Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
neshaoct

Alfa Romeo na Međunarodnom sajmu automobila u Frankfurtu 2015.

Recommended Posts

Alfa-Romeo-Frankfurt.jpg


 


  • Apsoultna zvezda biće nova Giulia Quadrifoglio, savršeni spoj nove paradigme brenda Alfa Romeo i krajnjeg izraza koncepta 'la meccanica delle emozioni'.
  • Najlakša, ekskluzivna verzija modela Giulia Quadrifoglio sa najboljim performansama može se rezervisati putem interneta od početka Sajma automobila u Frankfurtu.

  • U fokusu će biti i fascinantni Alfa Romeo 4C, u verzijama Coupé i Spider, moderna legenda koja predstavlja trkački duh koji je sastavni deo DNK brenda Alfa Romeo.

  • Na izložbi će biti i Giulia T.I. Super iz 1964. sa čuvenim znakom deteline sa četiri lista kojim se od 1923. godine označavaju modeli brenda Alfa Romeo najviših performansi.

  • Novi štand debituje u Frankfurtu. Razvijen je oko najistaknutijih simbola koji odlikuju Alfa Romeo, kao što je redizajnirani logo koji je sačuvao originalni obik i stilske elemente koji su ga učinili poznatim.

Alfa Romeo se vraća na Sajam automobila u Frankfurtu sa potpuno novim štandom upečatljivog izgleda i nesumnjivo prefinjene dopadljivosti. Zvezda ovog dela biće nova Giulia iz samog vrha palete, sa legendarnim znakom Quadrifoglio badge, koja predstavlja novu paradigmu brenda Alfa Romeo i krajnji izraz koncepta 'la meccanica delle emozioni'. Cena modela Giulia Quadrifoglio po prvi put će biti objavljena u Frankfurtu. Sportskija verzija namenjena prvim kupcima moći će da se naruči preko sajta u danima nakon sajma. Ova verzija će biti prepuna najsportskije, najekskluzivnije opreme koja je dostupna. To će biti najlakša Giulia od svih modela, sa najboljim performansama, i posedovaće kočione diskove od kompozita ugljenika i keramike, kao i ultra-laka sportska sedišta od ugljeničnih vlakana.

 

Reflektori će biti upereni i u fascinantni Alfa Romeo 4C u verzijama Coupé i Spider, moderna legenda koja predstavlja trkački duh koji je sastavni deo DNK brenda Alfa Romeo: izvanredne performanse i izvrsnost konstrukcije za najveće zadovoljstvo u vožnji i zadivljujuć izgled. A pored njih, biće izložena klasična Giulia T.I. Super iz 1964. godine sa legendarnim znakom deteline sa četiri lista kojim se od 1923. godine obeležavaju modeli brenda Alfa Romeo sa najvišim performansama.

 

Nemački sajam automobila biće idealna prilika da se proslavi 105 godina brenda Alfa Romeo, nesvakidašnja godišnjica kojom može da se pohvali mali broj proizvođača automobila. Taj broj postaje još manji kada se uporede komecijalni uspesi i trkačke pobede koje je ovaj brend ostvario širom sveta. Duže od jednog veka, modeli brenda Alfa Romeo bili su posvećeni onima koji očekuju da njihov automobil prevazilazi koncept „korisnog prevoznog sredstva“ i pređe u koncept „pravih emocija“.

Novi štand brenda Alfa Romeo u Frankfurtu, dizajniran i izrađen od strane arhitekti iz firme „Navone e Associati“, razvijen je oko odabranih 'znakov' koji odlikuju ovaj stogodišnji brend i podseća na čuvenu fabriku u Areseu. Na primer, ogromni, upečatljivi LED ekran visok 80 metara i kule iznad izložbenog prostora. Ovaj prostor je izraz inovativnog nagona ovog brenda, i okružen je okvirom koji podseća na trkačku stazu, najbolje mesto za testiranje performansi modela Alfa Romeo kako u prošlosti, tako i danas.

 

Još jedan detalj sa novog štanda je rešetkasti šablon koji se proteže preko zidova i poda kako bi stvorio utisak trkačkog okruženja i kako bi poslužio kao struktura za celu platformu. Slično, laminirani stubovi i zidovi u kombinaciji sa staklom naglašavaju koncept visokog kvaliteta koji je sastavni deo DNK brenda Alfa Romeo. 

