Jump to content
FAS Goran
Woodoo

Volkswagen i Audi u SAD varali na testu emisije zagađenja / Dieselgate

Recommended Posts

Sedam godina zatvora za direktora Volkswagena u SAD

 

volkswagen golf

 

Direktor nemačkog proizvođača automobila Folksvagen (VW) koji je početkom godine uhapšen u Sjedinjenim Državama u okviru afere poznate kao Dizelgejt, osuđen je na najveću moguću kaznu od sedam godina zatvora pred američkim sudom. Oliver Šmit (48), nemački državljanin, koji je priznao krivicu u zamenu za smanjenje kazne, mora da plati i novčanu kaznu u iznosu od 400.000 dolara, rekao je portparol saveznog suda u Detroitu. Šmit je na sudu rekao da je "donosio loše odluke i da mu je žao zbog toga". Sud je ocenio da je učestvovao u prevari s računarskim programima dizel automobila kako bi se zaobišle ekološke kontrole, svesno lažući američke vlasti kada su se pojavila pitanja u vezi sa stvarnom potrošnjom tih automobila.

 

Sedmogodišnja zatvorska kazna obuhvata pet godina za udruživanje radi činjenja prevare i dve za nepoštovanje zakona o životnoj sredini. Folksvagen je u SAD već morao da plati više od 22 milijarde dolara za popravku i otkup gotovo 600.000 automobila - među kojima ih je najmanje 100.000 bilo opremljeno dvolitarskim i trolitarskim motorom - a njihovim vlasnicima da isplati odštetu. Računarski programi mogli su da sakriju emisije koje su 40 puta premašivale dopuštene vrednosti. U SAD je optuženo ukupno sedam direktora i inženjera VW-a.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka i Italija ne žele kontrolu EU

 

fiat tipo

 

Nemačka i Italija protive se potezu koji će da omogući Evropskoj uniji da široko prati nacionalne propise o odobravanju prodaje novih automobila. Nakon dizel skandala koji je izazavao Volkswagen, EU želi da ima nadležnost da nadgleda nacionalne vlasti i direktno kaznjava proizvođače automobila. Izvori EU kažu da je blok od tri zakonodavna tela - Evropskog parlamenta, država članica EU i Evropske komisije - blizu usvajanja zakona. Mišljenja još nisu usaglašena po pitanju koliku bi snagu trebalo dati Briselu u kontroli tržišta. ''Potreban nam je viši kvalitet i nezavisnost u sistemu, više kontrola automobila koji su već u saobraćaju i praćenje evropskih telaćć, izjavila je Elizabeta Benkovska, komesarka EU za industriju. ''Ja sam optimista što smo veoma blizu postizanju dogovora.'' Dokumenti dostupni Rojtersu pokazuju da evropski zakonodavci žele da Komisija ima priliku da redovno prati nacionalne vlasti odgovorne za odobravanje automobila. Neke članice EU, uključujući i Francusku, podržavaju dvodnevnu verifikaciju svakih pet godina.

 

Međutim, Nemačka se protivi ovakvim vrstama inspekcija koje bi Komisija sprovela, uz argumente da ''svaki vid kontrole podrazumeva stvaranje dodatne beskorisne birokratije''. Italija, zajedno sa sedam drugih zemalja, zatražila je uslove koji bi oslabili moć Komisije. ''Mi smo došli do ovoga: da li želimo da se Komisija umeša u pitanja za koja su nadležni nacionalni organi?'', Upitao je italijanski diplomata. ''Posle dizel afere, teško je reći ne.'' Još jedno kontroverzno pitanje je broj realnih testova, koje država mora da obavi nakon što su takve provere u SAD pomogle otkrivanju problema u Volkswagenu. Nacrt teksta predlaže se da države članice izvrše provere na najmanje jednom od 40.000 novih automobila, a 20 odsto ovih provera mora da uključuje ispitivanja izduvnih gasova. ''Redovna kontrola nacionalnih vlasti od presudnog je značaja za promenu kulture'', rekla je Julia Polisanska, ekspert iz Grupe za kampanju za prevoz i zaštitu životne sredine u Briselu. ''Mnoge države članice nastavljaju da se ponašaju kao da se dieselgate uopšte i nije dogodio.''

 

Pregovarači iz Evropske unije ranije su odbacili plan Komisije da okonča ''vruću liniju'' između proizvođača automobila i laboratorija koje iznajmljuje za testiranje automobila uvođenjem sistema u kojem proizvođači neće direktno da plaćaju laboratorijama za testiranje. Međutim, mnoge druge promene imaju za cilj izbegavanje da se skandali ponavljaju, poput omogućavanja EU da proglasi masovno povlačenje automobila, koje bi trebalo da postane član zakona. Prema važećim pravilima, nacionalne vlasti, poput KBA u Nemačkoj, odobravaju nove automobile i imaju autonomnu moć da iskoriste licencu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi kaže da je spreman da ostavi Dizelgejt iza sebe

 

audi e-tron concept

 

