Jump to content
FAS Goran
srdjos

Cenkanje kod kupovine novog automobila!

Recommended Posts

Pa imaces mozda jedno usko specijalizovano iskustvo, jer smatram da mozes da se cenkas ako kupujes a ne da uzimas na kredit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svuda se očigledno može cenkati. Samo naći dovoljno očajnog pametnog trgovca koji će se odreći dela zarade + izboksovati dodatni popust i sl.

Sigurno kod vozila koja dugo stoje pred kraj kalendarske godine se može lepo proći.

Ostaje varijanta da probaš i ako upali na biiip si.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ćale kad je kuovao Iveco Daily,cenjaknje je moglo za doplatu za dodatnu opremu,al cena koja je bila po katalogu je bila fiksna.Kuka za vuču,snažnije vešanje,maglenke  i tempomat za to se cenkali.Maglenke kao da ligratis za ostalo skidali po 10-15%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema danas nov MY 2022 Renegade 4x4 a da je dizel (pre je išao 4X4 uz 2,0).

4X4 je samo ako je 1,3 PHEV od 190 ili 240 ks.

A na oglasima na PA možeš da vidiš dilersku cenu za MY 2022 Renegade 1,6 MJ 6MT Limited S ( sa opcionom panoramom ) za 23.990 ( što je skoro 7.000 manje od onoga što u zvaničnom cenovniku piše ), kao i cenu za običan MJ 2022 Limited ( bez S i opreme koju ta oznaka vuče), bez panorame, za 1.500 manje. Kada se pogleda šta ima onaj S dodatno od opreme, taj bez S je totalnio neisplativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda nema nov, ovaj kad je kupljen plaćen je debelo , baš oko te cifre, praktično kao Compass tada u nižoj opremi i slabijim motorom. Nisam popamtio sve detalje, ubite me, nisu me previše interesovali, kratko sam bio pa sam gledao više neke druge stvari.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja dobra drugarica je kupila pre oko 4 godine baš taj 2,0 MJ 140 9AT 4X4 u najvišoj opremi ( pa i panorama ) i ovo ispod joj je bila kalkulacija cene ( imam u svom računaru i ponudu koju ja najpre dobila ).

 

Cena vozila:                          34.670,00€
Akcijski popust:                    6.670,00€
Cena vozila                         28.000,00€
PDV 20%:                              4.666,67€
Osnovica:                              23.333,33€
 

Jeep je kod nas uvek davao dobre "popuste". Tj. zvanične cene su im kod nas uvek bile fiktivne. To se i sada vidi iz "promo cenovnika" za FL Compass. Zavisno od verzije, i preko 10 hiljada evra razlike izmedju "cene" i "promo cene". Kao da su kupci imbecili :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mislim da je za brend jako loša politika na sajtu dostupnih zvaničnih cenovnika u kojima su samo fiktivne cene, a da za „promo cenu“ možeš da saznaš jedino ako se potrudiš. Jer, šta će većina potencijalnih kupaca DANAS da NAJPRE uradi ? Pogledaće web sajt  Jeep.rs. I tamo će da pročita da „neki“ Compass Limited S 1,5 MHEV košta preko 45 hiljada. 
I pomisliće neki od njih: „Ma, terajte se u 3PM ... Niste normalni sa cenama u Srbiji. Pa na slovenačkom sajtu takav ima cenu od 32.989 !!! Gonite se ... “. 
I neki od tih u salon Jeep-a neće ni da odu. A da odu tamo, prodavac će im reći da za taj od preko 45 hiljada „promo cena“ zapravo iznosi 33.500.
A mislim da bi mnogo više potencjalnih kupaca otišlo u salon kada bi već na sajtu pisala cena od 33.500, a ne samo cena od preko 45 hiljada za taj isti.
I tu politiku pisanja fejk cena nikako ne razumem.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

...tu politiku pisanja fejk cena nikako ne razumem.

Razdvajanje onih koji su samo radoznali, od ozbiljnih kupaca. To im je logika.

Računa se da će ozbiljan kupac ionako svakako doći u salon da vidi auto, verovatno i zakazati probnu vožnju.

 

To je česta praksa svih fabrika, nije samo FCA takav. 

Ne znam detaljno koliko su danas fabrike manje raspoložene za popuste jer je tržište poremećeno (ima kupaca, manjak je automobila), ali kad je sve bilo normalno popusti su sve ozbiljniji (u apsolutnom iznosu, u evrima) što je auto po cenovniku skuplji.

