Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Volkswagen i Audi u SAD varali na testu emisije zagađenja / Dieselgate

Recommended Posts

http://www.nytimes.com/2015/09/19/business/volkswagen-is-ordered-to-recall-nearly-500000-vehicles-over-emissions-software.html?emc=edit_na_20150918&nlid=59253522&ref=headline&_r=1

 

Volkswagen i Audi su primorani da povuku pola miliona automobila sa dizel motorima (2009-2015) u SAD, zbog softvera koji sluzi za varanje na testu emisije zagadjenja.

 

Pogodjeni modeli su Volkswagen Dzeta, Buba, Golf, Passat i Audi A3, oko 482.000 vozila ukupno.

 

Softver je podesen da prepozna kada se vrsi zvanicna provera emisije azotnih oksida kako se ne bi pokazale prave vrednosti.

 

U voznji se emituje 40 puta vise stetnih materija nego na testu. Pod pretnjom zabrane dalje prodaje VW i Audi modela sa dizel motorima, VW je priznao da su namerno instalirali softver za varanje na EPA testu.

Americka agnencija EPA (Environmental Protection Agency) potvrdila je da maksimalna kazna moze biti 18 milijardi dolara, 37.500 dolara za svaki prodati auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam, meni ovo zvuči u najmanju ruku sumnjivo. 40 PUTA manje da pokazuje? A koliko onda normalno zagađuje, ko raštimani FAP? :laughing:

 

 

Ako ih kazne ovoliko mogu ključ u bravu da stave...

 

A teško da će im i 18 milijardi naštetit, iako je verovatnije da će da se nagode. Godišnji profit im je 11 milijardi evra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daj ti meni tvoj jednoipogodišnji profit da vidim da li će ti naštetiti!?

 

Kad namirim sve moje potrebe, ostane mi 0 profita, tako da... verujem da neće. :laughing:

 

Ma nagodiće se, sigurno.

Edited by rocker87

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vauwagen ima još jedan problem

 

AUTOINDUSTRIJA U ŠOKU!
 
VELIKI SKANDAL U VOLKSWAGENU: U vaš auto može se ‘upasti’ za 60 sekundi?!
 
Reč je o jednom od najčešće korištenih modela imobilizatora u celoj autoindustriji. Osim u modele Volkswagena, spomenuti sistem se ugrađuje i u modele Audija, Porschea, Bentleya, Lamborghinija, Volva, Honde, Fiata i Maseratija.
 
Volkswagen, jedan od najpoznatijih proizvođača automobila na svijetu, u petak je morao prihvatiti svoju sramotu. Naime, u petak je na USENIX u Washingtonu objavljeno istraživanje troje naučnika sa holandskih i britanskih univerziteta koje je pokazalo da je kriptografski sistem Megamos Crypto izuzetno laka meta kompjuterskih stručnjaka. Drugim rečima, svaki bolji “haker”, mogao bi srušiti sigurnosni sistem vozila za 60 sekundi.
 
Ova velika greška se  očito gurala pod tepih jer su naučnici do svojih zaključaka došli još u februaru 2012. godine te su obavestili Volkswagen još u maju 2015. Međutim, Volkswagen je tužio naučnike pod jednom gotovo neverovatnom pretpostavkom. Volkswagen je došao do zaključka da je objava istraživanja automobile učinila potencijalnom metom masovnih krađa. Naravno, objava bi definitivno prouzrokovala i pad prodaje za poznatu njemačku marku. Ono najšokantnije jest da se s tezom o opasnosti složio i Visoki sud u Londonu pa istraživanje nije ugledalo svetlo dana sve do petka. Nakon dve godine natezanja i pregovorima naučnika s proizvođačem, dogovoreno je da će se istraživanje objaviti, ali s izmenama u sadržaju. Drugim rečima, zadržali bi se zaključci, ali bi bila izbačena metoda kako upasti u sistem.
 
