Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Volkswagen i Audi u SAD varali na testu emisije zagađenja / Dieselgate

Recommended Posts

Mercedes se plaši sopstvenog dizelgejta

 

mercedes%20e%2021111.jpg

 

Nakon Volkswagenovog problema sa lažljivim softverom, Amerikanci su podvrgnuli strožijoj kontroli i sve ostale proizvođače. Zbog novih normi kojima se dodatno specifikuje šta je nedozvoljeno zarad regulacije emisije štetnih gasova, Mercedes je naredio internu istragu. Ukoliko dođe do otkrića nedozvoljenog softvera, nemački proizvođač suočiće se sa značajnim finansijskim penalima. Ceo problem isplivao je na površinu nakon što su američke vlasti ukazale na to da su određeni Jeep i Ram modeli ''sumnjivi'' za varanje na testovima za emisiju štetnih gasova. Amerikanci su optužili i Mercedes da koristi slične sisteme, kao navedeni proizvođači. Istraga je i dalje u toku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ne objavljuje izveštaj o Diselgateu

 

vw%20o.jpg

 

Volkswagen je odbio poziv investitora da objavi rezultate ključne istrage o skandalu u vezi sa emisijama gasova iz dizelskih motora, napomenuvši da to ne može da učini iz pravnih razloga. Predsednik kompanije Hans Diter Peč rekao je na godišnjem sastanku sa oko 3.000 akcionara da završni izveštaj ne može biti objavljen iz pravnih razloga i zatražio njihovo razumevanje. Kompanija je prethodno obećala da će obavestiti svoje akcionare o zaključcima iz izveštaja koji je korišćen kao osnova za poravnanje u vrednosti od 4.3 milijarde dolara sa američkim Ministarstvom pravde, ali je sada odustala od tog plana. Peč je rekao da je izveštaj prezentovan kroz materijal koji je objavilo američko Ministarstvo pravde u okviru sporazuma o poravnanju i da on ne može da objavljuje zaključke izvan tog okvira. Volkswagen je ranije saopštio da potpuno podržava oduluku da ova kompanija u Americi u naredne tri godine bude pod nadzorom Lerija Tompsona, bivšeg zamenika američkog državnog tužioca, koga je za tu ulogu odabralo Ministarstvo pravde. Tompson i njegov tim imaće pristup Volkswagenovoj dokumentaciji i analiziraće napore uprave kompanije u poštovanju zakona o zaštiti prirodne sredine.

Volkswagen se našao u problemima nakon što je krajem 2015. godine priznao da je u svoje automobile sa dizelskim motorima ugrađivao softver koji je smanjivao stvarne vrednosti emitovanih gasova tokom izvođenja testova. Kompanija mora da plati oko 25 milijardi dolara odštete samo u SAD kupcima, državnim institucijama i nezavisnim agencijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenovi troškovi oko dizelgejta u SAD do sada 25 milijardi dolara

 

vw%20pay.png

 

Advokati nemačkog proizvođača postigli su dogovor sa federalnim sudijom i pristali na kaznu od 1.22 milijarde dolara zbog lažljivog softvera na 3.0 TDI motorima. Volkswagen će takođe morati da otkupi ili popravi oko 80.000 vozila sa ovim motorom u SAD. Ukoliko vlasnici automobila odluče da ih zadrže, Volkswagen će morati da im isplati između sedam i šesnaest hiljada dolara i da besplatno ''srede'' softver. Dizelgejt je naterao Volskwagen da se okrene ''zelenim'' pogonskim jedinicama, ali i zbog finansijskih problema Nemci traže kupca za Ducati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU pokrenula pravni postupak protiv Italije zbog Fiata

 

fiat%20500x%2077777.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, Evropska unija je pokrenula pravni postupak protiv Italije jer na adekvatan način nije istražila navode o Fijatovim manipulacijama emisijama štetnih gasova. Evropska komisija je ''odlučila danas da pošalje pismo formalnog obaveštenja kojim od Italije traži da odgovori na zabrinutost u vezi sa nedovoljnim akcijama preduzetim u pogledu strategija kontrole emisije štetnih gasova koje primenjuje Fiat Krajsler Automobili grupa (FCA)'', navodi se u saopštenju EK. Italijanski zvaničnici su poručili da su razočarani ovakvom odlukom Komisije. ''Žao mi je što čujem da, uprkos svim detaljnim informacijama koje smo dostavili Komisiji i Nemačkoj, planirate da otvorite prekršajni postupak'', napisao je italijanski ministar za saobraćaj Graciano Delrio u pismu evropskoj komesarki za industriju Elžbieti Bjenkovskoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodeći ljudi Porschea i Volkswagena pod istragom

 

vw%20srb.jpg

 

Nemački tužioci su otvorili istragu protiv vodećih ljudi kompanija Porše SE i Folksvagen, Matiasa Mulera i Hansa Ditera Potča, u vezi sa manipulacijama na tržištu. Tužilaštvo je saopštilo da su Muler, koji je danas na čelu bavarskog giganta, ali je bio deo uprave Poršea, kao i Potč, koji sad vodi Porše, prekasno upoznali investitore o negativnim posledicama skandala ''dieselgate''. VW se suočio sa najvećom krizom u istoriji kada je u SAD otkriveno da su skrivali prave informacije o negativnim emisijama dizelskih motora zbog čega će godinama plaćati enormne odštete i kazne. Ranije je pokrenuta i istraga protiv prvih ljudi VW-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američke vlasti se pripremaju da tuže Fiat Chrysler Automobiles

