Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
vicent

F1: Amerika 2015.

Recommended Posts

Ferrari će u Ostinu dobiti kazne za oba vozača (10 pozicija niže), jer uvodi novi, jači motor. Čelnici smatraju da je novi motor spreman da nadoknadi 10-12 mesta kazne i izvlače zadnju kartu iz rukava. Videćemo koliko je pouzdan i da li je u stanju da izdrži trkački vikend u Americi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hamilton odbranio titulu!

 

hamilton%20111.jpg

 
Luis Hamilton odbranio je titulu šampiona Formule 1 trijumfom na 16. trci ovogodišnjeg šampionata, Velikoj nagradi Sjedinjenih Država. Hamilton je titulu odbranio tri trke pre kraja sezone i postao prvi Britanac kojem je to pošlo za rukom. Ovo mu je deseta pobeda sezone i 43. u karijeri. Uz to, sada je uz Aertona Senu, Džekija Stjuarta, Džeka Brebama, Nikija Laudu i Nelsona Pikea vozač koji je osvojio tri titule u toku karijere. Ispred njih su Sebastijan Fetel i Alan Prost sa po četiri titule I Huan Manuel Fanđo sa pet i Mihael Šumaher sa sedam. Na drugom mestu našao se Niko Rozberg dok je treća pozicija pripala Sebastijanu Fetelu.
 

f1%20h.jpg

 
Prvu desetoricu kompletirali su Maks Verštapen, Serhio Peres, Karlos Sains, Dženson Baton, Pastor Maldonado, Felipe Nasr i Danijel Rikardo.
 
Tok trke
 
Hamilton je dobro startovao, sa unutrašnje strane u prvoj krivini obišao je klupskog kolegu Rozberga, koji je krenuo sa pol-pozicije, ali je preširoko ušao u krivinu, i preuzeo prvo mesto. Iza Britanca bili su Kvjat, Rikardo, Peres i Rozberg na petom mestu. U prvom krugu dobro je vozio i Fetel i sa 13. popeo se na sedmo mesto, a Rozberg je na kraju tog kruga uspeo da obiđe Peresa. Trka je loše počela za Alonsa, koji je posle kontakta sa Romanom Grožanom morao u boks na zamenu guma. Hamilton je imao 1,2 sekunde prednosti nad Kvjatom, ali je Rus zatim bio najbrži u dva vezana kruga pa je smanjio zaostatak na 0,7 sekundi. U šestom krugu na snazi je bio virtuelni "sejfti kar" zbog delića od bolida Nasra posle duela sa klupskim kolegom iz Zaubera Markusa Eriksona.
 
U osmom krugu trka je nastavljena, Rozberg je iskoristio nepažnju Rikarda i preuzeo treće mesto, a zatim je obišao i Kvjata i našao se iza klupskog kolege Hamiltona, koji je u 11. krugu stekao 1,3 sekunde prednosti. Dva kruga kasnije Rikardo je iskoristio grešku Kvjata i pretekao ga, a zatim je uspeo da obiđe i Rozberga, da bi u 15. krugu pretekao i Hamiltona i preuzeo prvo mesto. Hamiltona je nakon toga pokušao da obiđe i klupski kolega, aktuelni svetski šampion se izvukao, ali samo do 18. kruga, posle čega je odmah otišao u boks na zamenu guma. Hamilton se vratio na stazu, a zatim su u boks otišli Rikardo, Rozberg i Kvjat. U tim trenucima nabrži na stazi bio je Fetel, koji se probio na peto mesto. Rozberg je ubrzo preuzeo vodeću poziciju od Rikarda, a Hamilton je uspeo da obiđe Kvjata i popeo se na treće mesto. Iza Hamiltona bio je Fetel koji je obišao Kvjata. Rozberg je imao devet sekundi prednosti nad Rikardom, koga je u 26. krugu obišao Hamilton i našao se iza klupskog kolege.
 
U 27. krugu na stazu je izašlo bezbednosno vozilo pošto se Erikson zaustavio na stazi, a Rozberg je u tom trenutku imao 11 sekundi prednosti nad Hamiltonom. Pojedini vozači su za to vreme otišli u boks, uključujući i Fetela, koji je zbog toga izgubio jednu poziciju. Trka je nastavljena u 33. krugu, Rozberg je zadržao prvo mesto ispred Hamiltona. Fetel je ubrzo uspeo da pretekne dva Red Bula i zauzeo je treće mesto. Hamilton je u tim trenucima dobro vozio, skinuo je zaostatak na 0,4 sekunde, ali je zatim u 38. krugu na snazi bio virtuelni "sejfti kar" zbog kvara na Rikardovom bolidu. To je iskoristio Mercedes i pozvao Rozberga u boks, koji se na stazu vratio kao četvrti, pa su Hamilton, Fetel i Verštapen bili ispred njega. Trka je nastavljena u 40. krugu, a Alonso je uspeo dapretekne Sainca i Peresa i popne se na šesto mesto. Rozberg se ubrzo vratio na drugo mesto, a u 43. trku ponovo je bezbednosno vozilo izašlo, pošto je Kvjat izleteo sa staze. On je prošao po veštačkoj travi i udario u zaštitnu ogradu, posle čega su se delići bolida razleteli po stazi. Hamilton je to iskoristio i otišao u boks, a za njim je otišao i Fetel. Rozberg je preuzeo vođstvo ispred Hamiltona, Verštapena i Fetela. U 47. krugu trka je nastavljena, Fetel se vratio na treće mesto a Rozberg je stekao 1,5 sekundi prednosti nad Hamiltonom. Međutim, Rozberg je u 49. krugu proklizao, to je iskoristio Hamilton i preuzeo vođstvo.  
 