“Opasnost je stvarna!”
 
“To je ozbiljan sigurnosni problem i nije ga moguće brzo riješiti. To nije teoretska slabost, već stvarna i ne stvara teoretske troškove već stvarne”, pojašnjava Tim Watson, direktor kompjuterske sigurnosti na univerzitetu Warwick.Kako tvrde u Volkswagenu, njihovi sigurnosni sistemi prate svetske trendove. Kad je u pitanju elektroniska i mehanička zaštita od krađe, stariji modeli imaju još uvijek i mehaničku protivprovalnu zaštitu, a u dve godine su na novijim modelima ispravili taj nedostatak pa je takav napad nemoguć. Međutim, nepoznato je koliko je automobila s tom “greškom” prodano širom sveta.
 
Ipak, kako upozoravaju svetski mediji, reč je o jednom od najčešće korištenih modela imobilizatora u celoj autoindustriji. Osim u modele Volkswagena, spomenuti sistem ugrađuje se i u modele Audija, Porschea, Bentleya, Lamborghinija, Volva, Honde, Fiata i Maseratija.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, i mene interesuje kakva je to politika, ovamo ih tovare sa izbeglicama a sada su ih napali na njihovoj najjačoj teritoriji, autoindustriji i to ne bilo kojoj nego na VW koncernu :). Mislim, preživeće ovo Nemačka, ionako je prepuna para i ima ogroman suficit a Ameri su rešili da se okoriste :)

 

Treci svetski rat uveliko traje, ovaj put ne sa oružjem, bombama i avionima nego pametnije ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zašto bi smrdilo? Zna se da svi varaju samo su oni varaju gdje se ne smije, a to je SAD. I to je tamo nekih pola milijuna automobila, a onda je kasnije izašlo na vidjelo da je riječ o sve skupa 11 milijuna 2.0 TDI sa LNT-om diljem svijeta. Shema je što takvo auto ne zadovoljava norme, a troši manje goriva nego kada bi zadovoljilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sada mi je palo na pamet. Mislim da je prvi FPT motor sa LNT-om ovaj 2.2 JTD u Cherokeeu. Prije je 2.0 imao Hi i Low Pressure EGR, a 3.0 od VM-a za Euro 6 ima SCR. Sa motorom koji ima SCR je najveći problem kalibracija, oni mogu ispunjavati norme, a problem je cijena sustava.

Vidjet ćemo kako će se sve dalje razvijati. Za nas u EU je OK, test je takav i ako ga izvaraš nikom ništa. Problem su Zeleni koji jašu ljudima i vladajućima za vratom.

I ima priča o Euro 6c eko normi od najranije 2017. koja bi se testirala u stvarnim uvjetima vožnje, a ne kao do sada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma da, samo mi nije jasno kako se niko do sada nije setio da proveri isto to zagadjivanje u stvarnoj voznji, kao tek sad su provalili....kako da ne

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Inače molim za malo saosećajnosti za Folckwagen.

Akcije su im pale za 21 % na Frankfurtskoj burzi i to na 127 evra. Očekuje se još veći pad kada se oglasi američko pravosuđe sa odštetnim zahtevom. 

Dakle ko ima malo keša , malo strpljenja i može da lepo zaradi.

Možda i Serđu sine neki ludi plan pa za novce Krajzlerovih penzionera kupi ljutog konkurenta.

Bolje da su im naši garažni tjuneri napisali softver.

 

http://www.b92.net/biz/vesti/svet.php?yyyy=2015&mm=09&dd=21&nav_id=1042008

Ispravka 114,6 e / po akciji

 

Screenshot_2015_09_23_21_51_12.jpg

 

http://www.boerse-frankfurt.de/de/start#&reiter=tueroeffnertag

 

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-22/putting-a-price-on-volkswagen-s-diesel-emission-fraud-liability

Zanimljiva reklama na sajtu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...