 

jeep%20grand%20cherokee%20trailhawk.jpg

 

Američko ministarstvo pravde se priprema da tuži Fiat-Chrysler Automobiles ukoliko se u razgovorima ne dođe do objašnjenja razlika u stavovima vezano za navodno kršenje zakona o čistom vazduhu. Naravno, ono što je sporno su dizel motori. Tužba bi mogla da bude podnesena kažu neimenovani izvori koji nisu želeli da budu identifikovani. Pregovori su još uvek u toku, tako da umešane strane mogu doći do rešenja da bi se izbegla sudska parnica. Uglavnom, ono što je sporno je navodna upotreba nelegalnih ''poništavajućih'' uređaja. Dotični ''uređaji'' su zapravo softver prisutan u kompjuterizovanim sistemima, koji služi da na nedozvoljen način deaktivira sistem kontrole zagađivanja zarad boljih performansi. Volkswagen grupa je, kao što je poznato, 2015. godine priznala korišćenje takvog softvera. Fiat-Chrysler je odlučan u tome da njihovi kontrolni uređaji nisu dizajnirani da bi se manipulisalo na testovima, kao što je to uradio Volkswagen. Istražitelji su izjavili da na njihovo nezadovoljstvo, Fiat-Chrysler nije u potpunosti objasnio svrhu svih funkcija. ''U slučaju pokretanja parnice, FCA US će se braniti svim snagama, posebno protiv svih tvrdnji da je kompanija namerno instalirala ''poništavajuće'' uređaje da bi varala na američkim testovima na izduvne gasove'', saopštio je Fiat-Chrysler. ''Kompanija smatra da bi pokretanje bilo kakve parnice bilo kontraproduktivno kada je reč o tekućim razgovorima sa Agencijom za zaštitu životne sredine (EPA) i Kalifornijskim odborom za vazdušne resurse (CARB).'' Fiat-Chrysler je tražio odobrenje za ažurirani softver za dizele iz 2017. modelske godine, koji planira da instalira u vozila iz 2014-2016. godine.

 

Sudsko saslušanje

SAD pripremaju potencijalnu žalbu pred inicijalno saslušanje za odvojene tužbe, koje su podneli vlasnici dizel SUV-a i kamioneta, i koje treba da se održi 24. maja. Kao što je poznato, ''poništavajući'' uređaji su omogućavali automobilima sa dizel motorima da prolaze testiranja, mada su u realnom saobraćaju emitovali znatno više azotnih oksida od dozvoljenog. To je dovelo do pooštrenih testova na izduvne gasove, što je dovelo do otkrivanja navodno spornih rezultata FCA.

Ministarstvo pravde i EPA su odbili da komentarišu slučaj. EPA je u januaru izašla sa tvrdnjom da je Fiat-Chrysler prodao 104.000 Jeep Grand Cherokee-ja i Ram 1500 kamioneta, pogonjenih dizel motorima sa ''dodatnim kontrolnim uređajima emisije izduvnih gasova'', koje kompanija nije prijavila agenciji.

 

Zapažanje EPA-e

Ova agencija je takođe saopštila da jedan ili više kontrolnih uređaja mogu biti ''poništavajući'', te je pozvala proizvođača da ubedi istražitelje u suprotno. Jedna od kontrola ''čini se da prouzrokuje drugačije performanse kada je vozilo u režimu testiranja u odnosu na regularnu upotrebu'', rekla je EPA. Podaci sa testiranja su pokazali da vozila proizvode visoke nivoe azotnih oksida pod izivesnim okolnostima, saopštila je agencija u januaru. Navodni prekršaji potencijalno mogu skupo da koštaju kompaniju, sa kaznama do 44.539 dolara po vozilu. Ovo je izjavila tadašnja službenica EPA-e, Sintija Džil. Prevedeno u ''total'', suma se penje do 4.6 milijardi dolara. Šef Fiat Chryslera, Serđo Markione, opovrgnuo je sve optužbe jednostavno rekavši: ''Mi nemamo nikave poništavajuće uređaje''.

