Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Volkswagen i Audi u SAD varali na testu emisije zagađenja / Dieselgate

Recommended Posts

''Volkswagen je postao bolja kompanija nakon dizel skandala''

 

190319-vw ev.jpg

 

Pre nekoliko dana šef VW grupe, Herbert Dis, podelio je neke misli na društvenoj mreži LinkedIn, pišu Vrele Gume. On, kao i neki pre njega, smatra da je ''Volkswagen postao bolja kompanija nakon skandala'', napisavši da je ponosan na velike promene koje su napravljene u poslednjih pet godina od izbijanja dizel skandala.

 

''Danas je važan dan za svih 670.000 zaposlenih u Volkswagenu: nakon što smo implementirali na stotine novih smernica i promenili način na koji poslujemo, Američki departman pravde nam je poslao pozitivne signale, uz dobijanje sertifikata Lerija Tompsona. Želim da zahvalim Leriju D. Tompsonu za njegov impresivan rad. On nam je pomogao da krenemo u pravom pravcu i uvedemo važne promene unutar naše velike i složene strukture. Takođe želim da zahvalim Hiltrud Doroteji Verner i čitavom timu za neverovatno posvećenje podršci Monitora i njegovog tima, kao i za njen važan i sadržajan doprinos  u uspostavljanju organizacije sa integritetom i za poštovanje u vidu naše kompanije. Ipak, ovde se slažem sa Lerijem D. Tompsonom da Volkwagen nikada ne sme da zaboravi dizel skandal'', napisao je Dis. On je takođe dodao da ohrabruje zaposlene i rukovodstvo da izražavaju svoju zabrinutost kada ciljevi ne mogu biti ostvareni, kao i da izraze kritiku i podele mišljenja. ''Za mene je ovo ono na čemu se temelji uspeh - kultura pozitivne kontradikcije!''

 

Associated Press je izvestio da je kompletiran nadzor Volkswagena od strane nezavisnog monitora, koji je nametnut kao deo sporazuma o priznanju krivice sa Američkim departmanom pravde, zbog učešća u Dizelgejtu. Volkswagen je saopštio da je kompanija sarađivala sa Lerijem D. Tompsonom od 2017. na ''kreiranju i primeni programa usklađenosti, usmerenih na sprečavanje ponašanja poput onog dokazanog kroz skandal''. U saopštenju, Volkwagen je rekao da su koraci preduzeti tokom perioda monitoringa uključivali jedinstveni kodeks ponašanja u svim poslovnim jedinicama, prošireno sistem uzbunjivanja i uspostavljanje odbora za usklađivanje na najvišem nivou.

 

Šta je sledeće?

Ponekad, kada se padne, prilično je teško ustati. Međutim, Volkswagenu je to pošlo za rukom, a on to mora da uradi ako želi da uspe u novom svetu električnih automobila za kojima je potražnja veća iz dana u dan. Govoreći o električnim vozilima, Ilon Mask iz Tesle se sastao sa Disom tokom svog putovanja u Nemačku ranije ovog meseca. On je čak provozao ID.3, a ispostavilo se da je šef Volkswagena njegov fan, pohvalivši ga javno u nekoliko navrata. U junu, Dis je rekao: ''Ilon Mask ostvaruje rezultate za koje mnogi nisu verovali da su mogući. Oni pokazuju da možete biti profitabilni sa električnim automobilima. Kao jedan od retkih proizvođača kojima će to poći za rukom (Porscheu AG takođe, primera radi), Tesla će kroz krizu prouzrokovanu koronavirusom proći bez kvartalnih gubitaka.'' Mada je Dis istakao da nije bilo dogovora što se tiče posla, moglo bi da se pretpostavi da bi Ilon Mask mogao, namerno ili ne, pozitivno da utiče na Volkswagen. Šef Tesle je takav efekat po nekima imao na mnoge ljude, bez obzira da li je reč o direktorima velikih korporacija ili piscima. Ipak, bez obzira na to, jasno je da Volkswagen želi da uspostavi novi identitet.

 

Ekološki uzor

Na svojoj stranici o održivosti, Volkwagen izražava želju da postane uzor na planu zaštite životne sredine, kao kompanija koja pruža prevoz za svakoga na planeti, u isto vreme minimizujući negativan uticaj na životnu sredinu. Trenutno, kada razmišljamo o tim ''ekološkim uzorima'', Volkswagen svakako nije među prvima koji nam padaju na pamet. Međutim, kako sve više elektrifikovao svoju flotu, sve će ''zeleniji'' postajati, to je sigurno.

 

Neki od navodno ''zelenih'' projekata kojima se Volkswagen bavi su bazirani na prirodnom gasu, što po nekima pokazuje da još uvek postoji problem sa potpunom iskrenošću i marketingom. U 2020. nema ničega ekološki prihvatljivog u vezi sa motorima koji koriste prirodan gas. Međutim, ono što je važno je da Volkwagen ima mnogo ambicioznije planove kada je reč o elektrifikaciji i investicijama u nju. Iako su uglađena internet stranica i očaravajuće ''blog'' objave sjajan način za ''brušenje'' korporativnog identiteta, i mada Volkswagen radi na elektrifikaciji više modela, pred njim je još uvek dugačak put. Da li će nemački gigant ostati na tom putu, sasvim je drugo pitanje, ali po svemu sudeći hoće.

 

Amerikanci vole sebe da vide kao ''uzor'' za sve, pa im se tog razloga sviđa Disov stav o Ilonu Masku i Tesli, jer ukazuje na to da su u VW-u ''spremni da saslušaju one kojima je stalo do životne sredine'', a taj ''rol model'' je po Amerikancima upravo Ilon Mask, kao jedan od ''najglasnijih ljudi kojima je stalo do našeg sveta, i koji čine nešto značajno u vezi s tim.''

Pa, nekako smo mnogo više ubeđeni u to da je Masku na listi prioriteta na prvom mestu njegov konto u banci. Ne zaboravimo da čovek poseduje Ford Model T i Jaguar E-Type Roadster iz 1967. primera radi, a redovno leti svojim Gulfstream G650ER privatnim mlaznjakom, koji troši 1.854 litra goriva na sat.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počelo suđenje bivšem direktoru Audija Rupertu Štadleru

 

Rupert-Stadler.jpg

 

Bivšem šefu Volkswagenove divizije luksuznih automobila Audi i još trojici, u sredu je počelo suđenje zbog optužbi povezanih sa prevarom sa dizel-vozilima te kompanije na testovima izduvnih gasova, prenosi Beta. To je prvo krivično suđenje u Nemačkoj zbog skandala koji je izbio pre pet godina i koji je grupu Volkswagen koštao više od 32 milijarde evra novčanih kazni i poravnanja. Rupert Štadler i još trojica optuženi su za prevaru, izdavanje lažnih sertifikata i krivično kašnjivo lažno reklamiranje. Predviđeno je da komplikovano suđenje u Minhenu ima 176 ročišta i da traje do 20. decembra 2022. godine.

 

Suđenje je posledica Volkswagenovog skandala sa emisijama izduvnih gasova koji je izbio u septembru 2015. Američka agencija za zaštitu životne sredine objavila je tada obaveštenje o kršenju propisa, navodeći da je Volkswagen opremio i podesio hiljade automobila tako da se zagađenje ne bi otkrilo kada su automobili bili na testiranju pri tehničkom pregledu. Softver je podešavao rad motora tako da bi automobili mogli da prođu test zagađenja, a posle testa ih je vraćao u redovan režim rada, pa su na ulici zagadivali više. Rezultat je bilo da stvarno zagađenje prelazi američke granice za azot-oksid, što može naštetiti zdravlju ljudi.

 

Bivši izvršni direktor Volfgang Hac i još dvojica inženjera optuženi su za razvoj 3.0 dizel-motora za Audi, Volkswagen i Porsche, koji su koristili ilegalni softver. Štadler se ne tereti za učešće u razvoju motora, već zbog izdavanja dozvole za prodaju vozila koja ih imaju, uprkos tome što je za prevaru znao najkasnije u septembru 2015. Slučaj za koji se sudi uključuje 250.700 vozila Audi, 71.600 Volkswagena i 112.100 Porschea, koja su uglavnom prodata na američkom i evropskom tržištu. Uvodno ročište suđenja je nastavljeno čitanjem optužnice na 90 stranica. Optuženima preti najmanje šest meseci, a maksimalno 10 godina zatvora. Bivši izvršni direktor Volkswagena, Martin Vinterkorn, optužen je u dva predstojeća krivična postupka u Nemačkoj u vezi sa tim skandalom. Optužile su ga i američke vlasti, ali im on ne može biti izručen. Dva direktora Volkswagena su već u zatvoru u Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evropski sud proglasio nezakonitim softver za nameštanje emisija štetnih gasova

 

peugeot-308-f01.jpg

 

Pet godina nakon početka skandala sa dizel motorima Volkswagena, Evropski sud (European Court of Justice) proglasio je nezakonitim kontroverzni softver za nameštanje vrednosti izduvnih gasova. Presuda je doneta u četvrtak u Luksemburgu i mogla bi da značajno ojača prava vlasnika starijih dizel automobila.

