Jump to content
FAS Goran
francuz69

Renault Twingo 3 TCe 90

Recommended Posts

Evo drugari naslo se malo vremena da otvorim temu za svog novog ljubimca iako jos uvek nije stigao.

Dakle, kao sto neki od vas znaju Croma je otisla novom vlasniku i tu je (bar zasad) stavljena tacka na mene kao vlasnika velikih automobila. Od samog pocetka mog vozackog staza sam bio naklonjen malim automobilima. Jednostavno volim kao prvo osecaj voznje u malom automobilu i direktniji kontakt sa putem, a posto uglavnom vozim po gradu, onda mi je sama okretnost, upravljivost i upotrebljivost malog automobila daleko bolja nego kod velikog. Na to treba dodati i jos nekoliko cinjenica. Prvo, mali auto je znacajno jeftiniji za odrzavanje (nije uvek pravilo ali uglavnom je tako) i tekuci troskovi kao sto je registracija i potrosnja su bitno manji. Drugo, vise mi nije potreban veliki auto jer deca rastu a sa time se smanjuje potreba za velikim gepekom, kabastim decijim sedistima i ostalo… Trece, malo jaci motor u malom autu dolazi mnogo do izrazaja dok se u velikom tek primeti dosta jaci motor. Cetvrto, kupovina malog auta cak sa jacim motorom i dosta dodatne opreme je znacajno jeftinija od kupovine srednjeg auta sa osnovnom opremom i najslabijim motorom. Kada se sve navedeno ukrsti sa cinjenicom da ja zaista volim male automobile i da su se stekli finansijski i porodicni uslovi da se kupi nov auto onda je bilo logicno da konacno mogu da se pocastim necim sto mi se dopada I sto mi odgovara.

 

Izbor nije bio toliko lak, mada kada sam zagrebao povrsinu nije bio ni toliko tezak. Gledao sam svasta sto je bilo u cenovnom rangu do 10 i nesto k. Gledao sam cak i neke modele koji su bili i malo preko 11 k. U razmatranju su bili razni manji automobili koji su aktuelni na nasem trzistu. Gledalo se svasta od Fieste, preko Swifta, pa Clio, I20, Rio i jos sto sta. Polo, Fabia, Up, Citygo i ostalo od nemaca nisam gledao jer su u tom cenovnom rangu siromasni i sa motorima i sa opremom. Mozda sam najozbiljnije gledao Fiestu i Swift-a. Fiesta je otpala iz 2 razloga, prvi je taj da sa motorom koji sam ja zeleo u tom autu cena prelazi 13k, a drugi je taj da gospodja nije bila bas odusevljena njime. Inace, Fiesta je po meni odlican autic, imao sam prilike da vozim vise primeraka sa vise agregata i svaki je super osim ovog 1.25 koji je za moj ukus slab. Swift je otpao prvenstveno zbog performansi a sekundarno jer mi nesto u enterijeru tog auta nije bas leglo. Ne mogu da objasnim sta je tacno u pitanju ali je tako. Spolja mi je mnogo lep ali unutra mi je nekako nedovrsen, a ja dizajn auta gledam prvenstveno unutra pa tek onda spolja jer se ja vozim u tom autu a ne na njemu I 99% vremena ga gledam iznutra. Da sam mogao da kupim 1.5 Sport bila bi druga prica ali 15k za Sport je 15k.

 

Sto se tice auta koji je predmet ove teme prica ide ovako. Prvi put sam nesto ozbiljnije od informacija o njemu dobio ovde na forumu. Na fotkama mi se ucinio kao kopija Fiata 500. Medjutim kada sam pogledao neke snimke na YT video sam da sa 500-tkom nema bas puno slicnosti. U svakom slucaju, prva reakcija je bila: mnoogo sladak autic. Onda sam poceo da se raspitujem o tehnickim podacima. Motor pozadi, zadnja vuca, hmmm ovo deluje zanimljivo. Raznorazne tehnicke novotarije, veliki ajnslag (mali precnik okretanja), opcioni turbo motor od 900cc. HMMM, ovo deluje VRLO zanimljivo. Nije mi trebalo puno da odem do Renault salona i pogledam uzivo o cemu se tu radi.

