Jump to content
FAS Goran
francuz69

Renault Twingo 3 TCe 90

Recommended Posts

Mislili su na pesake ali ne znam jesu li mislili kako spreciti da se uprljas kad ti nestane tecnosti posle kisnih dana a auto blatnjav :)

 

U skupljim paketima opreme namenjenim EU ide kabanica, gumena kecelja, čizme i nitrilne rukavice :D

 

A imaju i perionice na skoro svakoj pumpi i na svakom ćošku. I ulice su im asfaltirane. I peru ih, da ne poveruješ :)

 

Svojevremeno kad sam bio u EU jedino je moj auto bio prljav. Do tada sam verovao da je čist auto produkt bolesnog mozga...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rekao bih ja, nego zabranjuju pravila foruma :p .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ovaj put sa EDC menjacem
 
Test
Renault Twingo 0.9/90 EDC
 
twingo.jpg
 
Automatski usvojiv
Dobrih godinu dana od lansiranja, Renault Twingo usvojio je šestostepeni automatski menjač sa duplom spojnicom, neviđen u segmentu
 

twingo_1_315.jpg

 

Renault Twingo treće generacije, dobro je startovao. U Francuskoj je za prvih devet meseci ove godine prodato 37.509 primeraka, što je znatno više od direktnih konkurenata, tipa Peugeot 108 (13.613 jedinica), Citroen C1 (11.760), Toyota Aygo (7.678), VW Up (4.750)... Drugačije rečeno, nadmašio je sve protivnike zajedno, iako nije pošteđen kritika i izvesnih mana. 

Ponuđen je recimo sa samo dva benzinska agregata, trocilindarskim SCe/70 i TCe/90, od kojih se prvi pokazao nedovoljno snažnim na otvorenom putu, a drugi ne preterano prijatan, zbog naglašenog cimanja u nižim obrtajima (a-cup). No možda najveći nedostatak bio je odsustvo automatskog menjača, koji se paradoksalno prisutan već izvesno vreme kod bratskog Smarta. Zapravo nakon 22 godina karijere, koliko ima od pojavljivanja prve generacije, Twingo nikada nije imao automatski menjač dostojan tog imena. Malo stariji vozači verovatno se sećaju verzije nazvane Twingo Matic, no ova je posedovala samo tri stepena prenosa, kao i Twinga Quickshift, sa robotizovanim manjačem, sporim i kapricioznim. Na kraju, videli smo i Twingo Easy, koji je eliminisao papučicu kvačila, no prenosi su se menjali ručno. Nekada bilo, sada se pripoveda, jer od oktobra ove godine u ponudi je šestostepeni EDC, sa duplim kvačilom, poznat nam iz Clija i Captura. Veoma sofisticirana menjačka kutija koja se ne može pronaći kod gore navedenih konkurenata, obezbeđuje Twingu veliku prednost i ujedno otklanja spomenutu manu kod TCe/90.

 

prijatan i sofisticiran menjač, 
temperamentan motor, 
prečnik okretanja, 
modularnost enterijera

potrošnja, 
zapremina prtljažnika, 
sistem za otvaranje prednje haube, 
cena

 

  • twingo_501.jpg
  • twingo_2_315.jpg

     

    Kao po meri
    Za početak, Renault je predvideo EDC samo uz snažniji motor, uz doplatu od 1.200 evra. Samim tim, početna cena je prilično visoka, što znači da vam u Srbiji treba najmanje 12.400 evra za završni nivo Expression. No nakon nedelju dana druženja, od čega najmanje desetak sati efektivne vožnje po francuskoj prestonici, definitivno sam uveren da automatika zaslužuje svaki potrošen evro. Ne samo da pošteđuje levu nogu neprekidnog zamora, već i pruža realno zadovoljstvo u vožnji. Kao prvo, kreće bez imalo cimanja, dok su prelazi izuzetno brzi, bez prekida obrtaja. Menjač kao da čita želje vozača, te iako nema više modova funkcionisanja, bez imalo oklevanja uvek prebaci u adekvatan prenos, kako naviše, tako i naniže! Štaviše, ne prebacuje sistematski u viši prenosni odnos kada se podigne stopalo sa gasa (čak ni na nizbrdici), čime je omoguženo kočenje motorom. 