 

Na Evropskom sudu je bilo pitanje softvera koji prepoznaje da je automobil testiran u laboratorijskim uslovima zbog homologacija. Uglavnom, softver je prepoznavao testni rad i u tim uslovima je emitovao manje štetnih gasova. U stvarnim uslovima, na putu povećavale su se emisije. U svom izveštaju odgovorni stručnjak Evropskog suda je otkrio da je ovakav tip softvera zapravo zabranjen pravilima EU. Proizvođač, koji se u postupku naziva samo X, to negira. Ova presuda otvara niz implikacija i jedno ključno pitanje: da li su ovom odlukom pogođeni i takozvani ''termalni prozori'', sistemi koje koriste gotovo svi proizvođači automobila u Evropi?

 

Proizvođači automobila liberalno koriste ''termalne prozore'' koji su, recimo, blaža tehnologija od softvera koji je koristio Volkswagen. ''Termalni prozori'' se odnose na vreme kada proizvođači automobila smeju da smanje rad sistema upravljanja emisijama kako bi zaštitili motor od kondenzacije ili drugih oštećenja. Automobili koji se pokreću kada je spolja vrlo hladno rizikuju da se u njihovim katalizatorima i motorima nagomila kondenzat, što može da izazove rđu i kvarove. To je vreme u kojima funkcionišu takvi termalni prozori. Isključivanje ili prigušivanje sistema za obradu emisija ima dodatnu prednost poboljšanja performansi motora i rastezanja intervala između punjenja vozila urea-om, potrebnom za izdvajanje NOx iz izduvnih gasova. O toj tehnologiji proizvođači automobila uglavnom su obavestili svoje vlade. Ako će i termalni prozori biti zabranjeni to znači da će milioni automobila ići u opozive, a moguće su i nove tužbe. Uglavnom, bile bi to milijarde dolara troškova za autoindustriju.

 

Ovo nije dobra vest za Volkswagen jer svi vlasnici vozila u koje je bio ugrađen taj softver sada imaju mnogo bolji položaj pred sudovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen će tražiti odštetu od bivših čelnika zbog afere Dieselgate

 

195526-vw logo.jpg

 

Volkswagen je objavio da će tražiti odštetu od bivšeg izvršnog direktora Martina Winterkorna i bivšeg šefa Audija Ruperta Stadlera zbog skandala sa falsifikovanjem podataka o emisiji štetnih gasova. Advokatska kancelarija Gleiss Lutz je sprovela istragu koja je obuhvatila pregled i analizu 1.6 miliona datoteka, te više od 1.550 razgovora i ispitivanja, navela je kompanija.

 

''Nadzorni odbor Volkswagena je završio postupak razjašnjenja (skandala) i okončao istragu o uzrocima dizelske krize i odgovornosti, koju je pokrenuo u oktobru 2015. godine'', objavio je Volkswagen. Zaključeno je da su Winterkorn i Stadler prekršili dužnost koja im je nalagala zaštitu interesa kompanije. ''Zato je nadzorni odbor na sednici doneo odluku da se podnese zahtev za naknadom štete protiv bivšeg predsednika uprave grupe Martina Winterkorna i bivšeg člana uprave grupe i predsednika uprave Društva Audi, Ruperta Stadlera.''

 

Winterkorn i Stadler tvrde da nisu odgovorni za falsifikovanje podataka o emisiji štetnih gasova iz dizelskih automobila. Volkswagen je 2015. priznao da je u Americi koristio nedozvoljnei softver kako bi manipulisao podacima na testovima emisije iz motora, što je izazvalo najveću krizu u njegovoj istoriji. Skandal ga je koštao više od 32 milijarde evra u novčanim kaznama, prilagođavanju automobila i pravnim troškovima. Winterkorn je podneo ostavku na mesto izvršnog direktora 23. septembra 2015. nedelju dana nakon izbijanja skandala. Otprilike tri godine kasnije VW je raskinuo ugovor sa Stadlerom zbog kriminalne istrage koja bi trebalo da pokaže da li je grupa učestvovala u manipulisanju podacima.

 

Winterkornovi advokati su naveli da je bivši izvršni direktor izrazio žaljenje zbog odluke nadzornog odbora i odbacio optužbe. Dodali su i da će ''nastojati da razjasne navedena pitanja u dogovoru sa Volkswagenom''. Stadlerovi advokati su odbili da komentarišu zahtev o odšteti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Optužnice protiv dodatnih rukovodilaca Volkswagena

 

151029-vw tdi.jpg

 

U Dieselgate skandalu u kome je učestvovao Volkswagen, nemačko tužilaštvo je poslalo još 1.500 stranica dokumentacije sa novim optužbama regionalnom sudu u Braunschweigu. Podignuta je optužnica protiv još petnaest bivših rukovodilaca Volkswagena i njegovih snabdevača, prenosi nemačka novinska agencija dpa. Afera Dieselgate, koja uključuje prevaru u ekološkim testovima automobila na dizel, izbila je priznanjem Volkswagena 2015. Među optuženima je i bivši prvi čovek automobilskog koncerna Martin Winterkorn.

 

Sa 15 novih optužnica, ukupan broj optuženih se povećava na 34. Državno tužilaštvo optužuje petnaestoricu za pomaganje i podsticanje utaje poreza, pomaganje i podsticanje lažnog sertifikovanja i obmanjujuće oglašavanje, objasnio je državni tužilac Klaus Ziehe. Imena nije otkrio. Prema istražiteljima, čelnici Volkswagena i njegovih snabdevača su krivi za obmanjivanje vlasti i kupaca u Evropi i Americi. Dizel motori automobila su opremljeni softverom koji otkriva ispitne cikluse i lažno emituje mnogo niže emisije štetnih gasova nego što automobili u stvari emituju na putu.

 

Sud još nije potvrdio nove optužnice. Suđenje Winterkornu je u međuvremenu trebalo da počne u februaru, ali odložila ga je pandemija covida-19. Winterkorn i četvorica njegovih bivših saradnika iz Volkswagena će sedeti na optuženičkoj klupi na suđenju u aferi Dieselgate zbog optužbi za organizovanu komercijalnu prevaru i ozbiljnu utaju poreza. Očekuje se da će suđenje trajati do jula 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen traži milijardu evra odštete od bivšeg generalnog direktora

 

martin winterkorn.jpg

 

Volkswagen traži čak milijardu evra odštete od bivšeg generalnog direktora Martina Vinterkorna u čijem se mandatu dešavala prevara veka sa lažiranjem nivoa izduvnih gasova iz dizel motora. U pitanju je najveća suma koja je ikada zatražena od jednog šefa upravnog odbora u Nemačkoj. Kako saznaju nemački istraživački novinari, koncern iz Volfsburga temelji zahtev na tome što je tih milijardu evra moglo da se uštedi da je Martin Vinterkorn delao odmah čim je saznao za manipulacije.

 

Vinterkorn (73) je, prema viđenju Volkswagena, trebalo da dela 27. jula 2015. godine kada je na jednom sastanku saznao detalje od kriminalnom softveru ugrađivanom u vozila sa dizel motorom. Taj softver je prepoznavao kada je automobil na testiranju ili tehničkom pregledu, a kada u klasičnoj vožnji na drumu. Prečišćavanje izduvnih gasova je radilo samo u ''laboratorijskim uslovima'', dok su na ulici automobili emitovali štetne gasove višestruko iznad dozvoljenih vrednosti. VW smatra i da je Vinterkorn propustio da ''smesta istinito i potpuno'' odgovori na pitanja američkih kontrolnih instanci što je kasnije značilo veće kazne za VW u Sjedinjenim Državama. Tamošnji kontrolori su obznanili skandal 18. septembra 2015. godine.

