Jump to content
FAS Goran
igor0511

Dronovi i roboti

Recommended Posts

Dron brži od bolida Formule E

 

dron%20fe.jpg

 

Sve popularniji dronovi, tačnije kvadrokopteri, imaju sve bolje letačke sposobnosti, a dokaz tome je i video koji Vam donosimo. Bolid Formule E se sukobio sa dronom GFD1, koji je sposoban da leti najvećom brzinom od čak 177 km/h. Na stazi dugačkoj 650 metara odmerili su snage, dron je bio brži, ali je na kraju neslavno završio. Kako je to sve izgledalo proverite u videu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes testira dostave dronom

 

mercedes%20dron.jpg

 

Nakon što je predstavio ideju dostave dronom od vozila do krajnje destinacije na konceptu Vision Van, Mercedes je ideju implementirao na demo vozilo u realnom okruženju. Na demonstraciji u Cirihu demonstriran je koncept na bazi modela Vito. Naime, kupac koji naruči nešto putem Interneta, svoj paket dobija na kućnu adresu. Međutim, taj paket je deo puta putovao dronom, i to od logističkog centra iz kojeg je otpremljen pa sve do dostavljačkog vozila koje je blizu mesta dostave. Tamo ga preuzima dostavljač koji ga nosi na finalnu adresu. Koriste se Matternet M2 bespilotne letelice, koji imaju autonomiju od 20 km uz nosivost od 2 kg. U slučaju kvara ugrađen je padobran koji bi trebao da spreči nezgode.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, interesuje me jedan dron, video sam da kod kineza ima bas jeftino. E sad, ovaj je oko 120e, ima daljinski na koji se moze staviti android telefon i verovatno se onda na ekranu vidi sta dron snimi. 

Mene interesuju neke konkretne stvari: ima li na daljinskom neki senzor ako letelica izlazi iz dometa? Kako se na ekranu telefona vidi, mislim kako se povezuju, da li preko bluetootha ili moram da imam ukljucen net? I kako se prebacuju snimci sa drona na kompjuter, da li ima usb prikljucak, neku svoju internu memoriju ili mu je potrebna memorijska? 

 

p.s.: hteo sam ja da proguglam njegove specifikacije, ali je, opet ponavljam, kineski, te ga nisam nasao na netu, nigde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bacanje para ti je bilo sta ispod DJI Sparka.

Sve se povesuje preko WiFi i ima domet od oko +- 50 metara.

Koliko WiFi dohvata.

Rogobatne kontrole bez dezigniranog upravljaca, i nedostatak naprednih sistema za pomoc pri letu.... kvalitet ce skoro sigurno biti djubre.

A sa poostrenim kontrolama leta dronovima, moz' i da naHebes ako neko resi da te zeza. Tipa ako probas u naseljenom mestu.

Obicno ne diraju te igrackice, ali opet, ako resi, mozes samo problem da imas.

 

Razumem da hoces da se zezas, i nemoj da ti ja piskim na sneska, ali to ti je bacanje para. Mojih 2c.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@delakroa Vecina tih dronova ima memorijsku karticu koju posle prebacis.

Za izlazak iz domena vecina ima neki "default rezim" gde samo leti u mestu ili nesto slicno radi, ali desava se da se zaglupe i da nastave da se krecu u poslednjem zadatom pravcu sto ume da bude problem.

 

Inace, 120e i nije malo s obzirom da kompanija Parrot pravi igracke i za dosta manje para.

Naravno, to su 1.2 ili max 2mpix kamere i smesne specifikacije.

 

Inace, ja ne vidim cemu tolika fama oko dronova - igracki. Jeste narusavanje privatnosti i moze da spijunira, ali nije ni ok sada zabraniti i bumerang cisto da budemo sigurni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dronovi bi mogli da popravljaju puteve jednog dana

 

rupcage.jpg

 

''Imperfekcije'', kod nas poznatije kao rupčage, na putevima često predstavljaju mnogo više od samo neudobne vožnje. One mogu prouzrokovati materijalnu štetu, kako vlasniku automobila, tako i gradu, u vidu pocepanih pneumatika, oštećenih naplataka i delova oslanjanja, pa čak i karoserije. Jednog dana (kod nas možda i nikada) dronovi (bespilotne letelice) bi mogli pojednostaviti proces popravke puteva. Inženjeri i naučnici sa Univerziteta u Leedsu, u Velikoj Britaniji, započeli su testiranja dronova koji bi jednog dana mogli da popravljaju puteve iz vazduha.