Novi kurs koji je brend zauzeo savršeno odražava redizajnirani logo brenda Alfa Romeo istaknut nad izložbenim prostorom. Spoljašnji deo je modernizovan od strane Robilant Associati, ali su karakterističan oblik i stilski elementi logoa, poznati i priznati širom sveta, ostali netaknuti. To nije slučajno, jer samo oni koji imaju slavnu prošlost mogu se suočiti sa izazovima budućnosti.

Pored toga, biće postavljena i stanica „proširene stvarnosti“, kako bi se detaljnije predstavile najinovativnije karakteristike novog modela Giulia, dok u drugom uglu posvećenom brendu Magneti Marelli posetioci mogu otkriti potencijale novog info-zabavnog sistema ovog automobila, mogućnosti povezivanja sa elektronskim uređajima, navigacije, naprednih glasovnih komandi, medija plejera, zabavnog sadržaja i podešavanje parametara vozila na inovativnom TFT ekranu od 8,8 inča koji je integrisan u komandnu tablu.

 

Posetioci sajma automobila biće pozvani da na štandu brenda Alfa Romeo iskuse izvanredan kvalitet zvuka koji pruža Harman Kardon. Harman će izložiti nekoliko zvučnih sistema Harman Kardon za kućnu upotrebu i za automobile. Kvalifikovano osoblje pokazivaće posetiocima zvučni sistem Harman Kardon montinran na novi Alfa Romeo Giulia. Izbor brendirane robe i ekskluzivne opreme koju je Alfa Romeo napravio u saradnji sa Moparom, referentnim brendom za usluge, brigu o potrošačima, originalne rezervne delove i dodatnu opremu za FCA, biće predstavljen na posebnom delu štanda.

 

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio

Četiri verzije modela Alfa Romeo Giulia biće izložene u Frankfurtu, i sve će na sebi imati oznaku Quadrifoglio koja dokazuje njihovu vrhunsku prirodu, sa pet različitih eksterijera – crvena Competizione, bela Trofeo, vulkanska crna, siva Vesuvio i plava Montecarlo boja, u kombinaciji sa enterijerima od kože i alkantre.

Izloženi automobili opremljeni su moćnim šestocilindarskim 2.9 turbo benzincima od 510 KS, inspirisanim tehnologijom i stručnošću brenda Ferrari, koji je postao nova referentna tačka za Alfa Romeo. Sa tako moćnim motorom, Giulia Quadrifoglio garantuje performanse koje oduzimaju dah: maksimalna brzina je 307 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje samo 3,9 sekundi, a model razvija maksimalni obrtni momenat od 600 Nm. Kao i uvek, izvanredne performanse dolaze u ekološki prihvatljivom obliku: to nije slučajno, jer je Giulia najbolja u klasi i po pitanju nivoa emisija, sa 198 grama CO2 po kilometru. Kod modela Giulia, konstruktori brenda Alfa Romeo posvetili su posebnu pažnju bezbednosnim karakteristikama: automobil je konstruisan tako da je za kočenje sa 100 km/h do 0 potrebno manje od 32 metara.

 

Premijum karakteristike i oprema,  još više su unapređene na ekskluzivnoj verziji rezervisanoj za prve kupce, prepunoj najsportskijih detalja sa najboljim performansama u celoj liniji modela. Najlakša i najsportskija Giulia sa kočionim diskovima od kompozita ugljenika i keramike i ultra-lakim sedištima Sparco od ugljenika savšena je i za trkačku stazu. Ova verzija će biti najdalji korak u evoluciji izraza novog modela Giulia Quadrifoglio, i biće dostupna za rezervacije u danima nakon Sajma automobila u Frankfurtu. Prodaja novog modela Giulia Quadrifoglio kreće u poslednjem tromesečju ove godine. Prave performanse svojstvene brendu Alfa Romeo skrojene su poput odela šivenog po meri, sa osobenim dizajnom koji predstavlja izraz tri naročite karakteristike italijanskog stila: osećaj za proporcije, jednostavnost i kvalitet završne obrade. Čitav proces „kreacije“ fokusiran je na vozača i na pružanje uzbudljivog iskustva vožnje zahvaljujući preciznom upravljačkom sistemu, ubrzanju dobrog odziva i  brzom menjanju brzina i kočenju. Pored toga, mogućnost izbora između zadnjeg pogona i pogona na sva četiri točka ne predstavlja puko odavanje počasti najautentičnijim korenima legendarnog brenda Alfa Romeo: to je takođe i tehničko rešenje koje pruža visoke performanse i izvanrednu zabavu.