 

Čuveni menadžer, premda uživa ogromno bogatstvo, nije baš milijarder i toliku odštetu ne bi mogao da plati iz svog džepa. Ali, ljudi njegovog ranga, čija je svaka odluka teška milione ili miljarde, imaju zaključena posebna osiguranja za slučaj ovakvih tužbi. Kako saznaje Zidojče cajtung, takvo osiguranje Vinterkorn je imao u Cirihu, ali ono pokriva najviše 500 miliona evra. Predviđeno je za slučaj ''nesavesne povrede obaveza'' koje VW prebacuje bivšem šefu. Začkoljica je u tome što osiguranja ne pokrivaju ništa ukoliko se, umesto nesavesnosti, dokaže namerna prevara. Sredinom septembra pred Zemaljskim sudom u Braunšvajgu počinje proces protiv Vinterkorna baš zbog prevare.

 

Nadzorni odbor VW-a traži pare od još četvorice menadžera koji su vodili Audi i Porsche, marke koje pripadaju koncernu iz Volfsburga. Njihovi advokati sada ćute, ali su do sada svi negirali upletenost u skandal. Čak i ako bi Volkswagen dobio za pravo i menadžeri morali da plaćaju i iz privatne svojine, ne treba da strahuju da će ostati sa minimalcem u džepu. To pokazuju raniji slučajevi sa menadžerima Simensa, Dojče banke i drugih koncerna koji su zadržavali veliki deo imetka, dodaje se u tekstu.

 

Recimo, kada je Rolf Brojer, bivši šef Dojče banke, u jednom intervjuu ocrnio klijenta i medijskog magnata Lea Kirša, banka je morala da plati skoro milijardu evra odštete. Brojer je tome priložio svega 3.2 miliona evra, a to jedva da je bila trećina njegovog imetka. Bivšem šefu VW-a Vinterkornu takođe ne ide loše u penziji. Dok je radio prihodovao je 17 miliona evra godišnje što je bio rekord među nemačkim menadžerima. Penzija koju mu isplaćuje firma iznosi 3.100 evra - dnevno.

 

Vinterkorn godinama ponavlja da nije imao pojma šta se dešava u firmi, tj. da dizelaši emituju 35 puta više azotnih oksida nego što je dozvoljeno. Pred anketnim odborom nemačkog parlamenta je rekao da ne zna zašto ga njegovi ljudi o tome nisu obavestili. Više bivših kolega drugačije se seća dešavanja - tužilaštvu u Braunšvajgu rekli su da je Vinterkorn sve znao u julu 2015. Koliko se do danas zna, koncern je manipulisao vrednostima izduvnih gasova u oko 11 miliona dizel-vozila između 2008. i 2015. godine. Do danas je VW platio 32 milijarde evra kazni i odšteta zbog toga.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niže kazne Evropske komisije za BMW i Volkswagen

 

bmw 3 02.jpg

 

BMW i Volkswagen će se suočiti sa umanjenim kaznama u EU zbog kršenja antimonopolskog zakona vezano za tehnologiju pročišćavanja izduvnih gasova, nakon što su odgovorni organi suzili opseg istrage, izjavila je osoba bliska dešavanjima. Slučaj se razlikuje od čuvenog Volkswagenovog dizelgejta, koji je nemački konglomerat koštao više od 31 milijarde evra u vidu kazni i poravnanja.

 

Evropska komisija, koja je 2019. optužila nemačke proizvođače za tajni dogovor o blokiranju uvođenja tehnologija za pročišćavanje izduvnih gasova, verovatno će izreći novčane kazne pre letnje pauze, rekao je neimenovani izvor za Rojters.

 

vw match 01.jpg

 

Antimonopolski nadzorni organ je prethodno saopštio da je slučaj obuhvatio krug od pet proizvođača - BMW, Daimler, VW, Audi i Porsche. Slučaj u EU će se fokusirati isključivo na SCR sisteme, koji služe za redukciju azotnih oksida iz izduvnih gasova dizel automobila uz pomoć ubrizgavanja uree (AdBlue) u izduvni tok. Komisija je saopštila u prijavi iz 2019. da su se nemački proizvođači automobila udružili i dogovarali o ograničavanju veličine rezervoara za AdBlue između 2006. i 2014. Regulatori u EU su odbacili ranije navode da je grupa odlagala uvođenje novih, čistijih filtera čađi za benzinski pogonjene automobile od 2009. do 2014.

 

Komisija je takođe saopštila da je istraga u toku, odbivši da pruži dodatne komentare. Isto su učinili i BMW i Volkswagen. Prošle nedelje, Bavarci su skresali antimonopolske provizije za milijardu evra, nakon procene da će novčana kazna EU biti niža od očekivane. Daimler, koji je upozorio Evropsku komisiju na nezakonite postupke, ponovio je da neće biti kažnjen, ujedno takođe odbivši da pruži dodatne komentare.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winterkorn pristao na milionsku nagodbu zbog afere Dieselgate

 

martin winterkorn.jpg

 

Bivši prvi čovek Volkswagena Martin Winterkorn je navodno postigao nagodbu u parnici zbog nemara u tzv. aferi Dieselgate kada je izašlo na videlo da je kompanija varala na testovima emisija svojih vozila. Dogovoreni iznos još nije poznat, ali prema nekim nemačkim medijima procenjuje se na oko 11 miliona evra. Glavne tačke sporazuma su ostignute u subotu na sastanku Winterkorna sa članovima nadzornog odbora, rekao je predstavnik Volkswagena. Ostali detalji još nisu objavljeni, ali su najavljeni za ''naredne dane;;, javlja francuska novinska agencija AFP.

 

2015. godine Winterkorn je bio prisiljen na ostavku zbog izbijanja afere koja je ozbiljno narušila ugled grupe. Izašlo je na videlo da Volkswagenova vozila s posebnim softverom nadmudruju testove prilikom merenja izduvnih gasova i da zapravo emituju mnogo više štetnh gasova tokom vožnje nego što je deklarisano. Ukupno je oko 11 miliona Volkswagenovih vozila bilo pogođeno širom sveta, a kompanija je već morala da ozbiljno otvori novčanik kako bi isplatila odštetu kupcima. Mnogo tužbi je još u toku. Ukupno je afera kompaniju već koštala oko 32 milijarde evra.

 

Neki nemački mediji su pisali, na bazi neimenovanih izvora, da će Winterkorn platiti Volkswagenu 11 miliona evra odštete i kamata. Dogovor će morati da potvrde deoničari, što bi trebalo da se dogodi na glavnoj skupštini koja će se održati u julu. Međutim, u skandal je upleteno više šefova, a pitanje je da li će deoničari biti zadovoljni ponuđenom naknadom. Očekuje se da će Volkswagen tražiti više od milijardu evra odštete od bivših čelnih ljudi, dok će osiguravajuća društva pokriti samo između 200 i 500 miliona evra svoje odgovornosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen postigao nagodbu sa bivšim čelnicima od 288 miliona evra

 

Rupert-Stadler.jpg

 

VW je saopštio da je sa bivšim čelnicima kompanije, uključujući bivšeg izvršnog direktora Martina Vinterkorna, postigao nagodbu od 288 miliona evra u vezi sa dizelgejt skandalom. Na ime nagodbe, iz VW-ov programa osiguranja od odgovornosti direktora i zvaničnika biće isplaćeno oko 270 miliona evra, a u to je uključeno i poravnanje sa bivšim direktorom Audija Rupertom Štadlerom. Nagodba još treba da bude odobrena na godišnjoj generalnoj skupštini kompanije 22. jula.

 

Volkswagen je krajem marta saopštio da će tražiti odštetu od Vinterkorna i Štadlera zbog kršenja dužnosti vođenja brige prema zakonu o akcijama korporacije. VW je zaključio da je Vinterkorn prekršio svoju dužnost jer nije u potpunosti i dovoljno brzo razjasnio okolnosti u vezi sa upotrebom nezakonitog softvera u nekim dizelim motorima prodatim na tržištu Severne Amerike između 2009. i 2015. godine. Kao deo dogovora, Vinterkorn i Štadler platiće 11.2 miliona evra, odnosno 4.1 miliona evra. Bivši član Upravnog odbora Audija Štefan Knirš je pristao da plati milion evra, a bivši član Upravnog odbora Poršea Volfgang Hac 1.5 miliona evra, saopštio je VW.

 

Protiv bivšeg šefa Volkswagena podignuta optužnica zbog lažne izjave

 

Državno tužilaštvo u Berlinu podiglo je optužnicu protiv bivšeg šefa koncerna Volkswagena Martina Vinterkorna zbog davanja lažne izjave pred istražnim povereništvom Bundestaga povodom afere sa manipulacijom motora ove kompanije.