Kada sam dosao u salon bio sam u najmanju ruku odusevljen autom. Iako je to bila ljubav na prvi pogled, opet sam bio dosta rezervisan i obazriv. Ipak je to mali auto, ipak je trocilindras, ipak je francuz (iako ja nemam nista protiv francuza J ) , ipak je to nov i nedokazan model. Idemo u detaljniju analizu…

 

Prvo sam proverio one stvari koje se mogu proveriti direktno u salonu. Pitanje unutrasnjeg prostora… Renault je u saradnji sa Smartom napravio (po meni) sjajnu platformu i prebacio motor pozadi.  Tim potezom se u unutrasnjosti dobilo cak 22 cm prostora u odnosu na prethodnu verziju. Seo sam u auto napred i podesio sediste prema sebi. Za tu klasu auta je vrlo prostran i komotan te nisam imao nikakav problem da nadjem savrsenu poziciju. Volan nema podesavanje po dubini ali ima po visini. Sedista su pozicionirana dosta visoko tako da je auto izuzetno pregledan. Moram da napomenem da su sedista izuzetno lepa, sa sjajnom ergonomijom barem sto se mojih ledja i bulje tice. Imaju integrisan naslon i lepu belu saru po ivici. Sam pogled na sedista mami uzdah. Buduci da je napred bilo sve u redu, presao sam pozadi. Seo sam na zadnje sediste (prednje je i dalje podeseno za mene) i za mene je pozadi bilo taman mesta kako za kolena tako i po sirini. Jedino sto mi je malo zasmetalo je naslon za glavu koji me zulja po vrhu ledja ali se to resava podizanjem istog u gornji polozaj tako da posle toga nema nikakvih problema. Zakljucak, ako ja mogu komotno da stanem pozadi, onda deca nece imati nikakav problem. Jedina stvar koju ljudi primete kada sednu pozadi je da taj integrisani naslon za glavu na prednjim sedistima poprilicno ogranicava vidno polje putnika pozadi ali, hej, to je mali auto i ne moze se bas svima udovoljiti. Jos jedna stvar je da pozadi nema klasicnih prozora vec leptir ali su pozadi deca a njima ni na Cromi nisam otvarao prozore tako da sam taj detalj opusteno ignorisao. Buduci da je unutrasnji prostor ok, bacio sam pogled i na gepek. Prva dilema, kako ga otvoriti? Nasao sam prekidac na braniku iznad mesta za tablicu. Kada se otvori, gepek je solidan obzirom da je motor ispod njega. Dimenzija je metar puta pola metra i vrlo je upotrebljiv iako nije velik. Zapremina mu jeste samo 200l ali je pod gepeka celom duzinom ravan sto je odlicno i dosta je lako baratati stvarima po njemu. Uglavnom mali automobili imaju problem sa gepekom koji iako je veci po litrazi, zapravo je manje upotrebljiv jer stvari ne ubacujete u njega nego ih gurate u rupu, a ovde to nije slucaj. Recimo da u njega staju 3 vojne torbe (srednje ne najvece) sto je meni za mali auto potpuno zavodoljavajuce. Na kraju sam podigao tepih gepeka koji je ujedno termo i zvucna izolacija. Ispod njega je poklopac sa 6 srafova koji kada se skinu, vidi se mali trocilindras. Vrlo je simpaticno upakovan, mada je bilo kakva intervencija na njemu dosta teska. Bas me briga, ionako ce se sa time sledecih 5 godina cimati ovlasceni servis…

Jos jedna interesantna stvar po pitanju unutrasnjeg prostora. Buduci da sam vec bio u Renault salonu, gledao sam i ostale modele a ponajvise Clia. Kada sam uporedio Clia i Twinga unutra mnogo sam se iznenadio. Necete mi verovati ali u Cliu nema nista vise prostora nego u Twingu. Mozda je za mrvicu siri ali ti je to. Sto se duzinskog prostora unutra tice potpuno su isti. Mesta za noge na zadnjoj klupi Cila nema nista vise nego u Twingu. Cudan, ali zanimljiv podatak. 