Audi planira da obustavi sve aktivnosti usmerene na istragu koliko njihovih vozila je imalo defektne uređaje koji su otpočeli Dizelgejt skandal. CEO ove kompanije Rupert Štadler rekao je da je većina dizelskih motora popravljena. Oni su ugradili 850.000 TDI motora u Evropi, kao i na drugim kontinentima. ''Mi smo na procenjenih 80 odsto'', kaže Štadler i dodaje: ''Postepeno izlazimo iz krize i vraćamo se u regularne operacije.'' Do 2025, Audi planira da ima više od 20 elektrifikovanih vozila u svojoj liniji, računajući da će EV-ovi činiti trećinu njihove ukupne prodaje. Štadler smatra da će više od 10 tih modela biti čisto električni. Prvi EV nove generacije iz Ingolštada biće e-tron SUV, koji će u avgustu sledeće godine biti predstavljen na Audijevom samitu u Briselu. U međuvremenu, Audi i Porsche rade zajedno na električnoj mobilnosti, a čist Audi Q5 i novu generaciju Porsche Macana možemo očekivati 2021. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA plaća Amerikancima zbog varanja sa dizel motorima

 

fca gama

 

Kompanija Fiat-Chrysler (FCA) počela je pregovore sa vlasnicima automobila na dizel pogon u SAD u vezi sa poravnanjem zbog optužbi u vezi sa skrivanjem prekomerne emisije štetnih gasova. Ministarstvo pravde SAD je tužilo FCA u maju zbog prevare na testovima izduvnih gasova na više od 100.000 kamioneta i terenaca marke Jeep sa dizel motorima u periodu 2014-2016. To je izazvalo brojne pojedinačne tužbe vlasnika vozila. FCA je unajmio advokata koji je vlasnicima vozila predstavio ponudu za poravnanje tokom saslušanja u San Francisku ove nedelje. Fiat-Chrysler je u julu dobio federalnu dozvolu vlade SAD, kao i regulatornih tela u Kaliforniji da prodaje automobile na dizel pogon proizvedene 2017. godine. Prošle godine Vlada SAD je za varanje na testovima optužila Volkswagen koji je priznao krivicu po krivičnim prijavama. Taj skandal je kompaniju VW samo u SAD koštao oko 30 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nakon Volkswagena i Ford na optuženičkoj klupi zbog dizelaša

 

ford f 888.jpg

 

Fijasko sa Volkswagenom se još godinama neće zaboraviti, ali izgleda da to nije bio jedini proizvođač koji se igrao zakonskom regulativom. Na optuženičkoj klupi se tako našao i Ford, i to zbog kamioneta serije F, modela F-250 i F350. Vlasnici spornih vozila tvrde da dizelski motori emituju značajno više štetnih gasova od dozvoljenog. Radi se o oko pola miliona vozila opremljenih velikim dizelašima koji su svojevremeno promovisani kao najčistiji motori u svojoj klasi. Sada se pretpostavlja se da u okolinu emituju i do 50 puta više Nox čestica od zakonske granice. Vlasnici ovih kamioneta su izuzetno ljuti, posebno jer su vozila platili oko 8.400 USD više u odnosu na benzinsku verziju.

''Dijagnostika na vozilu ima softver prema kojem Ford može da kontroliše emisiju izduvnih gasova i da u svakodnevnoj vožnji višestruko pređe zakonske okvire'', komentariše slučaj Steve Berman iz advokatskog društva Hagens Berman koje je podnelo tužbu. A ako se pitate gde su tu Nemci, odgovor je jasan. Glavni pomagač Fordu navodno je bio Robert Bosch GmbH, koji je prema tužbi navodno pomogao Fordu u prikrivanju pravih emisija. Podsetimo, američki advokati su i u tužbama protiv VW-a imenovali Boscha kao jednog od nosilaca glavnih uloga u prevari. I na kraju recimo da je Ford odbacio sve optužbe i najavio odbranu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

6.000 Švajcaraca tuži Volkswagen zbog ''Dizelgejta''

 

151029-vw tdi.jpg

 

Oko 6.000 Švajcaraca je pokrenulo zajedničku tužbu protiv Volkswagena i njegovih dilera zbog štete koju im je naneo skandal sa izduvnim sistemom - ''Dizelgejt'' afera.

Vlasnici Volkswagen automobila tvrde da su pretrpeli finansijske gubitke zbog manipulacije sa emisijom štetnih gasova. Prvo, zbog toga što su bili precenjeni kao automobili koji štite okolinu, a potom jer im je cena na tržištu drastično pala kada je izbio skandal. Oštećeni procenjuju da šteta iznosi oko 15 odsto od vrednosi novog automobila, što je 3-7 hiljada švajcarskih franaka (2.5-6 hiljada evra) po osobi. Optuženi su kompanija Volkswagen Group i lokalni uvoznik AMAG. Oštećeni okupljeni u okviru Organizacije zaštite potrošača (SKS) tvrde da ni VW ni AMAG nisu spremni za pregovore i potencijalnu naknadu štete. Oko 180.000 potrošača u Švajcarskoj je pogođeno skandalom sa izduvnim gasovima koji je ''eksplodirao'' 2015. u SAD. VW je širom sveta prodao više od 11 miliona automobila sa softverom za prevaru na testovima za emisiju štetnih čestica, što je nemačkog giganta samo u SAD koštalo oko 30 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kolektivnu tužbu protiv Volkswagena spremno hiljade Slovenaca