 

vw sef.jpg

 

Vinterkornu se konkretno prebacuje da je početkom 2017. pred istražnim povereništvom Bundestaga, koje se bavilo aferom oko manipulacije vrednosti štetnih materija kod VW motora, dao lažnu izjavu u vezi s trenutkom od kojeg je on sam bio upućen u to da se u automobilima koristi softver za manipulaciju.

 

Prema navodima tužilaštva Vinterkorn je naveo kako je tek u septembru 2015. bio obavešten o tome kako je u upotrebi softver koji prepoznaje testiranje motora te automatski smanjuje snagu, a time i količinu štetnih materija, što stvara lažnu sliku o ekološkom učinku motora. Prema optužnici Vinterkorn je međutim već u maju iste godine bio obavešten o upotrebi zabranjenog softvera i o tome nije obavestio deoničare. Dnevnik Bild javlja, pozivajući se na izvore u krugu saradnika Vinterkorna, kako bivši menadžer Volkswagena podizanje optužnice smatra ''predizbornom kampanjom'' vladajuće koalicije uoči jesenjih parlamentarnih izbora. Njegova kancelarija tvrdi da je ono što mu sada prebacuje Državno tužilaštvo u Berlinu već predmet procesa koji se protiv Vinterkorna vodi pred sudom u Braunšvajgu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renault optužen zbog dizelskih emisija

 

136975-renault megane1.jpg

 

Francuski istražni organi optužili su Renault za prevaru u vezi sa emisijama dizel motora. Istraga je povezana sa skandalom koji je izbio kada je Volkswagen prizano da je varao na testovima pre skoro šest godina. Renualt mora da plati kauciju od 20 miliona evra i pruži bankarsku garanciju od 60 miliona evra za pokrivanje potencijalne nedoknade, kazni i kompenzacija, saopštila je francuska kompanija.

 

Istovremeno, Renault je demantovao da je prekršio propise. Kompanija naglašava da njena vozila nisu opremljena nikakvim softverom koji namešta rezultate za aparate koji kontrolišu zagađenje i da je uvek poštovala franacuske i evropske propise.

 

Optužbe su zasnovane na istrazi koja je pokrenuta početkom 2017. godine, nekoliko dana nakon što je Volkswagen postigao dogovor povodom tužbi u Sjedinjenim Američkim Državama i priznao odgovornost. Renault navodi da, za razliku od Volkswagena, nije koristio nelegalne uređaje za aktiviranje kontrolnog programa u laboratorijskim uslovima. Ovakvi aparati su u relanoj vožnji omogućavali emitovanje većih količina štetnih materija.

 

''Renault nije nikog prevario. Prema onome što znamo iz Volkswagenovog slučaja, situacija za Renault nije ista. Mi nemamo uređaje za varanje u svojim automobilima i nikada ih nismo imali'', izjavio je Žil de Born, šef inženjerskog odeljenja u francuskoj kompaniji. Motori kojima se bavila istraga ugrađivali su se u vozila od 2009. do 2011. i od 2013. do 2017. godine. Pun obim istrage još nije definisan. De Born tvrdi da je tehnologija protiv zagađenja azotnim oksidom u to vreme imala poznate nedostatke i da je bila funkcionalna samo u optimalnim uslovima pri nižim brzinama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Vlasnici Volkswagena imaju pravo na odštetu''

 

vw v6 tdi.jpg

 

Okružni sud u Amsterdamu saopštio je da vlasnici automobila koje je proizvela Volkswagen grupa, a u koje je ugrađen softver namenjenim lažiranju rezultata na testova emisije iz dizel motora, imaju pravo na obeštećenje bilo da vozila kupili kao nova ili polovna. Prema odluci holandskog suda, pravo na obeštećenje u iznosu od 3.000 evra imaju kupci VW-a, Audija, Seata i Škode koji su vozila sa instaliranim softver kupili kao nova, dok bi vlasnici polovnih automobila trebalo da dobiju kompenzaciju od 1.500 evra.

 

Naknada, na koju nemački proizvođač automobila još uvek može da uloži žalbu, obuhvata oko 150.000 automobila koje su prodali dileri targetirani u kolektivnoj tužbi, naveo je Sud. Ovo je najnovija u nizu presuda o naknadi štete i novčanim kaznama izrečenim Volkswagenu otkako je kompanija 2015. priznala da koristi manipulativni softver kako bi dizel motori pokazali nižu emisiju gasova od stvarne. Nemačkog proizvođača vozila je ovaj skandal, od izbijanja do danas, koštao više od 32 milijarde evra na ime kazni, popravki i sudskih troškova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ponovo koristi manipulativni uređaj?

 

vw d 1.jpg

 

Dizelgejta se svi dobro sećamo. Volkswagen je zbog manipulacije izduvnim gasovima prošao finansijski kao bos po trnju, pored dobijanja negativnih etiketa i pomračenja imidža. Sa druge strane, dizel skandal je ubrzao dešavanja na planu električnih automobila, tako da nije baš sve tako negativno.

 

Međutim, čini se da saga nije završena.

U najnovijem izveštaju se navodi da je savetnik Vrhovnog suda Evropske unije nedavno izjavio da je takozvani softver ''temperaturnog prozora'', koji Volkswagen koristi u nekim motorima, nezakonit.To ne znači da je nemački proizvođač ponovo podvrgnut istragama od strane Suda pravde Evrospke unije (CJEU), iako sudije obično slede mišljenja savetnika. Da pojednostavimo - VW nije pod istragom za sada, jer bio ona mogla da startuje svaki čas.

 

Slučaj je inicijalno na videlo izbio zahvaljujući potrošačima u Austriji, a fokus je na softveru koji Volkswagen koristi da bi kontrolisao ventil za recirkulaciju izduvnih gasova.

Pod izvesnim okolnostima, kada je spoljašnja temperatura između 15 i 33 stepena Celzijusa, a nadmorska visina iznad 1.000 metara, ventil biva deaktiviran od strane softvera, dozvoljavajući veću emisiju azotnih oksida tokom procesa sagorevanja. Teoretski, ovaj softver je dizajniran u cilju sprečavanja habanja motora i stvaranja naslaga gareži, ali savetnik Evropskog suda kaže da se radi o ''poništavajućem uređaju'', koji funkcioniše na veoma sličan način kao onaj u zloglasnom VW EA 189. Austrijski potrošači tvrde slično, navodeći da temperaturni prozor nije odraz stvarnih uslova vožnje u ovoj zemlji i Nemačkoj. Uloga softvera da zaštiti motor nije opravdanje, rekao je glavni zastupnik CJEU, Atanasios Rantos.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suđenje Volkswagenu bez glavnog igrača

 

195526-vw logo.jpg

 

Komplikovana istraga i pandemija korone razlog su za otezanje procesa protiv osumnjičenih u vezi sa skandalom Dizelgejt. Sudski proces protiv odgovornih u Volkswagenu sada počinje, ali bez šefa u sudnici.

 

Prošlo je šest godina od kada je raskrinkan skandal Dizelgejt. Američka Agencija za zaštitu prirodne sredine, 18. septembra 2015. poslala je pismo Volkswagenu u Americi, i najvećem evropskom proizvođaču automobila ukazala na to da laboratorijski izmerene vrednosti izduvnih gasova nemaju nikakve veze sa vrednostima štetnih gasova u svakodnevnom radu. I navela da bi to trebalo pod hitno da se koriguje. Volkswagen je nekoliko dana kasnije morao da prizna da je pomoću softvera manipulisao vrednosti izduvnih gasova kod dizel motora. To je pokazalo da su količine azotnog oksida u laboratorijskim uslovima kudikamo manje nego u normalnom pogonu na ulici.

 

Bez šefa u sudnici

Ukupno se radilo o više od 9 miliona vozila marke Volkswagen, Audi, Seat i Škoda, koja od 2006. do 2015. uopšte nisu smela da budu odobrena zbog ilegalno ugrađenog softvera. Ali ne samo da su ona i u Evropi i u Americi dospela u saobraćaj, već je i prevarantski softver trebalo da bude ''dalje razvijan i usavršavan''. U Braunšvajgu je zbog toga 16.09.2021. počeo opsežni proces zbog prevare. Optuženo je pet nekadašnjih vodećih menadžera koncerna Volkswagen, od kojih jedan zbog bolesti ne može bude saslušan. Reč je o nekadašnjem predsedniku Upravnog odbora Martinu Vinterkornu. Još uvek nije poznato kada će taj 74-godišnjak morati da se pojavi pred sudom.