 

Još jedna naročitost ovog modela je savršena raspodela mase na dve osovine u odnosu 50/50, uz sofisticirano vešanje (još jedna ekskluziva za Alfa Romeo) i najdirektniji sistem upravljanja na tržištu. Jedinstvena, ekskluzivna tehnička rešenja uključuju i sistem raspodele obrtnog momenta (Torque Vectoring) za izvanrednu kontrolu stabilnosti, integrisani kočioni sistem kojim se znatno smanjunje zaustavni put i Active Aero Splitter za aktivno upravljanje aerodinamičkim potiskom pri velikim brzinama. I na kraju, Alfa Romeo Giulia kombinuje izvanredne performanse motora sa širokom upotrebom ultra-lakih materijala, kao što su ugljenična vlakna, aluminijum, kompozit aluminijuma i plastike, u cilju dostizanja najboljeg odnosa težine i snage (koeficijent manji od 3), čime se omogućava tara težina od samo 1.524 kg.

 

Nova Giulia koja će se po prvi put pojaviti na nekom sajmu automobila predstavljena je na svetskoj premijeri 24. juna – na rođendan ovog italijanskog brenda  - uz dirljivi nastup maestra Andrea Bočelija. Ne postoji bolje mesto održavanja tog izvrsnog događaja u događaju od novog muzeja brenda Alfa Romeo u Areseu. „Dom“ ovog brenda ponovo je otvorio svoja vrata široj javnosti 30. juna. Ova renovirana fabrika smešta najčuvenije i najinovativnije kreacije brenda Alfa Romeo. Ti automobili su ispisali neke od najznačajnih stranica automobilske istorije i do danas predstavljaju izvor inspiracije za mlade dizajnere i konstruktore tima Alfa Romeo.

 

Postoji pet elemenata koji su Alfa Romeo učinili jednim od najpoželjnijih automobilskih brendova: karakteristični italijanski dizajn, vrhunski, inovativni motori, savršena raspodela težine u odnosu 50/50, jedinstvena tehnička rešenja i najbolji odnos snage i težine. To su neizostavni sastojci u procesu stvaranja automobila Alfa Romeo i sastojci koji čine „meccanica delle emozioni“ („mehanika emocija“ na srpskom). Taj osobeni znak poštovanja biće promovisan širom sveta isključivo na italijanskom, kako bi se odala počast domovini u kojoj je legenda rođena pre više od jednog veka. I dan danas, ovaj brend svoj italijanski ponos nosi na običnim putevima, na najzahtevnijim trkačkim stazama i u srcima miliona entuzijasta.

 

Karakteristični italijanski dizajn

Svaki Alfa Romeo je proizvod savršenog balansa između nasleđa, brzine i lepote, što ga čini najvišim izrazom italijanskog stila u svetu automobilske industrije. Ni nova Giulia nije izuzetak, jer sadrži tri svojstva italijanskog dizajna: osećaj za proporcije, jednostavnost i kvalitet završne obrade. To je „koža“ koju su stilisti brenda Alfa Romeo brižljivo naneli na mehaničke delove.

 

Konkretno, proporcije modela se zasnivaju na tehničkoj arhitekturi celokupnog automobila: za Alfa Romeo, ključni elementi su raspodela težine u odnosu 50/50 i pogon na zadnjim točkovima. Kako bi se težina savršeno izbalansirala, motor i mehanički delovi su raspoređeni između dve osovine. Zbog toga Giulia ima veoma kratke prepuste, dugačku haubu i prednja krila, putničku kabinu „ugnežđenu“ na pogonskim točkovima i snažna zadnja krila koja vizuelno označavaju mesto na kom se snaga oslobađa na put. Rezultat svega toga je pozamašno međuosovinsko rastojanje – najduže u klasi – sadržano u jednoj od najkompaktnijih karoserija.  Takve proporcije u vertikalnoj perspektivi obrazuju dinamičan oblik elipse. Pored toga, zaobljene ivice i obuhvatajući stubovi automobilu daju impuls i stvaraju profil u obliku kapi koji podseća na model Giulietta Sprint, jedan od najlepših automobila svih vremena.