 

Volkswagen Touareg 10.jpg

 

Slovenačko udruženje za prava potrošača je objavilo da je prikupilo oko 6.200 prijava vlasnika Volkswagenovih vozila koji su odlučili da učestvuju u kolektivnoj tužbi evropskih potrošačkih organizacija protiv nemačkog proizvođača VW, a koji je u svoja vozila sa dizel motorima ugrađivao programsku opremu za lažiranje na testovima štetnih gasova. ''Do sada dobijene prijave će sledećih nedelja proveriti pravnici kako bi se utvrdilo da li su za sud potrebna dodatna dokumentacija i podaci'', objavilo je udruženje za potrošačka prava, dodavši da se preko Evropske potrošački organizacije BEUC i američke advokatske kuće Hausfeld planira podizanje tužbe vlasnika automobila protiv Volkswagena, i to krajem marta ove godine. Kampanja prikupljanja prijava vlasnika vozila koji su kupili Volkswagenova vozila sa softerom za lažiranje vodila se i u Italiji, Španjiji, Portugalu, Slovačkoj, Švajcarskoj i u Litvaniji. U Sloveniji bi, prema procenama ZPS-a, moglo da bude čak 45.000 vlasnika Volkswagenovih vozila koji su oštećeni zbog ugrađenog softvera kojima je kompanija omogućila da se na pregledima pokazuju manje količine štetnih gasova od stvarnih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i dalje plaća odštete zbog 3.0 dizela

 

vw p 55555.jpg

 

Nemački gigant Volkswagen pristao je na novčano poravnanje povodom tužbe vlasnika njegovim automobila sa dizel motorima u Kanadi. VW će isplatiti odštetu od 232 miliona dolara vlasnicima vozila sa 3.0-litarskim TDI agregatom zbog varanja na testovima emisije štetnih gasova. U pitanju je oko 20.000 vlasnika vozila marki Volkswagen, Audi i Porsche, a kompanija iz Volfsburga će platiti i civilnu kaznu od 2.5 miliona kanadskih dolara. VW je prošle godine u sličnom novčanom poravnanju isplatio najmanje 1.2 milijarde dolara vlasnicima 80.000 vozila sa 3.0-litarskim dizel motorima u SAD. Ukupno, nemački gigant je ''dizelgej'' afera koštala skoro 30 milijardi dolara u Severnoj Americi, zbog odštete vlasnicima automobila, kršenja zakona o zaštiti prirodne sredine, te odštete dilerima svojih automobila u SAD.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel "umire" u SAD? Ne baš

 

mazda cx-5

 

Iako je "dizelgejt" afera sa varanjem Volkswagena na testovima emisije štetnih gasova 2015. pokrenula akciju "izbacivanja" dizel motora iz automobilske industrije, realna slika na tržištu je malo drugačija. Nakon što je ova afera koštala VW čak 30 milijardi dolara, kompanija iz Volsfburga je sa svojim podružnicama Audijem i Porscheom prestala prodaju dizela u SAD, a to ispratio Mercedes, mnogi su pomislili da će i ostatak konkurencije odustati od plasiranja automobila na dizel pogon u "zemlji hrabrih i jednakih", ali se dogodilo upravo suprotno. Mnogobrojni proizvođači, među kojima se ističu BMW, Mazda, Jeep i Kia najavili su lasiranje velikog broja novih SUV i krosover modela sa dizelima pod haubom.

 

Prethodnica je bio domaći adut GM sa Chevrolet Equinox i GMC Terrain krosoverima sa 1.6-litarskim dizelom, koji se ističe izuzetnom štedljivošću od za ovu klasu automobila odličnih 7,7 litara na 100 kilometara. Zatim se priključio britanski ponos Jaguar Lend Rover sa Range Roverom, Range Rover Sportom i Land Rover Discoveryjem koje pokreću 3.0-litarski agregati, te Jaguar F-Pace i novi Range Rover Velar sa 2.0-litarskim varijantama sa ogromnim obrtnim momentom od 600, odnosno 430 Nm. Početkom 2018. Kia je najavila dolazak Sorenta u SAD sa 2.2-litarskim rednim četvorocilindrašem od skoro 200 KS i 440 Nm, te Mazda svoj CX-5 sa agregatom iste zapremine.