    Po potrebi, ili eventualno u želji za uštedom goriva, povlačenjem ručice ka sebi prelazi se u manuelni mod. Realno za ovim nema veće potrebe, izuzmemo li delikatna preticanja, odnosno temperametnu vožnju po strmim planinskim putevima.
     
  • twingo_502.jpg
  • twingo_3_315.jpg


    Izabrani prenos ostaje angažovan sve do najviših obrtaja. Jedino je za žaljenje što Renault nije predvideo atraktivne ručice pored upravljača, tek uživanja radi, jer perfomanse ovog Twinga nisu za potcenjivanje, po proizvođaču ubrzanja su čak i bolja za 0,2 sekunde, nego li sa ručnim menjačem. Do stotke tako ubrzava za nepunih 11 sekundi, i sposoban je da pogurati do 170 km/h (po kilometar satu). Turbo mu evidentno pomaže u vožnji na otvorenom putu, jedino bi na autoputu nivo buke mogao biti niži, posebno kada poseduje platneni krov sa električnom komandom, kao u našem slučaju. 
    Šumove od vetra pokriva hrapav zvuk trocilindarskog agregata, koji dolazi do izražaja tek u najvišem režimu rada. U ovakvim okolnostima verovatno nije neophodno naglasiti da je osetljiv na bočni vetar, što zbog visokog profila, tako i usled skromnog međuosovinskog rastojanja. Po krivudavim provincijskim putevima pokazao je znatno veći talenat, pod uslovom da su ovi suvi! Jer kao što je verovatno svima poznato, Twingo 3 poseduje orginalnu koncepciju sa motorom pozadi. Kako bi što bolje "ležao" u krivinama, snabdeven je svim elektronskim sigurnosnim sistemima i vidljivo širim gumama pozadi (205/45 R16, napred "samo" 185/50 R16), ali po klizavom asfaltu mudrije je imati pero-lako stopalo na gasu. U protivnom, motor ima želju da ga izgura iz krivine, što me je moram priznati "oladilo" od daljnjeg traženja maksimuma

    twingo_503.jpg

twingo_4_315.jpg


Nije mi se svidela ni udobnost po lošem putu, ogibljenje Twinga preterano je tvrdo, što se opet može tumačiti željom za stabilnošću. No više od samih perfomansi impresionira opšti osećaj za upravljačem, u gradskoj vožnji stiće se utisak da se sa njim može uraditi sve što poželimo. Izuzetno agilan, sa rekordno malim prečnikom okretanja (8,6 m), Twingo je u urbanoj sredini kao riba u vodi. Još kada njegova potrošnja ne bi iznosila bezmalo 10 litara, sreći ne bi bilo kraja. Odnosi se na komplikovanu sredinu, tipa Pariz, sa bezbroj semafora i umereno temperamentnom vožnjom, bez pomoći Stop&Start sistema (nije predviđen uz EDC). Znatno je ekonomičniji na otvorenom putu (oko 6 litara), no zabeleženi prosek je ipak previsok. Mi smo očitali na putnom računaru podatak od 7,4 litre, bez obzira što smo pokušavali ekonomisati nesretnim modom "eko". Ovaj evidentno "guši" perfomanse, bez da značajnije doprinosi nižoj potrošnji, tako da ga ne preporučujemo u vožnji izvan grada.

Renault Twingo 0.9 TCe/90 EDC
 
Motor: benzin, turbo trocilindarski, dvanaest ventila

Zapremina: 898 cm3
Snaga: 90 ks pri 5.500 o/min
Obrtni momenat: 135 Nm pri 2.500 o/min
Menjač: automatski šestostepeni sa duplom spojnicom
Pogon: na zadnje točkove
Dimenzije: 3.595 x 1.646 x 1.554 mm
Meduosovinsko rastojanje: 2.492 mm
Zapremina prtljažnika: 188 - 218 litara
Pneumatici: napred 185/50 R16, pozadi 205/50 R16 
Masa: 993 kilograma
Rezervoar za gorivo: 35 litara
Ubrzanje 0-100 km/h 10,6 sekundi
Maksimalna brzina 165 km/h
Potrošnja na testu 7,4 litre
Emisija štetnih izduvnih gasova 108 grama CO2/km

twingo_504.jpg

Prosečna ocena: 4,054

 

Originalan, ne i neodoljiv
Iako ne poseduje orginalnost prve generacije, i još manje harizmu jednog Fiata 500, Twingo se uspešno distancira od brojnih mališana. O lepoti je teško govoriti, visok i "grbav", pre svega je nesvakidašan, sa izvesnom nostalgijom za nekadašnjim R5... Barem kada se radi o zadnjem delu, koji je po meni uspešniji u estetskom smislu. Unutrašnjost je znatno konvencionalnija, iako je začinjena modernom tehnologijom. 

