Jump to content
FAS Goran
neshaoct

1965. Ford Mustang Espionage / 1965. Ford Mustang Fastback / 1967. Ford Mustang convertible

Recommended Posts

Carlex Design 1967. Ford Mustang

 

carlex%20m%201.jpg

 

Poljski Carlex Design nastavlja sa modifikacijama unutrašnjosti brojnih zanimljivih automobila, a najnovija kreacija je ovaj Ford Mustang Fastback modelske godine 1967.

 

carlex%20m%2011.jpg

 

Dizajneri ove firme su za unutrašnjost 1967 Mustanga Fastback predvideli elemente od ugljeničnih vlakana, kožu (uključujući i plafon), kao i set novih instrumenta smeštenih na A stubu.

 

carlex%20m%20111.jpg

 

Mada se u kratkoj vesti ne precizira šta je urađeno ispod poklopca, procenjuje se da ovaj Mustang raspolaže sa najmanje 400KS.

 

carlex%20m%201111.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

1967. Ford Mustang kabriolet

 

must000.jpg

 

Kada se govori o najvećim automobilskim ikonama, period između četrdesetih i šezdesetih godina se čini najplodonosnijim. Godine oporavka nakon Drugog svetskog rata, te globalnog prosperiteta donele su automobile koji nikada neće biti zaboravljeni. Svaki od njih je iza sebe imao kompleksnu istoriju i sklop okolnosti koje su dovele do njegovog nastanka, prihvatanja, popularnosti i neprolaznosti. U Francuskoj, to je bio Citroën 2CV. Italija je imala Fiata 500. Britanci su se vezali za Mini, a Nemačka je svetskoj automobilskoj baštini podarila Bubu. Sa druge strane okeana, Ford je stvorio Mustang.

 

must001.jpg

 

Rentirajući ga za potrebe snimanja spota, imali smo priliku da provedemo dan u nestvarno lepoj Deliblatskoj peščari uz sveže restaurirani neboplavi Mustang iz 1967. godine. Odmarajući na zlatnoj, suvoj travi, okružen tek pokojim žbunom i niskim drvećem, bio je pravi prerijski konj koji je brojao svoje prve kilometre u divljini. Bezvremena linija Mustanga budila je snažne emocije čak i u Evropi, pa je veliki broj Fordovih konja ubrzo stigao do ulica mnogih metropola, Azurne obale, pa i Jadranske rivijere, našeg parčeta Mediterana. Svoje avanture u Mustangu opevao je i Serž Gensbur, najružniji francuski šmeker do pojave Vinsenta Kasela, čime je Mustang postao deo pariske ikonografije. Istorija nas je naučila da je sve što je bilo kul u Parizu šezdesetih ostalo kul zauvek, a sadašnjica dokazuje da Mustang nije izuzetak.

 

must002.jpg

 

Nije nikakvo čudo da je Mustang pogodio zlatnu žilu kod potrošača na matičnom kontinentu. Amerika se po mnogo čemu razlikovala od Evrope, posebno tokom posleratnih godina, pa je tako i poimanje narodnog automobila bilo korenito drugačije. Sa nepreglednim kontinentom samo za sebe, gotovo nikakvim posledicama Drugog svetskog rata i filozofijom da je sloboda jedino merilo sreće, klima za automobil poput Mustanga bila je savršena. Tako, Ford je 1964. godine predstavio dopadljiv i dostupan sportski automobil manjih dimenzija koji je, naravno, odmah postao pravi tržišni hit. Kao nijedan automobil do tada, Mustang je izazvao kontinentalnu pomamu, ali to nije  za razliku od najprodavanijih automobila u Evropi, on je kupovan iz želje, a ne iz moranja.

 

must003.jpg

 

To je tačno bila formula koja je dovela do toga da automobil za prosečnog Amerikanca postane željen čak i u snobovskim evropskim krugovima? Njegovi koreni sigurno ne. Naime, najveća automobilska ikona sa one strane Atlantika nastala je na bazi plebejskog Falcona, običnog automobila sa dna Fordove ponude. Čak ni u SAD nikoga nije bilo briga za to, a u razorenoj, podeljenoj i još uvek dosta siromašnijoj Evropi, ovo otelotvorenje američkog sna izgledalo je još divnije.  Trava zaista jeste bila zelenija sa druge strane, pa su tako Mustanzi u srazmerno manjem broju došli u Evropu, kod onih sa najprostranijim dvorištima i pašnjacima. Interesantno, Mustang je bio prilično prisutan u SFRJ, posebno kada se u obzir uzme prosečna platežna moć građana. U par navrata, Mustang je na ovim prostorima zabeležen na filmskoj traci, gde je najzanimljivije pojavljivanje bilo u subverzivnom ostvarenju Izrazito Ja Jovana Jovanovića, za koje iskusni filmofili tvrde da je inspirisao Skorsezea da snimi kultnog Taksistu. Mustang je tako na mala vrata ušao u jugoslovensku kontrakulturu šezdesetih godina i to je bila samo još jedna od manifetacija njegove osnovne premise - slavljenja slobode.