Ekspert za automobile i direktor istraživačkog instituta u Duizburgu ''Center Automotive Research'', rekao je za DW da od ovog procesa očekuje ''da u fokusu bude ispitivanje u vezi sa nekadašnjim generalnim direktorom Martinom Vinterkornom''. On se osim toga nada da će ''Državno tužilaštvo uspeti u svojim zahtevima da se Vinterkorn uskoro pojavi pred sudom''.

 

Prete zatvorske kazne

Svoj petorici optuženih Državno tužilaštvo prebacuje da su znali za manipulacije. Osim optužbi za komercijalnu i združenu prevaru, tu su i optužbe za kriminalna oglašavanja i utaju poreza, jer hiljade automobila koji navodno ispunjavaju uslove određene klase emisije štetnih gasova, oslobođeni su poreza. Generalno gledano, samo za komercijalnu i združenu prevaru preti i do deset godina zatvora. Koliko je do danas poznato, optuženi su u svojim iskazima izjavili da su, ili o svojim saznanjima informisali pretpostavljene i zbog toga ne snose odgovornost, ili negiraju da su znali za manipulacije.

 

Ali, to ne bi moglo da važi i za nekadašnjeg predsednika Upravnog odbora Vinterkorna, smatra Ferdinand Dudenhefer: ''Malo je verovatno da neko na vrhu nije imao pojma.'' To se posebno odnosi na Martina Vinterkornab ''koji je upućen do u najsitnije detalje'', kaže Dudenhefer. I Štefan Bracel, direktor nezavisnog istraživačkog instituta ''Center of Automotive Menagment'' na Visokoj stručnoj školi za privredu u Bergiš-Gladbahu bi se, kako kaže za DW, ''veoma začudio'' kada Vinterkorn navodno ne bi imao pojma. Vinterkorn je sebi zacrtao cilj da pretekne najvećeg japanskog konkurenta - Toyotu, kao najvećeg proizvođača automobila na svetu. ''Želeo je da nađe rešenje kako da se suprotstavi Toyotinim hibridnim modelima sa čistim dizelom'', kaže Bracel. ''Zbog toga ne mogu da zamislim da on nije potanko ispitao kako su njegovi saradnici došli do toga.''

 

Nije jedini proces

U sličnom procesu koji je počeo pje godinu dana pred Zemaljskim sudom u Minhenu odgovara Rupert Štadler, nekadašnji šef proizvođača Audija, koji je deo porodice Volskwagen, kao i još trojica menadžera ćerke-firme Volkswagena iz Ingolštata. Od otkrivanja afere u vezi sa izduvnim gasovima, Volkswagen se bori sa čitavim nizom tužbi u Americi i Nemačkoj, a među njima su i tužbe priličnog broja prevarenih kupaca. Sve to je do sada Volkswagen koštalo više od 32 milijarde evra. Najveći deo toga su nadoknade štete i kazne u Americi. Istrage su u toku i protiv više desetina drugih okrivljenih u koncernu.

Nakon što je obznanjena dimenzija prevare, Martin Vinterkorn se povukao sa funkcije. U to vreme je taj najbolje plaćeni nemački direktor, rekao da ''nije bio svestan nikakvog prekršaja''. Njegov advokat Feliks Der je izjavio: ''Gospodin Vinterkorn nije imao ranija saznanja za ciljanu upotrebu zabranjenog softvera''.

 

Sporni dogovor

Nakon interne istrage jedne advokatske kancelarije u junu 2021, Volkswagen je sa Vinterkornom i drugim osiguranicima od lične odgovornosti, postigao dogovor. Tu se radilo o prekršajima protiv obaveza u akcijskom pravu - na sudu su pronađeni dokaze o nemaru, ali ne i o nameri. Vinterkorn je zato Volkswagenu morao da plati 11.2 miliona evra. Ukupna suma iznosi više od 280 miliona evra, a uključuje i potraživanja od bivšeg šefa Audija Ruperta Štadlera, kao i od bivših direktora Volfganga Haca i Štefana Knirša. Taj postupak je naišao na kritike. Predstavnici partije Zelenih u Donjoj Saksoniji kritikovali su to što je vlada u Hanoveru, kao drugi najveći dioničar Volkswagena, podržala sporazum pre nego što je sud mogao javno da objavi dokaze.

 

Pravni sistem na ispitu

Štefan Bracel se nada od Dizelgejt procesa da će ''zaista doći do pravne revizije''. Moralo bi, kaže, da se pokaže da, ukoliko se utvrdi šteta, ne samo mali u srednjem menadžementu, već i oni na vodećim funkcijama moraju da odgovaraju za štetu koju su naneli. Ekspert za automobile Dudenhefer žali se na nemački pravni sistem i smatra da on nije u stanju da razjasni velike skandale. U Americi, gde su već nekim saradnicima Volkswagena izrečene zatvorske kazne, to ide lakše zbog toga što ''pravilo krunskog svedoka igra važnu ulogu''. Dudenhefer zahteva da se razmisli o tome, kako ''u našem pravnom sistemu takvi prekršaji mogu brže da se procesuiraju'', a i da odgovorni pretrpe ''jače konsekvence''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU traži da Volkswagen zbog dizelgejta plati odštetu svim kupcima

 

vw logo 11.jpg

 

Evropska unija (EU) zatražila je od Volkswagena da zbog skandala oko emisije gasova plati odštetu svim kupcima automobila te kompanije, ne samo u Nemačkoj već i u svim zemljama EU. U saopštenju Evropske komisije navedeno je da je, nakon što je otkriveno da je kompanija pokazala niske emisije u 2015. godini, Volkswagen odlučio da povuče 8.5 miliona vozila proizvedenih u EU kako bi napravio potrebne ispravke, te da je udeo ispravljenih vozila dosegao 80%.

 

Međutim, naglašeno je da nemački proizvođač nije dao potpunu garanciju za probleme koji se mogu pojaviti nakon popravki urađenih nakon dizel skandala. U saopštenju Mreže za saradnju u zaštiti potrošača (CPC) navedeno je da je Didije Rejnder, član Komisije EU zadužen za pravosuđe i prava potrošača, prošle godine zatražio od Volkswagena da ponudi poštenu naknadu svim građanima EU koji su njihovi kupci. Naglašeno je da Volkswagenova poslovna praksa u prometu dizel vozila sa ilegalnim sistemom za manipulaciju gasovima krši zakone EU o zaštiti potrošača. Zato je zatraženo obeštećenje za kupce na području cele Unije.

 

Volkswagen je već pristao da isplati odštetu samo kupcima koji su u trenutku kupovine živeli u Nemačkoj. Američka agencija za zaštitu životgne sredine objavila je u septembru 2015. da je Volkswagen manipulisao ispitivanjima emisije i da dizel vozila kompanije zagađuju okolinu iznad normalnih nivoa. Priznajući da je obmanjujući softver korišćen u testovima emisije otprilike 11 miliona vozila na dizel pogon širom sveta, Volkswagen je dugo bio u žiži javnosti zbog skandala sa emisijom dizela i platio visoke kazne američkim i nemačkim vlastima, i morao je da povuče milione vozila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južna Koreja kaznila Nissan zbog lažiranja podataka o emisiji gasova

 

198437-nissan-sentra 01.jpg

 

Južnokorejsko antimonopolsko regulatorno telo, Korejska komisija za poštenu trgovinu (KFTC), saopštila je u nedelju da je kaznila Nissan Korea sa 173 miliona vona (127.800 evra) zbog netačnih informacija o emisiji gasova iz svojih dizel vozila. KFTC je naveo da je otkrio da su matična kompanija japanskog proizvođača automobila Nissan Motor, kao i Porsche i njegov južnokorejski ogranak Porsche Korea, koristili nelegalni softver za varanje na testovima emisija. KFTC je takođe naložio ovim auto-kompanijama da preduzmu korake i isprave informacije koje su naveli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes koristio ilegalni softver za dizel motore

 

mercedes motori.jpg

 

Nakon skandala Dieselgate kada je Volkswagen lažirao rezultate merenja izduvnih gasova dizel motora, pokazalo se da su mnogi proizvođači širom sveta koristili sličnu praksu. Danas dizel motori izumiru jer niti jedan od proizvođača praktično ne može bez varanja ispuniti najnovije emisije. Deutsche Umwelthilfe optužuje Mercedes za korištenje ilegalnih ''cheat'' uređaja tokom ispitivanja izduvnih gasova, i zahteva da Mercedes ukloni neispravne automobile sa ulica, uključujući E Klasu sa dizel motorom koji ''zadovoljava'' važeće standarde čistoće izduvnih gasova, a stvarno ispušta do 500% više azotnih oksida u saobraćaju.

