Jump to content
FAS Goran
Bokesh

Stilo 1.9 MJT SW - novi kućni ljubimac

Recommended Posts

Pozdrav svima,

 

iako je prošlo već mesec dana od kako sam preuzeo "novog kućnog ljubimca" usled nedostatka vremena predstavljam ga tek sada.

 

U pitanju je Fiat Stilo 1.9 mjt SW, 140 KS, svetlo zelene boje.

 

Lično sam ga kupio u Holandiji i uvezao za svoje potrebe. Procedura koja je počela pretragom oglasa i pronalaženjem automobila u odgovarajućem stanju a završila se registracijom, je bila poprilično duga i zahtevala je puno pađnje, strpljenja i živaca :-)

 

Tokom potrage sam imao nekoliko favorita a princip je bio šta prvo naleti u dobrom stanju.

 

Pa evo kako je sve počelo....


Kao prvo i zajedničko svim modelima koji su me zanimali bilo je:

   - mora da bude karavan (zbog porodice i navike),

   - ovoga puta biće dizel (do sada vozio benzince sa plinom - zadnji auto bio Ford Focus karavan 2003.god),

   - da bude mladji od od auta koji sam do sada vozio,

   - da bude slične snage ili jači,

   - da ima istu ili jaču opremu od prehodnog - gore pomenutog auta (automatska klima obavezna ovog puta),

   - da ima kompletnu servisnu istoriju,

   - da je u dobrom stanju, tj.očuvan iiii

   - da ne prekorači budžet koji je formiran posle prodaje načeg voljenog Focus-a.

 

A kao neposredni rivali u mom (našem - jer ko želi mir u kući mora makar da odsluša i sugestije ukućana) izboru i pretrazi pojavili su se sledeći modeli:

 

   - Fiat Stilo 1.9 JTD SW i sve njegove varijacije,

   - Peugeot 307 SW 2.0 HDI (samo verzija od 66kW),

   - Ford Focus 1.6 TDCi (ovo je u startu bilo vrlo čipavo jer sam hteo samo noviji model),

   - Renault Megane 1.5 dCi SW (samo verzija sa 106 ks i Simensovim ubrizgavanjem - 6-brzina).

 

I potraga je kreenula....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa potragom sam krenuo krajem jula i to pretresanjem naših oglasa i autoplaceva uporedo sa praćanjem oglasa u Holandiji (tamo imam rodjake)...

 

Koliko sam bio uporan i detaljan u prikupljanju podataka i informacija možete videti po mojim tadašnjim postovima ovde i u činjenici da sam isčitao sve što sam ovde i na sličnim forumima mogao da nadjem o gore izlistanim modelima.

 

Tada je i počela moja lista da se redukuje a budzet da preti rebalansom :-)

 

Naime, bitka se bila na dva fronta.

 

1. Posećujući naše autoplaceve uvideo sam da vizuelna zapažanja dok posmatrate pojedine modele kako prolaze ili stoje na parkingu i sam osećaj kada se nadjete za volanom istih počinju da se polako mimoilazeeee.

Takodje stanje samih automobila unutra, sa sličnim kilometražama je značajno variralo zavisno od modela koji sam gledao. Npr.  Stilo i Megan sa oko 200.000 km na satu su po pravilu bivali bolje očuvanih sedišta i volana od Pežoa. Skoro svaki Pežo je imao vozačevo sedište ko da su u njega uskakli kroz šiber jbt, a volani su im kao da ih prosečan evropski vozač obavezno gricka dok čeka na semaforu! Noviji model Focusa je odmah otpao jer sam brzo shvatio da ni ovde ni tamo sa svojim budžetom neeenaaam tu šta da tražim.

 

2. Drugi front je donosio druge novine - naime, tek tada sam uvideo koliko je teško pronaći auto preko (konkretno NL) koji je u dobrom stanju, sa pretstojećim normalnim ulaganjima eventualno, a da je prešao manje od 300.000 km a da ima sve napismeno.

 

I već je počela da me boli glava od svega ovoga...


Tada sam shvatio da pomenutog Megana napolju neću ni naći u zahtevanim kriterijumima - tako je i bilo.

 

Pežoa je bilo nekoliko ali su svi imali neku muku - nekoliko sam ih i pogledao preko rodjaka (na glavu sam im se popeo, ali imam slobode, heheh).