U međuvremenu Sainc i Rikardo su se borili za sedmo mesto a to je iskoristio Baton i pretekao ih, a zatim i klupskog kolegu Alonsa, pa se popeo na šesto mesto. Pet krugova pre kraja Hamilton je imao 2,6 sekunde prednosti i bio je siguran na čelu. Njemu je do titule "pomogao" i klupski kolega Rozberg, koji je uspeo da idrži nalete Fetela i osvoji drugo mesto. Fetel je pokušavao da obiđe Rozberga i tako odloži slavlje Hamiltona barem do naredne trke, ali je Rozberg uspeo da se odbrani.
Do kraja šampionata ostale su tri trke, a naredna će se voziti 1. novembra za Veliku nagradu Meksika.
 
1. Lewis Hamilton (VBr/Mercedes) 1:50:52,703 (prosečna brzina: 166,888 km/h)
2. Nico Rosberg (Nem/Mercedes) + 2,850
3. Sebastian Vettel (Nem/Ferrari) 3,381
4. Max Verstappen (Hol/Toro Rosso) 22,359
5. Sergio Perez (Mek/Force India) 24,413
6. Carlos Sainz ml. (Špa/Toro Rosso) 25,619
7. Jenson Button (VBr/McLaren Honda) 28,058
8. Pastor Maldonado (Ven/Lotus) 32,273
9. Felipe Nasr (Bra/Sauber) 40,257
10. Daniel Ricciardo (Aus/Red Bull) 53,371
 
Šampionat vozača:
1. Lewis Hamilton (Mercedes) 327 bodova
2. Sebastian Vettel (Ferrari) 251
3. Nico Rosberg (Mercedes) 247
4. Kimi Raikkonen (Ferrari) 123
5. Valtteri Bottas (Williams) 111
6. Felipe Massa (Williams) 109
7. Daniil Kvyat (Red Bull) 76
8. Daniel Ricciardo (Red Bull) 74
9. Sergio Perez (Force India) 64
10. Max Verstappen (Toro Rosso) 45
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bila je zanimljiva trka,sa nekoliko izletanja i "Safety car"-a,poprilično obilaženja, a u samom finišu se zakuvalo u borbi za niže pozicije. Šteta što je skoro pola vozača odustalo, bilo bi još zanimljivije !

Naravno, Hamiltonu sve čestitke na trećoj tituli .

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjajna i zanimljiva trka,dosta obilazenja,duela,kvarova sudara,al na kraju ipak Hamilton,weltmeister,pobedio

Ferari je bio sjajan dok nije Kimi izleteo i borio se sa zastitnom ogradom,koja je ipak bila jaca od njega,jer mu je sjebala ogibljenje i hladjenje za kocnice

http://www.f1-serbia.com/najnovije/hamilton-preplavljen-emocijama-nakon-osvajanja-trece-titule

cestitam Luisu,najbolji je bio ove godine ,zasluzeno :clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem lepo, prskalice pored staze kada trka postane dosadna.

Inače ludilo od trke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažem lepo, prskalice pored staze kada trka postane dosadna.

Inače ludilo od trke.

Ti bi baš napravio cirkus. I sada, kad imaju najavu kiše minut pred padanje iste, bolidi se otresaju o zid kao dudinjke i izleću u poljske radove. Zamisli počne da prska pri 320-330kmh, ili u nekoj ukosnici pri 160-180 kmh. Strava i užas!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu ove formule za kisu,niti vozaci, ako je uzbudjenje i zanimjivost izletanja sa staze i sudaranja ima drugih moto sportova

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije, ali tek tada ima najviše uzbuđenja, preticanja. Verovatno zbog činjenice da po kiši ne mogu ni 80 % bolida da iskoriste, manje više svi su izjednačeni. Manje brzine na pravcima, u krivinama ranije kočenje i sl. Tu dolazi do izražaja veština snalaženja , bezobrazluk a i pokaže se ko je vrhunski vozač.