 

Suštinski, jedan dron bi proveo veče tražeći pukotine i rupe na putevima, dok bi drugi dron primao koordinate od prvog, i nakon toga dolazio da 3D štampa asfalt na mestu gde se rupa nalazi. ''The Telegraph'' prenosi da bi pojedine popravke mogle da traju manje od jednog minuta, što je velik korak unapred u poređenju sa ekipama od više radnika koje popravljaju puteve danas. Ova tehnologija potiče od odobrenja sredstava britanskom univerzitetu u iznosu od 6.5 miliona dolara, od strane ogranka britanske vlade za inženjerstvo i razvoj. Navedena suma je samo deo programa vrednog 32.5 miliona dolara, namenjenog za ''Velike Inženjerske Izazove''. Ostale tehnologije koje ovaj program obuhvata su i popravka viskog uličnog osvetljenja, kao i roboti koji bi ''živeli'' unutar cevi i sprovodili inspekciju. Program je već tri godine u fazi istraživanja i na pola puta inicijalne faze razvoja dronova. Krajnje, dronovi bi mogli biti tek početak ''samopopravljajućih'' gradova. Do 2050., tehnologije bi mogle da se staraju o svakom delu infrastrukture grada, ili barem da pomažu u popravljanju. Međutim, još nije potpuno jasno kako će dron nositi dovoljno materijala da popravi prosečnu srpsku rupu, odnosno malo veću u razvijenoj državi. Šta više, timovi još uvek ne znaju kako će tačno dronovi 3D štampati asfalt. Ipak, ova tehnologija obećava jer 3D štampa sve dalje napreduje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Roboti će nam ukrasti posao? Proizvođači automobila se ne slažu

 

fabrika mercedes.jpg

 

Već godinama slušamo lamentiranje pojedinih interesnih grupa da će roboti ljudima ukrasti poslove, ali kao što su i šivaće mašine ljudima samo povećale produktivnost, olakšale proizvodnju i smanjile troškove proizvodnje, i samim tim konačnu cenu proizvoda - tako i robotika industriji donosi novu dimenziju. Ljudski faktor je ipak još uvek nezamenjiv, čemu svedoče i podaci iz automobilske industrije. Od 13 proizvođača automobila, čije deonice su javno izlistane na svetskim berzama, a koji imaju više od 100.000 zaposlenih - čak 11 ih je u poslednje četiri godine povećalo broj radnika i to za značajnih 11 posto, piše ''Bloomberg''.

Proizvođači automobila na najbrže rastućem kineskom tržištu preferiraju ljudski rad jer zahteva manje inicijalne investicije, dok na razvijenim tržištima kompanije koje su već prošle ciklus automatizacije većinom proširuju kadrove unutar sektora za istraživanje i razvoj kako bi se prilagodili novoj eri električnih i autonomnih vozila. Upravo bi ove dve sfere industrije i trebalo da izazovu tektonski poremećaj za proizvođače automobila i broj zaposlenih, budući da bi potreba za sastavljanjem motora sa unutrašnjim sagirevanjem trebalo da se značajno smanji. Od trinaest proizvođača u istraživanju, samo General Motors i Nissan su zabeležili pad broja zaposlenih. GM, doduše, zbog prodaje Opela PSA grupi. Nažalost Bloombergova analiza nema podatke o platama, pa tako ne znamo da li je povećan broj radne snage bio praćen i rastom primanja zaposlenih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Londonska policija uvodi dronove za pronalaženje opasnih vozača i uličnih trkača

 

194471-dron.jpg.73076f01f67ce86f3abf69d868bf4ced.jpg

 

Kako piše N1, londonska policija najavila je uvođenje dronova koji će biti zaduženi za pronalaženje opasnih vozača, kao i onih koji učestvuju u uličnim trkama. Kako prenosi Autoexpress, ovo je prvi put da se dronovi koriste u svrhu kontrole saobraćaja. Kada ova bespilotna letelica ubuduće uoči opasnu vožnju ili uličnu trku koja je u toku, odmah će poslati signal najbližoj patroli saobraćajne policije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedna španska policijska služba koristi dronove u kažnjavanju vozača

