Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Volkswagen i Audi u SAD varali na testu emisije zagađenja / Dieselgate

Recommended Posts

Policija i istražitelji upali u Porsche

 

150017-porsche c 1.jpg

 

Nemačka policija i državni tužioci upali su juče ujutru u upravu Porschea i sproveli svojevrsnu raciju u okviru istrage o varanju sa emisijom zduvnih gasova. Ukupno deset prostorija Porschea u Bavarskoj i Baden-Wuerttembergu je pretraživalo 160 službenih lica, a pod istragom se nalaze sadašnji i bivši zaposlenici, uključujući i člana upravnog odbora ove marke. Cela akcija odnosi se na utvrđivanje istine i odgovornih lica u vezi prevare sa emisijom štetnih izduvnih gasova. Istraga je sada proširena i na manipulacije i prevare učinjene oglašavanjem vezanim za dizel automobile.

Iz Porschea je potvrđeno da se vrši istraga, ali ni fabrika ni istražni organi nisu saopštili prema kome je tačno usmerena ostraga, obzirom da se pominju tri osobe, od koje je jedna bila u upravom odboru, a druge dve u visokom menadžementu. Službeno je saopšteno da Oliver Blume CEO Porschea nije pod istragom. Istrage još nisu završene čak dve godine nakon što je VW u SAD priznao manipulacije sa rezultatima količine otrovnih materija u izduvnim gasovima, i motorskim softverima koji su to omogućavali. Početkom ove godine nemačke vlasti otkrile su i problematični softver u 3.0 V3 TDI agregatu koji je razvio Audi, a ugrađivan je i u modele marke Porsche. Policija i istražitelji su ranije upali i u prostorije Audija u Ingolstadtu i Neckarsulmu

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Menadžer Porschea uhapšen u Nemačkoj

 

porsche c 7777.jpg

 

Jedan od menadžera Poršea priveden je u Nemačkoj u okviru istraga vezane za skandal oko nameštanja testova za dizel izduvne gasove. Direktor Poršea Oliver Blume obavestio je zaposlene da je tužilaštvo u Štutgartu naložilo pritvor jednog od menadžera kompanije, rekao je portparol te firme. Prema navodima nemačkih listova Bild i Virtšaftvohe, radi se o Jergu Erneru, bivšem direktoru za motore u Poršeu, koji je radio za Audi kada je izbio skandal. Portparol tužilaštva u Štutgartu je potvrdio da je u sredu uhapšen osumnjičeni zbog rizika od bekstva i skrivanja dokaza, neposredno posle pretresa usmerenih na dva zvaničnika i jednog bivšeg zaposlenog u Poršeu. On nije naveo njegovo ime samo je rekao da je priveden juče uveče. Nemačka policija pretresla je pre dva dana deset lokacija na jugu Nemačke u okviru istrage protiv sadašnjih i bivših menadžera kompanije Porše, filijale Folksvagena, u okviru istrage o lažiranju testova izduvnih gasova. To je bio prvi pretres usmeren na Porše u okviru skandala koji potresa celu grupu Volkswagen od kraja 2015.

Volkswagen je priznao da je opremio 11 miliona dizel vozila, od kojih oko 600.000 u SAD, softverom koji može da lažira rezultate testova izduvnih gasova, i da sakrije da emisije koje su čak i 40 puta veće od dozvoljene norme. Pretresi su već sprovedeni u prostorijama Volkswagena i njegove filijale Audi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

==================

 

EK dobila veća ovlašćenja kojima bi trebalo da se spreči ponavljanje Dieselgate skandala

 

fiat gas.jpg

 

Evropska Komisija je dobila veća ovlašćenja novim zakonom koji bi trebalo da spreči mogućnost ponavljanja skandala poput Dieselgatea, u kojem je Volkswagen priznao korišćenje softvera kako bi njihovi dizelski motori prošli eko-testove. Komisija će sada proizvođače moći da kažnjava iznosima do 30.000 evra po automobilu koji ne zadovoljava norme. Komisija je takođe ovlašćena da naloži proizvođačima servisne akcije kako bi nedostaci bili uklonjeni. Proizvođači će morati da otkrivaju softverske protokole unutar upravljačkih jedinica, dok će zemlje članice EU-a, ako se pojave bezbednosni ili ekološki problemi, moći da iniciraju povlačenje određenih vozila unutar svojih granica, čak i za automobile koji su na ostalim tržištima ovlašćeni za korišćenje. U Briselu veruju da će ova reforma unaprediti loš sistem testiranja vozila. Ovi zakoni bi trebalo da spreče nacionalne regulatore u dodeljivanju preferencijalnog tretmana svojim proizvođačima automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podignuta optužnica protiv bivšeg glavnog direktora VW-a

 

martin winterkorn.jpg

 

Federalni istražioci Detroita su u četvrtak objavili optužnicu protiv bivšeg glavnog direktora Volkswagena Martina Winterkorna koga terete za zaveru oko varanja regulatora oko emisije štetnih gasova dizel automobila. Volkswagen još nije komentarisao ovaj slučaj. Optužnica je podneta tajno u martu, a otkrivena je na američkom okružnom sudu na dan godišnjeg sastanka Volskwagena u Nemačkoj. Winterkorn je podneo ostavku ubrzo nakon što je skandal oko automobila zagađivača izašao u javnosti u Sjedinjenim Državama u septembru 2015. Američki glavni državni advokat Jeff Sessions je saopštio da optužbe pokazuju da je ''Volkswagenova spletka o varanju zakonskih uslova išla sve do vrha kompanije''. Winterkorn se optužuje za zaveru za varanje Sjedinjenih Država, lažnu komunikaciju i kršenje Zakona o čistom vazduhu između najmanje maja 2006. do novembra 2015., upotrebom nelegalnog softvera koji je Volkswagenovim dizelskim automobilima omogućavao da oslobađaju veću količinu štetnih gasova a da se to ne otkrije.