 

Drugi element italijanskog stila jeste jednostavnost koja obavija jedan od najsloženijih stvaralačkih procesa u automobilskoj industriji: dizajniranje automobila. Zadatak stila je da dug i složen rad sakrije iza prostih, prirodnih linija koje naglašavaju elegantne oblike i sofisticirani italijanski ukus. Takav pristup prožima čitavu istoriju brenda Alfa Romeo i izražen je čistim, tečnim crtama kao i uvek. Iz tog razloga, novi Alfa Romeo krasi snažan identitet iscrtan u nekoliko jednostavnih poteza: sa strane je usečena linija koja obeležava vrata i obavija brave, i naravno, legendarni trolisni „nos“, možda i najpoznatiji i najprepoznatljiviji stilski element u automobilskoj industriji.

 

I na kraju, italijanski stil oličen je i u visokokvalitetnoj završnoj obradi koja podrazumeva stvaranje bogatih, harmoničnih odraza preko cele površine. Krajnji rezultat je nova Giulia, čiji izvajani oblik podseća na veliku mačku koja se sprema da skoči. Ista inspiracija vidi se i u unutrašnjosti automobila. Sve je čisto, svedeno i centrirano oko vozača, poput kontrola grupisanih na malom, direktnom upravljaču dizajniranom da se prilagodi svim stilovima vožnje. I to nije sve. Pozicija vozača je „usečena“ kao struktura sa dijagonalnim tunelom, sa blago talasastom komandom tablom i pametno pozicioniranim instrumentima koji odaju utisak ručno sašivenog odela iskrojenog sa puno pažnje i uz korišćenje najboljih materijala: ugljenična vlakna, drvo i tkanine izabrani su radi svoje prijatnosti i na oko i na dodir i tako su uklopljeni da učine vidljivim ljudski dodir.

 

Ne treba zaboraviti i posebno pomenuti prednje i zadnje svetlosne grupe na modelu Giulia koje je Magneti Marelli napravio u saradnji sa Alfa Romeom. Kao zbir stilske izvanrednosti i tehnologije, zadnje svetlosne grupe naglašavaju zadnji deo automobila na jedinstveno osoben način. Slično tome, dizajn i ergonomija svojstveni su i farovima sa ksenonskom tehnologijom i modulom od 35 W sposobnim da poveća svetlosni tok i difuziju svetlosti uz uštedu energije, kao i povećanje noćne vidljivosti od 200% u odnosu na standardne halogene farove. Pored toga, ova svetla garantuju veću bezbednost jer se prepreka može uočiti najmanje jednu sekundu ranije, što je jednako prednosti od 28 metara zaustavnog puta pri brzini od 50 km/h. Farovi koriste tehnologiju ASF, dok dnevna svetla, svetla za skretanje, bočna svetla i pokazivači pravca koriste LED tehnologiju za veću ekonomičnost i maksimalne performanse. 

 

Vrhunski, inovativni motori

Šestocilindarski turbo benzinac koji su usavršavali inženjeri sa iskustvom iz kompanije Ferrari razvija 510 KS i preko 600 Nm za zadivljujuće performanse: na primer, ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 3,9 sekundi, uz maksimalnu brzinu od 307 km/h. Uzgred, i pored izvanredne snage i obrtnog momenta, ovaj jedinstveni motor je takođe najbolji u svojoj klasi po pitanju emisija (198 g/km CO2) i iznenađujuće je ekonomičan, zahvaljujući elektronski kontrolisanom sistemu za deaktiviranje cilindra. Naravno, kao i svi benzinski i dizel motori najnovije generacije, i ovaj šestocilindarski motor je u potpunosti napravljen od aluminijuma u cilju smanjenja težine, posebno na prednjoj osovini, i radi postizanja prepoznatljivog Alfa Romeo zvuka.