 

must004.jpg

 

Širom sveta, Mustang je prepoznatljiv, sanjan i voljen i to nije nikakvo čudo. Sloboda je uvek slatka, a čini se da je mnogo lepša kada je prati otvoreno nebo. Predstavljanje Modela T izazvalo je revoluciju, jer snažan konj više nije bio potreba, već zadovoljstvo. Na isti način, Ford je svetu poklonio Mustang. Topot kopita je zamenjen brundanjem V8 motora i Mustang je bio fuzija mašine i prirode u kojoj je moglo da se uživa kao na leđima ukroćenog divljeg konja. Kada se na stranu ostave sve brojke, svaka statistika i nauka, upravo sloboda je tajni sastojak koji je Mustanga učinio Mustangom.

 

Autor teksta: Đorđe Sugaris
Autor fotografija: Miloš Nikodijević

 

preuzeto sa - autoslavia.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford Mustang - automobil koji je svako želeo

 

ford mustang plv04.jpg

 

Odmah nakon Modela T, proizvoda koji je uneo revoluciju u svet automobila, Ford Mustang je najvažniji proizvod ove kompanije. Do polovine šezdesetih godina Ford se držao proverenog recepta prodaje običnih, porodičnih automobila koji su pre svega služili da prevezu potrošače od tačke A do tačke B. Uz nekoliko izuzetaka, Ford je uglavnom proizvodio pre svega utilitarne automobile, ali je 1964. godine došlo do velike promene i preokreta u razmišljanju kada je na tržište stupio Mustang. Ovaj automobil bio je čedo Lija Ijakoke, čoveka koji je nepogrešivo osetio šta je ono što generacija ''bejbi bumera'' želi i pretočio njihove želje u automobil.

 

ford_mustang plv03.jpg

 

Mustang je tako bio najsmeliji i najsvežiji Fordov proizvod, sportski automobil za svakoga i još jedno ostvarenje američkog sna za srednju klasu. Ime Mustang asociralo je na slobodu, razuzdanost, mladost i istraživanje i Ford je te 1964. godine doživeo nezapamćeno interesovanje za automobil koji je gotovo svako želeo, ali i mogao da ima. Uspeh Mustanga trajao je kroz cele šezdesete kada je ovaj automobil doživljavao suptilne promene od godine do godine. Osim sitnih promena, Mustang je evoluirao u različitim pravcima. Uz kupe i kabriolet dodata je fastback karoserija, a u zavisnosti od toga šta je kupac želeo Mustang je mogao da bude skromni kruzer sa rednim šestocilindričnim motorom, ili pravi rasni sportski automobil sa V8 pod haubom. Uz to, Shelby se potrudio da izvuče maksimum iz ove platforme, mada je i sam Ford stvorio nekoliko muscle car legendi od njega. U kolekcionarskom svetu Mustang prve generacije je najprepoznatljiviji američki klasik, a status ikone dobio je širom sveta. Još dok je bio aktuelan Mustang je bio tražen širom Evrope, a zanimljivo je da je u komunističkoj Jugoslaviji postojala čitava flota rent-a-car Mustanga!

 

ford_mustang plv02.jpg

 

Popularnost Mustanga pre svega leži u njegovom statusu američke ikone, a zatim i u velikoj dostupnosti rezervnih delova. Pre svega, Mustang je delio platformu sa Ford Falconom što čini veliki deo mehaničkih delova jeftinim i dostupnim. Zatim, tu je čitav svet reprodukcijskih delova od kojih su mnogi kvalitetniji od originala. Takva široka lepeza mehanike, ukrasa, felni, enterijera i drugih detalja čini restauracije lakim, te svaki Mustang može ponovo zasijati punim sjajem. Iako su delovi dostupni u teoriji, restauracija ovakvog automobila komplikovana je usled naručivanja delova iz Amerike, te njihovog čekanja i dodatnih troškova carine i transporta. Zbog toga, mnogi ovakvi automobili dolaze u Evropu kao već restaurirani primerci i to je slučaj i sa ovim primerkom. U pitanju je Mustang iz 1966. godine u jarkoj crvenoj boji i sa platnenim krovom. Ova kombinacija boja je sigurni pogodak budući da veliki broj originalno restauriranih Mustanga ponese upravo ovakav izgled.

 

ford_mustang plv01.jpg

 

Njegov crni enterijer prati fabričke mere, što uključuje i originalni trokraki volan, kao i stari radio koji se savršeno uklapa u crnu kontrolnu tablu. Pod haubom ovog Mustanga je redni šestocilindrični motor radne zapremine 200 kubnih inča. Kada se to prevede u evropske mere, dolazi se do brojke od 3.3l, dok njegova snaga broji 120 konja. Uistinu, najpopularniji motor za Mustanga je 289 V8 4.7 sa 200 konjskih snaga, ali i pomenuti šestak može da pruži isto: bezbrižnu vožnju i užitak vetra u kosi. Motor je povezan sa trobrzinskim automatskim menjačem, što je opcija koja čini vožnju još rasterećenijom i lakšom.

 

Autor: Đorđe Sugaris - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...