Volkswagen je ranije tvrdio da su samo niži nivoi u kompaniji znali za ovu prevaru, ali ova optužnica tvrdi da je Winterkorn znao za to već u maju 2014., a da se u julu 2015. dogovorio s ostatkom rukovodstva kompanije da će nastaviti da varaju i ''obmanjuju američke regulatore'', tvrde tužioci. Ukupno je optuženo devet ljudi, a dvoje je priznalo krivicu. Jedan italijanski građanin, bivši menadžer u Audiju, u Nemačkoj je i čeka izručenje. Šest bivših direktora Volkswagena koji su optuženi nalaze se u Nemačkoj i izbegavaju američke istražioce jer Nemačka obično ne izručuje svoje građane.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva miliona vlasnika dizelaša u Nemačkoj bi moglo da se pridruži kolektivnoj tužbi protiv VW-a

 

volkswagen logo.jpg

 

Oko dva miliona vlasnika dizel automobila u Nemačkoj moglo bi da se pridruži pokretanju kolektivne tužbe protiv Volkswagena zahtevajući obeštećenje. To je izjavila nemačka ministarka pravosuđa Katarina Barli. Nemačka vlada je usvojila Nacrt zakona kojim se otvara put za podnošenje kolektivne tužbe protiv ovog proizvođača automobila koji je 2015. godine priznao da je koristio nelegalan softver za varanje na američkim testovima emisije gasova iz motora na dizel pogon. Cilj Nacrta zakona je da se ljudima olakša kolektivno pokretanje sudskog spora, čime izbegavaju visoke troškove zbog kojih koji bi inače kao pojedinci mogli da odustanu od sudskih postupaka. Samo određena udruženja imaju pravo da pokrenu kolektivni postupak.

''Ima procena da bi oko dva miliona vlasnika dizel automobila moglo da ima koristi od ove zakonske mere'', rekla je Barli. Vlasnici automobila sa nelegalnim softverom imaju pravo da podnesu zahtev za odštetu samo do kraja 2018. godine, tako da koaliciona vlada kancelarke Angele Merkel želi da obezbedi da zakon stupi na snagu najkasnije 1. novembra 2018. godine. Iz Volkswagena su, međutim, saopštili da Nacrt zakona ne menja činjenicu da kompanija smatra tužbe protiv nje u Nemačkoj neosnovanim i da očekuje da će najveći deo biti odbijen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche varao na testovima za emisiju štetnih gasova za model Cayman R?

 

porsche cayman r 1111.jpg

 

Kompanija Porsche je optužena da je manipulisala rezultatima testa o emisiji štetnih gasova modela Cayman R u Velikoj Britaniji, kako bi omogućila svojim klijentima da ne plaćaju dodatne takse. Naime, magazin ''Times'' je naveo da je nemački proizvođač, testove ze merenje emisije ugljenikovog dioksida na modelu Cayman R počinjao u drugoj brzini, a ne u prvoj, što je dovelo do toga da rezultati kažu da njihov model emituje 221 g/km ugljenikovog dioksida u Velikoj Britaniji, umesto 228 g/km, kao u ostalim delovima Evrope. Iako razlika ne deluje drastično, odnosno, može se reći da je minimalna, to je dovoljno da Cayman R u Velikoj Britaniji bude uvršten u nižu kategoiju ''K'' a ne u ''L'', po kojoj se obračunavaju porezi. Naime, to izgleda ovako: godišnji porez za automobile koji spadaju u kategoriju K iznosi 315 funti, dok za automobile koji su u kategoriji L, porez iznosi 540 funti godišnje.

 

Ova manipulacija sa rezultatima otkrivena je od strane advokatskog tima jednog od vlasnika modela Cayman R, koji je tužio nemačku kompaniju 2011. godine, zbog defekta na svom vozilu. Predstavnici kompanije Porsche su odlučili da se nagode sa njim, ali je on zahtevao informacije o rezultatima testova emisije štetnih gasova. Kompanija je odbila da mu otkrije te informacije, ali je na sudu otkrila da su nepravilnosti u rezultatima na tim testovima u Velikoj Britaniji i ostatku Evrope nastali zbog različitih sistema oporezivanja. Iako ovo nije ni blizu ozbiljno kao ''Dizelgejt'', ako se dokaže tačnim, biće jasno da je VW grupacija svesno i svojevoljno lagala vlasti i klijente po pitanju emisije štetnih gasova, još jednom. Predstavnici kompanije Porsche su izjavili da ne mogu otkrivati bilo kakve informacije, jer je istraga u toku.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes varao na testovima sa 1.6 dizelom

 

