila između 1985. i 1988. godine anonimni kupac je na aukciji održanoj nedaleko od Londona u subotu platio ukupno 737.000 funti (868.925 evra). Posle licitiranja kupaca iz Dubaija i Sjedinjenih Američkih Država, izgleda da će Ford Eskort RS Turbo iz 1985. ipak ostati u svojoj zemlji porekla, pošto je poznato da je anonimni kupac iz Mančestera. Automobil je prvobitno koštao 100.000 funti (117.900 evra), a na kraju je prodat za 650.000 funti (766.351), uključujući razne dodatne troškove i PDV.

 

226974-ford d 2.jpg

 

Automobil je bio vrhunac aukcijske prodaje koju je organizovala aukcijska kuća. Aukcija je održana na čuvenoj trkačkoj stazi Silverstoun, koja se nalazi 120 kilometara severozapadno od Londona.

 

ford d 1.jpg

 

Reč je o sportskoj verziji automobila Ford popularnog osamdesetih godina prošlog veka, koji ima 130 konjskih snaga. Slični primerci istog modela automobila sa manje slavnom istorijom mogu da se pronađu u oglasima za oko 10.000 funti (11.790 evra). Kako navode iz aukcijske kuće, Dajana je sama vozila ovaj automobil dok se vozila ulicama Londona, iako je stalno bila u pratnji službenika obezbeđenja. Auto je u odličnom stanju, crne je boje i prešao je samo 40 hiljada kilometara. Automobil je, između ostalih, koristio i princ Vilijam. Pre nego što je potpuno bio spreman za prodaju, nekoliko puta je menjao vlasnika. Ova aukcija održana je četiri dana pre 25. godišnjice princezine smrti. Dajana je poginula u 36. godini u saobraćajnoj nesreći u Parizu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Escort kao sa trkačke staze

 

ford_escort 10.jpg

 

U oglasima na sajtu Polovni automobili pojavio se prilično zanimljiv oldtajmer - Ford Escort RS2000 iz 1970. godine.

Odlučili smo da kontaktiramo vlasnika, kako bismo saznali nešto više o ovom veoma retkom primerku. Auto je prepravljan, nije originalan RS2000, ali je registrovan regularno, što napominjemo za slučaj da neko od potencijalnih kupaca brine o tome hoće li moći da prođe tehnički pregled. Takođe, prodaje ga lično vlasnik.

 

1_ford_escort 09.jpg

 

Kako prodavac kaže: ''Ja sam se nekada bavio restauracijom starijih automobila, ali sam u međuvremenu to prestao da radim i prešao na 'proizvodnju' trkačkih automobila. Uglavnom, kada bih naišao na neki zanimljiv auto od kojeg bi moglo da se napravi nešto još zanimljivije, ja bih ga kupio i sredio. Ovaj Escort je jedan od njih.

 

3_ford_escort 08.jpg

 

Kupljen je nov u Srbiji 1970. godine. Ja sam praktično drugi vlasnik. Nakon smrti prvog vlasnika čovek koji ga je dobio u nasleđe prodao ga je jednom mom prijatelju koji je planirao ili da ga vrati u fabričko stanje, odnosno detaljno restaurira, ili da ga sredi u sportskom stilu. Međutim odustao je od toga, pa sam ja auto kupio od njega''.

 

11_ford_escort 07.jpg

 

Šta je sve urađeno na autu?
Ovaj auto je život započeo kao Ford Escort 1300 XL - znači, kao sasvim obična verzija bez ikakvih sportskih pretenzija. U to vreme postojale su tri verzije karoserije, od kojih je jedna bila ''wide body'' reli stil karoserija koju sam ja upravo izabrao kada sam odlučio da prepravim ovaj Escort.

 

10_ford_escort 06.jpg

 

Iako je reč o prepravljenom automobilu, on je generalno autentičan što se tiče izgleda i delova. Instrument tabla je od RS-a, volan je od RS-a, prednje vešanje je od RS-a, s tim što je RS2000 koristio Pinto motor od 2.0 litra i 110 konja, sa karburatorom, u kombinaciji sa menjačem sa četiri stepena prenosa.

 

7_ford_escort 05.jpg

 

Međutim, iako sam mogao da nabavim originalan motor, čak ni u Engleskoj nisam mogao nađem četvorostepeni menjač. Zato sam se odlučio na drugačiji pristup. Ford Sierra je poslužila kao donor. Kupio sam kompletan auto i od njega uzeo motor i menjač. Naravno, pre ugradnje sam ih potpuno reparirao.

 

8_ford_escort 04.jpg

 

Tako je ovaj Escort dobio 2.0 motor, ali sa ubrizgavanjem umesto karburatora, uz menjač sa 5 stepeni prenosa. Zahvaljujući tome auto je mnogo prijatniji za svakodnevnu vožnju, pošto je uprkos sportskom izgledu prvenstveno zamišljen kao tzv. ''daily driver'', a ne kao vozilo koje će da ''sedi'' u garaži i da se na prikolici vozi od izložbe do izložbe. Ovako njime može da se ide i na skupove i da se obavljaju svakodnevne aktivnosti. Svi ugrađeni delovi bili su novi, kupljeni u Engleskoj, još u ono vreme pre nego što je Engleska izašla iz Evropske unije, pa nabavka nije bila suviše komplikovana i skupa, dok je danas malo drugačija priča. U suštini, auto je detaljno sređen i korišćeni su takvi delovi da se može reći da je nov u svakom smislu. Uostalom, slike govore same za sebe.

 

6_ford_escort 03.jpg

 

Sedišta su starovremenska trkačka sedišta koja su mogla da se dobiju kao dodatna oprema, isto kao i trokraki volan. Ovakva instrument tabla se koristila samo u premium verzijama.

 

5_ford_escort 02.jpg

 

Iako auto izgleda sportski, izduvni sistem nema ''agresivan'' zvuk koji uznemirava komšiluk. Naprotiv, čak je stavljen i katalizator da bi auto mogao da prođe tehnički pregled ukoliko ga kupi neko iz inostranstva. Kada sam ga uzeo, auto je karoserijski bio u odličnom stanju, osim prednjeg veznog lima, koji nije bio truo nego nagnječen, pa je zamenjen. Lukovi krila su naknadno prošireni, ali sve je izvedeno profesionalno, tako da se ne primećuje da je tu nešto naknadno rađeno. Inače, karoserija ovog tipa je postojala i u fabričkoj verziji, konkretno u verziji 1300 BDA, koja se uglavnom koristila za trke tih godina. Originalni primerci su izuzetno retki i gotovo da ne mogu da se nađu. Na primer, originalan primerak bez modifikacija, tj. da je sve fabrički na njemu, ima cenu od 100.000 evra pa naviše. Posedujem još dva komada, ali delovi za njih su trenutno veoma skupi, pri čemu su u lošem stanju po pitanju limarije. Zato njihova restauracija traži mnogo novca.

 

9_ford_escort 01.jpg

 

Ovaj primerak je limarijski u sjajnom stanju, što uostalom može i da se vidi na slikama i da se proveri uživo. Oduvek je bio dobro čuvan i održavan, pa zatim temeljno restauriran i zaštićen. Zato će moći da se vozi još mnogo godina bez straha od korozije.

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Ford Escort RS2000

 

Prošle nedelje smo imali sreće i pronašli originalan primerak Escorta iz Ford Motorsporta! Jura ga je posudio iz Muzeja trkačkih automobila u Čavlima!

Auto ima fenomenalan zvuk, zato trk na gledanje!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...