Jump to content
FAS Goran
francuz69

Farbanje ratkapni - DIY

Recommended Posts

Verovatno zaludna stvar za budale kao sto sam ja ali evo procedure ukoliko neko bude hteo da farba ratkapne. Moje su nove fabricke ali sam hteo da budu u crno sivoj kombinaciji pa evo, mozda nekom posluzi:

 

1. Glanc nova ratkapna sa koje su skinute Renault znacke: 

IMG_3928.jpg

 

2. Obavezno matirati ratkapnu. Ako budete farbali direktno preko glatke plastike, posao vam je osudjen na propast jer se boja nece uhvatiti. Ja sam koristio grubu stranu kuhinjskog sundjera, dakle ne mora da se rilja smirglom vec samo blag ravnomeran mat preko cele povrsine:

IMG_3929.jpg

 

3. Ukoliko idete sa varijantom u vise boja kao u ovom primeru crno sivo, onda farbarskom krep trakom izolovati sve delove na koje ne zelite da dospe crna boja. U ovakvim poslovima priprema je 99% posla tako da je ovo mozda i najbitniji korak i treba da bude uradjen pedantno tako da polako i bez zurbe:

IMG_3930.jpg

 

4. Nakon sto je sve zasticeno krep trakom preci jedan tanak sloj plastik prajmerom (vrlo vazan korak kada se farba plastika, bez prajmera ce se sve ljustiti). Ja sam koristio bezbojan plastik prajmer.

 

5. Plastik prajmer treba ostaviti 10-ak minuta da se osusi, ne vise jer boja treba dobro da se veze za njega. Dakle 10 minuta nakon nanosenja prajmera u "magli", naprskati prvi tanak sloj crne boje, moze na nekim mestima i blago da se providi, bitno da je prvi sloj tanak:

IMG_3931.jpg

 

6. Pola sata do 45 minuta nakon prvog tankog sloja crne boje ide drugi deblji sloj koji treba bogato da prekrije povrsinu, samo bez preterivanja da se boja ne bi razlivala:

IMG_3932.jpg

 

7. Pola sata do sat nakon nanosenja drugog sloja crne skinuti krep traku da se boja ne bi skroz osusila. Ako se boja skroz osusi onda ce pri skidanju krep trake da se krzaju ivice farbe sto nikako ne zelite jer cete morati rukom da popravljate ivice a to ne moze nikako da ispadne dobro.

 

8. Kad skinete krep traku sacekajte par sati da se crna boja dobro osusi i posle toga preko cele ratkapne ide jos jedan tanak (magla) sloj plastik prajmera a 10 minuta potom i prvi tanak sloj bezbojnog sjajnog laka. Par sati nakon prvog sloja bezbojnog laka ide jos jedan deblji sloj i to je to. Po zelji moze da ide i treci sloj ali u mom slucaju nije bilo potrebno. Na kraju vratiti znacke na ratkapnu i evo finalnog proizvoda:

IMG_3934.jpg

IMG_3933.jpg

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko kaze da na novim kolima nema sta da se radi :D

Odlicno.

Posle kažu samo sipaj i vozi...jes morgen!

Svaka čast kolega! Iskreno nisam ni mislio da nećeš napraviti to picikato. Fabrika!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo jedan kratki off, da tebe kao iskusnog radkapdžiju pitam za mišljenje...

Šta misliš, da li ove ABS aftermarket radkapne mogu grejanjem (ili na neki drugi način) da se malo saviju? Naime, sve one kao univerzalne imaju oblik ka "spolja", tj. izbačeno srce, a ja bih da nekako postignem da prate liniju felne i da im samo srce bude uvučenije do šrafova.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima.