Dakle, sto se tice unutrasnjeg prostora, auto je prosao moje zahteve i testove, idemo dalje.

 

Onda sam se raspitao o paleti motora. U pitanju su 2 trocilindrasa. Odrzavanje oba je super posto je serisni interval na 15k a velikog servisa kao takvog nema posto motor ima lanac. Na nekih 150 k se radi nesto slicno velikom servisu ali cenovno nije ni blizu. Prvi, slabiji je 1.0 atmosferac sa 70 ks. Solidno startan na manjim brzinama, prilicno ugladjen i fin u voznji ali skoro pa neupotrebljiv na brzinama preko 70-80 a o autoputu da ne govorim. Ta opcija definitivno nije za mene i otpada. Drugi, jaci motor je 0.9 turbak sa 90 ks i torq od 135Nm. Taj motor ide u Clia i Captura te obojcu nosi sasvim zadovoljavajuce. Isao sam logikom da ako dva veca automobila idu fino sa tim motorom, mali Twingo sigurno ne moze da ide lose. Tako se i ispostavilo. Zakazao sam test voznju i na moju srecu test vozilo je bas bilo sa 0.9 Tce motorom.

 

E na test voznji sam definitivno resio da ce to biti moj sledeci auto. Autic se nevidjeno lako vozi. Smejao sam se svo vreme voznje. Igrackica… Jako je startan. Sprinta do 100-ke za 10.8 sekundi sto je sjajan rezultat za mali autic od 898 cc. Zvuk je rezak i simpatican, menjac je lagan i precizan, kratkog hoda. Ono sto sam primetio u toku voznje je da ima izrazenu turbo rupu i posle nje dobrano cimne. Britanci su na testovima to opisali kao “jerky ride”. Ono sto je dobro u tom delu price je da je Renault doradio mapu na novijim modelima tako da je sada turbo rupa mnogo manje izrazena i voznja u nizim obrtajima je dosta ugladjenija. Takodje taj “jerky ride” moze dodatno da se ublazi paljenjem Eco Drive opcije ali tada je i ceo auto malo lenji a kao rezultat toga malkice manje i trosi. Da se vratim na voznju, auto koji sam vozio je imao Sava zimske gume i svojski sam se trudio da ga izbacim iz krivine ali su moji pokusaji imali nikakav ili minimalan rezultat. Jedva sam uspeo da ga nateram da malkice prokliza preko nosa i to na krivini po kojoj je bilo sitne rizle iako auto ima zadnju vucu. To je zato sto su ESP podesili strasno restriktivno i pali se pri najmanjem mogucem proklizavanju. S jedne strane je to lose posto nema driftanja iako auto ima taj potencijal barem malo. S druge strane to je sjajno jer cu ipak voziti svoju decu u tom autu pa je rizik od proklizavanja stvarno sveden na minimum.

Sto se tice malog radijusa okretanja sa pocetka price, potpuno je neverovatno koliko je Twingo okretan. Pun spoljni precnik mu je samo 8.5m sto je za ceo metar i vise bolje od ostalih automobila. Zbog toga je parkiranje decija igra, bukvalno. Inace deoba platforme sa Smartom je donela i novine po pitanju tockova. Pozadi su 185 gume a napred 165 sto u kombinaciji sa progresivnim servom daje neprirodno lagano okretanje volana. U pocetku mi je to malo smetalo dok se nisam navikao. Poredjenja radi, volan se ponasa kao City servo na Puntu. Doduse, posto je servo progresivan, cim se popnete na malo vecu brzinu volan otvrdne tako da ne pravi smetnje pri voznji. Nekome ovaj detalj moze da smeta jer se ponekada cini kao da nemate kontakt sa podlogom ali to je varka i stvar navike. Itekako se dobro oseti sta se desava pod tockovima.