 

dronovi.jpg

 

Dronovi su gotovo svuda, a njihova upotreba u saobraćaju sve je rasprostranjenija. Najnovija vest dolazi iz Španije gde su dronovi otkrili deset prekršaja nakon što su tokom vikenda nadzirali 530 vozila. Ovo je objavila španska drumska policija, Guardia Civil. Operacija je izvedena na različitim deonicama puteva N-432 i N-IV u provinciji Kordoba u Andaluziji. Bespilotnim letelicama je upravljalo osoblje iz Odeljenja za vazdušne resurse Glavne uprave za saobraćaj i Grupe za dronove saobraćajne policije.

 

Praćeni su putevi sa najvećom stopom nesreća, poput N-432 između Kordobe i Kero Murianoa, deonice sa velikim brojem motocikala, automobila i biciklista. Uz to, bespilotne letelice su nadzirale put N-IV između Kordobe i Alkolee, dela koji je zaštićeni biciklistički deo, jer je to popularna biciklistička ruta. Na deonici je primenjena posebna oznaka površine puta koja upozorava vozače drugih vozila da budu izuzetno oprezni i pažljivi sa ovom ranjivom grupom. Neki od vozača su zaustavljeni na licu mesta, dok su druge obrađivale nadležne vlasti.

 

Dronovi lebde na nadmorskoj visini od 120 metara. Oni prvenstveno služe za nadzor saobraćaja na deonicama sa najvećim rizikom za ranjive učesnike u saobraćaju, poput biciklista, motociklista i pešaka. Uređaji se koriste i za uočavanje slučajeva distrakcije vozača jer im njihov ugao gledanja omogućava da vide da li vozač koristi pametni telefon. Bespilotne letelice su veoma prikladne za operacije u kojima se nadzire velik broj vozila, kao i za dopunjavanje helikopterskih zadataka. Koriste se i u hitnim slučajevima koji ozbiljno utiču na saobraćaj i bezbednost učesnika u saobraćaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Genesis oborio svetski rekord u simultanoj kontroli dronova

 

genesis dron.jpg

 

Dronovi su veoma brzo postali jedan od omiljenih alata za kompanije koje žele da privuku pažnju korisnika, a Genesis (Hyundai brend premium automobila) uspeo je da to uradi na najbolji mogući način. Naime, svoj ulazak na kinesko tržište ovaj brend je proslavio obarajući Ginisov svetski rekord sa brojem simultanih dronova u vazduhu.

 

Na predstavljanju njihovog logoa iznad Šangaja, 29. marta u vazduhu se našao 3.281 dron, što je značajno povećanje u odnosu na prethodnog rekordera. Shenzen Damoda Intelligent Control Technology je u septembru prošle godine u vazduh podigao ''samo'' 3.051 dron, oborivši tada svetski rekord koji je postavljen u Rusiji sa 2.200 dronova samo nekoliko dana ranije. Inače, prvi rekord koji se vodi u ovoj kategoriji postavio je Intel, u julu 2018. godine, kada je u vazduhu imao 2.066 dronova iznad Foslom-a u Kaliforniji.

 

Ovoliko dronova nemoguće je pratiti i kontrolisati ručno. Njih kontroliše specijalan softver za koreografiju, koji svakom pojedinačnom dronu šalje informacije o njegovoj poziciji i trajektoriji, pazeći pri tome da se izbegnu međusobne kolizije, koje bi dovele do haosa na nebu, ali i na tlu iznad njih. S obzirom da je ovo trenutno jedan od najatraktivnijih načina reklamiranja nekog proizvoda ili brenda, možemo da očekujemo da Genesis-ov rekord bude brzo oboren. Međutim, to brzo smenjivanje rekorda, zajedno sa velikim povećanjem broja kontrolisanih dronova ukazuje na još jednu činjenicu-koliko brzo su tehnologije dronova napredovale za samo nekoliko godina.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko od vas ima Mavic Mini dron?
Interesuje me da li ima hd kameru?

Ne mogu nigde u specifikacijama da pronadjem...

 

mavic-mini-dji.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na njihovom sajtu pise hd, a na ovom drugom nema...