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ipak mislim da u F1 nije baš sve tako cno-belo. Agregati nisu odlučujući faktor, osim pouzdanosti istih. Mislim da je čitav skup faktora u pitanju (agregat, šasija, aerodinamika, kočnice, hlađenje kočnica, menjači i odabir istih i td.). Kako komentarišete da najveće brzine, uglavnom, postižu osrednji timovi, skoro nikada oni u top-6 ? Naravno, opuštena aero-dinamika daje veću krajnju brzinu, ali daje i nestabilnost u srednje brzim krivinama, kao i na kočenju. Zatim menjači. Imaš određeni broj (zapečaćenih) menjača koje možeš da zameniš u toku sezone, ali trebaš da budeš stručnjak i da izračunaš za kojih nekoliko trka ćeš da upotrebiš koji menjač (imaju različite prenosne odnose). Gde su kočnice, kako im dovesti hlađenje, a ne narušiti aero-dinamiku jer nisu sve staze iste, neke imaju mnogo više kočenja .

Čitava mašinerija radi non-stop, u toku zimskog perioda, u testiranjima, između trka, statistike iz predhodne sezone, gde je moglo bolje i šta uraditi.

Prosečan gledalac odgleda (ne svaki put) trku, prokomentariše kako je npr. Mercedes dominantan, a ne udubi se u priču zašto je tako. Pa zato što imaju najbolje stručnjake, zato što imaju veliki budžet koji znaju kako da iskoriste i rade na inovacijama. Vozač je samo još jedna karika u lancu vrhunskih elemenata, i tada slika postaje potpuna. Šta vredi Alonsu što je vrhunski vozač, kad bolid Honde nije dorastao ni osrednjim timovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve je bitno. Samo treba ponovo baciti akcenat na vozača.

Evo ti Niko Hulkenberg, brz na pravcu i džabe DRS dok u krivinama lako zatvara i vozi idealnom čistom putanjom. Znači jako težak za preticanje.

 

 

Ja sam za to da ih treba povremeno kvasiti i vratiti im šaltače. Pa ko se kako snađe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jbg dvostruki šampion, i po meni , dobar vozač sa 00. To što se za*ebao i prešao u novo-nastali tim i što su u rangu Marussie, je druga priča. Ako se prisetimo, Alonso je jedini, svojevremeno, ugrožavao Šumahera i skinuo ga sa trona. Na kraju, svi su oni dobri vozači, a najveća razlika je u 00. Oni što ih ne poseduju su kalkulanti, celu sezonu osvoji jednu trku, a konstantno uzima 3-4-5 mesto, vozi bez rizika i na kraju šampion. Tipičan predstavnik je Batonm a ranije Prost.

Edited by vicent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alonso bi sigurno imao vise titula od Sumahera da ima vise srece sa odabirom timova... On kad god je otisao u neki tim a da nije Renol nije imao srece sa kvalitetom bolida i samog tima, kad god je napustio, uvek su uznapredovali timovi :D Licno ga smatram najboljim od svih trenutnih vozaca, jer je ubedljiv sa losim bolidima, pogledajte bilo kojeg drugog aktuelnog vozaca, ni jedan se nije snasao i bio sampion a da nije imao koliko toliko dominantan bolid... Svi su kukali kad bolid nije bio ok, a Alonso cak i kad je ovako los bolid kao ovogodisnji najcesce se sprda tokom trke :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ja kazem da je Alonso jedan od najboljih vozaca u F1,pa samo kako je vozio u ferarriju,izvlacio je na svakoj trci maksimum iz auta,pa da je ove godine Alonso u ferarriju bilo bi svasta,ima dve titule sa Renault F1 timom,zasluzeno ih je uzeo,trebao je u Ferarriju nesto da uradi,al je ferarri ,dok je on tamo bio,ocajan,jedva se sastavljao,al ipak je Alonsdo dosta uradio u Ferarriju,nisam ga gotivio,al dok sam gledao kako je vozio za crvene,odusevio sam se i sad se radujem kad uzme koji poen u mclarenu,a valjda ce sledece godine biti bolji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvu je osvojio zahvaljujući Michelinu u odnosu na Bridgestone, a drugu kad je osvojio je imao (ako se dobro sećam i ne varam) isti broj pobeda kao i Schumacher.

I beše zahvaljujući malerčini Kimiju.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jeste,al Alonso je fantastican vozac,pokazao je vise puta sjajnu voznju,jest da je imao tada sjajni Reno u rukama,kao ove godine sto Hamilton ima Mercedes u rukama,ima i Rozberg,al vidi se po rezultatima ko je kakav vozac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renol jeste onda napravio veliki korak u odnosu na druge timpove ali ne mozete reci da je Ferari kaskao. Ako nije bio ispred Renola odredjen procenat, onda su bili ravnopravni, Renol sigurno nije bio dominantan. Secam se da je par trka bio jako dominantan dok im nisu zabranili onaj neki teg sto su imali ugradjen u nosu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...