Jump to content
FAS Goran
ivica su

Fiat Grande Punto 1.3 MJet 90 - vibracije (trese motor) na leru

Recommended Posts

Otvaram novu temu jer nakon čitanja sličnih tema mislim da nisam prepoznao problem kod mog auta. U pitanju je Grande Punto 1.3 multijet 90ks.

 

Problem je sledeći: kratko i jasno, motor se trese dok je na laeru. Vibracije se osete i u kabini, ništa ne zvoni, nema zvukova, samo vibracija, oseti se i na volanu itd. Apsolutno nema veze da li je napolju toplo ili hladno, niti da li je motor hladan  ili zagrejan, uveke se trese čim se zaustavim na semaforu i sl. Kada se otvori hauba, baš se vidi da se motor trese napred-nazad, dok sam ranije (karikiram) mogao da stavim čašu sa vodom na poklopac i ni kap se ne bi prelila, radio je mirno kao benzinac. Inače auto ide odlično, obrtaji ne variraju, i praktično čim krenem iz mesta i pređem 1000 obrtaja vibracije nestaju.

 

Od svih tema, najviše sam čitao ovu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/28020-jtd-re%C5%A1ite-se-vibracije-motora/page-68

 

Tema se svodi na to da je 99% njih imalo problema sa nosačem motora na Stilu, što im je navodno fabrička mana, tako da se tu nisam pronašao. Par njih je spominjalo prljave dizne, ali se ni tu nisam pronaša, a objasniću i zašto.

 

Pre dva meseca sam, pre putovanja, odradio veliki servis: zamena lanca, vodene pumpe, dve dizne, pumpe, regulatora, čišćenje rezervoara, zamena filtera goriva itd. Od tada sam prešao 4000 km (od toga 3000 otpada na samo putovanje) i nije bilo nikakvih problema. Nedavno mi je pukao kabel za masu, onaj što ide od akumulatora do motora, tada auto nije mogao da vergla....to je zamenjeno, a pre toga i anlaser skinut i dnešen kod elektičara na proveru (i sve je ok). Od tada mnogo bolje i brže vergla nego ranije, ali je nastao ovaj problem sa trešenjem motora na leru. Bukvalno odmah, čim je zamenjen kabel, pri prvom palenju smo primetili da nije to to i da nešto nije u redu. Probali smo staviti drugi kabel, kontakti su očišćeni, ali ništa...

 

Konsultovao sam se sa električarem i on ne sumnja, za razliku od mene, da je problem u struji. Kao ne vredi tu ni dijagnostika ni ništa i on tu ne može ništa. Ne znam šta da radim, ni u kom pravcu da razmišljam. Da li da idem kod bošiste, mehaničara ili drugog električara?

 

Da li je neko imao sličan problem, ili bar može da pretpostavi šta bi moglo biti.

 

Mogu ja da vozim i ovako, on lepo ide, al je strašno iritantno kad stanem na raskrsnicu, a i bojim se da se nešto od kablova i utičnica ne razlabavi. Obično blako stisnem papučicu da se dignu obrtaji na 1000 i kad stojim, pa je onda ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jesi li proverio nosače motora?

Jesu li pogledane korekcije dizni na dijagnostici?

Nekada dizne mogu da budu uzrok povećanih vibracija u leru, ljudi njih ni ne pogledaju nego zamene nosače i dobiju poboljšanje. Ali, ne traje to dugo jer su se bavili posledicom, a ne uzrokom.

Zato pogledaj te dve stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto su menjane dve dizne, regulator i čišćen rezervoar ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja lično posle bošiste nisam nigde nosio auto na proveru. On je imao neki merač sa cevčicama koji je pokazivao da li sve četiri dizne jednako rade, dve su bile kritične, ali je posle zamene to bilo ok (barem on tako kaže). Priključio je računar sa dijagnostikom da mi pokaže da su sve vrednosti dobre, mada tamo nema ništa vezano za same dizne, ako se dobro sećam.

 

Navodno je u pumpi bilo prljavštine, a samim tim i u regulatoru....rezervoar i cevi su čišćeni preventivno, a odmah onda zamenjen i filter goriva, isto preventivno, sve zato što je navodno prljavština koju je povukao bila uzrok svega. Motor se inače gušio i gasio pre toga. Sad da li je baš sve to moralo, ili je rađeno po sistemu eliminacije, to ne bih znao reći. Posle toga je stvarno lepo radio.

 

Nosače nisam gledao, da budem iskren nije mi ni palo na pamet iz razloga što mi nema logike da jedan dan nema uopšte vibracija, ali od trenutka kada je zamenjen onaj kabel ima. Takođe nije to samo vibracija u kabini, već se vidi kako motor "skače/trese", onako kao da ler nije dobar (prenizak), a po kazaljci je tu oko 850 i opšte ne varira.

 

Eh da, još mi se jedna stvar desila...kada mi se prelomio taj kabel, šlepanjem smo upalili auto (jer nije verglao), a usput, do kuće, počele su na kontrolnoj tabli da iskaču greške tipa abs off, airbag off, jer je "-" bio u prekidu. Naravno posle gašenja, zamene kabla, pa ponovnog paljenja, sve je bilo ok, al su odmah primećene vibracije. Zbog toga ja sumnjam na struju, ili na neku drugu grešku prouzrokovanu njome, a ne na nosače i dizne. Mada dizne, s obzirom da su rađene, bi su trebale biti ok, sem ako me majstor nije prevario. Kako bih uopšte mogao proveriti da li je sve u redu sa njima? Jedino što sam proverio je da li je neka od njih produvala...i nije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preko dijagnostike se pogledaju korekcije koje komp mora da radi na svakoj od dizni.

