bogisa 0 Posted October 4, 2015 Pozdrav ! Da li neko zna da li kod nas moze da se nabavi antifriz koji se koristi bez vode? Da malo pojanim pitanje, pre par dana sam gledao emisiju na Diskaveri kanalu o sredjivanju polovnih automobila i mehanicar je koristio antifriz bez vode koji ima karakteristike od -40 (smrzavanje) do +180 (kljucanje) za motor koji ima problem sa dizanjem teperature. Objasnjavao je kako taj antifriz ne stvara koroziju, ne prlja sistem ali ne moze da se doliva voda vec samo taj antifriz. Mana tom antifrizu je cena, obican kosta 20 funti a ovaj bez vode oko 90. Napomenuo je da se ova tecnost ne menja kao obican antifriz posle par godina. Interesuje me da li neko ima informaciju ili iskustvo sa ovom vrstom rashladne tecnosti. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 7, 2015 Izguglah samo ovo: Danas na tržištu postoje tri osnovna tipa antifriza koja se razlikuju po svom hemijskom sastavu i po mehanizmu delovanja: IAT - Tradicionalni antifriz. Period zamene 1 do 2 godineHOAT - Long Life Hibridni antifriz - organski inhibitori korozije sa Silikatima (SOAT) / ili nitritima (NOAT). Period zamene 3 godine.OAT - Long Life Organski antifriz. Period zamene 5 godina. Tradicionalni antifriz (IAT) je na bazi monoetilen glikola i inhibitora za zaštitu rashladnih sistema motornih vozila od smrzavanja i korozije. Ne sadrži amine, fosfate i nitrite. Paket inhibitora korozije sadrži silikate. Period zamene ovog tipa antifriza je dve godine. Hibridni antifriz (HOAT) je na bazi monoetilen glikola kvaliteta G11. Sadrži hibridni paket inhibitora na bazi silikata i soli organskih kiselina. Ne sadrži nitrite, amine ni fosfate. Period zamene ovog tipa antifriza je tri godine. Organski antifriz (OAT) je organska tečnost za zaštitu rashladnih sistema motornih vozila od smrzavanja i korozije, na bazi monoetilen-glikola kvaliteta G12+. Ne sadrži amine, fosfate, nitrite i silikate. Paket inhibitora korozije je na bazi organskih kiselina. Period zamene ovog tipa antifriza je pet godina. Koncentrovani antifriz, pre upotrebe, treba razblažiti vodom sledećih karakteristika: Tvrdoća vode: 0-20° dH (0, 3,6 mmol/l)Sadržaj hlorida: max. 100 ppmSadržaj sulfata: max. 100 ppm Ako su vrednosti analize vode veće od dozvoljenih granica, vodu treba pripremiti na odgovarajući način, npr. dodavanjem meke, destilovane ili demineralizovane vode, tj. vode bez soli. Na taj način se može smanjiti suviše veliki sadržaj sulfata i hlorida.Vodu iz vodovoda treba izbegaviti jer ona obrazuje kamenac koji se taloži, zapušava hladnjak i smanjuje hlađenje motora. Može se koristiti samo u krajnoj nuždi jer ona smanjuje kvalitet antifriza. Za novije automobile sa aluminijumskim hladnjacima najbolje je koristiti antifriz sa oznakom G12, ili G12+. Oni se uglavnom menjaju na 5 godina. Automobili stari 15-tak godina i više, uglavnom imaju hladnjake od čelika. Takvi automobili koriste klasične antifrize na bazi monoetilen glikola, koji se menjaju na 2 godine. Postoje i oni sa drugačijim aditivima, koji se menjaju na 3 godine. Oni obično nose oznaku G11. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bogisa 0 Posted October 11, 2015 Hvala na iscrpnom odgovoru. I ja sam nesto guglao i nasao http://www.phillips66lubricants.com/documents/antifreeze_coolants/PeakGlobalLifetime_AFCoolant_TDS.pdf verovatno je ovo taj antifriz. Cena je 5.5$ za galon (3.78L) Quote Share this post Link to post Share on other sites