 

Savršena raspodela težine

Specifičnost novog modela Giulia je mudro upravljanje težinom i materijalima u cilju postizanja savršenog rasporeda težine na dve osovine u odnosu 50/50. To je neophodno za onaj tipičan užitak u vožnji automobila Alfa Romeo i postiže se finim podešavanjem rasporeda i postavljanjem najtežih elemenata na najcentralniju moguću poziciju.

Vešanja su podjednako važna za optimizovanu vožnju kao i raspored težine. Konkretno, multilink rešenje koje obezbeđuje vrhunske performanse, uživanje u vožnji i udobnost izabrano je za zadnju osovinu. A sa prednje strane, nova dvostruka poluga vešanja sa polu-virtuelnom osom upravljanja dizajnirana je da optimizuje efekat filtriranja vibracija i da garantuje brz i precizan odziv upravljanja. Ovaj ekskluzivni Alfa Romeo održava konstantnu liniju vođenja točka pri skretanju i može da se izbori sa velikim bočnim ubrzanjima zahvaljujući uvek savršenom naleganju gume na površinu. U svakom situaciji i pri svim brzinama, vožnja modela Alfa Romeo Giulia sa najdirektnijim mogućim prenosnim odnosom upravljačkog sistema je prirodno i instinktivno.

 

Inovativna, ekskluzivna tehnička rešenja 

Kao još jedan izraz konstruktorske kulture brenda Alfa Romeo, dizajn, građa i izbor materijala za šasiju i vešanja uvek su savršeni. U skladu sa tim, odlučeno je da elektronika bude upotrebljena samo da vozačko iskustvo koje pruža sjajna osnovna mehanika učini još uzbudljivijim. To je demonstrirano ekskluzivnim tehničkim rešenjima koja se mogu naći na novom automobilu, kao što je raspodela obrtnog momenta sa dvostrukim kvačilom kojima se omogućava da zadnji diferencijal kontroliše raspodelu obrtnog momenta za svaki točak zasebno. Na taj način, prenos snage na put je poboljšan i u uslovima slabijeg prianjanja. Samim tim, vožnja je bezbedna i zabavna i nema potrebe za invazivnim sistemom kontrole stabilnosti. Integrisani sistem kočenja – inovativni elektromehanički sistem koji kombinuje kontrolu stabilnosti i tradicionalnu servo kočnicu za momentalni odziv prilikom kočenja i zaustavni put koji obara sve rekorde, uz uvek bitnu optimizaciju težine – uvodi se na novom modelu brenda Alfa Romeo.

 

Uz odlični koeficijent otpora, savršeni balans sila na uglovima i ponašanje aerodinamičkog potiska, novi model ima tehnologiju „Active Aero Splitter“, prednji sistem koji aktivno upravlja aerodinamičkim potiskom za bolje performanse i bolje prianjanje pri većim brzinama. Nova Alfa Romeo Giulia takođe poseduje i unapređeni Alfa DNA Pro koji menja ponašanje automobila u skladu sa vozačevim izborom nekog od sledećih režima: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (režim efikasne potrošnje energije po prvi put primenjen na nekom modelu Alfa Romeo) i naravno Racing (na verzijama visokih performansi).

 

Svim ovim vrhunskim sistemima upravlja „Chassis Demand Control“ – tehnologija razvijena u saradnji sa firmom Magneti Marelli -  koja se ponaša kao mozak automobila i koordiniše svu elektroniku u automobilu. Ovaj sistem upravlja radom različitih funkcija – kao što je unapređeni selektor DNA Pro, sistem raspodele obrtnog momenta, sistem Active Aero Splitter, aktivno vešanje i elektronska kontrola stabilnosti – i svakom od njih dodeljuje konkretne zadatke sa ciljem optimizacije performansi i povećanja uživanja u vožnji. Konkretnije, CDC sistem vrši prilagođavanje vožnje u realnom vremenu, čineći mapiranje sistema DNA Pro dinamičnim, pomoću podataka o ubrzanju i rotaciji koji detektuju senzori. Rizična rešenja se sprečavaju, i njima se upravlja davanjem prethodnog upozorenja određenoj kontrolnoj jedinici elektronskog sistema automobila: šasija, pogonski agregat, vešanja, kočioni sistem, upravljač, servo upravljač i diferencijali u krivinama.