15381448285b073d8e873fe044618829_v4_big.jpg

 

Nemačke vlasti naložile su Daimleru da opozove Mercedesov popularni kombi Vito sa 1.6 dizelskim Euro 6 agregatom. One tvrde da su funkcije kontrole emisije izduvnih gasova ovog motora bile u suprotnosti sa propisima. Mercedes je najavio tužbu na sudu zbog ove odluke, ukoliko bude bilo potrebno, ali i da će u potpunosti sarađivali sa regulatornim telom te informisati vlasnike u vezi sa besplatnom nadogradnjom softvera čim bude moguće. Nemačko ministarstvo saobraćaja je u februaru počelo da istražuje navodno korišćenje nelegalnog uređaja na oko 1.000 jedinica Mercedes Vito kombija. Daimler je u četvrtak saopštio da softverske karakteristike koje su pod istragom nisu bile neophodne dam model Vito prođe evropske testove emisije gasova.

Otkako je Volkswagen priznao da je 2015. varao na američkim testovima emisije gasova pomoći nelegalnog softvera, nemački giganti poput VW, Daimlera (vlasnik Mercedesa, prim. aut) i BMW su se suočili sa žestokim udarom kritika protiv dizel tehnologije u koji su investirali više milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CEO Audija kaže da kriza sa dizelom još uvek nije gotova

 

Rupert-Stadler.jpg

 

Izvršni direktor Audija Rupert Štadler rekao je da je kriza sa dizelom još uvek aktuelno pitanje. Tokom intervjua za jedne nemačke novine, Štadler je rekao da Audi i dalje pronalazi dizelaše koji ne ispunjavaju postavljene standarde. Prošlog meseca pronađeno je još 60.000 takvih modela, koji se moraju popraviti. Iako su mnogi visoki funkcioneri u Volkswagen grupi izgubili svoje poslove zbog Dizelgejta, Štadler kaže da on namerava da ostane na čelu Audija i da taj brend povede u budućnost. Dizelgejt skandal datira iz septembra 2015, od kada je VW Grupa bila primorana da opozove milione vozila širom sveta. U nedavnim istragama, mnoge Porscheove i Audijeve farbike pretresale su vlasti, u potrazi za dokazima koji bi mogli otkriti Audijevu ulogu u Dizelgejtu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche obustavio prodaju nekih od modela

 

105978-porsche macan 32.jpg

 

Nakon prve informacije koju je objavio ''Frankfurter Allgemeine Zeitung'', da će Porsche obustaviti prodaju svih modela u Evropi, sam proizvođač je pojasnio situaciju. Prema informaciji koju je preneo Reuters, Porsche će privremeno ograničiti broj modela koje prodaje u Evropi. Međutim, iz fabrike nije stigla informacija o kojim modelima se radi i na koji period će prodaja biti obustavljena, osim da su razlozi obustave prodaje vezani za ekološke regulative.

 

Zanimljiva je originalna objava Frankfurter Allgemeine Zeitung, koji je otkrio da još od petka konfigurator na sajtu Porschea ne dozvoljava konfigurisanje nekih modela, ali da su se pojavila dva različita obaveštenja kupcima. Jedno kaže: ''Zbog predstojeće revizije modela, model koji ste odabrali trenutno ne možete konfigurisati''. Druga informacija na sajtu ima drugačiju formulaciju i kaže: ''Model koji ste odabrali više nije raspoloživ za konfigurisanje''. Obe informacije završavaju sa: ''Bez obzira, pružamo vam mogućnost pregledate modele na konfiguratoru. Ako ste zainteresovani za neki od modela novih ili polovnih vozila, kontaktirajte Porsche centar''. Modeli koji privremeno nisu dostupni su 718, Panamera, i Cayenne, za model Macan ne postoji vremenska odrednica ''privremeno'', 911 zavisi od nivoa opreme, itd.

 

Ono što je jedino jasno je da ove obustave prodaje stižu u trenutku kada se svi proizvođači pripremaju za uvođenje novog WLTP sistema merenja emisije izduvnih gasova od septembra, a prema dostupnim najavama, proizvođači će moći da prodaju samo određene količine vozila proizvedenih pre stupanja na snagu nove metode merenja. Porsche je svakako pod posebnim nadzorom zbog čitavog skandala u kojem je cela VW Grupa još od 2015. a koji, čini se, kao da nema kraja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimleru preti kazna od 3.75 milijardi evra

 

mercedes s iaa.jpg

 

Nemački ministar saobraćaja, Andreas Šojer, zapretio je Damiler grupaciji kaznom od 3.75 milijardi evra zbog vozila sa dizel agregatom koja poseduju uređaj za varanje na testovima emisije štetnih gasova. Nemački list ''Špigel'' je objavio informaciju da je Šojer prošlog ponedeljka ispitivao šefa kompanije Dailer, Ditera Zecea o vozilima kompanije Mercedes-Benz na kojima je nedavno pronađen ilegalni softver. Šef proizvođača iz Štutgarta je pozvan na privatni razgovor, kako bi odgovorio na pitanja u vezi sa ilegalnim uređajem i softverom, koji su pronađeni u kombiju Mercedes-Benz Vito od strane regulatornog tela Nemačke, KBA.