 

pardon: full hd

Edited by delakroa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako nema kad i na ComTrade sajtu piše:

Video rezolucije: 1920x1080, 2720x1530 piksela
Podržani video-režimi: 1080p

 

Šta je 1920x1080 nego FullHD :) 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dronovima na neposlušne vozače

 

dronovi voz.jpg

 

Otkako su se dronovi udomaćili na nebu iznad naših gradova, sve je više sektora i ljudskih jelatnosti u kojima se oni pokazuju korisnima. Eto, vozači u Poljskoj su među prvima koje nadziru i policijski dronovi. Na videozapisu poljske policije se vide vozači automobila i motocikala koji su snimljeni kako prelaze punu belu liniju sa svojim saobraćajnim sredstvima da bi pretekli sporija vozila, nesvesni da se njihovi prekršaji prate s neba.

 

 

Policijske bespilotne letelice su dovoljno male i lete dovoljno visoko da vozačima fokusiranim na prolazak automobila ispred njih budu nevidljive. Takođe, fiksne saobraćajne kamere se nalaze na poznatim lokacijama, a na one mobilne će vas uglavnom upozoriti drugi vozači. Dronove niko ne vidi, a kad se upoznate sa njihovim prisustvom tada je prekasno. Tek kad policajac zakorači na putu, da bi ih zaustavio, vozač naslućuje da je uhvaćen, ali čak ni tada ne zna šta ga je snašlo.

 

Poljska nije jedina zemlja koja koristi tehnologiju dronova za hvatanje vozača. Policijske snage u Velikoj Britaniji su počele da koriste bespilotne letelice opremljene kamerama visoke rezolucije i termovizijskom opremom još 2019. godine, a policijske snage u australijskom Kvinslendu su ovog leta koristile svoje bespilotne letelice za borbu protiv kriminala, protiv ilegalnih uličnih trka kao i za snimanje mesta zločina za timove forenzike.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dronovi traže i ukradene automobile

 

217480-dron.jpg

 

O dronovima i njihovoj ulozi se raspravlja i u nacionalnim parlamentima sa čvrstim Pravilnicima koji definišu kada i gde ih možete koristiti. Zamislite scenu u kojoj se na, recimo, desetom spratu zgrade malo opustite i šetate stanom kao od majke rođeni, a ispred prozora zuji letelica sa kamerom i snima vas, golog kuvara. :D

 

Mogle bi da se nabrajaju situacije u kojima dronovi mogu da naruše intimu, zato ih i regulišu, ali oni su i izuzetno korisni.

Evo jednog primera iz engleskog Leicestera, koji bi mogao da bude putokaz i nekim drugim policijama. Tamošnji čuvari reda su u jednoj patroli na daljinsko upravljanje pomoću drona pronašli ukradenu kamp kućicu, dva ukradena automobila i kamper. Inicijalno je potraga krenula za kamp kućicom, a u jednom dvorištu je pomoću drona pronađen mnogo veći plen. Ali ni to nije sve, policija je poslata na poprište, a u tom trenutku se u dvorištu ukazao lopov gargantuovskog apetita sa gomilom ukradenih katalizatora s automobila. Naravno, on je ispraćen do najbližeg istražnog zatvora. Policija se na svom Twitter profilu pohvalila akcijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai zamišlja budućnost s robotima

 

hyundai ces 2022.jpg

 

Roboti više nisu stvar naučne fantastike, pa već neko vreme polako ulaze u stvarni život. Hyundai zamišlja svet u kojem bi mašine mogle da budu od velike pomoći čoveku. Svet u kojem bi se ljudi vozili unaokolo u robotskim kapsulama zvuči kao distopija, ali je Hyundai na ovogodišnjem CES događaju predstavio upravo takvu viziju. Sve je počelo kada je još prošle godine najavio akviziciju kompanije Boston Dynamics, što jasno ukazuje na veliko interesovanje za robote. U novoj prezentaciji se vidi koliko su daleko spremni da idu, jer roboti služe za sve - od javnog prevoza do pružanja zdravstvenih usluga.

 

Video prezentacija traje manje od dva minuta, a čovečanstvo izgleda kao neka udaljena civilizacija. Promene se najviše tiču mobilnosti, pa ostaje da se vidi hoće li Hyundai, i kada, uspeti da toliko promeni transportna sredstva i načine putovanja:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki napravio robotsku kozu... koju možete da vozite

 

kawasaki-bex 02.jpg

 

Ono što vidite na slici je koza, ili bolje rečeno - robotska koza. Napravio ju je Kawasaki i možete da je vozite.