Voženi je bio u skupljem završnom nivou, nepoznatom u Srbiji (odgovara više manje Dynamiqueu), sa malim sportskim upravljačem, dok je centralna konzola popunjena povećim ekranom, osetljivim na dodir. Sistem multi medija R-LInk poznat nam je iz skupljih modela proizvođača, što je još jedan od elemenata koji ga distancira od konkurenata. Nasuprot tome, instrument tabla deluje bledo i nadasve siromašno. Polukružni pokazivač brzine je banalan i neprecizan, dok se za obrtomer ne može čak ni doplatiti. Uopšteno uzevši, sedišta nisu loša, ali kako su masivna i iz jednog dela (integrisani nasloni za glave), oduzimaju i to malo prostora putnicima pozadi.
  • Renault Twingo treće generacije, dobro je startovao

  • twingo_505.jpg
  • twingo_5_315.jpg
     

    Sreća po njega, sa četvoro vrata praktičniji je od maločas spomenutog Fiata 500, no prostor nije ništa izdašniji. Napomena, i Twingo je registrovan za samo četiri osobe, što znači da ima dva sigurnosna pojasa pozadi. Za žaljenje je što klupa nije kao nekada na klizačima, a i prozori bi mogli imati klasične podizače. Ovako mogu se samo odškrinuti, što nameće kupovinu klima uređaja ili eventualno krova na otvaranje. I pozicija za upravljačem zaslužuje izvesne kritike, pre svega zbog neprirodno visokog poda, što je posledica same koncepcije. Neupućeni prosto zapnu nogom prilikom ulaska. Ergonomija komandi je korektna, sa izuzetkom prekidača za električne komande za prednje prozore, smeštene neprirodno unazad.
     
twingo_506.jpg

twingo_6_315.jpg

Najveće razočarenje dolazi od strane prtljažnika, pre svega zbog skromne zapremine i ekstremno visokog utovarnog praga. Samo 188 litara (218 litara sa uspravljenim naslonima, neupotrebljivim za putovanje) uz "podno grejanje" od strane motora. Smešten odmah ispod, pokriven je debelim tepihom i izolacionom policom sa 6 zavrtnjeva, no toplota motora i pored toga prodire u prtljažni prostor. Najčudnije u svemu je kako to da Renault nije bolje iskoristio prostor ispod prednje haube, gde su smešteni akumulator i razne tečnosti? Osim što je neupotrebljiv za bilo šta drugo, pristup je posebna priča! Plastična hauba se ne podiže kao kod "normalnih" automobila, već se treba odblokirati kontakt ključem i dvema ručicama spolja, kako bi skliznula tridesetak santimetara ka napred. No i pored svega navedenog, Twingo je ipak modularniji od mnogih konkurenata. Jednostavnim obaranjem zadnjih naslona (deljivi u odnosu 50:50), dobija se jedan kubni metar prostora, a ukoliko se isto uradi i sa suvozačevim, eto ravne površine za transport predmeta do 2,5 m dužine. 

Sve u svemu Twingo 0.9 TCe/90 EDC ima svojih prednosti i mana, a da li opravdava cenu od 13.400 evra, druga je stvar. Radi se o najvišem završnom nivou Dynamique, sa opremom na kojoj mu mogu pozavideti vozila iz superiornijeg segmenta. Sve detalje, već kao po običaju, možete pronaći na zvaničnom sajtu proizvođača.

 
  • twingo_507.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

U ovom review-u su se malo nalupali oko par stvari, vidi se da je pisao neko iz tudjih iskustava, ali sve u svemu je ok tekst. Jedina ispravka koja je vredna pomena je vezana za neprijatan i neugladjen Tce 90 motor. Ta opaska stoji za prve serije iz 2014-te. Vec sam negde pisao da je kod 2015-tog godista promenjena mapa pa je to cimanje daleeko manje izrazeno i primetno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prava mala brookica, extra autić, ja sam se oduševio kad se pojavio...