 

Sa Stilom je ista priča kao i sa Pežoom...

 

Elem, prošlooo je dooosta vremena u pretrazi, što je dobro, jer sam sakupio puno iskustava gledajući razne automobile.

 

Ali je produkt toga bio taj da sam pooštrio svoje kriterijume - eto jedne muke više...

 

Ali na kraju krajeva je i to dobro - jer izbegnete ili bar umanjite mogućnost da se usled neiskustva zeznete debeeloo.


Nekoliko naizgled dobrih primeraka ovde mi je uteklo usled ličnih i poslovnih obaveza - jedva sam ih prežalio jer smo već mesec dana bez automobila a izgledi da nađemo isti su mi delovalo mizerno.

 

Tad sam već počeo da se kajem što mi se upališe uši pa prodadoh Focusa kome je za sedam dana isticala registracija i čekao ga samo veliki servis i zamena diskova i pločica i reatest plina... Shvatate naravno da je prodaja najbolje rešenje - ali to pokazuje kojiki sam se zamorio od vršljanja po oglasima :-)


već sam u pretraći počeo da bacam oko i na neke druge modele koji i startu nisu ulazili u priču ali su ipak ispunjavali one prve uslove. Kao, ajde bar nek je dobar pa kad nešto iskrsne prodaćemo ga :-) Ko da je to par cipela pa aj zameniće se kad dosadi... Srećom, nisam podlegao iskušenju...

 

Neću vas dalje daviti pojedinostima i žvakama kojih sam se naslušao po placevima u svojoj okolini, a koje se graniče sa zdravim razumom i već prelaze polako u domen naučne fantastike. Moram da napomenem da je imalo i korektnih likova koji su bili dovoljno kulturni i  emancipovani da ne vređaju moju inteligenciju ali mislim da mogu da ih nabrojim na prste jedne ruke i da mi ostane dovoljno podignituh prsića da naručim 3 piva!


Neću vas daviti ni činjenicom da sam tokom pretrage vani video Stila koji je tamo prodavan sa 400 i kusur hiljada na satu sa servisnom knigom i NAP-om a onda je u SRB osvanuo u oglasima sa malo preko 200.000 i bez servisne dokumentacije (tražio sam broj šasije zbog ePER-a i gle čuda, već viđen u NL ali pretrpeo facelifting i antiage tretman).

 

I kada sam već pomislio da će biti ovo jedno bogaato iskustvo naleti mi u NL oglas za Stila 1.9 mjt, 140 KS, 6 brzina,, 214.000 km, NAP - kompletna servisna istorija (počev od garantnog lista, preko servisne knjige, zaključno sa datumom zadnjeg i narednog servisa), full dinamic oprema ali bez zadnjih podizača i u nekoj svetlo zelenoj boji - a ja molio Boga da bude tamno sivi i sa svim podizačima...

 

Pomislih zbog podizača da je mozda bio van, pošaljem mail - ubrzo dobijem odgovor sa brojem šasije, trk na eper - jok sve se slaze, sve OK. takva mu oprema bila. Hebo ih ja sa sve zadnjih podizača!

 

Umalo da odustanem...


A onda malo razmislivši reših da ga bar pogledamo.

 

Tamo, auto stoji na parkingu, prljav i spolja i iznutra, gume pri kraju (16"), veliki servis treba da se radi za 15-ak hiljada, PK linija čagara, melje, zadnji ležaj bruji, čovek kupio drugi auto i ovaj mu se prodaje (porez za dizele su preskupi gore - oko 260 eura za 3 meseca + osiguranje).

 

Gledao ga majstor i kaže nije ovo ništa, lako se režava, auto pali ekstra, ne dimi, probali ga - ide kao lud... Tu krene cenkanje (srpska posla) i holandjanin prisane da sredi taj zatezač i ležaj na zadnjem točku o svom trošku za cenu auta od 1.300,00 eura.

 

Bilo je to zadnjeg dana avgusta...


Tako ja kupih novi polovan autooo :-)

 

Osećanja - kao kad vam jave da vam se tašta slupala sa vašim autom - podeljena!

 

Elem, tek sada kreće prava glavobolja - shvatiću to kasnije...