 

Štaviše, Mazda sa Toyotom planira izgradnju fabrike u SAD vrednu 1,6 milijardi dolara, čiji će kapacitet biti 300.000 vozila godišnje, pa bi štedljivi dizeli lako mogli da preplave američke drumove. Na sve to, dolazi i premium proizvođač BMW koji će sigurno uz svoje SUV modele X3, X5 i X7 koji se sklapljaju u Spartanburgu u Južoj Karolini ponuditi i dizelaše, a očekuje se pre svih 3.0-litarski redni "šestak" od 261 KS i 620 Nm. Na kraju, domaći ponos iz redova italijansko-američke kompanije FCA, Jeep, sledeće godine donosi novog Wranglera sa 3.0-litarskim "EcoDiesel" motorom sa 600 Nm. Ovaj agregat je do skoro bio dostupan u Grand Cherokeeju, a omogućava domet od skoro 1.000 km sa jednim rezervoarom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sramota Volkswagena - testirao štetnost dizela na majmunima!

 

Jedan od najvećih proizvođača automobila na svetu, nemački gigant Volkswagen našao se u centru novog skandala.

 

8004010495a6cec234285b823361170_v4_big.jpg

 

Naime, kompanija iz Volfsburga je 2014. učestvovala u ogledu u kojem se uz pomoć majmuna testirala toksičnost izduvnih gasova iz dizel motora, koji su označeni kao vrlo štetni po ljudsko zdravlje. To se dogodilo neposredno pre ''dizelgejt'' afere. Volkswagen je finansirao eksperiment koji je trebalo da dokaže da savremeni dizel motori nisu štetni po zdravlje kao stare generacije. Naučnici su terali deset majmuna da u zatvorenom kontejneru udišu izduvne gasove dizel motora iz VW Bube, u istraživačkom centru u Albukerkiju u Novom Meksiku, dok su im pažnju odvraćali crtani filmovi na televiziji. ''Znamo da su naučni metodi korišćeni u to vreme pogrešni. Bilo bi bolje da smo na samom početku odustali od takvih testova. Molimo za oproštaj zbog ovog lošeg ponašanja i loše procene pojedinaca'', navodi se u izvinjenu Volkswagena povodom ovog otkrića ''Njujork Tajmsa''. 

 

Međutim, prilikom ovog eksperimenta naučnici su manipulisali rezultatima. Buba je emitovala manje isparenja tokom testiranja, kako bi prevarila zvanične testove nivoa štetnih gasova. Godinu dana kasnije, Volkswagen je uz pomoć posebnog softvera varao na testovima štetnih gasova dizel motora u SAD, što ga je nakon brojnih kazni i vansudskih poravnanja koštalo oko 30 milijardi dolara. Američki mediji prenose da su ovaj eksperiment podržali i nemački premium proizvođači Daimler (Mercedes) i BMW, ali je VW predvodio organizaciju uz pomoć Evropskog istraživačkog instituta. Reagovala je i nemačka država Donja Saksonija, većinski vlasnik VW, zatraživši pun izveštaj u vezi sa ovim skandalom i osiguranje da se slični testovi nikad neće ponoviti. ''Dozvoliti majmunima da satima udišu izduvne gasove automobile kako bi se dokazalo smanjenje količine otrovnih materija je užasno i apsurdno'', rekao je premijer države Štefan Vajl.

 

https://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2018&mm=01&nav_id=1352084

https://www.nytimes.com/2018/01/25/world/europe/volkswagen-diesel-emissions-monkeys.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Woodoo

 

Ali, zašto stati na majmunima... :D:D 

 

Volkswagen, Daimler i BMW finansirali testiranja na ljudima o uticaju izduvnih gasova

 

mercedes c 1072111.jpg

 

Istraživačka organizacija koju su finansirali nemački proizvođači automobila sponzorisala je naučne eksperimente o uticaju azot dioksida na ljude, piše nemački list Stuttgarter Zeitung. Istraživanje je naručila Evropska istraživačka grupa za okolinu i zdravlje u transportnom sektoru (EUGT), napominje list. ''Rojters'' nije mogao odmah da potvrdi detalje studije, a predstavnik EUGT-a, koji je raspušten prošle godine, nije bio dostupan za komentar. Istraživačku organizaciju su finansirali nemački proizvođači automobila Volkswagen, Damler i BMW.

 

Nemački list navodi da je nekih 25 mladih ljudi više sati udisalo različite doze azot dioksida u institutu u sastavu Univerziteta u Ahenu. Svrha i rezultat istraživanja nisu poznati, ali saznanje o eksperimentima na ljudima se vremenski poklopilo sa razmatranjima o zabrani vožnje toksičnih dizelaša u gradskim centrima s obzirom na otkriće iz 2015. godine da je Volkswagen manipulisao emisijama štetnih gasova iz dizelskih modela, napominje ''Rojters''. Uticaj gasa na ljude nije bilo moguće utvrditi u vreme objavljivanja istraživanja 2016. godine, napominje se u izveštaju.