 

Moguće greške

Markione se ovom problemu obratio ponovo prošlog meseca: ''Možda smo napravili neke greške kada je reč o obelodanjivanju prisutnosti softvera'', rekao je on, ''Mada, Fiat-Chrysler nikada nije pokušao da krši bilo kakva pravila.'' EPA je u januaru saopštila da je odsustvo obaveštenja o prisutnosti softvera samo po sebi kršenje zakona o čistom vazduhu (Clean Air Act), dodavši da bi dodatna kršenja mogla da budu utvrđena. Pomoćni kontrolni uređaji u sistemu redukovanja izduvnih gasova su dozvoljeni po dotičnom zakonu, sve dok su o njima obavešteni odgovarajući organi, i dok je njihovo funkcionisanje u potpunosti objašnjeno u dokumentaciji koju proizvođači automobila dostavljaju EPA-i. Zvaničnici FCA i EPA-e su razgovorima povodom rešavanja problema još od januara. U isto vreme, kompanija radi na tome da od EPA-e dobije sertifikate za Jeep Grand Cherokee i Ram 1500, što je agencija za sada odbila da da.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler će modifikovati sporne dizel motore u SAD

 

jeep%209.jpg

 

Fiat-Chrysler Automobiles je podneo predlog u vezi sa modifikacijom 104.000 dizel motora u cilju rešavanja pregovora sa Američkim ministarstvom pravde. Kompanija je takođe podnela molbu za sertifikatom za Jeep Grand Cherokee i Ram 1500. FCA traži dozvolu od EPA-e i CARB-a da prodaje SUV i kamioete nakon ažuriranja i podešavanja softvera. Ovo je verovatni epilog višemesečnih diskusija zbog navodno spornog sofvera u dizel modelima proizvedenim između 2014. i 2016. godine. FCA planira da iste modifikacije primeni i na nova vozila ukoliko vlasti to dozvole. Ministarstvo pravde SAD je pripremilo tužbu protiv italo-američkog proizvođača automobila u slučaju da ne dođe do pronalaženja zajedničke reči u vezi sa optužbama. Portparolka EPA-e je odbila da da komentar, citirajući politiku agencije, koja izbegava diskutovanje o statusu sertifikata vozila koja još nisu dobila ''zeleno svetlo'' za prodaju. Komentar nije došao ni iz ministarstva pravde.

Vrednost akcija Fiat-Chryslera u SAD je skočila za 0.3 odsto na 10.50 dolara. Porast od početka godine iznosi 18 odsto.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen mora da uvede nove električne modele u Kaliforniju

 

vw%20id%20suv.jpg

 

Vlasti države Kalifornija u SAD, pored velike finansijske kazne propisali su i dodatne uslove za rad Volkswagena u toj državi.

Naime, Volkswagen će morati da do 2019. godine lansira na ovom tržištu tri električna modela, od čega najmanje jedan mora biti SUV. Nakon toga, do 2020. godine mora se pojaviti još jedan SUV. Takođe, dodatni uslov za Volkswagen je da u periodu između 2019. i 2025. godine proda najmanje 35.000 električnih vozila u državi Kalifornija. Kao odštetu VW će isplatiti ukupno 225 miliona dolara, od čega 66 miliona dolara ide Kaliforniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ameri brinu o varanjuna emisijama zagađenja (čitaj videli gde mogu uzeti  pare) a na drugoj strani hoće da izađu iz sporazuma o klimi (smanjenju emisije gasova)

Licemerno

 

http://www.021.rs/story/Info/Region-i-svet/163791/Republikanski-senatori-traze-povlacenje-SAD-iz-sporazuma-o-klimi.html

 

Republikanski senatori traže povlačenje SAD iz sporazuma o klimi

 

Republikanski senatori traže povlačenje SAD iz sporazuma o klimi
 

Lider republikanske većine u američkom Senatu Mič Mekonel rekao je da 22 senatora iz Republikanske partije traže od predsednika Donalda Trampa da ispuni obećanje iz kampanje da će povući SAD iz Pariskog sporazuma o klimi.
Republikanski senatori traže povlačenje SAD iz sporazuma o klimi
Republikanski senatori su u pismu Trampu naveli da bi ispunjavanje ciljeva iz sporazuma za smanjenje emisije gasova moglo otežati administraciji planove da smanji propise za zaštitu životne sredine.
Većina senatora koja je potpisala pismo dolazi iz saveznih država koje zavise od eksploatacije uglja, nafte i gasa. Među njima su i senatori koji su, kao i Tramp, navodili da su naučni podaci o posledicama čoveka na zagrevanje Zemlje zapravo prevara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VW u Francuskoj ostvario 23 milijarde evra prihoda prodajom dizelaša sa spornim uređajima

 

118869-vw%20touareg%201.jpg

 

Francuska agencija za suzbijanje prevara potrošača izračunala je da je nemački automobilski gigant Volkswagen (VW) u Francuskoj ostvario prihode od 22.78 milijardi evra od prodaje dizelskih vozila sa kontroverznim uređajima kojima su lažirani podaci o štetnim emisijama, piše francuski list Le Monde. Pozivajući se na neobjavljeni dokument koji je agencija poslala tužilaštvu, dnevnik takođe navodi da su istrage pokazale da je varanje na štetnim emisijama dizelskih motora uštedelo nemačkom proizvođaču oko 1.52 milijarde evra koliko bi morao da potroši na usklađivanje sa propisima. Predstavnici francuske filijale VW-a i državnog tužilaštva nisu želeli da komentarišu te informacije. VW je već suočen s troškovima u SAD-u u iznosu do 25 milijardi dolara vezano za skandal ''dieselgate'', uključujući nagodbu. Podatke o prodaji i uštedama VW-a u Francuskoj tamošnji sud bi na kraju mogao da iskoristi za određivanje visine globe nemačkom proizvođaču, ako bude osuđen za prevaru u slučaju koji je protiv njega pokrenula kancelarija državnog tužioca u Parizu. U agenciji su takođe izračunali da bi VW-u teoretski maksimalna globa, ograničena do visine 10 posto ukupnih godišnjih prihoda, iznosila 19.73 milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amerikanci tuže FCA zbog izduvnih gasova