 

Kako se navodi, ovaj nemački saobraćajni organ je prošle sedmice naložio Daimleru da sa tržišta povuče model Vito koji poseduje dizel agregat radne zapremine 1.6 litara čiji je konstruktor kompanija Renault. Predstavnici Daimlera su izjavili da će se žaliti protiv odluke KBA, koja je klasifikovala softver kao nelegalan, pa čak i zatražiti pravdu preko suda, ukoliko to bude neophodno. Postoje navodi da i dizel agregati u modelima C klase takođe nisu u skladu sa standardima o emisiji štetnih gasova. Naime, Šojer je izjavio da postoje šanse da je čak 750.000 vozila kompanije Mercedes posedovalo uređaj i softver za varanje na testovima emisije štetnih gasova, te da bi kazna za Daimler mogla biti i do 5.000 evra po vozilu. Drugi sastanak ministra Šojera i Zecea će se održati krajem meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes varao sa dizelom kao Volkswagen

 

mercedes c 455.jpg

 

Nemački gigant Daimler nalazi se na žestokom udaru zbog varanja prilikom testova emisije štetnih gasova u dizel motorima. Nakon što su nemačke vlasi zabranile upotrebu 1.6-litarskog dizel agregata u Mercedes Vitu, nova saznanja pokazuju da je Daimler u svojim motorima koristio najmanje pet različitih uređaja za manipulisanje rezultatima testova. Ovu informaciju prenose dnevne novine Bild i Zontag, pozivajući se na izvore iz Nemačke federalne uprave saobraćaja (KBA).

 

Istražitelji KBA su navodno pronašli pet ''ilegalnih uređaja na isključivanje'' u nekoliko Euro 6 dizel agregata ovog proizvođača, koji se nalaze u najmanje milion vozila. KBA smatra da Daimlerovi dizel motori emituju viši stepen štetnih gasova od onoga što dozvoljavaju propisi, a izduvni sistemi tih automobila pokazuju manipulaciju softverom za kontrolu. Mercedes je opozvao komercijalna vozila marke Vito u Nemačkoj zbog ilegalnog softvera, ali je uložio žalbu protiv naredbe KBA jer ne želi da taj sofrver ima pomenutu klasifikaciju. Sada se očekuje još jedan opoziv, više od 600.000 vozila uglavnom C i G klase. Ukoliko Ministarstvo saobraćaja Nemačke proglasi Daimler krivim za varanje na testovima, kazna bi mogla da iznosi oko 5.000 evra po automobilu. Za sada je softver pronađen u više od 750.000 jedinica, što znači da bi Daimler mogao da plati oko 3.7 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deonice Daimlera tonu nakon novih informacija o upotrebi uređaja za lažiranje izduvnih gasova

 

176198-mercedes c 11111.jpg

 

Deonice Daimlera pale su u ponedeljak nakon vesti da je do milion automobila te nemačke kompanije imalo ugrađeno uređaje za lažno prikazivanje emisije štetnih gasova, a uoči sastanka izvršnog direktora Dietera Zetschea sa nemačkim ministrom saobraćaja. Nemački nedeljnik ''Bild am Sonntag'' je objavio da je do milion automobila imalo softver za manipulaciju testovima izduvnih gasova u vozilima na dizelski pogon. Proizvođači automobila koriste softver za upravljanje filtriranjem izduvnih gasova i  efikasnosti motora. Uređaj može da se klasifikuje kao nezakonit ako su sistemi filtriranja izduvnih sistema deaktivirani prerano ili bez dobrog razloga. Prepodne, deonicama Daimlera se trgovalo po 1.76 posto nižoj ceni, odnosno po 61.19 evra. Nemački ministar saobraćaja Andreas Scheuer je prozvao Zetschea nakon što je federalni regulator za saobraćaj motornim vozilima KBA otkrio ''nedozvoljene uređaje'' u Mercedesovim motorima, iako je Daimler osporavao da su nezakoniti. Daimler je odbio da komentariše brojku od milion vozila, ali je poručio da u potpunosti i transparentno sarađuju sa KBA-om i nemačkim ministarstvom saobraćaja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačke vlasti kaznile Volkswagen sa milijardu evra

 

151029-vw tdi.jpg

 

VW je saopštio da su ga nemačke vlasti kaznile sa milijardu evra zbog skandala sa emisijom izduvnih gasova. Volkswagen je saopštio da će prihvatiti kaznu suda u nemačkom gradu Braunšvajg. Sud je zaključio da je Volkswagen propustio da na odgovarajući način kontroliše rad svog razvojnog odeljenja, što je rezultiralo da skoro 10.7 miliona dizel-automobila sa ilegalnim softverom za kontrolu emisije gasova bude prodato širom sveta. Skandal koji je dospeo u sedište pažnje u SAD 2015. godine već je koštao nemačkog proizvođača automobila milijarde kazni od vlasti u SAD. Volkswagen je izrazio nadu da će plaćanje kazne u Nemačkoj imati ''pozitivan efekat na druge zvanične procese koji su pokrenuti u Evropi protiv VW-a i njegovih podružnica'', piše AP.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uhapšen šef Audija Rupert Stadler

 

Rupert-Stadler.jpg

 

Izvršni direktor Audija Rupert Stadler je uhapšen u ponedeljak zbog skandala oko manipulisanja vrednostima izduvnih gasova na dizel motorima unutar Volkswagen koncerna, kojem pripada i Audi, javljaju svetski mediji. Predsatvnik Volkswagena za medije, kompanije u čijem Upravnom odboru sedi i Stadler, potvrdio je hapšenje i dodao da Stadler čeka saslušanje na kome će se odlučiti da li će ostati u pritvoru. Tužioci navode da su delovali zbog opasnosti da bi Stadler mogao da pokuša da prikrije dokaze. Stadler je na čelu Audija od 2007. godine. Krajem prišlog meseca istražioci u Nemačkoj su pretresli nekretnine Stadlera kako bi došli do dokaza, a pretres je izvršen i u stanu još jednog Audijevog menadžera.