 

U Daimleru su u nedelju osudili eksprimente. ''Zaprepašćeni smo istraživanjem i njihovim sprovođenjem. Najoštrije osuđujemo eksperimente. Iako Daimler nije imao uticaja na plan istraživanja, pokrenuli smo opsežnu istragu o tom pitanju'', kaže se u Daimlerovom saopštenju, objavljenom u nedelju. Istraživanja je sprovela ista organizacija koja je sponzorisala i eksperiment sa majmunima koji su bili prisiljeni da udišu otrovne izduvne gasove iz Volkswagenovih dizelaša, opremljenih nezakonitim softverom za lažiranje podataka o emisiji štetnih izduvnih gasova. ''New York Times'' je objavio da je naučno istraživanje sa majmunima sprovedeno 2014. godine. BMW, Daimler i VW su osudili eksperimente sa majmunima. Prema pisanju njujorškog lista, EUGT je naručio istraživanje zbog odbrane upotrebe dizelskih motora nakon što je Svetska zdravstvena organizacija konstantovala da su izduvni gasovi iz motornih goriva kancerogeni.

 

Kancelarka Merkel najoštrije osudila eksperimente automobilske industrije na ljudima

Nemačka kancelarka Angela Merkel je najoštrije osudila eksperimente na ljudima i majmunima koje su, kako javljaju nemački mediji, nemački automobilski koncerni sprovodili kako bi ispitali štetnost izduvnih gasova. ''Ti eksperimentii na majmunima ili čak ljudima su etički potpuno neopravdani. Ogorčenje građana je potpuno razumljivo'', rekla je nemačka kancelarka, a preneo predstavnik vlade za medije Steffen Seibert. Uprave automobilskih koncerna, koji su naručioci eksperimenta, sada moraju da odgovore na kritički intonirana pitanja, rekao je Seibert. ''Automobilski koncerni moraju da se pridržavavaju granica vrednosti štetnih izduvnih gasova, a ne da pokušavaju dokazati da gasovi nisu štetni'', zaključio je Seibert. I tehnički ministar saobraćaja Christian Schmidt je osudio postupak koncerna koji je opisan kao ''čista PR kampanja''. ''Telo koje se bavi skandalima manipulacije izduvnim gasovima će sazvati vanredni sastanak na kome će razmotriti šta preduzeti u rasvetljavanju tog slučaja, a automobilski koncerni hitno i detaljno moraju da se izjasne o ovoj temi'', kaže se u saopštenju ministarstva saobraćaja.

Savezna pokrajina Donja Saksonija, koja je suvlasnik Volkswagena, zatražila je od rukovodstva VW-a hitno kažnjavanje odgovornih. U prvim reakcijama na skandal rukovodstva automobilskih koncerna navode da nisu bila upoznata sa tim da se eksperimenti po njiihovom nalogu obavljaju i na ljudima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sud: Dizelaši mogu da ostanu u gradovima

 

izduvni gasovi

 

Nemačka udruženja zelenih su sudskim putem pokušala da izdejstvuju zabranu korišćenja vozila s dizelskim motorima u gradu Dizeldorfu, jer smatraju da takva vozila, pogotovo ona koja imaju motore vezane za skandal Dieselgate, zagađuju vazduh preko svake mere. Nemački sud je međutim odbacio takvu mogućnost, ali zeleni ne odustaju. Sličan proces planiraju da pokrenu i u ostalim gradovima u Nemačkoj, a slične akcije se planiraju i u Velikoj Britaniji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

FCA mora da plati kaznu zbog varanja na testovima gasova dizel motora u SAD

 

jeep 9.jpg

 

Kompanija Fiat-Chrysler Automobiles (FCA) dobila je ponudu američkog ministarstva pravde da isplati nedefinisan iznos na ime civilne kazne zbog varanja na testovima gasova dizel motora u SAD. Bez detalja o konkretnom iznosu ističe se samo da bi FCA morao da plati ''značajnu'' kaznu koja bi bila dovoljno velika kako bi sprečila slične poteze kompanije u budućnosti, a uz to FCA bi morao da opozove 104.000 vozila u kojima se nalazi sporni softver za prevaru i dovede ih u stanje koje ispunjava zakone u SAD. U pitanju su modeli SUV Jeep Grand Cherokee i kamionet Dodge Ram 1500 modeli 2014-2016. godine sa dizel motorima. Američki mediji spekulišu da bi ova kazna mogla da iznosi 460 miliona do celu milijardu dolara.

U decembru je direktor FCA Serđo Markione izjavio da očekje ''operativne troškove'' u vezi sa ovim problemom. Dan nakon što se pojavila ova vest o ponudi ministarstva SAD, cena akcija FCA na njujorškoj berzi je doživela pad od 14 odsto. Skandal u vezi sa FCA je samo nastavak ''dizelgejt'' afere koja je uzdrmala automobilsku industriju, pre svega dizel sektor, kada je otkriveno da je nemački Volkswahen uz pomoć nelegalnog softvera falsifikovao testove emisije gasova na čak 11 miliona svojih vozila u celom svetu, a pola miliona u SAD. To je VW koštalo oko 30 milijardi dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pretres na nekoliko lokacija Audija u Nemačkoj

 

93134-audi rs6 avant.jpg

 