 

1 hour ago, shuxx said:

...pa se cenkaju u salonu...?

To je normalna stvar.

Tražiš bolju ponudu (dođeš naoružan sa podacima šta daje konkurencija u istom segmentu), slično kao što se cenkaš i prilikom kupovine polovnjaka. Ali, prvo moraju da procene da si ozbiljan. To im je najbolje dokazati obezbeđenim finansiranjem (kredit/lizing/keš). Ako procene da si samo došao 'nako da gledaš, nema priče o ceni.

Ionako samo taj ''početni'' popust može da odobri prodavac, dok se za onaj pravi popust priča sa drugim likom (zaduženim za cenu). Kupovina novog auta uobičajeno ide preko dva čoveka: sa jednim pričaš samo oko auta, paketa, konfigurišeš ga i on ti može eventualno samo reći onaj default popust. Kad završiš sa njim ideš za sto sa drugim likom s' kojim ništa ne pričaš oko auta (on već ima tvoju željenu konfiguraciju do zadnjeg šrafa), već samo oko cene (kako za auto, tako i za cene po cenovniku dodatne opreme).

 

 

Edited by neshaoct
dopuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne pije ti ta logika vodu.

Jer, da je to tako kako govoriš ( da "fiktivne " cene u cenovnicima na sajtu Jeep-a služe da im u salon ne dolaze zgubidani i šetači, već sa oni koji su ozbiljno zainteresovani ), tada bi na sada aktivnim dilerskim oglasima na sajtu "Polovni automobili" Jeep Renegade MY 2022 1,6 MJ u paketu opreme Limited S bio oglašen sa cenom iz cenovnika sa sajta od 28.695 €.

Ali, ne, on je oglašen samo sa cenom od 22.490 ( ako je verzija bez opcione panorame i ). Jer, to i jeste jedina cena po kojoj se on nudi ( koju oni formalno zovu "promotivna").

A tako je sa svakim Renegade-om.

 

I ne samo sa njim.

 

Pogledaj dilerske oglase za bilo koji Compass MY 2022, a onda kada proučiš koji je tačno ( da li je Limited ili Limited S i šta ima od opcija, pri čemu se panorama lako uoči ), tada mu pogledaj cenu u zvaničnom cenovniku na sajtu uvozniks ili bilo kog dilera. I razlika cene može da bude i 10.000 evra i preko toga. A nisi ni ušao u salon, nisi iskazao bilo kakvo "interesovanje", nemaš pare, nemaš obezbedjen kedit, ni lizing... Možda si i ušao i samo šetaš. To nije "popust". To mu je jedina cena - ono na sajtu PA. A da li ćeš na to da dobiješ zaista neki popust, sasvim je druga priča.

 

Ili, pogledaj Fiat. Ista je kuća.

 

Pogledaj na PA dilerski oglas za Tipo Cross MY 2022 1,0T, sa cenom od oko 17.000, pa pogledaj na sajtu uoznika kolika mu je napisana jedina cena ( za Cross 21.550 ).

 

I ta politika pisanja samo fejk cena u zvaničnim cenovnicima FCA za Srbiju nije od juče. I to je debilno.

 

 

Ali, zaista lepo zvuči, psihološki, baš detinjasto, za neupućene (koji nisu pogledali oglase tog dilera na PA ), kada potencijalni kupac Compass-a udje u salon Jeep-a, u uverenju da MY 2022 Limited S 1,5MHEV oko 45 hiljada ( što samo piše u cenovniku na sajtu ), a onda mu prodavac posle pola sata razgledanja i natezanja kupca kaže: "Pa, evo, za vas, možemo da ga ponudimo za 33,5 hiljada ..."

I potencijalni kupac se topi od miline, jer prosto ne može da veruje da je kroz pola sata razgovora uspeo da obori cenu za 25 % i dobije nevidjen popust. A zapravo je debil, jer nije svestan da mu je ponudjen popust od NULA. Ali, šta će da bude kada taj čovek izadje iz salona ( a pre toga "ne tresne" odmah 33,5 hiljada ne sto dilera ), da mu u glavi sve to malo "prenoći", da on malo razmisli ... I u tom razmišljanju ipak pogleda dilerske oglase i shvati da je prodavac od njega napravio magarca i da mu je kola zapravo ponudio po jedinoj ceni po kojoj se ta kola i nude ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lično nit' bih pozvao, nit' otišao do salona kad bih video te "zvanične" cene u cenovniku.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primera radi, ovo je jedini stvarni cenovnik za Compass MY 2022, sa navedenim "fejk" i "promotivnim" cenama. Ali, barem pišu obe cene, pa ti znaš odmah da je ona niža jedina po kojoj se zaista nudi.