 

Lepo si objasnio zašto je hauba takva kakva jeste ali meni to i dalje jaaaako smeta. Da je taj prostor konstruisan kao drugi gepek, da ima bar isto toliko prostora i da se lako otvara, auto bi bio kompletan kompletić. Mada, i ovako želim da ga posedujem i nadam se da će se ukazati neka dobra prilika za par godina   :fun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Francuz, daj sada podatak koliko troši, ako imaš podatak i od čepa do čepa. Tipujem da po gradu nije ispod 7.5l

Haha, sada pročitah test gore, troši po gužvi skoro 10l, što je mnogo više nego nego moj matori dže te de, a ima 50ks manje i max brzinu 165km/h.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko, pises kao da ima 15 godina, aman vise, oladi :laughing:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos uvek nisam probao metodu cepa. Sto se board compa tice cista normalna gradska voznja jeste 7.5. Sa takvom istom voznjom mi je Mulitpla trosila takodje 7.5 a Croma negde izmedju 10 i 11. Moguce ga je po gradu spustiti i ispod 6.5 ali mi takva voznja ne odgovara. Kada ga bas gazim po gradu (bas bas gazim) onda se popne na 8.5 ali ne prelazi preko toga, inace to gazenje je 1, 2, 3 pun gas i dobro nabijanje gasa i u 4-toj sa sve nasim milim guzvama. Juce sam se vratio iz Madjarske. Po magistralama trosi do 6 a na auto putu 7.2-7.3 pri brzini od 130. Sve vreme je auto bio pun, gospodja, dvoje dece, ja i pun gepek kao i svi stekovi po kolima. Trenutno je na satu negde oko 2800km. 

Inace, svi podaci su sa normal modom, Eco mode sam upalio dva puta dosad i on smanji potrosnju jos pola litre do litar ali je auto sa tim modom potpuno ustrojen pa me nervira.

Kada me ne bi nervirao sa Eco modom i kada bih na R&Go applikaciji pratio onaj Eco score i jurio malu potrosnju onda bih mogao znacajno da ustedim na potrosnji ali voznja sa svim time je za mazohiste i oduzima svaki moguci uzitak u voznji (barem meni).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Za vikend je bilo jubilarnih 100 km :)
Malopre smo se druzili sa perionicom pa smo otisli do Save na photo session. Eo fotki:
 
IMG_3844.jpgIMG_3845.jpgIMG_3846.jpgIMG_3847.jpg
 
IMG_3848.jpgIMG_3849.jpgIMG_3850.jpgIMG_3851.jpg
 
IMG_3852.jpgIMG_3853.jpgIMG_3855.jpgIMG_3857.jpg
 
IMG_3858.jpg I za kraj slika pored srednjeg bate IMG_3843.jpg

 

 

Svaka cast, odlican izbor i cestitke i od mene :)

Bas je super Twingic i puno kilometara i uzitaka sa njim!!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada smo na 4650 km. Za vikend se islo do Zlatibora i nazad. Prosecna potrosnja 4.4l. Doduse voznja je bila penzija lagano ali mi se cini da je to mnogo dobra potrosnja. Inace po gradu normalna voznja sa povremenim cepanjem se vrti malo ispod ili malo iznad 8-ice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovako na prvu (bar iz mog ugla) lepa vrednost za magistralu, a ocekivao sam manje u gradu (s obzirom na velicinu auta).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Twingic sluzi za sve pare. Uzivam u njemu i nisam imao nikakvih problema - pu pu da ga ne ureknem.

Danas je obuo nove patike, evo i slika:

 

zza1899.jpgzza1900.jpgzza1901.jpgzza1902.jpg

 

Prednje lepo cuce ali mi se cini da ce pozadi da idu distanceri od oko 15mm posto bi toliko falilo da bude kako bog zapoveda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prije nego sto procitah tvoj komentar prvo mi je proslo kroz glavu gledajuci slike da trebaju distance...ali posto i sam to vidis onda je to to :-)

Stoje mu kao salivene..samo bi mu i kombinacija "bijelo umjesto poliranog" dobro stojala ali kad si se vec izmucio :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Primetio si... I meni se cini da nije to to, pogotovu na slikama. Uzivo je lepse jer se lepo vidi odsjaj, na slikama je onako... Kao da su gun metal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...