Nemački tužioci su saopštili da je izvršen pretres na nekoliko lokacija kompanije Audi u Nemačkoj, u sklopu proširene istrage povodom manipulacija na testovima merenja emisije štetnih gasova iz dizelaša. Racije su se desile u sedištu kompanije u Ingolštatu, u fabrici u Nekarsulmu, na jugozapadu Nemačke, u kancelarije članova upravnog odbora i odeljenja za tehnički razvoj, kao i u jednom privatnom stanu u Baden-Virtenbergu. U njima je učestvovalo 18 tužilaca i desetine policajaca. Audi, jedan od 12 brendova Volkswagen grupe, potvrdio je ove pretrage i rekao da u potpunosti sarađuje sa tužilaštvom. Racije su sprovedene jer se veruje da je Audi manipulisao nivoima emisije štetnih gasova na više od 210 hiljada vozila prodavanih na evropskom i američkom tržištu. Audi se optužuje da je isključio softver koji kontroliše sisteme za prečišćavanje štetnih gasova u vožnji, a koji su bili uključeni u laboratoriji. Posebno je pominju trolitarski V6 dizel motori koji su bili opremljeni uređajem za manipulisanje emisijama gasova. Broj osumnjičenih za prodaju Audijevih dizel motora u SAD sada je porastao na 14 sa prošlomesečnih 13, saopšteno je iz Kancelarije državnog tužioca. Većinu čine inženjeri, a nijedan od osumnjičenih nije niti aktuelni niti bivši rukovodilac u Audiju, dodaje se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler varao na testovima emisije štetnih gasova

 

mercedes c 107.jpg

 

Američki istražni organi koji istražuju Daimler otkrili su da su njihovi automobili bili opremljeni softverom koji je mogao da im pomogne da prođu testove emisije za vozila na dizel, javljaju nemački mediji. ''Bild am Sonntag'' piše o dokumentima koji ukazuju na to da su američki istražioci pronašli niz softverskih funkcija koje bi Dailmerovim vozilima omogućile prolazak testova. Jedna od njih je isključivanje tajnog čišćenja izduvnih gasova nakon 26 kilometara vožnje, koji moraju da se prevale tokom testiranja automobila. Druga funkcija je automatski uključivala sistem čišćenja ako automobil prepozna da se vozi na test ruti, a svoju procenu automobil je donosio putem obrazaca putne brzine i ubrzavanja. ''Rojters'' je kontaktirao Daimlerovo predstavništvo, ali su oni odbili da komentarišu dokumente, jedino su izjavili da u potpunosti sarađuju sa američkim vlastima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen se nagodio s Dieselgateovcima u SAD-u

 

vw o.jpg

 

Volkswagen se nagodio sa vlasnicima nekoliko stotina automobila opremljenih motorima uključenim u skandal Dieselgate u SAD-u, kako bi izbegao početak suđenja koje više nije bilo moguće prolongirati. Volkswagen se odlučio na nagodbu jer je nedavno objavljen dokumentarac o Dieselgate-u, kao i skandalozna informacija po kojima su testirali efekte izduvnih gasova na majmunima, pa kompanija smatra da bi to sve uticalo na porotu koja ne bi presudila u njihovu korist. Ovde je reč o vlasnicima koji nisu pristali na inicijalnu nagodbu koja je uključivala finansijsku kompenzaciju i otkup starih vozila. Detalji nagodbe nisu objavljeni.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem EU - ''prljavi'' Volkswagen dizel u Istočnoj Evropi

 

vw eu.jpg

 

Volkswagen je obećao da će do jeseni 2017. da ukloni softver koji lažira rezultate emisije štetnih gasova iz svih automobila u zemljama Evropske unije, ali se to nije dogodilo. Procenjuje se da je od 8.5 miliona vozila u koje je ugrađen ovaj softver koji je pokrenuo aferu ''Dizelgejt'', njih još oko dva milliona su na putevima bez ažuriranog sistema. Najveći deo tih vozila nalazi se u Istočnoj Evropi. Dok je recimo više od 90% vlasnika VW vozila u Nemačkoj posetilo servise koji ažuriraju softver, u Rumuniji ih je to učinilo tek 30%, a nešto su ''uspešniji'' Poljska (37%), Slovačka (39%), Hrvatska (46%) i Grčka (46%). Nema rezultata iz Bugarske, Mađarske, Irske, Letonije i Slovenije gde se procenjuje da ima oko milion vozila. Evropska komisija nema odgovor na ovako veliku razliku između istoka i zapada, ali sudeći prema poslednjim izveštajima poverenja potrošača, očigledan je manjak poverenja u trgovce u većini zemalja na istoku kontinenta. ''Ovo su zabrinjavajuća otkrića'', rekao je član EK iz Holandije Gerben-Jan Gerbrandi.