 

Na konferenciji za novinare stručnjaci Deutsche Umwelthilfe (nemačke organizacije koja se bavi zaštitom okoline, prirode i potrošača), predstavili su rezultate svog istraživanja koji pokazuje da Mercedes u svojim automobilima koristi ilegalni softver. Zahvaljujući njemu, automobili poput Mercedesa E350 sa Bluetec dizel motorom ispunjavaju važeće standarde u području emisije azotnih oksida tokom merenja emisije izduvnih gasova.

 

Međutim, tokom normalne vožnje emisija se povećava za 500%.

To nije slučajno i nije nužnost, kažu stručnjaci DUH-a. Prema njihovom mišljenju, Mercedes koristi ova nezakonita rešenja, štedeći novac i osiguravajući zadovoljstvo svojih kupaca. Ograničavajući rad SCR sistema tokom vožnje, Mercedes drastično smanjuje upotrebu AdBlue-a u svojim vozilima. Stručnjaci DUH-a otkrili su ukupno osam uređaja namenjenih ''varanju normi''. Šest ih povremeno onemogućava ili ograničava rad SCR sistema, a dva sarađuju sa sistemom za recirkulacije izduvnih gasova.

 

Kako SCR radi i zašto Mercedes slabi svoje performanse?

 

mercedes dizelgejt02.jpg

 

SCR nije ništa drugo nego sistem koji raspršava maglu Ad Blue tečnosti u izduvni sistem. Jednostavno rečeno, sastoji se od Ad Blue rezerovara, pumpe, dizni i upravljačke elektronike. SCR sistem je indiferentan prema motoru - ubrizgavanje AdBlue se odvija u izduvnom sistemu - sa ili bez Ad Blue motor radi isto. Za okolinu međutim, od velike je važnosti SCR sistem - Ad Blue tečnost u dodiru sa izduvnim gasom, pretvara otrovne azotne okside u izduvnom gasu u inertni azot i bezopasnu vodenu paru.

 

Za automobil problem sa Ad Blue-om je veličina rezervoara i potreba za periodičnim sipanjem te tečnosti: imamo rezervoar za dizel i poseban rezervoar za Ad Blue.

Šta možete dobiti povremenim onemogućavanjem SCR-a? Pre svega, ređe točenje Ad Blue, čime su vozači zadovoljni. Važno je punimo li AdBlue jednom svakih 6.000 kilometara, ili naprimer jednom u 2.000 kilometara ili više! Prema rečima stručnjaka DUH-a, Mercedes je korišćenjem ilegalnog softvera smanjio Ad Blue potrošnju u svojim automobilima najmanje 2 puta, a u nekim situacijama i znatno više!

 

mercedes dizelgejt03.jpg

 

Proizvođači: Isključujemo sisteme za kontrolu emisije radi zaštite motora
Različiti sistemi za smanjenje emisije azotnih oksida povremeno se gase. SCR ne radi kada je katalizator hladan. Takođe, sa starenjem komponenti automobila, softver ima pravo sve više spašavati neke sisteme. Problem je što su stručnjaci DUH-a ustanovili da u Mercedesu sistem koji reaguje na starenje komponenti počinje efikasno raditi i smanjuje pročišćavanje izduvnih gasova kada potrošnja vozila dosegn 1%! Takođe, zloupotrebljava se i ''štednja'' katalitičkih sistema zbog temperature.

 

''Pronađeni uređaji za odvajanje aktiviraju se u uobičajenim situacijama na putu. Čak i u normalnoj vožnji, barem jedan uređaj za isključivanje gotovo uvek aktivno sprečava poboljšanje emisije - čak i ako nije fizički potrebno ili za zaštitu motora. Brzina recirkulacije izduvnih gasova takođe se smanjuje. Ograničavanje rada SCR sistema je jedno, a spašavanje sistema recirkulacije izduvnih gasova drugo. Kao rezultat toga, gotovo novi Mercedes vozi u normalnim uslovima kao u ''hitnom načinu rada'', pri čemu emituje nekoliko stotina procenata više emisije.

 

Mercedes Dieselgate - gde je korišćen ilegalni softver?


Naravno, problemi sa Mercedesom E-klase sa snažnim dizelašem samo su vrh ledenog brega, i nisu samo Mercedes i Volkswagen varali na testiranju izduvnih gasova. Tokom konferencije, predstavnici DUH-a su procenili kvalitet korišćenog ilegalnog softvera. Prema njihovom mišljenju, Fiat, Volvo i Renault su u svojim automobilima koristili puno jednostavnije ''trikove'' - u slučaju dizela ovih marki ''trebalo je pola sata da se pronađu nezakonita rešenja za onemogućiti sisteme za kontrolu emisije''. Očekuje se da će Renault motori koji se koriste u raznim Mercedesovim modelima, prema rečima stručnjaka DUH-a, takođe imati problema sa održavanjem dopuštenih parametara emisije u stvarnom saobraćaju.

 

Govoreći o Mercedesu, Nemačka savezna uprava za saobraćaj (KBA) je tek u poslednjih godinu dana naredila više od 20 kampanja povlačenja za različite modele i marke. Poslednje kampanje opoziva koje je najavila KBA tiču se modela Mercedes Sprinter, a tačnije agregata proizvedenih 2013.-2018. godine. Utvrđene nepravilnosti odnose se na čak 262.692 automobila, kao i na Vito i Viano (235.152 automobila). U 2019. godini kampanja opoziva odnosila se na modele GLC i GLK.

 

Nemački ekolozi: Euro 7 je nepotreban!
Tokom konferencije Deutsche Umwelthilfe o nepravilnostima pronađenim u Mercedesovim automobilima izrečeno je nekoliko kontroverznih izjava koje od DUH-a niko nije očekivao - između ostalih da uvođenje norme Euro 7 zapravo uopšte nije potrebno. Kao što tvrdi Axel Friedrich (hemičar, stručnjak koji radi za Deutsche Umwelthilfe, i koji je prethodno bio na rukovodećim pozicijama u nemačkoj saveznoj kancelariji za zaštitu okoline), da bi se postiglo stvarno poboljšanje situacije bilo bi dovoljno da automobili zadovoljavaju trenutni standard Euro 6, pa čak i Euro 5. Prema Axelu Friedrichu, u slučaju novih modela automobila, sistemi za čišćenje izduvnih gasova već su toliko efikasni da im ispunjavanje standarda s tehničkog stajališta ne predstavlja problem. ''Uočimo li značajno prekoračenje dopuštenih parametara, u osnovi smo sigurni da je proizvođač koristio ilegalne uređaje koji isključuju sisteme za čišćenje izduvnih gasova.''

 

Mercedes Dieselgate - trenutna pravila za merenje emisija nemaju smisla
Stručnjak je napomenuo da su sadašnja pravila za merenje izduvnih gasova besmislena i odvojena od stvarnosti. ''Testovi na valjcima u laboratoriji nemaju smisla.'' Prema rečima stručnjaka, pravi testovi emisija iz  saobraćaja trebali bi u potpunosti zameniti testove u laboratoriji. Zahtevi da, naprimer, pre početka merenja testirani automobil mora preći najmanje 3.000 kilometara, takođe se ne uklapaju u današnje vreme jer su uvedeni pre 30 godina kada su automobili još uvek tražili tehničko uhodavanje (razradu).

 

Šta je sa neispravnim Mercedesima?
Ako se, po svoj prilici, softver neispravnih vozila promeni kako bi bio u skladu sa primenjivim standardima, njihovi će korisnici biti jako pogođeni. Možete očekivati:

  • radikalno povećanje potrošnje AdBlue, što dovodi do češćeg točenja i povećava troškove korišćenja automobila.
  • smanjenje performansi - moguće deaktiviranje ''sportskih'' načina vožnje.
  • alternativno - češće servisiranje sistema za smanjenje emisija, što opet znači veće troškove.
  • Mercedes može očekivati - baš kao i VW pre - brojne tužbe u mnogim državama.

Verovatno je da ne samo Mercedes E-klasa sa motorom OM 642 (3.0 BlueTec 6-cilindarski) koristi uređaje za varanje tokom merenja, već se to odnosi i na druga vozila opremljena ovim motorom. To će se proveriti u narednim nedeljama.