 

Putnički prostor novog automobila nudi najbolje u pogledu kvaliteta, bezbednosti, opreme i udobnosti uz specifičan stilski element veoma karakterističan za Alfa Romeo: centralnost vozača. Nije slučajno što su sve kontrole, uključujući i dugme za pokretanje, ugrađene u upravljač kao na bolidu Formule 1, dok se veza između čoveka i mašine sastoji iz dva dugmeta laka za korišćenje, koja se koriste za podešavanje selektora sistema Alfa DNA Pro i info-zabavnog sistema Connect 3D Nav.

 

Connect 3D Nav sa modela Alfa Romeo Giulia – razvijen u saradnji sa firmom Magneti Marelli – pruža niz sofisticiranih svojstava i funkcija, uključujući i najnoviju generaciju interfejsa čovek-mašina (HMI). Ovim sistemom se uglavnom upravlja pomoću uređaja Rotary Pad i TFT ekrana od 8,8 inča koji je ugrađen u komandnu tablu. Rotary Pad sadrži napredni sistem prepoznavanja glasovnih komandi kao i sistem prepoznavanja pokreta, koji omogućava interakciju sa sistemom jednostavnim pokretom prstiju po uređaju. Connect 3D Nav takođe omogućava punu povezivost sa svim mobilnim uređajima (mobilni telefoni, pametni telefoni, tableti sa operativnim sistemima Apple iOS i Android). Pored mogućnosti obavljanja telefonskih poziva pomoću Bluetooth veze u hends-fri režimu, info-zabavni sistem pušta audio sadržaj USB uređaja i pametnih telefona pomoću Bluetooth tehnologije, pored toga što upravlja DAB radiom i digitalnim Hi-Fi sistemom. I na kraju, sistem poseduje i navigaciju sa 3D mapama visoke rezolucije. Sistem brzo izračunava putanje i može se koristiti čak i kada nema GPS signala, zahvaljujući tehnologiji proračunavanja koordinata. Takođe, omogućava ažuriranje TomTom mapa putem USB-a i pregledanje informacija vozačkog sistema.

 

I na kraju, na modelu Alfa Romeo Giulia debitovaće i sofisticirani zvučni sistem Harman Kardon Sound Theatre, koji zadovoljava potrebu za superiornim, bogatim zvukom. Srce ovog sistema je dvanaestokanalno pojačalo D klase koje pruža visoke performanse, a pri tom je kompaktno. Ovo pojačalo jasan zvuk raspoređuje na 14 zvučnika unutar automobila koji pružaju neprevaziđeni kvalitet. Tehnologija Logic 7® koristi se za dobijanje suraund efekta pomoću sistema 5.1 sa različitim visokofrekventnim izvorima i skladno ujednačenim stereom. Sa ovim zvučnim sistemom, putnici mogu da dožive vrhunski kvalitet po kome je Harman Kardon poznat.

 

Najbolji odnos snage i težine

Za postizanje izuzetnog odnosa težine i snage (koeficijent znatno ispod 3), Alfa Romeo Giulia kombinuje vrhunske performanse motora i široku upotrebu ultra-lakih materijala u celoj konstrukciji. Na primer, za pogonsku osovinu, haubu i krov odabrana su ugljenična vlakna, dok je aluminijum korišten za motor, kočnice, vešanje (uključujuči elemente prednjeg vešanja i zadnje i prednje ramove), pored mnogih drugih komponenti karoserije, kao što su vrata i krila. Pored toga, zadnje unakrsno ojačanje napravljeno je od kompozita aluminijuma i plastike. Time se postigla težina praznog vozila od 1.524 kg. U cilju smanjenja ukupne težine, kočioni sistem je fino podešen pomoću aluminijumskih elemenata i diskova od kompozita ugljenika i keramike, dok su strukturni ramovi sedišta izrađeni od ugljeničnih vlakana. Bez obzira na sva ta smanjenja težine, ovaj automobil poseduje najbolju torzionu krutost u svojoj klasi, čime garantuje trajan kvalitet, akustički komfor i dobro upravljanje čak i u uslovima ekstremnog opterećenja materijala.

 

Od FCA Srbija za FLCS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...