 

Problem predstavlja i što opoziv vozila nije obavezujući u svim zemljama, a upravo je najzastupljeniji u onima u kojim ajeste. Ipak, u nekim zemljama gde je dobrovoljan je ipak bolji od pojedinih u kojima je obavezan. ''Moramo da uvedemo obavezan opoziv u svim zemljama članicama. Ne samo softvera, već i hardvera takođe, ako želimo zaista čistija vozila na putevima koja ispunjavaju zakonske norme'', dodaje Gerbrandi. Osim toga, nema ni adekvatnih potvrda da ''popravka'' ovog ''problema'' pomaže u manjem zagađenju. Štaviše, postoje i izveštaji koji tvrde da vozila u kojima je ažuriran sporni softver posle sređivanja još više zagađuju okolinu. Jedan holandski institut je u izveštaju svog istraživanja naveo da su otkrivene odstupajuća ponašanja emisije u VW dizel automobilima iz kojih je uklonjen sporni softver. Takođe, postoje i značajne razlike među vlasnicima različitih podbrendova unutar grupacije - VW, Audija, Škode i Seata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Australiji VW-ova vozila ni nakon popravake ne prolaze na eko testovima

 

151029-vw tdi.jpg

 

Volkswagenova vozila i nakon povlačenja i popravaki zbog skandala ''dieselgate'' troše više goriva i dalje ne prolaze na eko testovima u Australiji, pokazala je studija australijskog automobilskog udruženja (AAA). Australija je pre godinu i po tužila lokalnu filijalu nemačkog proizvođača automobila Volkswagen zbog obmane potrošača prodajom modifikovanih vozila u kojima je prikriveno pravo stanje emisije štetnih gasova, prenose agencije. Australijska komisija za konkurenciju i potrošače tvrdi da je VW namerno prodao više od 57.000 takvih vozila tokom pet godina. Tužba ACCC-a obuhvata deset modela VW-a, uključujući najprodavanije Golf, Passat i Polo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nov pretres u sedištu Volkswagena

 

175702-vw t 6.jpg

 

Kako prenosi Beta, nemačko pravosuđe sprovelo je nov pretres u sedištu Volkswagena, u okviru istrage o varanju na testovima o nivou izduvnih gasova kod dizel motora. U 13 kancelarija Volkswagena u Volfsburgu prikupljena su dokumenta i velike količine podataka, rekao je za nedeljnik ''Virtšaftsvohe'' portparol tužilaštva u Braunšvajgu. Istraga se odnosi na finansijski izveštaj od 9. decembra 2015. godine. Tužilaštvo navodi da je ovaj dokument lažan i da je služio za obmanu investitora. Nemačko tužilaštvo od juna 2016. vodi istragu protiv čelnika Volkswagena u vezi sa skandalom varanja na testovima izduvnih gasova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavnici tužilaštva ''upali'' u prostorije kompanije BMW

 

bmw Panorama.jpg

 

Predstavnici tužilaštva su pretražili prostorije kompanije BMW u Nemačkoj i Austriji i pokušali su da nađu dokaze o postojanju uređaja za varanje na testovima za emisiju štetnih gasova. Oko 100 policajaca je prošlo kroz sedište kompanije BMW u Minhenu, kao i u postrojenjima za istraživanje i razvoj u Austriji, kao i fabriku Magna Steyr, u kojoj se dnevno proizvede oko 6.000 motora, i u kojoj radi oko 4.500 ljudi. Predstavnici tužilaštva su izjavili da je istraga protiv ''nepoznatog'' broja ljudi, koji su osumnjičeni za prevaru, otvorena prošlog meseca. Naime, oni su dodali da ''postoji, za sada još uvek neosnovana sumnja da je kompanija BMW prilikom testova za emisiju štetnih gasova koristio uređaj za varanje''. Međutim, iz kompanije BMW su izjavili da pretraga koju su sproveli organi reda nije otkrila nikakve tragove o ''namernom varanju na testovima'' i da su oni zapravo proveravali 11.400 jedinica modela BMW 750d i M550d, na kojima je već pronađena greška u softveru. Naime, prošlog meseca je ovaj proizvođač automobila sa tržišta opozvao oko 11.700 automobila kako bi im otklonila grešku na softveru agregata, i tom prilikom je objašnjeno da je instaliran pogrešan program.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američki građani tuže BMW zbog lažiranja podataka o štetnim gasovima

 

P90123473_highRes.jpg

 

Grupa vlasnika luksuznih automobila BMW u Sjedinjenim Državama je podnela tužbu protiv nemačkog automobilskog proizvođača, i to zbog uređaja instaliranih u desetine hiljada dizelskih vozila zbog lažiranja emisija štetnih gasova, objavili su njihovi advokati. Tužba je podneta saveznom sudu u američkoj državi Nju Džersi i izdvaja dizelske modele koji su se u SAD-u prodavali u periodu od 2009. do 2013. godine. Nakon sudačke potvrde postupak će dobiti karakter kolektivne tužbe, što znači da će biti usmeren na zaštitu kolektivnih interesa i prava. Advokati iz Hagens Bermana tvrde da su emisije štetnih gasova iz navedenih automobila čak 27 puta veće nego što standardi dozvoljavaju a tu činjenicu su prikrivali posebni uređaji i njihov ''manipulativni softver''.