Tad kada ste upalili auto šlepanjem, da li je već tada počeo da ima vibracije, ili si ih tek primetio nakon promene kabla? Da nije možda prezupčio malo tad kad ste ga palili kako se inače auto nikada ne pali...

Ne vidim kako struja može da ima veze sa vibracijama. Da je benzinac, pa da problemi sa strujom uslove loš rad motora jer ga npr. zeza neka bobina ili svećica, ali kod dizela toga nema. 

Proveri i sve nosače motora. Ne mora uopšte nosač da ''najavi'' svoje riknjavanje mesecima tako što bi eto pomalo popuštao i to uslovilo da pomalo počne da se trese, pa sve više i više. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo hint, da li se kod GP-a prilikom skidanja alternatora mora otkačinjati/popuštati nosač motora ne bi li se isti izvukao? Možda je tu napravljen neki propust, greška pri vraćanju/centriranju/stezanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@neshaoct

Mislim da nije vibrirao kada smo ga tada upalili na vuču (majstor koji mi je menjao lanac mi rekao da možemo komotno tako da ga palimo, jer je sve novo i nema šanse da preskoči), gotovo sam siguran da je tek posle zamene kabla počeo da trese...no uvek postoji mogućnost da tada od silne nervoze nisam obratio pažnju.

 

Znači ipak bi najbolje bilo ponovo posetiti bošistu, a i za svaki slučaj proveriti nosač motora. :-(

 

@Markobgd

Nismo skidali alternator, već anlaser.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cisto pitanje, kakav ste kabel stavili? Original, istog precnika, otpora...sta li vec? 

Mozda ga i zeza nesto struja, ali na nizim obrtajima, iako bi i tada trebalo da ima dovoljno struje za sve sto mu treba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije isti....stavili smo neki od drugog auta, koji je isto za tu svrhu služio...sinoć smo pravili mali test, upalili motor, skinuli kabel, da vidimo kako se ponaša. U trenutku dok se vadi šaraf i malo varniči, malo se menja ponašanje motora, kao da na sekund počinje da se smiruje, ali to jako kratko. Čim se izvadi šaraf, isto se ponaša kao i kad je montiran. Znači sa ili bez mase nema razlike u ponašanju motora, sem onog kratkog trenutka dok je na pola odvrnut šaraf koji drži stopicu kabla. Nismo ništa pametniji...

 

Inače, kad smo već kod kabla. Sa njim verovatno nešto nije u redu od starta, od kada sam kupio auto (u martu). Verovatno je već bio oštećen, pošto mi je od starta slabije verglao (ali palio iz prve, tako da nije smetalo), a ja sam mislio da to tako treba. Tek sad, kad je zamenjen, vidim da može mnogo brže da vergla. Zbog toga je sad malo teže uporediti prethodno i sadašnje stanje ako ni onaj nije bio dobar.

Edited by ivica su

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kakav bese zamajac ima GP od 90ks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo da javim kako stvari stoje, nisam imao ranije vremena da odem do majstora...

 

Izgleda da ipak ima veze i sa nosačem motora...na srednjem mi je bila napukla guma...e sad,  nisam uzeo novi, već je majstor ubacio drugu gumu. Motor se vidno manje trese, na oko gotovo ništa, ali vibracije su i dalje tu, samo što se umesto jakih vibracija koje su se osetile u kabini, sada osete mnogo manje, uz pratnju nekog tupog zvuka, kao da sam u buretu  :thumbdown:

 

Videću da prvom prilikom uzmem novi nosač, ovo je samo privremeno rešenje, ali očigleno tu još ima nečega, pošto se očigleno motor i dalje trese, samo je sad na silu umiren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako misliš na donji nosač (takozvana koska) on baš pravi takve vibracije kad je za zamenu. Na prethodnom autu (golf 4) sam menjao samo gumu,i ceo auto je imao jake vibracije,brujao,sve dok nisam kupio nov nosač.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jedno pitanje ako neko može da mi pomogne. U pitanju je Fiat GP 06god 1.3 mjet 90ks. Od skoro je počeo pod niskim obrtima da stvara vibraciju malo trza(oseća se od 800 do 2000obrta).... Lanac ,lančanici,klizači i cilindar su zamenjeni pre 6000 , i kada trza čuje se zvuk kao kada se čuju ventili ili luft u lancu, ali i zamajac isto malo trese osećaju se vibracije menjača tokom vožnje ili u leru kada stiskam kvačilo malo trese dok kada je izbačen iz brzine sve je mirno. Da li je moguće da zamajac ima bilo kakve zvuke kada stvara vibracije ili je to od motora preko lanca i ventila. Hvala

 

 

Edited by neshaoct
spojeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Molim za pomoć.... Posjedujem GP 66kw, 90 ks....Juče mijenjao zamajac i kvačila, lanac zamijenjen, takođe....ulje...filteri.... Imam problem, a imao sam ga prije mijenjanja zamajca....auto se trese pri ubrzanju, posebno u 4 brzini na oko 2000 obrtaja....trese se papučica gasa, znači, taj neki dio oko nogu se trese onako baš, doduše, manje nego prije. Šta da radim? Strah me da nije još nešto....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...