 

Podsetimo, afera ''Dieselgate'' je otkrivena još 2015. godine, kada je Volkswagen priznao da je gotovo 600.000 njihovih automobila koje su prodali u SAD-u imalo softver koji je lažirao rezultate testova za emisiju štetnih gasova. Audi je prošlog meseca priznao da je 60.000 njihovih modela Audija A6 i A7 sa dizel motorima imalo problema sa softverom za emisije štetnih gasova. Procenjuje se da je ova afera Volkswagen koštala oko 30 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi dobio privremenog direktora posle hapšenja Ruperta Stadlera

 

audi_new-logo_09.jpg

 

Audi je imenovao šefa odeljenja za prodaju Abrahama Šota za privremenog direktora posle hapšenja dosadašnjeg izvršnog šefa Ruperta Stadlera u okviru istrage o manipulisanju emisijama dizelskih motora. Audi, koji posluje u sastavu Volkswagena, saopštio je da je usvojio Stadlerov zahtev da privremeno bude oslobođen direktorskih dužnosti. Nemačko tužilaštvo je naredilo da Stadler bude uhapšen zbog bojazni da bi mogao da umakne pravosudnim organima. Vlasti su prošle nedelje pretresle njegovu privatnu rezidenciju zbog sumnje da je počinio prevaru i da je odgovoran za nepravilnosti u dokumentaciji. Istraga protiv Audija je pokrenuta povodom skandala koji potresa Volkswagen od 2015. godine. Kompanija je od tada platila milijarde dolara kazni i uhapšeno je nekoliko njenih zvaničnika. U SAD je podignuta optužnica protiv bivšeg direktora Volkswagena u ovoj zemlji. Šot je član Audijevog upravnog odbora od septembra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audijev CEO Rupert Stadler, posle zatvora sigurno neće nazad u fotelju

 

utyjtyyy.jpg

 

Uhapšeni šef marke Audi Rupert Stadler, čak i ako dokaže svoju nevinost, gotovo sigurno se neće vratiti na svoju poziciju na vrhu luksuzne marke. Stadler je uhapšen 18. juna i od tada je u zatvoru pod sumnjom da je uticao na istragu pravosudnih organa o manipulacijama sa emisijom izduvnih gasova. Istražitelji su saopštili je njegov telefon prisluškivan, i da su tokom prisluškivanja čuli njegovu izjavu da je otpustio službenika koji je sarađivao sa istražnim organima. Na osnovu ovoga i drugih dokaza, nemački istražni organi veruju da je Stadler počinio prevaru i lažno svedočio u vezi dizel skandala. Stadler će u zatvoru ostati najkraće do sledeće nedelje za kada je zakazan sastanak tužioca i njegovih advokata i kada će imati mogućnost da odgovara na pitanja. Za sada nije jasno da li postoji mogućnost da bude pušten uz kauciju. Wolfgang Hatz, bivši glavni inženjer VW Grupe pušten je da se brani sa slobode, nakon devet meseci u pritvoru, uz kauciju od 3 milona evra.

 

Očekuje se da se Stadler neće više ikada vratiti na svoju poziciju, mada upućeni kažu da treba biti obazriv po tom pitanju, obzirom na rigidne zakone o radu u Nemačkoj, i da Stadler sada treba da se koncentriše na svoju odbranu. Audi je već imenovao Brama Schota, šefa prodaje marke, kao privremenog CEO-a, mada Schota ne krije ambicije da se zadrži na ovoj poziciji. Schot je već doneo odluku da odloži i premesti u Ameriku, na tle Tesle, promociju e-trona, prvog potpuno električnog Audija. Insajderi u VW Grupi tvrde da bi po kompaniju najbolje bilo kada bi se Stadler dobrovoljno povukao sa pozicije, kako ne bi morao da dobije otkaz, što može jako zakomplikovati stvari kompaniji. Stadler je sada, kako kažu, ''oštećena roba'' koja je izgubila kredibilitet, čak i kada bi uspeo da dokaže svoju nevinost nakon meseci tokom kojih ga je VW Grupa štitila. Sa druge strane, konkurencija ne spava, a Audi mora da ide dalje, a ne da čeka rasplet situacije sa Stadlerom. Za trenutnog V.D. CEO-a Schota, članovi upravnog odbora kažu da nema razloga da ne ostane na ovoj poziciji, sve dok dobro radi i donosi dobre rezultate za kompaniju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen izgubio spor - tužilaštvo može da koristi izveštaj advokata o dizelgejtu

 

181876-vw logo.jpg

 

Volkswagen grupa je izgubila spor koji je pokrenula pred Vrhovnim sudom Nemačke, tražeći zabranu korišćenja od strane minhenskog tužilaštva, izveštaja koji je objasnio genezu dizelgejt skandala, a koji je pripremila američka advokatska kuća, ''Jones Day'' na zahtev nemačkog giganta. Savezni konstitutivni sud iz Karlsruea je odbacio navode iz tužbe nemačke kompanije koja se pozvala na poverljivost odnosa advokat - klijent. Uobičajeno je da zakon štiti rad advokata za klijenta i da rezultati i saznanja do kojih advokat u postupku odbrane klijenta dođe, budu tajni. Međutim, u konkretnom slučaju ovo pravilo ne važi.