No, ovaj "promotivni cenovnik" nije na sajtu.

A takav ima za svaki FCA model i dobiješ ga "na dobar dan", bez da iskažeš bilo kakav "stvarni interes" , pa čak i bez dolaska u FCA salon.

Tako da su one jedino navedene fejk cene na sajtu čisti debilizam.

 

111.jpg 112.jpg 113.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
44 minutes ago, moron said:

Ne pije ti ta logika vodu.

Nije moja logika, nego sam ih davnih dana pitao zašto postoji razlika u cenama. Zato i piše gore ''to im je logika''.

To je ista logika po kojoj ranije npr. nije ni mogao da se vidi cenovnik na FCA sajtu (pre nego se ostave kontakt podaci), a mogao je kod dilera... pa su kasnije pustili i cenovnike na sajtu.

 

44 minutes ago, moron said:

Ali, zaista lepo zvuči, psihološki, baš detinjasto, za neupućene (koji nisu pogledali oglase tog dilera na PA ), kada potencijalni kupac Compass-a udje u salon Jeep-a, u uverenju da MY 2022 Limited S 1,5MHEV oko 45 hiljada ( što samo piše u cenovniku na sajtu ), a onda mu prodavac posle pola sata razgledanja i natezanja kupca kaže: "Pa, evo, za vas, možemo da ga ponudimo za 33,5 hiljada ..."

I potencijalni kupac se topi od miline, jer prosto ne može da veruje da je kroz pola sata razgovora uspeo da obori cenu za 25 % i dobije nevidjen popust.

Najveći deo fabrika tako radi.

Npr. prošle godine je jedan Mercedes po cenovniku bio 58k evra, a u salonu je 44k evra, a moglo je i još niže od toga na dodatnim razgovorima.

Niko nije lud da prodaje npr. Compass za 33k evra (spušta sa 45k na 33k kako kažeš) ako konkurencija (isti segment) svoj auto prodaje za 45k evra. Spušta se na pomenutu sumu baš zato što oni odlično znaju jedni drugima koja cena piše u cenovniku, a po kojoj se ti auti stvarno prodaju... i pošto znaju da i drugi spuštaju, to rade i oni jer niko ne bi kupio njihov auto ako je za preko 10k skuplji (u tom cenovnom opsegu) od uporedive konkurencije iz istog segmenta.

 

11 minutes ago, moron said:

Tako da su one jedino navedene fejk cene na sajtu čisti debilizam.

Iz našeg ugla jeste.

Iz ugla prodavca novih automobila očigledno nije čim to po pravilu praktikuju takoreći svi. Naveo sam primer sa Mercedesom prošle godine u SRB.

Mogu da navedem i primer sa Scalom (tada je tek stigla u SRB), kada je u Škodi (na Zrenjaninskom putu) njena cena posle svega par rečenica spuštena sa 13k na 11k evra...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko osim FCA na sajtu Polovni automobili oglašava "vozila u dolasku"  ( juni, juli, koja još nisu ni proizvedena ) po cenama koje su niže 20-25% od jedinih zvaničnih cena koje za ta vozila i modele stoje dostupna na sajtu uvozika ? A to će lako da se uoči za one Renegade i drugo što sam pomenuo.

 

Niko !!! Niko novo i neproizvedeno vozilo ne nudi oglašavanjem neograničenom broju ljudi po nižim cenama od zvaničnih.

 

"Isporuka Jun/Jul 2022."

 

https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/19623660/jeep-renegade-16-mjtd-limited-s?attp=p1_pv0_pc1_pl1_plv0

 

A takvih je "milion", raznih modela i brendova FCA.

 

Salonski i lagerski primerci su druga priča. I to se ne sme mešati.

 

 

 

 

Ali, dobra je "fora". Jer većina (neupućenih) FCA kupaca posle misli da su dobili "dobar popust", pa i na kola "iz proizvodnje". A dobili su "duplo golo" od popusta. Vozilo po njegovoj sasvim regularnoj i jedinoj ceni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
25 minutes ago, moron said:

Ko osim FCA na sajtu Polovni automobili oglašava "vozila u dolasku"...