 

preuzeto sa - automobili.ba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holandska fondacija optužila Renault za lažiranje testiranja izduvnih gasova

 

renaut dci.jpg

 

Car Claim fondacija je uputila poziv kompaniji Renault et al, koja je uvoznik i zastupnik francuske marke za Holandiju. Po dokumentu od 167 stranica, više od 150.000 vozila uvezenih u ovu zemlju, proizvedenih između 2009. i 2019. sa 1.5 dCi motorima, navodno je koristilo nedozvoljeni sofver. Tužba grupe građana procenjuje se na između 450 miliona i milijardu evra. Drugim rečima, otprilike takve sume bi Renault morao da se odrekne ukoliko izgubi na sudu. Zašto se dotični softver smatra nelegalnim?

 

Po predsedniku, Gvidu van Vorkomu, ''dotična vozila emituju do 16 puta više azotnih oksida nego što to regulativa dozvoljava. U Renaultu i Daciji su to znali, ali nisu o tome informisali svoje kupce, koji su na taj način bili zavedeni od strane Renaulta, plativši previše za neispravan proizvod''. Naravno, paralela može biti napravljena sa Volkswagenom. Čuveni ''dizelgejt'' je započeo optužbama koje su dovele do otvaranja ekološke Pandorine kutije. Po obaveštenju o kršenju zakona koje je izdala Agencija za zaštitu životne sredine, softver u TDI motorima isključuje sistem kontrole izduvnih gasova pod normalnim okolnostima, što rezultira emisijom NOx 40 puta većom od dozvoljene.

 

Azotni oksidi formiraju smog u kombinaciji sa isparljivim organskim jedinjenjima. Takođe mogu da reaguju s amonijakom i još nekim supstancama, kreirajući azotnu kiselinu, što rezultira kiselim kišama. Uglavnom, jasno je da su azotni oksidi izuzetno nepoželjna stvar u našim plućima. Renault je odgovorio na poziv tvrdeći da su sva vozila opremljena 1.5 dCi motorima homologovana u skladu sa zakonom, ističući da nijedno ne poseduje ilegalan softver, kao što to tvrdi Car Claim Foundation. Ipak, Renault je u junu optužen za obmanu povodom emisije izduvnih gasova u Francuskoj. Francuski istražitelji tvrde da su se u periodu do 25 godina visokopozicionirani rukovodioci služili manipulativnim strategijama da bi lažirali rezultate na testiranjima emisije izduvnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

EU zahteva od Italije da kazni FCA zbog manipulacija na dizel motorima

 

jeep krupno.jpg

 

Evropska komisija je pozvala Italiju da odredi kazne za Fiat-Chrysler zbog korišćenja zabranjenog softvera za lažiranje emisije izduvnih gasova. Poruka koja je poslata 2. decembra 2021. naredni je korak u okviru procedure koja je pokrenuta u maju 2017. godine, pišu Vrele Gume. Za one koji imaju dobro pamćenje, ovo i nije neko iznenađenje, ali da podsetimo, maja 2017. Fiat-Chrysler Automobiles je optužen za korišćenje ''poništavajućih'' uređaja, uz pomoć kojih se manipuliše kontrolnim sistemima emisije izduvnih gasova na dizel motorima. U međuvremenu, FCA je sa PSA grupom formirao Stellantis, ali to ne znači da je problem od pre četiri godine jednostavno nestao, bar ne iz perspektive Evropske komisije.

 

Nažalost, portparoli Stellantisa nisu bili dostupni za komentar u vezi sa najnovijim dešavanjima, kao ni predstavnici italijanskog Ministarstva saobraćaja. Trebalo je da potonji odgovore na tvrdnje policije u vezi sa varanjem Fiat-Chryslera na testiranja emisije izduvnih gasova. Od 2014. do 2016. modeli FCA sa dizel motorima bili su pod lupom, a taj slučaj je već bio aktuelan u Americi gde je Ministarstvo pravde planiralo da podnese tužbu protiv kompanije, da bi 2019. došlo do poravnanja. U Americi su sporna vozila bila Jeep Grand Cherokee i Dodge Ram 1500, pogonjeni 3.0 dizel motorima. Fiat-Chrysler Automobiles je nadoknadio štetu vlasnicima tih modela u SAD, a svaka pogođena jedinica je morala besplatno da bude ''popravljena'', da bi se osiguralo da na vozilu nema bilo kakvih nelegalnih sistema i da je ono u skladu sa regulativom.

 

Sa druge strane Atlantskog okeana, Evropska komisija želi da država Italija kazni konglomerat, jer obavezno povlačenje na korektivnu intervenciju naređeno od strane države nije dovoljna nadoknada za pogođene vlasnike. Italijanske vlasti sada imaju dva meseca da odgovore na zahtev Evropske komisije i da preduzmu neophodne mere. Ukoliko se Italija ne povinuje zahtevima, komisija može da prenese slučaj na Evropski sud pravde, što podrazumeva strože kažnjavanje ukoliko se utvrdi da je ono potrebno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen mora da plati 3.5 miliona dolara po tužbi savezne države Ilinois

 

vw logo 11.jpg

 

Volkswagenova američka filijala platiće 3.5 miliona dolara po tužbi savezne države Ilinois protiv nemačkog proizvođača automobila, zbog lažiranje rezultata na testovima merenja izduvnih gasova u dizel vozilima. Prošlog meseca, američki Vrhovni sud je odbacio Volkswagenovu nameru da izbegne slične tužbe zvaničnika u Juti, Floridi i Ohaju, koje traže odštetu od nemačkog proizvođača automobila vezano za skandal sa izduvnim gasovima.

 

Sudije su tada odbile da saslušaju žalbe Volkswagena i nemačkog dobavljača automobila Bosch na odluku nižeg suda kojom se dozvoljava okrugu Hilsborou na Floridi i okrugu Solt Lejk u Juti da traže da kompanije odgovaraju prema lokalnim zakonima i propisima koji zabranjuju neovlašćene kontrole emisije izduvnih gasova vozila. Sud je takođe odbio žalbu kompanije na sličnu presudu u slučaju koji je pokrenula država Ohajo. Volkswagenova filijala u SAD tvrdi da prema američkom zakonu o životnoj sredini, samo savezna vlada može da podnese takve odštetne zahteve. Kompanija je naglasila da je već postigla nagodbu u iznosu od više od 20 milijardi dolara sa Agencijom za zaštitu životne sredine SAD zbog skandala sa opremanjem dizel vozila softverom koji je omogućio lažiranje rezultata na testovima merenja izduvnih gasova što je dozvolilo prekomerno zagađivanje vazduha, prevaru potrošača i naškodilo njihovom zdravlju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Južna Koreja kaznila Mercedes zbog kršenja pravila o emisiji izduvnih gasova

 

mercedes phev 1.jpg

 

Komisija za trgovinu Južne Koreje (KFTC) je kaznila Mercedes i njegovu južnokorejsku kompaniju sa 20.2 milijarde vona (oko 17 miliona dolara) zbog obmanjujućih reklama u vezi sa emisijom gasova iz dizel automobila. U saopštenju KFTC-a se navodi da Mercedes manipuliše uređajima za smanjenje emisija tako što instalira ilegalni softver na svoja vozila, omogućavajući im da rade na nižim nivoima nego na testovima za sertifikaciju u normalnim uslovima vožnje. U saopštenju se navodi da je takav softver instaliran u ukupno 15 modela Mercedesa. ććMislimo da je opravdano sankcionisati prvog operatora uvozne prodaje automobila u zemlji zbog ometanja izbora pri racionalnoj kupovini potrošača lažnim i obmanjujućim reklamama o smanjenju emisije štetnih gasovaćć, ističe se u saopštenju. Iz KFTC-a se takođe navodi da je Mercedes podneo lažne izveštaje o ispunjavanju Euro 6 standarda emisije u periodu od avgusta 2013. do decembra 2016. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyotu bi grupna tužba mogla da košta preko 1.5 milijardi dolara

 

toyota f 1.jpg

 

I Toyota se suočava sa svojom Dieselgate aferom čiji epilog bi mogla da bude naplata ogromnih odšteta. Radi se o grupnoj tužbi koja je podignuta u Australiji protiv Toyote, a razlog je neispravan DPF sistem. Da stvar bude gora, u pitanju su najpopularniji Toyotini modeli, koji su se prodavali tokom pet godina - čak 264.000 primeraka modela Hilux, Fortuner i Prado.