Toliko smo iznenađeni da nismo imali dovoljno reči kojima bi najbolje opisali najnoviju kreaciju japanske kompanije. Mislim, šta možemo reći o robotu - što je najzbunjujuće - u obliku koze? Prvo smo morali da proverimo da 1. april ove godine nije stigao ranije u Japan. Ne, nije, što nije umanjilo osećaj zbunjenosti.

 

kawasaki-bex 01.jpg

 

Robot se zove Bex, nazvan tako po svojoj inspiraciji, vrsti koze koja živi na Bliskom istoku. Lepo je znati da je Bex dovoljno stabilan da može da vozi čoveka (tj. čovek njega), ali teško da možemo zamisliti da ovako nešto ikada vidimo na ulicama:

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Humanoidni robot Tesla Optimus

 

tesla optimus 01.jpg

 

Tesla Optimus se i dalje razvija, a najnoviji video pokazuje koliko je napredovao otkako je poslednji put prikazan u oktobru prošle godine.

 

Video pokazuje drastičan napredak Optimusa u proteklih osam meseci. Iako zaostaje za konkurentskim robotima kakve recimo radi Boston Dynamics, primetno je da Optimus tokom samostalnog kretanja Teslinim pogonima ima sposobnost učenja i izvođenja zahtevnijih radnji. Mask je uveren u uspeh Optimusa. Veruje da će u budućnosti glavnina prihoda biti upravo iz ove divizije, kao i da će prodavati više robota nego automobila. Mask je svojevremeno tvrdio da postoji potražnja za robotima koja se kreće i do 20 milijardi komada. Dosadašnje informacije govore da Tesla ima za cilj da postavi cenu Optimusa na oko 20.000 evra. O terminu premijere se ne govori, što i nije toliko važno s obzirom na broj (ne)ostvarenih obećanja u proizvodnji automobila.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW će koristiti humanoidne robote u fabrici Spartanburg

 

bmw xm plavi.jpg

 

Kako navode američki mediji, u BMW fabrici u Južnoj Karolini je u toku intrigantna promena jer će tamo uskoro biti raspoređeni humanoidni roboti.

 

Ovaj proizvođač automobila je sklopio ugovor sa startap firmom Figure iz Kalifornije o implementaciji višenamenskih robotskih rešenja. Nazvan Figure 01, ''prvi komercijalno održiv autonomni humanoidni robot'' biće korišćen u proizvodnji automobila. U početnoj fazi, BMW i Figure će identifikovati gde bi njegova funkcionalnost mogla biti korisna. Nakon toga, biće podvrgnut postepenom postavljanju u fabrici. U početku će se koristiti samo nekoliko ovih robota, ali bi se broj mogao povećati ako sve bude išlo po planu i ciljevi budu ispunjeni. Brett Adcock, osnivač i izvršni direktor kompanije Figure, tvrdi da humanoidni robot ne samo da povećava produktivnost i smanjuje troškove proizvodnje, već stvara i sigurnije okruženje.

 

Električni Figure 01 je visok 167 cm i težak 60 kilograma, sa maksimalnom nosivošću 20 kg i vremenom rada do pet sati. Može da se kreće brzinom od 1.2 metra u sekundi. Njegova primarna uloga je da ''smanji broj radnika na nesigurnim poslovima'' i pruži rešenje u oblastima koje se suočavaju sa značajnim nedostatkom radne snage. BMW fabrika u Spartanburgu ima maksimalni godišnji kapacitet od 450.000 vozila i zapošljava preko 11.000 ljudi koji mogu da proizvedu 1.500 vozila svakog dana. Od svog osnivanja 1994. godine, fabrika je napravila više od 6.4 miliona vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holanđani imali projekat baš baš brzog drona. Onda se uključio Red Bull i obezbedio dalji razvoj, tako da su na kraju napravili ''Red Bull drone 1'' koji može da leti preko 300 km/h.

Ništa logičnije nema nego da u jednom videu spoje taj dron i Red Bull F1 tim B) i dobiju nikad napravljene kadrove F1 bolida u punoj brzini:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...