Pretres koji je izvršen u kancelarijama advokatske firme lociranim u Minhenu nije bio protivzakonit, navodi se u presudi tribunala koja je objavljena u petak. Tužilaštvo iz Minhena je izvršilo pretres u sedštu kompanije VW, kao i u kancelarijama koje koriste zaposleni u Audiju, još u martu 2017. godine. Pretres je bio izvršen samo tri sata pre početka godišnje konferencije za štampu koju je održao Audi, a koja tradicionalno budi veliko interesovanje medija sa svih meridijana. Sud sa sedištem u prestonici Bavarske je kasnije odbacio zahtev Volkswagena da se tužilaštvu zabrani uvid u izveštaj pripremljen od strane advokatske kancelarije, do kojeg su državni organi došli tokom pretresa u prostorijama firme ''Jones Day''. Pored nemačke kompanije, i Jones Day je podneo zaseban zahtev protiv pretresa, ali je i ta tužba doživela identičnu sudbinu.

 

Da podsetimao, VW je angažovao ''Jones Day'' neposredno nakon izbijanja skandala u septembru 2015, kada je otkriveno da su neki motori koje su koristili brojni modeli iz VW grupe bili opremljeni softverom koji je osmišljen da zavara emisione testove. Advokatska firma je unajmljena se ciljem sprovođenja nezavisne istrage čiji su rezultati trebalo da ukažu na korene dizel skandala, koji se iskristalisao kao najveći u istoriji nemačke kompanije. Sledstveno, izveštaj je trebao da ukaže i na osobe koje su odgovorne za manipulaciju i prevaru. ''Jones Day'' je svoje nalaze prosledio američkom ministarstvu pravde i nadzornom odboru VW grupe. Takođe, ovaj izveštaj je poslužio i kao osnova za nagodbu nemačke kompanije sa američkim vlastima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nissan priznao falsifikovanje podataka o emisijama štetnih gasova

 

nissan note 5.jpg

 

Japanski proizvođač automobila Nissan je u ponedeljak objavio da je otkrio falsifikovane podatke na testovima emisije štetnih gasova u većini svojih pogona u matičnom Japanu. Podatak o broju automobila čije su emisije štetnih gasova falsifikovane međutim nije objavljen. U Nissanu su tek naveli da su testovi emisije štetnih gasova i potrošnje goriva ''odstupali od propisanog testnog okruženja''. Dodali su takođe da su se inspekcijski izveštaji ''bazirali na izmenjenim mernim vrednostima'' i obećali ''punu i sveobuhvatnu istragu''. Prošle godine Nissan je povukao 1.2 miliioa vozila u matičnom Japanu nakon objave regulatora da bezbednosne provere nisu sprovedene u skladu sa standardima. Naknadna istraga je rezultirala aktuelnim saopštenjem o falsifikovanjuu podataka na testovima emisija štetnih gasova i potrošnje goriva.

Nissanovo priznanje se nadovezalo na ogromni skandal sa falsifikovanjem podataka o emisijama štetnih gasova u nemačkom Volkswagenu, kome su nemački tužioci u junu odrezali milijardu evra kazne zbog prodaje više od 10 miliona vozila od sredine 2007. do 2015. sa ugrađenim softverom za skrivanje podataka o stvarnoj emisiji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompaniji Robert Bosch naloženo da preda svu elektronsku poštu povezanu sa ''dizelgejtom''

 

97923-Bosch.jpg

 

Kompanija ''Bosch'' mora da preda svu elektronsku poštu koja je u vezi sa tužbama koje su investitori pokrenuli protiv Porschea SE, povodom dizel skandala koji od 2015. muči VW grupu, presudio je Regionalni sud u Štutgartu. Investitori su u dve odvojene parnice izneli tvrdnju da Porsche SE, koji kontroliše 52.2 odsto glasačkog prava u Volkswagenu, nije na vreme obelodanio finansijske rizike u vezi sa dizel skandalom, kada je on izbio pre tri godine. Advokati su zahtevali da Bosch obezbedi svu elektronsku poštu povezanu sa poslovanjem sa VW-om.