Sto se potrosnje tice ona je daleko od fabricki deklarisanih 4, nesto litara ali opet, meni je potpuno u redu za performanse koje auto daje. Voznja iskljucivo po Beogradu sa teskom nogom na gasu nikada ne prelazi 7l. Sa malo normalnijim tempom neka uobicajena potrosnja za BG je 6, 6.5 l a na magistrali pada cak i ispod 5 zavisi koliko ste nezni sa pedalom. Ovo su realni podaci koji su moje iskustvo na testu i iskustvo drugih vlasnika ovog auta. Da li je potrosnja veca ili manja cu reci kada budem neko vreme vozio auto.

Dakle, mali autic je prosao i moj test voznje. Super, idemo dalje!

 

Hajde da pregledamo opremu… Vec u osnovnom Authentique paketu opreme auto ima sve i svasta. ABS, ESP, ASR, servo, board comp, hill holder, prednji i bocni air bag-ovi, led dnevna svetla i.t.d.

Buduci da mi tu opreme ipak malo fali a i u ovoj opremi ide samo sa 1.0 atmo motorom gledao sam dalje. Sledeci Expression paket opreme ima sve sto meni treba. Uz gore navedeno ima manuelnu klimu, elektro podizace, progresivni servo, razne lajsnice i fensi rucice, deljivo zadnje sediste a ono sto je bitno napomenuti da se uz Tce motor u ovom paketu opreme dobija i start stop system koji ustedi po gradu jos koju stotinu grama goriva.

Dynamic oprema u odnosu na Expression ne daje nista posebno a kosta soma evra. Dobija se tempomat, alu felne 15 , upozorenje za prelazak u drugu traku (cisto smaranje) maglenke, kozni volan (koji je sjajan) i jos nekih fensi pregradica.

Ja sam se odlucio za srednji paket opreme jer mi daje sve sto mi treba ali sam morao da doplatim za kozni volan i menjac jer je taj kozni volan u Twingu stvarno malo umetnicko delo. Prosto je uzivanje vrteti ga levo desno. Sjajno su ga napravili kako ergonomski tako i vizuelno.

Inace, novi Twingo ima i mogucnost personalizacije. Na autu uz smesne doplate mozete svasta nesto “kastmizovati” ;) . Mozete menjati boje unutrasnjih detalja, trimova, sedista, spoljasnjih lajsni i retrovizira, cak postoji i nekoliko bocnih nalepnica kojima se naglasavaju spoljne linije auta. Meni licno sto se enterijera tice je najlepsi crno beli kakav dolazi u stock varijanti ali su mi crveni detalji spolja bili jako interesantni.  Jedna stvar koja mi je bila genijalan detalj je multimedija system. Klasican MM system mozete posebno doplatiti 8 glava i sjajan je ali je mene odusevila druga opcija. Uparivanje auta sa smartfofnom preko bluetootha danas nije nikakav poseban feature ali se Renault sjajno setio da potencijal smartfona kojeg danas skoro svako poseduje iskoristi za funkcionalnost MM sistema. To su postigli tako sto su razvili R&Go aplikaciju za Android i Iphone i ugradili nosac za smartfone koji po potrebi moze da se skine. Instalirate app, uparite fon sa autom preko BT, pokrenete app i imate ceo MM sistem. Pristup board compu, radio, pustanje muzike sa fona, navigacija, telefoniranje preko speakera. Sve je vec bilo tu samo je sada iskoristeno na pravi nacin. Odlicna opcija!!!

 

Eto, na kraju je samo ostalo da se odlucim za finalni setup auta koji zelim. Izabrao sam sledece:

Twingo Expression Tce 90 Start & Stop, bele boje. Od opcija sam uzeo kozni volan, menjac, fabricke gumene patosnice, spoljne crvene bocne i prednje lajsne a salon me jos gadja sa parking senzorima. Buduci da TCe nisu imali na lageru, morali su da ga naruce iz fabrike koja je u Novom mestu u Sloveniji.