Oglašavaju se dileri (link koji si dao je Stojanov), a ne FCA. Pronađi negde oglas na PA koji je postavio FCA Srbija... ;)

 

oglas stojanov.jpg

 

25 minutes ago, moron said:

Niko novo i neproizvedeno vozilo ne nudi oglašavanjem neograničenom broju ljudi po nižim cenama od zvaničnih.

Čim znaju datum isporuke to znači da je vozilo proizvedeno, ili imaju sa fabrikom definisanu nedelju kad će biti proizvedeno. Kao što znaš, uobičajeno je da dileri poručuju aute i za budućeg nepoznatog kupca, a ne samo za onoga koji je već poručio dolaskom kod njih.

Npr. Giulia je stigla u SRB nekih 37 dana nakon što je proizvedena...a, to je bilo čak i brže nego što je trebalo. Zvanično je od dilera bilo najavljeno da će stići 57 dana nakon što je proizvedena, a što pokazuje da period od dana kada se auto proizvede, do dana kada stigne do dilera uopšte nije kratak.

 

25 minutes ago, moron said:

Salonski i lagerski primerci su druga priča. I to se ne sme mešati.

Scala je tek trebala da im stigne, nisu imali nijednu na stanju.

Uvek je postojala, postoji i postojaće razlika u cenama po kojima se auti oglašavaju u zvaničnim cenovnicima, i po kojima se stvarno prodaju. Novi automobili nisu hleb ili mleko pa da moraju da se prodaju po ceni koja je navedena u zvaničnom cenovniku. :D

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, moron said:

Ali, dobra je "fora". Jer većina (neupućenih) FCA kupaca posle misli da su dobili "dobar popust", pa i na kola "iz proizvodnje". A dobili su "duplo golo" od popusta. Vozilo po njegovoj sasvim regularnoj i jedinoj ceni.

Smatraš da samo FCA pravi razliku između zvaničnih cenovnika, i cene po kojoj se prodaju auti (naročito kad je reč o određenom modelu sa definisanim paketom opreme)?

Ako si u to ubeđen u debeloj si zabludi.

 

Primer od prošle godine sa FCA sajta:

 

giulia01.jpg

 

Sa 47k na 37k evra. ''Količine su ograničene'' ne znači da su automobili bili proizvedeni (sa lagera), već je (kao i kod ostalih) ta formulacija tu samo za potrebe dodatnog marketinga (stvaranja neke vrste osećaja ''hitnosti'' kod potencijalnog kupca).

Da li misliš da su budale jer su eto spustili cenu svakome za 10k evra (što automatski znači da to nije maksimalno moguće snižavanje čim se svima nudi/daje)... ili su možda spustili baš zato što su znali za koliko se BMW Serija 3 (320i sa uporedivom opremom) u to vreme u SRB prodavala (bez obzira šta je pisalo u BMW cenovniku)?

Mislim da su još kako znali za koliko se takav BMW stvarno prodaje, jer sigurno nisu ludi da budu oko 15k evra evra jeftiniji od BMW-a Serije 3 sa 2.0 turbo-benzincem sa 184KS i uporedivom opremom...

 

 

Edited by neshaoct
dopuna/ izmena

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ostajem pri onom što u startu napisah – da FCA ima „fejk cene“ u zvaničnim cenovnicima. Cene po kojima ništa nikome ne nudi. Bar ja nigde u nekom FCA salonu, ili na nekom dilerskom oglasu, nisam video da se neki model nudi na prodaju po cenama iz cenovnika, već „po debelo“ nižim cenama.
Recimo, pogledaš sada sajt Polovni Automobili, model Alfa Romeo Stelvio. Imaš ponudjena dva dilerska komada ( iz 2022 ) u „Veloce“ izdanju ( 2,0 T sa 280 ks ), po ceni od oko 56-56,5 hiljada evra To je jedina cena koju ćeš u tom oglasu videti za taj „Veloce“. 
No, ako odeš u FCA salon, videćeš da na tom vozilu stoji:
- redovna cena 70.880 ( to je zvanična cena iz cenovnika )
- „popust“ 14.390 ( što je oko 20,3% od redovne cene ) i
- cena 56.450 ( to je ona jedina iz oglasa ).


I nije to samo Afla. Sa tih 20% (nazovi ) „popusta“. Koji „popust“ od 20% i nije „popust“, jer on nije rezultat bilo kakvog posebnog interesovanja ili truda bilo kog lica koje bi se teoretski mogli naći u poziciji kupca. Kao što niona „redovna cena“ i nije „cena“, jer se po njoj nikome ništa ne nudi ( kod FCA ).