 

Bosch, koji proizvodi kontrolne ECU jedinice za nekoliko renomiranih proizvođača, uključujući i VW, protestovao je povodom ovoga, rekavši da ima pravo da odbije da preda dokaze. Štutgartski sud je danas doneo presudu da Bosch u ovom slučaju nema takva prava. Rečeno je da elektronska pošta pokazuje da je Bosch delovao u skladu sa zakonom, što znači da argumenti da rizikuje da bude inkriminisan jednostavno ne stoje. Obezbeđivanje elektronske pošte takođe ne donosi rizik od bilo kakve finansijske štete prema kompaniji niti bilo kome prema kome je odgovorna, dodao je sud. Takođe, Bosch ne može da odbije predaju elektronskih pisama da bi zaštitio poslovne tajne, jer sama manipulacija kontrolnim softverom motora nije legalna, i samim tim nije zaštićena zakonom. Bosch je izjavio da će sačekati pisano saopštenje suda a zatim odlučiti na koji način da odgovori. ''Kompanija zadržava pravo da se pravno suprotstavi u cilju zaštite sopstvenih interesa'', kaže se u Boschovom saopštenju. Preferencijalne akcije u Porscheu SE su pale za više od 40 odsto u okviru dve nedelje nakon izbijanja skandala. One su ostale gotovo 10 odsto ispod one vrednosti koje su imale pre vesti da je VW lagao na emisionim testovima.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenu dozvoljena poslednja etapa popravljanja 3.0 TDI motora

 

audi q7 3.0 tdi.jpg

 

Posle skoro tri godine od otkrivanja ''Dizelgejt'' afere, Volkswagenu je konačno odobreno da ''popravi'' kontroverzni 3.0-litarski TDI model od generacije 1.2. Nedavno odobrenje od strane kanadskih i kalifornijskih regulatornih tela, omogućiće Volkswagenu i njegovim bratskim brendovima da prilagode vozila sa pomenutim motorima dozvoljenim standardima emisije štetnih gasova. Popravka je primenjiva na oko 8.800 vozila u Severnoj Americi i biće poslednje poglavlje procesa remonta koji je VW grupacija ponudila kao deo rešenja problema dizel motora u SAD i Kanadi. Prema poslednjim informacijama preostala vozila sa ovim dizel agregatima su modeli Audi Q7 i VW Touareg iz 2011. i 2012. Kada vozila budu sređena opet će moći da izađu na severnoameričke puteve, a VW će morati da utvrdi preprodajni plan vozila koja su vlasnici vratili. I dalje ogroman broj vozila VW grupacije sa 3.0-litarskim TDI dizelom nije prepravljeno, oko 40% u SAD, a skoro čak 60% u Kanadi. Različite varijante 3.0-litarskog TDI su se našle u brojnim modelima, a u slučaju Audija u pitanju su A6, A7, A8, Q5 i Q7 proizvedeni u periodu od 2009. do 2016. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kandidat za šefa marke Audi je (dojučerašnji) direktor nabavke BMW-a

 

markus-duesmann.jpg

 

Prema vestima koje preneo nemački ''Handelsblatt'' bavarski proizvođač automobila sa sedištem u Ingolštatu želi da na mestu svog izvršnog direktora vidi direktora nabavke komšijske kompanije iz Minhena, BMW grupe. Dakle, Markus Disman je želja Audija. Iako Audi još uvek nije potvrdio smenu na vrhu marke, nakon hapšenja Ruperta Štadlera i privremene zamene, iz BMW-a je stigla potvrda o prekidu radnog odnosa sa Dismanom. Da li će i kada Markus Disman biti u prilici da nastavi karijeru u Audiju zavisi od dobre volje čelnika BMW-a. Naime, opšte prihvaćeni standard u industriji predviđa takozvanu klauzulu ''zabrane konkurencije'', koja poslodavcu omogućava bezbrižnost u pogledu strahova da zaposleni, u prvom redu iz redova rukovodilaca, ne pređu u konkurentsku kompaniju.

 

Prema navodima Handelsblatta, Disman bi morao da sačeka najmanje šest meseci pre nego što eventualno započne svoj radni staž u Audiju. Ovaj period može biti skraćen dobrom voljom starog poslodavca. Veliki je stepen izvesnosti da bi ovo odgovaralo marki Audi, jer je trenutni izvršni direktor Bram Šot, postavljen sa ciljem kratkoročnog prevazilaženja krize upravljanja, nastale hapšenjem Štadlera. Mašinski inženjer Markus Disman se priključio kompaniji BMW tokom 2007. godine, kao šef odeljenja za pogonske sklopove bivšeg Formula 1 tima ''BMW Sauber''. Zatim je imenovan za rukovodioca odeljenja za voznu dinamiku, gde se bavio pogonskim sklopovima u diviziji za razvoj novih vozila. Disman je, 1. oktobra 2016. godine promovisan u člana izvršnog odbora u čijoj nadležnosti se našao sektor nabavke. Još da dodamo da se u Dismanovoj radnoj biografiji našao i Mercedes. Tamo je takođe bio zadužen za razvoj serijskih motora za štutgartski tim za Formulu 1.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvođači automobila ponovo varaju na testovima emisije izduvnih gasova

 

varanje.jpg

 

Al' ovoga puta obrnuto...