 

133098-ram%2011.jpg

 

Kako prenosi Beta, Vlada SAD tužila je proizvođača automobila ''Fiat-Krajsler Amerika'' zbog prevare na testovima izduvnih gasova kamioneta i terenaca Jeep sa dizel motorima. Tužba koju je podnelo Ministarstvo pravde je tek druga kojoj je država pribegla protiv nekog proizvođača automobila tvrdeći da je u kompjuteru vozila sa dizel motorima koristio softver koji im je omogućavao da na testu izduvnih gasova tokom tehničkog pregleda emituju manje zagađenje nego na putu. Prošle godine država je za varanje na testovima optužila Volkswagen koji je priznao krivicu po krivičnim prijavama. Taj skandal je kompaniju VW samo u SAD koštao više od 20 milijardi dolara.

 

U najnovijem slučaju, država navodi da je FCA ugradila osam ''funkcija na bazi softvera'' u dizel motore u skoro 104.000 kamioneta Ram i Jeep Grand Cherokee proizvedenih od 2014. do 2016 godine. Taj softver je omogućio da motori emituju manje štetnih materija tokom testova nego u normalnim uslovima vožnje. Trolitarski dizel motori FCA na putu emituju mnogo više azotnih oksida od dozvoljenog, navodi u saopštenju državna agencija za zaštitu okoline EPA. Kada je tražila izdavanja atesta za ta vozila da bi mogla da ih proizvodi i prodaje, kompanija nije prijavila taj softver, kaže EPA. Ta agencija je taj softver nazvala ''uređajem za nadvladavanje'' motora jer menja način na koji radi kada je vozilo tokom testova na valjcima. ''Svaki od tih modela vozila se materijalno razlikuje od specifikacija koje su date EPA u prijavi atesta'', navodi se u saopštenju. ''Tako su ti automobili bez atesta što je suprotno Zakonu o čistoći vazduha''. U tužbi podnetoj federalnom sudu u Detroitu, država traži građanskopravnu kaznu koja bi mogla ukupno dostići više od četiri milijarde dolara, kao i sudsku zabranu kompaniji FCA da proizvodi ili prodaje vozila s tim softverom.

 

Taj italijansko-američki proizvođač automobila je u današnjem saopštenju rekao da je razočaran zbog tužbe jer je mesecima sarađivao sa EPA da bi razjasnio pitanja kontrole zagađenja. FCA tvrdi da, za razliku od VW, nije instalirala softver s namerom da vara na testovima. ''Кompanija namerava da se energično brani, posebno od bilo kakvih tvrdnji da je imala smišljen plan da ugradi uređaje koji varaju na testovima emisiji izduvnih gasova u SAD'', saopštila je FCA. EPA je još januara izdala ''obaveštenje o prekršaju'' protiv FCA. Direktor FCA Serđo Markione je tada porekao bilo kakve zloupotrebe i rekao da je agencija preuveličala pitanje softvera. EPA i Odbor Кalifornije za zaštitu vazduha od zagđenja i dalje se raspravljaju sa FCA o tome kako da se vozila usklade sa federalnim i propisima Кalifornije o ograničenju zagađenja. FCA kaže da se još nada da će to pitanje rešiti pregovorima, ali je EPA saopštila da to ''nije sigurno''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Daimler pod istragom povodom emisije dizel modela

 

mercedse%20s%20221.jpg

 

Nemački istražitelji su pre neki dan pretražili Daimlerove prostorije, što je deo istrage povodom mogućeg lažnog reklamiranja i manipulacije u vezi sa post-tretmanom izduvnih gasova kod dizel modela. Kancelarija štutgartskog javnog tužioca je saopštila da su 23 inspektora i oko 230 članova osoblja, uključujući i policiju i savezne kriminalističke organe, umešani u istragu na 11 lokacija u nemačkim saveznim državama Baden-Virtembergu, Berlinu, Donjoj Saksoniji i Saksoniji. Cilj istrage je potraga za relevantnim podacima i dokazima. Daimler je izjavio da sarađuje s vlastima. Pretres je započet povodom istraga ''protiv poznatih i nepoznatih zaposlenih u Daimleru, za koje se sumnja da su učestvovali u prevari i lažnom reklamiranju, povezanim sa manipulativnim tretmanom kod automobila pogonjenih dizel motorima'', rečeno je iz kancelarije tužioca. Istraga je pokrenuta u martu, protiv zaposlenih u Daimleru, matičnoj firmi Mercedes-Benza. U aprilu, Daimler je ukazao da američke vlasti takođe vode istragu u vezi sa emisijom dizel modela, što bi moglo da dovede do značajnih kazni i opoziva vozila. Ranije u toku ovog meseca, Daimler je odustao od planova da traži odobrenje od SAD za prodaju dizel modela za 2017.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I GM varao na emisijama?