Trebalo bi da stigne polovinom Novembra i trebalo bi da izgleda ovako:

 

twingo_napred_speedline1.jpg

 

Felne namerno nisam narucivao jer su vec pre nekog vremena od Baneta sa foruma uzete Renault Clio Speedline Maracana felne koje samo treba da doteram za sledecu sezonu i to ce biti to. Kasnije u planu je neka krovna kutija i Armster ali o tom po tom.

 

Eto inicijlano ovo su moji utisci sa probe i sa onoga sto sam uspeo da prikupim od informacija a vi komentarisite i pitajte sve sto vas zanima. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogu da ti kazem da sam sa uzivanjem procitao ceo tekst. Bas mi je drago kada se neko tako obraduje kolima.

Nego, imam i jedno pitanje :) Da li je moguce tako isprobati test vozilo da vidis granice proklizavanja i stabilnosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa kakvim se predznanjem ide u kupovinu :o  :o  :o  :clap:

Matori ja samo mogu da ti čestitam na strpljenju, sagledavanju svih aspekata "za i protiv" i naravno na kupovini auta prema svom ukusu i potrebama!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cestitke na novom autu. Podrzavam kupovinu ovakvog malisana, polazim od sebe, vozim karavana, 70% voznje mi je po gradu, 70% se vozim sam, gde je tu logika :)

inace, ima li nesto mesta ispod prednje haube ili samo dolivanje tekucina? Koliko sam video ne otvara se kao klasicna hauba...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ljudi. Sto se testiranja tice, nisam nista najavljivao niti sam pitao da li smem. Samo sam u jednom momentu poceo da gazim pod izgovorom: samo da vidim kako se ponasa. Dejanu iz Hit auta svaka cast kako je ostao smiren. Profesionalac, nema sta.

Sto se tice prostora napred, da, osim akua i tecnosti nema nista i da, cudno se otvara. Sa dve poluge oslobodis haubu a onda je izvlacis na slajder. Steta, tu su mogli da naprave bar mali stek ali nisu zbog potencijalnog ceonog udarca. Morali su ispod kratke haube da naredjaju konstrukciju da ublazi eventualni udarac. A sto se opisa tice, valjda ste navikli da volim da idem u detalje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka čast trebao bi ovo poslati nekom časopisu, uzivao sam citajuci s obzirom da i ja obozavam gradske automobile...Cestitke na kupovini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Tomo sto se tice tvog komentara. Znas kako bih ti objasnio, kada vozis neki auto neko vreme onda shvatis sta ti odgovara sta ne, sta ti treba sta ne. Meni Croma vise ne treba, do te mere da pocinje da mi smeta jer se pretvara u cist trosak. Meni auto pored strasti i uzitka predstavlja i ozbiljnu potrebu i moram da razmisljam prakticno. Verovatno bih ovako razmisljao i da sam vozio bmw serije 7. Ne treba mi kapiras. U pocetku je cool ali posle polako prestaje da bude cool.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam poznat kao racionalan čovek, koji voli dobro da razmisli o svojim potrebama i koji tri puta meri pre sečenja. Iz tog razloga uvek i potpuno podržavam izbore u skladu sa potrebama (a i mogućnostima).

Ni meni 407 nije odgovarao za gradsku vožnju (u kojoj provedem 95% pređene kilometraže), jednostavno je prevelik i nezgrapan. Kad/ako se ikad budem oženio i stekao porodicu, ništa me neće odvratiti od minivan-a

A to da li je Reno, VW ili Fiat - uvek će biti spora i večito ćemo se prepucavati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma super je twingic, prosto te vuce da ides okolnim uskim ulicicama i da traziz uska parking mesta :)

 

Multimedija je zanimljivo uradjena, ali ne znam bas da li mi se svidja da ako hocu obrtaljku moram da imam i smartfon, ali je zanimljiva dziza u svakom slucaju.