 

Nađem prevoznika iz NS koji mi je dao najpovoljniju ponudu za prevoz i kompletnu proceduru oko uvoza na moje ime ali dolazi u NL tek za 10 dana - tj.u toj turi ima mesta na kamionu. Obzirom da su mi troškovi da dovezem auto lično trenutno bili veći nego njegova ponuda a i komplikovala se procedura uvoza, pristajem da čekam 10 dana, aki pošto auto ne može tako da stoji neregistrovan plaćam još 80-ak eura za porez i osiguranje za taj period.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tada sledi prevoz auta , procedura oko carinjenjenja i pregled AMSS - što je prošlo glatko i brzo - za 7 dana. Dovozim auto u KV i onda kreće peripetija oko registracije - naš SUP radi po principu FT1P (fali ti jedan papir)... Koji papir? Koji hoćeš, ali jedan mooora da fali... Zovem špeditera, objašnjavam mu on ne kapira šta ovi traže i kaže da su svi ostali automobili uredno registrovani po Srbiji samo Kraljevo pravi problem i da mu to nije prvi put te me zamolio da odem u SUP i dam im telefon da ih on pita šta konkretno da pošalje kako bih što pre rešio registraciju.

 

Ja tamo, sav narogušen, a dotična službeniza me već čeka na gotovs spremna da mi otkomanuje "NA LEVO KRUG", verovatno.

 

Al je ja preduhitrih i smirenim glasom joj objasnih dovoljno glasno da svi mogu da čuju kako sam zvao špeditera i da on nezna šta ona traži te da sam ja neuka stranka pa ću joj dati dotičnog na telefon da se oni lepo izdogovaraju a ako ne mogu ja ću se obratiti nadležnih institucijama i njenim pretpostavljenima da za nova traga utvrde ko od njih dvoje mene već 2 dana šeta ko ciganče slinu - jer za njihovo prepucavanje ja nisam kriv pa bogami neću ni da ispaštam!

 

I, gle čuda, sve se rešilo samo od sebe, ja srećan i zadovoljan dobih tablice a vi kraj ove priče o kupovoni polovnog Stila :-)


Prevoz i carina su me koštalo još 1.000 eura okruglo + još 100 eura čuveni pregled AMSS - to mi je bila najjeftinija ponuda.

 

Ostali ponuđači - Kraljevo 940 eura bez prevoza (da ga dovezem sam), par firmi koje rade na Suboticu 870 eura, takodje ih prevoz ne zanima niti ga rade (a nisu voljni ni da predlože nekog ko dovozi)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, jos samo slike druze da ubacis, kako bi prica bila potpuna, jer i to cekamo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registracija 35.000,00 dinara (prva), plus me čeka veliki servis i zamena sve četiri gume...


A pošto je vreme bilo loše pa nisam stigao ni da ga operem ubaciću slike koje sam napravio u NL dok je čekao utovar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi.

 

I hvala što ste odvojili malo vremena za ovo moje pisanije...

 

U narednom periodu, malo ću vremena odvojiti da napravim jedno poređenje između ovog LStila i mog pređašnjeg Focusa, jer vidim da puno ljudi šesto ima tu nedoumicu.


I na kraju ali ne i najmanje bitno, imam želju da dam svoje iskustvo kao zaključak izvučen iz moje mini potrage.

 

Kada saberem sve troškove, zakljucujem da je zaista teško naći Fiat Stila 1.9 jtd u bilo kojoj varijanti motora, 2004.godište i mlađi, sa jačim paketom opreme, da može da se kaže da je u dobrom stanju, da ima kakvu-takvu servisnu istoriju, da se kompletno sredi i registruje a da ispadne jeftiniji od minimum 3.300,00 evrića. A 3.500,00 bi bio neki optimum.

 

Recimo, Stilo koga sam ja kupio, prešao je nekih 214.000 km a menjač, volan, rukohvati, papučice, sedišta su mu kao novi, što sa većinom (95%) Stilića koje sam pogledao kod nas nije bio slučaj - što me navodi da posumnjam u kilometraše koje su prikazane kao i odnos prema tim automobilima...

 

Daleko od toga da nema jeftinijih primeraka u oglasima - ima sigurno ali ja sam kod većine tada oglašenih pronašao bar po nešto što bi mi budilo sumnju ili dalo naznaku da značajni troškovi predstoje.

 

E sad, svaka roba ima svoju mušteriju, pa tako i u ovoj priči, neko ulaže u startu, neko je spreman da plati jeftinije pa kasnije sređuje što se mora ili može.