 

chevrolet%20col%20111.jpg

 

Emisija dizelaša pet puta veća od dozvoljene?

Nakon što je otkriven Volkswagenov skandal s emisijama, a istražioci češljaju Mercedes-Benz, FCA i Peugeot, pojavila se i nova kompanija za koju postoji sumnja da je manipulisala emisijama. Ovoga puta reč je o GM-u, za koji se sumnja da je muljao s dizelskim kamionetima GM Duramax. Navodno je reč o spornih 750.000 vozila, a GM je optužen da je sporne uređaje ugrađivao u modele koji su se proizvodili od 2011. do 2016.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zemlje EU dogovorile zajednički stav o homologaciji motornih vozila

 

vw%20emisija.jpg

 

Zemlje članice Evropske unije dogovorile su u ponedeljak zajednički stav za pregovore s Evropskim parlamentom o predlogu novih propisa za homologaciju motornih vozila, uključujući i kontrolu izduvnih gasova. Zemlje članice prihvatile su kvalifikovanom većinom kompromisni tekst koji je pripremilo malteško predsedništvo. Na bazi toga teksta Savet EU-a sada može ući u pregovore o konačnom tekstu s Evropskom komisijom i Evropskim parlamentom, koji o tome zajednički odlučuju. Novi predlog je podnet nakon što je otkriven skandal s Volkswagenovim dizel motorima, koji su imali ugrađeni softver koji je na testovima pokazivao manju emisiju štetnih gasova od stvarne. Nemačka je konačno pristala na kompromis, očekujući da se konačni tekst može još poboljšati. Prihvaćeni tekst u odnosu na originalni predlog Evropske komisije je značajno ublažen. Komisija je pozdravila i tako ublaženi tekst iako su njene ambicije bile veće.

 

''Dve godine nakon skandala s emisijom izduvnih gasova i dalje saznajemo nova otkrića, nove navode i istrage. Krajnje je vreme da dobijemo verodostojan, nepropustan sistem za odobravanje vozila na tržištu. To smo dužni našim građanima kao i proizvođačima automobila koji nisu varali'', izjavila je poverenica za unutrašnje tržište i industriju Elzbieta Beinkowska. Novi propisi bi trebalo da obezbede bolji nadzor tržišta i veću kontrolu nad vlastima koje su zadužene za izdavanje dozvola za stavljanje na tržište EU-a određenih modela automobila. Za razliku od Sjedinjenih Država, gde je otkriven skandal sa Volkswagenovim dizelskim motorima, u EU nema propisa kojima bi se kaznio proizvođač i obeštetili potrošači. S obzirom na to da nema instrumenata da direktno kazni proizvođače, Komisija je otvorila postupke protiv nekih zemalja članica zbog toga što su propustile da sakncionišu proizvođače i nisu obezbedile da određeni modeli automobila zadovoljavaju uslove za stavljanje na tržište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka optužila Audi za varanje

 

audi%20tdi.jpg

 

Afera ''dieselgate'' Volkswagen grupacije ne prestaje da se širi. Skandal, koji je otkriven 2015., nekoliko čelnika automobilskog proizvođača je već otpratio na optuženičku klupu, a o milijardama evra za kazne i kompenzacije da ne pričamo. Nemačke vlasti su sada optužile i vrh Audija za manipulisanje na NOx testovima. Naređeno je povlačenje 24.000 automobila proizvedenih između 2009. i 2013., a polovina od tog broja sastavljena je u Nemačkoj. Pogođeni modeli sa Euro 5 standardom emituju dvostruko više NOx-a od dozvoljenog. Vlasti su upozorile čelnike Audija da do 12. juna moraju da predlože rešenje problema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prevaranti iz Ingolštata

 

audi%20a7%2099.jpg

 

Još uvek institucije pri razotkrivanju skandala ''sarađuju'' sa automobilskom branšom koja ih trikovima vuče za nos, piše nemačka štampa nakon otkrivanja manipulacija sa merenjem izduvnih gasova na Audijevim modelima. Način prevare je dobro poznat - softver u automobilu prema ponašanju vozača prepoznaje da li je auto na obaveznom testiranju ili je u običnoj, svakodnevnoj vožnji. Ako je na testiranju, filtriranje izduvnih gasova radi kako treba pa su dobijene vrednosti u skladu sa propisima. Ako je na ulici, sistem za prečišćavanje se zbog uštede isključi pa količina štetnih azotnih oksida probija sve granice. Zbog takve prevare od septembra 2015. leti perje u jednom od najvećih svetskih proizvođača Volkswagenu koji je morao da preradi 11 miliona vozila širom sveta, plaća drakonske kazne u SAD, što je koncernu napravilo štetu od oko 100 milijardi dolara. Već je tada među grešnim automobilima bilo preko dva miliona audija, čuvene marke koja takođe pripada gigantu iz Volfsburga. U četvrtak je međutim nemački ministar saobraćaja Aleksander Dobrint objavio da je Audi na opisani način manipulisao i vozilima više klase - za sada se zna o 24.000 automobila iz serija A8 i A7 proizvedenih između 2009. i 2013. godine. Navodno je Audi sam prijavio sporni softver. Dobrint je pozvao matični koncern Volkswagen da do 12. juna predoči rešenje. Veruje se da je dovoljno da se automobil dotera u ovlašćeni servis gde se za pola sata instalira ispravni softver.