 

Afera ''Dieselgate'' još uvek trese temelje automobilske industrije, ali se čini da to ne sprečava pojedine proizvođače da nastave sa nečasnim radnjama. Evropska komisija ima dokaze koji sugerišu da proizvođači automobila već manipulišu rezultatima emisije izduvnih gasova za nove standarde koji bi na snagu trebalo da stupe 2020. godine, piše ''Financial Times''. Taj poslovni dnevnik tvrdi da ovoga puta, umesto boljih kao u slučaju Dieselgatea, proizvođači nastoje da dobiju gore rezultate od realnih, sa ciljem veštačkog podizanja stope prema kojoj će u Briselu formirati zakonske granične vrednosti u budućem periodu. Na ovaj način proizvođači automobila žele da sebi, navodno, olakšaju posao jer će u budućnosti lakše da zadovolje tražene kriterijume. Za sada nije poznato o kojim proizvođačima je reč, ali jasni su postupci kojim kompanije nastoje da dođu do prednosti. Tako motore na test, primera radi, šalju sa praznim akumulatorom, pa se dodatno gorivo troši kako bi sistem tokom ispitivanja napunio bateriju. Takođe motorima onesposobljavaju start-stop sisteme, a i strategija izmene brzina je podešena tako da motor radi u stepenu prenosa koji izaziva višu emisiju CO2. Ostaje da se vidi šta će zakonodavci napraviti kako bi se u red doveli ''nestašni'' proizvođači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen ''čisti'' Australiju od dizelaša

 

160719-vw gtd 11.jpg

 

Nemački proizvođač prestaće da prodaje svoje modele sa dizel motorima u toj zemlji u narednim mesecima. U Volkswagenu kažu da ova odluka nije povezana sa dizel skandalom. Već od oktobra VW Golf biće dostupan u Australiji samo sa turbo benzincima, piše ''Motoring'', a ranije ove godine nemački proizvođač već je prestao da prodaje Passat dizel u toj zemlji. Jetta je kao model ukinuta iz ponude, dok se Volkswagen Arteon prodaje isključivo sa benzinskim pogonskim jedinicama. VW će uskoro prestati da isporučuje u Australiji i Passat Alltrack turbo dizel, kao i Tiguan sa dizel motorima. U australijskom ogranku Volkswagen grupe kažu da ova odlulka nema veze sa dizel aferom i da je rezultat plana da se smanji kopleksnost ponude pogonskih jedinica. Još jedan razlog svakako je pad tražnje za dizelašima u Australiji poslednjih godina. Od svih prodatih VW vozila u ovoj zemlji u 2017. godine, dizelaši su činili svega 22.2%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekadašnji izvršni direktor Audija ostaje u istražnom zatvoru

 

1-164.jpg

 

Nekadašnji izvršni direktor Audija, Rupert Štadler će ostati u istražnom zatvoru, nakon što je sud u Minhenu odbio žalbu, izjavila je u ponedeljak gospođa koja obavlja funkciju portparola suda. Kao razlog za zadržavanje u pritvoru, navedena je opasnost od uticanja na svedoke. Štadler ostaje pod sumnjom da je ''žmurio'' na prodaju dizel vozila sa manipulativnom softverom, dodao je portparol minhenskog suda.

Podsetimo da je Štadle uhapšen pre osam nedelja u sedištu kompanije Audi, u bavarskom Ingolštatu, i od tada nije proveo ni sata na slobodi. Kako bi prevazišli neprijatnu situaciju i odsustvo izvršnog rukovodioca, nadzorni odbor Audija je suspendovao uhapšenog bivšeg šefa, a na funkciju vršioca dužnosti izvršnog direktora, postavio Brama Šota, koji je do tada obavljao funkciju direktora prodaje marke. Štadler je uhapšen zbog toga što je nastavljena prodaja dizel vozila opremljenih manipulativnim softverom, na evropskom i američkom tržištu, čak i nakon što je skandal postao javno pitanje. Povrh svega, optužen je i da je probao da utiče na nelegalan način na svedoka, pošto je taj telefonski poziv bio predmet prisluškivanja od strane organa vlasti.

 

preuzeto sa - autorepublika.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Švajcarska zabranila tri nemačka dizelaša

 

mercedes vito 1111111.jpg

 

Vlasti u toj zemlji više ne dozvoljavaju registrovanje određenih dizel modela Mercedesa i Porschea zbog previsokih nivoa emisije štetnih gasova.

Zabranom su obuhvaćeni Mercedes Vito i Porscheovi SUV modeli Cayenne i Macan sa dizel motorima. Kako tvrdi švajcarska agencija za puteve - ''Astra'', ovi automobili više zagađuju životnu sredinu nego što su proizvođači zvanično naveli u dokumentaciji. Zabrana stupa na snagu u petak, 17. avgusta, a odnosi se na Mercedes Vito sa 1.6 litarskim dizel agregatom, Porsche Macan koga pogoni 3.0 litarski V6 dizelaš i Cayenne opremljen 4.2 litarskim V8 dizel motorom. Sva tri pomenuta modela ubuduće neće moći da se registruju u Švajcarskoj, a već registrovani primerci će moći i dalje da se voze u toj zemlji uz uslov da usklade emisije štetnih gasova sa lokalnim emisionim standardnima. Kada je reč je o zabranjenim Porsche automobilima, u slučaju modela Cayenne u pitanju je prethodna generacija, pošto nemački proizvođač prilikom predstavljanja novog modela 2017. godine nije ponudio dizel varijantu ovog automobila. Porsche Macan, koji je u julu restilizovan, takođe u novoj verziji neće biti dostupan sa dizel agregatom, pa se zabrana odnosi na model pre redizajna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...