Nisam probao ali ovako odokativno mogu da kazem da moze 100%. Plastika je plastika i podlozna je "termickoj obradi", odnosno pri dovoljnom zagrevanju pocinje da se topi i onda ju je moguce kriviti. Pritom bi samo moralo strogo da se vodi racuna o tome da se ceo posao precizno uradi i da se ne pretera sa zagrevanjem da ne bi doslo do topljenja tamo gde ne zelis i na nacin na koji ne zelis. Ja bih za pocetak probao ovako, uzmes jedan testni uzorak i stavis ga na neku podlogu na koju bi se ratkapna naslonila spoljnom ivicom a da unutra u sredini bude udubljenje, recimo neki limeni lavor, veci lonac ili slicna posuda. Bitno je da se ratkapna naslanja spoljnom ivicom. Onda bih pripremio neku kuhinjsku ili slicnu krpu koja moze da trpi malo vecu temperaturu i ravnomerno bih je obmotao oko dna nekog drugog npr lonca dosta manjeg precnika recimo 10 cm u precniku. Manji lonac sa krpom u jednu ruku a industrijski fen u drugu i zgrevas srce i bokove ratkapne. Ivice ne grejes jer one ne treba da dozive "distorziju", dakle one moraju da ostanu ravne. Povremeno kad se srce ratkapne dovoljno zagreje, lonac i krpu naslanjati na srce ratkapne i ravnomerno pritiskati na dole. Koliko ja vidim tu je najveca mudrost naci meru u toploti, odnosno koju temp podesiti na fenu i koliko dugo grejati ratkapnu da zagreje dovoljno  a da pritom ne krene plastika da "kuva" i da se topi i krivi u nezeljenom pravcu i obliku.

Ja bih tako probao i prilicno sam siguran da bih na taj nacin uspeo samo nisam siguran da li bih i koliko ratkapni unistio dok ne bih savladao tehniku.

Inace to za ratkapne se potpuno slazem, ako se dobro secam skoda na Fabii ima ratkapnu koja je u tom fazonu, na slici se ne vidi iz dobrog ugla ali mislim da je to ova sa uvucenim srcem http://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/full-hub-caps-%E2%80%93-satellite-6-0j-x-15%E2%80%9C-5j0071455ax

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da. Fabričke prate liniju felne, dok univerzalne iz razumljivih razloga ne prate. Ružno mi je kad se vide šrafovi ispod, a i sama po sebi deluje nekako naduvano.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da, univerzalne moraju da budu izbacene zbog ET-a, jer moraju da budu kompatibilne sa svim tipovima celicara uvucenim i izbacenim, dok u fabrici tacno znaju oblik svoje felne pa prema njoj prave i ratkapne.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totti, sta si se stis'o, kupi bre vise ta 2 kompleta alu-felni... Minimum 17'' letnje i 16" zimske, pa vozis Citroen a ne Fiat. Kakve crne serpe, lonci, pregrevanje, savijanje :p ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totti, sta si se stis'o, kupi bre vise ta 2 kompleta alu-felni... Minimum 17'' letnje i 16" zimske, pa vozis Citroen a ne Fiat. Kakve crne serpe, lonci, pregrevanje, savijanje :p ...

 

Sramota!Pravi gedoru od avant-garde :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav dobri ljudi, auto je  Fiat Stilo i pratio sam ovo sjajno uputstvo da bih ofarbao svoje ratkapne. Ispalo je prilicno dobro,boja je srebrna (koju sam trazio zbog sjaja),medjutim kada predjem zavrsnim slojem laka boja izgubi taj srebrni sjaj i postane klasicna siva. Zbog cega se ovo desava? Da li postoji neki nacin da boja ostane ista a da se predje lakom nekako? Hvala svima.

Edited by vojke

Share this post


Link to post
Share on other sites

danas su ti skoro sve boje u spreju na bazi akrila (acrilico) , imas losije i bolje marke normalno - a pogotvo su dobri pravljeni sprejevi (ko zna da napravi) tako da sem prajmera pre farbanja nema potrebe da se stavlja lak iz spreja po zavrsetku jer on ubija taj sjaj akrila.

inace skoro svaki lak u speju je shit jer pocne vremenom da puca tj. pojavi se kao paukova mreza po delu koji si radio ............. ;)

Edited by bole-stilo.jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...