 

Ono što čudi nemačke medije nije razmera skandala - šta je 24.000 automobila u poređenju sa 11 miliona? - nego magareća istrajnost velikih koncerna u laganju kupaca i javnosti te protivzakonitom trovanju ljudi i životne sredine. Drugim rečima, uprkos velikom skandalu od pre godinu i po dana, nikome u Audiju do sada na pamet nije palo da prizna manipulacije i na vozilima A8 i A7, iako su morali računati sa tim da će i ova prevara, sada kada su svi bacili oko na temu, kad-tad biti otkrivena. ''Skandal ovim otkrićem poprima novu dimenziju'', piše Zidojče cajtung. ''Postaje jasno da Folksvagen nije u stanju da povrati poverenje javnosti. Sve se jasnije pomalja činjenica da zataškavanje ide do krajnjih granica, da stvari isplivaju na svetlost dana tek kada se to nikako više ne može sprečiti. Time zemlja klizi dublje u najveći skandal koji je poslednjih godina - ako ne i decenija - pogodio životnu sredinu, potrošače i industriju. I odavno to nema veze samo sa proizvođačima automobila. Skandal je dostigao politiku.''

 

Ugledni minhenski list dalje piše da političari takođe nastoje da čitave razmere afere drže pod tepihom. Autoindustrija demonstrira da je u Evropi moguće varati u velikom stilu: ''Automobili skoro dva tuceta velikih proizvođača ne pridržavaju se graničnih vrednosti izduvnih gasova u saobraćaju, vrednosti osmišljenih za zaštitu ljudi i životne sredine. Pa ipak, i dalje milioni takvih vozila taljigaju evropskim drumovima. Mušterije nemaju pojma o tome da automobili koje voze prebacuju granične vrednosti i do 1.000 odsto. I još uvek institucije pri razotkrivanju skandala sarađuju sa ovom branšom koja ih trikovima vuče za nos.''

Donaukurir iz Ingolštata - grada u kojem je centrala Audija - pita se kakve su posledice: ''Već sada je jasno da najnovija otkrića navode vodu na vodenicu ne samo državnog tužilaštva koje vodi istragu zbog prevare, već i čitave kohorte advokata koji pripremaju tužbe za odštetu. Takođe je jasno da dizel-afera pored Audija i Volkswagena na loš glas izvodi i druge proizvođače. Ono što su smislili genijalci u Ingolštatu i Volsfsburgu - ali ne samo tamo - potencijalno ugrožava kompanije i nebrojena radna mesta.'' U komentaru bečkog dnevnika Standard se ironično primećuje da donosioci krupnih političkih odluka ''fino i lagano uvode strožiji režim izduvnih gasova''. ''Zaista je jadno što u Evropi, za razliku od SAD, za pogođene i prevarene vozače i dalje nema odšteta vrednih pomena, a verovatno ih nikada neće ni biti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Porsche optužen za varanje

 

112705-porsche%20macan%2032.jpg

 

Nemačko ministarstvo saobraćaja se još uvek ne izjašnjava. ''Dizelgejt'' epopeja je još uvek daleko od završetka. Nakon Audijevih problema sa nemačkim vlastima, sada se i Porsche suočava sa istragom u matičnoj zemlji. Nemačka agencija KBA, navodno istražuje da li proizvođač sportskih automobila koristi detekciju pokreta volana u cilju registrovanja kada se vozilo testira na emisiju štetnih gasova. Magazin Wirtschaftswoche je izvestio da KBA smatra da je moguće da je Porsche koristio uređaj za lažiranje, sposoban da detektuje testni ciklus. Kada se ovo dešava, rekalibriše se motor da bi emitovao manje štetnih jedinjenja. Za razliku od Volkswagenovog skandala, Porsche je optužen da je softver instalirao u benzinske modele.

Ipak, proizvođač iz Cufenhauzena kategorički negira optužbe, rekavši da nijedan od njegovih modela ne koristi lažirajuće uređaje. KBA čeka na izjavu Nemačkog ministarstva saobraćaja, ali do sada nije bilo zvaničnih komentara.

U Međuvremenu, Audi treba da pronađe rešenje za A7 i A8 modele pogonjene dizelima, proizvedene između 2009. i 2013. godine, koji emituju dvostruko više azotnih oksida od dozvoljenog. Nemačke vlasti su zatražile od kompanije da povuče sporna vozila, od kojih je polovina prodata u Nemačkoj. Marka iz Ingolštata je potvrdila da popravke startuju od 12. juna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više od 9.000 VW radnika pristalo na otpremninu

 

160720-vw%20gte%20111.jpg

 

Volkswagen je zbog afere ''dieselgate'' primoran na novo rezanje troškova, a to znači da nekoliko hiljada radnika mora da ode. Srećom, čelnici nemačke automobilske grupacije uspeli su da se dogovore s 9.300 radnika rođenih između 1955. i 1960. da pristanu na otpremninu i odu u raniju penziju. Iz Volkswagena su poručili da neće biti prinudnih otkaza nego će pokušati da se dogovore s radnicima, odnosno sindikatom. Želja nemačke automobilske grupacije je poboljšati produktivnost za 25 posto do 2025.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler pod lupom istražitelja koji su razotkrili Volkswagen