To je već stvar percepcije i stvar mogućnosti... Ali svakako ne znači da su ovi jeftiniji automobili na kraju svega i lošiji... Međutim, to je već sto pota ispričana priča, koju dobro znamo i sažvakana je ovde u skoro svakoj temi...


E sad, ako bi ste me pitali, posle svega, kako bih sada da kupujem auto, da li bih nešto drugačije uradio - ja vam kažem, nije bilo lako, često sam pomišljao da batalim pretragu van i kupim ovde bilo šta pa ću srediti polako, ali ipak, SVE BIH OPET ISTO URADIO!

 

Trud i strpljenje se definitivno isplati - dobar auto se čeka i ovde i tamo.

I auto bez ulaganja sa jako retko prodaje i ovde i tamo ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spediteru koji mi je radio uvoz na rešenju apr piše da je pretežna delatnost uvoz i prodaja opreme i delova za automobile, ali su izmedju ostalog registrovani i za prodaju istih.

 

Međutim, naš SUP to ne prihvata već se uhvatili za ono "pretežna delatnost" i tražili Odluku o prodaji konkretnog vozila.

 

A to bi značilo da mi prodaju svoju svojinu, što nije bio slučaj, već su mi prodavali robu, predmet trgovine, kao bilo koji deo, za šta imaju ovlašćenje.

 

Tu je krenulo njihovo prepucavanje sa mnom, dok ih nisam sve prekinuo napomenom da ću ja svoj problem rešiti ovako ili onako. Tad je gazda te špedicije na finjaka iznapušavao salterušu, kolko sam uspeo da čujem njihov razgovor i objasnio joj da će zvati njihovu internu kontrolu kao i prošli put i valjda se onda setila o kome se radi pa mi je uzela samo njegovu izjavu koju mi je on na prvo njeno vraćanje poslao (izjavio pod punom krivičnom i materijalnom odgovornošću da ima pravo trgovine predmetnom robom - automobilima).

 

Eto detaljnije info.

 

A što se poređenja modela tiče Stilo mi se za sada više svidja od Fokusa. Lakse se smestim i nadjem odgovarajuću poziciju (visok sam 190 sm i 95 kg težak). U Fokusu mi uvek falilo to podešavanje za lumbalni deo leđa i kratak sedalni deo. Fokus je dosta krući na trapu - kao Golf nekada (ne znam sada kakvi su) dok mi je Stilo udobniji.

 

Ali je Fokus držao krivine kao lud, Stilo se malo ljulja...

 

U Fokusu nisam imao digitalnu klimu, tempomat, limitator brzine, silu neku pregrada i kaseta, frizider ispred suvozača i nije mi (mnogo) nedostajalo, ali kada sam jednom upoznao njihove čari pitao sam se zašto sam uopšte izbrao auto bez svega toga :-)


Da ne bude zabune za nekoga ko bi ovo čitao a razmišlja o Fokusu ili Stilu - Fokus je ekstra auto, u prilog čemu govori činjenica da sam ga vozio pune 4 godine bez problema i sa zadovoljstvom.

 

Međutim, tada je manuelna klima bila korektan izbor ali se u međuvremenu situacija promenila a i bilo je vreme da probam nešto drugo.

 

Druga stvar zbog koje sam ga prodao je što je počela vrtoglavo da mu pada cena, pa sam hteo da ga prodam dok još mogu da izvučem neku za mene prihvatljivu cenu.

Edited by Bokesh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ti sam ja da usmerim čoveka kad se dvoumi između Stila i Focusa, ništa ne brini

A šalterski službenici su posebna priča... Uglavnom su ok, ali ih ima teških retarda. I sam sam imao par neprijatnih telefonskih razgovora sa njima.

Lep Stilo Ja sam uvek za jaku opremu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem te u potpunosti ja sam svoj prosle godine uvezao iz Nemacke i popizdeo sam trazeci.Vise mi bilo muka mobile.de.Doduse moj je samo u aktiv opremi.Tamo je bio 1300 a nakraju registrovan na ns izasao 2900.Samo nisam imao tih zajebancija sa salterusama jer mi je drugar koji drzi plac uvezao auto.Cestitam na kupovini i puno da se navozas.

Edited by @bane@

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbolje imati dva auta- i Focusa i Stila :)

Ili Stocusa :) .

Da te masina lepo sluzi, u zdravlju da ga vozis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...