Ono sto bi mene plasilo na tom autu su vrata gepeka, cela su od stakla, ne daj boze da te neko zakaci, nema peglanja...

 

U svakom slucaju pozdravljam odluku i cestitam na kupovini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta rece Skile jeste razlog, a i iako je iz a segmenta Twingo ima mesta kao vecina auta iz b segmenta. Drugi razlog je taj sto mi se Twingo svideo vise od svih iz b segmenta.

Inace hvala svima na uglavnom pozitivnim reakcijama

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dace bog, nadam se da ce tako i biti! U jednom trenutku sam razmisljao i o 500l ali sad kada vidim koje muke muci moj ortak sa 500l drago mi je da se nisam odlucio za njega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozio sam se u Clia sa istim mototom...neki cudan osecaj za 66kw...znam samo da mu pise potrosnja ispod 8L ciste gradske voznje. Vozio me je 170 na Novom mostu, svasta mu je radio pa cak i cipovao. Mislim da je presao oko 15.000km i koliko vidim za sada je sve okej. Jako cudan motor. Rekao bih da mnoogo bolje ide u Twingu od Clia. Bas mi se svidja kako izgleda...cudan je, ali bas mu stoji ova kombinacija boje.

P.S. To za potrosnju, verujem da moze manje jer vidim kako ga ovaj vozi.

Edited by CileBGD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Istina, ostaje da vidimo. Uclanio sam se i u neke inostrane forume i generalno ljudi nemaju probleme, pogotovu sa TCe. Ima par nekih gluposti tipa, na nekim autima koji se voze po podrucjima gde ima puno kise, desi se da malo vode zavrsi u gepeku ali predpostavljam da se zapuse odvodni kanali nekom strokom ili liscem, ali dosad nisam cuo da je nekom nesto stvarno zabolo na autu. Kao sto rekoh, videcemo, ja se nadam najboljem. Generalno jeste rizik kada kupujes potpuno nov model...

 

A sto se tice Clia sa tim motorom, to je auto koji je oko 100kg tezi i logicno je da je potrosnja veca i slabije ubrzanje. Clio sa tim motorom ide 12.2 sec do 100 a Twingo 10.8.

Edited by francuz69

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bio neki muški auto da se kupi?    :laughing:


i stekao porodicu, ništa me neće odvratiti od minivan-a
A to da li je Reno, VW ili Fiat - uvek će biti spora i večito ćemo se prepucavati...

 

+1

 

Minivan se podrazumeva, nekako je prostorniji no karavan.

Ili C4 kao tvoj + neki kofer gore, Citrus ionako ima fino mesta u gepeku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve u svemu, dosta cudan autic. Nek te sluzi u zdravlju! Srecno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idemo sad malo u off ali to sa mini vanovima i porodicom dosta zavisi od konkretne porodice. Nas troje smo prošle godine jedva spakovali stvari za more u 156SW a komšija je sa 2 dece i 3 bicikla išao na letovanje u Puntu classic :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad smo vec u off-u, apropo minivana. Vozio/probao sam ih dosta i najjaca strana takvih automobila jeste njihova prakticnost. I dalje tvrdim (po mom ukusu i potrebama) da je najbolji predstavnik minivana u nekom nizem cenovnom rangu, Fiat Multipla. Dan danas kada vidim lep primerak na ulici, izmami mi uzdah. Toliko sam voleo taj auto... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idemo sad malo u off ali to sa mini vanovima i porodicom dosta zavisi od konkretne porodice. Nas troje smo prošle godine jedva spakovali stvari za more u 156SW a komšija je sa 2 dece i 3 bicikla išao na letovanje u Puntu classic :)

Znači da komšija ima razumnu i praktičnu ženu, ništa više. Ja bi na 156SW morao i krovni kofer da metem. Isto nas je troje. Nosili smo kišobran kolica, prenosni krevetac i dušek i gomilu stvari. Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...