 

fiat%20gas.jpg

 

Fiat-Chryslerovi dizel automobili emituju 20 puta više polutanata od dozvoljenog, sudeći po istim onim istražiteljima koji su analizirali emisiju izduvnih gasova modela iz VW grupe, što je rezultiralo ''dizelgejtom''. Ovo obelodanjivanje iz laboratorije ''Vest Virdžinija'' univerziteta  baca novo svetlo na tužbu Američkog ministarstva pravde protiv FCA, a u vezi sa ilegalnim ''poništavajućim uređajima'', odnosno softveru koji pomaže da se izbegnu neželjeni rezultati na testiranjima. Ove vesti su u skladu sa zabrinutošću da li dizel motori uopšte mogu da zadovolje američku regulativu u smislu da se proizvođačima automobila uopšte isplati da tako nešto naprave.

 

Centar Vest Virdžinija univerziteta za alternativna goriva, motore i emisiju štetnih gasova, obustavio je optužbe protiv Fiat-Chryslera, ali je saopštio da su realni testovi pokazali da Jeep Grand Cherokee i Ram 1400 emituju 20 puta više azotnih oksida od zakonski dozvoljenog nivoa. Da podsetimo, azotni oksidi su glavni uzročnik smoga i kiselih kiša. ''Videli smo rezultate emisije u simuliranim ciklusima, čije su vrednosti bile mnogo niže u odnosu na rezultate iz realnog saobraćaja, što sugeriše da se emisija kontroliše na različite načine'', rekao je Denijel Karder, direktor centra. Istražitelji su testirali pet Jeep i Ram modela iz 2014-2015. modelne godine u laboratorijama i u saobraćaju, koristeći pokretnu opremu. Tokom učešća u regularnom saobraćaju, vozila su emitovala prekomerne količine azotnih oksida.

 

Fiat-Chrysler je u saopštenju zatražio više informacija u vezi sa tim kako je studija sprovedena, jer ''se čini da je ovo testiranje naručila advokatska firma za potrebe parnice''. Karder je odbio da kaže ko je naručio istraživanje. Američki standardi u vezi sa emisijom polutanata su bazirani na laboratorijskom testiranju, tako da poređenje sa testiranjem u realnom saobraćaju nije validno, smatra kompanija. Istražitelji su navodno neke rezultate prikupili tokom brže vožnje i uz veće opterećenje vozila nego što to regulativa nalaže, kaže se u izveštaju FCA, uz konstataciju da uprkos izveštaju, nema zakonskog protokola za sprovođenje testova na emisiju izduvnih gasova u realnom saobraćaju. Karder je potvrdio da su neka testiranja u realnom saobraćaju zahtevnija u odnosu na laboratorijske procedure. Ipak, on je konstatovao da je povišen nivo azotnih oksida zabeležen i pri vožnji nizbrdo, što se nije očekivalo. U građanskoj parnici protiv Fiata, američke vlasti pokušavaju da argumentuju tužbu time što je neprijavljeni softver nelegalan i što su navodno neke stvari unutar sistema kontrole izduvnih gasova dizajnirane da zaobiđu testiranje. Odvojeno od slučaja FCA, podignuta je tužba i protiv GM-a, zbog navodnog instaliranja ''poništavajućih'' uređaja u dva modela kamioneta, od 2011. do 2016. godine. Sporno je čak više 705.000 GM Duramax modela, koji su prošli državnu inspekciju mada emituju dva do pet puta više azotnih oksida.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropljani neće dobiti odštetu od Volkswagena, već garanciju za dodatne dve godine

 

vw%20srb.jpg

 

Pravila nažalost nisu za sve jednaka, a to se potvrdilo i u slučaju Volkswagenove afere ''dieselgate''. Nemačka automobilska grupacija je priznala krivicu u SAD-u za ugradnju softveraa kojim se manipulisalo na ekološkim testovima, ali čelnici Volkswagena kažu da zakon u Evropi nisu prekršili. Zato i ne misle da plate nikakvu odštetu Evropljanima, koji su kupili automobil sa pomenutim softverom. Umesto novca, čelnici Volkswagena su se s Evropskim udruženjem za zaštitu potrošača dogovorili da će vlasnicima produžiti garanciju za još dve godine. Amerikanci će međutim dobiti novac na ime odštete. Dakle, kao što smo već napisali, pravila nisu ista za sve.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

SAD Nemačkoj: Isporučite nam menadžere VW

 

vw%20golf%20p.jpg

 

SAD traže širom sveta menadžere Folksvagena koji su umešani u skandal s manipulisanjem izduvnih gasova kod dizel motora. Nemački mediji prenose da je raspisana Interpolova poternica za petoricom čelnih ljudi kompanije i očekuju od Nemačke da ih isporuči. Bivšim rukovodiocima VW preti pet godina zatvora. Inače, zasada u Nemačkoj niko nije uhapšen zbog ovog skandala.