Za Jeep sam ti u prethodnim postovima već okačio „pisane materijale“ koji takodje jasno ukazuju na istu stvar. Na „popust“ koji je se „na dobar dan“ nudi svakome, pri čemu se nikome ne nudi vozilo po ceni iz cenovnika.


A evo šta danas isto kao sve to, videh i u salonu fiata (za koji sam ti takodje gore dao i zvančan cenovnik i oglas sa PA sa razlikom cene od oko 20% ). Ima dosta izloženih modela i nigde da se nešto ponudi po ceni iz cenovnika, već je sve „sa popustom“ od 15-20%.

 

Znaš zašto je to (takav način pisanja cena ) loš? Loš za FCA.
Jer će, da kairkiram, čovek koji „ima u džepu“ do 20 hiljada evra, a pogleda cene Fiata na FCA sajtu, kao i cene sa sajtu Dačije, da sebi kaže: 
„Ha, pa za oko 19.000 mogu da kupim Jogger 1,0 T sa 5 sedišta u opremi Extreme ... A ni za 20.000 kod Fiata nema Fiat Cross SW sa 1,0T, jer je on kod Fiata 22.800“
I on će da ode u salon Dačije, gde će ako i upita za dodatni popust, da mu uz tužan izraz lica kažu „da nisu u prilici ...“.
A da je otišao u salon Fiata, njemu bi „sa vrata“ ponudili onaj Tipo po 15-20% nižoj ceni ( na isti način kao što se na PA i u salonima Tipo HB Cross 1,0 T nudi za 17.190, iako mu je zvanična cena 21.550.
 

I ako mene pitaš, način "pisanja cena" ( u cenovnicima ) FCA za Srbiju je dosta infantilan :)

 

Naravno, ti si administrator FCLS ( sa svim "obavezama" koje iz toga slede :) )  i ne očekujem da se složiš sa mnom :) 

cena - 6.jpg

cena - 5.jpg

cena - 3.jpg

cena - 4.jpg

cena - 1.jpg

cena - 2.jpg

Giulia.jpg

Edited by moron

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, moron said:

No, ako odeš u FCA salon, videćeš da na tom vozilu stoji:

FCA u Srbiji ima 0 salona.

Ali, ta činjenica te neće sprečiti da opet pominješ kako eto ti odeš u nešto što inače ne postoji u Srbiji. :D

7 minutes ago, moron said:

Ja ostajem pri onom što u startu napisah – da FCA ima „fejk cene“ u zvaničnim cenovnicima.

I, ti se brineš za njih?

A, što se ti brineš da li će kupac gledati cenovnik nekog drugog i njih (i onda otići kod tog drugog)... kad se oni ne brinu oko toga?

 

Još jednom, u zabludi si ako smatraš da samo FCA ima jednu cenu za auto u cenovniku, a drugu u salonu.

Većina tako radi i to dobro znaš imajući u vidu da si inventar u salonima :D

... a praviš se lud da samo oni to imaju.

 

11 minutes ago, moron said:

Naravno, ti si administrator FCLS ( sa svim "obavezama" koje iz toga slede :) )  i ne očekujem da se složiš sa mnom :) 

Jeste... jadan ti, vidiš kako svaki dan niko ovde ne može ništa da napiše loše o Fiatu jer eto "ja imam obaveze". 

Ae prestani sa barem tim lupetanjem kad si i sam 100 puta pisao, po drugim temama, da na ovom Forumu može da se piše o svima sve... pa tako i o Fiatu.

 

Moje neslaganje ima veze jedino sa tim što pišeš stvari koje ne stoje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Priznajem, za jedno si u pravu. Ne postoji u Srbiji „FCA salon“ ( ili „Ford salon“ ili „BMW salon“ ...“ ). Postoji „salon koji prodaje FCA vozila“ ( „salon koji prodaje Ford vozila“ i sl. ). I naravno da se za bilo koji brend poslom maloprodaje ne bavi uvoznik vozila, već diler vozila. I to si u pravu.

Za sve ostalo što si ovde pisao – nisi u pravu. Ni najmanje.

Ali, čak i onda kada se ne slažem sa onim sa kime komuniciram, ja mu ne napišem „da lupeta“, jer mislim da se neki nivo kulturne komunikacije uvek treba zadržati, pa i onda kada se ne slažemo.

Probaj i ti tako – neće da te boli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...