 

Australijski federalni sud je utvrdio da su Toyotini korisnici kupili automobile s fabričkom greškom pa je vrednost njihovih vozila bila 17.5% manja od prosečne cene, odnosno oko 7.000 AUD. Radi se o primercima prodatim u periodu od oktobra 2015. do aprila 2020. godine. Advokati koji stoje iza grupne tužbe izjavili su za ABC da će, u slučaju da svi vlasnici zatraže odštetu, Toyota morati da isplati preko dve milijarde AUD, odnosno oko 1.5 milijardi USD. Pritom će svi oni koji su otklanjali kvar na automobilima moći da traže i veću kompenzaciju zbog servisa, ali i povećane potrošnje goriva.

 

Utvrđeno je da su sporna vozila zbog neispravnog DPF-a preterano dimila i zagađivala smrdljivim belim izduvnim gasovima, i da su zbog toga morala u servis. Neispravan DPF je takođe uticao i na rast potrošnje goriva. Predstavnik podnosioca zahteva Ken Williams je presrećan presudom. ''Stotine hiljada običnih Australijanaca koji su kupili ta vozila sada će biti obeštećeni za svu štetu. Nadam se da će presuda pružiti određeni stepen zadovoljenja ljudima poput mene, koji su doživeli razočaranje, neprijatnost i dodatni trošak vlasništva tih vozila'', rekao je Williams. U Toyoti još analiziraju presudu. ''U svakom koraku verujemo da smo implementirali tehnički utemeljena rešenja usmerena na korisnika da bismo rešili probleme kupaca. Toyota će razmotriti presudu pre konačnog izjašnjavanja'', izjavio je portparol kompanije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen plaća 227 miliona evra kao odštetu za 91.000 britanskih vozača zbog Dizelgejta

 

151029-vw tdi 01.jpg

 

Volkswagen je prihvatio da plati 193 miliona funti (227 miliona evra) kao odštetu za 91.000 britanskih vozača koji se smatraju pogođenim skandalom oko podešavanja dizel motora radi lažnog prikazivanja zagađenja koje se stvara (Dizelgejt).

 

''Grupa Volkswagen i tužioci postigli su dogovor o tom pitanju'', javila je automobilska kompanija u saopštenju. Britanski sud je dve godine ranije presudio u korist vozača, ali još nije bio izrekao koliku odštetu traži. Dogovorom se rešava oko 91.000 postupaka protiv raznih entiteta grupe Folksvagen i njenih podizvođača u okviru kolektivne tužbe u Engleskoj i u Velsu. Pored dogovorene sume koja će biti podeljena među tužiocima i njihovim advokatima, Volkswagen će doprineti i troškovima suđenja i drugim troškovima tužitelja. Ukupno je oko 1.2 miliona vozila marke Vokswagen, Audi, Seat i Škoda bilo pogođeno u Velikoj Britaniji prevarom oko izduvnih gasova koju je nemačka firma priznala 2015. godine, od ukupno 11 miliona dizel vozila u svetu. Dizelgejt, koji je doveo do sudskih postupaka u brojnim zemljama, već je koštao Volkswagen više od 30 milijardi evra, najvećim delom u SAD, gde se nemačka grupa izjasnila krivom za prevaru 2017. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai i Kia u problemu zbog dizela

 

Hyundai-i30 01.jpg

 

Dva najveća proizvođača automobila iz Južne Koreje postali su predmet istrage nemačke policije, jer je izvršena racija u njihovim prostorijama zbog sumnje postojanja uređaja koji smanjuje emisiju štetnih gasova prilikom testiranja.

 

Softverski uređaji koji su podešeni tako da kod dizelskih motora smanje količinu izduvnih gasova prilikom testiranja emisije, nisu novost. Ovakvi uređaji se koriste još od 1970-ih godina, a inovator je bio Volkswagen. Skoro pola veka kasnije, nemačka kompanija ponovo se našla u ozbiljnom problemu zbog istog uređaja, a skandal je čak dobio i svoj naziv - Dizelgejt.

Međutim, proizvođači automobila kao da nisu izvukli pouku iz ogromnih kazni koje je morao da plati Volkswagen. Nemačka policija izvršila je raciju u prostorijama kompanija Hyundai i Kia u toj zemlji, zbog navoda da su u 210.000 vozila sa pogonom na dizel instalirali softver koji utiče na emisiju štetnih gasova, navodi se u saopštenju državnog tužilaštva u Frankfurtu. Veruje se da su ovaj softver razvili dobavljači delova i opreme Bosch i Delphi, a policija je pretražila poslovne prostore južnokorejskih brendova u Nemačkoj i Luksemburgu, u sklopu operacije koja je sprovedena u saradnji sa agencijom Eurojust. Portparol Hyundaija potvrdio je vesti o raciji i rekao da kompanija sarađuje sa vlastima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Počeo proces protiv Mercedesa zbog manipulacije podacima

 

mercedes glk 01.jpg

 

Pred pokrajinskim sudom u Štutgartu je u utorak počeo proces protiv Mercedesa zbog sumnje da su manipulisanjem podataka o količini štetnih materija u izduvnim gasovima svesno obmanjivali potrošače. Savezni institut za zaštitu potrošača Mercedesu prebacuje da je svesnom manipulacijom dizelskih motora počinio krivično delo svesne obmane potrošača koji bi u tom slučaju imali pravo na odštetu.

 

Automobilska kompanija iz Štutgarta je pre tri godine pozvala vlasnike modela GLK i GLC u servise kako bi bila ispravljena greška sa rezultatima i pogrešnim vrednostima štetnih materija u izduvnim gasovima ali je uprava tvrdila da se radi o slučajnoj a ne namernoj grešci. ''Smatramo da su pojedinačni zahtevi za odštetom kao i tužba, neutemeljeni'', saopštio je Mercedes uoči početka procesa. Protiv te automobilske kompanije je zbog manipulacije motora do sada podneto preko 25.000 tužbi u Nemačkoj ali su, kako je saopštio Mercedes, tužbe u 95% slučajeva odbijene. U presudama se zaključuje da su u motore ugrađivani uređaji koji manipulišu podacima o izduvnim gasovima ali da se ne može dokazati namera Mercedesa da je želeo da naškodi strankama. Pred Evropskim sudom se trenutno nalazi jedan slučaj tužbe protiv Mercedesa koji prema mišljenju glavnog advokata pri ovom sudu ima izgleda na uspeh.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podružnica Toyote lažirala podatke o emisiji gasova od 2003. godine

 

54776-toyota logo.jpg

 

Kompanija Hino Motor, glavna podružnica japanske korporacije Tojota Motor, falsifikovala je podatke o emisiji gasova iz nekih motora još od 2003. godine, čak više od jedne decenije pre nego što je prvobitno utvrđeno, pokazuju današnji reziltati istrage koju je sponzorisao sam Hino. Istražni odbor, kojem je Hino dao zadatak da sprovede istragu, okrivio je za skandal poslovno okruženje u kojem se inženjeri ne osećaju slobodnim da se suprotstave nadređenima, što je retka kritika korporativne kulture u Japanu.

 

Hino je taj odbor, sastavljen od pravnika i korporativnog savetnika, formirao ove godine nakon što je priznao da je falsifikovao podatke o emisiji gasova i performansama goriva za četiri modela motora. U izveštaju odbora, objavljenom danas, detaljno se opisuje nefleksibilna atmosfera u kojoj zaposleni ne osećaju ''psihološku sigurnost''. Svest o ranijim uspesima među delom rukovodstva utrla je put stvaranju takve poslovne kulture, rekao je predsedavajući odbora Kazuo Sakakibara, bivši glavni tužilac u Okružnom javnom tužilaštvu u Osaki. ''Veličina njihovih prošlih uspeha učinila ih je nesposobnim da se menjaju ili da sagledaju sebe objektivno, učinila je da ne budu svesni promena u spoljašnjem okruženju i promena vrednosti'', dodao je on na brifingu, ocenjujući da je ''to dovelo do loše organizovane kompanije u kojoj ljudi ne mogu da kažu šta ne mogu da urade''.

 

Hinov predsednik se izvinio pred novinarima i rekao da je menadžment ozbiljno shvatio svoje odgovornosti. Kompanija je saopštila da će izaći sa novim sistemom korporativnog upravljanja u roku od tri meseca. Istražni odbor je našao dokaze o falsifikovanju podataka o emisiji koji sežu još od 2003. godine, za razliku od ranije objavljenog datuma da ta praksa datira od 2016. Japansko Ministarstvo saobraćaja je u martu opozvalo sertifikat ovom proizvođaču kamiona za motore pogođene ovoim skandalom. Hino je povukao blizu 47.000 vozila proizvedenih između aprila 2017. i marta ove godine, ali će se povlačenje verovatno proširiti, izvestio je poslovni dnevnik Nikei.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...