Američke vlasti su u septembru 2015. godine otkrile da je Volkswagen u dizel vozila ugradio softver koji tokom testiranja smanjuje emisiju štetnih gasova, koja se tokom stvarne vožnje povećava i do 40 puta u odnosu na nivo sa testiranja, a znatno se poboljšavaju i performanse vozila. Odgovorni u Volkswagenu terete se za kršenje propisa o zagađenju životne sredine, kreiranje ilegalog softvera za lažiranje i prikrivanje podataka o emisiji gasova, kao i za uništavanje kompjuterskih fajlova sa dokazima. Volkswagen je zbog otkrivenog skandala pristao na poravnanje od 15 milijardi dolara sa američkim vlastima i kupcima automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen počeo da otkupljuje Dieslegate automobile i u Evropi

 

vw%20logo%2011.jpg

 

Sud u dva nemačka grada, Arnsbergu i Bayreuthu, naložio je proizvođaču automobila da tamošnjim vlasnicima automobila pogođenih ''Dieselgate'' skandalom ponudi opciju otkupa automobila. Zbog rigorozne regulative, Volkswagen je ovaj postupak do sada morao da primeni samo u SAD-u, a sada je po prvi put sud protiv kompanije presudio i u Evropi. Volkswagen je do sada tvrdio da Dieselgate skandalom nije prekršen ni jedan zakon koji se odnosi na kupce u Evropi, tako da će biti zanimljivo videti na temelju čega su sudovi u ovim gradovima to naložili, a i kakvog će uticaja imati na procese u ostalim zemljama. Oštećeni vlasnici su pokušali i sami da se organizuju potpisujući peticiju protiv Volkswagena ali su od ukupno 8.5 miliona spornih vozila dobili pristanak svega oko 250.000 vlasnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka formira novu državnu instituciju zaduženu za testiranje vozila

 

167450-nemacka.jpg

 

Nemačka će formirati novo telo zaduženo za testiranje automobila na izduvne gasove. Cilj je da se povrati poverenje kupaca nakon čuvenog ''dizelgejta''. U instituciju će biti uključene organizacije potrošača, lokalne vlasti i ekološka udruženja, kao i predstavnici automobilske industrije i ministarstava da bi se ''osigurala transparentnost i pouzdanost'' prilikom testiranja automobila. KBA, koja je odgovorana ministarstvu pravde i koja trenutno nadgleda testiranja, ostaće odgovorna za licenciranje novih modela. Nemačko ministarstvo saobraćaja je saopštilo da će nova institucija testirati oko 70 modela automobila tokom godine u realnim uslovima, a ne laboratorijskim. Rezultati u vezi sa potrošnjom i emisijom će biti javni, tako da će kupci moći da naprave poređenja. Navedeno je da aktuelni oficijelni testovi ne uzimaju u obzir faktore poput upotrebe klima uređaja i radija, vremenskih uslova i stila vožnje, što sve takođe utiče na potrošnju goriva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka šalje preko 12 miliona dizelaša na servis

 

bmw%20ig.jpg

 

Nemačko ministarstvo saobraćaja namerava da sa puteva povuče više od 12 miliona dizelaša i da ih pošalje na servis o trošku proizvođača. To je deo kampanje kojom nemačka vlast želi da smanji emisiju štetnih NOx čestica pre izbora najavljenih za kraj septembra. Ovom inicijativom će od proizvođača tražiti da na spornim automobilima modifikuju nadzor rada motora, posebno onaj deo softvera koji reguliše emisiju štetnih čestica. Postavljen je i jasan cilj, a to je smanjenje emisije Nox čestica za 25%. Procenjuje se da će popravka miliona dizelaša autoindustriju koštati i do 2.5 milijardi evra, a konačno rešenje će sigurno biti objavljeno pre jesenskih izbora. O opasnostima izduvnih gasova dizelaša na ljudsko zdravlje je počelo snažno da se govori nakon što je u javnost stigla informacija da Volkswagen ugrađuje u svoje modele sisteme koji dozvoljavaju višestruko veću emisiju štetnih Nox čestica.

Usledila je jedna od najvećih afera u istoriji autoindustrije čije posledice će Volkswagen osećati još godinama. Sada su pod lupom svi, a rat protiv dizelaša se vodi na svim nivoima. U Nemačkoj, ali i Francuskoj i Velikoj Britaniji, dizelaši su definitivno došli na loš glas. Najavljuju se zabrane ulaska u određene (urbane) zone, a prve posledice se već osećaju u prodaji - tradicionalno naklonjena dizelašima Evropa okreće leđa dizelašima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhapšena osoba iz Audija

 

audi%20a3%20s%201.jpg

 

Minhenski tužioci su uhapsili zaposlenog u Audiju pod sumnjom da je učestvovao u prevari i lažnom reklamiranju. Naravno, ovo je vezano za ''dizelgejt'', a reč je o prvom hapšenju u Nemačkoj. Neimenovani zaposleni u Audiju je uhapšen po nalogu minhenskih tužilaca nakon izvršene istrage, a ne po inicijativi američkih vlasti. Audi je odbio da prokomentariše slučaj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...