 

''Na tom nivou zagađenja navedeni automobili nisu samo prljavi već ne zadovoljavaju standarde potrebne da bi im se po zakonima dozvolilo saobraćanje po američkim putevima i niko ih ne bi kupio da je BMW saopštio istinu'', naglašava izvršni direktor i partner advokataske kancelarije Steve Berman. ''BMW očigledno namerno nije informisao svoje odane kupce, prisiljavajući ih da nesvesno preuzmu ulogu aktera u degradaciji okoline'', tvrdi Berman. Advokati u ime klijenata traže odštetu za kupljene automobile. Pre nedelju dana nemačke vlasti su pretražile sedište BMW-a u Minhenu i na jednoj lokaciji u Austriji u sklopu preliminarne istrage o mogućoj prevari vezanoj za emisije štetnih gasova putem sistema ugrađenih u više od 11 hiljada automobila. U BMW-u su potvrdili pretragu i ponovili da je ''ispravno programiran niz softverskih naređenja greškom ugrađen u nekompatibilne modele''. U februaru su priznali da je sporni softver ugrađen u pojedina vozila, najavljujući njihov opoziv u sklopu postupka ažuriranja čim ga odobri nadležna nemačka agencija. BMW je poslednji u nizu proizvođača automobila koji su se suočili sa tužbama zbog kršenja propisa o emisijama štetnih gasova. Pre nekoliko godina javnost je saznala da je Volkswagen (VW) ugradio takve uređaje u više od 11 miliona automobila širom sveta. VW je u SAD-u morao da plati ogromne kazne zbog tog skandala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Slovenci tuže Volkswagen

 

vw golf LED svetla.jpg

 

Kupcima Volkswagenovih dizelaša koji su nemačku kompaniju tužili zbog lažnog prikazivanja emisije štetnih gasova u ''papirima'' vozila, pridružiće se i Slovenci. Tamošnji Savez potrošača Slovenije (ZPS) objaviće u ponedeljak detalje kolektivne tužbe protiv Volkswagena na jednom od nemačkih sudova, a slovenački list ''Finance'' navodi da se u tužbi udružilo oko 6.000 vlasnika VW dizelaša. Budući da će prema najavi ZPS-a, kolektivnu tužbu, osim predsednice Saveza Brede Kutin, predstaviti i advokat Kristofer Ruter iz Berlina i dr. Sven Bode iz nemačkog društva potrošača, očigledno je da su se Slovenci poslužili iskustvima nemačkih kupaca Volkswagenovih vozila koji su se već obratili sudovima u Nemačkoj. Savez potrošača Slovenije uputio je poziv vlasnicima automobila Audija, Seata, Škode i VW kupljenih pre septembra 2015. da im se pridruže u kolektivnoj tužbi. Ljubljanski dnevnik ''Delo'' navodi kako je u Sloveniji krivotvorenjem dokumentacije o štetnim gasovima oštećeno oko 45.000 vlasnika VW automobila. Od oštećenih vlasnika ZPS je u proteklih šest meseci prikupljao dokumentaciju o vlasništvu nad automobilima i o samim vozilima.

Volkswagen priznao je u jesen 2015. da 11 miliona njihovih automobila prodatih širom sveta sadrži opremi štetnu za okolinu, odnosno da je emisija štetnih gasova prikazana sa zvaničnih testova niža od one koja se ispušta u okolinu tokom vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat-Chrysler se nagodio za dizelski skandal?

 

fca.jpg

 

Glavni advokat FCA u slučaju dizel afrere u SAD, u kojoj je FCA optužen da je navodno prodao preko 100.000 automobila (od 2014. godine) sa uređajem koji je mogao da utiče na količinu zagađenja, gospodin Robert Giuffra, izjavio je da su obe strane blizu vansudskog sporazuma i da očekuje da će sve biti gotovo tokom leta. Gospodin Ken Feinberg koji zastupa američke federalne vlasti je izjavio slično.

u Januaru 2018. poslata je ponuda za nagodbu ka FCA u kojoj je pisalo da će FCA dobiti značajnu novčanu kaznu (ali bez navođenja iznosa), kao i da će FCA morati da otkupi nazad sva sporna vozila i spreči da se u budućnosti dešavaju iste stvari. Na osnovu tog predloga planirane su tri runde razgovora, prva treba da počne krajem ovog meseca, a sledeća da bude narednog meseca. 

 

Prošlog leta FCA nije dobio dozvolu da na tržištu Amerike prodaje nove modele sa svojim dizel motorima nakon što su se u javnosti pojavile prve sumnje oko modela starih par godina. FCA je odgovorio sa update-om softvera u tim automobilima i nije bilo daljih problema oko njihove prodaje. Isti taj update je poslužio i kao baza za izmene na vozilima od 2014. godine pa dalje. Testiranje te izmene je počelo u Decembru 2017. godine i rečeno je da će trajati tri meseca. Nakon toga, Američka vlada ima rok od 30 dana da kaže da li je sve urađeno kako treba, tj. da li update radi. Sve dok se ne provere rezultati nakon update-a, neće biti sudskog, odnosno vansudskog epiloga.

 

Izvor:

uk.motor1.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...